Středočeský kraj brzdí plány na zastavení provozu na lokálkách, část mohou zaplatit obce
Železniční stanice Mšeno. Foto: Michal Chrást
O provoz na trati Rakovník - Kralovice se nově zajímá i Plzeňský kraj.
O provoz na trati Rakovník - Kralovice se nově zajímá i Plzeňský kraj.
K těm tratím 110 a 124. Já mám třeba docela zajímavou zkušenost z komunikace s panem Boreckým z minulého roku ohledně podřipských lokálek a tratí 110 a 124. Dělal jsem si i krátké video a fotodokumentaci z obsazenosti spojů v různých polohách a posílal jsem to jako přílohy v emailové korespondenci s panem Boreckým. Je nezvratným faktem, že obsazenost tam opravdu velmi kolísá, zažil jsem několikrát totální přecpanost v 810 mezi Slaným a Louny, nyní ve větších a pohodlnějších Stadlerech to bylo občas také plné (spíše víkendy), důvodem jsou hlavně nárazové turistické výpravy partiček důchodců ,co mají volný čas, skupin… Číst vice »
Ale jo, proč ne. Sebrat prachy na obslužnost kraji a dát je obcím. Když to tak ve Středočeském kraji chtějí, tak ať to tak teda mají…
Díky Anofertu a Jermanové stojí vlakokilometr šukafonu stejně jako vkm šetsielefanta.
A za tuto cenu se fakt nevyplatí šukafony provozovat.
Jenže v šukafonu se dá chlastat, zatímco šofér autobusu by je vyhodil. A navíc je těch 10-30 minut jízdy bez záchoda a po ixtém pivu dost na tlak, odskočit si před jízdou je veliké plánování.
Něktěří to mají takhle a navíc jsou přesvědčení, že všichni to mají takhle. Na cestu do práce je přece tramvaj ve městě, přece všichni v tom vlaku jsou na výletě.
Tady jde hlavně o soutěže. V některých krajích je kilometr Spideru levnější, než ve středočeském kilometr šukafonu.
Já proti lokálkám nic nemám, spíš naopak. Ale je potřeba si uvědomit, že peněz není nazbyt. Takže ve jménu bazírování na tratích bez současného a budoucího potenciálu (budoucím se rozumí stav po vybudování VRT sítě, která oživí některé v současné době nekonkurenceschopné tratě) může dojít k tomu, že se vylidní i ty tratě, který potenciál mají a jen pro udržování hloupostí se na ně nedostane. Nechci další odklad třeba revitalizace 227 jen proto, že nějaká zájmová skupina bude chtít obnovovat a vylepšovat to terno mezi Mladoticema a Rakovníkem. Lokálky ano, ale jen ty smysluplné, kde je alespoň šance na to,… Číst vice »
mám dotěrný dotaz, je tu někdo, kdo pamatuje provoz vlaků mezi Kralovicemi a Mladoticemi?
zajímalo by mě, jak (ne)byla využívána zastávka Trojany…..
dle map je to totiž zastávka naprosto na nic
jel jsem tam v poslední den provozu
Myslím tak nenajvýš houbaři nebo čundráci, když byla sezóna, byla to prostě zástavka v lese, ale hned tam byl turistický rozcestník.
Dle tohoto článku chce někdo něco takového obnovovat?
Jestli si dobře vzpomínám, v Trojanech se nakládalo občas dřevo. Pro cestující to byla zhruba stejně důležitá zastávka jako Strachovice, takže maximálně houbaři, jo a do Trojan se jezdilo na maliny. Tedy v 70. a 80. letech. Jezdilo tam asi 5 párů vlaků denně. Před tím dříve si umím představit, že někdo z Trojan nebo Bukoviny na tu zastávku došel, protože jinak musel jít do Kralovic nebo Plzně pěšky… ale to jsme v 1. polovině minulého století.
Ano, pamatuji a už jsem o tom tady kdysi psal. Celkově slušná obsazenost – období, kdy jsem tam častěji býval byl závěr 80. let a devadesátá léta, trochu i konec 70.let. Problém byl jízdní řád, na který byly stížnosti, že lidem úplně nevyhovoval a malý počet spojů za den, přípoje v RA. Dalším problémem byl stav trati, která od počátku výstavby nebyla ve své podstatě udržovaná, natož rekonstruovaná, takže po 90 letech provozu se skoro rozpadla a to i díky silné nákladní dopravě – tedy dost těžké. Co se týče obsazenosti vlaků, tak zejména od Plzně ve špičkách a So… Číst vice »
Když jsem tam jezdil, tak vlakem projíždělo přes Trojany docela dost lidí, ale nastupoval nebo vystupoval opravdu málokdo. Zajímavé je, že tudy vedlo jedno ze dvou přímých železničních spojení mezi Středočeským a Plzeňským krajem. Sice byla nějaká úvaha, že by se dalo jezdit z Plzně do Kladna a na letiště, ale spíš se bude jezdit přes Černošice, Muzeum a Veleslavín, tam jezdí lidí dost a to nikdo nezruší.
Se dívám na jízdní řády 1988/89. Plzeň-Mladotice za 1:08, Mladotice-Rakovník 1:11, a konečně Rakovník-Hostivice za 1:36, takže v součtu osobákama za 4 hodiny. Nehledě na to, že tehdy mohl létat jen někdo, rozhodně ne jako dnes.
A dnes to je busem za 1:30 s rezervou a za 1/3 nafty vůči 842. Páč Regionova na takovém R nemá co dělat.
tak alespoň nějaká pozitivní zpráva…ale že se zavírá depo v Mladé Boleslavi!to ještě skoro nikdo neví…
Tak ted ještě Louny-Slany, nebo aspoň Žateckou. A nechat na pokoji 126. Jízda ve Sprinteru je sice utrpení, ale chvíli se to da vydržet a nekomu možná přijde i pohodlnější než Regina (i když mne fakt ne), ale hlavně ta trat ma smysl, vede obcemi a stačí u ní dodělat nebo posunout zastávky a nahradit Sprinter za výrazně lepší RS1. Naopak toto se nedá říct o trati do Kralovic. Zde me žádné vylepšení nenapadá a zrušit zde osobku bylo v pořádku. Snad krom toho turistického vlaku tu není proc jezdit, autobus je tu nenahraditelný. Zrusit ho by byl návrat do… Číst vice »
Louny – Slaný je naprostá zoufalost, i do toho Pálečku jedou lidi nakonec busem, přestože tam zastávka vlaku není nějak daleko.
Ale je daleko pro většinu ve Slaným i Zlonicích.
Dokonce i 14:27 ze Slanýho neveze ani 10 lidí (vím, že jsou prázdniny) ale i tak.
Jedině tam nechat něco o víkendu a propojit linku z Peruce do Klobuk (popř. Týnce).
Těch vozidel je tam škoda, na Vlašimce nebo na Rakovník – Blatno by jejich provoz měl mnohem větší využití a bylo by přece jen koho nalákat do vlaku.
To je absolutní lež a není to pravda. Vlaky mezi Slaným a Louny rozhodně zoufalost nejsou. I v kladiva jezdí vytížené dost. Neříkám že vždy každý vlak, ale rušit to je absolutně mimo. Kromě jedné zastávky (nebo možná dvou) tam jsou všechny využívány a i v takovém Pálečku jsem v životě nezažil nulový obrat cestujících a to jsem tam jel v různých časových i týdenních obdobích.
