Středočeský kraj od března zruší desetinu spojů ve veřejné dopravě, zdraží od července

CityElefant Českých drah v Praze - Vršovicích. Foto: PIDCityElefant Českých drah v Praze - Vršovicích. Foto: PID

Redukce počtů spojů a omezení kapacity potrvá až do konce příštího roku.

189 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

Úžasný nápad! Pokračujte v redukci! lidi přestanou jezdit vlakem a úředníci budou mít za státní peníze více volného času.

Palo

Hlavně úsporná vozidla,jak v kvalitě tak kapacitě!

Klokan35

Jeden větší odborník na dopravu než druhý. Každý kdo má do p…..e díru je chytrý , že by rpovnou mohl být ministrem dopravy a o vedení kraje je zbytečné hovořit.

Pavel

Jj, úplně stejně jako tady v diskusích…

Martin

…budete se divit, ale i tady jsou lide z oboru… narozdil od jinych mediich, je to tu zamerene na dopravu a chodi sem lide, ktere doprava zajima…

Zdravý sluch

Jj, zejména šotouši, kteří vědí, že hlavní je provozovat aspoň 1 pár vlaků všude, kde jsou koleje a pak teprve, pokud zbude, se může řešit něco ostatního. A ukončí se stavba dálnic, protože to škodí železnici a zpoplatni se mýtem každý kilometr silnic pro osobní auta a postaví nové lokálky, nebo se dostaví ty, co se nestihly dostavět za císaře pána a na koridorech se postaví zastávky všude, kde je kousek (myšleno do 2-3 kilometrů) od trati aspoň 5 domů. Také se zakazou PHS a kazdý vlak bude mít povinnê vagón či oddíl s otvíracím okénkem. Přeložky na koridorech se… Číst vice »

mocanita

Už jste s tou antiželezniční hysterickou nenávistí neskutečně trapný a také směšný Vy inkarnovaný Brahmo správného všehomíra

Martin

No, ministrem dopravy muze byt opravdu kazdy kdo muze byt zvolen, tak to proste je…

Marcel Štancl

Opět životní úroveň stoupá?

Vbb

Životní úroveň stoupá zavedením přímých vlaků mezi Křovinou Zgořeleckou a Splitem přes Pivku.

MLB

Výborná vizitka STAN, hned po příchodu zredukovat a zdražit. Až budete chtít zase někam zvolit, určitě se ozvěte…

-TR-

Co chcete místo toho? ANO s Jermanovou? Nikdo jiný opozici nepředstavuje. V koalici jsou všechny zvolené strany kromě ANO.

Leinad

Kandidátů bylo více

Kalina

Naopak, beru to jako první snahu o částečnou nápravu nehorázného plýtvání penězi daňových poplatníků ve veřejné dopravě. Další optimalizace musí následovat. Jistě většina pochopí, že provozovat prázdné spoje je stav naprosto neudržitelný.

Vbb

Ale zase v prázdném spoji se málo přispívá na kompenazace za školáky a důchodce 🙂

Zdrasa

Omezuje se i v Ústeckém kraji, kde vládne ANO s ODS. Tedy ti, co si odhlasovali snížení daní, kvůli kterýmu se musí škrtat ještě víc.

Vbb

Kontrolní otázka, soudruzi. Jak moc by se omezovala doprava, kdyby tu nebyl koronavirus?
Na to vám, saoudruzi, odpovím zcela přesně: omezovala by se ta-ta-ta-ta-ta-ta!

Leinad

Rozpočet krajům omezila vláda, kraje musí nějak reagovat.

Jan Pochman

A co jste cekali? Ale Stredocesi jsou ale dost zazobani, aby jezdili auty, tak mohou jeste pridat dalsi ruseni. Stejne pouzivaji dopravu jen na cestu do Prahy.

Bob

Pokud vím, tak kraji sebralo peníze ministerstvo financí, které řídí ANO.

Zdravý sluch

Bude to chtít nejspíše i druhé kolo redukce a některé lokálky zcela zavřít. Jsem také zvědavý, zda nadále bude chtít SČK platit dopravu do Kralovic v sousedním kraji.

xyz

„Bude to chtít nejspíše i druhé kolo redukce a některé lokálky zcela zavřít.“
To se dá zvládnout i v tom prvním kole. Záleží jak to Středočeský kraj pojme.

Zdravý sluch

Podle mě si na to asi netroufnou, ale necháme se překvapit. Každopádně je hloupé, redukovat vlaky z třeba Benešova do Vlašimi (kde to nějaké cestující má a redukce poškodí železnici v jejicn očích) a zachovat pokračování do Trhového (kam pokračuje 5 lidí ) apod. Ale šotouši budou spokojení, že se půjde nadále všude projet.

Bpee

A kolik si myslíte, že taková lokálka ušetří? Osekání lokálek může být na první pohled jasné řešení, ale za den se třeba na kralovické trati protočí tolik peněz, kolik na S1 protočí jeden spoj z Prahy do Kolína v řazení 2×471… tzn. efektivita takovýchto úspor je minimální.

-TR-

Další věc je ta, že trať Rakovník – Kralovice je mezikrajská a veškeré změny je nutné projednat s Plzeňským krajem. A současné vedení Plzeňského kraje jde spíš cestou škrtů v autobusové dopravě, např. bude škrtnutý spoj mezikrajské linky PID 570 z Kralovic v 18:40 do Rakovníka v pracovní dny. Na webu IDPK se lze dočíst, že alternativní spojení jede o hodinu později. Jedná se o vlak v 19:44.

Zdravý sluch

Když si neumíte zjistit jak to je, zkuste blábolit o dům dál. Diky.

