LOT 3a leaderboard

Středočeský kraj mění plány na zastavení provozu na lokálkách. Konec chce na 9 tratích, u 4 omezí dopravu

Motorový vůz 810 v Ledečku. Autor: Ondřej KubalaMotorový vůz 810 v Ledečku. Autor: Ondřej Kubala

Kraj má podle usnesení dopravního výboru prozkoumat, zda se skutečně škrty vlaků ušetří tolik.

Zpět na článek
767 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Akorát že autobus do Rymaně (zastávka hned za Cisovicemi) nejezdí pravidelně a noční už vůbec. Takže silnice ucpaný auty, nebo v Cisovicich plný parkoviště. Taky bude stát něco ubytovna pro zaměstnance železnic. Gratuluji, tak nevím proč vůbec dál cpát peníze do veřejné dopravy, když se mě to evidentně přestane týkat.

prag

Hlavně zastavení provozu Čisovice-Dobříš logicky povede k propadu počtu cestujících Vrané-Čisovice a tim pádem za pár let k likvidaci i tohoto úseku. To je celkem neúprosná logika sítě.

Zdenda

Lužec nad vltavou? Tam kde je první zvedací železniční most přes vodu v ČR? Někdo by měl jít do tepláků.

prag

Nemá kdo. Most chtělo ŘVC a dopravu chce stopnout kraj.

Jarouš

👍👍

Miroslav Zikmund

Pokud pan radní Borecký chce ušetřit peníze, tak by to neměl dělat jako nějaký hokynář šušněním vlkm, ale měl přijít s velkorysejším řešením, kterým by ušetřily všechny kraje …. Kraje mají zákonodárnou iniciativu. V jejím rámci mohou navrhovat nové zákony nebo jejich změnu. Ta velkorysá úspora spočívá v tom, že by kraj (kraje) navrhly změnu zákona definujícího poplatek za použití železniční dopravní cesty [PPŽDC]]. Zhruba ve smyslu : Od PPŽDC jsou osvobozeny vlaky přepravující osoby : 1) vedené v elektrické trakci 2) objednané státem, kraji (krajskými samosprávami, organizátory krajské dopravy) PPŽDC za uvedené vlaky je mandatorním výdajem SFDI. Podrobnosti stanoví… Číst vice »

xyz

A o to méně peněz tím pádem bude mít Dobrá správa…

Vladimír

Tak třeba Rakovník-Kralovice je tak málo využívána jenom proto, že někdo zcela záměrně rozhodil jízdní řád tak, aby nebyl žádný přípoj a aby to nešlo ani do práce ani do školy. Cílená likvidace.

svojsin

Blbost, nebyla využívaná ani v době před covidem, když se tam vrátily spoje.
Ta trať je pro každodenní využívání k ničemu, žádná cílená likvidace.
Ona nebyla nějak extra využívaná ani za socialismu….

Koptda

A tady někdo mluví o covidu? Mně přijde, že kraj schválně dělá ten JŘ tak, jak tady o tom mluví Vladimír.

jan

Silnice látaná na rychlo v zimě z EU peněz vydrží 3 zimy. Dráha 60.

Petr

zimě se používá studená směs a to je opravdu provizorium, takže kdyby vydrželo tři zimy, tak je to super. Nechat trat bez údržby 60 let by byl také sen. Ale jak všichni víme i bezúdržbová baterie, údržbu potřebuje. 😀

Martin

Trať mezi Praha Dobříš měla být odstavená dávno, ale mezi tím se udělala revitalizace za desítky milionů, kdo bude odpovědný za zmarenou investici???Jenom proto, aby byl kšeft, tunely a rozkradacky platí český a evropský daňový poplatník, my platíme obdobně nesmysly ve východním Německu. Aby byla práce byl kšeft bylo love z korupčních peněz. Když to víte jako to věděli, můžete udělat fus práci, stejnak to nepoběží víc jak 5 let, pak se udělá projekt na cyklostezku, až nebude ropa, bude se dělat projekt na dráhu. Pár lidí zbohatne,národ se zadluží, tak to dělají na západě, naučili jsme se to rychlé,… Číst vice »

xyz

K „revitalizaci“ došlo jen po Vrané nad Vltavou + dále do Čerčan.

Směrem na Dobříš šlo výhradně o opravy.

Petr

Nebylo to kvůli tomu, aby se to vešlo do nějaké škatulky. Viz rozdíl mezi opravou a rekonstrukcí v daňových zákonech?

prag

Nejen, taky se masivně instalovaly bimbací přejezdy na polňačkách. Prostě zbyly prachy a bylo třeba je v souladu se zákonem utopit. Komplet novej svršek kam se podíváš.

Jarouš

To jste xyz asi dlouho nejel. Že příjmy klesly, když před pandemií se opravovala Zbraslav,byla výluka, potom most v Měchenicích a další výměna pražců opravy drážních domků, fasády, okolní úprava. Stromky. A co se stane když se lidi kteří nemohou řídit auto, třeba po operaci a lékárna se stane nedostupná. Dále se zahltí silnice. Posloucháte zprávy? Kolony,kolony,busy už tak přecpané.Do vlaku se vejde šest kočárků a dvanáct kol. Kam to chcete nacpat v autobusu? Byl jsem svědkem několika případů že matku s kočárkem busak nevzal. A co ta nebožacka má dělat? Posílí busy spojení a kam ta kola? Tuším že… Číst vice »

jan

A proč by neměl někde 30 km od prahy do dobříše jezdít vlak?

Petr

Řekl bych, že tomu nic nebrání, jen je potřeba najít sponzora.

Gloglo

Máte někdo informaci, kolik Pardubický kraj ušetřil zrušením jednoho páru šukafonu Heřmanův Městec – Prachovice? Vážně by mě to zajímalo. 20 tisíc Kč?

prag

Si to vynásobte 365 dnima do roka, a buď zjistěte detaily kontraktu, nebo vemte oficiální odhad že vlakokm se platí nějakých 70-100 Kč.

Radek

Velmi dobrý krok. Myslím, že by takovýmto směrem měly pokračovat i další kraje. V místech, kde je dnes železnice již velmi slabě využívaná vidím velký potenciál v podobě výstavby cyklostezek. Směrové, výškové a šířkové uspořádání je na tratích ideální, další výhodou je jeden vlastník pozemků.

jan

Ale kecy. A kdo vám ty cyklostezky bude udržovat. Když ne unie. A u nás to postaví tak z životností 3 roky. Za neuvěřitelné prachy. Dráha je tu 100 let.

Radek

Udržoval by je nový vlastník. Váš argument nechápu. Podle vaší logiky se tedy postaví dráha a bez údržby vydrží 100 let a cyklostezka 3 roky? 😀

Jan

A co třeba vybudovat cyklostezku podel trati. Upřímně tu trať potřebuji na cestu do práce a domů a nejsem v tom sám. Do Dobříše jezdí dost lidí a autobusy bývají víc než přeplněné. Kdo zajistí náhradu za zrušenou dráhu? Nikdo. Aha…Takže je to zas jen naoko honění politických bodů u lidí co rádi uslyší že se jakože ušetří.

Radek

Vybudování cyklostezky podél trati by nijak neřešilo málo využívanou dráhu. Sám píšete, že autobusy bývají přeplněné, ale dráha je využívána minimálně. Spíše bych se ptal, proč tomu tak je.?
Zrovna na trati do Dobříše je úspora ze všech tratí s plánovaným omezením či zastavením provozu nejvyšší.
Náhradu za zrušenou dráhu by zajistil samozřejmě kraj, který zajišťuje dopravní obslužnost.

Hhonza

Přispěju svoji troškou do mlýna. O zastavování provozu na lokálkách se u nás mluví s přestávkami nějakých 50 let. Část jich skutečně skončila v 70. letech před začátkem ropné krize, několik dalších vzalo za své po revoluci následkem státem řízeného chátrání. Od vzniku krajů se každoročně našlo pár tratí, na nichž se dojezdilo, ale vesměs nakonec taky nešlo o nic dramatického. Nyní se obávám, že čas pomalu nadešel. Šukafony tu nebudou věčně, nic podobného nikdo nevyrábí, ani se k tomu nechystá. Zavádění ETCS, normy TSI, to všechno železnici neskutečně prodražuje. K tomu připočtěmesoučasný katastrofální stav veřejných rozpočtů. Středočeský kraj je… Číst vice »

xyz

„Nyní se obávám, že čas pomalu nadešel“
Nyní, 1,5 roku po začátku platnosti povětšinou 10letých smluv. 🙂

„Výjimku budou tvořit pouze ty kraje, kde do toho i přes odpor veřejnosti řízli už předtím (Ústecký, Pardubický)“
Též Jihomoravský.

jan

Tak to je jednoduché, se na těchto tratích vys. na ETCS a TSI a vyřešené. EU se stejně rozpadne.

Hhonza

Ačkoliv má EU spoustu chyb, její rozpad by byl to poslední, co bych si přál. Ale ani tak by se tím nevyřešil hlavní problém, že za pár let nebude čím jezdit, tedy přesněji ničím takovým, co by svými provozními náklady odpovídalo řadě 810. Pak je taky dobré si položit otázku, zda je ekonomicky obhajitelné udržovat infrastrukturu, aby ji ve výsledku 4x za den využil motoráček, který veze v průměru 10 lidí. Těch 10 lidí by se dalo bez problémů odvézt po silnici, která se musí udržovat tak jako tak. Můžete namítat, že údržba lokálek stojí minimum. Nicméně traťový svršek nevydrží… Číst vice »

-TR-

Výsledky dnešního předvolebního průzkumu CVVM:

ANO 24,5 %
Piráti + STAN 22,5 %
SPOLU 19,5 %
SPD 9,5 %
KSČM 7,5 %
ČSSD 7,5 %

Pan Borecký by měl přestat blbnout.

xyz

Výborný výsledek pro Piráty + STAN.

Mimochodem, pro pravicově smýšlejícího voliče (který – když už – dá hlas spíše PitStanu než pro „hnutí“ ANO) je rušení vlakových spojů na lokálkách spíše jevem, pro který by se mohl rozhodnout takovému uskupení hlas dát.

P. S. Vzhledem k tomu, že toto se týká Středočeského kraje, byl by v této věci relevantní max. průzkum preferencí pro sněmovní volby v rámci Středočeského kraje.

Marian

Nemyslím si. Jen skalní železniční fandové, tedy skuteční šotouši si myslí, že ostatní lidi železnice nezajímá. Ale opak je pravdou. Kdysi podobné experimentování a optimalizace se stalo fiaskem pro Pardubický kraj. Víte lidičky, svět je hodně jiný, než jak jej vnímáte prostřednictvím své sociální bubliny a třeba zrovna železnice je jeakýmsi statusem daného sídla i pro ty, kteří ji momentálně nevyužívají. Ale to těžko vysvětlit těm kteří mají jen tu svijí pravdu a pak se překvapivě koukají, jak je to možné. Prostě Borecký to hodně pohnojil neb byl právě naveden podobným šotoušem, o jakém píšu v úvodu tohoto komentáře. A… Číst vice »

Marian

Jen tak mimochodem, už vidím hejtry z těch správných optimalizačních bublin, nicméně nechme se překvapit, kdo bude mít nakonec pravdu 😉

xyz

„Kdysi podobné experimentování a optimalizace se stalo fiaskem pro Pardubický kraj.“
Jistě, kde pak měl dopravu na starosti soudruh Dušek ze strany, která tam získala 5 a pár desetin procenta.

Kde mimochodem ty „experimenty“ měly za výsledek zlepšení četnosti obsluhy pro obce ležící mimo dosah železnice, že.

