Kdysi po revoluci, když jsem se v tomto regionu angažoval v organizování veřejné dopravy, se spekulovalo nad tím, že by se v Chrášťanech vybudovala třetí zastávka na horní trati do Loun u křížení s lokálkou a na lokálce z Kolešovic by se jezdilo jen do Chrášťan a pak by se přestupovalo na hlavní trati do vlaku do Rakovníka. Byl to originální nápad, ale už si nepamatuju, proč to padlo, nejspíš kvůli neochotě vybudování té zastávky. Dokonce tam padl i návrh trať z Kolešovic napojit přímo do žst Chrášťany a úsek do Krupé zrušit, ale to nikdo nebral vážně.
Kolik peněz je vhodné investovat, aby se vlakem nahradil vesnický autobus jezdící ve špičce 1x za hodinu a přidal se přestup všem, kteří jedou „zpoza“ Kolešovic? Jízdní doba busu z Kolešovic do Rakovníka je 24 minut, to se snad dá přežít bez záchoda. 😀
Když se ani to levnější řešení (zastávka) nerealizovalo před cca 40+ roky, tak dnes už se tím nikdo zabývat (bohužel) nijak vážně nebude: všichni už mají auta, a tak i autobus je z VHD jediným ještě ekonomicky trochu přijatelným řešením.
To je jen o lidech na příslušných místech. Vím o místě, kde vám schválí dočasnou úpravu – zastávka autobusu v jízdním pruhu, omezení rychlosti na 30 a zákaz objíždění autobusu v zastávce – na silnici první třídy s jedním pruhem v každém směru a plnou dělicí čárou.
HHonza
4 dny
Hlavním důvodem neexistence pravidelné osobní dopravy na této trati je skutečnost, že hlavní směr dojížďky z dotčených obcí směřuje do Rakovníka, kam je to po železnici se značnou zajížďkou, se dvěma přestupy, potažmo dvěma jízdami úvratí. S výslednou jízdní dobou je to opravdu akorát tak pro šotouše. Uvidíme, jak bude využívaná náhradní vlaková doprava po dobu uzavírky silnice. V návrat pravidelných spojů osobní dopravy ale moc nevěřím.
Zrovna z Chrášťan je to do Rakovníka asi jedna zastávka. Už si to moc nepamatuju, ale jezdil jsem tam před několika málo sty lety na chmelu. Jen ten přestup je trochu procházkou, pokud jedou z jiné stanice.
Genialni vlak na venkov! Nejradsi na nem mam to, ze pred polozenim hnedyho kabelu ve stanici Vam ma zabranit tak leda napis, ze ve stanice jako ne. Takze pak lidi, co jdou nekam 10-20 minut do poli cekat na zpodenej vlak koukaji na zastavce na ten hnedej kabel.
Jeďte se podívat třeba do Amsterdamu, Říma, Porta, Londýna…těch hnědých kabelů zabalených v bílém papíře vidíte v kolejišti desítky. Gravitační toalety jsou i ve světě celkem běžné i dnes. A co má jako bejt?
Rabín
4 dny
Letos v červnu už tam podobná náhradní doprava byla – při výluce úseku Rakovník – Hořesedly na lounské trati, rovněž pro stavbu dálnice.
Jezdila tam tehdy 2x denně 810.009 a moc lidí to nevozilo…
Mech
4 dny
Smnad tento zločin autíčkáři a rušiči néjak překousnou.
Až tak neobvyklé řešení to není, když se před několika lety opravoval most přes řeku Moravu, tak jezdily vlaky mezi Hodonínem a Holičem po trati, kde také nejezdí pravidelná osobní doprava.
Rovněž tak byla náhradní doprava v Praze pomocí 810 po vlečce z Modřan do Komořan na jaře 1995, když se opravovala ulice kolem bývalého cukrovaru a městské autobusové linky to neměly kudy rozumně objet.
To bylo především kvůli stavbě tramvajové estakády přes tu ulici. Jinak na té trati se také občas zaváděla náhradní vlaková doprava do Měchenic nebo Davle kvůli uzavírkám silnic. A kdo by si nevzpomněl na doplněné vlaky po povodních 2002, některé z nich jezdily dlouho, jiné velmi krátce, třeba vůz řady 820 na nádraží Zličín 🙂
I současná S65 byla rozježděná jako náhradka za tramvaje (Řepy – Anděl) a po obnově tramvají již byl tlak na udržení.
A S34 jezdily Žhavé Trubky o povodních 2012.
