Středočeský kraj omezí dopravu na Byšicku, dvě obce a městys odmítly platit za nové standardy
Motorové vozy 854 ve Všetatech. Foto: České dráhy
Po více než roce jednání do systému přistoupila Mladá Boleslav.
Po více než roce jednání do systému přistoupila Mladá Boleslav.
Já bych prodal ten zvedací most přes vltavu v Lužci a mohlo by byt na roky vystaráno.
Odvolejte pana Boreckého a hned budou peníze za jeho nadstandardní plat na dopravní oblužnost.
A jak tedy bude jezdit třeba cestující z Prahy, který tam jede? Co ten má s tím společného? Nemá snad kraj a stát zajišťovat plošnou oblsuhu území? Co je komu do toho, jak si kaj představuje financování?
Stačí si vzpomenout na nedaleký Malý Újezd. Tak dlouho odmítali platit, až to došlo do fáze, kdy skutečně 98 % všech Os začalo zastávkou projíždět. Jak to dopadlo, se můžete všichni přesvědčit v jízdním řádu.
Oeazit peníze úředníkům kraje, případně zrušit post pana Boreckého, to co tento temný kraj kouzlí s veřejnou dopravou je proti green dealu a EU. Je to typické východní a africké myšlení. Nedomluvit se a rušit, vyhrožovat a odnese to běžný občan. Toto si nedovolili ani komunisté do roku 1989.
Baže, ti si nedovolili to jen tak šolíchat, ti t tratě prostě zavřeli a zbytek nechali zchátrar. To jste nám chtěl sdělit?
Když omezíte peníze kraji, dopravu přiobjedná?
Temný kraj proto, že v PIDu rostou cestující?
…“to co tento temný kraj kouzlí s veřejnou dopravou je proti green dealu a EU“… Orodovat za tyto pochybné hodnoty, to mě opravdu pobavilo :-)))
Nebrečte tady, piště do Obzoru!
Naprosto chápu starostu Všetat, že nechce přispívat za nadstandard, když většina cestujících není ze Všetat. Naopak nechápu více starostů, že tohle vůbec neřeší. Z neznalosti? Chtěj jít IDSK a Boreckému na ruku?
Myslím, že to není o tom, že většina cestujících není ze Všetat, ale že je to přestupní stanice. Stejne tak většina lidí, co vystupuje vv České Třebové,není místních, ale využijí stanici na přestup.
A proto to mají platit Všetaty??
Ono je to trochu jinak „Nechceme dotovat autobusové linky, ve kterých nejezdí žádný náš občan,“ řekl Sokol. Všetaty jsou podle něj dopravním uzlem, kam dojíždí zejména lidé z okolních obcí, aby dál pokračovali veřejnou dopravou.“ Všetaty nechtějí platit za autobusy, které svážejí na vlak lidi z okolních obcí. A blb z kraje jim omezí vlaky. Jsem zvědavý, co na to budou říkat ty okolní obce, které to výpalné kraji poctivě zaplatily a Borecký jim pěkně omezí dostupnost dopravy prostřednictvím svého boje se Všetatama.
Chudáci ve Strančicích. Taky jim tam v hromadě autobusů nejezdí „jejich“ občani, ale platí…
Totéž Mnichovice…
Zastávka vlaku je nepřístupná pro autobusy a tak platí za tři autobusové linky ze Strančic, které se teprve na náměstí v Mnichovicích dělí na tři směry. A vzniká tak výrazně nadstandartní dopravní obslužnost…
Všetaty žádné takové autobusy nepotřebují.
A musí Stránčice platit? Co takhle jim oplotit nádraží, možnost přestupu ale ne nástup místních.
Jinak dovedu si představit debatu o těch pravidlech, třeba to půjde přepočítat jinak.
Prý „…se smlouva jeví jako chaotická, nesrozumitelná, se složitým propočtem…“
Více na str. 4 až 5: https://www.tisice.cz/e_download.php?file=data/editor/391cs_2.pdf&original=Z%C3%A1pis%20ze%20ZO%2021.6.2023.pdf
Zajímalo by mě, jak by pan Borecky řešil situaci, kdyby se ve Středočeském kraji s timtím neplacením „zabejčilo“ větší procento obcí.
Nejspíš úplně stejně. Nemůže objednávat dopravu na kterou nemá peníze.
Projizdenim zastávek nic neusetrite naopak, prodelate protože pojede méně lidí
To máte pravdu, ale takto by třeba linka Praha – MB byla financována jenom Prahou a Boleslaví, pokud bychom to dovedli do extrému.
To je přece velice jednoduché. Krajská doprava by byla organizována bez „nadstandardů“ stejně, jako to navrhuje pro Všetaty, Tišice a Byšice.
ukažte mi zakon kde je definovano co je standartní dopravní obsluznost když teda tyto tri obce dostavají nadstandart… díky
To není zákon, to je reálný objem finančních prostředků. Kraj by objednal, na co má a zbytek by si řešily obce samy. V autobusové dopravě kolem Prahy tohle bylo běžnou záležitostí a obce mnohdy dávaly nemalé částky.
Zákonem jsou standardy krajské dopravní obslužnosti. co je navíc, platí obce.
Žádná „standartní dopravní obsluznost“ nemůže být definována. Standardem je psát ve slově standard na konci „d“.
https://www.pravopisne.cz/2010/10/standard-x-standart/
Do každé obce pojede asi tak tolik, co do těch neplatících (jako třeba Kladno nebo co je v návrhu do Byšice). Tedy pořád lepší stav, než mají na Vysočině obce „nenucené platit.“
Tak Všetaty jsou přestupní uzel a Borecký je blb který tu dopravu akorát rozesírá…
Zajímavý spíš je, že počet cestujících spíš vzrůstá než klesá. Takže ono to s tím rozesíráním nebude tak žhavé, že.