Vbb

A teda za stejné peníze je co efektivnější: jeden spoj na S1 nebo celodenní vození vzduchu do Kralovic?

svojsin

Vbb: Udržování vlaku do Kralovic přímo ZHORŠUJE DOP. OBSLUŽNOST pro většinu obcí v relaci.
To není relace vhodná pro ŠOTOUŠSKÝ PROKLAD vlak /bus, ale relace vhodná vyloženě pro autobus.
Což je vidět na obsazenosti i v této covid době, kdy jsou šukafonní spoje na rozdíl od busových prázdný !!.

medical_examiner

Mochov?

-TR-

Nic se nezavře úplně, blíží se parlamentní volby a opoziční ANO by to omlátilo současnému vedení kraje o hlavu.

Zdravý sluch

Nemáte na starosti nic jiného než takhle zoufale reagovat na všechno co se vám nelíbí?

-TR-

Protože máme svobodu projevu, můžu si psát cokoliv, co uznám za vhodné. Jestli se vám moje názory nelíbí, tak je nečtěte.

Jaroslav

A co tímto komentářem děláte vy?

Zdravý sluch

Bohužel nic, kdyby si šlo dát ty nekonečné rádoby politologické bláboly od TR skrýt, udělám to hned. Kéž by aspoň neotravoval u mých příspěvků, já si těch jeho také skoro už nevšímám.

Nikola

Je zajímavé, že Středočeskému kraji stačí na projednání a schválení redukcí 3 měsíce a Ústecký kraj potřebuje půl roku…

-TR-

V Ústeckém kraji je silný odpor opozice, především z řad STAN a KSČM.

-TR-

Jinak bych ještě doplnil, že v Ústeckém kraji je opozice funkční, na rozdíl od Středočeského kraje, kde opozici představuje jen ANO v čele s Jermanovou.

Nikola

V tom případě, by opozice měla pochopit, že čím dříve k redukci dojde, tím menší může být rozsah. Peníze opozice nevytiskne.

xyz

„Čím dříve“ by také mohlo znamenat „tím zbrkleji“.

Jestli má jít o trvalou redukci (např. až do roku 2029 coby konce platnosti – nedávno sjednaných! – dlouhodobých smluv), tak je 3měs. rozdíl mezi termíny provedení redukcí v podstatě neznatelný.

-TR-

Opozice v Ústeckém kraji chce mít kontrolu nad tím, čeho by se měly redukce týkat, a požaduje, aby veškeré materiály byly co nejdříve zpřístupněny veřejnosti. To je zcela legitimní požadavek.

Teo

Nepokrylo by to nejspíš celých 10%, ale radši než rušit spoje bych rušil plány na nové vlakové zastávky nebo rekonstrukce stávajících na nevyužívaných místech. Třeba Karlín nebo Mstětice. Ušetřilo by se za stavbu i provoz a většině cestujících by to přineslo bonus rychlejší jízdy. Stejně tak by hlavně v Praze šlo narovnat mnohé autobusové linky.

Jakub P

Jednak je to úplně jiná kapitola rozpočtu (zastávky Spržel, provoz kraj) a jednak třeba v těch Mstěticích má vyrůst dost potřebné velké P+R parkoviště, plus velký developerský projekt. Takže to, že ta zastávka je momentálně velmi málo využívaná neznamená, že by to tak mělo zůstat. Co se týče rovnání autobusových linek, většina těch kroucení je hlavně proto, aby se nějak obsloužily ty oblasti, kterými se to klikatí a ze kterých by to jinak lidé měli na MHD příliš daleko. Mít tam o mnoho víc „přímých“ autobusů by bylo o dost dražší. (nehledě taky na to, že to je Praha a… Číst vice »

Teo

Uvidíme, jak bude P+R ve Mstěticích využívané, třeba mě to překvapí. Výstavbu tohoto parkovacího domu má financovat Středočeský kraj, který zaroveň plánuje kvůli rozpočtu omezovat veřejnou dopravu.

Mosquit

P+R Mstětice chce kraj financovat majoritně z evropských peněz.

Spíš než rušení Mstětic bych očekával zkrácení příměstských busů tam, místo Čerňáku…

Teo

Z Nehvizd jezdí busy na Čerňák i do Mstětic, tam by šlo zájem lidí porovnat. Zajímalo by mě, jak by zkrácení busů do Mstětic uvítali lidi z Brandýsa nebo Boleslavi. Já těm dopravním terminálům v polích pár kilometrů od metra moc nevěřím, asi nejsem dost progresivní.

švestka

Mstětice musíte opravit tak jako tak, protože to muzeum, které tam je, se rozpadá.

Jakub P

No Praha už dorostla nebo dorůstá do velikosti, kdy je i metro na některé trasy pomalé. A vlak může být při rozumném vedení a intervalech na cesty přes velký kus města o dost rychlejší. Uvidíme, jak to bude fungovat, dá se na tom i dost pokazit, ale obecně je to řešení dávno vyzkoušené a fungující ve větších městech.

V tomto případě bych se nedivil, kdyby v době, za kterou se ten autobus může dostat ve špičce od Mstětic na Čerňák, byl vlak už před Masaryčkou nebo na ní.

Mosquit

obávám se, že tady v případě škrtů a šetření bude „zájem lidí“ až to poslední…

Jakub P

Tak kapacita P+R na vlacích chybí kolem Prahy dost výrazně, takže celkem chápu, že to chtěj stavět i v době, kdy musej šetřit. Přezkoumat v době nutnýho šetření i investice a některé pozastavit nebo odvolat je správně, ale zastavit šmahem všechny nadělá zpravidla víc škody než užitku. Zejména pokud na to P+R půjdou čerpat evropské dotace.

