Středočeský kraj: další redukci provozu na nevytížených regionálních tratích se nevyhneme
Nedávná historie: motorový vůz v Lužci nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Podle radního pro dopravu Petra Boreckého obce mění názor na to, zda je nutné udržovat provoz na nevytížených tratích.
je to špatné,jezdím denně z mladotic do rakovníka do práce.o vlaku si ted mohu nechat akorát zdát.bylo to pohodné,šikovné a levné. dráhy nás stojej čím dál,tím víe a jsou úplnně k ničemu
Kdyby autobusy a také osobní auta měla platit za km a tunu jak vlak, tak by lidé asi chodily pěšky. Neboť železnice je v tomto případě dosti v nevýhodě. Když platí za cestu km a tunu. 3,6 kč. Plus náklady za provoz.
A proto si zrušenou dopravu z Vlašimi do Trhového Štěpánova obecní úřad v sezoně už třetí rok objednává na svůj účet !
Ano, v sezoně 4x za den. Tím jistě jezdí běžní občané při pravidelných cestách.
Nevím, kdo tím jezdil, ale nastupovávali jsme ve Zdislavicích (jezdívali jsme většinou v neděli (někdy v sobotu) okolo šesté večer byl myslím odjezd) a byli jsme rádi, když jsme si celá rodina přisedli k společně k někomu (nebylo to tak zlé, nějaké místo se v tom vlaku našlo vždycky, stát jsme snad nikdy nemuseli). Vlak už od Štepánova jezdil plný, no v neděli večer to možná byli chataři vracející se domu, ale podobně to vypadalo v sobotu. Cesta tam bývala lepší tím, že jsme jeli z Benešova, ale taky to nejezdilo prázdné. Prý ve všední den to tak plné nebývalo,… Číst vice »
pan borecký a jeho skupina by hlavně neměli objednávat souběžně vlak a bus. Na určitých místech se nesmyslně zavedl autobus souběžně jedoucí s vlakem. To jsou prostě vyhozený peníze a pak se budeme divit, že tím nebo oním jede málo lidí.
Dejte konkrétní příklady, děkuji.
Kralovice. Po zcela správně zrušeném vlaku a přidání autobusů se tam najednou o víkendech opět narvaly další vlak, samozřejmě autobusy se neruší, protože tím lidi jezdí, ale za vlaky se vyhazuje.
už jsem to psal někde dole
856, pak je tím známé rakovnicko, určitě by se našly další.
Pak tu máme skvělou koordinaci mostu do lužce, což se teda nedá úplně dát za vinu boreckému, ale postavený už to je, takže to rušení tam taky moc smyslu nemělo.
Když jsem jel naposledy GW Trainem z Lužné do Chomutova, tak nás vlakem v pátek v 18:22 z Lužné odjelo celkem 5. Jeden člověk vystoupil v Krupé, další podivně vyhlížející polobezdomovecký pár v Milostíně, na dalších zastávkách výstup i nástup 0. Přičemž ten druhý cestující byl nejspíš fíra nebo průvodčí od GW Train, protože po většinu cesty vedl velice živý rozhovor s vlakovým doprovodem. V Žatci byla změna průvodčího a přistoupila ještě jedna slečna, která jela do Chomutova. Na páteční večer, kdy by měla být docela slušná frekvence zejména týdenně dojíždějících cestujících, je to fakt dost tristní výkon, takže se… Číst vice »
To snad ani nejde vymyslet, jak může dopadnout normální hlavní trať… 🥺
Někdejší hlavní tratě 110 a 120 jsou postaveny na rychlost 70 – 80 km/h a nedokážou konkurovat rychlejším a přímějším souběžným silnicím I/6 a I/7. Ty jsou navíc postupně přestavovány na dálnice D6 a D7, což náskok silnice před železnicí ještě prohlubuje.
Současná síť lokálek by měla být revitalizována v rámci nějakého uceleného programu, pro řešení dopravy ve STč kraji. Náplní toho programu by měla být optimalizace jednotlivých tras, zastávky blíže k obcím a nová vozidla. Celá síť by měla být řešena koncepčně jako např. síť tramvají v Praze, tak aby jednotlivé linky na sebe navazovaly. Ve výsledku by se odlehčilo silnicím, dálnicím a lidé by se dostali kam potřebují. Rovněž automatizace těchto železničních spojení (álá metro D) bude mnohem jednodušší než automatizovat busy v kraji.
S automatizací máte pravdu po technické stránce ale zapomínáte na drážní byrokracii. Vzhledem k tomu kolik na to bude asi potřeba razítek bych se klidně vsadil že autobusy bez řidiče budou vozit lidi dřív než vlaky bez strojvedoucího.
Bohužel
U většiny lokálek toto není potřeba.
To že vám posunutí zastávky k malé vesničce vygeneruje 0-1 člověka na spoj navíc asi nebude podstatné pro celkové hodnocení. Co se týká „optimalizace tras“ , jde už o velké až obrovské finanční prostředky.
To musí mít zaručený přínos a nestačí říct “ bysevyplatilo“.
Celkově lokálky v ČR s malým využitím nemají téměř žádný! vliv na hustotu provozu na hlavních silnicích , nebo dálnicích.
Pan Borecký tedy zase osvědčuje, že je bytostný nepřítel všeho co jezdí po kolejích. Zrušení dopravy v úseku Vraňany – Lužec je krystalicky čistým příkladem jeho ideologie, která nás všechny stála skoro čtvrt miliardy. Nejprve si Středočeský kraj vynutí zbudování zvedacího mostu přes Vraňansko – Hořínský kanál, aby po jeho dokončení zastavil pravidelnou dopravu a tato lokální trať teď slouží jako turistická atrakce pro zážitkové vlaky dvakrát nebo třikrát do roka. Určitě by to neudělal, pokud by zmařenou investici Ředitelství vodních cest musel zaplatit ze svého, potažmo z rozpočtu Středočeského kraje. Snad se dožijeme někdy i toho, že podobná politická… Číst vice »
Já bych vám tedy nerad narušoval vaše teorie, ale Borecký se stal radním pro dopravu na podzim 2020, zatímco instalace mostu se prováděla na jaře téhož roku a jistě tomu předcházela i nějaká projektová příprava. Takže pokud nějakým směrem namířit své rozčilelní, pak k paní Pokorné-Jermanové z hnutí jistého nemajitele a neagenta, případně možná i k jejich předchůdcům. Analogie s tím, že ačkoliv ministr Kupka loni stříhal mnoho stuh při otevírání dálnic, na jejich výstavbě měl nulový podíl (myslím samozřejmě ty stavby, které se otvíraly loni).
Přesně tak, ale Hadrava si může kopnout.
Buďme soudní…jako železničního fandu mě mrzí rušení některých tratí, ale z pohledu řádného hospodáře musím říct, že se skutečně ruší tratě , či úseky,které opravdu nejsou vytížené
Borecká byl ještě na houbách, když se dělaly Vraňany.
Hlavně nestavte VRT, když jak je vidět o vlaky nikdo nestojí.
Nikdo (politici) nestojí hlavně o lokálky. VRT je politikum a to už se zastavit nedá (jen zdržovat, což se v rámci možností děje).
😀
No, VRT nemá smysl stavět hlavně proto, že pravicoví politici nemají rádi růžové žvýkačky…
ad diskuze o trati Praha – Kladno – Rakovník, která je již tak dlouhá a úzká, že se do ní nedá rozumně psát.
Ahoj Brame. Já nezpochybňuji, že trať Kladno – Rakovník dostane mírné vylepšení, jaké vidíme i na jiných tratích. Tedy přeložka Rynholec ano, nový svršek ano, rychlé průjezdy ano, nedostatek převýšení 130 mm ano, ETCS ano, možná i následně prostou elektrizaci.
Ale zázrak, aby najednou všichni občané Rakovníku, Lužné, Nového Strašecí atd. sedli do vlaku místo aut a autobusů z toho nikdy neuděláš, dokud nebudou auta a autobusy stát každý den hodinu na dálnici před Prahou…
nedostatek převýšení 150 mm pod ETCS, nicméně to na věci nic nemění.
Pro zvládání nedostatku převýšení 150 mm je podmínkou ETCS. Ale jaké verze? Bude stačit ETCS L1 LS? Nebo ETCS STOP?
ETCS L1 LS nebo ETCS STOP zcela jistě stačit nebude.
Měl by stačit ETCS L1 (ale přiznám se, nejsem si na 100% jist) a zcela jistě to umí L2.
Což je na D4 běžné a s lokálkou na \Dobříš, která by snesla rozumnou reko, 3 dílného bateriového Pantera každých 15 minut , pár p+R. Parkovišť, to neudělá taky nic
Tato problematika má i druhou stránku věci, to je stav některých tratí, na které se léta nešáhlo, viz trebq úsek Lužná-Žatec. Z rychlíkové trati se stala „pomalá“ lokálka. Je vůbec zvláštní, že z Prahy na Karlovarsko se musí přes sever (Ústí) nebo západ (Cheb). Přímá stopa chybí, nebo je nekonkurenceschopná.
Ono to úplně zvláštní není. Všimněte si, že linka R15 Praha – Ústí nad Labem – Cheb kopíruje osídlení.