Počet cestujících ve VHD stoupá z příčin, které s Boreckým nijak nesouvisí: demografie (stále více důchodců a silnější ročníky studentů), stále dobíhající postcovidový návrat do normálu, horší ekonomická situace (veřejná doprava je stále většinou levnější). To vůbec neříká nic o tom, jestli je systém rozesraný. Navíc důsledky Boreckého záškodnictví se projeví až v delším horizontu. Až tam kde zrušili vlaky osekají potichu i ty autobusy a bez auta (které bude stále dražší na pořízení i provoz) si člověk neškrtne. Rozsáhlé oblasti Středočeského kraje se dále posunou do neatraktivní periferie kde nikdo nechce bydlet, bez příležitostí a bez budoucnosti, se všemi… Číst vice »
Cestujících fakt nepřibývá všude po republice. Tam, kde se ruší provoz na tratích, to periferie už je, proto tam nikdo nejezdí. Zrušením nějaké zoufalé 810 se nezačnou lidi odstěhovávat, naopak protože se odstěhovali, zrušila se ta 810. Atraktivita periferií nemá s provozem na lokálkách nic společného. Autobusy se rušit nebudou, ani v Kralovicích jsem si tojo nevšiml. Jediné, že by obce nechtěli doplácet, protože tím nikdo nejezdí, to ale platí i pro vlak.
Myslím, že vašemu argumentačnímu faulu se říká „šikmá plocha“.
ŘEŠENÍ JE JEDNODUCHÉ . Vratme se ke kořenům. Železniční dopravu organizoval stát, ne kraje. Plno tratí je ted nesmyslně ukončeno jen kvůli krajským šaškům co si hrají na vlastním písečku.
Mne stačí, když si přečtu plácání šaška Ladislava a hned vím, že současný systém je správný :-). Ale teď vážně: Centrální objednávka by byla naprostá tragédie, stačí se podívat na Slovensko.
Ono záleží na lidech. Pokud ten, kdo to bude objednávat a plánovat státně, bude mít přehled, co kde a jak, tak to může být dobrý. Pokud to bude dělat někdo, kdo neuvidí nic jiného než prachy, tak to dopadne špatně, i když bude mít politicky co nejblíž.
On je občas problém, aby si solidní přehled udělali lidi z jednotlivých krajů u sebe doma.
Žádnej Pepa nebo Franta na MD tam s přehledem „kdeajaktomůžebýt dobrý“ mnohem spíš nebude, než bude.
Jsem přesvědčený že kdyby řídil dopravu stát, tak je dnes zavřeno mnohem více tratí než dneska.
To zase ne. Lemplové co dokážou akorát likvidovat se můžou dostat k moci v jakýchkoliv volbách. Dokud veřejnou dopravu řídí většinově kraje, není pravděpodobné, že by k tomu došlo ve všem najednou. Borecký může poškodit max. jeden kraj a po konci volebního období se to doufejme zase srovná. Ostatně už v jeho průběhu mu někteří kolegové ty nejhloupější nápady stopli (včetně těch z jeho vlastní strany).
Kdyby to objednával centrálně stát, stačí aby to tam pár let řídil nějaký takový mamlas a nadělá z regionální dopravy kůlničku na dříví po celé republice…
Borecký ale nikoho a nic nepoškozuje, byť staromilci a šotoušové melou něco úplně jiného a Boreckého naprosto nesnáší. Přitom ten tak nenáviděný Borecký dohodl dodatek ke smlouvě kraje s ČD, kdy (nejen) na Sp vlaky došlo k doobjednání Regiopanterů. To je tak málo?!? Asi ano, protože pro staromilce a šotouše nejsou nová vozidla vůbec podstatná, neb už dříve je silně štvalo, že řady 451 a 452 byly nahrazeny řadou 471 :-).
Nová vozidla jsou fajn, pokud na ně v kase je. Základní funkcí VHD je ale přeprava z A do B v co možná nejširším pokrytí území. To že vybraní dostanou luxus, zatímco některé oblasti se úplně odříznou, není pro kraj dobrý deal. I kdyby to ekonomicky vyšlo s nulou, což nevyjde, protože nová vozidla vyjdou řádově dráž než těch pár drobných, co Borecký ušetří na regionálních tratích.
Žádní vybraní nedostanou luxus, je doobjednání Regiopanterů na základě dodatku smlouvy je pouze udržení standardu ZDO v železniční dopravě.
MD má co dělat s rychlíky, natož s regionální dopravou.
Dělám na tý trati výpravčí…mimo Arrivy jsou ty vlaky téměř prázdné, kdyby kraj zaplatil každému cestujícímu českých drah taxík, tak královsky ušetří…
To urcite ne. Obcas se do tech vlaku i podivej. Zevnitr.
Já na té trati jezdím v turnuse jako fíra a meleš pěkný nesmysly. Pravda jsou spoje, kde je to slabší, ale rozhodně to není o tom, že je něco prázdné….
Co se ušetří tím, že se bude projíždět? Borecký už fakt neví, co ještě na železnici více pokazit.
Na druhou stranu drtivá většina obcí si připlácí za kvalitnější dopravu. Přijde vám fér, aby měly kvalitnější dopravu i obce, které si doplácet nechtějí? Pokud by to neudělal, byl by to signál pro další obce, že se vlastně nic nestane, pokud na to nepřistoupí.
Fér to není, ale aby OSOBÁKY projížděly Všetaty, to je skutečně absurdní.
Jenže obce by si za vlak priplatili, ale kraj je nutí priplacet za autobusy o které nestojí a za trest jim zruší vlaky.
Moc se neušetří, ale to je systémové věc. Vždycky je problém, když se někdo chce jen vézt, protože „ty vlaky tu tak jako tak zastavují, že je a nic to nestojí“… Nene, stojí to dost a platí to ti ostatní.
On je to prostě trest/motivace, ne ze by doprava tak byla efektivnější. Viz autovusy co se jezdi otáčet do vesnice co nepřispívá na dopravní obslužnost jak byla ta kauza.