Zdravý sluch

Doceka by mě zajímalo, kolik peněz ušetří SČK za to, že se nepostaví zastávka Karlín. 😆

Teo

Středočeský kraj neušetří nic, to je pravda. Přibližně 20000 cestujících denně ušetří minutu jízdy a vlak bude o něco konkurenceschopnější oprotí autům. Něco se ušetří na energii na rozjezd vlaku. Ušetří se za výstavbu zastávky (ale to není rozpočet kraje, tak je to nezajímavé, že). Strojvedoucí bude mít minutu k dobru na obrat soupravy, ta se kolikrát na této trati hodí. Na druhou stranu to několika lidem dojíždějícím právě do Karlína ušetří pár minut na přestupu (v budoucnu) na Rajské zahradě.

Moudry Cynik

Vcera jsem mluvil s kolegama z Belgie. Kvuli Covidu se snazi snizit koncentraci lidi na verejnejch mistech. Na vsech urovnich, vcetne soukromych subjektu. Retezce se treba dohodly na prodlouzeni oteviracich dob o 3 hodiny denne, posilena je mestska i mezimestska doprava. Totez v Polsku. U nas udelame opak a proti Covidu bojujeme rozhanenim bobujicich deti.

Samo

Švédsko taktiež od nedele obmedzuje obsadenosť diaľkovych spojov na najviac 50%. Imho jedno z mála zmysluplných opatrení, tieto veci mali byť už dávno.

Filias

V Česku ale objednatelům dopravy v krajích a hl.m. Praha sebral stát peníze. Škrtat prostě musí.

Jiri Navratil

Mozna by stacilo, kdyby zacaly kraje setrit u sebe. Neplatim dane proto, aby prvne omezovali sluzby pro lidi.

Frantisek

Rozhánění ale nebylo kvůli nákaze (a pokud dodrželi rozestupy, tak by ani nebylo opodstatněné), nýbrž kvůli vyhlášce mající chránit veřejnou zeleň, jakkoli absurdně paušální.

Vít Jůza

Žasnu, jak bohatá diskuse, když to zatím není natolik konkrétní, aby bylo o čem diskutovat. Snad jen lze pochválit „bystrý“ postřeh, že vymýšlení blbostí v rámci standardů PID samozřejmě něco stojí.

Mirek Zv.

A co se vymyslelo za blbosti? Že se jezdí načas?

Josef

Zrušit Čelákovice – Mochov, Sp Kutná Hora – Praha a Praha – Benešov. Proškrtat 10 minutový intervaly, vozit to 1×471 a já myslím, že by to mohlo stačit a nebude to ani tak bolet.

Bram

Vozit vlaky místo 2×471 pouze 1×471 je blbost i z epidemiologického hlediska. Ovšem odstřelení Sp Praha – Benešov je zcela v pořádku, v současnosti jde o zcela nadbytečné vlaky. Také odstřelení linky Roztoky – Holešovice – Hostivař by se ušetřilo dost financí, kdežto zrušení linky Čelákovice – Mochov je vyloženě plivnutím do vody. Dále je možné zcela bezbolestně škrtnout linku S65 Praha – Hostivice – Rudná v pracovní dny v celé délce a o víkendech jen v úseku Hostivice – Rudná. Také výrazná redukce v pracovní dny je možná na trati Měchenice – Dobříš a úprava víkendového provozu tamtéž. Zastavit… Číst vice »

Zdrasa

To je prostě geniální. Většina byla proti omezování dopravy v době, kdy jezdilo 10 % lidí a teď kvůli tomu budeme muset omezovat i na dobu, kdy by situace měla být lepší (myšleno hlavně v létě). To to fakt tehdy nikoho nenapadlo?

xyz

Jestli dochází k citelnému propadu tržeb, pak je zjevné, že cestujících je fakt méně a tím pádem dává redukce logiku.

Na druhou stranu – až/jestli se část z těch lidí, co jsou nyní doma (studenti, lidé pracující na home-office) do veřejné dopravy např. od letošního léta vrátí, pak zase vzroste poptávka po přepravě, kdy spoje ale mezitím budou zrušené.

Kalina

Rok jim trvalo, než začíná docházet, že současná nabídka příměstských spojů je naprosto naddimenzovaná, nevyužívaná a takto neudržitelná. Doufám, že seškrtají všechny nesmyslné spoje končící v Řevnicích, Č.Brodu nebo Strančicích a hloupé desetiminutové intervaly např. na S7. Opilecké noční „rozjezdy“ nebo dojde urychleně ke zrušení S49 v nevyužívanám úseku Libeň-Hostivař.

xyz

Noční rozjezdy ve 2:30 h nejezdí už od podzimu + nejezdily ani po několik měsíců na jaře.

Kalina

Opilecké „rozjezdy“ v 0:30 pokračují nadále.

Domis

A stejné opilecké rozjezdy v 0:45 jezdí také v Brně, byť se je Kordis i kraj už půl roku u ČD snaží zrušit. Marně… Je smutné, že co v jednom kraji lze, vedle nelze.

Jiří Kocurek

Brněnský rozjezd v 00:45 se bude rušit dost blbě. Stejně blbě jako Pendolíno jezdící v 14:38 z Brna do Olomouce.

Jakub P

A ty vlaky se pak obratem vrací do Prahy, nebo nocují na konečných a jedou pak první ranní spoj? Pokud to druhé, moc zrušením neušetříte a zbytečně připravíte o spojení někoho, kdo se tím vrací z práce, která nejde dělat na HO. A taky by mě zajímalo, odkud víte, že je dnes využívaj převážně nebo jenom opilci. To jima jezdíte s nimi navzdory zákazu vycházení, nebo jste to zjistil z křišťálový koule? Upřímně, když jsem bydlel ve Středočeském kraji, busem v 0:30 jsem jezdil celkem často aniž bych jel z hospody. Předchozí jel ve 22:30 a ten jsem prostě ne… Číst vice »

Kubrt

Jasně, soupravy z popůlnočního rozjezdu pak jedou kolem čtvrté s prvními vlaky do Prahy.