Marian

Netvrdím, že daný jev nutně musí znamenat zlepšení. Jen tvrdím, že necitlivě se chovat k veřejné dopravě znamená prohrát volby. Nic víc, nic míň. A pevně si stojím za tím, že právě na veřejnou dopravu jsou lidi velmi citliví, což technokrati od skript a různých fandovských bublin naprosto nechápou.

xyz

Jen tak pro zajímavost – postupná integrace veřejné dopravy v JMK do vznikajícího IDS JMK v letech 2004 – 2010 (a založená na obdobných principech jako ta v Pardubickém kraji) podle vás tedy probíhala citlivě?

Nebo „právě kvůli ní v roce 2008 došlo k výrazným změnám ve složení krajského zastupitelstva“? 🙂

svojsin

Fiaskem bylo, že změny v Pardubickém kraji byly mediálně podávány jako nějaká hrůza, přitom šlo o to, odstranit některé chyby, protože KU v integraci moc spěchal.
Dušek se do toho vložil v době, když si to celkem sedalo a lidí tam ve veř. dopravě přibývalo!!

Nakonec ten základ drží dodnes.
Jen některé škody po Duškovi( který sám s ničím dobrým nepřišel) bohužel nejsou napraveny, zatím…

V bublině žijete nejspíš hlavně vy, lokálko-fanatici….

-TR-

1) Piráti a STAN v posledních několika měsících vedli v průzkumech. Nyní opět vede ANO.

2) Voličská základna Pirátů a STAN se nachází především ve Středočeském kraji.

Proto Borecký může STAN poškodit.

Tomáš

Souhlas, pan Borecký STANu výrazně škodí – měla by si ho strana zkrotit. Jinak je to pro voliče jasný signál a varování, že tohle se začne dít na celostátní úrovni.

svojsin

Plno lidí si myslí opak.

Bjorn

Je škoda, že pan Borecký není schopný vyhodnotit možný alternativní přínos občasného turistického provozu (ať už to budou sezonní víkendové spoje, občasné nostalgické jízdy, provoz cyklodrezín atd.), ale rovnou to prostě zařízne bez náhrady (konkrétně to Zlonicko). Takže potencionální turisté bez auta se tam nedostanou a ostatní holt budou muset sednout za volant. A děti budou z okýnka asi mávat samou radostí na jiná auta. Je to opravdu smutné. V některých zemích již se chápe kontraproduktivita takovýchto beznáhradových škrtů a hledá se cesta jak to kompromisně zachovat s co nejnižšími náklady ( Nizozemí, Dánsko, Švédsko, Británie, Maďarsko atd.), ale zároveň… Číst vice »

Pavel Bláha

Pan Borecký nezakazuje, aby na tratích někdo provozoval turistické jízdy. Na komerčním principu to může někdo zkusit, což je fajn.

Marian

Na ryze komerčním principu, tedy přes vybrané jízdné, se žádná veřejná doprava u nás neuživí. Je možné jí financovat nějak jinak, ne jako dopravní obslužnost, ale třeba jako volnočasovou aktivitu. Možná někde v Praze by nějaká lanovka nebo turistický spoj pro „Japonce“ by taktofungovat mohl, ale … Jo, taková rozpočtová odpovědnost, to je mor 🙁

Marian

Pravdu máš, tesat do kamene, ale oni – ti agresivní optimalizační šotouši a jejich sociální bubliny – to nepochopí.

Norbert

ale vždyť to si způsobily dráhy samy,jezdí málo vlaků a veřejná doprava je znevýhodňovana-respirátory a není doporučována od MZV

axontest

s respirátorem nebo rouškou ? díky nechci! to v autě nosit nemusim ,takže pokud to bude povinné veřejnou dopravou necestuji

KPL

Tak pan Borecký se tímto vyloženě populistickým krokem ve prospěch silniční lobby velmi zdiskreditoval u nemalé části potencionálních voličů STANU.

Původní Pražák

A třeba naopak získal voliče, kteří mají jiné priority než vláčky.

svojsin

Vždyť tam ani často nemusí dojít k náhradě 1:1
A mnohem spíš než populistický krok, je to odvaha udělat logickou a správnou věc, než udržovat drahý skanzen.
Zajímavé, že když se někde v ČR omezují busy ve prospěch vlaku, tak se váš klub neozve, přitom šlo často o vytížené linky, vytížené tak, že si k tomu lokálky určené k omezení nemůžou ani čuchnout.

Tím neříkám, že takové kroky např. v Plzeň. kraji, v okolí Ostravy nebo JMK nebyly logické z určitých důvodů, ale neměříte zdaleka stejným metrem….

medical examiner

Na kolika tratích v ČR jede méně než 1 300 cestujících týdně?
Trať 076 je vlastně docela v pohodě, když tam jezdí 265 lidí denně aspoň v „kladiva“…

svojsin

To nejvyšší počet, takže některé kladiva i pod 200.
Což je na množství spojů tristní.

Miroslav Zikmund

A co tak se podívat na náklady autoprovozu hejtmanství. Kolik mají aut, kolik je ročně stojí provoz, kam jezdí, kolik zaměstnávají řidičů. Jaké jsou náklady na jeden ujetý kilometr. Zda jsou jízdy tam, kam vede veřejná doprava skutečně nutné autem. Pokud není „vyhovující“ spojení VHD, proč nedojedou tam, kam jede vyhovující VHD (objednávaná krajem) onou VHD a pak nepokračují objednaným taxíkem ….a zpátky taky. Když milují BUS, tak proč nejezdí BUS, ale mají auta. Když budou honem někam potřebovat tak si objednají „levné“ TAXI – jen nástupní taxa činí více než jednoduchá jízdenka MHD, s ročkou mají denní jízdné za… Číst vice »

xyz

„. Zda jsou jízdy tam, kam vede veřejná doprava skutečně nutné autem.“
Ve skoro všech případech nepochybně jsou. Auto dává pracovníkovi úřadu naprostou flexibilitu, takže za den toho ujede/vyřídí víc než kdyby se měl zařizovat „podle nejbližšího spoje veřejné dopravy“.

Potulný wechtr

Zrovna v Praze a okolí je souboj auto vs. veřejná hromadná doprava na straně VHD.

xyz

V Praze možná ano, v případě jakýchkoliv vesnic okolo (zejména mimo železnici) už je to spekulativní, zejména v pracovní dny dopoledne (= obvyklá pracovní doba krajských úředníků mj. z KÚ Středočeského kraje).

Nemluvě o vyřizování čehokoliv dále od Prahy.

Jiří Kocurek

V Praze. A v okrese Rakovník, kde jede 1 vlak za 2 hodiny a 1 autobus za 2 hodiny podobnou trasou, tak opravdu nemáte srovnatelný čas. A když to „vyjde“ tak i ten elektroskůtr do 25 km/h je o hodně rychlejší.

V Praze a okolí nežije 85 % obyvatel ČR. A zhruba polovina obyvatel ČR žije v sídlech menších než 30.000. Jinak řečeno: Pro většinu obyvatel ČR jsou pražské poučky k ničemu.

Martin

Samozřejmě ušetřený čas stráví nesmyslná,jako závodníci já silnicích co porušují všechny limity, ale pak o to déle, pokud přežijí oni a ostatní tráví vysedáváním v kavárně nebo u grilu obrazně řečeno pán měl pravdu, nechť si politici vyzkouší žít rok bez auta, rozhoduje někdo, kdo o tom nic neví, až bude deset tornád ročně, možná lidem dojde, že se musí změnit životní styl, že lidé jsou součástí ekologické niky země a ne jejím panem.

Lech Malý

> Prostě všechny úředníky, paní hejtmankou z Mnichovic počínaje postavit do pozice „množiny občanů“ odkázaných na VHD …
Tak to je výborný nápad! Taky bych hasičům zapálil barák, ať vědí jaké to je když hoří. A doktorům zlámat ruce, ať ví, jaké to je, když někdo trpí!

medical examiner

Takhle to nefunguje.
Co se týká občanů, tak budou buď platit horentní sumy za jeho provoz, nebo jezdit vlakem.
Co se týká hasičů, budou rozprášeni ti dobrovolní.
A lékařům budou (stejně jako všem ostatním) vypuštěny z učebních a studijních plánů jazyky. 😀

Jiří Kocurek

Tu logiku máte nějak převrácenou. Hasiči nikomu nekážou, ať si zapálí dům….

Pavel Bláha

Vlakem mnohdy nejezdí ani drážní zaměstnanci, natož to nařizovat jiným. Víte kolik služebních aut je ve flotile ČD nebo SŽDC? https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/cd-si-pronajmou-stovky-aut-za-115-milionu-korun_416531.html

Jack

Zkusme to ještě jinak: zastavme třeba železnici úplně (tj. i nákladní dopravu pod heslem „když už, tak už“, cca na měsíc až dva). A vyzkoušíme několik věcí naráz:
1) Jak moc je (ne)nahraditelná.
2) Jak moc se (ne)ušetří.
3) Jak moc lidé (ne)přesednou do aut či autobusů.
4) Jak moc zdejší žlučníkáři s odporem k železnici přestanou psát a ulevíme jejich každodenním záchvatům.

xyz

Tak ono stačilo, aby např. Kalousek dal v 1/2009 k projednání vládě návrh novely zákona o dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a skutečně by se železnice na časově neomezenou dobu zastavila (už to je neuvěřitelně příznačné – dopravní prostředek, jehož fungování je závislé na tom, co kdo (ne)dá k projednání vládě).

Celkem škoda, že po nádražáckém vyhrožování tak nakonec neučinil – už tehdy by se ukázala „důležitost“ tratí typu Lužec, Mšeno a mnoha dalších.

Jack

Rozumím tomu 🙂 Můj příspěvek je do značné míry nadsázka a chápu, že některé tratě s osobní dopravou jsou nekonkurenceschopné (nevhodná trasa nejlépe na rozhraní dvou krajů, nevhodný JŘ, atd.), skoro nikdo po nich nejezdí a je potřeba tuto redukci provést. Ale jak vyplývá i z konverzací níže, je to citlivé téma a některé změny by se měly promyslet i v širších souvislostech 🙂

Lech Malý

Tak ono už to tu bylo v únoru 1997 během Duškovy stávky, to se skoro týden nehnulo ani kolo, tou dobou byla země určitě na železnici víc závislá než teď… No, celkem nic se tenkrát nestalo. Elektrárny jely ze zásob, babičky k lékaři někdo hodil autem, no a kdo potřeboval jet z Kropáčovy Vrutice do Tamplí, jel autobusem. Já tenkrát potřeboval z Prahy do Pardubic, to bylo těma busama fakt na houby, myslím, že jsem jel přes Čáslav nebo jak snad tři hodiny. Ale vlaky Pha-Pce zatím nikdo rušit nechce, teda občas tu někdo postraší, že je po zbudování VRT… Číst vice »

Ondra L.

„celkem nic se tenkrat nestalo“ – to mate nejaky vypadek pameti… Nic se tenkrat nestalo tak maximalne na ministerstvu dopravy. Tady okolo prahy se pulka lidi nedostala do prace, skoly prerusovaly vyuku. Tezky prumysl se prakticky zastavil, nektery elektrarny mlely z posledniho. Ne ze bych se chtel zastavat odboraru, ale vetsiho pitomce nez tenkrat jsme opravdu na tom ministerstvu nemeli. Oproti rimanovi je snad i ten havlicek na pul uvazku borec. A to uz je co rict.

xyz

Naštěstí, mezitím už má auto daleko víc lidí (= do práce/školy by se dostali). A daleko víc společností přešlo na dopravu nákladní automobilovou, kde jim podobné problémy (že by měli výpadek dodávek kvůli tomu, že si ministr financí dovolil dát k projednání vládě novelu zákona o daních zaměstnanců) nehrozí.