A máme tu opacny extrem. Nezlobte se, ale i když to Svojsin trochu zvelicuje, tak že ta trat na tom není vůbec dobře je pravda. Jediný rozdíl je v tom, ze s touto trati se za dá za rozumné peníze pracovat (ale i tak nemalé a to je třeba mít v respektu a netvarit se, ze je ma stat povinnost do toho dat, kvuli krásným modrým ocim sotousovym). Pravdou je i to, ze mnohem větší vyznam z tech spojek na sever mají tratě 126 a 124 a nebude je lemovat nikdy dalnice. Tahle 110 je z nich v podstatě dnes… Číst vice »
Uvažoval jste někdy, kolik by se muselo vytvořit autobusových linek, aby ty obce byly dostatečně obsloužené a zajistily všechna propojení? Nestačí jedna, která projede všechny obce, protože ta by jela pak třeba do Zlonic nebo Slaného pomalu „hodiny“. Takže musíte mít těch linek mnoho a to se prodražuje, takže je lepší systém krátkých bus linek navážejících lidi na vlak. Tedy obdoba původní verze metra v Praze, která se také moc nelíbila, ale je to ekonomicky i zajištěním plošné obsluhy to nejpřijatelnější. Na tom také v 90. letech padla akce rušení 3 000 km vedlejších tratí. A současně i s tím,… Číst vice »
Jste úplně mimo.
Ty současný linky tam už dnes jsou a stačí jejich propojení a max. doplnění v kladiva a o víkendu.
Stačí prodloužit jednu, která nyní končí v Peruci, přes rychlejší trasu přes Klobuky, Neprobylice do Slanýho. 705 je to myslím.
Pochopil jste mě správně? Ja tu trat zavírat nechci, jen se snažím najít způsob, jak pro ni získat nové cestující, neboť stávající agónie by dříve či později stejne vedla ke konci osobní dopravy. Minimálně te pravidelne celodenní. Do Prahy, Kralup a Slaného vám po ní už moc lidi jezdit nebude. Takže jediná možnost je prekopat ji na regionální a udelat něco s těmi zastávkami. Bez toho tam vazne ma smysl poslat maximálně tak ten turisticky vlak jednou týdně a možná ta uvrat vlaku od Kralup do Zlonice zastavka, kde by končily.
Udělat něco se zastávkami…A není to brzo na trať, která oslaví zrovna o své úmrtí 150 let existence? Ono kdyby se chtělo, tak se od Peruce, možná už od Vrbičan, kdy se vlak dostane na náhorní plošinu a oblouky nejsou až tak kritické a časté, dala zvednout i rychlost až před serpentiny k Chlumčanům. Louny – Most také byla léta 70, a pak najednou – bez nějakých úprav (spíš žádných) najednou 80. To samé úsek Slaný – předměstí – Podlešín, i z čista jasna před léty vylíhnuvší se 60 místo 50 v mezistaničních úsecích Podlešín – Kralupy. To už totiž… Číst vice »
Velmi dobrý a fundovaný komentář!
Odpovím trochu souhrně: Na tom, že se s úsekem Klobuky – Slaný dá pracovat se asi shodnem. Znamená to postavit zastávky v dosahu všech obcí (částí) vč. Slanýho. Zrušením busu přes Páleček donutí některý lidi přesednout na vlak, i když to bude proti busu o něco méně výhodné, co docházek týká. Jenže je třeba brát v úvahu několik věcí. -Jedna ze dvou větších obcí Klobuky bude mít tendeci ještě víc směřovat na 389, která je doveze do Slanýho a taky velice rychle do Prahy. Tady se nabízí více možností, např. že by linka od Peruce pokračovala na „hlavní“ bez přestupu… Číst vice »
Pokr. pro Vlakem s kolem: Může se sice využít zajetí k zastávce, jak navrhuje TZ, ale půjde o malý počet spojů, popř. odrovnáme úsek směrem na Peruc, Louny. I tak nepůjde nejspíš o příliš velké počty cestujících. V případě ukončení bus linek ve Zlonicích a nucení k přestupu akorát vyženeme hodně lidí y veřejné dopravy do aut. Za nejdůležitější ale považuji fakt, že relace Slaný – Klobuky – Peruc – (Louny) není dost silná, aby generovala velké množství cestujících opravňujících drahý provoz a investice do železnice. To bych spíš uvítal lepší stroje na Vlašim apd. Samoyřejmě může mít každý na… Číst vice »
Je to s tou trati 110 složité, no. Mne se tak nějak příčí pohřbít zrovna tuto trat v osobce, protože si říkám, že řada lokalek by ji v podstatě mohla závidět, ze se tu da slusne zakouzlit posouvání zastávek nebo jejich doplněním a samotná rychlost trati není vůbec zla, když se nasadí vozidlo „s odpichem“. Na druhé straně to není malá a hlavne v dohledné době reálná investice. Také si říkám, zda by zde skutecne nepomohlo to budoucí napojení na VRT, které by trasu do Loun zrychlilo. Opustila by se cast trasy na ústecku, ale zlepšilo by to meziregionalni funkci.… Číst vice »
Shodil, ale nenavrhuji zrušení.
Pokud by nastala „nová situace“ může tam být třeba vlak Zlonice – Praha, či něco jiného.
V dohledné době to ale nehrozí.
Oprava: zrušení tratě
Jen na vysvětlenou: Busy Slaný – Zlonice – někam by samozřejmě dál jezdily. Pouze by ve Zlonicích zastávka byl přestup na Prahu (vlak), nemuselo by se řešit popojíždění po Slaném.
Ono šmatlat na nádraží ve Zlonicích není žádný med, když sice i tam pokrok v podobě veřejného osvětlení už dorazil, ale chodnik končí v Nádražní ulici cca 350 m před nádražní budovou. Chuťovka je to obzvlášť po dešti, kdy auta řítící se rozhodně ne předpisovou rychlostí dokáží obsah louží pěkně vyprázdnit na případného chodce.
Kdybych chtěl být trochu drsnější, tak bych napsal, ze se skoro nabízí, přesunout ten KŽČ rychlik z Kralovic sem na 110. Myslím ty výkony. A pak udělat akorat to, co navrhuje pan Záruba, jezdit jen do Zlonic, s uvrati do Zlonice zastavka. Vlk by se nažral, koza zůstala celá. Většina lidí by to v pohodě přijala jako ideální kompromis za rozumnou cenu. Protoze ty zastávky stejne nikdo v dohledné době nebude posouvat.
V Pálečku jsem zažil nulový obrat u většiny vlaků.
Týká se to hlavně časů, kdy v té době jede i bus.
Nevěřím vám, že i tuto trať dokonale znáte, tak jako se vyjadřujete úplně ke všem tratím v ČR.
Kladiva dost vytížené prostě nejsou! ani se zavřenýma očima a několik opačných případů to nezmění.
Tím trpí i Zlonice, odjezdy všech tří busových linek 650/592/590 směr Slaný v rozmezí XX.00-XX.10, odjezd vlaku XX.14. Tohle je ovšem těžko řešitelné, neboť Slaný bylo (a bude) spíš autobusové, posunem by se roztrhaly vazby na Slaný, aut. nádr. Když se posune vlak, roztrhá se připoj v Lounech. Je ale otázka, kdo jede vlakem třeba Břvany – Peruc… Naopak kdysi mrtvé Kralovice mají díky „koním“ a obecně díky na středočeské poměry slušně fungující vesnici, frekvenci snad nejvyšší z celého úseku až do Loun. Málokdy se stane, že nikdo nevystoupí, nikdo nenastoupí, to celotýdenně, o víkendu samozřejmě víc. Zima ovšem bída… Číst vice »
Za mě jezdit přinejmenším do Zlonic (v případě ukončení zde se nabízí ještě „cuknout“ na zastávku na lokálce). Zejména, je-li perspektiva časem jezdit přímo Praha – Slaný, tak je obecně lépe tyto „přirozené předělové body“ mírně přesáhnout a teprve zde „na venkově“ dělat návaznosti na busy (auta).
Tohle co navrhujete, to by byla přijatelná alternativa, ta mala uvrat ve Zlonicich. A k tomu bych navrhnu aspon ty Kralovice posunout. A pridat turistické vlaky v lete až do Loun (ty by samozřejmě do Zlonice zastavka nezajely). Odvážnější, ale stále dle mě finančně nijak drastické řešení (protoze samotná trat je narozdíl od mnoha lokalek už v základu slusne rychlá a netrpí na přejezdy s kříži), navrhuji níže.
