Středočeský kraj chystá autobusové soutěže za miliardy, kraj rozdělí na 42 oblastí

Nové autobusy Iveco Crossway LE LIne 12 ČSAD MHD Kladno. Foto: ArrivaNové autobusy Iveco Crossway LE LIne 12 ČSAD MHD Kladno. Foto: Arriva

Rozdělení na menší oblasti má pomoci, aby do soutěží mohli i menší dopravci.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Msk

Přijde mi, že je to příliš mnoho oblastí. Polovina mohla stačit.

pdk

Proč jsou oba připojené plánky stejné?

Kernteriér

Pro jistotu.

zdydy

no stejně bude nedostatek řidiču

Někdo

Vždyť dopravní podnik Kněžmost nemá žádnou linku v tarifu PID a autobus který měli v nátěru PID prodali lutanovi

Kernteriér

A víš o tom, že se autobus dá koupit?

Dan Žatecký

Městské linky 100-299 v v pásmu P uvnitř e
Prahy by měly automaticky přioadnout DPP, a ne to tříštit do chaosu, kdy něco provozuje DPP, něco Arriva, Martin Huber, About me, apod, a cestující pak ma chaos v tarifu a koncepci.

Hodně štěstí

Stejně určitě nějakou chytrou hlavu napadne soutěžit o tramvajové linky a trasy metra. 👍

55p

Proč ne? Bude tím pádem potřeba rozdělit DPP na samostatné podniky Metro, Tramvaj, Trolejbus, Infra Tram, Infra T-Bus, Zastávky. Díky tomu stoupne počet ředitelských i úřednických pozic, což je zajisté žádoucí. Zároveň se budou vybírt poplatky za trakční elektřinu a za užití kolejí/stop, díky čemuž bude potřeba dalších úředníků jak u dopravců, tak u jednotlivých sekcí. 😀

mufiklo

Však vedoucí můžou dělat ty lidi co to řídí do teď ne? A náklady nestoupnou ani o píď

Facepalm

Cestujícímu je naprosto buřt, kdo to provozuje, cestujícího zajíímá, jestli to jede a jestli mu v tom platí tarif PID (což platí).
Tyhle „problémy“ řešej akorát šotopacienti.

Hodně štěstí

Jenže ne každý dopravce má stejné kvality přepravy. Osobně pojedu autobusem DPP, než třeba Arrivy.

mufiklo

Však Arriva a DPP má podobné autobusy

Hodně štěstí

Podobné autobusy mají, ale třeba u Arrivy je větší šance, že se něco rozbije. Nátěr nenátěr.

Georg

ja jsem jel autobusem arrivy (plzensky kraj) v sobotu a zcela bez problemu.

Facepalm

Tak to máte holt v životě o něco těžší než my příčetní, no. Zejména až bude v rámci PID jednotná kamufláž, to pak budete muset hledat ten malej nápis na dveřích, abyste věděl, jestli je to vozidlo dobrý nebo špatný. ale tak když vás to baví…

Jiří Kocurek

Seznam autobusů a bude rozlišovat podle RZ. Tihle se toho nevzdají. Je to marné, je to marné, je to marné.

Kernteriér

Chaos v tarifu běžná cestující nemá, protože ani netuší, který dopravce ho veze. Resp. mu to je úplně jedno.

Jiří Kocurek

A na předělu pásma přesedat z autobusu v PID na autobus PID, ale jiného dopravce, protože tady je Krakonošovo. Ne, díky.

55p

Jaký máte chaos v tarifu na městských linkách? Všude platí stejná jízdenka za 30/40 a stejná lítačka na pásmo P.

mufiklo

Jak může mít chaos v tarifu a koncepci? Když koncepce a tarif jsou furt stejný

PepaM

Proč by měl mít cestující zmatek v tarifu? Všude platí pid a hotovo.

Letadlo

jaky chaoss tim vznikne?

Filip Jirsák

Tarif je PID. Co je „chaos v koncepci“ pro cestujícího netuším.

mufiklo

A jak společně s vysočinou? Tam soutěž proběhla a vyhrál Kráťa

švarc

Tam je to u ÚOHS, takže ještě nikdo nevyhrál.

Jméno*

No, tady to bude u ÚOHS 42x…

švarc

a proto by kraj už měl konečně vše integrovat a co nejdříve začít soutěžit, už teď mi přijde, že ten termín 12/2024 je dost hraniční, ještě není nic vypsáno, takže dříve než začátkem roku 2023 vítěze znát nebudeme, pak rok průtahy a musí se dát tak 0,5 až 1 rok na přípravu.

mufiklo

Aha, omlouvám se

mufiklo

Může mi někdo rozumně vysvětlit jak můžu dostat mínus za omluvu? 🤷🏼‍♂️🤣🤣 příště na to teda seru Ok?

mufiklo

Hej lidi, vy jste fakt dementi 🤣🤣

mufiklo

A už mi to teda někdo vysvětlil nebo jak??

mufiklo

Jak poslední? Co třeba Karlovarský?

Mroz702

“i menší dopravci” haha. Naopak, stále to nahrává velkým koncernům.
Kucí z metrobusu o tom maj pěkný video:
https://m.youtube.com/watch?v=OmijtyLRAZQ

Daniel Jablonecký

„Kucí z metrobusu“ tam mají hlavně dost chyb.

mufiklo

Kluci z Metrobusu se nedají brát vážně xD

slsp

Ti „kuci z metrobusu“, ktori svojho casu chceli nedostatok vodicov u Arrivy riesit tym, ze by sa Arrive dalo viac liniek, aby k nim zamestnanci DPP museli prestupit aj za cenu nizsich miezd? Tie sotodeti aj niekto berie vazne?

Ferda Vomáčka

Chtelo by to zrušit méně používané autobusy a chlubit se úsporou 53 mega 🙂

Kernteriér

A proč ne? Jestli to bude smysluplná úspora jako u vlaků, tak jsem pro.

švarc

Nechápu, co tam dělá Dopravní podnik Kněžmost, který v PID vůbec nefiguruje a linky přebrala společnost Lutan.

Pampeliška

Asi neověřené zdroje.

mufiklo

Já zas nechápu proč tam není např. Pohl, Lamer, Kulhánková.. je to celkem nespravedlivé.. buď všichni menší nebo nikdo.. ale co se divím

mufiklo

A btw.. jak se vůbec mohl Lutan legálně dostat do PID? Když si zítra přitáhnu třeba nízkou Setru splňující PID a řeknu, že s ní chci jezdit třeba 467 tak budu lítat jo? Protože přesně takhle mi to přišlo s Lutanem a jejich první linkou.

LiborV

Lamer s Kulhánkovou se mohou přihlásit do výběrek. Trochu tu chybí důvody proč se v článku uvedené linky nebudou soutěžit.

švarc

Já třeba chápu toho Lexu, koupil 2 nové vozy, tak by asi bylo dost nefér mu za 3 roky říci ahoj. Lamer, Exprescar a Pohl mají přece jen více výkonů a nebrání jim se spojit ještě třeba s Valentou a jít do toho VŘ společně, všichni mají podobně vozů.

mufiklo

Do výběrek se může přihlásit i Lutan, Knězmost, Sok i Slepice

Někdo

Ne linky a autobus v nátěru PID a línky do Kněžmostu má arriva

mufiklo

Autobus po Knězmostu má Lutan.. a jezdí tam z MB Lutan i Arriva.