Od Kladna po Karlovy Vary mnoho osídlení není a ucelené frekvence Praha – Karlovy Vary, která by linku přes Kladno mohla táhnout, také moc není. Ta jezdí přímo po D/6 a I/6.
To sice jo, ale tahle linka je spíš spojení dvou nezávislých linek do jedné (Praha-Most a Ústí n/L – Cheb). Z Prahy do KVarů touto linkou moc lidí nejezdí.
Plně s Tebou Petře souhlasím. Nicméně funguje a své cestující má v dostatečném počtu. Praha – KV se jezdí po D6, tam to vlakem smysl zatím nemá.
Zase lepší celodenní dvouhodinový takt přes Ústí než dva nebo tři náhodné výstřely přes Lužnou. A hlavně, jak píše P. Šimral, od Lužné po Karlovy Vary je řídké osídlení. Naše Němce jsme odtud vyhnali, českým etnikem dostatečně nedosídlili, oblast zpustošili, z Doupovských hor udělali vojenský újezd, tak pro koho by tam ten rychlík měl jezdit?
Zase je to ale prostor, kde by se dala stavět nová sídla. Kde v Evropě najdete takto prázdný kraj uprostřed osídlení?
Jenže tento prostor je již daleko na dojíždění do míst, kde je práce…
A proč tam nepostavit sídla krátkých cest, to už uměl Baťa.
Zkuste mi to prosím podrobněji vysvětlit. Pod heslem „sídla krátkých cest“ mě nic nenapadá a to Baťu sleduji a mám ho rád.
Je to dost podobné nynějšímu „Město krátkých vzdáleností“. Jenže v tom se nějak zapomíná na to základní, tedy práci pro celou rodinu. Bylo jich víc než padesát. https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/vystava-batovych-mest-ve-zline.A131119_2001711_zlin-zpravy_ras
Aha, toto jste měl na mysli. Děkuji za připomenutí.
Není zač.
Od dob Bati se svět trochu proměnil. Ekonomický a společenský život se čím dál tím víc koncentruje do měst. Žádný podnikatel dobrovolně nebude zřizovat pobočku v zapadákově, to raději zůstane v okolí velkého města a lidé ze zapádakovů se tam holt musí přesunout, chtějí-li nějak slušně vydělávat a dobře žít. Nehledě na to, že výměna obyvatelstva se na tom kraji mezi Karlovými Vary a Rakovníkem opravdu dost podepsala. Samotné Karlovy Vary a její okolí mají taky své problémy, ale jsou ještě vcelku OK, žijí tam relativně normální lidé. Ale jak vyjedete někam za Andělskou Horu, jste v úplně jiném světě.… Číst vice »
Pokud to tak necháte, tak si připravte u velkých měst místo na slum. Protože ta bída a zmar se bude snažit čím dál tím víc přestěhovat do „bohatého“ města. A na venkově zůstanou prázdné vesnice s baráky za jednou Euro. Tady totiž musím souhlasit s panem Boreckým, že levná mobilita není dlouhodobě udržitelná. Ostatně nízké počty cestujících souvisí nejen s přesunem do IAD, ale i ve snižování počtu obyvatel v aktivním věku. Ostatně developeři již nabízejí byty pro „vývoz“ seniorů do oblasti Vnitřních Sudet. Viz například zde https://www.resortjince.cz/ a toto je prakticky to samé https://zameckezahradyjince.cz/
Představa, že v 21. století budou průmysloví investoři stavět města pro zaměstnance, je naivní. Byty staví developeři a bydlí ten, kdo na to má. Samozřejmě, že s rostoucím počtem obyvatel Prahy a ubývajícím místem vhodným k zastavění se zájem developerů přesouvá i do míst, odkud se dá do Prahy dobře dojíždět (např. Kralupy, Milovice, Hořovice) a místa, kde je to s dojížděním horší jsou pro ně vhodná alespoň pro „vývoz“ seniorů. Jenže to stále nejste v Sudetech. Skutečné vnitřní Sudety začínají za Rakovníkem a do hledáčku developerů se dostávají akorát tehdy, když někam potřebují uklidit nepřuzpůsobivé z atraktivnějších lokalit, aby… Číst vice »
Zdravím, ono zájmem developerské „kliky“ není při budování nových sídel zajistit lidem dopravní spojení a zajistit i odpovídající připojení na inženýrské sítě… Developerské „kliky“ to mají zcela u P* zadele…
Toto, resp.tuto možnost napojení by si měli pohlídat patřičné úřady…
Však se zeptejte lidí z okrajů Prahy…(Hrnčíře, Šeberov, Kunratice, Čakovice, Letňany, Zličín, Ruzyně) jak se jim fajne po zásahu developeru cestuje ve špičkách domů a do práce… Jak jim funguje třeba kanalizace….
A mezi námi… Zrovna Milovice do rekonstrukce trati a přímého napojení s Prahou byli takové ghetto 50km za Prahou 🙂
Ti developeři to nedělají jen ze své vůle. Umožňují jim to špatné územně plánovací politiky těch příslušných míst, kde je za to zodpovědná politická reprezentace – tj. dá se šířeji říct, že si za to místní mohou zcela sami.
Developeři hlavně dnes suveréně hýbou politiky. A co si myslím o lidském faktoru v politice, je zbytečné opakovat.
Developerům je to samozřejmě buřt, dokud je dost lidí, kteří jim to kupují. Ale i oni si moc dobře uvědomují, jaký význam má existence kvalitního spojení do města a neváhají tuto skutečnost zohlednit v prodejních cenách.
No tu železnici z čakovic taky hubou rekonstruujeme přes 30 let. A ta by hodně pomohla, protože by to bylo expresní metro C s možností přestupu na B
Ano je to naivní. https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/musk-starlink-spacex-starbase-veda-technika-texas-usa.A241214_130340_zahranicni_idh
Jenže Musk je tak trochu blázen, psychopat a snílek. On nepodniká, on si plní sny. Typický manažer z velkého korporátu jen přemýšlí nad tím, kolik co bude stát a kolik to může přinést.
Zatím jsem nezpozoroval, že by kolem Prahy vznikaly nějaké slumy. Spíše tam jako houby po dešti rostou nejrůznější satelitní městečka řadovek, bytovek nebo rodinných domků, jejichž obyvatelé jsou na první pohled finančně naprosto v pohodě, soudě podle cenovek takovéhoto bydlení, jejich vozového parku i obvyklého způsobu trávení volného času. Slumy naopak připomíná celá řada lokalit ve vnitřních i vnějších Sudetech.
V Praze je nyní sedm takových lokalit a celkově v nich žije skoro 9 tisíc obyvatel. Ono se to v té Praze totiž docela dobře ztratí. A ohledně satelitů je to docela jednoduché (hypotéka, leasing a úvěr). Dokud vše frčí, je to OK, pokud ne je tu průšvih.
Dobrá, v bezmála dvoumilionové Praze (reálný počet obyvatel je odhadován na 1,8 milionu) žije nějakých 9 tisíc lidí v sociálně vyloučených lokalitách. To je zhruba stejně jako ve dvacetkrát menším Ústí nad Labem. Neříkám, že v Praze nejsou chudí, ale možnosti výdělku jsou tam nesrovatelně lepší než kdekoliv jinde v republice. Všichni ti lidé z jižních i severních Čech, z Moravy i Ostravska se tam nestěhují proto, aby dělali za třicet hrubého u pásu, ale právě s vidinou, že se budou mít podstatně lépe. Kdo to dokáže, koupí si na hypotéku řadovku v Hostivicích a ještě mu zbyde na to,… Číst vice »
A jak dlouho ta bublina vydrží?
Zatím to nevypadá, že by v dohledné době měla splasknout.
Už to zřejmě začalo https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-cast-chudnouci-stredni-tridy-uz-neutahne-bydleni-v-praze-265527
Opět se ale jedná o přesuny z Prahy do civilizovanějších částí středních Čech. Jesli se bude jednat o dlouhodobější trend, je možné, že se metropolitní oblast Prahy rozšíří až někam na Podbořansko. Větší vliv než dráha na to však bude mít dokončená D6. Vzhledem k tomu, že celkem znám tamní reálie, tomu však příliš nevěřím. Pražák se radši přestěhuje do Českých Budějovic než do nějakého sudetského zapadákova.
Jenže tady to vypadá na to, že na bydlení v okolí Prahy v Praze nevydělají.Uvidíme v řádu roků, co se stane, zatím se vesele půjčuje.
Právě proto se domnívám, že se bude metropolitní prostor Prahy dále rozšiřovat. Už dnes je to patrné. V Kralupech nad Vltavou roste rozsáhlá bytová výstavba na místě někdejšího brownfieldu, totéž můžeme do budoucna očekávat i v Neratovicích, zvláště nyní, kdy fakticky končí zdejší chemický průmysl. Taktéž budou růst krajská města, spousta pražských náplav půjde raději do Pardubic nebo Budějovic, stejně tak i mnozí rodilí Pražáci, aspoň ti z nich, kteří jsou ochotni připustit, že život v menším městě může mít i své výhody. Troufám si však říct, že Ústecký a Karlovarský kraj budou v atraktivitě pro trvalé žití vždy až… Číst vice »
Pokud by se měl metropolitní prostor rozšiřovat, potřebujeme levnou mobilitu a to je nereální. Viz rozhovor s panem Boreckým .