Je tam zaústěná funkční a používaná vlečka KHKD, jezdí tam historické vlaky. Vidím roli železnice v 21. století někde jinde, ale na druhou stranu tahle trať toho asi moc nesežere.
1) Administrativní zrušení trati je nějaký úrední proces. Dokud trať existuje, tak ji má spržel udržovat. (Mimochodem silnic ve správě ŘSD nebo SUS bez objednávky závazkových autobusů je hodně)
2) Je tam zaúštěná použivaná vlečka, jezdí tam náklady.
3) moderní trať s pravidelnou osobní dopravou vypadá lépe a stojí víc. Nemá tolik nerovností, dá se tam pohodlně jet vyšší rychlostí. Má vysoká nástupiště.
Standa
5 dny
Ten obrázek mluví za vše… Nádraží uprostřed ničeho kde vlaky vozí vzduch . Velmi efektivní udržovat takovou trať .
Poloha nádraží je OK, horší je, že ta trať vede odnikud nikam. Jistě někdo navrhne relativně použitelné hypotetické přípoje na pražské rychlíky, ale pro kolik lidí z Kolešovky by to bylo zajímavé?
Jasně, na základě jedné fotky je hned celá trať zbytečná. Fakt logika jak brno…
Že tam vlaky vozí vzduch…ne, nevozí. Ony tam totiž žádné nejezdí. A když tam v minulosti jezdily letní parní vlaky, tak ty vzduch rozhodně nevozily.
Jediny stesti, no… Ted si predstavte, ze i u nas jsou oblasti kam jeste zeleznice vubec nedorazila. Tezkosti zivota jejich obyvatel si mistni sotous snad ani nedovede predstavit.
Regiosprinter by byl v tomto ohledu lepší, to je fakt. Zase nebudou kola „překážet“ autům na silnicích. 🙂 Ovšem, že dosud nebyl železniční uzel přesunut do Rakovníka, bych považoval za mnohem větší nedostatek dopravní politiky.
v cele trase 2 pary spoju v naprosto nevyhovujici cas.Kdo to bude vyuzivat???a o vikendu to nebude jezdit vubec
Zdá se, že je to nabídka především pro školáky/studenty a pro penzisty na (nekaždodenní) nákupy a k doktorům.
Tak s touto variantou jsem se ještě nesetkal
není krásnější tratě než kolešovka!!!
Jízdní řád náhradních vlaků zakomponován formou přelepky do KJŘ – změnový list naleznete na http://prelepky.wz.cz
To je dobrý nápad a inspirace i pro jižní Moravu.
Na jihu Moravy se něco podobného již konalo na trati Hodonín – Holíč. O nic nového nebo převratného nejde.
Proč pro JMK a kde konkrétně?
Kdysi po revoluci, když jsem se v tomto regionu angažoval v organizování veřejné dopravy, se spekulovalo nad tím, že by se v Chrášťanech vybudovala třetí zastávka na horní trati do Loun u křížení s lokálkou a na lokálce z Kolešovic by se jezdilo jen do Chrášťan a pak by se přestupovalo na hlavní trati do vlaku do Rakovníka. Byl to originální nápad, ale už si nepamatuju, proč to padlo, nejspíš kvůli neochotě vybudování té zastávky. Dokonce tam padl i návrh trať z Kolešovic napojit přímo do žst Chrášťany a úsek do Krupé zrušit, ale to nikdo nebral vážně.
Myslím, že lepší než zastávka by byl ten druhý nápad, to napojení na trať Rakovník – Louny. Předpokládám spádovost obcí do Rakovníka.
Přesně tak. Když už, tak by to chtělo přímé spojení do Rakovníka. Nutit lidi na tak krátkém úseku ještě přestupovat spoustu z nich spolehlivě odradí.
Kolik peněz je vhodné investovat, aby se vlakem nahradil vesnický autobus jezdící ve špičce 1x za hodinu a přidal se přestup všem, kteří jedou „zpoza“ Kolešovic? Jízdní doba busu z Kolešovic do Rakovníka je 24 minut, to se snad dá přežít bez záchoda. 😀
PS: Ten bus linky 560 jede přes Olešnou…
Samozřejmě to smysl nemá. Za mě ponechat obsluhu zmíněných obcí autobusy a peníze investovat raději někde, kde je potenciál vozit násobně více lidí.
Když se ani to levnější řešení (zastávka) nerealizovalo před cca 40+ roky, tak dnes už se tím nikdo zabývat (bohužel) nijak vážně nebude: všichni už mají auta, a tak i autobus je z VHD jediným ještě ekonomicky trochu přijatelným řešením.