Přestupní stanici v obci, která nepřiplácí, třeba oplotit. 😀
(Tarifně třeba „ve vlaku xxx musím mít jízdenku přes Všetaty“)
Projíždění přestupního uzlu osobáky? To je asi nové dno veřejné dopravy, v konfliktu místních a regionálních papalášů budou jako rukojmí cestující, kteří s tím nemají nic společného.
No nic, krajské volby už se blíží, doufám že Sdružení Tupých A Neschopných dostane od voličů volnou jízdenku na expres do stanice Hrob…
Hlavně by mě zajímalo, co ten kreten ušetří, když tam nezastavi? Na druhou stranu obec/mestys si nemá hrát v téhle situaci na hrdiny.
Na projíždění ušetří jen nepatrně, na ukončení některých vlaků v Neratovicích už víc. Nejvíc ale ušetří na tom, že nakonec donutí ty obce platit. A když náhodou nedonutí je, tak alespoň odradí ostatní.
Kdyby to těm obcím mělo projít, tak by to pak zkoušel každý.
Ne veřejnou dopravu se nedostává finančních prostředků zejména díky velmi špatnému algoritmu přerozdělování peněz určených pro kraje. Pokud se mají obce podílet na lepší dopravní obslužnosti, měly by to být všechny nebo žádná. Rozhodně není fér vůči těm 99% obcí, které přispívají ze svých rozpočtů, aby doplácely na obce, které tak činit nechtějí. To, že se příslušným obcím zhorší kvalita dopravní obslužnosti, je adekvátním řešením nastalé situace. Když půjdete do 1. třídy s jízdenkou do druhé, tak si buď připlatíte, nebo se budete muset vrátit do druhé. I když se tato strana příště k moci nedostane, bude muset tenhle problém… Číst vice »
Já třeba nechápu, proč Borecký chce zavádět nástup všemi dveřmi v autobusech, když současně říká, že nemá peníze. Vždyť to způsobí propad vybraných tržeb o 90 %. Cestující budou podvádět ve velkém.
Tohle je třeba ukázka laciného populismu.
Nikoliv, je to cesta ke zrychlení autobusové dopravy. Ta rychlost je na mnohých linkách dost zoufalá. A to jen proto, protože se musí počítat s časem pro prodej či kontrolu jízdenek řidičem.
A kdo zaplatí ten propad tržeb? Chcete dojit obce ještě víc?
Revizoři neexistují, nebo co jste to chtěl svým plácáním zase říci?!?
150 revizorů na celý Středočeský kraj? Výsměch 😀
Ale jdi, brepto jeden :-).
Prosimte…. zkus pouzit to kulaty co mas na krku….
Většina lidí, kteří jedzína Prahu mají lítačku
Treba usporamza jeden bus v obehu mene (celkem v nejakem souboru linek) bude vyssi nez i pripadna ztrata 100% trzeb. To neni tak nerealne.
Takže se ve výsledku ušetří na řidičích/autobusech?
To by regionální musely autobusy jezdit v intervalu á la MHD, ale vzhledem k obecnému nedostatku řidičů se to nijak nemá šanci projevit. Projeví se to maximálně tak, že řidiči budou mít na konečné delší přestávku a i to je pro řidiče benefit, stejně tak, že jim odpadne starost s vydáváním a kontrolou jízdenek. Služba se tak pro řidiče stane pohodlnější a příjemnější.
Nějaký propad jistě bude, plus náklady na revizory. Na druhou stranu začnou být autobusové linky použitelné, což přinese benifity, které to bohatě vyváží.
Nevěřím tomu, že propad tržeb bude 90 %. Nevěřím fomu, že 90 % lidí jsou zloději.
Propad jistě bude, ale určitě ne 90%. Avšak domnívám se, že autobusové linky budou použitelné hůře. Dnes lidi nastupují, tak jak přišli na zastávku, ale při nástupu všemi dveřmi budou vítězit ostré lokty nad slušností.
Mám obavy, že se do vozu dostanou i všelijaká pochybná individua, která se dnes do autobusu nedostanou, když musí jít okolo řidiče a mít nějaký jízdní doklad.
Nesmysl, to by se to už projevilo i v pásmu P, kde je do regionálních autobusů ve směru centrum Prahy povolen nástup všemi dveřmi.
Chcete mi tvrdit, ze v takej Prahe 90% cestujucich cestuje bez listka, kedze tam sa nastupuje vsetkymi dverami ?
To víte že né. Ale proč platit, když pojedete jen dvě zastávky.
Mozna i 105%….
Uvazovani spravneho Cecha. Jak muzu, neco ukradnu, obejdu….
V Praze je daleko větší šance narazit na revizora, v metru klidně v oděvu DPP a s malými možnostmi útěku.
Dovedu si představit jak se budou revizoři točit na trasách kolem měst (proklad Štěchovice-Smícháč, Kladno-Praha různými trasami…) ale ne že zkontroluje tetku ve vesnickém midibusu.
Mimochodem ve vlacích jsou štíplístci a stejně hodně Říčaňáků platí jenom pražské pásmo.
Protoze ke prave blbe ten *stiplistek* – mnohem radeji bez nej, a polovina dnesnich vlakvedoucich jako revizori, co v chumlu treba 8 osob zkontroluji kazdy treti den vsechny cestujici v kazdem tretim vlaku pave treba z Kolovrat do Rican.
Do Ústeckého kraje ho fakt neposílejte. Ten by nejraději udělal z Moldavské dráhy cyklostezku.
Když politici v tomto kraji uslyší jméno Borecký, tak se jim většinou otvírá kudla v kapse.
Ne , jde nepřekvapivě jen o část politiků….
Článek o usnesení zastupitelstva Ústeckého kraje ze dne 23. 1. 2023 byl i na tomto webu. Usnesení na podporu zachování provozu na tratích 110 a 124 bylo přijato jednomyslně, všech přítomných 45 zastupitelů hlasovalo pro.
Byl to opoziční návrh, přesto ho podpořila i koalice.