Levná mobilita může být tehdy, když ji někdo zadotuje. Zdražení jízdného PID se zřejmě nevyhneme, stejně tak se nevyhneme nutným úsporám. V rámci nich budou patrně zaříznuty vláčky vozící v průměru jednotky cestujících a místo nich budou objednány autobusy, jejichž vytíženost sice nebude o nic větší, ale jejich objednání vyjde kraj na třetinu peněz.
Díky 30 let zpoždění s VRT minimálně další generaci. Nebo myslíš, že holky, co došly z vesnice studovat do Prahy, a čuchly si k velkoměstu, budou dál jezdit ty 2 hodiny na Jihlavsko či na Moravu ? Ne budou jezdit hodinu po Oraze a nadávat na zácpy. A díky porodnosti je většina z nich jedináčky a. Jsou v tom podpořeny i rodinou. Kruh se uzavřel
Tak hlavě kruh se uzavře tím, že ty holky už děti nechtějí a ty dvě hodiny strává cestou v Praze. S kolegou jsme vždy měli dohodnuté, že mu brnku, až vlezu v Příbrami do autobusu. On v ten okamýik vyjížděl v Praze od baráku. No a já v klidu na Knížecí ještě dal kafe a něco k tomu, než on se dokodrcal na Smíchov, odkud jsme vyráželi na Bílinu.
Je to tak. Za pár desítek let začne počet obyvatel Česka významně a setrvale klesat, takže volných bytů bude najednou ažaž a jejich ceny alespoň relativně vůči platům začnou klesat. V Praze samozřejmě méně než v Sudetech, kde očekávám, že se v některých lokalitách můžeme dočkat i oněch pověstných domů za 1 euro.
Těmi našimi Němci myslíte ty co nadšeně hajlovali s Henlainem a vyrvavali že chtějí zpět do říše?
Bože Vy jste chudáček.
Již dávno není rok 1938…
Jistě si nemyslíte, že všech těch 2-2,5 milionu vyhnaných „němců“ hajlovalo, že. V každém případě ale republika přišla téměř o čtvrtinu obyvatel, co měla vztah ke svému bydlišti.
Pracovitých občanů !!! Nahradila je lůza a rabování ve všech podobách
Ano, hajlovali, většinově neměli moc rádi Čechy a radši bývali by byli radši občany nějakého většinově německého státu než Československé republiky. Ale o svůj kraj se vzorně starali. Dnes tam žijí lidé, kteří nehajlují a nechtějí se odtrhnout od republiky, ale zato tam místo malebných vesniček a vzorně obdělaných polí máme ruiny zarůstající kopřivami.
Určité pnutí je normální. Nebýt provokativního českého nacionalismu 19. století, neradikalisovali by se a naše vlast by na tom byla líp.
Češi se v 19. století emancipovali, chtěli mít své školy, svá divadla, své spolky, zakládali své firmy a Němcům se to pochopitelně nelíbilo. Oni byli zvyklí na to, že jsou v českém prostoru „panským“ národem a Češi že jsou poddaní. Kdyby nebylo toho, čemu říkáte český nacionalismus 19. století, tak by tu dnes žádný český národ už dávno nebyl.
Lužná – Žatec nikdy plnohodnotná rychlíková trať nebyla. To že po ní rychlíky jezdily, je spíš relikt doby z dob Buštěhradky přeživší do komunistické éry. Ani ona není ideální spojnicí Praha – KVary. Tím by byl směr Praha – Rakovník – Bochov – KVary, kdyby se kdysi z Bochova dodělala trať do Varů. Jediné, co by mělo šanci konkurovat D6 by byla novostavba VRT tratě mezi Pňovany a Teplou a dál rekonstrukce Teplá – KVary. Ale nejsem si jist, jestli takováto investice by byla smysluplná pro naše nejmenší krajské město, ale nepopírám, že mě by se to líbilo. Jezdit z… Číst vice »
I kdyby se dostavěla bochovská trať až do Varů, byla by to stále jen lokálka s nejvyšší traťovou rychlostí 50 – 60 km/h, tedy pro rychlíky nic moc, aby to bylo aspoň trochu konkurenceschopné. Navíc je otázkou, kudy by ta trať vůbec měla vést. Terén z Bochova do Varů je dost náročný a před Varami by se nevyhla prudkému klesání. Trasování by každým pádem bylo náročné na umělé stavby, přínos by byl dost diskutabilní, a tak není divu, že do toho nikdo nešel.
Proto jsem napsal, že jediná možná konkurence autům by byla VRT Pňovany – KVary. Trať z Bochova do KVarů byla v minulosti už naplánovaná, ale vyprojektovaná asi ne. V té době zklesat do Varů od Olšových Vrat nebyl pro lokálku problém. Dnes už by to samozřejmě díky zástavbě nešlo. Já ten plán kdysi viděl a žádné velké umělé stavby tam nebyly, jen byla ta trať hodně klikatá.
Hodně klikatá a tím pádem i hodně pomalá. A je jedno, kudy by klesala, jestli Vratským údolím, kolem Andělky přes Štichlův mlýn nebo údolím dnes zatopeným stanovickou přehradou.
Na novou trať z Pňovan do Teplé plány jsou, z Teplé by to využilo současné těleso, kde jsou směrové poměry ještě jakž takž. Z Pňovan do Bezdružic by se ovšem stávající trať musela radikálně přestavět.
Z Pňovan do Bezsružic by to byla úplně nová trať včetně nového mostu přes Hracholusky. Nynější lokálka by maximálně mohla zůstat jako muzejní v části trasy, kde by nepřekážela té nové.
Z Rakovníka do Varů jezdil přímý vlak, mám dokonce dojem, že až z Berouna. Děda s ním rád jezdíval za svým bratrem. Ráno to jelo tam a odpoledne zpátky.
Další nepopulární názor:
dokud se jako jediná varianta bude řešit omezení provozu místo toho, aby se někdo zabýval otázkou proč je tam nízký provoz (mnohdy jen proto, že se na nechtěných tratích sledují jen prázdné návozové vlaky a ty plné se ignorují), nemohu souhlasit s omezováním provozu. To platí hlavně o Dobříšce, jejíž potenciál je obrovský, ale Boreckému z nějakého důvodu strašně leží v žaludku.
Proč má trať obrovský potenciál?
Hlavně úsek Mníšek – Dobříš by měl smysl, kdyby vedl úplně jinudy, co se směru do Prahy týká.
To víme všichni. Jenže ten potenciál je pořád malý pro zajištění stavby nové trati. Mimochodem, neviděl někdo tu studii na trať ve středovém pruhu D4? Nikde jsem na to nenarazil. Myslím, že to bylo i na komunisty moc velká sci-fi.
Dobříška je klasická předměstská trať kolem které žijí desítky tisíc lidí dojíždějících vesměs do Prahy a Dobříška vede do Prahy téměř přímo, takže ideální pro tuto dojížďku. Kdysi byla na zrušení se stejnými argumenty i „hrbatá“ a dnes i bez obrovských investic je pro předměstskou dopravu nepostradatelná. Navíc Dobříška kdyby se chtělo může být velmi snadno zrekonstruovatelná na vyšší rychlost jen směrovými úpravami většiny oblouků. Jediné, co by nešlo jednoduše je oblouk v Měchenicích, esíčko v Rymani a oblouk v Malé Hraštici (ale ten by šel narovnat, jen by to bylo drahé). Vybudovat u vybraných zastávek záchytná parkoviště, nepochybuji, že… Číst vice »
Pokud se bavíme o okolí Mníšku a Dobříše, tak ne, není!! ideální a dokonce ani průměrně dobrá a proto denně hlasovali lidí tím čím pojedou.
Nemluvím o celé trati, jen dejme tomu k těm Cisovicim.
Bodejť by takhle nehlasovali, když ta trať a JŘ vypadá tak jak vypadá. Obyčejní lidé neumí pracovat s fantazií a představit si, že by to mohlo být jiné. V době kdy hrbatá na tom byla stejně jako dnes Dobříška, lidé by tam hlasovali úplně stejně.
Proč je tam nízký provoz? Protože to neodpovídá potřebám 21. Století.
Stačí se podívat do mapy a na docházkovou vzdálenost zabydlených oblastí vesniček a měst od jednotlivých železničních stanic a zastávek a jejich vybavenost (parkoviště, úschova kol, vytápěná čekárna, WC atd.) Cestující je dnes zhýčkaný a pokud se nezastaví přetížená doprava silniční, tak bude tyto požadavky vznášet. To myslím obecně o všech tratích. Podívejme se kolem sebe kolik z nás žije v režimu : Byt, výtah, parkoviště, auto, autem do práce, parkoviště pod budovou, výtah do kanceláře atd. Od těchto lidí chceme aby chodili pěšky ze svého bydliště na zastávku vlaku, autobusu, tramvaje, metra ,vzdálenost více než 500m. Styl života a… Číst vice »
Já bych si Petře nedovolil tvrdit, že někdo manipuluje se sčítáním cestujících.