Facepalm

V 0:30 se v Praze běžně jezdí z práce, voni opileckej rozjezde.

Facepalm

Myslím, že ty údajné desetiminutové intervaly jsme si už vysvětlili někdy předevčírem, ne? Takže ještě jednou: na S7 už dost dlouho žádná desetiminuta není, ale 10 – 20 – 10 -20, a zadruhé, od Radotína po Srbsko žije nějakých 40 – 50 000 lidí, takže posílat tam dva vlaky do hodiny je asi na tý úrovni jako posílat dvě metra do hodiny na Jižák.

Ale vy jste takovej pacient, že je mi jasný, že to zítra budete někde povídat zase.

Bram

Kalino, Kalino, prd o věci (o vytíženosti vlaků) víš a jen tu hloupě žvaníš….

Pavel

Zdražení a očesání spojů?
Nerad budu platit víc. Dobře, ale neměli bychom potom za to dostat lepší služby.
Kraj je chce zhoršit?!
Kecy o inflaci neberu. Nafta i elektřina jsou levnější. A platy letos nerostou.

xyz

Mzdové tarify vzrostly i letos.

Zdražení = logické řešení i potenciálně při neexistující inflaci, a to právě za účelem vykrytí propadu tržeb.

zdeva

Inflace existuje… přibližně 3 procenta !

xyz

Já vím že existuje (ještě aby ne, mj. při zvyšování mzdových tarifů atd.). Jen dodávám, že zdražení by mělo smysl i bez té inflace.

Miloň

Jsou linky, které se očesat dají a nic se nestane, ale bojím se že se hrábne ploště do všeho bez ohledu na reálnou poptávku. 🙁

Jakub P

Radši byste viděl o dost větší zdražení nebo o dost větší redukci spojů, než tuto kombinaci? Jiná možnost než tyto tři asi reálně neexistuje.

Bohužel minulé vedení kraje utrácelo, jako by nemělo přijít žádné zítra, mnoho lidí kvůli pandemii výrazně omezilo dojíždění, takže klesly tržby a k tomu ten daňovej balíček, kterej krajům dál citelně omezil příjmy. To jsou hned tři faktory, z nichž každý znamená, že kraj na dopravu v rozsahu a ceně, jaké byly dřív, prostě mít nebude.

Pavel

Dopředu půjdeme dozadu. MHD má být budoucnost. I kvůli ekologii.
Zdražení úplně neodmítám. Odmítám zhoršování služeb. A to plánují!

Jakub P

Obecně souhlasím a jsem jednoznačně pro podporu MHD oproti IAD. Ale je potřeba se koukat i na to, jaké jsou reálné možnosti. A pokud se opravdu o hodně snížil počet cestujících (což z velkého poklesu tržeb jasně plyne), je redukce spojů a jejich kapacity určitě namístě. Jo, měla by podle mě být o dost menší, než ten pokles, aby se kvalita co nejvíc zachovala (méně spojů, ale zase volnějších). Ale těžko to bez ní půjde (respektive by to zdražení muselo být hodně velké). A samozřejmě s tím, že pokud se situace zlepší natolik, že počty cestujících (a tržby) zase začnou… Číst vice »

Frantisek

Ono zase provozování prázdných autobusů a vlaků, zvláště těch zastávkových, tak ekologické není. Vždy je potřeba zvážit, zda poměr obsazených a prázdných míst není příliš malý, než aby znamenal přínos pro životní prostředí. Jinak obecně ano, vytvořit nabídku hromadné přepravy znatelných proudů (a silnějších po kolejích) je potřeba, ovšem pokud na více než minimum autobusů vyjde i tak jen po jednom potenciálním cestujícím, pak s ohledem na jeho pětinásobnou spotřebu paliva proti automobilu nic moc.

Jakub P

No, je to ještě složitější, ten autobus jedoucí kousek jen s jediným cestujícím může zařídit, že ten konkrétní cestující nepojede autem celou, podstatně delší cestu… Zejména pokud nejsou podmínky (bezpečné parkování) na to, aby to auto (nebo ještě líp kolo, pokud jde o pár km) mohl bezpečně celý den nechat u té zastávky, ze které by bus/vlak jel vytíženější (a takové bezpečné parkování by samozřejmě stálo čas, peníze i materiál)… Stejně tak intervaly nejde prodlužovat donekonečna, od nějaké hranice už lidi radši pojedou autem, než aby museli jet o tolik dřív a někde čekat. Zkrátka i málo vytížené linky a… Číst vice »

rejpal

No konečně. Rozumně redukovat se mělo už vloni touto dobou. Propad cestujících je někde značný.

ros

Hurá ,místa k sezení obsazena na 90 procent ,občas nějaký zbabělec bude stát na chodbičce.V krabičce doprava ušetříme 350 mega ,náměstek dostane odměnu snad bude stačit 500 000 kč,krabička zdravotnictví tam pak dodáme pár giga,ale těch pár nakažených ,či eliminovaných občanu koho to zajímá?Jak říkal poručík nikoli ministr Hamáček“ Kefalín,lidí je jek s—-k.

medical_examiner

Pravda…lidí je jako sr***k…
Mají na Pankráci a v Ruzyni ubytovací kapacity? 😂

Miloš

Konečně, taky že to ten Ropid pochopil!
Bohatě stačí spoje po 1h do stěžejních směrů 2×471.
Bohužel dopravci nebudou vědět co s lidma ale ČD by si mohli mezitím zrenovovat svou poruchovou techniku!!!
Samozřejmě, pokud dojde ke zdražení, tak budou cestujici čím dál více využívat individuální dopravu autem, zvlášť, když cena pohonných hmot již 1 rok láme rekordy v jejich minimu.
Tím se nebudou cestující v MHD a vlacích moc tlačit..
Třeba by mohlo někoho napadnout ušetřit a uvolnit pár zbytečných pracovních pozic nejen u Ropidu ale i u příslušných krajů.