Vznikl kompromis snížení na 4 páry Os vlaků na Slaný – Louny. To neznamená, že z nynějších politiků v Ústí nemá nikdo pro pana Boreckého pochopení…..
Nemá pochopení, viz výsledek hlasování, který jsem tady zmínil. Hlasoval někdo proti nebo se zdržel? Ne. Všichni hlasovali pro.
Pravda, omluva všem místním 🙂
Kudla se z nej otvírá nejen politikům a nejen ústeckým. I kdybych ho poslal do pekla, tak přiletí Lucifer a bude se vztekat, proč jim to dělám…
Neřekl bych, že „u nás“ např. na Bystrřicko – Voticko – Vlašimsku“ byla někdy lepší veřejná doprava, přes všechny nedostatky jako je paskvil díky OU V T. Štpánově a další…
(I když na tom mají zásluhu i lidi z minulých vedení samozřejmě)
Jaký paskvil? Logické vyústění situace. Trhový Štěpánov si vlakovou dopravu platí sám, akorát podle vlastních podmínek. Nač se poníženě plazit před Boreckým, když to zvládne zajistit Šatava?
Protoze realny smysl ty vlaky mohou mit jako prime do BN na pripoj k R.
Zkuste si ověřit kolik lidí tam skutečně přestupouje – hlavně o víkendu turisté. Všetaty živí místní, max.pár lidí z busů od Čečelic. Tišice také živí místní. Byšice nikdo, ty spádují do Mělníka, kam jim jezdí bus.
Blázinec. Planeta Země byla jednohlasně všemi inteligentními bytostmi celého Vesmíru určena jako odkladiště všech nemyslících tvorů. Ne, teď vážně. Poslední dobou, cokoli sleduji a čtu, mám dojem, že tomu tak je. …
Jeden z ukázkových nemyslících tvorů je tedy i jakási Jana Malá :-).
Jistě, ve Všetatech, jde je přestup od Mělníka nebude stavět 1543 a lidi se potáhnout osobákem.
Pan Borecký vlakem nejezdí, takže má přednost jego perverzní touha vytrestat malé obce, než spojení Prahy a Mělníka. A taky tam vládne opozice, zajímalo by mě, jestli by se stejně nekopromisně postupovalo proti obcím, kde vládne STAN, řekl bych, že NE.
Pan Borecký veřejnou dopravou jezdí.
Možná do Úval. Ty taky z těch jeho výmyslů vycházejí finančně velmi dobře, jaké překvapení…
A co obyvatelé obcí, které za linku platí a chtějí jet do a z obce, která neplatí? Takže koho vlastně kraj trestá? Snad aspoň zmenší částku těm obcím na lince, které platí, když linka někde nestaví.
Borecký názorně ukazuje, jak se doprava nemá dělat.
A jak to chcete vysvětlit jiným obcím, které by svým příspěvkem přispívaly vice než jiní? Nebo si myslíte, že peníze rostou na stromech?
Existují kraje, které žádný systém spolufinancování dopravní obslužnosti obcemi neuplatňují.
Ne všechny kraje a oblasti jsou také tak obslužně provázány jako Středočeský kraj (+ Praha).
Kdyby všechny kraje měly tak propracovaný systém jako ke PID, to by se nám tu žilo. Ale nemají. Protože na něj nemají.
Je tu minimálně jeden schopnější kraj s lepším IDS než je PID – kraj Ústecký.
IDS JMK je ta určitě srovnatelný.
Třeba Vysočina
Kraje na financování VHD dostávají prachy z rozpočtového určení daní. Každopádně je směšné, že některým obcím po zaplacení příspěvku zajistí kraj VHD komplet a jinde si nadto ještě musí platit vlastní MHD z městského rozpočtu, takže si musí platit 2x.
Radší dopravu „středočeskou“ s doplatkem, než „vysočinskou zdarma“.
Pokud obci vyhovuje obslužnost ajko na Vysočině, platit nemusí. Dva páry v kladiva, 10 min náskok.
Tak sorry, ale peníze jsou v podstatě něco imaginárního, co má zajistit směnu. A při placení je lepší, když to dělá jedno místo, než víc. Kraj by měl vědět, co je potřeba, a tahle trať, byť má v Praze dost špatné zakončení, má slušný dopravní význam. Pokud nebude zaplacena, tak nakonec ani kraj nebude mít peníze.
a ty vlaky zaplati teda kdo? nebo si snad myslite, ze jezdi zadarmo?
To v tomto případě nemusí být pravda. Ve špičce to je jedna ušetřená souprava.
A přesto se ušetří, protože rozjezd několika tunové soupravy každou hodinu něco stojí. A ne, cestující to nezaplatí. Aby tomu tak bylo, tak by cena jízdného musela být zcela jiná, čímž by se stala pro nemálo cestujících neakceptovatelnou. Proto dotace, proto spravedlivé rozdělení nákladů obcí, aby mohli za rozumný peníz a odpovídajícím dopravním prostředkem cestovat i jinde v kraji. Snad je to už jasnější.
Mě by jen zajímalo, proč to tak musí být ve Středočeském kraji, když se jinde na nějaké standarty a nadstandarty v dopravě nehraje, nebo jsem to nějak nepostřehl. Proč má něco platit obec, když peníze na ZDO dostává z rozpočtu jen kraj. Obce na to nedostávají. Radši bych 2x tento podivný příplatek za „něco“ ušetřil a postavil v obci třeba dětem prolejzačky nebo vyměnil na obecním majetku střechu. Pokud by to tak udělalo 100% obcí tak by to pan Borecký řešil jak? Následný řetězec po omezení třeba na S1 (či ostatních pretížených páteřních linkách vedených 471) – co by byl… Číst vice »
Příspěvek obcí a standardy má nadpoloviční většina krajů.