Prý tehdejší situace s několikadenním výpadkem dodávek po železnici urychlila přesun některých firem k přepravě nákladními auty.

Ondra L.

Myslim, ze problem by to byl uplne stejny – daleko vic se totiz dojizdi.

Pavel Bláha

Psalo se, že železniční stávka tehdy byla např. impulsem k urychlení konce železniční pošty. Od té doby už si stávkovat raději netroufli, natož nyní kdy je jejich význam řádově nižší než před 20 lety.

xyz

Ehm, 16. 6. 2011 a provoz zastavený na 24 hodin.

Plus v 1/2009 a 2/2010 stávka nebyla jen kvůli tomu, že příslušní ministři ustoupili nádražáckému vyhrožování.

Ondra L.

No ano, ale tyhle stavky politici nenechali probihat cely tyden, to je trochu rozdil. Rozdil je dany hlavne tim, ze v pozdejsich stavkach uz v odborech nesedel egomaniak dusek a pseudolibertariansky fanatik riman. A nepouzivejte vyraz „nadrazacke vyhrozovani“, ve vsech pripadech se jednalo o akci nekterych odborovych organizaci, v roce 2011 se navic nestavkovalo jen na zeleznici a dodejme, ze v demokraticke spolecnosti maji odbory pri splneni zakonnych podminek na stavku pravo.

Ondra L.

Riman na ministerstvu – to mi tam vypadlo. Chtelo by to moznost upravovat prispevky jako na facebooku 🙂

xyz

Ano, je to státem legalizované vyhrožování. Jo, splnění podmínek tehdy bylo hodně zajímavé – původní plán byl stávkovat v pondělí 13. 6. od 0:00 do 16:00 h (pozn. to by mě zajímalo, jak by se po té 16. h obnovoval provoz vlaků). Ještě v sobotu 11. 6. ve 14 h byli odboroví papaláši na vládě jednat, ale před jednáním řekli něco jako „i kdyby se něco dohodlo, tak asi stávka v pondělí bude; nelze ji zrušit jen tak rychle“. Před jednáním dostali od soudního doručovatele vyrozumění s předběžným opatřením, že nebyly splněny zákonné podmínky (ohlášení 3 dny předem) pro to,… Číst vice »

Ondra L.

Linkove autobusy z casti nejezdily a stavka nebyla kvuli situaci v doprave, tak nevim, proc tady porad zminujete neco o tom, co chteli „nadrazaci“. Mimochodem bavime se tu o jednodenni stavce pred 10 lety,ja nevim, jestli mate nejakou fabriku, nebo proc vas to tak irituje, ale prestante laskave lakovat situaci na rudo a postavte se zas nohama na zem: jestli jsou cesky odborari necim typicky, pak tim, ze prakticky nestavkuji a kdyz uz se tu nejakou stavkovou pohotovosti sermuje ve vzduchu, stoji za tim obvykle tristni platova situace a ne nejake bizarni benefity, jak je to typicky ve francii, kde… Číst vice »

xyz

„Linkove autobusy z casti nejezdily“ Opravdu z velmi malé části. JMK a Kraj Vysočina plně pokryty (i když… vyjma vybraných spojů DPMB). No právě – dokonce kvůli něčemu, co s dopravou vůbec nesouvisí. Nedivím se zejména firmám, že si chtějí zboží nechat přepravovat takovým způsobem, který je nezávislý proti tomu, že by zaměstnanci dopravce (nebo infrastruktury, po které se dopravce pohybuje) svévolně zastavili práci na protest dokonce proti něčemu, co ani nesouvisí s dopravou. 🙂 Jo samozřejmě, když šlo o rušení/znesjízdňování tratí na přelomu let 2010/11, tak bylo od nádražáků ticho po pěšině (to přitom s dopravou souviselo). Aspoň ukázka,… Číst vice »

Ondra L.

Na silnicich se prece stavkuje taky, vy jste se s tema nadrazakama nejak zaseknul, ne? Nevim, mozna by bylo dobry se smirit s tim, ze se v demokraciich stava, ze se tam vyskytuji spolky, ktere haji zajmy nekoho jineho, nez vase vlastni, nebo prosazuji nazory odlisne od vasich, a nekdy to holt delaji i spatne nebo nedusledne, ale tak to proste je. I zamestnavatele maji sve, spolky. Pamatujete treba na to, jak nam jejich lobbing ted v zime zaridil to, ze jsme obetovali skolstvi a par tisic zivotu pro to, aby vyroba autodilu mohla nerusene pokracovat jako by se mechumelilo.… Číst vice »

xyz

„Na silnicich se prece stavkuje taky“ Nevšiml jsem si, že by nějaký nákladní autodopravce stávkoval. A pokud případně, tak proti zaměstnavateli a ne „proti státu“. Ale jak píšu – já to respektuji, že nádražáci si vyřvali, že ministr financí nesměl ani dát k projednání vládě návrh novely zákona o dani z příjmů ze závislé činnosti, stejně tak respektuji, že nádražáci nijak neprotestovali např. proti podivnému rušení/znesjízdňování tratí na přelomu let 2010/2011. Je to velmi zajímavý pohled na to, co nádražákům vadí a co zjevně ne. Stejně tak ale dodávám, že se vůbec nedivím těm, kteří nechtějí ve svém podnikání spoléhat… Číst vice »

Ondra L.

Stavka na silnicich byla prece minuly rok: byly zablokovane prechody na slovensko, na zeleznici zadna nebyla. A kdyz se tak vyzivate v citatech, mohl byste nam tu odcitovat nejakeho manazera z prumyslu z poslednich 10 let, kterak rika, ze nechava vozit zbozi po silnici z toho duvodu, ze na ceskych zeleznicich se stavkuje?

xyz

„mohl byste nam tu odcitovat nejakeho manazera z prumyslu z poslednich 10 let,“

Svého času několik vyjádření pana Sládka (vystupujícího i zde) na K-Reportu.

pí.tr.son

Stalo i nestalo….na straně jedné „bezvadné“ vtipy o tom,že vlastně nebylo jasné,zda jde o stávku nebo jen zpoždění,a na straně druhé když profesor Klaus o dva měsíce později vyhlašoval úsporné balíčky,tak neopmněl jako příčinu nepříznivýho ekonomického vývoje zmínit vedle mrazů uvést i stávku na železnici….

medical examiner

Nebo rozkopeme D11 hned na několika úsecích (za Prahou, před a za Hr. K., někde u Krnova, před Hranicemi)
O D1 nemluvím, tam je to realizováno už nyní.

Jiří Kocurek

To už vyzkoušeli želzničáři sami, v roce 1997. Vyhlásili stávku a firmy přešly na silniční dopravu.

A pro úplnost: Dneska se následky té stávky předhazují celému státu, že ublížil železnici. Přitom to byli sami želzničáři, kteří dopravu stopli.

Ondra L.

Nerekl bych, ze to provedli „zeleznicari“, provedla to jen jedna z odborovych organizaci – OSŽ, napriklad federace strojvudcu se ke stavce nepripojila. Bohuzel se tenkrat sesli dva nespravni lide na nespravnych mistech: Dusek v OSZ a Riman na ministerstvu dopravy. Vysledkem te stavky bylo jedno velke nic. Jak ze strany odboru, tak ze strany ministerstva.

Miroslav Zikmund

Kolik bude zrušeno silnic, na nichž není provozována linková doprava ?

Petr Šimral

Ziki, kruciš… Tudy cesta nevede…

Miroslav Zikmund

Jo jo Petře, já mnoha lidem ležím v žaludku – ale starého psa novým kouskům nenaučíš. Na mnohé mé „kacířské názory“ později došlo …(např. přestavba 163 na 363 v roce 1992-1993, když tehdejší ŽSR nechtěly 101-120, které jim připadly jako podíl ze 60 kusů poslední série při dělení ČSD – kupte je, ale jako modré, ty budou za několik let chybět …., přestavba nebude drahá) …. O pouhých 15 let později – pro nedostatek modrých zadalo ČDC požadavek na přestavbu 163 na 363 – pro nedostatek modrých … Ale tohle ní z mé hlavy. Pamatuješ ing. Jiřího Nováka – kdysi… Číst vice »

libor

nebo taky naopak, po kolika žel.tratích smí jezdit cyklisti, traktory, zásobování? hm? nevím, proč by se měli rušit silnice…

Georg

tady se rusi zelenzice?

libor

někdo to má, že když někde neplatí režijka, tak je to stejné jako zrušení trati… každý to má jinak 😉

medical examiner

Žádná. Jen se přestanou prohrnovat a látat…

Jiří Kocurek

Herdek už. Na vlečce do Mokré (cementárna) není provozována žádná osobní doprava. A nikdo ji nevytrhal.
Steně tak nikdo nespálil nikomu pole s obilím, protože se zavřel uhelný důl (a vlečka do něj).

Tomáš

se dalo čekat od STAN, že se začne škrtat, zvyšovat jízdné atd…

Petr Šimral

A od koho kromě ANO se to čekat nedalo?

orky

Poděkujte především populistické koalici ANO/ODS/SPD, které sebrala díky zrušení superhrubé mzdy krajům obrovské peníze. Ty peníze chybí… i na lokálky.

Cestovatelix

dají se zíkat i jinde, superhrubá mzda byl největší zločin

libor

ano, třeba tím, že státní správa začne konečně šetřit. třeba právě tím, že někde nahradí drahý vlak levným busem…

medical examiner

No…nebo obráceně…

orky

Hlavní je, že to je zářez 130 mld Kč v rozpočtu, na kterém vydělali hlavně bohatí, kteří to nepotřebují. Ano, dají se získat i jinde. Když se člověk zeptá „kde jinde“, tak se dozví úspory spíše v řádech milionů než miliard. Ušetřit takovou sumu bude obrovský problém. První kousek třeba na lokálkách. 🙂 Pokud se nechceme dále zadlužovat, tak buď to zaplatíme opětovným zvýšením daní (nemusí jít nutně o daně z příjmů, ale o jiné, které stejně reálně zaplatí zákazník vyšší cenou za služby či zboží těch, kterých se to dotkne), nebo třeba významným zhoršením veřejných služeb, mezi které patří… Číst vice »

ondra

Pane orky,od jaké výše příjmu je člověk bohatý? Levici se povedlo bohužel povedl husarský kousek a to přesvědčit nemálo lidí,že zrušením sm vyděllli jenom lidé s příjmem nad sto tisíc. Na vyšší čistou výplatu si přijdou všichni,i my nádražáci,samozřejmě v absolutní částce záleží na té“základně“.

dopravak

Říkají vám něco pojem odečitatelné položky? Na poplatníka, na děti, na manželku v domácnosti atd. Díky započítání těchto položek člověk s průměrným příjmem na této slevě neušetří skoro nic.

medical examiner

Bohatý je člověk v momentě, kdy ho množství příjmů nelimituje v tom, aby si dotyčný mohl plnit své sny a touhy.

mocanita

Uvádím zde pro zajímavost korespondenci mého kolegy s panem Boreckým. Vážený pane Borecký, Jen pro doplnění. Budou pro širokou veřejnost již brzy dostupné veškeré relevantní informace o zamýšlených redukcích na středočeských regionálních tratích ?? Již nyní prosakují informace o zastavení provozu na lokálce Čelákovice-Mochov. Existují zmínky, že by se měl během července objevit pracovní návrh redukcí na železnici v StK. Na naší úvahu o lokální železnici od Vás nikdo nereagoval, takže jak správně předpokládáme, je to pro STAN okrajové a nepodstatné téma, kde nepočítá s voličskými hlasy. Jen tak pro zajímavost, opět jsem předminulý víkend prověřoval to Zlonicko. V sobotu… Číst vice »

Pavel Bláha

Je znát, že pan Borecký uvažuje racionálně, má moji podporu. Jen škoda, že toto ekonomické myšlení nebylo u zastupitelů dříve, stálo to veřejné rozpočty stamilióny. A proto důsledná analýza nákladů na veřejnou dopravu musí nevyhnutelně projít napříč celou republikou.

