Středočeský kraj a ČD odkládají návrat většiny spěšných vlaků mezi Prahou a Benešovem
Lokomotiva 362 v čele rychlíku mezi Prahou a Českými Budějovicemi u Olbramovic. Pramen: České dráhy
Českým drahám chybí strojvedoucí, kraj vysvětluje odklad i slabší poptávkou.
Základem úspěšných Sp by mělo být navázání na čerčanské lokálky (o víkendu půlka do Zruče místo Benešova/Tábora), větší časová úspora oproti Os (7 minut do Benešova je fakt bída), zastávka Benešov-sídliště, klimatizované soupravy (lepší reko Bdmtee), nahrazení části Os Senohraby-Benešov-Tábor, P+R parkoviště, lepší návaznost na busy (Benešov, Heřmaničky, Olbramovice)… V zásadě udělat pásmový provoz, kdy bude za Senohraby pokračovat Os maximálně jednou za hodinu a za Benešov žádný.
Chtělo by to protáhnout SP do Vlašimi nebo Sedlčan, samozřejmě by se muselo sáhnout do těch tratí, ale cestující by si to bez problému našlo. Středočeský kraj by se měl inspirovat na jihu Moravy.
To by bylo sice krásné, ale znamenalo by to nutnost elektrizace těch lokálek + totální rekonstrukci spojenou asi s nějakými přeložkami, přece jen, jsou to lokálky.
Takže je to naprosto nereálné.
Přesto naprosto správné. A co my víme, třeba za 10 let… Kdo by někdy kolem roku 2005 vsadil třeba na ty Židlochovice?
Několik spěšńáků jezdí s výměnou lokomotivy v Čerčanech. A když elektriky nejsou, jede smraďoch až do Prahy.
Nahradit brejle/peršing s dvěma vozy nějakou jednotkou (diesel+elektrika nebo akumulátor) by snad šlo.
Tak to jsou jenom přímáky Posázaví a Želivka o víkendu přes léto, ne? A většinou tam byly 4 honeckery (ne že by byly zrovna narvaný).
Ty čerčanské Sp jsou rekreáky. U obou zmiňovaných tratí (Vlašim, Sedlčany) by šlo spíš o vlaky ve všedni dny pro návoz lidí do/z práce. Benešovské Sp měly 5 Bdt a ranní vlaky byly plně vytížené, krom toho v osm z Benešova, i když i ten si do Prahy nějakých 200 lidí přivezl. S takovou soupravou by dýzl měl problém.
Radši bych teda počkal těch 10 let, jak prorokuje Tomáš Záruba výše. Pak bude kdovíco, třeba nějaké hybridy.
S grýndýlákama za zádama se předpokládám budou zapichovat sloupy hromadně.
Proč počkat, do dneska vypsaného výběrka na hybrid by se nikdo nepřihlásil, nejezdí eurodual atd.? Mít něco vysoutěženého cca když se současné vozy začnou rozpadat.
Dýzli existují i u carga a tahají i větší zátěže.
Nechápu proč tu lidé mínusují, Zřejmě ty tratě neznají. Ty lokálky mají zcela jiné parametry i jiné počty cestujících než IV. koridor. Měnit v Benešově lokomotivu a přidávat/ubírat vagony, to by mi opravdu přišlo jako zbytečná šaškárna.
Na pochopení významu mínusů jsem tu resignoval.
Ó hrůza, nesplnění smlouvy, pokutaaaá…
Předpokládám, že spíš nastala ad hoc dohoda. Jinak za nesplnění smlouvy je pokuta naprosto správná a férová.
Myslím že mezi Prahou a Benešovem resp Táborem je nabídka ideální. Osobní vlaky po 30 minutách, rychlíky každou hodinu.
Třeba pro Čerčany jsou ty osobáky stavící v každé díře opravdu ideální nabídka.
Vzhledem k častému přetěžování osobáků zejména na území Prahy je vhodné, když alespoň nějaká část cestujících přejde do Sp.