Jenže ten spojovací oblouk trati by byl několikařádově dražší než zastávka, byť by musela být na náspu.
To je beze sporu, že stavba tratě (oblouk a další potřebná bižuterie) je dražší.
Akorát přestup by na takovéto vzdálenosti (z Kolešovic) na atraktivitě spojení vůbec nepřidal. To pak už je opravdu lepší autobus.
Protože vybudovat novou zastávku na železniční trati je boj se stohy lejster. Pro vybudování autobusové zastávky stačí jen zapíchnout klacek… 🙂
Jak kde. Někde je nutné vybudovat záliv, aby autobus nepřekážel na silnici, a to už je na projekt a stavební povolení atd.
To je jen o lidech na příslušných místech. Vím o místě, kde vám schválí dočasnou úpravu – zastávka autobusu v jízdním pruhu, omezení rychlosti na 30 a zákaz objíždění autobusu v zastávce – na silnici první třídy s jedním pruhem v každém směru a plnou dělicí čárou.
Hlavním důvodem neexistence pravidelné osobní dopravy na této trati je skutečnost, že hlavní směr dojížďky z dotčených obcí směřuje do Rakovníka, kam je to po železnici se značnou zajížďkou, se dvěma přestupy, potažmo dvěma jízdami úvratí. S výslednou jízdní dobou je to opravdu akorát tak pro šotouše. Uvidíme, jak bude využívaná náhradní vlaková doprava po dobu uzavírky silnice. V návrat pravidelných spojů osobní dopravy ale moc nevěřím.
Zrovna z Chrášťan je to do Rakovníka asi jedna zastávka. Už si to moc nepamatuju, ale jezdil jsem tam před několika málo sty lety na chmelu. Jen ten přestup je trochu procházkou, pokud jedou z jiné stanice.
No právě. Za krále Klacka to pro studenty obracející každou korunu mohl být docela fajn způsob přepravy. Ale dneska na to fakt už nikoho „nesbalíte“.
Bingo! Autobusem to bylo za 4 a vlakem za 1 Kčs 😀
Jo a oběd ve trojce v té době stál kolem 7 kaček.
S jizdním řádem jak boty na buben se to ani jako náhradka pro lidi jinak jedoucí busem nemůže obsadit.
Tak tak … dojezd vlaku do Ra v 6:15..
Na směnu pozdě, do úřadu a do školy brzo… jízdní řád fakt nechápu…
810 nástup…
Genialni vlak na venkov! Nejradsi na nem mam to, ze pred polozenim hnedyho kabelu ve stanici Vam ma zabranit tak leda napis, ze ve stanice jako ne. Takze pak lidi, co jdou nekam 10-20 minut do poli cekat na zpodenej vlak koukaji na zastavce na ten hnedej kabel.
Jeďte se podívat třeba do Amsterdamu, Říma, Porta, Londýna…těch hnědých kabelů zabalených v bílém papíře vidíte v kolejišti desítky. Gravitační toalety jsou i ve světě celkem běžné i dnes. A co má jako bejt?
Letos v červnu už tam podobná náhradní doprava byla – při výluce úseku Rakovník – Hořesedly na lounské trati, rovněž pro stavbu dálnice.
Jezdila tam tehdy 2x denně 810.009 a moc lidí to nevozilo…
Smnad tento zločin autíčkáři a rušiči néjak překousnou.
Zajímavé, nějak jsem si nevšiml, že by toto někomu vadilo…
Autíčkáři o tom ani neví…
Až tak neobvyklé řešení to není, když se před několika lety opravoval most přes řeku Moravu, tak jezdily vlaky mezi Hodonínem a Holičem po trati, kde také nejezdí pravidelná osobní doprava.
Rovněž tak byla náhradní doprava v Praze pomocí 810 po vlečce z Modřan do Komořan na jaře 1995, když se opravovala ulice kolem bývalého cukrovaru a městské autobusové linky to neměly kudy rozumně objet.
To bylo především kvůli stavbě tramvajové estakády přes tu ulici. Jinak na té trati se také občas zaváděla náhradní vlaková doprava do Měchenic nebo Davle kvůli uzavírkám silnic. A kdo by si nevzpomněl na doplněné vlaky po povodních 2002, některé z nich jezdily dlouho, jiné velmi krátce, třeba vůz řady 820 na nádraží Zličín 🙂
I současná S65 byla rozježděná jako náhradka za tramvaje (Řepy – Anděl) a po obnově tramvají již byl tlak na udržení.