Zajíždění na zastávku ve Zlonicích by mělo bez úprav úskalí v přejezdu. Nejjednodušší by bylo vlakem zajet cca 700 m směr Straškov a pak zpět.
Myslím, že prekrucujete. S tratí 110 se da pracovat. Pouze na víkendy je to třeba na te tratí z Městce do Křince, kde vlak je daleko a neda se to změnit a ujistuji vas, ze nejsem sotouš, který si potrebuje nalhat, ze se tam da něco vykouzlit. Zrušení vlaku byla jen otázka času. Stejne tak nemam zadny problém se zavrenim tratě do Kralovic. Ale s úsekem Slaný-Louny se pracovat da a dává mi to mnohem větší smysl, než obnovit treba Kozi dráhu. Ve Slaném to chce vybudovat novou zastavku u Kauflandu, na úseku kde doprava zůstat má a pomohla by… Číst vice »
Vzal jste to trošku podrobněji než já a hlavně i něco doplnil. Na rozdíl ale od vás si myslím, že ty Sp jsou zde potřeba, zatraktivnily by i trochu zrychlily dopravu a pokud bude důsledná návaznost autobusů ve vodných místech, pak i obsazenost bude slušná. A je to pro lidi minimálně vyšší pohodlí, což mnoho upřednostňuje oproti té relativní rychlosti.
A co tak třeba zřídit v projížděných obcích zastávky vlaku (je jich na té trase víc než dost, ale musí se chtít), co tak autobusy vést namísto souběžně s tratí obcemi, které na trať nejsou napojeny a obnovit jejich přípoje a tedy přestupy vlak x autobus ve Zlonicích, Slaném, Klobukách, Peruci…….. Když je to dnes děláno např. tak, že ve Zlonicích autobus jede mimo nádraží, aby se jo lidičky z toho vlaku a na ten vlak nedostali, takže jak potom mají být vlaky obsazené? Je to jen koncepcí dopravy a vytvořit tedy skutečně integrovaný systém dopravy, který má svou logiku,… Číst vice »
V případě Klobuk nebo Zlonic by přestup „hrana-hrana“ nebyl obnovením, ale premiérou. Vždyť ani pro linku 592 jezdící už roky kvůli havarijnímu mostku objížďkou přímo kolem nádraží ve Zlonicích nebyl nikdo schopen zřídit zastávku, byť dočasnou. Naopak v lince 650 se drahně měsíců po zrušení Straškova po odhlášení „Zlonice, škola“ cestující mohl doslechnout o možnosti přesrupu na vlak. Pravda, když se jezdilo na Straškov víkendově, asi to bylo myšleno tak, že cestující v pátek dorazivší do Zlonic může už druhý den (!) pokračovat z blízké zastávky třeba do Černuce.
No, zrovna ze Slaného bych do toho Pálečku bych jel vlakem. Zlonice záleží kam. Klobuky asi zase vlakem, to i za cenu slušného kopce k nádraží. Zatímco totiž do Zlonic vedou tři linky, z nichž rychlík 650 (dnes opět až do Litoměřic) má jízdní dobu srovnatelnou s vlakem a jede po slušné silnici (dříve dokonce I. třídy), tak kodrcák 592 Slaný – Panenský Týnec, který v zásadě kopíruje trať, přijede do Zlonic v době, kdy vlak už je někde před Klobukami. Linka 592 je vedena po šílených silnicích, v úseku Dřínov – Zlonice snad už 3 roky objížďkou, neboť na… Číst vice »
Např. Lubná měla celkem slušný nástup i výstup, Příčina stačí posunout k obci – docházka necelých 200 m, Zavidov přímo v obci, schází další zastávka přímo v osídlení, necelý 1 km, Všesulov – chatová oblast, do obce na okraj cca 250m, do centra cca 600 m, Čistá – vhodná jako terminál pro autobusy od Čisté a okolí a od Jesenice, tedy přestup na vlak – autobus, Kožlany – poněkud horší, ale je zde tzv. nedokončená průmyslová zóna, lze připojit k vlaku autobus přes celé Kožlany a dále přes další obce na Čistou, Kralovice – od centra 500 m, mělo by… Číst vice »
Proč tu vyprávíte pohádky? Třeba o nějaké dálnici a MÚK? Plánuje se estakáda v Plasích na I/27, aby se nemuselo sjíždět do údolí Střely a přes obec. V Třemošné je obchvat a v Kralovicích už léta průtah, aby se nejezdilo přes náměstí. A autobusy podél 162? Proč by tam měl souběžně s vlakem jezdit autobus, aby obsloužil obce a z něj by se přestupovalo na vlak, když ten autobus už tam jezdí. Časově je to stejné a ještě autobus obslouží i Petrovice, na které jste zapomněl. A převést 300 nákladních aut denně mezi Kralovicemi a Rakovníkem na koleje a ještě… Číst vice »
Tak to budete muset přemluvit poměrně velkou skupinu lidí, aby tím vlakem začala jezdit, protože ten nezájem na této trati přímo bije do očí.
Jak chcete udržet nákladní dopravu,když není kde nekládat/vykládat, křižovat,protože při skoro každé rekonstrukci se ruší nejen manipulační, ale i dopravní koleje,takže vlastně neni kudy tu nákladní dopravu protáhnout. A v noci zavedeme dopravní klid,kdyby snad přece někdo chtěl s nákladem na lokálce jet. A kdo dnes má traktory,nezávislé trakce je hlavně u nár. dopravce málo. Další otázkou jsou tarify nákladní dopravy a z minulosti hromadné rušení tarifních bodů. Nejprve se vytvoří umělé překážky pro provozování dopravy, včetně neúdržby a pak se stane trať nerentabilní. Začne snad nyní DS být zainteresovona na tom,aby se doprava nechala provozovat a ne ušetřit za… Číst vice »
No tak aspoň něco. Snad si kraj uvědomí, že vlaky jako Mělník – Mšeno – MB a Slaný – Louny na zrušení rozhodně nejsou. Takové osobáky mezi Všetaty a Lysou nebo mezi Berounem a Hořovicemi (mám na mysli pouze Os, nikoli R) jsou obsazené daleko méně a přesto je blbost je rušit.
Slaný – Louny na každodenní vlakovou osobku rozhodně není.
Je to tam vidět pokaždé, naposled několikrát tento měsíc.
Ve školním roce to není o moc lepší.
Žádné osobáky nemohou být obsazeny daleko méně, když na Klobuky jezdí až na výjimky naprosto mizerné počty cestujících.
Rozhodně to tam na každodenní osobku je. Vlaky, které jezdí vytížené, není důvod rušit, i když si to vy, milovníci autobusů, nikdy nedokážete připustit. A vlaky mezi Slaným a Louny vytížené prostě jsou a vaše neustálé výmysly a nesmysly o prázdných vlacích na této trati na tom nic nemění.
Já tam byl poslední měsíce hned několikrát, takže vím, co jsem opět viděl.
Dvakrát jsem byl ve vlaku úplně sám,jednou z Klobuk až do Slanýho a nešlo o večerní spoje.
Takže tady opět a znovu lže!! Jelen až to práská dveřma.
Ale ani spoje s obsazeností 2 -12 lidí nepovažuju u vlaku v kladiva za slušnou vytíženost, možná, kdyby to bylo alespoň proti směru špičky…
Pište třeba o tratích v okolí např. Liberce nebo KV, tam to neznám a nebudu vám odporovat.
Vy se vyjadřujete přece ke všem tratím, jakoby jste po nich jezdil min. co týden.