Tak to já si klidně dovolím, protože jsem to mnohokrát osobně zažil. Onehdá u jednání o zastavení Doupovandy krajánci dokonce ve Vilémově byli starosty fyzicky inzultováni (dostali přes hubu), když v jejich statistikách v jistém vlaku jelo 5 lidí, ale v tomtéž vlaku dělali sčítání i starostové a napočítali tam 75 lidí. A u Boreckého jsem to osobně zažil u trati ze Slaného do Loun.
U čísel na 110 Slaný – Louny se většinou uvádělo vyšší číslo, než tam pak bylo v reálu viděno.
Myslím ještě před omezením na 4 páry spojů.
Nakonec jednou tam byl i někdo z redakce Zdopravy a nízké využití potvrdil také.
Kraj, pokud vím, tehdy zveřejnil analýzy asi 3 různých průzkumů, z nich vybral vždy nejvyšší čísla cestujících…a i ta byla zoufale nízká…
Já jednu dobu pravidelně jezdil mezi Zlonicemi a Kralupy (tam jsem jezdil busem zpět vlakem, protože to tak vycházelo). Busy jezdili vždy prázdné až na vyjímky školních busů a ve vlaku mezi Zlonicemi a Slaným sedělo mezi 10 až 25ti lidmi podle konkrétního spoje a dál mezi Slaným a Kralupama se vlak vždy vyprázdnil cca na polovinu. Uznávám, že ani 25 lidí na vlak není nic moc, ale nechat prázdnější úsek v provozu a zastavit ten plnější je naprosto jasné gesto, o co tady jde. A k nahrazování poloprázdného vlaku prázdným busem se radši ani vyjadřovat nebudu.
A jak se vyřeší úsek součastné nádraží – náměstí to bude potřeba zbourat půl Dobříše
Podívejte se jak to funguje na ostatních předměstských tratích a proč tam to jde a tady ne? Protože tady se nechce. Dnes je naprosto běžné, že u nádražích fungují záchytná parkoviště a lidi k vlaku dojíždí autem a nebo na kole (Dobřichovice, Český Brod a mnoho dalších), téměř nikde nemá žádná trať zastávku přímo před vchodem největšího paneláku v obci. Opravdu mě fascinují argumenty, že u jedné trati jde to, co jinde nejde. U nechtěnených tratí lidi nebudou ochotni chodit k vlaku ani 100 metrů, ale u chtěných tratí klidně chodí i víc než kilometr a jsou k ní ochotní… Číst vice »
Nepopulární názor:
Vlaky, které vozí v průměru pár lidí je opravdu lepší nahradit autobusy/poptávkovou dopravou. A to všechny zapojené. A každý z nás zná nějakou trasu, kde se vozí primárně vzduch…
Souhlasím s Vaším nepopulárním názorem 🙂
No, já taky. Pokud to zde sleduje pan Borecký (zdravím), tak může být víceméně potěšen.
No pokud se někde objeví dlouhodobě 810, tak počet cestujících klesne právě na těch pár lidí. To je zaručené. Každopádně mnoho tratí se přežilo a zdravá redukce není na škodu.
Třeba Studénka – Bílovec. Jednou jsem tam jel, pracovní den odpoledne ve směru na Studénku a v té Regíně jsme jeli asi 4. Nevím jak je to tam jindy
Důležité slovo je „nahradit“.
Jsou tratě, kde vskutku nepomůže nic, ale pak jsou podle mě i tratě, kde se tomu šlo naproti – 810 s jízdním řádem ala noty na buben vyžene totiž i ten zbytek věrných.
Navíc, když i malá obec má často víc jak jednu zastávku, s hezkým přistřeškem a pokud tam jede co dvě hodiny nízkopodlažní klimatizovanej autobus, kdo by šel na vlak, kterej ve všem tahá za kratší konec provazu?Ani v tý ekologii nemá navrch.
A proč ty tratě rovnou nevyjmenujete?
No, třeba Louny – Slaný. Z Klobuk jede vlak do Slanýho cca 20 minut. A za sebe raději pojedu 20 minut šukafonem, než se kodrcat 45 minut vyhlídkovou jízdou po rozbitých silničkách klimatizovaným vymetákem „musím projet co nejvíce nejvíce obcí ORP Slaný“ (aka 590/591 a 708).
Až na to, že většina obyvatel nechce chodit až na nádraží v Klobukách a ve Slaným se jim také hodí vystoupit jinde.
To stejný většina zastávek, resp. pokud tam vůbec jsou.
Navíc ze Zlonic jede hodně bus linek, takže největší obec na trase rovněž negeneruje dost cestujících.
Výsledek je logický.
autobus poslouží všem to znamená hlavně penzistům ,dětem do školy ,nikdo z nich nechce chodit někam do polí na vlak.lidé jezdící do práce nepojedou vlakem ani busem ,ale autem /kolik je na vsi v domě pracujících -tolik bývá aut/doma parkují na svém ,fabriky parkoviště mají a nákupáky také
Bude tisícovka?
Zatím to nevypadá, ale čekal jsem víc hysteráčků.
No, já taky. Pokud to zde sleduje pan Borecký (zdravím), tak může být víceméně potěšen.
Je nutné to tady psát několikrát?
Jestli bude náhrada za zrušené vlaky stejně jako za Os Beroun – Hořovice, tedy nic, tak děkuji pěkně.
Není. Já totiž to předchozí stejné napsal omylem do jiného vlákna. Smazat to nešlo, tak jsem to napsal ještě jednou do správného.
Ještě otázka. Po dodání dalších 847 má tato řada být nasazena kolem Rakovníka ve větší míře. Teď jsou vedeny některé spoje až za Blatno do Žlutic (Bečova). Bude to chtít kraj zachovat? Nemá někdo tušení? No a kam objednavatel nenasadí ani ojeté RS1 ani 847 nebo 814, tak těmto trasám je na čase udělat pápá. Já Boreckého vnímám spiš jako zachránce lokálek. Žádný extra velký řez zatím neudělal. Spíš se snaží o posun dopředu.
Do Blatna od RA či PL beru, že je OK, ale dál spíš taxi
S tím nahrazením vlaků autobusy trochu zapomněli při rušení vlaků do Rožmitálu. Chápu, jsou to malé vesnice, ale do jiných, srovnatelně malých, v oblasti jezdí autobusy aspoň 2x za den.
Na druhou stranu jak zajišťovat dopravu do osady Oslí, když od tama nejezdil do Rožmitálu skoro nikdo(?)
Tam by to mohla řešit „poptávková“ doprava v budoucnu.
Tam to měla řešit poptávková doprava v okamžiku zrušení vlaku. Je to podobné, jako teď v prosinci zrušila IDSK spoj z Orlova, kterým lidé jezdili ráno do práce a znova se zavedl po intervenci starosty v půlce ledna. Proplatí IDSK zvýšené náklady za ten měsíc, kdy jim znemožňovalo dopravu do zaměstnání a stalo se to náhle bez varování?
A ten skoro nikdo má tedy smůlu? To je tedy opravdu argumentace….
Tam to bylo
Tam to bylo půl člověka na den.
To tam chcete denně posílat autobus?
Vy jste to nepochopil? Ten skoro nikdo není člověk? A prostě počká, protože je v menšině? Smutné….
Vy nechápete veřejnou dopravu ani za mák.
Busy místo vlaku z Rožmitálu jezdí, jen do Oslí nemá smysl zavádět nic jiného, než se postupně Borecký snaží vytvořit.
Starosta Rožmitálu hodil do poptávkové dopravy v okolí velice brzy vidle, nešlo jen o Oslí.
Ale obce bez kolejí pro vás neexistují.
Hledal jste někoho, na kom si vybijete svou frustraci? Nepochopil jste vůbec nic nebo to jsou úmyslné demagogické kecy? Tam snad jezdí poptávková doprava a platí ji město? Ach jo… Nemá to smysl, tak zatím na ty skoro nikoho budeme kašlat. To je to co obhajujete. Jen místo argumentace, osočujete druhé, abyste obhájil neobhajitelné.
Prázdné kecy zde předvádíte vy. Ani nástin řešení jen žvásty.
Pokud chcete aby tam dvakrát denně jezdil prázdný autobus, tak to napište.
Zkuste být konkrétní. Protože u vás kromě osočování, žádný nástin řešení ani věcnou argumentaci nevidím. 😉
Vždyť jinde píšu, že do toho hodil vidle starosta Rožmitálu aspol, a ještě kvůli v tomto případě zbytečné trati nechal zhoršit linky v okolí Rožmitálu.
Nebyl jste náhodou v té delegaci co je chtěli zastupitelé inzultovat?
To jsem opravdu nebyl a u těchto křiklounu nakonec zůstane většinou to „chtěli“.
Což je na jednu stranu vlastně dobře.
Naštěstí, pak stačí první facka. Ale zase kde zhlédnete vnitrostranickou výměnu názorů, takto veřejně.
Opravdu si myslíte, že se tímto stylem řeší každá díra? Neřeší. Prostě obce s malým počtem obyvatel mají naprosto minimální obsluhu, pokud vůbec nějakou.
Považoval bych za absurdní, aby místa kudy náhodou vedly koleje, měly nějaké nadstandarní výhody.
Opravdu si myslíte, že to, že se něco dělá nebo nedělá je etalonem správnosti čehokoli? Já tedy například v JMK nevím o žádné díře, jak píšete, kde by vůbec nebyla zajištěna dopravní obslužnost. Jo, ale jsou zjevně oblasti, kde se občané dělí na různé kategorie. A mnohým to přijde normální. A ještě mají být rádi… Kde už jsem to viděl… 😉
IDS JMK byl sice svého času nejen podle mne nejlepší systém v republice, ale i na něm se dá dnes najít dost problémů.
