Středočeský kraj na opuštěné lokálce zavádí náhradní vlakovou dopravu

Motorový vůz 810 v zastávce Chrášťany. Foto: Martin Kubík / Mapy,czMotorový vůz 810 v zastávce Chrášťany. Foto: Martin Kubík / Mapy,cz

Opatření potrvá do konce listopadu.

Odebírat
Upozornit na
guest
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Herbrik

Kdysi po revoluci, když jsem se v tomto regionu angažoval v organizování veřejné dopravy, se spekulovalo nad tím, že by se v Chrášťanech vybudovala třetí zastávka na horní trati do Loun u křížení s lokálkou a na lokálce z Kolešovic by se jezdilo jen do Chrášťan a pak by se přestupovalo na hlavní trati do vlaku do Rakovníka. Byl to originální nápad, ale už si nepamatuju, proč to padlo, nejspíš kvůli neochotě vybudování té zastávky. Dokonce tam padl i návrh trať z Kolešovic napojit přímo do žst Chrášťany a úsek do Krupé zrušit, ale to nikdo nebral vážně.

Alibaba

Myslím, že lepší než zastávka by byl ten druhý nápad, to napojení na trať Rakovník – Louny. Předpokládám spádovost obcí do Rakovníka.

HHonza

Přesně tak. Když už, tak by to chtělo přímé spojení do Rakovníka. Nutit lidi na tak krátkém úseku ještě přestupovat spoustu z nich spolehlivě odradí.

Jiří Kocurek

Kolik peněz je vhodné investovat, aby se vlakem nahradil vesnický autobus jezdící ve špičce 1x za hodinu a přidal se přestup všem, kteří jedou „zpoza“ Kolešovic? Jízdní doba busu z Kolešovic do Rakovníka je 24 minut, to se snad dá přežít bez záchoda. 😀

Jiří Kocurek

PS: Ten bus linky 560 jede přes Olešnou…

HHonza

Hlavním důvodem neexistence pravidelné osobní dopravy na této trati je skutečnost, že hlavní směr dojížďky z dotčených obcí směřuje do Rakovníka, kam je to po železnici se značnou zajížďkou, se dvěma přestupy, potažmo dvěma jízdami úvratí. S výslednou jízdní dobou je to opravdu akorát tak pro šotouše. Uvidíme, jak bude využívaná náhradní vlaková doprava po dobu uzavírky silnice. V návrat pravidelných spojů osobní dopravy ale moc nevěřím.

thebearspook

Zrovna z Chrášťan je to do Rakovníka asi jedna zastávka. Už si to moc nepamatuju, ale jezdil jsem tam před několika málo sty lety na chmelu. Jen ten přestup je trochu procházkou, pokud jedou z jiné stanice.

HHonza

No právě. Za krále Klacka to pro studenty obracející každou korunu mohl být docela fajn způsob přepravy. Ale dneska na to fakt už nikoho „nesbalíte“.

amp

Bingo! Autobusem to bylo za 4 a vlakem za 1 Kčs 😀

Leinad

S jizdním řádem jak boty na buben se to ani jako náhradka pro lidi jinak jedoucí busem nemůže obsadit.

digi

Tak tak … dojezd vlaku do Ra v 6:15..
Na směnu pozdě, do úřadu a do školy brzo… jízdní řád fakt nechápu…

Jan

810 nástup…

František

Genialni vlak na venkov! Nejradsi na nem mam to, ze pred polozenim hnedyho kabelu ve stanici Vam ma zabranit tak leda napis, ze ve stanice jako ne. Takze pak lidi, co jdou nekam 10-20 minut do poli cekat na zpodenej vlak koukaji na zastavce na ten hnedej kabel.

Rabín

Letos v červnu už tam podobná náhradní doprava byla – při výluce úseku Rakovník – Hořesedly na lounské trati, rovněž pro stavbu dálnice.
Jezdila tam tehdy 2x denně 810.009 a moc lidí to nevozilo…

Mech

Smnad tento zločin autíčkáři a rušiči néjak překousnou.

El Barto

Zajímavé, nějak jsem si nevšiml, že by toto někomu vadilo…

Herold

Autíčkáři o tom ani neví…

Vlastik

Až tak neobvyklé řešení to není, když se před několika lety opravoval most přes řeku Moravu, tak jezdily vlaky mezi Hodonínem a Holičem po trati, kde také nejezdí pravidelná osobní doprava.

Rabín

Rovněž tak byla náhradní doprava v Praze pomocí 810 po vlečce z Modřan do Komořan na jaře 1995, když se opravovala ulice kolem bývalého cukrovaru a městské autobusové linky to neměly kudy rozumně objet.

Twix

To bylo především kvůli stavbě tramvajové estakády přes tu ulici. Jinak na té trati se také občas zaváděla náhradní vlaková doprava do Měchenic nebo Davle kvůli uzavírkám silnic. A kdo by si nevzpomněl na doplněné vlaky po povodních 2002, některé z nich jezdily dlouho, jiné velmi krátce, třeba vůz řady 820 na nádraží Zličín 🙂

Leinad

I současná S65 byla rozježděná jako náhradka za tramvaje (Řepy – Anděl) a po obnově tramvají již byl tlak na udržení.
A S34 jezdily Žhavé Trubky o povodních 2012.