Petr

Ano, bohužel finance mít nebude a jak uvádí, tak to nebude jen otázka oboru dopravy. Jediné co může ještě udělat, je požádat o slevu dopravce, zejména proto, že nevzešel ze soutěže. Může se tedy podílet v současné situaci na ztrátě vybraných tratí s ohledem na to, že si zachová rozsah výkonů a práci pro své zaměstnance.

ABC

z čeho by se podílel na ztrátě vybraných tratí? ze zisku? 🙂

Petr

Přesně tak. Pokud pracujete v normální firmě, určitě víte, že jsou činnosti pro stálého zákazníka, které nejsou výdělečné a jsou buď sanované další činností pro téhož zákazníka, nebo dokonce z činnosti pro jiného zákazníka , tedy zisku. Jde o to zda si si chce zákazníka i nadále udržet, případně si zachovat kmenové zaměstnance, nebo potřebuje činnost pro vyplnění prostojů svých zaměstnanců. Pan Bednárik, vše toto moc dobře zná, takže není potřeba nosit dříví do lesa.

ABC

Ale on žádný zisk nemá. Jiného zákazníka než erár taky v podstatě ne.

Petr

No a ještě nebude mít výkony.

ABC

Tak výkony za které nedostane zaplaceno stejně moc velké terno nejsou. Leda že by to stát zase nějak kulantně dosypal, že.

-TR-

Tak. Nabízí se prostor pro to, aby Středočeský kraj začal vyjednávat s ČD o změně podmínek smlouvy.

xyz

Té samé smlouvy, kterou ten samý kraj před cca 2 lety dobrovolně uzavřel s 10letou platností. 🙂

Nicméně – k té změně zjevně opravdu dojde – přinejmenším ke změně vymezení rozsahu dopravy. 🙂

-TR-

Fyzikální vlastnost demokracie je ta, že každé 4 roky se priority mohou obrátit zcela naruby. Nelze vyloučit, že po dalších krajských volbách za 3 roky se přijde s tím, že „napravíme chyby Boreckého a spol.“ a budou se vracet vlaky tam, kde byly zrušeny. Třeba to nebude v rámci smlouvy s ČD, ale uzavře se výhodnější smlouva s někým jiným.

xyz

Přičemž i v tomto systému jsou uzavírány 10leté smlouvy, u kterých je o to důležitější, aby jejich obsah byl konsensem napříč politickým spektrem.

Předpokládám správně, že STAN už v tom roce 2019 (kdy ještě byl v opozici) byl proti takto „v plné palbě/bez soutěže/včetně všech lokálek“ nastavené smlouvě, je to tak? 😀

-TR-

Je to možné, ale vyjádření jejich politiků z té doby neznám. Třeba Borecký v té době vůbec nebyl v zastupitelstvu kraje.

xyz

To nebyl, ale já se ptám na tehdejší stanovisko STAN, které mělo v minulém středočeském zastupitelstvu 15 mandátů, viz https://volby.cz/pls/kz2016/kz111?xjazyk=CZ&xdatum=20161007&xkraj=1&xstrana=0&xv=2&xt=2, tzn. dost lidí na to, aby se ozvali proti podobě té 10leté smlouvy s ČD na období 2019 – 2029.

-TR-

Určitě to někde půjde dohledat.

medical examiner

Hmm, a zastaví se provoz paralelních autobusů (jmenovitě 380 vůči „hrbaté“)

ušatá

Rozhodně by měl pomoci stát, když má na kompenzace tzv. umělce, sportovce, majitelé barů či na zájezdové autobusy. Co je důležitější a bez čeho se víc neobejdeme? A jaké profese jsou víc potřeba? Navíc po odeznění epidemie bude situace zase jiná, takže dnes nelze takto usuzovat.

xyz

Jestli jste to nepochopil, tak ty kompenzace jsou určeny pro ty, kteří kvůli covidovým omezením nemohli podnikat.

A mimochodem zdůvodnění p. Boreckého k rušením osobní dopravy na některých tratích je takové, že přinejmenším část jeho argumentů vůbec s covidem nesouvisí.

svojsin

U Rožmitálu, Lužce atd usuzovat lze. A „pomáhat“ je vyhazování financí do kanálu.
Pomožte obcím vy , fanatičtí fanoušci lokálek…

medical examiner

Pomůžu, moc rád…
Ale vyjmutím linek 521, 522, a 524 ze ZDO…

ušatá

Bohužel, ty náklady nedělají lokálky, ale hlavní tratě. Pokud trochu znáte, jistě víte, jaký je rozdíl v ceně 1 km motoru 810 a elektrické jednotky. Cena je ale zprůměrovaná a není rozdělena podle tratí a provozu na nich. Navíc schází na kolejích nákladní doprava a to by změnilo ekonomiku provozu velmi razantně. Takže rušením provozu na lokálkách se neušetří skoro nic. Musí se celkově změnit koncepce organizace dopravy a to v rámci celého státu a ne kraje či krajů a konečně tu ekonomiku posuzovat komplexně.

ABC

Takže rušením provozu na lokálkách se neušetří skoro nic

jasně, ty stojí jen kýbl nafty!

Apollo17

“ Cena je ale zprůměrovaná a není rozdělena podle tratí a provozu na nich.“

Ne všude Třeba v Ústeckém kraji doplácí kraj za Radejčínku 166 Kč/km, za Ešus okolo 180 km/km.

„jaký je rozdíl v ceně 1 km motoru 810 a elektrické jednotky.“

Překvapivně pro objednavatele není moc velký.Náklady na strojvedoucího,vlakvedoucího bývají dvojnásobné,protože ujede polovinu kilometrů,ale mzdy jsou za hodinu.Spotřeba v korunách na km se moc neliší.
Náklady na pořízení jsou u el.jednotky mnohem vyšší,ale tržby z jízdného jsou u jednotky také mnohem vyšší.

xyz

„Ne všude Třeba v Ústeckém kraji doplácí kraj za Radejčínku 166 Kč/km, za Ešus okolo 180 km/km.“
To se ani nedivím, s ohledem na dlouhé obratové časy na obou konečných.

-TR-

Obávám se, že pan Borecký si neuvědomuje, jak moc tím může STAN poškodit. Jeden nejmenovaný bývalý náměstek pro dopravu v sousedním kraji nenechává na těch redukcích nit suchou.

Původní Pražák

Já bych lidi zase tolik nepoodceňoval. Na tomhle serveru se to může jevit jinak, ale šotofanatiků ve skutečnosti moc není.

ušatá

Ale těch, co chtějí častou a pohodlnou veřejnou dopravu je víc než dost. On každý nechce jezdit autem, autobusem nebo mít spojení 4 x ve všední den a jinak nic.

Georg

ruseni vlakove obsluhy pro vyjmenovane oblasti ale nic podobneho nezpusobi, zase melete ty vase floskule a myslite si jak jste chytrej. nejste.

Georg

tak je jich nejmene sest (aktualni pocet minusu)

-TR-

Je třeba si uvědomit, která cílová skupina čte tento web.

idk123

Zavádění ETCS může železnici zdražit, ale ne ty tratě, o kterých Borecký píše…
To že se nezmíní o utíkání peněz skrze bezplatnou přepravu cestujících 70+ také není v pořádku.
Asi vážně o můj hlas nestojí… Lze jen doufat, že ho ostatní kolegové ze STAN uklidní…

Apollo17

70+ žádnou bezplatnou přepravu na železnici nemají.Kde jste o tom slyšel?

Hobo_a1

Tohle už tady bylo, sakra (někde i opakovaně) a je třeba všemi prostředky podobným úchylným nápadům zabránit. Nesmyslná zdůvodnění – alternativní silniční obslužnosti – silnice v některých dotčených obcích v nejmizernějším stavu – fiktivní úspora nákladů na úkor komfortu cestujících (autobus – minimální prostory, nesmyslné otravné přestupy, WC -?), likvidace tratí s historickou, přes 100 letou minulostí, postavené tehdy za dnes neuvěřitelné období 1 – 2 let, kdy dnes nejsou schopni takto vybudovat ani 1 km blbý silnice, atd. Kromě toho všeho – uvědomme si jasný záměr toho všeho – vykázané „ušetřené“ náklady potažmo nasypat do vlastních kapes momentálně kompetentních… Číst vice »

Pavel Bláha

Uvědomte si, že prodlužování lokálkové agónie je dále neudržitelné a jen odčerpává prostředky z celého dopravního systému, tím pádem oslabuje i ty části, které jsou skutečně potřebné a dlouhodobě perspektivní.

Axontest

Já tam vidím částku 66 milionů. To není nějaká závratná částka z tech 3,6 miliardy.

ušatá

Kolik to odčerpává? Víte to konkretně? A hlavně skutečná čísla? Je to v celé síti na těch nejvíce kritizovaných lokálkách 10, 20, 50 nebo 100 milionů ročně ? Z celkových nákladů mnoha miliard, které stojí údržba a opravy celé sítě ročně? A ještě to porovnejte se silnicemi, ke je to mnohonásobně víc a stejně to nestačí a chce se do toho dát více, aby silnice mohli beztrestně převzít dopravu z kolejí. Absurdní, že?

medical examiner

Je prodloužitelné.
Prodloužením a spojováním těch tratí…

Miroslav Zikmund

Čisovice – Dobříš v X 3 páry autobusových spojů, sobota + neděle (svátek) žádné

ušatá

Navíc to i lidem, co používají vlak, jezdí na chaty a chalupy, do škol či do zaměstnání nebo i jen na výlety naprosto nevyhovuje. Mít tu autobus za vlak je šílenost. Už to tu kdysi bylo (třeba za Bendla) a dopadlo to úplně jinak. Ti, co rozhodují většinou vůbec neví, jak lidé žijí a co chtějí. Už jen třeba snížit si platy – tedy správněji příjmy v parlamentu, senátu nebo u soudců je pro ně nehoráznost a populismus. Už jen tyto úspory by stačily na zachování provozu na řadě tratí a nic by se tím nikomu nestalo a nikdo by… Číst vice »

medical examiner

A co teprve sociální dávky…

ondra

byt nějaká redukce ve S. kkraji asi bude nevyhnutelná,tak zrovna zde několik málo let po jakémsi omlazení tratě ze Skochovic/včetně mostu/ na konečnou se mi to omezení čísovice Dobříš nejeví jako smysluplné. Můj soukromý tip je,že alespon víkendová doprava zůstane zachována v současném rozsahu,navíc se tam po letech rozjel odvoz dříví z Dobříše.

DJS

1) Bylo by dobré vidět tabulku s uvedením dotace na km pro každou linku. 2) Očekávané náklady na km, které by alternativní autobusová doprava stála na každé trati 3) Alternativním provozovatelům železnic bylo umožněno předložit konečné rozhodnutí o nejlevnější ceně za provoz jednotlivých tratí. 4) Ušetřete snížením počtu jednotlivých cest s velmi malým počtem cestujících. (Linka 012 opravdu potřebujeme vlak v 0327 z Pecky do Kourim?) 5) Poraďte se s místními starosty a zjistěte, jak jsou ochotni pomoci při záchraně jejich vlakového provozu. 6) Pokud je linka zcela uzavřena, prodává se dalším operátorům, kteří mají zájem zabránit rozpadu po desetiletích… Číst vice »

-TR-

Ten vlak ve 3:27 z Peček do Kouřimi vypadá jako návoz soupravy.