Ludva

Tak jestli si myslíte, že dopravci nějak ušetří, ta jsi na velikém omylu. Nešetří nic lidí ani techniku. Všeho bude potřeba přibližně stejně, jen klesne produktivita a hlavně se značně zvýší naštvanost lidí. Podívejte se jaké reakce vyvolalo, jen těch pár zrušených spojů teď při kalamitě.

švestka

Tak zrovna ve Středních Čechách by se spousta turnusových dnů různých celodenních vzduchovozičů dala velice elegantně škrtnout, ale něco rozumného se od IDSK čekat nedá.

Zapa

S těmi auty zaparkují v Praze třeba kde?

medical_examiner

Nejspíš v Nádražní ulici v otevřeném tramvajovém svršku…😀

PEPA

Pokud budou ve větších žel stanicích( s velkou frekvencí cestujících) zastavovat obyčejné rychlíky na 1 koridoru,,jinak elefant nepojme tolik cestujících.V praze se už nikdo nevejde.Ucpou se silnice indi.dopravou a kolaps je tu.

Facepalm

… a já tady žasnu nad mysliteli, kteří by na 171 posílali vlaky po půlhodině.

Miloň

Je fakt že sem dnes jel 392 z Smíchova v režii 15-metrové Setry a v odpolední špičce ze Smíchova 13 cestujících, z Dobříše 2 lidi a za 10 minut jel pak hned další expres 395. Tohle fakt nemůže být dlouhodobě únosné.

Klokan35

Co jste si zvolili to teď máte. Jen houšť a větší kapky.

-TR-

A co místo toho? Zase Jermanovou, která podepsala nevýhodnou smlouvu s ČD na 10 let? A která má za sebou mnoho jiných skandálů?

Georg

on si někdo zvolil covid?

Kubrt

Škrtat by muselo jakékoliv vedení kraje. A co se týká mé volby, ja jsem spokojen.

Zapa

ANO přesně, jako třeba v Ústeckém kraji. 😀

Ludva

Dopadne to jako v Anglii. Škrtat jen díky krizové situaci je prostě špatně. Udělá to víc krajů a vládě, stejně jako v Anglii , nezbude nic jiného, než železniční dopravu krajům odebrat, o tom se ostatně již mluví, a “ znárodnit ji .

Kubrt

Nebudu to analyzovat větu po větě, na to nemám sílu, ale jen stručně: vláda je ráda, že místní dopravu nemusí řešit. Bureš rád přehazuje vinu někam jinam („KV kraj, historicky nejhorší, ve všem“; „Bulovka zrušila polní nemocnici v Letňanech, to je jejich akce“), takže proč by si bral na sebe další balvan?

Ludva

Já taky psal , že jim nebude nic jiného, ne že se do toho pohrnou. Blíží se volby a i když nejde o volby krajské, vláda bude mít jen dvě možnosti. Udělat to co udělali v Anglii, nebo nechat dost paralyzovat hromadnou dopravu a vyvolat značnou nespokojenost lidí ( voličů ).

Kubrt

Žádná paralyza se konat nebude.

švestka

Z toho si nic nedělejte, je únor, blíží se výročí, tak holt Ludva vzpomíná na staré dobré časy.

Ludva

Ostatně pan ministr Havlíček dával Anglii několikrát za příklad toho jak to dělat. Tak to teď může jen opsat 🙂 .

X 1

Čím si potom stát pomůže.
Podle Anglického systému bude stát jen cálovat, kontrolovat a do všeho arogantně kafrat.
Úplně přesnej Anglickej znárodňovací model už zde je. A to ve státem objednávané rychlíkové dopravě. A vy to chcete rozšířit i na regionální dopravu.
Odjezdí to ten, kdo je nejlevnější a stát to zalepí.
Nebo máte snad pocit, že by stát mohl beztrestně zadat zakázku někomu dražšímu?
Myslíš, že chtějí státní úředníci z teplého kanclu do tepláků?
To by se panáčku, muselo hodně zákonů změnit.

medical_examiner

Hodně zákonů změnit…
Bude to rachota, ale nakonec to půjde samo…
1. Ústava (hodně práce s přepisováním a škrtáním)
2. Trestní zákoník (něco přijde vypustit, něco tam přibude)
3. Trestní řád (nezapomenout na stanné právo!)
pak pár dalších důležitých věcí…
?.: Zákon o drahách (postup jako u tr. zák.)
…a pak už to půjde samo…

X 1

Povedlo se. Pán musí být nejmíň stínový ministr. Bravo.
🙂

Jiří Kocurek

A to chcete tentokrát střílet bez soudu živnostníky?

medical_examiner

…proč střílet?….
Prostě si budou muset najít jiný kšeft mimo kritickou infrastrukturu…

švestka

Hele a budou se znárodňovat taky jiná odvětví, která Burešova vláda poslala do s.aček? Třeba hospody a bude zase jeden správný RáJ. Hlavně jestli to stihnete do 25., já nemám zprávy z ÚV jako ty.

Kubrt

Paroubek už zahajil přípravy na založení RaJ Teplice.

Ludva

A co sem pleteš únor a UV 🙂 . Já jen předpověděl, že to u nás dopadne jako v Anglii a to je jedna z nejliberálnějších zemi a přesto tam teď železnici “ znárodňuji „.

medical_examiner

Do 25. února se to už nestihne…
Ale bude se asi bojovat o 21.červen s náhradním termínem 8.listopadu…

Pavel Šticha

Ono třeba v Mnichovicích u říčan se u autobusů nic nestane jelikož jezdí od nikud do nikam a všechny končí ve Stránčicích u Prahy vozí pytle se vzduchem

ABC

no tak to je zrovna ten šoutouši vychvalovaný návoz k vlaku, ne?

