Středočeští radní rozhodli o zařazení projektu obchvatu Brandýsa nad Labem do zásobníků dopravních staveb financovaných s pomocí evropských dotací z Intergrovaného operačního programu (IROP). Přeložka silnice II/101 má ulehčit centru města. Náklady přesáhnou půl miliardy korun.
O plánu informoval Středočeský kraj na svých stránkách. „Cílem tohoto projektu je díky novostavbě silnice přeložit stávající silnici II/101 tak, aby byla vytvořena druhá část obchvatu města Brandýs nad Labem. Tím dojde k vymístění části dopravy z centra města, zlepší se životní prostředí, sníží hluk a zvýší se bezpečnost provozu,“ řekl radní pro dopravu František Petrtýl (ANO 2011).
Nová silnice bude dlouhá 2437 metrů, spojí silnici II/610 jižně od Brandýsa se silnici II/101 na Kostelec nad Labem a Neratovice. Dosud auta jedoucí mezi těmito silnicemi musejí jet přes centrum města. Zároveň bude upravena i stávající silnice II/101 v délce 835 metrů. Součástí stavby je i napojení stávajících komunikací, stavba přeložky silnice III/0101, úprava polních cest, stavba šesti protihlukových stěn a tří mostních objektů o celkové délce přes 300 metrů. Chybět nebude vybudování dešťové kanalizace a pěti retenčních objektů. V rámci stavby bude zajištěno provedení několika přeložek vedení technické infrastruktury, silových vedení a vodovodu.
Celkové náklady stavby včetně projektové dokumentace a technického dozoru investora jsou vyčísleny na 548,99 milionu korun. Kraj počítá s tím, že stavět se začne v roce 2021.

Já vždy jezdil od Košťálu na Úvaly, takže transit tímto směrem to moc neřeší.
„z pomocí evropských dotací“ – češtino, braň se!
Bez propojení západní části II/101 se západní jde o nesmysl. Pan radní by si měl zopakovat základní lekce trasování dopravní infrastruktury nebo urychleně opustit pozici.
Západní s východní pochopitelně, omluva za chybu.
V čem je přesně problém? Píšete o propojení západní části II/101 (ve smyslu Unhošť, Kladno, …) s východní části (Brandýs, Jirny, …), nebo o situaci v okolí Brandýsa? Ten bude mít přece „dokonalý“ obchvat – část mezi Mstěticema a D10 je v procesu (stavební povolení bylo vydáno, ale napadeno) – nicméně stále platí plán stavby od 2020, od D10 k II/610 je taky vykoupena většina pozemků. Tohle bude další kousek skládačky.
Ach jo, obchvaty představují řešení přeložky na dané původně průchozí komunikaci. Stačí se podívat na mapu a sledovat celou II/101. Myslíte, že někdo bude jezdit z Kostelce do Vinoře či Prahy a naopak po 101 a 610??? Vždyť je to do ostrého úhlu!
Podstata je že Ii/101 nepovede kolem synagogy a náměstí přes věčně ucpané semafory a přejezd, co vám na tom vadí?
Na západě Brandýsa nad Labem je navíc dost velké a lidnaté sídliště a nepochybuji o tom, že mnozí z jeho obyvatel využívající k cestám směrem do / z Prahy IAD rovněž uvítají, když nebudou muset jezdit přes přetížené centrum města Brandýsa, ale budou se mu moci snadno vyhnout po obchvatu.
Přesně tak = „stačí se podívat na mapu a sledovat celou II/101“ (ale pořádně a ne zbrkle): východní část obchvatu mezi II/610 a Zápskou ulicí (po níž II/101 na východě pokračuje) totiž zatím klidně nahradí Průmyslová ulice a dosavadní provoz na silnici II/101 tak téměř úplně mine obytnou zástavbu Brandýsa nad Labem a především celé jeho centrum – to si ovšem musíte otevřít skutečnou mapu (třeba „Mapy.cz“), kde je ta Průmyslová ulice vyznačena žlutě, a ne pouze ten paskviloidní obrázek nedokonale ilustrující text, na němž ta Průmyslová ulice ani není pořádně znatelná. Pan radní, kterého tak jedovatě kritizujete, má v… Číst vice »
Aktuálně označený úsek je II. etapa, která navazuje na I. etapu, která navazuje na silnici II/101 na jihu od BnL.