Bilykralik16

Taky bych řekl. Ale tady se nabízí otázka, zda fakt potřebujeme vlak ve 4:33 z Kouřimi.

Martin M.

Nevím jak je ten spoj obsazený ale pro práci která začíná v 6 se mi to zdá logické, jsou takové..

xyz

Taky se nabízí otázka, pročpak nemůže ten vlak nocovat právě v Kouřimi.
(srov. s autobusem, který tam nocovat zřejmě může a tím pádem nepotřebuje takovéto „zveřejněné Sv“).

Miroslav Zikmund

Jistě máte znalosti o provozu motorových vozů řady 810 a o tom, že v zimním období je nutné motorový vůz tzv. protáčet, aby nezamrzl nebo jej odstavit do zatepleného prostoru s možností napojení na zdroj 230 / 4OO V pro elektrické cirkulační čerpadlo a temperování vody v chladicím okruhu …. To je možná zajistit v Pečkách, kde je „strojová stanice“, nikoli v Kouřimi, kde nic takového není … V Kouřimi rovněž není žádná místnost v níž by mohl strojvedoucí trávit dobu pobytu mezi posledním vlakem do Kouřimi (nejel by poslední vlak z Kouřimi). SŽ vlastnící budovu tam nic takového zřizovat… Číst vice »

Apollo17

MZ :Oproti minulosti se již ani 810 nemusí protáčet.Mají pod sedadlem dobíječ 230/48 V a stačí pčípojka 230 V a vůz se umí v noci sám temperovat.

ušatá

A posádka vlaku tam bude spát nebo se jí bude platit navíc nějaká doprava? Kde jsou pak ty úspory? Navíc je tam chráněný prostor pro vozidlo? Vše se přeci rádo bourá, protože nic není potřeba. A pokud bude motor stát přes noc na kolejích, všem přístupný, bude minimálně cílem pro sprejery atd.

xyz

A v Pečkách ta posádka nespí (čímž mimochodem má o to kratší spánek)? A v Pečkách nějaké „kryté stání“ má? 🙂

Nicméně zpět k věci – O. K., přijmu-li, že „nelze“ v Kouřimi nocovat, tak holt další vícenáklad v neprospěch železnice v této věci.

ušatá

Když tam jezdí, pak asi proto, že byl požadován a využíván. K nájezdům do zaměstnání – např. prodavači – je to zcela logické

ušatá

Jenže takové údaje neexistují. Navíc třeba ukončení soupravy ne na konci tratě, ale par zastávek před tím nic neřeší. To tam ten motor bude stát a čekat? Nebo se zlikvidují přípoje? Ten úsek je jen za projetou naftu, což je skutečně pár korun. Takže výkřiky do tmy a neznalost problematiky. Přitom se neřeší nikde návaznost autobusů na vlaky, obsluha obcí mezi sebou i uvnitř obcí, což lidi potřebují, aby se jim často život zjednodušil a zlepšil. Tedy napojení na nádraží, více zastávek autobusů v obcích, spojení mezi obcemi, kde vlak není a ne jen 4x denně, ale třeba po hodinách… Číst vice »

Jaaaa

Velmi dobře jste to vystihl. Nesmyslné snížení daní -> osekání veřejných služeb -> socka. Ale ANO a ODS se to hodí, protože to je víc byznysu pro spřízněné autíčkářské podnikatele. Bez ohledu na skutečné veřejné náklady, které z důvodu nižší efektivity individuální automobilové dopravy samozřejmě nastanou. Ale budou tomu říkat „šetření“. A když je usvědčíte ze lži (oni to samozřejmě vědí), tak se ohání jakousi „svobodou“ a hezky začnou nálepkovat. Ale je za tím jen snaha si ještě víc nahrabat na úkor celku. Dělají z ekonomie hru s nulovým součtem a ideologickou bramboračku jen pro prachy. A z VHD se… Číst vice »

Jan Hájek

Myslím, že se jenom tak vyhrožuje, nakonec se nezruší skoro nic. Spíš je to taková předvolební hra. Za týden by se mělo zdražovat jízdné PID, kde jsou nějaké informace? Za týden má začít výluka na S1 (Poříčany – Kolín), kde jsou nějaké informace? Rychlá doba, komunikace nefunkční…

Marek

Zdražování už je jasné:
Po Praze už na zastávkách visí nové ceny jízdného od 1.8.2021.

Jan Hájek

Že by to dal ROPID na web..?

Jan Hájek

Alibismus. Nikdo nebude číst dokument o 119 stranách. Všichni mají dnes plná ústa informačních technologií a „digitalizace“, ale zdražení tutlají pěkně.

JamessN

Psal jsem pid.cz, že jim chybí výluka podjezdu u Zahradního Města asi 10 dní předem, odpověď: až budeme mít konkrétní info o opatření, tak to zveřejníme.
Neměli žádné info, že tam bude NAD za TRAM.
DPP už měl info s ujištěním, že až ty podklady dostanou, tak zveřejní i podrobnosti.
Ať si každy udělá obrázek o informování cestujících DPP vs. PID.

Miroslav Zikmund

V případech MHD nejsou stanoveny termíny předstihu zveřejnění změny jízdního řádu … DPP dělá výměnu JŘ zhruba 24 hodin předem, vzhledem k tomu, že víkendové jízdní řády jsou „desetiletí stejné“ vyměňují se od noci pátek / sobota, protože v sobotu a neděli se jezdí stejně a změna je až od pondělí …

medical examiner

24 hodin se dá maximálně zkoušet.
Tedy 24 hodin před zkouškou sdělit studentovi, ve kterém kostele bude tu praktickou zkoušku hrát (ti by mě sežrali, co?)

Petr

Ale mají ho tam.

-TR-

No prosím. Článek VI, odst. 1, písmeno d), bezplatná přeprava v autobusech PID pro důchodce od 70 let zůstává. Takže kraj bude pořád zbytečně prodělávat peníze. A místo toho bude likvidovat dopravu.

MartinS.

Vám je ta bezplatná doprava důchodců ve Stč kraji evidentně strašně proti srsti. Ale pokud je to pro kraj priorita, tak proč by bezplatnou dopravu nemohl důchodcům poskytovat? To ovšem nic nemění na tom, že platit vlaky, které vozí vzduch je nesmyl.

xyz

Pokud kraj tvrdí, jak „nemá peníze“, tak jde v této věci o značný protimluv (tím spíš, když i bez toho by ti lidé 70+ jeli se 75% slevou).

Jaaaa

Aha, takže ježdění důchodců zadarmiko (místo za 25 % jízdného) má přednost před stabilitou a použitelností VHD?

Vy jste spadl odkud přesně?

medical examiner

Nejspíš ze střechy panelového domu na dětské hřiště (kulkami na nějakou prolézačku)

medical examiner

Je.
Důchodci nejsou žádná privilegovaná vrstva, aby se jim dělalo pomyšlení.
Důchodci jsou jen občané příliš dlouho mladí…(v Řevnicích mají hned 2 takové)

Miroslav Zikmund

Ale to je tarif PID. Nikoli StČ kraje ….

Marek

Tarif PID se rovná přibližně 75 procent středočeského kraje a další procenta přes léto přibydou.

rtep

Jsou to první vlašťovky, takové lakmusové papírky.
Za nějakých 15 nebo 20 let dojde na včech českých lokálkách o pokles nejméně o 80%.

Klasickým příkladem je Jihočeský kraj, kde žiji. Trpělivě a dlouhodobě se zde děsí integrované dopravy a dotáhne to časem ke konci veškerých zdejších lokálek. A nenahradí to autobusy, to se nebojte. Nahradí to individuální doprava, ať to stojí, co to stojí.

-TR-

Hejtů proti GWTR jsem tady už od vás četl dost. Smlouva pro provoz na pošumavských lokálkách je podepsaná do roku 2032. Co bude v té době, neví v tuto chvíli zatím nikdo, když smlouva skončí až za 11 let.

rtep

Ono někde v tomto příspěvku píši o GW Train?
Můj názor se vztahuje na všechny autobusové i vlakové dopravce v kraji. Jihočeský kraj se dlouhodobě snaží o likvidaci veřejné dopravy a bohužel se mu to daří.

Cestujici

Ano bohužel, všechny druhy vlaky počínaje autobusy konce , unas busy jezdí stejným systémem jako před rokem 1989, protoprázdé , nerespektují nic, od konce kravínů po změnu charakteru populace .. vůbec nic … jediné co se děje je rušení nic víc…atak se vozí vzduch ..

Axontest

Máte pravdu

-TR-

Já tyhle diskuze čtu dlouhodobě, a vím, že jinde píšete hejty na GWTR celkem běžně.

rtep

Třeba to nebudou hejty. Třeba to je jen hodnocení cestujícího. Zkuste o tom někdy přemýšlet.
Já jsem ten, kdo si kupuje jízdenky a myslím si, že mám plné právo vyjádřit svůj názor, že s GW Train přišlo na Šumavu zhoršení veřejné dopravy.

ušatá

Bohužel, musím souhlasit a dokonce mám zkušenosti s jednáním s nimi ke konkretním situacím a nestačil jsem se divit. Nic nešlo a nejde a všechno je v pořádku. Takto dopadaly výsledky jednání. Oni mají pravdu, občan či cestující nikdy.

medical examiner

Těch 80% jste uhádl. Ale tolik autobusů bude provozováno soukromými dopravci na jejich komerční riziko.

Novotny

Rusit napriklad provoz na trati Dobris Mnisek uz tu bylo za Bendla a jak to dopadlo. Pomohla petice, kdyz o provozu a omezeni rozhoduji urednici teoretici a od stolu. Zeleznice stoji penize a je treba ji podporovat alespon v soucasnem rozsahu nez ji pak pracne obnovovat.

Kolik asi tak stoji danove poplatniky novi urednici a nove vznikla pozice namestek pro oblast osobni dopravy a nove take namestek pro silnicni dopravy. V minulosti stacil jeden pro dopravu.

V rozpoctu Kraje penize jsou, ale asi se efektivne neprerozdeluji za teto zvolene politicke partaje.

Marek

Dobříška má smysl určitě aspoň o víkendech a pak taky noční spoje, protože tou dobou do Mníšku ani na Dobříš bus nejede…
Spíš se tam objevila na truc ministrovi Havlíčkovi, který bydlí v Mníšku pod Brdy…
https://www.facebook.com/photo?fbid=10216310500154738&set=a.4257490015090

dopravak

Není jednodušší zavést noční bus?

Marek

Pochybuji že by někdo zavedl noční bus, vlak se zruší a autobus nezavede…
V noci mají prý lidi jezdit taxíkem, ale spíš to dopadne tak že budou jezdit z hospod jezdit pod vlivem alkoholu a přibude tragických nehod.
Bohužel vymakaný systém večerní a noční dopravy kolem hlavního města bude při škrtech první na ráně.

ABC

Tak budou chlastat o hodinu méně. Poslední autobus v půl dvanáctý, je v PID standard pro místa kam nejezdí popůlnoční rozjezd vlaků nebo příměstské noční autobusy.