Štěpán

Tak zrovna ve Strančicích návoz k vlaku funguje zcela ukázkově. Z Mnichovic ne, tam mají vlak přímo ve městě (byť nahoře na kopci), ale např. z Kunic a Velkých Popovic funguje doprava do Prahy s využitím vlaku + návazného busu velmi dobře a je využívána dost.

ABC

Vždyť já to tentokrát nekritizuju 🙂 Návoz slouží hlavně pro Ondřejov (popř. Stříbrnou Skalici) a do Mnichovic na nádraží se moc zajiždět nedá. Legitimní otázka ovšem může být zda je to potřeba ve špičce každou půlhodinu když zároveň každou půlhodinu jede 383 do Prahy….

Štěpán

383 téměř permanentně stojí v kolonách v Uhříněvsi a v Říčanech. Je proto dobré mít alternativu v podobě cestě na vlak do Strančic.

ABC

To je sice hezké, ale půlhodina je docela slušný luxus. Třeba v porovnání se 4 km vzdálenými Chocerady. A v kolonách stojí běžně ráno, jinak to taková tragédie není. A je-li, tak si můžou v Říčanech a Uhříněvsi přesednout na vlak 🙂

Štěpán

Kolony v Uhříněvsi a v Říčanech jsou obvykle po celý pracovní den. Bydlím celkem nedaleko a místní situaci znám.
Ten půlhodinový interval 383 v Ondřejově je beztak jen ráno a během krátké chvíle odpoledne, jinak je delší. V Choceradech je autobus skutečně jen doplňkovou obsluhou, tam mají poměrně často jezdící vlak, jehož zastávka je od té autobusové 400 m.

Frantisek

V tom případě by se dala omezit 383 a páteří by byl vlak. Pokud se tedy zapracuje na tom, aby byl také spolehlivý, a ne že se při sebemenším problému vše na libovolně dlouho zastaví (nasněžilo, nevymetáme, zahořelo, rok nejezdíme…).

ABC

383 obsluhuje všechno od Ondřejova nahoru na Mukařov. Tam není moc kam vozit na vlak. Nicméně, taky by se mohlo vozit na vlak do těch Chocerad (4 km) místo Strančic (10 km). A proč se vozí 490 ze Stříbrné Skalice do Strančic když je tam přímo zastávka Štepánem milované trati 212?

Štěpán

O mé „milovanosti“ tratě 212 tu vůbec řeč není. Nicméně je to trať, jejíž význam nelze ani v nejmenším zpochybnit, minimálně v úseku z Čerčan po Sázavu, kde je zcela běžně vlak využíván pro každodenní dojíždění. Proč myslíte, že do Zlenic nebo Hvězdonic nejezdí žádný autobus? Není tam potřeba. Vlak tam jezdí na poměry venkova dost často.

ABC

Jednou za hodinu je poměrně často jezdící? Navíc těch 50 km trvá luxusní hodinu dvacet….

Štěpán

Na takovou velikost obce, jako jsou Chocerady, je spojení jednou za hodinu dost luxus.

Štěpán

Ano, na hlavní nádraží je to zhruba hodinu dvacet, ale při cestě autobusem 383 a metrem C je to hodina a 33 minut. A to jen podle JŘ, v reálu kvůli kolonám i mnohem déle.

MHD

Nebo Praha- Benešov. 6:26, 6:28 a 6:31 odjíždí z Hlavního vlaky směr Benešov. V pořadí Sp, R, Os. Přičemž Sp má jízdní dobu jako Os. A vozí vzduch. Tady je taky prostor k redukci.

prt

R jede do ČB, souprava od Sp z BN v 8:10 zpátky do Prahy. I ten Os pak obrací na Prahu.
Takže lze jistě ušetřit víc, to bude spokojených cestujících!

MHD

A co takhle nocování v BN, pokud je Sp tak potřebný?
Byť o té potřebnosti pochybuju.

ros

Pokud Sp umíte teleportovat do Benešova tak by to šlo.Určitě pak veze lidi do Prahy.

MHD

Uvažujte v kontextu celého dne, ne jen párů vlaků. Pak nemusíte navrhovat teleportaci, ani obhajovat přepravu vzduchu.

Bpee

Nebojte se, není to tak, že by těch xyz lidí byli samí blbci a Vy jste první, co přišel na revoluční myšlenku, co nikoho předtím nenapadla a ušetří milióny. 🙂 Jak už tu padlo, pokud by bylo lepší řešení, vězte, že už by bylo realizováno.

ABC

no, to bylo jásotu že narozdíl od Ústí se nebude tupě plošně škrtat

-TR-

Zkoušeli to ale předtím vykrýt jinak, a přinejmenším to je chvályhodné.

ABC

Jo, zkoušeli to celé tři týdny. Tak určitě.

Tomáš Záruba

Myslím, že kdyby se i tam současně zdražilo, škrty byly rozsahem poloviční a ještě jasně časově ohraničené (byť zde je samozřejmě určitá otázka „závaznosti prohlášení“), tak si myslím, že by to bylo přijímáno obecně výrazně lépe.