To dopadne stylem, že kraj linku S3 rozdělí protože v dotčeném úseku MB – Neratovice nebude chtít nikdo jezdit, dá tam tedy 810, pak zjistí že to je klasicky nerentabilní tak linku zruší a trať nahradí autobusy nebo jako náhradu udělá dotčeným obcím bus linku do Prahy přes Neratovice. 😀
a ty vlaky zaplati teda kdo? nebo si snad myslite, ze jezdi zadarmo?
Borecký se s nima nemaže!
Letos prohrál už dvakrát. Neprosadil tu slavnou tarifní reformu PID a také prohrál s Ústeckým krajem.
Tak si to holt někde musí vykompenzovat.
To by mne tedy zajimalo, jak prohrál s Ústeckým krajem. Kdyby to nechtěl financovat, tak se nejezdí, prostě se rozhodl, že se v redukované podobě platit bude, tak se bude jezdit.
Pokus zrušit vlaky na dvou tratích do Ústeckého kraje byl motivovaný čistě politicky. V Ústeckém kraji vládne ANO, ze stejné partaje jsou i starostové Žatce a Loun. Důvod, proč Boreckému tahle politická pomsta nevyšla, byl ten, že se postavili proti rušení také jeho straničtí kolegové ze sousední krajské organizace STANu. Vykašlali se na nějakou stranickou loajalitu a nekompromisně hájili zájmy svého kraje. A to vše v situaci, kdy ústečtí STANaři jsou v opozici.
První kdo přišel před lety s omezením Louny – Zlonice, bylo KU v Oustí…..
V nějakým plánu by to tam mělo být i teď.
Což ale není aktuální, protože došlo k dohodě na 4 páry Os. vlaků Slaný – Louny od prosince.
Ano, tlačil si to odbor dopravy, je to Jeřábkův nápad, ale nikdy pro to nedostal svolení od politiků. Blokoval to Komínek a blokuje to i současná garnitura.
Jeřábek totiž dobře podpořil železnici tam, kde měla (má) smysl.
Lidi z obcí na východ od Loun tam jedou dnes logicky busem.
Spekulace a kecy v kleci, důvod, proč ta trať byla vybrána, nemůže být náhodou malá vytíženost? Fakt to není žádná hitparáda. Faktem je, že první, kdo s rušením přišel, byl Ústecký kraj, který již v bývalém plánu dopravní obslužnosti napsal, že bude sledováno ve spolupráci se SČK nahrazení autobusovou dopravou. Plán byl normálně schválen, potom byl po 5 letech vypracován nový, kde je napsané to samé, a byl taky schválen. Takže jestli se někdo chová divné, je to Ústecký kraj, který nedodržuje ani vlastní koncepci a zřejmě má již na svém území vyřešeny všechny problémy, protože napíná svou energii pro… Číst vice »
Přesně je to borec. Budete chtít jet z Prahy do Mělníka a když budou mít čety dobrou nálada, tam vám to ve Všetatech trochu přibrzdí, abyste stihl přeběhnout.
Když budete chtít jez z Prahy do Mělníka, pojedete autobusem. 🙂
Nebo Arrivou s přestupem na Regiojet. Když bude chtít jet déle;)
Taky už se mu to krátí Boreckému..
Alespoň na tom vydělají cestující z Mělníka. Projížděním stanic by se měla zkrátit cestovní doba🙂
Pokud vlaky ukončí jízdu v Neratovicích tak na tom skutečně „vyděláme“. Navíc ztráta spojení na Mladou Boleslav.
Se asi nebude týkat vlaků na Mělník, ty se rušit nebudou, ne? Budou jezdit dál s projížděním oněch stanic a zastávek.
Z Mělníka? U rychlíků přestup zůstane. A jezdí i přímý autobus.
To jo, ten přestup ve Všetatech bude přímo luxuaní.
Mělníku vzal kraj sp vlaky a platí je z Boleslavi.
Kéž by to tak udělaly všude…. Bylo by to jedině správné, až by se ti navrchu nedostaly ráno do práce tak by třeba uvažovaly jinak….
Pravdu díte, ale ta gramatika🥵
Už to neopravím, omlouvám se, psal jsem to na mobilu a pak to trochu předělával a neupravil jsem ty i/y podle nového stavu…
Podle jakého nového stavu? Poslední reforma psaní i/y se odehrála někdy v polovině 19. století…
Neupravil tvary slov finalnemu stavu komentara. Stane sa. Na kydanie na gramatiku urcite existuje nejaky iny portal.
Ano, ale pokud měníte význam věty občas nastane, i změna v i/y já jej měnil (přepisoval) a na změny v i/y jsem nějak zapomněl….
MHD mladá Boleslav bude konečně v pid?
Pokud je požadavek na výši částky ze strany KU adekvátní k tomu, co se platí jinde, tak snad dojde k dohodě a zvítězí zdravý rozum.
Panu Boreckému bych vypnul elektřinu a tím i klimatizaci. Vzduch bude moci proletět jen skrze okna a nikde se nezastavovat 🙂
Doplním nějaké veřejně dostupné informace – z aplikace SDO – návrh příspěvku obcí za 2023.
Tišice – 355 445 Kč (z toho S3 303 195 Kč, R43 52 250 Kč; 472+476+R21 v rámci standardu)
Byšice – 38 643 Kč (z toho R43 29 867 Kč, S3 8 776 Kč; 467+668+747+768+R21 v rámci standardu)
Všetaty – 310 316 Kč (z toho S3 167 450 Kč, S32 111 412 Kč, R43 31 454 Kč, 472+476+747+R21+R23 v rámci standardu)
Opravdu horentní sumy.
Ty horentní sumy myslíte ironicky? Vždyť to jsou absolutní drobné. Obce mají desetimilionové rozpočty. Nemůžu najít ny stránkách Všetat aktuální rozpočet. V roce 2011 měl městys Všetaty příjem 26 milionů korun. Dneska bych to odhadl na roční příjmy kolem 35 až 40 milionů korun. Příspěvek 350 tisíc ročně je absolutní nic.
Samozřejmě, že je to nic.
Soudě dle příspěvku, ano, bylo to myšleno ironicky.