Martin

Pozdě večer nejezdí jen lidi z hospod, ale taky pinglové, šatnářky z divadel, pokladní a prodavačky z hypermarketů, co mají otevřeno do půlnoci. Autobus ve 23:30 ve Středočeském kraji moc právě standard není, tedy až na pár náhodně vybraných elitních obcí…. A bude hůř… Škrtat se bohužel v chudém Středočeském kraji asi fakt bude, a jde jen o to kdo si vytáhne toho pomyslného černého Petra a bude dopravně odříznut, zatimco sousední bohatá Praha v této krizové době zvažuje linku PID jezdicí mezi pavilony psychiatrické léčebny Bohnice….. Mít v obci železnici, byla dříve většinou záruka večerního i víkendového provozu. Ono… Číst vice »

ABC

Nu, tak se na té železnici teď budou moci finančně podílet. Pak to bude právem.

ABC

A jinak třeba třeba poslední S80 z Čerčan jede v jedenáct, tzn. z Prahy nutno v deset. Toliko asi k záruce večerního provozu….

Petr

Vlak po 23 hodině tak daleko od Prahy je naopak super, velká část středočeských obcí bez železniční dopravy má v této vzdálenosti od hlavního města běžně poslední večerní bus mezi 18 – 20 hodinou.
Bydlet u železnice se z tohoto hlediska vyplatí, tedy do nedávna vyplatilo.

ABC

No vidíte, tak si v Dobříši nemají na co stěžovat i bez nočního vlaku

Petr

Jenže linka S88 byla před mnoha lety zařazena mezi hlavní páteřní linky S vyjíždějící z Prahy a tam platil trochu jiný standard.
https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/schemata-trvala/Esko.pdf?x77800
No a bydlet u takové páteřní linky tak byla dobrá adresa.
Zastavit dopravu na páteřní lince je tak docela odvážný počin.
Na kvalitní dopravu se dobře zvyká, ale při škrtech špatně odvyká……

medical examiner

To se pak vyřeší s obnovením policejní hodiny ve 22:00.
A to celoročně bez výjimek.

-TR-

Tak se potvrdila moje domněnka.

Marian

Tak to je potom tragické, když o osudu regionů rozhodují osobní antipatie. Přece jen bych od takových „kapacit“, jako je radní kraje očekával vyšší level 🙁

-TR-

Děkuji za upřesnění.

Petr

Bohužel je to nešťastné a ať to dopadne s Dobříší jakkoliv, vrhne to stín i na osud dalších tratí z tabulky.

Petr

Myslím, že i pan Borecký, nemusel reagovat veřejně, právě v kontextu své tabulky. Ale vyslovené slovo nevrátí ani párem koní.

prag

Tam je to ale samosvorný. Když se to zařízne v Čisovicích, tak vypadnou počty co jezdily do Nové vsi a Hraštice (Mníšek tim fakt nejezdí, tam je to busem za polovinu doby a poslední odjížděl ze Smíchova 0:32). No a tim pádem klesnou počty i na zachované trase Vrané-Čisovice a budou to za chvíli moci zaříznout celé. Bojov s Čisovicema to asi neutahnou.

Cestujici

810 poslat do šrotu !autobusy ze kterých vchází tam dávno jsou ! Nové vozy , lepší připoje atd . Proč nikdo nejezdí os z tábora? Protože má přímou návaznost jen na os v Benešově ! proč ne na rychlíky? Nebo proč je neprovozovat v relaci tábor Benešov jako os apak do prahy jako R nebo Sp atd. Ono těch 30 min je dost … a často více.. a tak je to všude..

medical examiner

Zkuste to napsat ještě jednou. Nějak se v tom nejde vyznat…
Ale pravda je, že starší 810 jsou teoreticky ve šrotu.

Jaaaa

Zpátky na stromy. My se k té katastrofě neprorozhazujeme, ale prošetříme.

svojsin

Provoz např.do Rožmitálu nebo Čisté, je udržováním SQ nekvalitní veřejné dopravy v daných relacích. Rozhodně nejde o nějaký pokrok, spíš držení se na stromě jako někdy v r. 1978.

Jaaaa

A nějaký koncept, aby se to dostalo na úroveň roku 2020 by tu třeba nebyl, hm?

Myslet si, že dojížďku třeba z Čisté do Prahy vyřeší autobus, je s prominutím opravdu hloupé. O stavu dálnice z Dobříše nebo Mníšku na Prahu nemluvě. Navržená kompenzační opatření jsou nefunkční, a tedy neefektivní, o tom tu celou dobu hovoříme, Mlho…

ABC

čeká se na vás

Jaaaa

Já si platím politiky, aby to za mne vyřešili, stejně jako si platím podřízené, kteří dělají práci, kterou nestíhám.

To trollení vám vůbec nejde, musíte se snažit víc.

svojsin

Není to nic hloupého, je to realita. Většina lidí jede jen do Rakovníka, ale i ta Prha je možná. Naopak je to dnes jednodušší, než v minulosti.
Jen to chce pro vesnice v této relaci zavést bus linku bez těch záměrných „děr“.
Ty tam jsou kvůli vlaku, který je ale většině lidí k ničemu. (šotoopatření se minulo účinkem, MLHO)
A podle toho taky vypadá obsazenost bus/vlak zde.

Problém dojet do Dobříše jinak než vlakem, zde mají hlavně místní šotos.
Těch lidí v busech tam ale před covidem neustále a velice výrazně přibývalo, MLHO!

Jaaaa

Separace dopravních modů vám evidentně nic neříká, mlho. Argument o tristním stavu dálnice a výpadovek vesele ignorujeme, že? Že bude do budoucna individuální doprava tímto směrem jen houstnout, je nám jedno. My klidně páteřní trasy VHD nasměrujeme zrovna tudy, a že bude pravidelně na hranicích Prahy kolabovat, jakože není náš problém, ne? Žádné dodatečné náklady nebudou.

A pak proč to tady vypadá tak, jak to vypadá. Hlavně mít za každou cenu „pravdu“.

Hans

V tom je ten problém, jako mnohde jinde. Téměř 50 let staré protivné nepohodlné chcipaky 810 po naoko rekonstrukci a trati končící někde pod kopcem, bez návaznosti. Představitelé železničních společností si asi nesrovnalosti úroveň cestování v moderním autobusu oproti starým chcipakum a nadále je nám vnucují tak jako zástupci krajů se málokde snaží železnici zvýhodnit, jako třeba s aha o propojení Bezdružic a Teplé, Zlína a Horní Lidče a podobně. Jednodušší je nic nedělat a všechno rušit. Teď už rozumím kecum od ČD o nasazení Regio Pavouků z bazarů ve středních Čechách. Kraji už došla trpělivost se cpanim peněz do… Číst vice »

ušatá

Když nemá na 810, jak bude mít na dražší?

Jaaaa

On je problém v tom, že dopravní cestu má na starosti stát, zatímco veřejnou dopravu objednává kraj. A neexistuje žádný dohadovací mechanismus.

Takže stát si staví jenom „svoji“ vrstvu, kde i dopravu objednává, zatímco tyhle směry s denní dojížďkou vyšší jak celá slavná VRT jsou zcela ignorovány a zůstávají ve stavu z 19. století.

MartinS.

Dojížďku z Čisté do Prahy autobus řeší. Některé autobusy z linek 570 a 571 navíc přímo přecházejí na linku 304/404 do Prahy. Cestujícím odpadá přestup. Jízdenku si koupí z Čisté až do Prahy a ještě je to rychlejší.

ušatá

Neřeší a jen šílenec jezdí takové trasy autobusem. To je za trest. Asi s tím nejezdíte, takže jen teoretizujete.

medical examiner

To musíte být zoufalec. Jezdit z Čisté, která je za Rakovníkem do Prahy…

mezera

🙁
Kdy se začnou i u autobusů uvádět cílové stanice, aby bylo vidět, že bus přechází na jinou linku a že cestující může pokračovat bez přestupu? To je velké mínus autobusových jízdních řádů.

ušatá

Že je ta doprava prováděna špatně – tedy špatně koncipována, tak ji lidé nevyužívají. Podívejte se na dopravu kolem trasy tratě, jak ty obce jsou napájeny veřejnou dopravou – tedy autobusy. Zatímco podél tratě ještě něco jezdí, okolo nich je doprava mizivá. Takže se to musí řešit úplně jinak a ne rušením železnice. Navíc železnice, která byla úmyslně poničena a ponechán jeden málo funkční pahýl, dále zlikvidována nákladní doprava. Takže kde je podstata, kde je vina nevyužívání? Kde je ta odpovědnost, ekonomika, ta kvalitní veřejná doprava?

Marian

Hodně zvláštní. Rok 2021 je Evropským rokem železnice, tak my jí musíme omezit. Když Kolovrtník přišel s konzervací dráhy, Borecký proti tomu tvrdě vystoupil a nyní, doslova po pár týdnech naprosto otočil a železnici likviduje. Ale on nelikviduje jen železnici, on dokonce likviduje svojí stranu přímo před volbami! To budí dojem, že se u něj objevil nějaký správný optimalizační expert z nějaké „visoké škole“. Asi pan expert umí hezky mluvit o autobusíkách a úsporách a to tak hezky až fanaticky, že pan radní podlehl a přestal vidět souvislosti. A co takhle zrušit populistické jízdné zdarma pro určité skupiny obyvatel? Neušetřilo… Číst vice »

Martin M.

Tu otočku taky nechápu, nedávno jsem si četl a porovnával jeho rozhovory z ledna 2021 a května 2021 a přišlo mi že ty odpovědi snad museli podávat dva různí lidé..

Pavel Bláha

Běžné vystřízlivění po seznámení se s realitou dotované dopravy.

Marian

Aha, to znamená, že byl správně naveden panem Hoffmanem. Tak ještě, aby se svými rozpočtově odpovědnými činy zasloužil o propad volebních preferencí STANu a je vymalováno …

Petr

Přesně tak, ještě před dvěma měsíci, nechtěl jeden zastupitel naší obce věřit, že je to v ekonomice špatné a že přijde šetření. Tenhle týden, už o tom mluvil na zastupitelstvu.

ušatá

Přesně tak to vypadá. Oni se na úkor epidemie snaží prosadit jen to, co prosazují někteří lidé více let a nyní dostali sluchu. To je opravdu stále stejné. Jen je s podivem, jak byli vždy odpochodování lidé, kteří měli názory jiné a řešení dopravy měli velmi promakané a bez rušení a navíc levné. není to zvláštní? Jenže to je tak, když do funkcí se dostávají lidé bez potřebné konkrétní odbornosti a praxe v oboru a ještě navíc bez komplexních znalostí a neumějí se obklopit skutečnými odborníky.

Tadeáš

Ještě bych pochopil ty Plaňany – Kouřim, ale odstřihnout od železnice města jako Dobříš, Louny, Rožmitál to snad nemůže nikdo myslet vážně… 🤢

Jaaaa

Polsko – náš vzor.

jal

Polsko to dělalo v devadesátých letech.
Teď ty rušené naopak obnovuje.

mezera

Takže trocha matematiky: kolik let máme zpoždění za Polskem?

xyz

Rožmitál je od tamního nádraží dost vzdálen.