A S34 jezdily Žhavé Trubky o povodních 2012.
Povodně v Praze byly 2002 a 2013.
To je pravda, zároveň zprovoznili nástupiště Na Knížecí. Akorát jako náhradka jezdila 814 po půlhodině a potom už jen 810 po hodině.
A to stále udržuje sjízdné, i když se tam doprava 20let neobjednává?
Je tam zaústěná funkční a používaná vlečka KHKD, jezdí tam historické vlaky. Vidím roli železnice v 21. století někde jinde, ale na druhou stranu tahle trať toho asi moc nesežere.
Stav té trati je katastrofální, ta se prakticky neudržuje.
Mám takový pocit, že stav trati je posledních cca 35 let stejný, i přes absenci údržby. Minimálně tam nepřibyla žádná nová rychlostní omezení.
1) Administrativní zrušení trati je nějaký úrední proces. Dokud trať existuje, tak ji má spržel udržovat. (Mimochodem silnic ve správě ŘSD nebo SUS bez objednávky závazkových autobusů je hodně)
2) Je tam zaúštěná použivaná vlečka, jezdí tam náklady.
3) moderní trať s pravidelnou osobní dopravou vypadá lépe a stojí víc. Nemá tolik nerovností, dá se tam pohodlně jet vyšší rychlostí. Má vysoká nástupiště.
Ten obrázek mluví za vše… Nádraží uprostřed ničeho kde vlaky vozí vzduch . Velmi efektivní udržovat takovou trať .
Ale aká je pekná tá budova, predpokladám, že je v súkromných rukách, inak by už neexistovala alebo by z nej bolo torzo max
Přesně tak, je to soukromý majetek.
Šílených 250 m z centra obce.
Kdybych potřeboval do Rakovníka, tak půjdu radši sem, ikdyž je to dál: https://mapy.cz/s/fadatuhoco
Poloha nádraží je OK, horší je, že ta trať vede odnikud nikam. Jistě někdo navrhne relativně použitelné hypotetické přípoje na pražské rychlíky, ale pro kolik lidí z Kolešovky by to bylo zajímavé?
No přestanou spádovat do Rakovníka.
Prosím najděte si to nádraží třeba na Mapách.cz.
Jasně, na základě jedné fotky je hned celá trať zbytečná. Fakt logika jak brno…
Že tam vlaky vozí vzduch…ne, nevozí. Ony tam totiž žádné nejezdí. A když tam v minulosti jezdily letní parní vlaky, tak ty vzduch rozhodně nevozily.
To je náhodou ideální trať pro skanzen, kousek od Prahy a navíc celkem dlouhý úsek.
Šetřivost je dobrá vlastnost. Zdali takto důsledně vystupujete proti prázdným autobusům a kolonám pětimístných aut s jedním člověkem?
Od koho si 810 půjčí?
Jestli budou jezdit 810.009 tak od FAN RAILU, řekl bych.
Nejspíše ano, neb Die Länderbahn CZ si od nich tento vůz už půjčoval. Mj. letos dubnu na stejnou trasu (Krupá–Kolešovice)
Hlavně aby neujela sama. 😀
Mohlo to vzít KHKD s 354.7152.
No to by byla drahá náhrada.
Dalo by se to zaúčtovat do nákladů na stavbu dálnice.
To by na ŘSD museli být úplně mimo, což naštěstí nejsou.
Tato náhradní doprava není kvůli stavbě dálnice, ale kvůli stavbě kanalizace v Chrášťanech.
Super nápad. Štěstí, že Správa železnic zatím tuto trať „nezakonzervovala“.
Jediny stesti, no… Ted si predstavte, ze i u nas jsou oblasti kam jeste zeleznice vubec nedorazila. Tezkosti zivota jejich obyvatel si mistni sotous snad ani nedovede predstavit.
Rozdat těm lidem elektrokola by nejspíš vyšlo peněžně stejně
Ano, a na tom elektrokole dojedou i děti, důchodci, hendikepovaní apod.
Nehledě na počasí…
A ti důchodci a hendikepovaní do 810 vyskočí radostí, saltem!
Regiosprinter by byl v tomto ohledu lepší, to je fakt. Zase nebudou kola „překážet“ autům na silnicích. 🙂 Ovšem, že dosud nebyl železniční uzel přesunut do Rakovníka, bych považoval za mnohem větší nedostatek dopravní politiky.