Letošní návrh rozpočtu městyse Všetaty https://www.mestys-vsetaty.cz/urad/uredni-deska/navrh-rozpoctu-mestyse-vsetaty-na-rok-2023-3454.html?kshow=6
To ale nejsou problémy pana Boreckého. To jsou problémy pokladny celého kraje a pan Borecký byl po dlouhých letech první člověk, který našel odvahu do celého systému tnout i přes to, že mu to nepřinese politické body. Proto, aby se celý systém v budoucnu nezhroutil bylo potřeba nastavit jasná, transparentní pravidla financování. Zrovna v tomto případě dojde k ušetření jedné soupravy ve špičce určitě a to už je celkem balík. Dokonce ani rozhýbání stopadesátitunové soupravy není zadarmo. Primitivnost české myšlení já naopak vidím v tom, že si stále mnoho lidí myslí, že se peníze tisknou v bankomatu.
Z článku je patrné, že ve Všetatech nebudou zastavovat Os Praha – Mělník. Jednu přestupní vazbu to naruší, a to konkrétně ve směru od Neratovic na rychlíky do Kolína a opačně. Všetaty samotné jsou vysmáté. Borecký jim nemůže sáhnout na rychlíky, protože ty neobjednává Středočeský kraj, ale Ministerstvo dopravy. Takže skutečně to bude mít následky spíš pro města a obce, které se Všetaty nemají nic společného, např. pro zmíněné Neratovice. Ale nějaká ztracená přestupní vazba Boreckého samozřejmě zajímat nebude, a vedení Všetat taky ne, protože proč by měly Všetaty platit za to, že cestující budou na jejich nádraží přestupovat mezi… Číst vice »
Já budu s tím mít taky problém, většinou do prahy jezdím přes Všetaty, právě osobkou, a to jsem až z Litoměřic, zrovna zrušit tyhle vazby se mi nezdá jako správný krok k posunu železnice
Četl jste článek až do konce🤦 Pro Vás se nic nezmění, přestupní vazba zůstane zachována.
Borecký žádný posun u železnice nechce, právě naopak. Čím méně vlaků, tím lépe pro něj.
A nové vlaky kupuje proto, aby zmátl nepřítele!
Nepotrestá města a obce, těm je to u zadele. Potrestá normální obyvatele…
Tak holt „normální obyvatelé“ budou muset začít chodit k volbám a začít u toho přemýšlet.
V loňských komunálních volbách byla ve Všetatech pouze jedna kandidátní listina. Takové volby jsou o ničem.
To je ale zase jen problém místních, to za ně nikdo nevyřeší. Nebo jsou zkrátka spokojení s tou jednou kandidátkou, nevím.
A kdyby jich bylo 10? Mohl někdo v té době znát postoj k tomu, co vymyslí kraj?
Kdyby o projíždění nebo zastavování rozhodl centrální orgán, bylo by to v něčem odlišné? Jsou tratě, kde jezdí jen R, a nestaví všude, přestože jsou tam nástupiště. Na vlak ani autobus zadarmo není nárok, naopak je povinností krajů zajistit základní obslužnost i tam, kde historicky žádná „nároková“ železnice nevede.
Fajn, to znamená, že jen kvůli tomu, že de mi někde náhodou historicky potkaly nějaké tratě, budu dělat problémy ostatním a budu se tvářit, že veškerá obslužnost spadla z nebe a já na ni mám automatický nárok zdarma?
Kolik se toho ušetří, kdyby se takto choval každý? To už potom docela dost, ale rozpadne se doprava. Ty obce kalkulují s tím, že to za ně zaplatí ty odstatní, kdyby ne, tak to prostě nepojede. Docela mne fascinuje, jak se pořád až fanaticky řeší různé zneužívání dávek apod., ale tohle by mělo být v pořádku?
Stále to není důvod na to, aby ty obce vydělávaly na ostatních. Malý obce budou platit jak mourovatý a větší ne ? Jen proto, že náhodou u nich mají 2 silnice nebo větší nádraží ?
Ja to chapem tak, ze zakladnu obsluznost zaistuju, a tieto linky, na ktore pytaju prispevky, su nad ramec tej zakladnej obsluznosti.
Projíždět tři největší obce mezi Neratovicemi a Boleslaví to chce fištrona. To ty vlaky budou rovnou na zrušení. Tak hold budou jezdit lidí autama
Pan náměstek dlouhodobě exhibuje svůj nezměrný talent pro vytváření důvodů k rušení a, de facto, totální diskreditaci žel. dopravy, jako atraktivního dopravního módu. Škoda, že následky, které jeho despotickém běsnění po volbách zanechá (a to jsou volby, bohužel, ještě za relativně dlouho), se budou napravovat jen těžko, jestli vůbec.
Nezměrný talent pro diskreditaci železniční dopravy předvádí dlouhodobě dráha samotná svou neschopností, naděje, že by se začala chovat jinak a sáhla si třeba na větší podíly cestujících je malá. Srandatrať 070 v rakousko-uherském stavu atraktivní není a v celkovem
ranci dopravní obslužnosti zajímá díky tomu patřičně minoritní místo.
Ideálně zavést Sp Hl.n.-Vysočany-Neratovice-MB. Sólo M 810
Pocházím z obce na Vysočině, kde skončily JHMD, za nějaký čas skončila i náhradní bus doprava – a lidi tam žijí dál. Znám starší paní, která koupila na ježdění ojetinu, je spokojená, a i kdyby došlo k obnovení vlakové dopravy, tak už vlakem nepojede, proč taky. A to není jen ona. Dávám za pravdu, že lidi budou jezdit autama. Kdo byl jednou z vlaku vyhnán, jen těžko se do něj vrátí.
Já osobně jsem se vrátil do vlaků po pár jízdách autem po českých silnicích. Už nikdy více. Těch sebestředných bezmozků tu jezdí prostě až moc.
Oni nebudou chodit pěšky, jen budou mít méně spojů. Kraj nemá tiskárnu peněz.