Rudolf Tuček

Povodně v Praze byly 2002 a 2013.

Twix

To je pravda, zároveň zprovoznili nástupiště Na Knížecí. Akorát jako náhradka jezdila 814 po půlhodině a potom už jen 810 po hodině.

Libor

A to stále udržuje sjízdné, i když se tam doprava 20let neobjednává?

Kubrt

Je tam zaústěná funkční a používaná vlečka KHKD, jezdí tam historické vlaky. Vidím roli železnice v 21. století někde jinde, ale na druhou stranu tahle trať toho asi moc nesežere.

Jaaa

Stav té trati je katastrofální, ta se prakticky neudržuje.

amp

Mám takový pocit, že stav trati je posledních cca 35 let stejný, i přes absenci údržby. Minimálně tam nepřibyla žádná nová rychlostní omezení.

Leinad

1) Administrativní zrušení trati je nějaký úrední proces. Dokud trať existuje, tak ji má spržel udržovat. (Mimochodem silnic ve správě ŘSD nebo SUS bez objednávky závazkových autobusů je hodně)
2) Je tam zaúštěná použivaná vlečka, jezdí tam náklady.
3) moderní trať s pravidelnou osobní dopravou vypadá lépe a stojí víc. Nemá tolik nerovností, dá se tam pohodlně jet vyšší rychlostí. Má vysoká nástupiště.

Standa

Ten obrázek mluví za vše… Nádraží uprostřed ničeho kde vlaky vozí vzduch . Velmi efektivní udržovat takovou trať .

peter.hudec88

Ale aká je pekná tá budova, predpokladám, že je v súkromných rukách, inak by už neexistovala alebo by z nej bolo torzo max

Kubrt

Přesně tak, je to soukromý majetek.

thebearspook

Šílených 250 m z centra obce.

Jiří Kocurek

Kdybych potřeboval do Rakovníka, tak půjdu radši sem, ikdyž je to dál: https://mapy.cz/s/fadatuhoco

Kubrt

Poloha nádraží je OK, horší je, že ta trať vede odnikud nikam. Jistě někdo navrhne relativně použitelné hypotetické přípoje na pražské rychlíky, ale pro kolik lidí z Kolešovky by to bylo zajímavé?

Jiří Kocurek

No přestanou spádovat do Rakovníka.

Aaabbb

Prosím najděte si to nádraží třeba na Mapách.cz.

Achilles

Jasně, na základě jedné fotky je hned celá trať zbytečná. Fakt logika jak brno…
Že tam vlaky vozí vzduch…ne, nevozí. Ony tam totiž žádné nejezdí. A když tam v minulosti jezdily letní parní vlaky, tak ty vzduch rozhodně nevozily.

Ilmary

To je náhodou ideální trať pro skanzen, kousek od Prahy a navíc celkem dlouhý úsek.

Patrik

Šetřivost je dobrá vlastnost. Zdali takto důsledně vystupujete proti prázdným autobusům a kolonám pětimístných aut s jedním člověkem?

Avlaky

Od koho si 810 půjčí?

Jiří Melich

Jestli budou jezdit 810.009 tak od FAN RAILU, řekl bych.

Jiný Petr

Nejspíše ano, neb Die Länderbahn CZ si od nich tento vůz už půjčoval. Mj. letos dubnu na stejnou trasu (Krupá–Kolešovice)

nowas

Hlavně aby neujela sama. 😀

Neznamy Jarek

Mohlo to vzít KHKD s 354.7152.

Pája

No to by byla drahá náhrada.

Neznamy Jarek

Dalo by se to zaúčtovat do nákladů na stavbu dálnice.

Kubrt

To by na ŘSD museli být úplně mimo, což naštěstí nejsou.

amp

Tato náhradní doprava není kvůli stavbě dálnice, ale kvůli stavbě kanalizace v Chrášťanech.

Aaabbb

Super nápad. Štěstí, že Správa železnic zatím tuto trať „nezakonzervovala“.

Petr

Jediny stesti, no… Ted si predstavte, ze i u nas jsou oblasti kam jeste zeleznice vubec nedorazila. Tezkosti zivota jejich obyvatel si mistni sotous snad ani nedovede predstavit.

David

Rozdat těm lidem elektrokola by nejspíš vyšlo peněžně stejně

Aaabbb

Ano, a na tom elektrokole dojedou i děti, důchodci, hendikepovaní apod.

El Barto

Nehledě na počasí…

Jiří Kocurek

A ti důchodci a hendikepovaní do 810 vyskočí radostí, saltem!

Frantisek X

Regiosprinter by byl v tomto ohledu lepší, to je fakt. Zase nebudou kola „překážet“ autům na silnicích. 🙂 Ovšem, že dosud nebyl železniční uzel přesunut do Rakovníka, bych považoval za mnohem větší nedostatek dopravní politiky.