Novotný

Kolik tímto kraj ušetří na nákladech ročně a jaký bude odliv platících cestujících z veřejné dopravy, spočítal to někdo? aby to nebylo vytloukání klínu klínem. Spíš by se to mělo řešit v celostátním měřítku a omezit zavedené vysoké slevy pro děti a důchodce, aby nebyly v takové výši. Pak to musí dotovat i běžní cestující, kteří jsou mimo tyto kategorie a tím se jim prodražuje jízdné samotné. Doprava stejně nebude nikdy soběstačná a vždy se bude dotovat ze státního, případně krajského nebo obecního rozpočtu. Se snížením standardů souhlasím, tam se dá ušetřit dost, případně nasazení méně kapacitních souprav, (vozidel) v… Číst vice »

Sysel

Státní slevy platí dopravcům přímo stát, takže to pro kraj nemá žádný efekt a žádný náklad. Dopravci je také jedno, jestli jede dospělý za plné nebo někdo za zlevněné jízdné…

Kubrt

Slevy pro studenty a důchodce nedotují ostatní cestující, ale všichni daňový poplatníci. Tyto slevy neznamenají výpadek příjmů pro dopravce, nižší cena jízdenky je dopravci kompenzována ze státního rozpočtu.
Jako obyvatel středočeského kraje si 10% pokles nabídky spojů umím představit docela dobře; nabídka v posledních letech hodně vzrostla. To je samozřejmě pro nás cestující fajn, ale momentálně je to pro kraj rozpočtově neudržitelné.

ros

Samozřejmě musí souběžně dojít k rozkopání příjezdových silnic do Prahy, jinak by se nám lidi mohli rozutýct tam, kam nechceme.

medical_examiner

To není špatný nápad…😈

Luboš

Měli by zrušit spoje, kde jezdí šukafony a místo nich poslat busy, tím se uspoří nejvíce.

Koro

To je prave velky omyl

Juraj

Určitě?
To znamená vytvořit nový linkový koncept pro autobusy, protože ne vždy silnice kopíruje trať a ne vždy je jízdní doba srovnatelná. Pak vysoutěžit autobusového dopravce a doufat, že narychlo sežene personál (+ vozidla ve standardu PID, byť upraveném).

Alexandr

Spíš omezit příměstské spoje v Praze a okolí. Na S7 z Prahy hl.n. do Českého Brodu může na jezdit jen sólo Elefant. S9 do Lysé nad Labem může jezdit v pracovní dny mimo letní prázdniny. Vložené spoje S9 v sedle z Prahy do Říčan se mohou zcela zrušit. Spoje s odjezdem kolem 23.30 z Prahy se mohou zcela zrušit. Spěšné vlaky do Kutné Hory a Benešova se mohou škrtnout o 1 pár a provoz redukovat jen na X mimo prázdniny. Odpolední posily na lokálkách mohou opět jezdit v X mimo prázdniny (jako v loňském JŘ). Sezóna turistických vlaků se může… Číst vice »

Lukáš

A co na té S7 s tím sólo Ešusem, co zůstane v Praze? Tím si strašně moc pomůžete, když tam na něm budete muset mít fíru, to bude ušetřený balík.

A spoj po 23:30 z Prahy, respektive po půlnoci jezdil vždycky. Ono do Prahy před půlnocí dojíždějí poslední spoje a určitě si každý bude chtít udělat přestávku do 4 do rána.

Alexandr

1) To nevím, dřív byl Český Brod provázaný s Řevnicemi, jezdilo sólo 471 a stačilo to. Teď jezdí 2x 471 poloprázdný/skoro prázdný. Jak to vyřešit, to Vám neřeknu, jen vím, že to jezdí prázdné.

2) Ten odjezd ve 23.30 z Prahy bych zrušil se zachováním půlnočního rozjezdu. Ti cestující, co doteď jezdili v těch 23.30, by se přesunuli do půlnočních spojů. Ušetřil by se tím 1 pár na S1, S2, S7 a S9.

dopravak

jj, takový Lužec, Mochov si o to vyloženě říkají. Kratičké úseky od hlavní trati, kde vlak více prostojí, než projede. Jasně, není to v celkové sumě zas tolik, ale v nákladech na jednoho přepraveného cestujícího to bude zřejmě více, než taxík. Ideální čas to provést.

Frantisek

Naopak. Lužec prodloužit do Mělníka a Mochov (v případě VRT tamtéž přes Nehvizdy, ideálně s novým napojením do Čelákovic z východu) do Českého Brodu či Poříčan, plus elektriku, a můžete tam přesunout část zátěže ze silnic.

Štěpán

Speciálně pro vás budou jezdit od zítra šukafony na všech tratích, třeba i místo railjetů. Zajistím vám vyhlídkovou jízdu červeným šukafonem s koženkovými sedačkami z Lisabonu do Vladivostoku, co vy na to?

-MS-

jak ale budete řešit iberský rozchod? Pro 1524 (1520mm) nějaké šukafony byly vyrobeny, ale na 1668 (1664) mm ne.

Štěpán

To se nějak vyřeší :). Šukafon se přesadí na jiné podvozky, jako se tomu děje u některých dálkových vlaků.

Kalanis

Neee… 810 v Tunelu… LuboŠoto speciál.

Ludva

Luboši jak vás tak sledují, vy jste takový druhý Švestka 🙂 . On je přes režijky a vy přes šukafony.

švestka

Koukám, že mě vidíš všude, ale tohle je Středočeský kraj, tady je svět (s výjimkou cáncu do Mochova) ještě v pořádku, tady se vlaky klidně rušit můžou, horší by bylo kdyby je měl jezdit někdo jiný a nedej bože by se ušetřilo (a mohli by jezdit i ty vlaky, které se takhle zruší).