A vlaky od Slaného taky končí na okraji Loun (do kterých i tak bude možné dojet vlakem nadále).

ušatá

Rožmitál může u nádraží mít návaznost na ten oblíbený mikrobus a jezdit po celém Rožmitálu a blízkém okolí, což tam schází jako kdekoliv na vesnicích a u menších měst. Ale zas tak daleko od zástavby ani města to není. Navíc stačí protáhnout trať o cca 800 m a udělat nové nádraží u města. To se plánovalo už před víc jak 100 lety. Ale jen se tam stavěly nové silnice a obchvaty. A to o něčem svědčí, včetně neustálých stížností na obtěžující silniční dopravu a zábory zelených ploch a zemědělské půdy. Takže i takto se řeší konkrétní situace, ekologie, zdraví, doprava……A… Číst vice »

Tadeáš

Mnohé lokality jsou od autobusáku také dost vzdálené a ne všechny spoje jezdí přes křižovatku nebo pokračují na Starý Rožmitál, takže se člověk také slušně projde.

ušatá

Jak jsem psal, ten typ rušení Plaňany – Kouřim nic neřeší. Ušetří jen pár litrů nafty. A za cenu toho, že lidé pojedou auty na veřejnou dopravu se vykašlou nebo se zase budou postupně stěhovat do měst, což je také nežádoucí.

ajemgut

Právě odesláno panu Mgr. Boreckému, další pánove z koalice Piráti a STAN budou následovat: Vážený pane Magistře, obracím se na Vás s dotazem, jak je možné, že ve 21. století navrhujete tak radikální omezení železniční dopravy? Místo toho abyste hledali řešení, jak do vlaků na daných tratích přilákat více lidí (posunutí zastávek blíže centru, prodloužení tratí, zavedení přímých spojů), rozhodnete se naprosto zpátečnicky a neobjednáte dopravu. Traťe typu Praha-Dobříš, kde v létě nestačí cyklovozy, nebo Vraňany-Lužec,kde proběhla nákladná výměna mostu, už není třeba ani komentovat.. Kdyby se chtělo, tak úspory najdete určitě jinde, například na platech úředníků, popřípadě zbytečných managerů… Číst vice »

dopravak

Na Dobříš by se ještě dalo polemizovat, ale tím nazývat „radikální omezení železniční dopravy“ stav, kdy se zruší provoz na tratích přepravující řádově desítky lidí za den, to už je fakt úchylka.

ajemgut

Pokud se nepletu, tak v rámci stř.kraje k jedorázovénu většímu útlumu železniční dopravy v historii nedošlo(byla na papíře za ODS). Takže to radikální bezesporu je.

Jiří Kocurek

Kolika cestujících ve st.č. kraji se ten radikální zářez týká? Půl procenta?

dopravak

To jste tak o řád přestřelil :-).

ušatá

Všech těch, co by měli více využívat veřejnou dopravu a co jezdí zejména v autech, ale často i nesmyslně vedených autobusech, nejčastěji vedených podél tratí.

medical examiner

Tak se ten autobus vyjme ze ZDO a budou ve vlaku hned…

Petr

Pokud by nebyl „sarajevský atentát“ a ODS vyhrála volby 98. Nebylo by to jen na papíře.

svojsin

Dobříš v kladiva jednoznačně na bus (doplnéní relace, nemyslím tím spoje po dálnici).
Lužec je vzduchovozič jak řemen.

Jaaaa

Děkujeme za stání v kolonách před Prahou. To je lepší jet rovnou autem.

svojsin

Poděkujte tomu, že ještě nejsou dokončeny bus pruhy a hlavně takovým, jako vy.

ušatá

Takže do Prahy už povedou osmi pruhové silnice ze všech směrů, aby bylo po vašem a konečně zde byla ta tzv. levná a šetrná doprava? A Prahu co nejvíce vybouráme, aby se tam ta auta silnice vešly.

medical examiner

Apríl!
Zakážeme přes frekventované křižovatky (Anděl, Palackého náměstí, Palmovka, křižovatka před Národním divadlem) jezdit autům vyjma IZS…

ušatá

A kolik budete potřebovat dalších autobusů ve všech těch obcích podél tratě? A budou jezdit denně aspoň po hodině? Víte, kolik by to stálo? Opravdu teoretiků jak naseto. Ano, ty autobusy se samozřejmě navyšovat nebudou a všichni přejdou do aut. Konečně jsme dokázali, že to dokážeme.

ušatá

U té Dobříše ale není nějak slabá ta osobní doprava- pokud se tedy neuvažuje poslední rok a půl, což nelze považovat za objektivní. Takže důvod lze se spíše dá tušit od lidí, co o to usilují mnoho let dávno . Ale zase u té Dobříše jde třeba o to, aby od nádraží jezdil místní autobus po celé Dobříši a okolí jako místní – nebo nadneseně městská linka. Šlapat do města skoro 2 km je opravdu nanic a navíc je ta Dobříš dost rozlehlá a nic tam pro lidi nejezdí. Proto stále tlak na ta auta. Že tam jede autobus z… Číst vice »

prag

Dobříš ani Mníšek tim moc nejezdí, spíš Bojov, Čisovice, Nová ves a Hraštice co jsou bokem na klikatých okreskách a jezdí tam tři busy za den.

ABC

Ale on se jmenuje Borecký, ne Magistr 🙂

-TR-

Je to jeho akademický titul. Že oslovení magistře se píše s malým m, je jiná věc.

ABC

ano, takže Magistr s velkým M může být jedině vlastní jméno.

-TR-

Ten dopis asi nikdo číst nebude. Ale je v podstatě jisté, že nějaká z kandidujících stran toho využije v kampani a že STAN to poškodí. Je jen otázkou času, kdy se tak stane.

ajemgut

Přesně tak, o to tady jde, a já se postarám o to aby se tak stalo co nejdříve, ideálně než ke škrtům dojde: právě odesláno panu Bartošovi Vážený pane doktore, dovoluji si položit otázku, jak je možné, že zrovna Vaše strana, která je prozápadně a proekologicky orientovanou, spolupracuje se stranou STAN jejiž člen (pan Mgr. Borecký) prosazuje naprosto radikální škrty v železniční dopravě ve Středočeském kraji. Upozorňuji, že toto neprošlo ani v 90. letech za vlády ODS. Upřímně jsem doufal, že budete ,,tou moderní stranou,, která bude následovat ,,západ,, a železniční dopravu jakožto ekologickou spíše propagovat (posunout zastávky k obcím,… Číst vice »

dopravak

Můžete mi vysvětlit, co je ekologického na vození pár cestujících vlakem?

Jaaaa

Pokud se změní trakce tak ledasco. Ale to naši politici neumí, jen škrtat a investovat jen tam, kde je to nestojí žádné úsilí a je z toho desátek.

dopravak

Jako chcete říct, že stotunová jednotka žere méně energie, než auto, nebo minibus? Fakt se divím, kolik lidí dokáže ignorovat fakta, které má černé na bílém.

Jaaaa

Jako chci říct něco úplně jiného, ale lidi vašeho typu si to vždycky překroutí tak, aby to odpovídalo jejich světonázoru.

Opravdu nepotřebujeme, aby na lokálkách jezdily nějaké stotunové mrchy, ale to by se muselo chtít, že.

Ostatně, od kdy má 810 sto tun?!

ABC

100 tun bude mít ta jednotka po změně trakce

ušatá

Jenže ta tam nemá co dělat.

ušatá

A proč tam chcete stotunovou jednotku a navíc s deseti cestujícími? Není právě tady chyba?

MartinS.

Investovat do tratí, které jsou už teď neúnosně prodělečné, další peníze, třeba do změny trakce, znamená, že budou ještě neúnosněji prodělečné… a to se vyplatí!

ušatá

V čem jsou prodělečné? Že tam není doprava, která tam má být? Ale za to někdo může, ne? Už jen třeba absence mýta na silnicích, poplatky za poškozování zdraví lidí, poplatky za likvidaci a zábory půdy atd. A hned bude vše jinak.

medical examiner

Jojojo…souhlas…

svojsin

Nic, právě naopak, ale on Vám to neřekne.

dopravak

Právě. Tabulka jasně říká, že tam skoro nikdo nejezdí a oni budou furt dokola plácat o likvidaci železnice a prudit politiky, kteří mají odvahu s tím něco dělat.

ušatá

A co se dělá proto, aby to tak nebylo? Než něco smysluplně řešit, tak raději rušit a zavádět opatření, která jsou špatná. Děkuji, nechci. To už tady bylo mnohokrát a doplácíme na to dnes a denně a nejen v dopravě.

medical examiner

Že nejeli autem.
Autobus nic nevyřeší, protože pak auty jezdit začnou…

orky

Co je ekologického na tom, když se pálí nafta proto, aby se převezl vzduch z jedné časti kraje do druhého? A železnice na malých výkonech už dávno není ekologičtější, než autobusy. Notabene, když stojí několikanásobek toho, co alternativa. Pokud vám vůbec odpoví, protože takových demagogických emailů má nepochybně plnou schránku, tak taky může argumentovat tak, že ty ušetřené peníze použije na daleko smysluplnější projekty. Řadu lokálek nezachráníte ani když do nich nasypete miliardy.

ABC

Na daleko smysluplnější projekty, které navíc budou smart a multimodální! To dneska frčí! 🙂

orky

Nikoliv. Jde o takové „zbytné“ projekty jako udržet školy, zdravotnictví a další v chodu, aby jim nespadly budovy a mnoho a mnoho dalšího…

ušatá

Udržet zdravotnictví znamená třeba omezit škody na zdraví ze silniční dopravy a dostat těch ročních 70 mld. Kč od uživatelů silniční dopravy do zdravotnictví. Třeba.

medical examiner

Trefa!

orky

Krásná ukázka demagogie. Železniční doprava má smysl udržovat na ramenech s velmi silnou potávkou a ne s poptávkou několika desítek kusů za den. Opravdu si myslíte, že je obhajitelná investice v řádech miliard korun, aby se zvýšil počet cestujích z 50 za den na 100? A podobné je to s tím posouváním zastávek. Jaký má význam zkrácení ze 3 km na 2,8 km? Placení mnoho milonů korun ročně pro pár cestujících za den jenom proto, aby tam jezdil vlak, je často větší zlo, než platit úředníky, které fakticky potřebujete, protože agendu vyplývající s povinností krajů a obcí někdo udělat musí.

svojsin

Pro tyto lidi jsou jakýkoliv prachy do jakékoliv železnice v pohodě, i kdyby kvůli tomu měla polovina dětí umřít hladem.

Kernteriér

Však co taky s fakanama? Jsou zmlsaní, vlakem nejezdí…

Pražák

Také mám ten pocit.

ušatá

To už tady bylo podobně ve městech třeba u tramvají, které se rušily, protože náhrada autobusy je lepší (třeba Prah, Ústí, Teplice A JINDE). Pořád stejné, pořád stejný princip. A to do doby než se všichni naučí ekonomiku a doplní si znalosti.

orky

To není stejný princip, protože zde se chce omezit něco, co je spoře využíváno a co ve 21. století nemá šanci. Jinak bych doporučil doplnit si základy ekonomiky spíše Vám.

PetrB

Mezi Voticemi a Táborem (trať 220) nejde o omezení dopravy, ale přímo o zastavení osobní dopravy.

-TR-

Ano, od GVD 2022/23.

PetrB

Je však nutná domluva s Jihočeským krajem, ale jak známe JIKORD, tak ten s tím mít vážně problém nebude.

axontest

na co tam tedy na nové přeložce staví ty zastávky, ? mohli miliardu ušetřit

-TR-

Aby po volbách se za 3 roky vlaky zavedly znovu.

ušatá

Zajímavé na tom je, že ty zastávky jsou tam přímo v obcích (třeba Sudoměřice, Chotoviny,,,,,)

Leinad

Takže zrušení spěšňáků Praha – Tábor?

Tom

Chybí počty cestujících na trati Louny – Zlonice… Právě jsem tudy jel a vlak využilo tucet cestujících.

-TR-

Úsek Louny – Zlonice není aktuálně zařazen do redukcí od GVD 2021/22, nejspíš kvůli odporu z Ústeckého kraje.