Středočeský kraj nekončí Benešovem, ale Meznem.
V dopravě příliš zdůrazňovat hranice krajů je velmi negativní jev. Vede to k vtváření vnitřních periferií. Oblasti na hranicích krajů trpí mizernými službami i mizernou obslužností. Je to velká nevýhoda toho, že vlaky a busy objednávají kraje.
Ty vnitřní periferie v kraji buď jsou, nebo nejsou. A není nic nemravného na tom zmínit, kde určitý kraj končí. Pokud by vlaky a autobusy neobjednával kraj, tak pak kdo? Děláte si iluze, že by to stát dělal líp? Vždyť stát není schopen vysoutěžit pořádně ani jednu rychlíkovou linku. Jak by pak soutěžil řádově stovky autobusových linek v každém kraji? To je iluzorní a úsměvné.
Borecký by byl nejradši, kdyby po železnici už neprojelo ani kolo.
Proč myslíte? Co by z toho měl? Jako politik odpovědný za dopravu především chce, aby ta doprava fungovala a jemu to přinášelo politické body. Buď tomu vůbec nerozumíte, nebo jste se neúspěšně snažil být vtipný.
Bohužel jeho kroky mu moc politických bodů nepřináší.
Proč myslíte, že ne? Víte, za jakou stranu tam je? A víte za jakou stranu je tam paní hejtmanka, jeho nadřízená? Myslete trochu politicky, chlape!
Ano, možná chce aby doprava fungovala, ale ta autobusová, železniční mu je tak trochu u zadele, možná kromě trati vedoucí přes Úvaly..
Víte o tom prd. Železniční doprava mu u zadele není, akorát chápe, kde její role je a kde není. Takže se radši bude zabývat dopravou na páteřních tratích s tisíci cestujícími denně, než do nekonečna platit stovky Kč za každého cestujícího na prázdných lokálkách.
Není to spíš tím že kraj šetří a hledá výmluvu jinde? Výkon kdy souprava jede ráno tam a odpoledne zpět není při přepočtu na ujetý kilometr zrovna levná sranda. Celodenně blokována lokomotiva na krátký výkon se taky vyloženě vyplatí. Uvidíme po Novém roce jaká bude výmluva.
On platí kraj za někde stojící lokomotivu, nikoliv za kilometr dle uzavřené smlouvy??
Platí za ujeté kilometry ale náklady se rozpočítávají do oněch ujetých kilometrů a kilometr posily co jede ráno tam a odpoledne zpět je velmi drahý.
Já myslel že lokomotiva se dá poslat zpátky jako vlak Lv a může jezdit jinde. Když už jsme u toho, dá se to poslat celé zpátky jako Sv ale v tom případě by byla blbost to nedát rovnou jako Sp, furt lepší 4 lidi než nikdo. Ale kraj si platí jenom za to co objednal a je mu jedno že něco někde stojí.
Prázdná jízda Lv/ Sv taky není zadarmo. Mimo špičku není poptávka a využití. Prostě tyhle posily jsou drahé protože najedou málo a fixní náklady jsou pořád stejné. Lv mají v turnusu dny jezdí víc a kdy méně a nebo stojí na údržbě. U vozů je to podobně,ale zrovna pro tyhle soupravy jiné výkony nemají a nikam jinam se nehodí.
Poslední odstavec je trochu přeházený směrově
díky, to je tak, když člověk vezme odstavec z tiskové zprávy a spoléhá, že to v ní mají dobře.
Tak vážení, rozhodně to není kvůli tomu, že jsou strojvedoucí nemocní🤣pokud je mi známo,ted z toho turnusu nemá Covid nikdo🤣🤣🤣🤣
ani karanténu? Ani v jiném turnusu, kam by přešli na záskok?
Co taky čekat od vyjádření Boreckého? Prostě to nechce platit, nic víc…
Je to kvůli nedostatku vlakvedoucích.