Jakub

Není problém v dočasném omezení spojů ani ve zdražení ale tyto dvě protiopatření vypustit naráz bude znamenat velký odliv cestujících a to se znovu promítne na ještě větších ztrátách. Buď ať zdraží ale lidé budou mít jistotu skvělé obslužnosti nebo ať výrazně omezí dopravu ale ponechají ceny. Momentálně má kraj problém s tím, že si lidé počítají, že se jim vyplatí kupony na pár jízd měsíčně, když tráví zbytek času prací z domova a výpadkem dlouhodobých kuponů pak vzniká celková ztráta. Vážně to chce kraj řešit tak, že namísto motivace cestujících je ještě dál demotivuje? Tím se akorát prohloubí ztráta… Číst vice »

idk123

On už odliv probíhá teď ať už kvůli strachu jezdit dopravou nebo kvůli rouškám.

ros

Pokud se sníží daně,zákonitě budeš platit víc za to,co potřebuješ.

medical_examiner

No to ano, ale bude platit pouze za to, co bude potřebovat…

Jakub

Problém je v tom, že když se daně sníží o 7 %, výdaje lehce stoupnou i o 25 %. Pak máte najednou za stejné peníze podstatně méně.

Jakub P

Řekl bych, že bolestivost jak zdražování, tak škrtů v rozsahu roste o dost rychleji, než lineárně. (tedy bolestivost dvojnásobného zdražení je víc než dvojnásobná, bolestivost dvojnásobných škrtů taky). Zejména u těch škrtů to může být takové, že v nějaké míře je cestující skoro nepocítí (zejména když silně poklesla poptávka, takže nehrozí přeplňování spojů kvůli škrtům), ale jakmile by se zaťalo nadmíru a mizely by celé oblíbené linky, nebo se neúnosně prodlužovaly intervaly, bolestivost najednou naroste skokově…

Proto mi dává smysl udělat obojí, každé ve výrazně menším rozsahu než kdyby se dělalo jedno nebo druhé.

Frantisek

Pro pár jízd se vyplatí i jednotlivé jízdenky. Zvláště, pokud současně nedržíte auto.

Lukáš David

Tak muzem zacit, Mochov, Rozmital, nocni spoje a jsme na cca 10%, ..

Radek

Tak tohle opravdu deset procent nedá.

Sysel

Zrušit vlaky z měsíce na měsíc asi nebude úplně jednoduché, takže bych spíše čekal, že to rušení bude u autobusů a vlaků se dotkne ta druhá část – omezení kapacity.

Kubrt

Proč by mělo být zrušení autobusů snazší, než zrušení vlaků? Obé jezdí pod smlouvou s dotyčným dopravcem a bude záležet na konkrétní dohodě dopravce s objednavatelem.

-TR-

Na železnici je větší administrativa.

Hubert

Jakože do Mochova a Rožmitálu nepotřebují lidé jezdit? Noční spoje souhlas…

Kubrt

Potřebují, mají na to autobusy. Ty vlaky jsou zcela nadbytečné, protože prázdné.

Frantisek

Prázdné jsou ovšem také z nějakého důvodu (i na straně infrastruktury, kde má přednost neustálé další rozšiřování silnic).

Hubert

Tak stejně tak můžete omezit autobusy, kór pokud tam je možnost jet vlakem…

Lukáš

Jel jste někdy tím“nočním“ spojem?

Hubert

Jel.

V.N.

Když se to udělá citlivě , bolet to nebude. Takových zcela prázdných autobusů/vlaků se motá po kraji celkem dost…

Leinad

Třeba v protišpičkovém směru. Mělo by se jezdit jako sv.

Kubrt

To budou chybět horníci, teda vozidla, ve špičkovém směru..

FenyAMG

Tohle je jedna z největších hovadin, ale bohužel často tvrzená – nutné jsou jen spoje v silném směru. A ve slabém co? Budou levitovat? :-\

Kubrt

Ještě je možnost udělat to jako na řadě „commuter railways“ v USA a Kanadě: ráno jede 5 velkokapacitnich vlaků po půl hodině do města, tam přes den stojí a odjíždějí zase jeden za druhým odpoledne na venkov. A mezi tím jezdi autobusy. Ne, neříkám, že je to dobré řešení pro ČR, jen píšu, jak je taky možné na tu nevyváženou poptávku reagovat.

ros

Kolik by pak stálo jízdné?

Kubrt

Jízdné je u příměstských vlaků (u nás i v USA) jen symbolický příspěvek, hlavní tíhu nesou veřejné rozpočty.

Jiří Kocurek

Tou jízdou jako Sv se toho ušetří fakt hodně. poplatky za dopravní cestu, plat strojvedoucího a najeté kilometry do oprav budou stále stejné. A v případě použití rekuperace se moc neuštří ani na té energii.

Hodně štěstí

To by mě zajímalo jestli se to bude týkat i spojů KŽC.

V.N.

Dobrá otázka…

Hubert

KŽC moc nočních spojů neprovozuje..

medical_examiner

To asi ne.
Ale neprovozuje S49?

Kubrt

Tu má Arriva. KŽC jezdí do Čakovic.

Bpee

Je otázka kterých. Ty 749+2 vozy jsou financovány z jiné kasičky a obávám se, že není možné mezi nimi přelévat. Těchto excesů by se to tedy týkat nemělo, protože jejich provoz není hrazen z fondů na veřejnou dopravu, ale na podporu turismu či něco takového. Linka S34 smysl má (asi se budete divit, ale Kbely+Čakovice vlaky využívají a 813.2 jezdí ve špičkách plná) a z Mochova se ušetří prd. Tedy ne, že bych se chtěl KŽC zastávat, jen se obávám, že ten moc úspor nevygeneruje. 🙂

xyz

Zejména jsou financovány v rámci samostatné smlouvy, do které patří všechny ty „Rychlíky“ a „Motoráčky“ + spoje do Mochova a kterážto smlouva má jen asi 20% (?) limit povolené redukce; resp. vyšší redukce by byla možná jen se souhlasem protistrany – tedy KŽC.

Linka S34 je mimo tuto smlouvu; smlouva na ni je uzavřena s Hl. m. Prahou (ovšem – po území jiného, ani Středočeského, kraje nevede).

Alexandr Mikulka

Ano, proporcionálně, každý pátý víkend nepojede Podlangustní motoráček.