Zdeněk

Na naší trati byl jasný scénář –
1. zrušíme spoje po 22 hodině (aby nám cestující z odpoledních směn, kina, divadla, plesů, zábav a dalších kulturních a společenských akcí nezvedali počty přepravovaných).
2. Zrušíme průvodčí (jezdí přeci málo lidí tak se nevyplatí).
3. Jízdenky prodává strojvedoucí (pokud nastupuje méně lidí – jinak to nestíhá).
4. A co si budeme povídat – díky tomu stoupl i počet černých pasažérů.

Pavel Bláha

Ať se to fanouškům dráhy líbí nebo ne, základní dopravní obslužnost lze dávno zajistit komfortnějšími a ekologičtějšími dopravními prostředky, navíc za třetinové náklady než představuje provoz motoráčků z 80. let.

Jaaaa

A těmi „komfortnějšími prostředky“ myslíte přesně co? Rozhrkaný naftový autobus skákající po rozbitých krajských silnicích? Fakt dík.

dopravak

Pořád lepší, než naftová 810.

Jaaaa

A vy tím pravidelně jezdíte, nebo zas jen žvaníte naučený nesmysly?

dopravak

Ano, jezdím tichým regionálním autobusem s nízkopodlažním nástupem a klimou. Doveze mě do krajského města poměrně rychle a zastaví mi kousek od baráku. Fakt nechápu, v čem je ta 810 lepší. Dělá kravál, leze se do ní po schodech, nemá klimatizaci, háže to v ní.

ušatá

Ne!!!!

Zdeněk

Tyto spoje obsluhují hlavně vesnice o pár stovkách obyvatel. Nikdy zde nebude tolik pasažérů aby se to – při rozumných cenách – jakémukoliv dopravci vyplatilo! A zajíždět do těch vesniček v zimě – to to bych chtěl vidět kolik to zaměstná lidí…

ušatá

Nesmysl – zejména ekonomický. Pořád dokola. Že vás to všechny baví a nechcete slyšet fakta a čísla. Nejčastěji se tady ještě dozvíme, že o nich nevíte, ačkoliv nejen zde – byla uváděna.

dopravak

No problém s porozuměním psaného textu je vidět spíše u vás, šotofanatiků. V tabulce máte jasně uvedenou cenu za km trojnásobnou oproti autobusu. Počet cestujících v desítkách za den. třeba na té slavné Mochovce by se počet přepravených lidí za celý den oběma směry vešel do jednoho autobusu. Co ještě navíc potřebujete?

medical examiner

A protože nejezdí průvodčí (a nikdo to nekontroluje), tak to snižuje ty počty cestujících.

jan

Jak chtějí zase omezovat dopravu na hranicích kraje.. Tady kraje vůbec nefungují.

xyz

A případy, kde chtějí omezovat dopravu v krajském vnitrozemí, jsou (ne)důkazem (ne)funkčnosti čeho?

P. S. Pokud by Os/Sp vlaky objednával stát, neexistuje záruka, že by např. na trati č. 124 vůbec něco objednal (ostatně, svého času tam naopak dal od objednávky čehokoliv ruce pryč – viz tehdejší rychlíky, resp. i pozdější Sp vlaky, které – ač v této kategorii „Sp“ – byly přinejmenším zčásti financovány státem).

Winchester1873

Nefungují a u některých je znát umělé vytvoření bez ohledu na přirozené vazby.

Jiří Kocurek

Tak. A že jede krajem objednávaný vlak ze Vsetína do Olomouce přes Přerov, to není pravda. Rovněž není pravda, že by v Nezamyslicích (OL) platil IDSJMK, ty označovače inorujte. Osobák z Přerova do Nezamyslic projíždí hranici kraje 2x (Chropyně je ZL) a nepokračuje za Nezamyslie z čistě drážních důvodů, kraje si ten styk soustav nezařídily. Rovněž do Starého města nezasahuje IDSJMK, plány sitě ignorujte.

Petr

Však to také ministerstvo již v minulém roce uvedlo ve svém dokumentu Koncepce veřejné dopravy https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Pravni-predpisy/Zelena-a-bila-kniha-koncepce-verejne-dopravy/Koncepce-verejne-dopravy.pdf.aspx

xyz

To, že to MD v čemsi uvedlo, neznamená, že to je většinově pravda, resp. že přestože to menšinově pravda je, tak že nejde o jev fyzicky nevyhnutelný vzhledem k tomu, že „z principu nemůžou vycházet přípoje všude a do všech směrů“.

Petr

Jenže MD navrhuje řešení. Všichni se obávali, že když to MD převezme od kraje, nastane rušení vlaků a ono nastává i když to nepřevzalo MD. Po 220 přijde na řadu S70 na 170, kde již někteří tvrdí, že s tím nikdo nejezdí. No kdo by přestupoval v Berouně, když na Prahu jede přímý autobus.

jan

Ať jdou někam, stejně se vymění politici. Politici mění názory jak ponožky. Trochu se změní podmínky se mohou po.. Naprostý nesmysl a demagogie dělat rozhodnutí na základě kovidu. V kovidové době.
Jejich problém je PID. Že prostě prodávají levně měsíční kupony. A pak vymýšlejí tyhle kraviny.

-TR-

Politici v krajích se vymění nejdříve za 3 roky. Do té doby lze napáchat mnoho škod. Nezbývá než doufat, že za 3 roky se objeví někdo, kdo to bude chtít dát dohromady a nebude spojen ani se současným, ani s minulým vedením kraje.

dopravak

Zrušit spoje přepravující jednotky cestující ve vlaku, no tomu říkám katastrofa.

-TR-

Už tady bylo zmiňováno, že např. trať do Dobříše přepravuje daleko víc lidí.

dopravak

Tak tahle jediná trať je jakž takž vytižená, ale ten zbytek je fakt zoufalství. Nehledě na to, že pokud jede autobus na Dobříš půl hodiny a vlak hodinu a půl, tak ten vlak asi moc smysl nedává.

Miroslav Zikmund

Jistě, BUS jede 30 minut, ale neobsluhuje tytéž stanice / zastávky jako vlak … Např. z Mokrovrat jedete na HLN bez přestupu vlakem, autobusem skončíte na Smíchově a musíte na HLN – vlakem, takže výsledek je časové stejný a ještě musíte X krát přestupovat ….

Pavel

Přesně tak. Já třeba jezdím z Vršovic do Hraštice nebo Mokrovrat. Zajímala by mě ta alternativní cesta autobusem. Mohl bych jet z Vršovic na Hlavní nádraží, pak vlakem na Smíchovské nádraží, z něj pak do Nového Knína a pak pěšky. Což by znamenalo že budu na cestě tak 2x tolik času, už jenom proto že ty spoje na sebe nejspíš nebudou navazovat. A kdybych jel autobusem do Dobříše, tak o víkendu se z ní do Knína autobusem nedostanu, protože (pokud se to nezměnilo) tam žádný návazný autobus nejezdí. A kromě toho pokud jsem si všiml tak vlakem jezdí hodně lidí… Číst vice »

Tadeáš

Taky ráno v 6.06 jedou z Dobříše dvě spojené Regionovy.

medical examiner

A co brání tomu, aby to bylo 2×844?

Pavel Bláha

Rozhodnutí se dělá na základě mizivé poptávky a dle počtu přepravených cestujících v roce 2019. V aktuální době je pokles asi tak na 40% uvedených čísel.

jan

Ale stejně nic neušetříte. 50 let do toho nic neinvestujete. A ještě máte problém objednat jednu regionovu která má taky 50 let. Aby jezdila tam a zpět.

Georg

jak levne mesicni kupony? vzdyt jedno pid pasmo stoji cca. totez co cela praha…

Miroslav Zikmund

Celá Praha za 24/32 … opravdu jedno pásmo PID ze stejnou cenu – před zdražením i po něm ?

Marek Janík

Dobříš… to je politicky neprůchodné, ovšem třeba ten Bousov…. to čumim, že to nebylo zastavené už před 30 lety

ušatá

A proč? Byl jste tam někdy, potřeboval jste se odtamtud někam dostat? Řadu let špatně dělaný grafikon, zastávky se neřešily, přípoje také ne.

Marek Janík

Rád si poslechnu, která zastávka na této trati dokáže vygenerovat více než jednociferný počet substrátu.

svojsin

Sčítání dělal kdo, se ví?
Kralovice mi přijdou značně nadsazený, na to , co tam vídám.

Pavel Bláha

Jsou to údaje 2 roky staré, ale i tak oceňuji snahu něco začít dělat s dotační hypertrofií, která se na dráze nechala roky tiše bujet.

ušatá

Když se nechce, tak to nejde. Ta doprava je tam udělaná tak, že opravdu se skoro nedá využít. Do té Čisté jakž takž, ale zase nenavazují autobusy do okolí, přípoje v Rakovníku bída.

Místní

S tou nadsazeností to potvrzuju. V roce 2019 totiž ještě fungovaly přípoje v Rakovníku. Borci z ROPIDu a POVEDu je v červnu 2020 zlikvidovali pod záminkou návaznosti vlaků a busů od Plzně v Kralovicích/Čisté, kde se reálný počet prestupujících i po roce provozu limitně blíží nule. Zejména (v rámci zdejších možností) výletníky/rekreanty celkem obsazené spoje v sobotu dopoledne a v neděli pozdě odpoledne byly posunuty do nepoužitelných poloh. V počtu cestujících se to dost projevilo.

Jack

Podle Ropidu v případě nenávaznosti vlak-vlak lze využít z Rakovníka autobus a čekat např. hodinu na vhodný spoj linky 570.

Martin

Není S80 do Dobříše náhodou jedna z hlavních páteřních linek PID?
Vlaky tu jezdí dokonce i v noci, do Dobříše a Mníšku je určítě rychlejší bus po dálnici, ale noční spoj jede ale jen po železnici.
Myslím že tsto trať na původním seznamu naopak nebyla a byla přidána až teď.

-TR-

Je to přesně tak, na seznamu zpočátku nebyla. Možná se tam ocitla místo mezikrajských tratí do Ústeckého kraje, kde měl být provoz zastaven již od GVD 2021/22. V Ústeckém kraji proti návrhu protestují zástupci koalice i opozice, kritika zaznívá dokonce i od spolustraníků z hnutí STAN.

Nyní Středočeský kraj chce tyto mezikrajské vlaky zrušit až od GVD 2022/23, a ještě k tomu přidal spojení do Jihočeského kraje. Tam lze očekávat, že to bude politicky průchodné víc, vzhledem k tamnímu dopravnímu diletantismu.

Petr

Také bych čekal osekání v Březnici, Myslíně a Bělčicích, kde chce Jikord finance na přeshraniční spoje.

gitare3

Však je to v článku: „Oproti původnímu seznamu došlo k některým změnám: nově je na seznamu ke zrušení úsek trati z Prahy do Dobříše, konkrétně jeho poslední část z Čisovic.“

svojsin

Opravdu nebyla v seznamu, zrovna tato je na ušetření, co do množství financí, vhodnější, než jiné tratě..
Spoj 0:35 do Příbrami by se měl časem vrátit.

Tadeáš

Tahle spoj byla zrušena, protože vzhledem k omezení všeho by nebylo koho vozit a jestli se vrátí je otázka, protože omezení všeho v malé míře stále trvá, peníze nebudou na nic a od září do jara můžeme být zase kdoví kde.

svojsin

Tak co se týká opatření, nikdo teď nemůže nic tvrdit s nějakou jistotou.
Ale pokud bude situace v normálu, tak ten spoj byl mnohem víc vytížený, než Regiošuk projíždějící skoro kolem Mníšku apd.

axontest

trař 220 koridorová – Votice – Tábor – zastavení dopravy?. to si dělaj asi srandu ne? Staví se celá 20 km přeložka i s novými zastávkami a nebude tam nic stavět? to to mne po***