A obce v JMK bývají spíš velké ,takový Oslí tam najdete kde?
Nevybavují si zajíždění 3km do takového shluku domků.
Máte nějaký konkrétní příklad?
Pak tedy neměli krajští politici tvrdit, že zrušené vlakové spoje (tedy i spoj Březnice-Rožmitál) budou nahrazeny pomocí autobusů.
vlak zruším, objednám bus
Nijak dojdou si 2.5 km na vlak ,nebo pojedou autem tak jak jezdí už léta
na autobus
To je pravda. A vadí to tam někomu? Učinil nějakou akci?
Jako když nemají sílu se bránit, tak se na to může kašlat? No….
Jsem se jenom zeptal, jaká tam je poptávka. Z mých nečetných jízd touto tratí v průběhu 90. a nultých let si vzpomínám, že počty cestujících byly v řádu prstů jedné ruky.
… prstů jedné ruky lesního dělníka po 30 letech práce s pilami všeho druhu?
To co jste napsal, rozhodně není dotaz na poptávku. Ale něco trochu jiného. Kontext… Kontext… 😉
Učinil a hned několik, navíc Rožmitál objednal vlaky na své náklady.
https://youtu.be/3E26Nj_jr58
https://youtu.be/sRGf8FKSBPA
Rožmitál spáduje na Příbram a tam je doprava dobrá.
Tak to nechápu, že tam ten autobus jezdí. Bohužel se nedostane do Oslí, kvůli špatné komunikaci. Takže kdo chce pěškobusem 2,5km do Chrástu. Slíbený taxík se tam nekoná.
Teď je nadějné, že různé Oslí v kraji zažijí změnu.
To je opravdu strašný. V okolí 10 km jsem schopný vyjmenovat asi 20 osad, do kterých nic nejezdí a všem je to jedno.
A někdy jezdilo? On je trochu výzva, když se změní status. V blbé praze je řev, když se posune zastávka o 50 metrů.
https://www.petice.com/ne_nove_autobusove_zastavce_v_ulici_ke_krci
Všem? Nebo to jenom nevíte a pro vás je to zdůvodnění dostatečné? 😉
O Rožmitál samotný nejde, někteří šotousi si našli jednu osadu jako důvod , proč musí jet vlak.
Chápu. Šotouši vždycky něco najdou.
Kdo tady mluví o vlaku, slíben byl taxík. Tedy služba poptávkové dopravy. A rozhodně nebyl slíben šotoušům, ale stranickým kolegům, kteří v těchto obcí mají voliče.
Přečtěte si znovu celé vlákno
„někteří šotousi si našli jednu osadu jako důvod , proč musí jet vlak.“ Šotouši si jí nenašli, našlo jí IDSK, protože se jim podařilo přehlédnout, že tam jinou VHD nedostanou. A v té době ještě poptávková doprava připravená nebyla. Prostě chyba v podkladech.
Našli a to v tom smyslu, že to používají v médiích jako důvod, proč nejde upravit veřejnou dopravu v některých relacích.
Ano, používají. A co udělala protistrana? Napravila tuto chybu? Mimoochodem, za ušetřené peníze z redukce spojů, mělo být využito takto: „Ušetřené peníze ze zrušeného provozu vlaků plánuje kraj investovat do zkvalitnění autobusové dopravy. „Máme celou řadu zastávek, na kterých cestující vystupují přímo do škarpy,“ uvedla Pecková. Většina ušetřených peněz tak bude podle ní směřovat na vybudování důstojných autobusových zastávek. “ Vydalo IDSK nějaké mediální prohlášení s výčtem opravenych zastávek a fotodokumentací před a po?
Koukám, že se snaží podpořit to aby se Vnitřní Sudety staly tématem voleb. 😀
Což je v principu dobře. Šukafon jedoucí 50 mezi poli a stavící 2 km od vesnice totiž jejich vylidnění nezastaví. Naopak rychlá kvalitní trať by mohla pomoci, ale to jsme v horizontu 15, spíše 45 let…
Samozřejmě, jenže pokud vím takové řešení není na stole. Sám pan Borecký pak kritizuje Správu železnic, tedy potažmo MD za to, že není schopná zajistit rychlou elektrizaci a kraj tak musí objednávat 847. Jenže zapomíná, že kope do vlastního hnízda. Ostatně to samé mu vyčítají i samotní zastupitelé zvolení za STAN. No uvidíme co z toho vzejde.
Když vidím tu soupravu na fotce, tak se nedivím že s tímto nikdo nebude jezdit. Hlučné, velmi nepohodlné, takže, až budou i na regionálních tratích soupravy hodné 21 století tak s tím budou lidé jezdit. I když mám vlaky tak než tyto špinavé staré vagónky tak jezdím autem.
Soupravy z 21. století zase kraj nechce zaplatit. Je to pořád dokola.
I to se postupně mění, přijdou další 847 a RS1. Ale jistě, na všechny stávající tratě nedojde, zdroje nejsou nekonečné.
Nechce nebo nemůže?
Platit kolem 150 kč/km pro jednotky cestujících není péče řádného hospodáře.
Ve smlouvě je stejná cena za kilometr, jako u soupravy dvou Panterů nebo Elefantů. Co víc by dopravce za sólo motorák chtěl?
Protože musí u nás rozvážet po okrese vzduch autobusy…
Souhlas. Další věc je zastávka v polích za městem kam nevede ani pořádná zpevněná cesta.
Tratě západně od Prahy patří vytrhat a znovu natrasovat. Skoro to samé na sever od Prahy. To je prostě bída, která nikdy nebude životaschopná. Už samo o sobě je úchylné, že na západní část republiky z Prahy- KV, Chomutov, Most, atd jezdíme přes severní část. Borecký zatím jenom hasí průšvihy a stupidní smlouvy minulého vedení kraje…
no – minulé vedení kraje byl také p. Borecký.
myslím, že je poměrně jasné, že autor myslel předminulé vedení v čele s intelektuální hvězdou Jermanovou:-)
Nenazývejte, prosím, p. Jermanovou hvězdou. Ještě se to dozví a bude na tom oslovení trvat 😉
Stačí, že jí Andrej označil jako Skokana roku. Díky 8000 preferenčních hlasů mých středočeských spoluobyvatel s výpadky paměti 🙂
Motivace jít volit kandidáta ANO může být všelijaká. Nedávno v Brně proběhla volba senátora a před volební místností se reportérka ptala těch, kteří již vycházeli ven, na motivaci jít volit. Jedna seniorka v dost pokročilém věku odpověděla, že „Vyrazily s kamarádkou na kafíčko a zahlédli bilboard s kandidátem / -kou (nevím) hnutí ANO, na kterém byla Alenka, která je skvělá, protože ráda a hezky tancuje na tom internetu. Tak jsme jí šly dát ten hlas“. Ta babča ani nevěděla, že Alenka vůbec nekandiduje. Ano, i tací mají volební právo a ano, jejich hlas má stejnou váhu jako hlas těch, kteří… Číst vice »
Je to tak a všelijací politici, od Alenky po Trumpa, na tom staví své kampaně, neřkuli existenci.
V Brně naštěstí hopsalce a Burešově loutce nepomohla ani ta Alenka.
Ano, myslel jsem tu ….. (ještě budu riskovat ban za sprostá slova 😁😁)
jak dostat lidi do aut? nahraďte vlaky autobusy. po létech dojíždění regionálním busem z mělnicka do prahy, než jsem se sem přestěhoval, bych do autobusu v rámci regionu nevlezl nikdy a za žádnou cenu. myslim, že stejně to má spousta lidí. už jen kontakt s řidičem je smrt např když máte psa.
Jakmile se uvolní nástup všemi dveřmi, začne autobus využívat i ta skupina lidí kteří nesnáší kontakt s řidičem a nekonečné pípání kartiček. Pak teprve uvidíme jak reálně vlaky budou využívané. Já busem nejezdím právě kvůli tomuto (to že mám vlaky raději je sekundární, nejvíce mě zajímá za jak dlouho budu v práci).
A až nebudete mít na výběr, pokud tedy vůbec žijete v oblasti, o které je řeč, tak uděláte co? Koupíte si auto, které nemáte kam zaparkovat?
Nebo jste někde na S-Bahnu a k tomu tam máte hustou autobusovou dopravu, jako to mám já v Mnichovicích?
Ano, já se můžu rozhodnout, zda půjdu pěšky 15 minut na vlak nebo půjdu 100 metrů na jednu zastávku autobusu nebo 600 metrů na zastávku jiného autobusu. Toto celkově mi nabízí ve špičce prakticky 15´takt, mimo špičku půlhodinu.
Pokud ridic vymaha povinnost aby psi meli nahubek, tak je to jen dobre.
…… tak jako povinnost za psa zaplatit přepravné – když jej dotyčný „páníček“ nechce nechat samotného doma, tak je to jeho rozhodnutí.
Na mnoha relacích naopak přibylo cestujících po nahrazení vlaku autobusem.
A to i když jde o návoz na hlavní trať.