A mimochodem, mezi Lysou a Všetaty skutečně jezdí cestujících mnohem méně. Tam pokud ve vlaku napočítáte 10 lidí, tak máte opravdu štěstí. Osobáky mezi Berounem a Hořovicemi na tom jsou možná ještě hůře, i když tam asi víc záleží na denní době.
Na Klobuky jezdí vlaky obsazené mnohem více.
Jen takový malý nápad. Tu autobusovou místní linku dovést až k nádraží v Klobukách a lidi tak svážet z celé této obce a okolí a ještě jim pomoci s místním spojením už třeba jen pro účely nákupů, docházky do škol, práce apod. Ale zase tu schází to hlavní – CHTÍT. A pak budou i cestující, tržby. Nemá smysl tu mít moře linek autobusů na Louny, Zlonice, Slaný, Kralupy, Prahu……………….To je asi levnější podle nějakých úvah. A taky konečně se musí pravdivě říkat, kolik ten autobus skutečně stojí a kdo to platí, když ne objednavatel dopravy. Pak i ta argumentace ztrácí… Číst vice »
591 staví u zastávky ve Vrbičanech a 592 staví 200 m od zastávky v Pálečku, tak warum?
Vy dovezete třeba studenty a důchodce v Klobukách na vlak, aby pak ve Slaném zase přistoupili do busu a dojeli do centra, kam je zaveze ta 592 přímo, a i přes její nekonečnou jízdní dobu důsledku nepřestupu (nechůze od nádraží ve Slaném) nakonec srovnatelně, možná o pár minut později. Jediný bonus by byla komfortní jízda, neboť 592 je vedena po souvislém tankodromu. A to jsou Klobuky. Ze Stradonic nikdo dneska do Palečku šlapat nebude. Jedině 592 vést bez zajíždění do Slaného, třeba Panenský Týnec – Velvary, a cestující „donutit“ přestoupit na vlak ve Zlonicích. Jenže to zas máte vynechaný Dřínov,… Číst vice »
Vy se mi asi zdáte na Slaný – Louny přes 10 lidí u většiny vlaků nenapocitate. Kdyby tam dnes nemusel jet bus, bylo by to v jiném světle ( o trochu). Ale tak tomu není, navíc jde o “ vesnickou “ relaci, kde není reálné do budoucna dostat zajímavé počty lidí do vlaku.
Nemám přehled o současné obsazenosti mezi Lysou a Všetety, ale méně než 0 – 10 jich tam bude asi většinou dost těžko.
Jenže se pro to musí něco dělat a ne jen na základě negativního stavu a nevyhovujících spojení argumentovat nedostatkem cestujících.
Dělat by se mělo tam, kde to dává smysl, třeba na Vlašim nebo Jesenici.
Ne tam, kde musíte složitě svazet drahym způsobem oprostit současnosti cestující a komplikovat jim dopravu dalším přestupem a cestou pěšky po Slaným navíc.
Tam mne jen udivuje (a nejen na této hlavní trati), že aspoň v sedlech se nejezdí něčím jako jeden motor. Jenže kde vzít třeba motor na elektriku, když se nevyrábí a ani neplánuje, že? Nám scházejí nejen krátké motory, ale i ty dlouhé jako náhrady za M 296, 842, 843 atd. A měly by být právě i na tu elektriku a hned by doprava byla levnější a smysluplná. A jen poznámka – v těch sedlech skutečně je nesmysl mít i nějaké jednotky, je jedno jaké. Tam stačí u těch Os kapacita do 80 sedadel, ve špičkách samozřejmě podstatně vyšší.
A ve špičkách budou ty krátké a dlouhé motory někde odstavené a mimo špičky budou odstavené jednotky? No tak to bude ekonomika provozu naprosto dokonalá, protože neexistuje nic dražšího než odstavené vozidlo.
Hlavně aby si to uvědomily obce, přes které to jezdí, a pěkně dosypaly. Tak, jak to dělají v případě nadstandardu DO i v autobusové dopravě.
Za ilustrační fotografie je super . Vypadá to tak na rok 1985 jen to kazí ta opravena budova. 👍
Tak to máme rádi!
#potenciál #kýblnafty
a najbrt
👍
Ty rok 1985 nepamatuješ (nebo už nepamatuješ) tak neplácej blbosti.
Bohužel pamatuji. A na podobné stroje mám dodnes averzi. A ten peron je taky luxus. Možná v Lužné ukázat dětem jak jsme museli v mládí trpět 😜
Najbrt v roce 1985? Opravdu? Tak to jsem asi žil v jiném Československu.
Promiň mi. V modrošedém provedení a patrně s displayem uvnitř to hned zvedlo požitek z cestování do nebeských výšin 🚂
To nevím, mně jsou tyhle motoráky protivný, ale uznej, že takhle rok 1985 nevypadal.
bylo to horší?
Tak zrovna ten 1 pár Rakovník – Kralovice by musel být pro KŽC tak jako tak kompenzován jiným výkonem (bo smlouva připouští jen určitě % redukce), tak už je (když ta smlouva už takto bohužel platí) jedno, že to bude zrovna do Kralovic.
Výkony KŽC se dají přesouvat na jiné tratě.
Ano, třeba právě na Mělník – Mšeno, kde by se jinak také musel rušit jejich spoj, a také by se musel převádět jinam.
Právě – jen přesouvat, ne škrtat.
Ostatně i to prodloužení do Kralovic vzniklo „přesunem odjinud“.
Takhle to dopadá, když jsou… Řekněme kamarádi.
Tak vlastně KŽC patří ve finále ještě dík, jelikož jejich smlouva znehodnocuje rušičovo rušení 😀
Není to tím, že je před komunálními volbami a straničtí funkcionáři Boreckému vysvětlili, že svojí rétoriku má trochu omezit? Jinak skvělí tah zastavit Mělník – Mladá Boleslav v červnu, když začíná turistická sezóna. Když už, tak to stopnu až na konci září. 👍
Od začátku tohoto plánu uváděl, že se bude ještě jednat s obcemi.
Dnes už jsou i turistické sezony mrtvé. Vzpomínám, jak jsem v roce 1997 pracoval jako výhybkář v žst. Bakov nad Jizerou. Když přijel osobák od Lípy , který v Bakově končil (tehdy všechny osobáky od Lípy končily v Bakově) , vylezlo z něj někdy až 200 lidí, kteří přestupovali na vlak směr Boleslav a jeli dále. Dnes vlak jede sice až do Boleslavi, ale když je v něm více než 20 cestujících, lze to pokládat za úspěch. Kde jsou ty davy čundráků, kteří dříve zaplnili všechny vlaky v turistických oblastech ? Co dnes dělají přes léto mladí ? My jsme… Číst vice »
jezdí se dál ( mimo čr), jezdí se i autem, je více možností (třeba se více jezdí na kole – turistika, a tam si člověk vezme kolo do auta nežli do vlaku). Auta jsou dostupnější i pro mladší, cenově při obsazení 3osob vychází lépe něž vlak, dojede to tak kam člověk chce a a nemusí v neděli čekat 2hod na vlak a 4x přestupovat cestou domů….
To co píšete je naprostý nesmysl. Na trati 080 bydlím, denně využívám, a vlaky jsou v sezoně květen – září našlapané školními výlety, tábory, obyčejnými turisty, cykloturisty či zájezdy důchodců. Pobyty na Bezdězu, Doksech či Starých Splavech se v tomto období protahují z důvodu výstupu / nástupu i na několik minut.
To, že tam nejede parta zapáchajících týpků s řízkem v alobalu, využívající vlak místo postele, ještě neznamená, že trať turisty nevyužívají
Tak to asi žiji někde jinde. Našlapaný vlak si představuji úplně a úplně jinak 🙂 Jo, jasně . V Arrivě lidi jsou . Občas nějaká akce na Macháči taktéž. Ale to jsou jednotlivé případy.
Tak ono taky nelze zapomínat, že mladých se okolo roku 2000, rodila polovina co v sedmdesátých letech a je to znát ve všech frontách.