Pro všechny, jenom takt byl sprosté slovo, když obec něco chtěla, mohla se obrátit na lampárnu.
Dost zásadní je otázka kolik za to vlastně chtějí? Já se tak nějak těm obcím nedivím, taky by mě dost nebavilo nechat se takhle vydírat. A když by mi tyhle panáci řekli že jsem černej pasažér neviděli by ode mne ani korunu. Klidně by pak stálo za úvahu udělat si dopravce vlastního a nabízet to ostatním obcím sice bez standardu PID, ale zato levněji. Vidělo by se jak se k tomu starostové postaví.
Fór je v tom, že nikdy nedali ani korunu. Nejspíš to uvedené obce vidí tak, že „stejně tady ten vlak/autobus jezdí a zastavuje, tak za co bychom platili“. No tak tam nebude zastavovat. Jestli si obce nakoupí vlastní autobusy a zaplatí řidiče, těžko to bude levnější.
Jeden podobný případ pamatuji, tam šlo o to, že z radních a obecně vlivných osob nikdo sockou nejezdil. Tak vo co de…
Ono totiž ten fór je v tom kdo z eráru na obslužnost dostává prachy. Pak už to zas není tak vtipný. Dostávají to kraje pokud vím, nikoliv obce. Ale třeba se pletu, tohle z hlavy nevím
Kraje dostávají a kraj zajistí. Jedná se o „doplatek na nadstandard“. Řádově stovky Kč na obyvatele a rok.
Jestli stovky Kč na obyvatele za rok tak je to teda pěknej ranec. V podstatě vydírání obce. Ne, takhle bych se vydírat opravdu nenechal. Tak ať neprudi, zajistí standard. Dostávají na to peníze oni, nikoliv obec.
Vždyť standard zajistí. Jen zruší nadstandard. Co tedy řešíte?
Ranec? Prostudujte si rozpočet vaší obce, jsou to drobné. Samozřejmě standard z krajských peněz zůstane zachován, žádný problém.
„stejně tady ten vlak/autobus jezdí a zastavuje, tak za co bychom platili“.
Myslel jsem, že tohle uvažování skončilo někdy v devadesátých letech.
To jako opravdu v Stčk takto uvažují?
Obávám se, že obce, které takto uvažuji, se nekoncentrují jen do SČK. A je vidět, že takto uvažuje i řada zdejších diskutérů, zvláště, jedná-li se o železnici, v autobusové dopravě to zřejmě tak nevadí.
Jestli je to tak špatné, tak by s tím mělo problém víc obci, jak 4. A navíc to fakt není vyškrtnutí z mapy hromadné dopravy, jen omezení na nutné minimum. V případě Všetat trochu nepraktické, ale zase Všetaty nejsou destinací, kde musí stavit každý rychlík. A když se zajistí návaznost jinde, tak to fakt nebude problém.
Rychlíky neobjednává kraj, takže těch se to z logiky věci netýká, tou R linkou jsou zřejmě myšleny Sp Jizera
Mohli by se dohodnout na kompromisu. Nebudou zastavovat, ale aspoň přibrzdí.
Ne, vystoupí si až ve Volyni 🤣
Slušný vydírání…
Vydírání v čem ?
Jen čistý pragmatismus. ZDO zůstane zachovaná. Nezaplatíš, nemáš. Pokud kdekoliv chcete nějaký nadstandard, musíte zaplatit.
Jenže kvůli tomu že nějaká obec neplatí, nebudou všem ostatní (nejen) z okolí rušit docela vytížený přestup? To my teda nepřijde moc dobře
Samozřejmě je to nešťastná situace. Ale jako obyvatel středočeské obce, která jako 99 % ostatních přispívá do systému, nevidím důvod, aby se na to obrazné 1 % skládali ostatní, slušnější, obce. Tak snad se dohodnou a nebude se muset realizovat takovéhle podivné projíždění.
Ano, tak to je!
Projízdeni Vsetat je nepřijatelné. Jde o přestupní uzel !
Řekl bych, že právě na toto Všetaty poměrně vyčuraně hrají.
Jaké přestupní vazby jsou na uvedené vlaky?
Pan Kasimir-samozvany odborník na dopravu. Vaše moudra, pane Kasimire, račte troubit na lamparne. Nebo mám připomenout, jak si Vás pan Borecký na každé diskusi, na které smrdíte (ano, jste nemytej) natira na chleba? Že jste argumentacne i informačně plochej?
On ještě nemá ban?
Co by na tom bylo nepřijatelného ? Základní dvouhodinový takt celodenně celotýdně parametry ZDO splňovat bude a zbytek si bude muset městys zaplatit.
Pro S3 bude zkrácení jen přínosem 👍
No minimálně by to pomohlo stabilitě grafikonu. Současný provoz S3 je dost nespolehlivý a denně nejsou vyjimkou vlaky s +15.
Děkujme za to spáse české železnice, dopravci Arriva…
Sorry, ale v čem je Arriva o tolik horší, než ČD ? Jak 854, tak 628 jsou stroje za zenitem a pro nezaujatého cestujícího, který rozlišuje jen na novej a starej se nic nezměnilo. Včasnost tam nabourávají dost dlouhé úseky bez možnosti operativního křižování a zabezpečovací systém ve stanicích z roku půl. V Bakově nad Jizerou nebo Malé Skále třeba dodnes dávají vlakvedoucí výpravčímu návěst „vlak vjel celý“. 😅
V Bakově, kde jsou signalisti? 😅 Tak to asi těžko 😀
Jak to úsek bez výhybny nabourá? 😀 tam běžně jezdí vlaky kolizní s osobními?
Nebo zpoždění bylo z nějakého důvodu už před tím a řeší se přenést či navýšit.
Co se ušetří nezastavením?