Např. Jevíčko – VO – Boskovice.
Hevlín – Hrušovany – (Brno), nebo např. Rakovník – Čistá – Kralovice
Je vidět, že tu některé šotoušky realita docela štve.
Ano to byly doby, když jsem jezdil vlakem. Jenže to bylo před integrací, teď musím točit volantem celou cestu. 🙁
A sám co… 😀
Přesně a když si zdřímnu jsem ve škarpě. 😀 😀
A když narazíte na řidiče negramotného, který přes svou profesi nepozná „kupón“ na PID, tak vám to taky na náladě nepřidá…
Hlavně že Boreckému bloudí prázdné autobusy po kraji.
To je natolik zajímavá myšlenka, že by stálo za to uvést, kde konkrétně k tomu dochází, kdy a v jakém rozsahu.
Pán nemá fakta. Pán má silný názor na Boreckého.
Chápu. Já mám radši fakta než ničím nepodložené emoce.
To úplně stačí, protože tzv. obyčejný člověk patřící mezi tzv. našilidi se nerozhoduje podle faktů, ale podle momentální nálady, dále podle toho, co mu kdo slíbí a vůbec mu nedochází, že jde o sliby zcela nereálné, nebo vedoucí k dramatickému zvyšování zadlužení našeho státu bez toho, aniž by výsledkem tohoto zadlužení byly například infrastrukturní stavby. Tzv. obyčejný člověk se spokojí s tím, že bude moci pořádně prožrat současnost, ovšem na úkor budoucnosti, což typickému tzv. obyčejnému člověku nikdy nedojde a není mu to ani možné vysvětlit. Vlastní zkušenost z naší rodiny, kde část lidí jsou nejen koblihy, ale navíc i… Číst vice »
Plaňany-Červený Hrádek
A navrhujete co? Odříznout ty obce od spojení se světem, nebo?
No…obecně by na linkách 633 a 637 bohatě dostačovala Dekstra.
A to ještě tak, že by obě linky spojili – autobus by jel přes Tetín a Korno do Litně, tam u benzínky by rovnou zahnul doleva, a s vymetením Svinař apod. by dojel do Třebaně…
856,414,593
jen v mém okolí, jinde se toho najde určitě víc, hlavně ta 856 zas souběžně s vlakem, to je fakt tragikomedie
Prázdný bus stojí třetinu toho, co stojí prázdný vlak a může bloudit i tam, kam nevedou koleje.
Aha, takže na vyhození stejného objemu peněz jich může jzdit 3x tolik. 🙂 Otázka zní ale jinak, je to tak správně?
Otázka zní, zda má kraj objednávat spojení i v časech a relacích, kdy je poptávka v počtech 0 až 5 cestujících.
Kraj má nastavené standardy dopravní obslužnosti a podle toho zajišťuje obcím veřejnou dopravu. Pokud těm malým obcím zrušíte i to málo co tam mají, tak se tady zase vyrojí spousta chytrolínů, kteří budou vykřikovat něco o nahánění lidí do aut a podobné, permanentně se opakující bláboly. Ale hlavně těm lidem z malých obcí zhoršíte kvalitu života. A to chceme?
Ano. Je to tak správně. Každá obec má mít zajištěnou dopravní obslužnost, nikoliv jen ta, okolo které vede železnice.
Místo jednoho vlaku můžou jet 3 autobusy a obsloužit 3x tolik obcí (obyvatel).
Zjevně nechápete, že za stejné náklady jako za vypravení jednoho vlaku lze zajistit jízdu autobsů BUSů: 1.) třikrát v různý čas po stejné trase, tedy může být spojení na ní častější, a tím atraktivnější 2.) jízdu 3 busů cca současně i do míst, kde nevedou koleje vůbec či od tzv. zástavby tak daleko nebo tak dlouhou/pomalou trasou, že vlaky na nich jsou pro většinu pravidelně cestujících osob neatraktivní – např. kolik obyvatel Jílového u Prahy pojede/půjde na pro ně jižně vzdálené nádraží v části Borek, aby jelo vlakem mezi ním a severně se nacházející Prahou trasově i časově cca dvojnásobně… Číst vice »
Někdy i plné. Pak se šokovaných cestující ptá řidič kudy má jet. 😀
Nepleťte sem nějakou mimořádnou náhradní přepravu. Zde je řeč o pravidelných linkách.
Mluvím o pravidelné lince a i jí prozradím, je to 380.
A kolikrát se to stalo? Alespoň jednou???
Bohužel to není tak vyjimečný jev, aby to bylo jen jednou. Zřejmě fluktuace dělá své.
taky se mi děje, linka 620
A pokud se nic nebude rekonstruovat, tak za chvilku i na vytížených trasách postupně lidi přejdou do autobusů a budeme zavírat další tratě. Souhlasím s nějakým omezením na tratích kde se vozí vzduch, ale chybí mi to B, aby někdo konečně bouchnul do stolu a začal vyžadovat dodržování plánů sž na rekonstrukce a netoleroval neustálé posunování o další rok. Takhle zůstanou jen koridory a vše ostatní postupně umře.
A ani ty koridory nebudou nic víc než v Německu tratě druhé kategorie.
V Německu mají tratě druhé kategorie radost když mají trolej.
PID obsluhuje území, ve kterém žije zhruba 3 miliony obyvatel, takže tohle to u nás ve středních Čechách skutečně nehrozí.
Tak samozřejmě, že města s kvalitním železničním napojením (Milovice, Čelákovice, Úvaly atd.) nebo ta, kde se modernizuje (například Kladno), budou i do budoucna preferovat vlak. Tam, kde se plánuje výrazné zlepšení (např. Mladá Boleslav, která se možná dočká), je velká šance, že se podaří přesunout větší část dopravy na železnici. Pak tu ale máme jednokolejky, které by už teď měly potenciál, kdyby měly více výhyben a nepřenášely zpoždění – ale někdo do nich musí investovat. Mluvím o městech jako Kostelec, Brandýs, Mělník, Neratovice, Vrané nebo Jílové. Víc toho asi ani smysl nedává. Chápu, že Středočeský kraj je obrovský a nešťastné… Číst vice »
Všem těm pěti městům, která jste vyjmenoval, zrušení dopravní obslužnosti vlakem nehrozí. A až na to Jílové se pravděpodobně všechny dočkají nějaké formy modernizace.
Já to ale nerozporuji. Já jsem si vlastně jenom posteskl že jak píšete správně „časem dočkají“. A to časem se rok co rok natahuje do budoucna dál a dál. Už by to chtělo vidět i termíny a ne se spokojit že „časem bude dobře“. A ano chápu že radní pro dopravu nemá plánovací kalendář SŽ a nemůže tedy napřímo toto ovlivnit a místo toho hasí jiné průšvihy, ale mohl by aspoň vytvářet tlak na patřičných místech aby se termíny konečně začali i plnit. Prostě bych jenom nerad aby jsme se všichni spokojili s tím že „časem bude“ a to je… Číst vice »
A co nějakou takovou rekonstrukcí třeba tratě do Dobříše získáte? Vyhodíte nějakou miliardu, zkrátíte dojezdový čas o pět minut a změní se něco? Ne, bude to stejně jezdit prázdné…
Totéž Slaný, Rakovník atd., atd.
Myslel jsem že je logické že mluvím o tratích kde je vůbec možnost něco zrychlit. Prostě mi jenom vadí, že plány na rekonstrukce jsou jasně a dané a dávají smysl, ale termín realizace je „za pět let“ a neustále se nepřibližuje. Tratě typu Dobříš jsou krásné a cesta je zážitek, ale denně tím bude dojíždět jen málokdo a sám bych tím nejezdil. Tam by rekonstrukce musela být kompletní novostavba převážně v tunelech a to prostě nedává smysl.
Pro Rakovník toto rozhodně neplatí, protože probíhá modernizace trati Praha – Kladno. Pro spojení Prahy a Rakovníka bude vlak rychlejší než autobus po modernizaci úseku Kladno – Ruzyně a výstavbě přeložky mimo rynholecký tunel. A po dalších modernizacích v Praze už to bude jen a jen lepší, což míním naprosto vážně. Samozřejmě by chtělo pracovat i s úsekem Kladno – Rakovník, kde Stochov, Rynholec a Nové Strašecí mají naprosto nevhodně umístěny buď stanici, či nevhodnou přístupovou cestu ke stanici, či dokonce obojí.
Ja bych s optimizmem jizdnich dob u Rakovnika setril.
Z Rakovníka do Kladna to jede rychlík 50 minut. Za tu samou dobu už po výstupu z autobusu na Zličíně celých 7 minut kouřím cigárko.
Tak povídej a přeháněj, co vše bys musel s tratí Kladno – Rakovník udělat, aby ses dostal na konkurenceschopnou dobu, tedy do Kladna za polovic.
Vyjde Ti z toho kompletní novostavba.
Ona tam nebude novostavba? Přeci nevyhodí peníze jen kvůli kousku do Kladna?
Jak jako „jen“? Kladno má 70 000 obyvatel, to je víc než okresní město Jihlava, která je omylem i městem krajským…
Jihlava není nejmenším krajským městem…
Žádné omylem. Stále je to jeden z největších krajů byť málo lidnatý.