To už se obrací
Bohužel neobrací ale alespoň se to trochu zpomalilo, už to není pokles o polovinu ale jen o třetinu.
ale obrací spousta rodin má dnes 3 a více dětí (nejen katolíci), a počet dětí na ZŠ se dlouhodobě zvyšuje……
poznámka: ne není to ukrajinci
No to je hrůza, lidi maj víc peněz, mladý se nechtěj válet vožralý po lese, kam ten svět spěje?
Čundráci zde byli odjakživa. Za první republiky , tato tradice se táhla dále až dále až skončila. Moje nejkrásnější vzpomínky na mládí pocházejí právě z čundrů. Znali jsme perfektně přírodu i celou naši zemi. Zažili jsme zážitky, kteří dnes dnešní dvacetiletí nezažijí. Moje nejkrásnější vzpomínky na mládí se vztahují právě k těmto čundrům. Nevím, zda podobně dnešní dvacetiletí za dobu nějakých 20-30 let budou vzpomínat tak nostalgicky na svoje současné aktivity. jako vzpomíná naše generace.
Každá generace bude nostalgicky vzpomínat na své mládí. A když vyrazíte do přírody, tak tam mladých lidí potkáte hromadu i dnes.
OK, boomer!
Ano chtěj třeba jezdit po lese na značkovejch kolech v pestrobarevnejch dresech a machrovat s tím na instáči a fejsbuku. A hulákaj u toho stokrát víc než ty čundráci. A nesmrděj potem na 10 metrů, ale dežodorantem na 50 metrů
Aneb jak si zapausalizovat.
A v čem je vlastně kromě toho hulakani problem?
Aneb jak si zapausalizovat.
A v čem je vlastně kromě toho hulakani problém?
Stačí se podívat i na jízdní řád tratí 080 a povšimnout si, že těch vlaků jezdí dnes mnohem více a není třeba se v nich tlačit.
mladí jsou rozmazlení a čuměj do mobilu
Zdegenerovaní… kdyby měli přežít noc v lese, zemřeli by… Jak se to říká… bohatství vede k degeneraci. My jsme neměli v mládí nic , stejně jsme žili a naše mládí bylo hezčí…
Za padesat let ti dnesni mobilni deti napisou uplne to same 🙂 A budou vzpominat, ze kdyz se chteli podivat na zpravy, museli kvuli tomu v ruce drzet mobil. Ne jako vy ted, ze s cipem v mozku mate vsechno neservirovany automaticky..
… a tráva byla zelenější…
A na fesťáku nenajdete lidi pod 30 roků, mladí by totiž ve stanu přes noc umřeli a za deště se rozpustili.
Já to dělám furt, ale je mi 51 a až to skončím, tak budu poslední.
Čudraky z lesa vyháněj ochranáři.
Čundráky.
Můžete to do toho konce září 23 platit ze svého, kraj jistě nebude proti.
Kdybych na tom měl klidně bych přispěl. 👍
To je prima. Může se udělat i sbírka. Ale jestli obce mají zájem, tak je to na dobré cestě. Nejhorší je, když obce zájem nemají. To je pak konečná.
Otázka je, jestli v současné době na to obce budou mít.
Respektive jestli voliči pana starostu pochválí, že sice zavřel školku, odpadky vyváží jednou za měsíc, ale za to mají vláček.
To je v těch 16°, co budou mít v bytě, jistě potěší.
Ohřejí se vlaku. 👍😆
Pokud bude ten šukafon topit, možná se tuhle zimu zaplní tím, že se do něj půjdou lidi ohřát.
Ano, to je legitimní otázka. To ať si obce zváží. Ale pokud tam dlouhodobě nejsou a nebudou cestující, tak se to zrušení akorát oddálí.
Jestli bude příští rok v červnu 16°, tak se na to docela těším.
Upřímně by bylo ideální, aby těch 16° bylo celou zimu.
A proto na to musejí přispět jiní, povinně z daní. A nikdo se jich neptá, jestli jim nezdražili teplo o třetinu.
A na dálnice a obcvaty,včetně mizející zemědělské půda snad přispívat nemusí?
Vím, že ta trať je momentálně v nic moc stavu, defacto neexistujicím, ale to opravdu není a nikdy nebyla poptávka na spojení Rakovník- Plzeň
*špatně se to odeslalo, doplňuji: na přímé spojení, které by nenutilo jet člověka 2-3 hodiny a jedním či více přestupy?
Poptávka by asi byla, ale nedovedu si představit že by byla tak silná aby dával smysl alespoň autobus v rozumném taktu (max. 2h), o vlaku nemůže být vůbec řeč.
Rakovník a Plzeň mají velmi slušné spojení s jedním přestupem za 1:50 hood v Berouně nebo busama přes Kralovice. O kolik by ho vylepšila obnovená trať? Kolik lidí denně/týdně cestuje nezi Rakovníkem a Plzni? Vidím bolavějsí místa na SŽ, kam sypat prachy.
Podle počtu přestupů v Kralovicích mezi linkami PID a IDPK jsou to denně jednotky. A nepozná se, jestli nepřijeli 404 jen z Kožlan nebo Čisté a nejedou 321 jen do Plas? Na denní dojíždění to za 1:50 v jednom směru není a vlak by to neurychlil. Kdo potřebuje denně z Rakovníka do Plzně, musí autem. To se dá stihnout v jednom směru za hodinu.
Nejde jen o spojení Rakovníka s Plzní, ale především o spojení obcí podél trati s Rakovníkem a s Plzní, jelikož obě tato města jsou pro tento region spádová.
Ano a tyto obce s jejich spádovými centry dostatečně a v hojmém počtu propojují autobusy PID 404 a 570 a IDPK 321. S garantovanými přestupy v Kralovicích nebo přímé. Stejně vše od Kožlan na západ spáduje je Plzně a vše od Břežan na východ do Rakovníka.
sám přemýšlím, co je v Karlovicích tak zajímavého, že to tam táhne tolik lidí a musí tam jezdit vlak….
pokud myslíte Velké Karlovice, tak tam jsou lyžařská „střediska“
pokud myslíte Kralovice, tam není nic, jen občasně Mariánská Týnice
myslím Kralovice (u Rakovníka)
Nemusí tam jezdit vlak. To se jen teď před volbami hodí. Rakovnický rychlík o víkendech do Kralovic je hezký, ale kolik lidí pojede v 9:20 z Prahy 2:38 hod. do Kralovic, aby tam pobylo 2:42 a ve 14:40 se vracelo 2:40 zpátky? To je 8 hodin, z toho skoro 5 a půl ve vlaku. Autobus ze Zličína jede o hodinu rychleji a dá se vrátit třeba v 17:10. Takže také +/- 8 hodin, ale v busu jen 3 a výlet může být 5 hodin, to se dá něco vidět a ještě si zajít na jídlo.
no jasný, vím o tom… proto mě to zaráží, že to stále někdo obhajuje… (ten vlak)
A zase to je přesně o tom, že když se nechce,tak se tvoří takový jízdní (ne)řád,aby nevyhovoval
Jenže ten jízdní řád byl vytvořen na rychlík, co končil v Rakovníku… tam ten vlak čekal skoro 5 hodin. Po protažení už to tak slavné není… a je otázkou, neznám předpisy, kdyby se vracel třeba o 2 nebo 3 hodiny později, jestli by to nechtělo třeba dalšího strojvedoucího?
je na tom zajimavy to, ze kdyz mate rezijku, tak tam jednou za pet let muzete zadarmo na vejlet.
pro normalni lidi nic.
Co zavést režijní povinnost šotojízdy? Jednou do roka projet tam a zpátky nejméně 3 různé lokálky. 😀
Ach jo to je úspora 20 mil.to jsou drobný, když člověk vidí jak z rozpočtu lítají miliardy.