Vlak bez vlakvedoucího nemůže jet?
Teoreticky se souhlasem dispečera může pokud to rozhledové poměry v zastávkách umožňují (zastávky v obloucích atd.) a vlak má centrální ovládání dveří strojvedoucím, což tyto posilové vozy nemají.
Takže jsme to dotáhli do stavu jako v rozvojovém Polsku, kde je jizdní řád jenom cár papíru, který se X-krát změní ještě předtím než vstoupí v platnost.
Tak ono se projevuje, že Babišova/Faltýnkova vláda nejprve tlačila, aby kvůli čínskému viru kraje nechaly původní rozsah dopravy (i přes úbytek cestujících např. skrz lockdown)
… No a kraje pak vyčíslily cca 4 miliardy na ztráty skrz čínský vir… ale z toho Babišova/Faltýnkova vláda odkývla míň než pětinu (=750 milionů Kč)
https://zdopravy.cz/vlada-slibila-krajum-750-milionu-korun-na-ztraty-z-verejne-dopravy-84651
Společně s Sp do Kutné Hory jsou to nejzbytečnější vlaky na koridoru v kraji…
Myslím, že dnešní ranní už z Peček zcela narvaný Sp (tedy start z Kolína) by s vámi asi dost nesouhlasil
Proč tak popisně? Prostě nejsou prachy a těch 52 milionů zamáznout tu chybějící miliardu nedokáže. Když jsem říkal, že se bude škrtat na hlavních tratích a okolo Prahy, tak se mi nevěřilo. A ono ejhle 170 a 221. Jen se zbývá zeptat, kdy přijdou na řadu autobusové linky.
Kdyby pan Borecký myslel hlavou, v níž má právnické vzdělání – ideální řešení – tak by mohl uškudlit násobek těch 52 milionů … tohle je takové „hokynářské“ myšlení ….
Spíš se do toho nechal namočit. Měl jsem za to, že právníci jsou mazaní.
Ti mazaní prostě provozují právo.
Až mi slzička ukápla z vyjádření Boreckého. Prostě potřebují ušetřit prachy, tak se to jako vždy hodí na Covid.
Kdyz o tom absolutne nic nevite, bude lepsi, kdyz se k tomu nebudete vyjadrovat
tak proč strojvedoucím co to mají v turnuse jezdit plánují náhradní výkony? zas jenom keci
Kecy – neživotný vzor
Měkké souhlásky: ž, š, č ,ř, C, j ď, ť, ň !
Ve slově kecy se to tvrdé y opravdu píše, přestože c je měkká souhláska. Jak se říká, výjimka potvrzuje pravidlo.
Bo jsou to hrady.
Někdo chodil za školu a neví, co je koncovka.
Diky za zajimavou informaci
Jasně, když rušili železnici do Veverské Bitýšky: Covid! Jako vždycky.
asi dobre víte, že tam přestali vozit ten kaolin a tím ta trať neměla moc šancí na přežití. což je škoda.
V naší firmě od října každý pracuje z domova.
Všichni naši korporátní zákazníci, se kterými mluvím, pracují z domova.
To samozřejmě neznamená, že do Prahy za prací nikdo nejezdí – řada profesí fyzicky musí – ale kancelářské profese jsou na zlomku někdejší kapacity. To se holt nějak projeví.
Zvláštní, že se to nějak neprojevuje na obsazenosti vlaků mezi Prahou a Kolínem nebo Prahou a Poděbrady, tam je to plné pořád. Jedinou skupinou cestujících, která v posledních týdnech z vlaků prakticky zmizela, jsou školní výlety.
Nebylo by lepší vést ty vlaky z Benešova do Kralup přes Malešice, Libeň a Masaryčku jak to kdysi plánovala Arriva?
A z té Masaryčky do Kralup „jako“ sunutý vlak ?
Tak by to nemuselo být vedené šrotem jako teď…
Na konci by byl Sysel a bylo by to
Není jich nekonečně…
Přes Malešice už se nic dalšího na Libeň nevejde, leda při zrušení nákladní dopravy.