Omylem. Ten kraj nikdy neměl vzniknout. Podobně Karlovarský kraj. Není divu, že mají Karlovy Vary problém vygenerovat dostatečný počet politiků nebo přijatelně znalých odborníků, vždyť jsou až na 20. místě podle velikosti.
To má ORP Příbram také a široko daleko slušná trať není. 😀
Z Kladna do Rakovníka to ale rychlík jede 45 minut, při úpravě stanic, kde se křižuje, se to dá tato doba uvažovat pro oba směry. Přeložka mimo rynholecký tunel ušetří minutu a nová vozidla oproti lenochodům řady 845 stáhnou z jízdní doby další dvě minuty určitě, nejspíš i vic. Pak tu máme ještě tu padesátku v Kamenných Žehrovicích, ta tam také nemusí být navždy. Takže bychom se mohli z Kladna do Rakovníka dostat na čtyřicet minut a spolu s modernizací trati Kladno – Praha se dostáváme k již zajímavým jízdním dobám mezi Prahou a Rakovníkem. Spojení je to pro mnoho… Číst vice »
proč se vůbec jezdí v Žehrovicích 50? Zbytečný propad rychlosti.
Zkrácení jízdní doby vlaků mezi Rakovníkem a Kladnem za x miliard Kč je zcela jistě zásadní prioritou strategie dopravy, protože všechno důležitějšího už bylo postaveno.
Já tu ale o žádných X miliardách nepíšu.
A znáte nákladovou realitu SŽ? Jen Rynholecký tunel je půl miliarda (loni, takže nyní tak 750).
Přeložka mimo rynholecký tunel je nutnost bez ohledu na to, co se děje okolo, protože ten tunel je v naprosto dezolátním stavu. Opravovat tunel nejspíš smysl nemá, když je uvažována přeložka, oprava tunelu by nejspíš vyšla dráž. Pak je tu ještě další možnost – čekat na vyloučení tunelu z provozu. Ale to asi nechceme. Nebo snad ano?!? Nestačí nám most pod Vyšehradem?!?
já vám to neberu, jen bych rád upozornil, že zdroje nejsou neomezené. Ale v pohodě, v zemi, kde se opravuje výpravní budova v Bečově za 70 mega a pardubické nádraží vyjde na více než oprava Národního muzea, je třeba snít.
Tak jak to tedy uděláme?!? Pošleme tunel trvale do výluky?!?
To má ten tunel na nás, co tam jezdíme, spadnout? Pokud jde o priority, tak na 1. místě je bezpečnost.
Píšeš o úpravách trati, já si to rovnou přepočítávám do miliard a jak tak koukám, pan Sůra taktéž. Co tam máš dále? Jinak. Ona to je sice pomalá trať, ale dělal jsem SOČku na její možnosti v úseky KV – Praha hl.n. a vyšlo mi 2:45. A to jsem i v praxi na Ex 130/131 zrealizoval po dohodě s řízením provozu v roce 1986. V roce 2011 jsem to zopakoval s Desirem. 2:30 z TGM, 2:40 z Phln. A Ex v roce 1900 (slovy TISICDEVĚTSET) nonstop TGM – KV horní 3:30… Tehdy to proti expresnímu dostavníku za 16 hodin muselo… Číst vice »
Tohle je fakt už demagogie. Rynholecký tunel pošleme tedy do výluky. A Rakovník zaměníme za Karlovy Vary…
Užij si Tvou medicínku…
Takže věčné argumenty nemáš žádné. Díky za potvrzení toho, že tu se mnou vedeš soukromý diskusní boj. Jen si prosím uvědom, že nejsi ve firmě, kde svým podřízeným dáš pokyn a oni ho musí respektovat. Patrně míříš v politice z mnichovického zastupitelstva kamsi výš, takže bys měl vzít v úvahu, že takový tón, se kterým zde nejen vůči mne vystupuješ, není k potenciálním voličům ve Středočeském kraji vhodné používat. Mohl bys totiž být i nezvolen a mohlo by Tě to pak i mrzet. Zejména, když tu bojuješ proti provozu vlaků, které nevozí vzduch. Jsem přitom velmi rád, že Středočeský kraj… Číst vice »
Tak tento Tvůj příspěvek tak nějak nechápu. Já se Ti snažil vysvětlit, že není ekonomicky prosaditelné vyrobit z tratě Kladno – Rakovník něco smysluplného. Je-li to ode mě „arogantní“, možná ano podívat se pravdě do očí.
A politiku na mě netahej.
A co teprve když by jí z Rakovníka napojili na trať do Chomutova…
Přímý rychlík Praha-Kladno-Rakovník-Chomutov…
Uvidíme, zda se změní počet cestujících v úseku Kladno – Rakovník poté, co se postaví moderní železnice z Prahy do Kladna. Pokud budou jezdit třeba rychlé BEMU jednotky z Prahy do Rakovníka a postaví se zastávka Srby. Ale v současnosti jsou rychlíky mezi Prahou a Rakovníkem spíše vyhlídkové nebo houbařske vlaky, o víkendu v sezóně často využívané rodinami navštěvujíci železniční muzeum v Lužné.
A čemu BEMU pomohou, když Vám tam zůstanou stejné rychlosti 50, 70, 80? A přitom je vedle D6.
Pokud s tím chcete něco udělat, pak to je novostavba za desítky miliard.
Otevřu-li si příslušné TTP a tam je vidět, že se nám na trati 528B moc nevyskytují rychlostníky v130, takže mezi Kladnem a Rakovníkem je stále prostor pro výrazné zlepšení situace, kdy by se nám výrazně prodloužily úseky s rychlostí 80 až 90 km/h a též by přibyly i další stovky. Ze sedmdesátek by tedy bylo 75 až 80.
Spočti si úspory na jízdní době. Bavíš se o reálných třech minutách.
O deseti, když jsi začal s padesáti minutami.
O třech, protože Ty jsi tam už zapracoval i něco jiného…
A dáte na to prachy? Respektive dá na to stát prachy? Plán staveb SŽ na období let 2026 až cca 2030 je s rozpočtem 120 mld. korun ročně. Ten samozřejmě nebude, tak se „samozřejmě“ zase bude odsouvat…
Pouze pokud se budou současně stavět nové tratě nebo modernizovat nové: Praha-Liberec, Praha-Kladno, Brno-Znojmo atd.
Což ovšem s objednávkou osobní dopravy Středočeským krajem vůbec nesouvisí a nezávisí.
To první se v dohledné budoucnosti odstřelí, nejpozději v rámci různých zefektivnění.
To druhé je taková modla, která možná bude za několik desítek let v další vývojové fázi. Největším zrychlením projektu bude zrušení ocasu na letiště, protože to v mezičase zanikne (k nezměrné radosti okolních obyvatel).
Až to třetí by klapnout mohlo. I když největší posun nastane ve vzdálené budoucnosti tím, že se do Brna zastaví vlaková doprava, protože nádražní budova bude sice stát, ale nikoliv už jeho kolejiště, které bude nově postaveno s dvojnásobnou rychlostí (všeho).
Miluji jezdění vlakem, rád si fotím staré soupravy, klikaté pomalé trati atd. to ovšem neznamená, že jsem proti novým soupravám a rušení lokálek.
Doprava má být primárně efektivní a to většina lokálek prostě není. Jakákoli mrtvá ramena bez nějaké větší obsazenosti a bez vyhlídek do budoucna (rekonstrukcí) bych zařízl. Proč držet při životě trati, které se kompletně vyhýbají zástavbě, maximální rychlost je 60 a jsou zde propady rychlosti. Soustředil bych se na modernizaci toho co má smysl a pozůstatek minulosti nechal zemřít.
Mínusáře poprosím o vysvětlení.
To Vám nikdy nevysvětlí. Ti zastávají názor, že kam se jednou před 150 lety položily koleje, tam má do dneška jezdit vlak, i kdyby měl jezdit prázdný, protože je tam přece potenciál a je to ekologická doprava a lidi si k dráze cestu najdou.
Zapomněl jste na valivý odpor,to je naprosto zásadní argument.
Je ale důležité si nevšímat váhy jednotlivých vozidel apd.
Valivý odpor je krásná věc. Ale ona železnice s využitím valivého odporu nebyla nikdy vymyšlena pro přepravu jednotek lidí…
Souhlasím. Časy se mění a věci typu lokálka do každé vsi, kusové zásilky, vlakotvorba a podobně už dneska nedávají smysl.
Měli bychom se snažit železnici využít tam, kde to smysl má, což je příměstská a dálková doprava, a přeprava velkých zásilek zboží. Kontejnery, materiály, obilí….
Spíš jde o to, že když jsou prostředky na rozšiřování silnic a budování obchvatů, které pouze přitáhnou nové motoristy a stávající problém pouze odsunou jinam, kde lidi (zatím) tolik neřvou, proč není na modernizaci tratí? Kde je psáno, že se trať musí vyhýbat obcím a mít maximální rychlost 60 km/h? O tom, že to jde, přesvědčil jihomoravský kraj, kde z některých lokálek vybíhajících tratě Brno – Břeclav udělaly solidní elektrifikované odbočné tratě. Jinak se tohoto regionu nechci zastávat, např. spojení Brno – Znojmo je hotová katastrofa. Ale je vidět, že všechno jde, když je vůle. Proč třeba nejde podobně zatraktivnit… Číst vice »
Proto píši o tratích bez vyhlídek do budoucna. Jakou budoucnost má klikatá lokálka do Kralovic s velkým množstvím propadů rychlosti. Novou trať v nové stopě by nikdo nezaplatil, protože by muselo dojít ke kompletní přestavbě samotné trati Rakovník Praha, aby se cokoli změnilo a to se také nezaplatí. Taky bych rád viděl nový život pro lokálky, ale v zázraky nevěřím.