Nějaké příklady, kde by Středočeský kraj mohl ušetřit miliardy?
K čemu jezdí o letních prázdninách Elefanti okolo Prahy v kraťoučkém intervalu, když dle frekvence by jej šlo prakticky zdvojnásobit? Víte kolik se tam mrhá miliónů?
Aha, takže zruším vlak, kterým jede 100 lidí (místo 150 jako ve školním roce), aby zaplatil vlak, kterým pojede 20 lidí?
Doufám, že i na takto podpořených lokálkach budete proponovat interval vlaků odpovídající frekvenci cestujících.
Kéž by 20.
Třeba na Klobuky – Slaný teď o prázdninách v kladiva stěží v nějakém vlaku 10 lidí.
To spíš občas úplná NULA.
Ale ta nula by se navýšením spojů dala minimálně ztrojnásobit.
Tak ono je to i o alternativních možnostech. Cestující ze zrušeného ešusu pojedou o půl hodiny dříve/později, cestující ze zrušené lokálky nepojedou vůbec.
Pojedou. Autobusem, který bude stát třetinu.
Ne, do autobusu nepřesednou a pojedou autem.
Pojedou autem, autobus pak pojede prázdný a příští rok se zruší i ten.
Proč myslíte, že mají obyvatelé obcí v nelibosti autobusy, co jim staví na návsi/náměstí, a touží po tom chodit 1-2 km za obec, aby se mohli svézt 810?
A co takhle cestující, kteří bydlí u nádraží? Ten argument s autobusem na náměstí už je fakt trapný, copak na náměstí bydlí všichni, nebo co? Navíc pokud bude železnice fungovat kvalitně a spolehlivě (což znamená i potřebu jiných vozidel, než je zrovna 810 a také co nejkratší jízdní doby), tak si lidi dojdou i dál, je plno obcí v ČR, kde lidi chodí na vlak i třeba kilometr, přestože jim autobus zastavuje blíž.
Ale ten autobus je tu proto, aby ty lidi k tomu vlaku dovezl a dopravil je po obci i mezi těmi malými obcemi. A to se právě neděje a přípoje a propojení (snad úmyslně ) vlaků a autobusů není. A kraj na to třeba vůbec nereaguje a dokonce jsem zažil odpověď, proč by to dělali, že to lidi nechtějí??!! (pozn.: proč mně lidé říkají pravý opak a kritizují právě ty nepřípoje a neintegrovanost!!)Asi s nimi nikdy nemluvili, ale hlavně mají podivnou představu o koncepci dopravy – opět otázka, komu to slouží? Ekonomice a šetření určitě ne!!
Mezi Rakovníkem a Kralovicemi leží všechny ty obce na silnici II/229, trať 162 je obchází. Proč poženete lidi do vlaku, který pojede kolem, a pak je budete rozvážet od vlaku autobusem (stačil by mikrobus), když ten autobus po II/229 stačí jeden a udělá stejnou službu? To fakt považujete za ekonomické a provozně udržitelné mít místo jednoho autobusu na stejnou službu vlak a nějaké 3 autobusy (v Kralovicích k nádraží, z Kožlan přes Břežany do Čisté a pro obsluhu Petrovic).
Takže místo jednoho autobusu, kterej bez problémů pobere celou trasu, bude jedit třebas 5 , který jen svezou vzduch na nádraží ? A tam pojede vzduch vlakem ? Opravdu úsporný řešení.
Vemte si někdy do ruky mapu a podívejte se, jak jsou vedeny naše lokálky. Ve většině obcí má k železniční zastávce docházkovou vzdálenost do 500 m tak 1/3, v nejlepším 1/2 obce. Pokud je zastávka autobusu na návsi, má to k ní do 500 m téměř celá obec. Tak neargumentujte těmi pár lidmi, co bydlí u nádraží.
A jaké jiné vozidlo než 810 byste na ty tratě nasadil, aby se ten provoz dal ufinancovat. Znáte takové?
tak ti co bydlí na kraji obce to mají na vlak blíž, než do centra obce…..Ono totiž stavět koleje na náves či náměstí je pošetilé.
Tak se jich na to zeptejte, je to dost časté. Já to vím, protože je to pro ně nepohodlné, nepříjemné, pomalé, stísněné, bez nějakých dalších služeb. Už jen vézt nákup, chtít si umýt ruce, WC (tady tak vysmívané) a další a další. Proto pak vítězí, k naší škodě, auto.
Nechte toho. Autobusem převezete nákup úplně stejně jako 810 a nebudete s ním muset šlapat kilometr v Kralovicích na nádraží a potom v Kožlanech 2 kilometry z nádraží domů. Protože jet autobusem v Kralovicích z centra na nádraží a potom vlakem do Kožlan a v Kožlanech jiným autobusem z nádraží do centra je holý nerozum, když byste strávil na cestě 20 minut se 2 přestupy a ten přímý autobus to zvládne za 4 minuty. To myslím průměrný člověk nepotřebuje ani to WC a ruce si umyje doma.
Zkošel jsem obojí. Z autobusové linky,poloprázdné, nás řidič s kočárkem a se psem vo
Nějak to přestalo psát..
Řidič. Vyhonodil,neodpovídalo to předpisům. 810 jsme dojeli bez probíémů.
Když na něj zrovna bude řidič. 🙂
A ten zbytek, co stojí platí kdo? Oficiální propočty uváděly cenu autobusu v průměru kolem 80 – 120 Kč/km podle trasy, silnice apod. A výpočet dělala příslušná VŠ, takže nejde o nějaké, jak tu někdo používá, šotoušské výplody. Jen je smutné, že se o tom nemluví a dělá se, jakoby takové propočty a údaje neexistovaly. Proč asi, jak se zpívá v jedné staré písničce?
A ten zbytek u vlaku, co nepokryje platba za objednávku, platí kdo? Nebo snad osobní dopravce platí za použití dopravní cesty na železnici tolik, aby to správci infrastruktury pokrylo veškeré náklady?
Jo a když jsou to oficiální propočty, můžete aspoň uvést, která příslušná VŠ je dělala a kdy to přibližně bylo?
Vzhledem k situaci , která nastala kolem celého propočtu nemohu. Ale každý může oficiálně na MD, krajích nebo VŠ přes dopravu toto oficiálně požadovat, zda něco takového mají anebo proč nemají. A uvidí se.
V momentě kdy rozbijete takt, tak se můžete rozloučit nejen s cestujícími, kterým tím vlakem jedou, ale i s některými, kteří jeli vlakem předtím či potom.
Jasně, krátké Řevnice jsou v červenci a v srpnu životně důležité, když jede 9 minut za ním další Os. Na tohle peníze jsou…
BTW za červenec a srpen přes 30tis km, vynásobte cenou za km a jste na částce skoro převyšující veškeré redukce všude okolo.
Výborně a myslíte, že vozidla, která tam teď jezdí a dle vašeho návrhu by stály, nebudou generovat žádné náklady? Ušetříte totiž akorát poplatek za dopravní cestu a elektrickou energii a jinak nic. Dokonce ani za personál neušetříte nic.
Shodnou rétorikou neušetříte nic ukončením KŽC v Rakovníku atd.
Vaší optikou bychom vlastně měli ten krátký interval nechat i přes noc ne?
divím se, že na to zatím nikdo nepřišel a nenechává třeba MHD „špičkový interval“ 24 hodin 365 dní v roce……
samozřejmě, že se uspoří, i ten personál, mohou v klidu vybírat dovolené, také zisk přepravní firmy, trochu odvody…….
rozhodně není důvod, aby jezdilo vše na „plný plyn“ i tehdy, kdy na to není frekvence cestujících
Tak ještě jinak, pokud jen zrušíte několik spojů a nesnížíte turnusovou potřebu o jedno nebo více vozidel, tak je úspora minimální.