Ano, paragraf jedna. Řídící vůz neexistuje, jednotky taky ne.
Ale na trati Praha – Kolín už Sp dávno jezdí. Tam je asi strojvůdců dost a epidemiologická situace je výborná. A asi to ani trochu nesouvisí s bydlištěm radního pro dopravu.
Však jsou také denně narvané. A kdyby byl radní pro dopravu tak mocný jak naznačujete, jistě by tam nejezdily Honeckery, ale něco humánnějšího 🙂
Ty Sp mají využití? Jsem myslel že s nimi nikdo nejezdí.
Na benešovské trati si přinejmenším ty ranní taky nemohly na nezájem stěžovat.
Zato ten odpolední „protivlak“ z Kolína do Prahy, to je něco. Jednou jsem s tím jel, byl jsem v celé soupravě jediný cestující.:)
Dobrý postřeh … tramvaje na Barrandov (apod.) jezdí taky ráno téměř prázdné, v opačném směru plné, odpoledne / v podvečer naopak …. takže s těmi spěšníky je to podobné ….
Cimrmanovi horníci ….:-))
Já byl tuhle lyžovat a všechny kotvy byly obsazené jen lidmi nahoru, dolu nejel na kotvě jediný lyžař….
No u těch vlaků by se to dalo udělat tak, že by ten protivlak nejel a vlak, na který to obrací – někdy okolo sedmé večer – taky ne. Tenhle vlak taky není až tak moc plný.
Místo toho se peníze nenašly na Sp v sedm ráno z Benešova, co do Prahy dovezl pět komplet plných Bdt. + samozřejmě vlak odpoledne zpět.
A to byl beztak vlekař
Doporučuji znovu přečíst pacičkův komentář.
To je ovšem plýtvání. Všechny neobsazené kotvy hned do skladu!
Že je proti směru špičky výrazně nižší poptávka je zcela běžný jev. Že jede vlak jedním směrem narvaný a zpátky prázdný, to není nic nenormálního a je třeba se s tím smířit. Holt nejde tu soupravu teleportovat.
To platí u souprav, které se několikrát otočí.
Spěšňáky z kopřiváků jedou dva páry (v ranní špičce a v odpolední špičce), z toho by se dal udělat jeden pár (ráno tam, odpoledne zpátky).
Ten ale nestaví ani na zastávce ani v Pečkách ani v brodě. Jen ko- pha.
Přesněji to je takové zveřejněné Sv.
To celkem chápu, nikdy jsem nepochopil Sv, tedy když to nejede z „odstavného“ nebo z depa. Vézt někde prázdný vlak (i kdyby to bylo ve 2 ráno) je blbost. Furt je lepší když tam jsou aspoň 2-3-4 lidi než nikdo. A kromě toho je to plus že je „spoj navíc“.
Narváno je možná z Brodu, kde ale mají 15 minut interval Os. Zbytečné vlaky jedoucí 4x za den…
On jaksi Český Brod leží na úplně jiné trati. Ale na Benešovské trati se taky ve špičkách dostanou na 4 vlaky za hodinu, přesto je to málo a od Uhříněvsi to zpravidla jezdí narvané až po strop.
Chce to novou dvojkolejku ze Zahraďáku na Benešov přes Lipany, Popovice a nespeky.
Proč to neudělat jak Arriva kdysi plánovala. Z Benešova do Kralup přes Libeň a Masaryčku.
Akorát že paní Arriva to plánovala s MJ, modrý dopravce by to musel vozit sysloidním vozidlem kvůli úvrati na Masaryčce …. Sysloidní vozidla suplují neobjednané 471 ….
? MJ
dieslvagonek
Že mu na to odpovídáte?
😆
😀
Gwann – díky.
Jenom je zvláštní kupovat nový dieslvagonek, když nad celou trasou, myslím, je „pavučinka nad kolejemi“…