(Jízdní doba, nejlíp má S3 někde těsný nepřípoj? Peníze dopravci, odjede to levněji, bude to líp pasovat do oběhů vozidel nebo posádek? Nebo jede za #kýblnafty)
Jestli profrčení něco přinese a obec nechce platit, tak souhlas. Jestli se ale bude jenom najust v další stanici čekat na čas odjezdu, tak se mi to moc nelíbí.
Uz i to, ze vlak musi zastavit a znovu se rozbehnou stoji nejake penize – tak by jen plynule jel dal.
Vyznam to ma, volici danych zastupitelu budou tlacit na napravu stavu- pripadne jim v nejblizsich volbach daji padaka ( kdyby to ignorovali)
Ono je dost možné, že při dobré politické kampani z dané obce, se tato „vyděračská“ taktika obrátí proti krajským zastupitelům.
Zajímavé, že drtivá většina obcí v kraji chápe ekonomickou realitu a do systému vstoupily, aniž by to zrujnovalo jejich rozpočet.
A nebo do něho vstoupili s tím, že to nějak ufinancují, protože přistoupili na hru pana Boreckého a nechtějí své občany tedy připravit o spoje. Zajímavé, že například Úvaly, odkud dotyčný zastupitel pochází, na novém systému vydělají, protože ušetří. Kdyby to měl být opravdu spravedlivý systém, tak by musel být nastaven na více proměnných (velikost obce a tedy i velikost rozpočtu, počtu linek, hospodaření obce v posledních letech – jak se rozvíjela, do čeho všeho investovala, atd…), a od toho stanovovat jednotlivě platby. Protože ono to klidně může být tak, že obec řekla ok, my to tedy zaplatíme, ale místo… Číst vice »
S posledním odstavcem souhlas, je fakt, že PIDí standardy jsou docela drsné.
Nicméně co s tím, na trase linky je víc obcí a pohádají se jestli platit za klimatizaci. Jo bral bych nápad vzít do PIDu různé MHD.
Při těch objemech jsou vždy nejdražší položkou řidiči a „existence“ autobusu ve smlouvě. Naopak držení pohotovostní zásoby zastaralých atypických vozů a řidičů k nim navíc „co kdyby na to někdo neměl“ je dražší variantou, při objemu výkonů si ten „lowcost“ zlevníte tak možná o pár haléřů. Brutto ceny PID nijak nevybočovaly z toho, za co soutěžily jiné kraje bez standardů PID, nějaká Wi-Fi je na tomto cenově srandovní položka.
Ano, lowcost bude pár drobných, osobně si představuji negarant 😀
(To znamená fyzicky stejné vozidlo s jinou smlouvou. Střep čekající na díly do klimatizace ve špičkách otočí tuhle linku, protože jinde by měl smluvní pokutu.)
A třeba u DPP neuvedení nízkopodlažnosti znamenalo „jede ciťák, na záloze stojí karosa“)
O to se pokouší Kladno.
A koho to stojí peníze – není náhodou aktuální smlouva za vlakokm? (Kdyby jo, tak bych na místě kraje jenom upozornil obec, co by hrozilo při změnách smlouvy)
tak to prece neni o tom, kolik se tom usetri.
kdyby se na to vsici koukali jako vy, tak jimdo neplati nic a budou spolehat na to, ze to zaplati ti na jednom a druhem konci trate.
Ve Všetatech je přestup na Ústí. To chtějí vzít zbylé cestující jako rukojmí?
Funguje tu i určitá spádovost, na vlak se sem dojíždí i z okolních obcí. Čili takto vypadá podpora veřejné dopravy v praxi?
Mimochodem, nedávno jsem jel busem Praha- Mělník. Smrad a vypnutá klima. Na dotaz řidiči nerudná odpověď. A byl jsem jediný, kdo se ptal.
Nadlouho jsem vyléčen, až tady zase budou Františkové a jim podobní brojit proti individuální dopravě.
Klidně, těm jsou naky cestující jedno. Je zajímají prachy.
Ono v těch Všetatech je to mizérie už teď. Vazba je jen mezi Prahou a Ústím. Kdo chce z Ústí do MB, má smůlu.
Místo toho vydírání, čekám spíše nápravu tohoto problému. Kdysi to tak šlo.
Vydirani to neni – pan buh ucty PID nezaplati.
tak zase kraj dostava od statu prachy aby zajistil dopravni obsluznost… a kdyz neni vazba tak nikoho neobslouzí…
Dopravní obslužnost bude zachována, ale v menším rozsahu.
V jakým rozsahu?? kraj tam pošle rikšu a nazve to obsluhou??? Ob-sluha je od slova sloužit a kdyz neni prestupni vazba tak neslouží obcanum…
Osobáky Praha-MB, ve Všetatech rychlíky.
Resp.z MB do Lysé, ať jde o stejné vlaky.
Obec? Ano. Vždyť je to v tom vyjádření, že jim toho tam vlastně jezdí moc (protože přestupy) a že jim to nic nepřináší (protože předpolní). Takže ano, Všetaty si berou cestující jako rukojmí, protože kalkulují s tím, že to tam kraj nechá kvůli těm „nepřínosným“ přestupujícím.
Tak pokud se toho Všetaty snaží zneužít a svézt se s tím, tak se tomu musí udělat přítrž. Ať si ti cestující jdou stěžovat na MÚ Všetaty 😉
Přestupních vazeb mezi rychlíky se to týkat nebude, ty objednává ministerstvo.
Však rychlíky R21 a R23 nikdo neomezuje
Byšice a Tišice že budou projížděny si dokážu představit, ale ty Všetaty úplně ne. Není tam poměrně velký přestupní uzel s tratí Lysá n. L. – Ústí n. L.?
To nebude podle mě mít dobrý dopad na atraktivitu vazeb přestupních.
Nebo tam nebude tam už vůbec nic nebude stavět?
Jedná se o osobáky Praha-Mělník, případně Praha-Všetaty.
Ve Všetatech bude důstojník se samopalem, a dovolí pouze přestoupit, nádraží opustit nedovolí.
Palachův týden, to už se osvědčilo.