Ježdění v noci je samozřejmě nesmysl, protože vozidlo musí také něco vydělat na tržbách.
no a netvrďte mi, že by se alespoň ten jeden elefant nedal ušetřit, při prořídnutí taktu…..
Spíš snížit kapacitu než měnit jízdní řád. Aspoň by mohlo víc Elefantů projít údržbou či modernizací vždy během prázdnin..
Z hlediska poměru nabízené kapacity a reálné procentuální obsazenosti v měsících červenec a srpen jsou tyhle Řevnice většinou úplně stejný vzduchovozič jako rušené lokálky.
Takže stát by neměl propouštět ani státní úředníky, protože uspořené miliardy jsou v porovnání s rozpočtem republiky také jen drobné?
👍 dost dobrá úvaha , jen doufám že se nechytne 😜
Plzeňský kraj by měl spíše zatlačit na Správu železnic. Třeba tím, že v úseku Kralovice – Mladotice objedná dopravu. Když umí zatlačit Ústecký kraj, proč by nemohl Plzeňský.
Ta trať tam fyzicky víc není než je. Stálo by to miliardy ji obnovit, ale kvůli čemu? Kdo tam bude jezdit? Plzeňský kraj by to mohl udělat, ale je to spíš naschvál SŽ a vyhozené peníze jak na straně kraje, tak na straně SŽ.
Miliardy? To budou kolejnice z vanadiové oceli s platinovým potahem a výhybky se zlatým zdobením? Co třeba cestující? Spoj Praha – Rakovník- Plzeň by po investicích do zrychlení smysl dával, ale to je třeba se nedíval na věci optikou, nikdo nejezdí tak není poptávka. Otázka je proč ne nejde to.
a to je tedy potencional 20 cestujicich, nebo 22?
Nebo také 4000 denně na celé trati, které tady byly kdysi propočtené. Překvapení, že?
A potom jste se probudil…
Pro který úsek bylo propočteno 4000 cestujících denně? Jako jestli mezi Prahou, Rakovníkem a Plzní, potom to chápu, protože většina od Prahy by vystoupila v Kladně, zbytek v Rakovníku, potom by jelo těch 20 lidí do Plas, kde by se to zase začalo plnit směrem na Plzeň. Diskuse je ale o trati 162 Rakovník – Mladotice a tam kdyby mělo jet 4000 lidí denně, tak jedou vlastně všichni, co tam bydlí.
Ne bylo to na úsek RA – Mladotice. A mne se neptejte, to bylo součástí té studie, takže ti, co to dělali tomu asi rozuměli. Bohužel to není k sehnání, jen nějaké dílčí závěry, navíc už je tomu cca 30 let, co to spatřilo světlo světa.
otázkou je pro již nyní nejezdí bus Plzeň- Rakovník, když je o toto spojení takový zájem?
jezdí o víkendech – http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L440321_220828_332705.pdf
Z Rakovníka linka 321 a linka 404 s garantovaným přestupem v Kralovicích
Jezdí a vypadá to tak, že v Kralovicích téměř všichni od Plzně vystoupí (teda ono jich není asi nikdy víc než 10 a směrem na Rakovník nastoupí pár nových). Přes Kralovice „tranzitují“ jednotky cestujících.
Až se dostaví obchvat Plas, je v plánu vést „expresní“ spoje Rakovník – Plzeň minimálně mimo Plasy i Třemošnou, jízdní doba pak bude nižší (bude to pár spojů navíc nad rámec současných).
No, to se ale bavíme nejdříve o roce 2027. Ale uznávám, že spoj, který by stavěl jen v Lubné, Čisté, Kožlanech, Kralovicích a Kaznějově by mohl dát trasu Rakovník – Plzeň za 1:15. Otázkou ale je, jestli bude o takový autobus zájem? Ve Středočeském kraji by k němu mohly dělat návoz linky 571 a 573 a v Plzeňském kraji současná zastávková 321.
Otázkou je, proč stavěli dálnici z Brna do Prahy přes Vysočina, když tudy nikdo tehdy nejezdil. Měli ji stavět přes Hradec Králové, ne? To dá rozum, nebo ne?
nekde jsem cetl uvahu, ze takhle ji vest byla trochu blbost – pokud by se z prahy chvili drzela polabi, udela dvojnasobny uzitek.
Nikdo nejezdil? Státní silnice č. 2 byla prázdná?
Ale jako jo, když se obnoví Kralovice-Mladotice, tak všichni zapomenou na trať 170 a z Pendolína přesednou do rychlíkového motoráku na jednokolejce.
Protože to není lákavá doprava a tak lidi jedou autem.
Spoj Praha – Rakovník – Plzeň bude pro koho? Na této trase nabídka VHD v současné době převyšuje poptávku mnohonásobně. Autobusy to jedou 2:40. Vlak by to v současnosti jel o 30 – 45 minut pomaleji. Umíte si představit velikost té investice, aby se vlak na cca 140 km dlouhé trase zrychlil o 45 minut. Když navíc mezi Plzní a Prahou jezdí autobusy a vlaky po o 30-40 km kratší trase za 1:00 – 1:20? Není lepší investovat do tratí, kde jedou denně tisíce cestujících než do tratí, kde jich 1000 projede tak možná za měsíc?
jdete na to moc logicky.
Když bude nabídka, bude poptávka! Neříkají nám to tržní ekonomové? Tak proč konečně se to nedaří dostat do praxe? U silnic to funguje na 300 %. A u této tratě jde v prvé řadě i o nákladní dopravu, aby se to z těch místních silnic dostalo pryč a nevyhazovaly se tu miliardy za nové silnice a dálnice, které jsou zbytečné a škodí.
A jakou nákladní dopravu si na té trati představujete? On je tam nějaký velký výrobní podnik, kromě Rakony a Raka v Rakovníku? Jako že Hansa v Kralovicích denně vyrobí vagón vodovodních bateríí?
A věřil byste, že ta poptávka postupně narůstá. Že čím dál více lidí chápe, že je autobus 404 doveze za hodinu a půl z Kralovic do Prahy a už se stává, že se na příjezdu do Prahy v autobuse stojí. Na tu nabídku si totiž musí lidé zvyknout.
Nákladní doprava – jak jsem psal už výše, je zde podél trati cca kolem až 800 vozidel denně a lze ji do určité míry převést na fungující železnici. Jde většinou o tranzit, nikoliv místní dopravu. Pak tu máte v Lubné vlečku právě z Raka, který zde vozil, ale nevozí, protože po železnici došlo k velkému znevýhodnění dopravy (jejich postoje k tomu jsou cca 2 roky staré), ale jsou ochotni to změnit, pokud by se podmínky pro dopravu po železnici zlepšily. Kralovické podniky přešly, opět nuceně, na silnici a pořídily si nákladní auta a kamiony. Opět, pokud by se změnily podmínky,… Číst vice »
Zemní těleso je, otázkou jsou případné nutné sanace. Jinak vykácet dřeviny, položit svršek. Pod Trojany v esíčku polní cesty (250 m od okraje obce) zřídit zastávku namísto té lesní. Zajistit přípoje v Rakovníku i Mladoticích, o víkendu možné přímé spoje do Plasů. Ideálně zrychlit navazující trať přes Kladno do Prahy, což využije i směr Žatec a Chomutov.
Pokud nechcete kvůli 5 lidem ve vlaku Rakovník – Mladotice rozhodit takt vlaků z Plzně na Mladotice a zpět a z Rakovníka kamkoliv, tak se vám ty přípoje nepovede zajistit. Navíc na trati Rakovník – Mladotice by se dal dvouhodinový takt vyjezdit jedním vozidlem jen velmi, velmi těžko. Na obou stranách by zbylo na obrat 3-5 minut. Jakékoliv zpoždění přípojných vlaků by to zcela rozhodilo. Pokud někdo neinvestuje desítky a stovky milionů, aby tu trať pro maximálně 50 cestujících denně (spíš 30) aspoň o 5-10 minut zrychlil. Ale to je ekonomický nesmysl.