Přestavbě trati Rakovník – Praha se nevyhneme, pokud se nechceme utopit v autech. Ostatně do Kladna už se přestavuje, byť by mohla ta přestavba být velkorysejší.
A to je presne ono, kdyz uz jste zminil Brno -Znojmo. Zatimco RSD se snazi tuto trasu vylepsit (obchvat lechovic, modernizace I/53 s planovanym 2+1 do pohorelic, snaha dokoncit obchvat na I/38), tak ze strany SZ neni videt ani ta snaha cokoliv zlepsit – mozna svyjimkou trate do retzu, ale to je par km…. A ne smerem na brno. Tak se pak nedivme, ze vlakem nimdo nejezdi…
Pokud jedu z Brna do Židlochovic nebo do Hustopečí, tak jedu 90% cesty 140-160km/h. To se to pak revitalizuje…
Ekvivalentem toho jsou ve StČ kraji např. Milovice.
Tam ale nejedete 90 % cesty 140 – 160…
Vlakové spojení z Prahy do Kutné Hory by se zlepšilo, kdyby se konečně postavilo bezuvratove spojení z Kutné Hory hln do Kutné Hory města, které by se elektrizovalo, a potom by tam končily spěšně vlaky Vrchlice a třeba také osobní vlaky v relaci Praha – Nymburk – Kolín – Kutná Hora.
Ne, to není podstatné vzhledem k rozložení zástavby v Kutné Hoře (největší sídliště mezi centrem a nádražím), mnohem podstatnější je napojit celou konurbaci Čáslav – KH – Kolín přímým rychlým spojením na Prahu ve špičce 2x do hodiny. KH má svou MHD, nenuťte utrácet spousty peněz, aby poté lidé jeli v buse zpátky proti směru jízdy.
Na spojku v Kolíně jste zapomněl.
Autobus je v zimě velmi nespolehlivý dopravní prostředek.
Hlsvně když je ledovka, naledí nebo snih tak prostě obce zústanou odřiznuté od dopravy.
Takn omu tedy teskejte.
Středočeský kraj má 1144 obcí a kolik z nich má železniční zastávku? Rozhodně menšina. Jsou snad odříznuté od veřejné dopravy? Nejsou.
Tak zvlášť ve středních Čechách toto nastane, když hodně, tak pár dní v roce.
Ano ve Sředních Čechách moc nesněží, ale naledí tu byvá docela často.
Viz začátek letošního roku, kdy nastal kolaps autobusové dopravy 7 x.
7 dni za jeden měsic to mne přijde jako docela hodně.
Proto na venkově mají vsichni auto, protoze veřejná doprava je pro ně nespolehlivá socka, kterou nepoužívají.
Zrušenì vkaků a nahrazení autobusem co v zimně nejezdí dělá z veřejné jestě větši socku.
Ach jo.
Mohu poprosit o seznam těch 7 dnů?
Taky by mě to zajímalo. Bydlím ve Středočeském kraji v nadmořské výšce 390 metrů. Těsně okolo mého domu vede silnice v klesání 10 % se dvěmi ostrými zatáčkami. Autobus jsem tam pomáhal řidičovi špalkovat jednou za osm zim, když jsem viděl nehodu ve druhé zatáčce a autobus jsem u brány mého domu ještě stihl zastavit.
Má na výběr dost dní, výstraha před ledovkou v Stč. kraji byla od 5. do 10.1. pak od 13. do 15.1. a 23.1. ‚Cástečná (jen některé okresy) 31.1.
Dnes opět kolaps autobusů ve velké části kraje . Ne není to pár dní v roce, ale dost častý jev při každém větším sněžení a náledí. Mimořádnost: Zpoždění spojů v síti PID vlivem meteosituace Naposledy aktualizováno: 13.2.2025 07:44 | Tisk Stav Probíhající Od 13. 2. 2025 04:00 Do do odvolání Dotčené linky 304, 389, 403, 406, 435, 442, 451, 459, 481, 483, 554, 568, 569, 577, 578, 590, 692, 737, 741, 749, 750, 782, 788, 791, 792, 795, 805, 844, 845, 847, 854 Druh události Neodjetí spoje, Zpoždění spojů, Odklon Důvod Omezená sjízdnost vozovek vlivem meteosituace Opatření Zpoždění napříč systémem… Číst vice »
Dnes znovu: Mimořádnost: Omezení provozu vlivem meteosituace Naposledy aktualizováno: 14.2.2025 06:25 | Tisk Stav Probíhající Od 14. 2. 2025 04:15 Do do odvolání Dotčené linky 389, 590, 637, 692, 716, 728 Druh události Provoz omezen, Zpoždění spojů Důvod Zhoršená sjízdnost komunikací Opatření Na linkách PID jsou vlivem nepříznivých povětrnostních podmínek zavedena následující opatření: Linka 389 Neobsluhuje úsek Kvílice, II až Slaný, Trpoměchy Linka 590 Neobsluhuje zastávky Vraný, Lukov a Vraný, Horní Kamenice Linka 637 Nebsluhuje zastávky Hudlice, u kříže a Hudlice, horní Linka 692 Nejede spoj v trase Kokořín (4:33) – Dolní Zimoř (5:00) – Liběchov (5:10) Nejede spoj v… Číst vice »
A autobusem jezdí výhradně když mají auto v servisu.
Tj. tak hloupé lhaní, až to praská dveřma…
Také bych se připojil k dotazu na konkrétní linku a kdy to bylo.
Když na dráze je ledovka nebo nasněží do výhybek, tak jste na tom úplně stejně 😉
Mhm, to je zvláštní. Kolik obcí myslíš že má spojení autobusem a kolik vlakem?
Predstavte si že jsem pri kolapsu autobusové dopravy , která párkrát za zimu prostě vždy nastane, šel 5 km pěšky pres dvě cizí obce na želeniční zastávku s vlak vzdycky přijel.
A nebo nenastane ani jednou a naopak se lidé občas nedočkají vlaku.
To se mě ještě nestalo…
Kupříkladu na R27, pokud nebyla zrovna výluka, jezdily Rakve s dokonalou spolehlivostí…
Mhm, a párkrát za rok taky je nehoda na přejezdu nebo spadne trolej. Čím to nahradíme, vrtulníkem?
Pravda, koleje brání vyjetí vozidla z jízdní dráhy.
Ono to nakonec dopadne že zbudou jen paterni trasy a jízdy na delší vzdálenosti. Lokality tehle lokalek zastanou nizkoemisni autobusy. Trasy těch lokalek využít na cyklostezky nebo pěší turistické trasy.
Třeba vlakem z Mělníka do Prahy nedává smysl vůbec. Max ten poslední z centra po nějakých akcích v O2. Na ten kokorin mimo letní sezóny jezdilo taky jen jednotky osob.
Jízda na okraj Prahy vlakem 45 minut z Mělníka (do Čakovic). Busem ve špičce přes hodinu na okraj Prahy (Ládví).. Co Vám na tom nedává smysl?
Špička je tam tak hodinu a půl. A přes hodinu to jede opravdu minimálně. K vlaku přidej ještě cestu na nádraží který je mimo. Porovnejte počet osob který se prepravi busem a vlakem a ten nesmysl vám dojde
Trať Praha – Mělník potřebuje rekonstrukci, pak tam může fungovat půlhodina plných vlaků, jako na dalších elektrifikovaných dvoukolejkách z Prahy.
Tam by se hodila odbočka z VRT před Neratovicemi. To by udělalo konkurenceschopné doby. Má to jeden problém. Nic takového se neplánuje. Jen tunel za domem pana ministra.
Ale plánuje. Jen o tom pravděpodobně nevíte.
Pokud ano, jedině dobře. NIcméně v oficiálních dokumentech na vrtky.cz nic takového není. Mohl bych ten plán vidět? Pokud tedy není jen ve vaší hlavě…
Případně odkázat na nějkou mapu, nebo dokument. Zde nic takového není: https://vrtky.cz/podripsko
Protože je to jedna z více variant a rozhodnuto ještě nebylo. V každém případě na Mělník a Neratovice se nezapomíná.
Pokud vím plánuje se (v daleké budoucnosti) odbočka z Terminálu Sever. Nikde to ale nenajdete, protože napojení terminálu bude probíhat odděleně od přípravy hlavní trasy VRT a později. Co ale vím tak to úplně pasé není (jen se toho nedočkáme nyní, ale spíš naše děti :).
To se týká „VRT“ Liberec, kterou už roky sabotuje pan Sosna. Ta ale má dva případné výjezdy z Prahy a Neratovicím ani Mělníku úplně nepomůže. Na rozdíl od sjezdu z VRT sever, někde u I/9 za Líbeznickým tunelem. Ale já jsem opravdu zvědavý, jestli mi pan Jablonecký odpoví.