No ještě nedávno (relativně) zde jezdilo i 500 lidí denně a to po zkrácení provozu na Kralovice nebo jen do Čisté. Navíc, kolik lidí čekat, když zde jezdívalo denně třeba jen 7 spojů? Jak to mohlo vyhovovat? To je jako 3 – 4 spoje na Lužná – Žatec. To se pak mluví o nevyužití a potřebě rušit.
No a kolik spojů byste si představoval? Hodinový takt? K čemu, když rychlíky v Rakovníku i vlaky na Plzeň v Mladoticích mají takt 2 hodiny? A 500 lidí v 7 párech spojů? To je průměr 35 lidí na spoj. Tak to jsem měl vždycky smůlu na ty podprůměrné spoje, protože za posledních 20 let nepamatuji, že by v tom vlaku jelo víc než 5-15 (maximálně 20) lidí. To potom v těch jiných spojích museli lidé viset i ven z oken.
Proč dělat opravdu vyhovující dopravu a nabídnout lidem něco atraktivního. Možná, že by pak jezdily, což? A to se zřejmě nechce a ani vám se to asi moc nelíbí, vždyť ty silnice jsou tak krásné a milé. K té obsazenosti – v RA ve všední dny odpoledne u vlaků v časech od cca 14 do 17 hodin jsem zažil obsazenost takovou, že byl problém najít místo k sezení a uvolnilo se to více většinou až od Čisté. Takže jste asi měl opravdu smůlu. Ale obdobné to bývalo i o So a Ne odpoledne, zejména v období květen – říjen –… Číst vice »
A zrušit jim zastávku ve středu obce, aby těch 50 metrů do vejšky vyšlapat museli.
To je to, co tu nechtějí mnozí pochopit. Že trať existuje, jen je zdevastovaná něčí vinou. Ale její oprava není zas tak náročná. A dále zapomínají, že spojení sice bude Praha – Kladno – Kralovice – Plzeň, ale že to hlavně bude sloužit spojením mezi jednotlivými městy, které dnes neexistuje a je ojediněle právě zajišťováno nevhodným způsobem – silniční dopravou a navíc za plánované miliardy do jejich nové výstavby. A tady ty miliardy a zničená krajina najednou nevadí. takže jde skutečně o nějaké šetření, ekonomiku? Vždyť si protiřečí. O co jde doopravdy a za čí peníze?
Miliardy? Jak jste k tomu dospěl? Odhady – tedy takové rozumné, při současné devastaci tratě jsou do 120 milionů, ale hlavně proto, že to tam správce nechal rozkrást, zarůst, prostě zničit. Čili viník by měl projít trestním řízením s požadavkem škodu uhradit. Jinak původní obnova kolem roku 1997 byla kolem do 10 milionů.
proč by to dělal?? upozorňuji, že jsem velký příznivce železnice a u srdce je mi líto každé zavřené tratě…. reálným pohledem, obnova tratě Kralovice-Mladotice nemá žádný význam, nepřinese nic, co by mělo větší přínos než jiná řešení, jak jsem psal již kdysi dávno, obnova téhle tratě by dávala smysl pouze tehdy, kdyby někde na ní vznikl nějaký velkolom a vozilo by se několik ucelených vlaků denně, nebo kdyby tu slavnou „líňskou“ baterkárnu postavili třeba u nádraží Trojany, pak by obnova smysl dávala, jenže nic z toho není a nebude v plánu, tudíž ta trať je opravdu už na nic, bylo… Číst vice »
Větší smysl by mělo postavit leda zcela novou odbočnou trať z Plas do Kralovic v trase nového mostu přes Střelu v Plasích, jenže to už teď asi těžko. Samozřejmě s dalšími problémy dále u Kralovic.
To stále v jakémsi plánu je. Jen to oprášit a požadovat. Ale zpočátku stačí to obnovení v původní trase. To je relativně za „pár“ korun a ty peníze se najdou ,když se zredukují ty miliardy na silnice na ty Plasy a Kralovice a dají se na trať. Zejména by měl jít o tu nákladní dopravy, zejména kamiony. Tím se sníží zátěž na těch silnicích a další investice do nich budou potřeba minimální. Navíc mezi Plzní a Kralovicemi je to dnes do 5 000 vozidel denně, takže to není žádné velké zatížení a převodem na koleje se to dá snížit až… Číst vice »
A to všech těch 2500 vozidel jezdí jen mezi Plzní a Kralovicemi? nebo je to i tranzit odjinud ?
Ano, toto je číslo za trasu Plzeň – Kralovice, dostal jsem to jako oficiální údaj cca před dvěma lety v souvislosti s dotazy na stavební úpravy té silniční sítě v této oblasti. Přesněji to byl úsek Plasy – Kralovice. Samozřejmě u Plzně to číslo bude větší.
A 1000 nákladních aut denně podél trati a podniky v Kralovicích, Kožlanech, u Plzně, u Lubné jsou nic? Ty podniky dřív přepravovali po dráze než byli donuceni přejít na silnici (a upozorňuji, že nedobrovolně – stačilo s nimi o tom mluvit). Takže z toho je nutné vycházet, a opakuji, pokud ten převod nákladní dopravy na koleje není jen fráze a teorie, aby se neřeklo!
Které podniky? Zkuste jich vyjmenovat aspoň 5, které denně naplní svou produkcí alespoň 1 vagón, který by bylo potřeba přepravit mezi Rakovníkem a Plzní aspoň v části trasy.
Btw: teď jezdí od Kralovic na Rakovník po II/229 tranzit od Plzně do severních Čech z I/27, kvůli uzavírce v Jesenici. Ta by měla za pár dnů skončit.
Něco jsem již popsal, ale doporučuji ty podniky třeba v Kralovicích obejít. To totiž pár lidí udělalo a mluvilo s vedením podniků a zjišťovalo se, co se dá vozit, kolik se toho vozí apod. Právě z důvodu možnosti využití tratě a nakolik by se vyplatila obnova trasy v celé délce. Já jsem u toho nebyl , jen jsem se seznámil rámcově s výsledky v souhrnu, takže jejich názvy neznám.
A proč by to Plzeňský kraj dělal, když všechny své obyvatele, kteří mají potřebu jet z Kralovic na Plasy, Kaznějov, Třemošnou, Plzeň dokáže převézt levněji a rychleji autobusem?
Pořád stejná písnička, ani rychleji, ani levněji a už vůbec ne pohodlně.
Stejně rychle, pro cestujícího stejně draho, pro kraj levněji a +/-stejně pohodlně (autobus nemá WC a otevírací na, ale je nízkopodlažní a má klimatizaci).
klimatizace a nízkopodlažnost není výhradní vlastnost autobusu 😉
Co je to za šílenou diskuzi? Pracne jsem to teď pročetl cele (stejne jsem ale vnímal jen něco) a ptám se… to si vážně někdo ještě mysli, ze to ma pres ty Kralovice budoucnost? Co je ta Usata zač? Vzpomina tu v diskuzi na 70.léta, takže hadam nějaký děda, co si myslí, že se lidi vrati v dnešní době do vlaku na tak mizerne trati, která vede mimo obce nebo na totálním okraji? Opravit trat, nahnat tam spousta vlaku, peníze se na to vytisknou? Divím se, ze s tím dědou tady vydržíte tak debatovat, vždyť je úplně vedle. Vzdyt do… Číst vice »
A co tak třeba studovat nějaké materiály, hledat projekty, zprávy ze Zastupitelstev, MD? A představte si dokonce i ze 60. let a dokonce i z první republiky. To byste se divil, co vše se dá zjistit a co vše se třeba z toho přebíralo i do těch let 90. atd. Máte trošku zvláštní představy o tom, co kdo musí znát a jak zjišťovat informace.