Středočeské lokálky čeká další redukce, provoz skončí nejméně na dvou tratích

Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC DopravaMotorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava

Na seznamu k ukončení provozu osobní dopravy jsou zatím tři tratě.

461 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mocanita

Navzdory silným protestům veřejnosti i zástupců obcí a měst radní pro veřejnou dopravu Středočeského kraje Petr Borecký od roku 2022 nemilosrdně zredukoval provoz osobních vlaků na vybraných tratích a v ušlechtilém zájmu úspory veřejných financí nasadil na středočeskou síť tankodromů desítky autobusů navíc. Čím víc autobusů, tím víc přestupů. Šest kilometrů jedete se třemi přestupy i hodinu a půl za nejistého předpokladu, že na sebe busy počkají, pokud vůbec přijedou. Často ale čekat nemůžou, protože navazují na dalších x linek. Takže si počkáte vy. Lidi nadávají a obce i města žádají o návrat k původním jízdním řádům vlaků. Krajský politik… Číst vice »

Svojsin

Kecy ultrašotouška. K žádnému nasazení desítek autobusů navíc nedošlo!

Svojsin

A např. na Rakovník – Čistá by většina lidí určitě původní JŘ nechtěla.

Bjorn

To bylo jasné od začátku, že rušením a omezením na 12 lokálkách ve Středočeském kraji v roce 2021 to neskončí, i když se pan Borecký nechával slyšet, že se dál už omezovat nebude. Soudný člověk používající selský rozum dobře ví, že další redukce půjdou ruku v ruce s budoucím vývojem ekonomické situace a regionální železnice je pro mnoho lidí, kteří o tom rozhodují prostě nepřijatelná. Celkový směr je nastavený tzv. salámovou taktikou postupně utlumovat zbytný regionální železniční provoz a nahrazovat ho autobusy, minibusy a taxíky. Konečným cílem není nic jiného, než ponechat železniční dopravu za 1. na bázi nákladní dopravy,… Číst vice »

Polert

Zadal jsem do mapy.cz heslo Ústecký kraj a jak na to koukám, tak zejména trať z Žatce do Lužné je z více jak 2/3 na území Ústeckého kraje, takže by to pro Ústecký kraj, pokud o ní hodně stojí, neměla být žádná finanční pohroma, doplatit ten kousek do Lužné. U tratě z Loun do Slaného je to horší, ale zde by ústecky kraj mohl získat peníze snížením objednávky, aby celou trať obsluhovalo jen jedno vozidlo a případně zavést 4 hodinový interval. Od stredoceskeho kraje se dá chápat, že jsou to pro něj tratě do nikam.

idk123

Bohužel si Borecký řeší pouze své území a to že ta trať vede někam dál a neobsluhuje jen 3 vesnice v kraji ho ani omylem nenapadne…

Polert

Vždyť platí návazné vlaky od Lužné do Prahy. Pokud by ustecky kraj také opustil trať z Loun do Slaného, tak mu musí zbyt dostatek peněz na doplacení vlaků do Lužné. A trať z Loun do Slaného je skutečně o ničem. Aby fungovala alespoň pro obsluhu obcí u trati, tak na ni chybí tak 7 zastávek a s nimi bude vlak ještě pomalejší než dnes. A ty nové zastávky by stejně byly na okraji obci. Poptávka po cestování ze Slaného do Loun nijak velká není a nebyl to Středočeský kraj, kdo vlaky že Slaného nenechal jezdit až do Louny střed. A… Číst vice »

idk123

Návazné vlaky z Lužné do Prahy jsou rychlíky linky R24, které platí ministerstvo dopravy.

Daniel Jablonecký

Vy se s ním znáte? Nebo jste se s ním o tom bavil? Jak můžete vůbec dovolit něco takového napsat?!

MartinS.

Borecký řeší dopravu pro obyvatele Středočeského kraje za peníze Středočeského kraje. Mezikrajská doprava, je-li potřebná, musí být řešena dohodou obou krajů s nějakou vyrovnávkou výkonů. A Středočeský kraj zavedl mezi Prahou a Žatcem 9x denně autobusovou linku 405, která lépe obslouží obce ve Středočeském kraji a dojede až do Žatce. Podle mne správný krok.

Svojsin

A sestra 405ky linka 305, by mohla být několikrát denně protožena do Žlutic, s případnou návaznosti na další místní linky.

idk123

To je strašně hezké, ale ústecký kraj o tuto linku nestál a neplatí za ní ani korunu. Stejně jako za 305

Josef

To tu dlouho nebylo. Uděláme jízdní řády nepoužitelné pro dojížďku a řekneme „podívejte, nikdo nejezdí“ Sčk jde jen cestou toho, co dělal před 10 lety kraj Pardubický…

Petr David

Přesné!

svojsin

Pardubický kraj tenkrát udělal JŘ z většiny naopak použitelné.
Popř. došlo k nápravám těsně po rozjezdu.
Dušek aspol. některý relace následně ….vili a ve zbytku se svezli na tom, co udělali lidi kolem TZ.

A co setýká stč. tak před několika lety došlo např. k navýšení vlakových spojů na Čistá – Rakovník, ovšem bez úspěchu, co se obsazenosti týká.

Solidní využití veřejné dopravy ja tam až teď (konečně!!)

Lopid

Koukám že je tu někdo mimo….. Ale že vyškrtali lokálky kterými nikdo nejezdil a udělali autobusovou dopravu použitelnou za to palec nahoru….. i večer od vlaku, vše doladilo… Potom přišel a do toho kopl Dušek a je díky němu ve sra*kách dodnes…..

Karel

Vyměnit vedení kraje, vyměnit lidi v ROPIDU, protože to co v poslední době tyto organizace provádějí mi připadá jako těžký amaterismus a ne financování a organizování veřejné dopravy ve Středočeském kraji.
Taky bych se zaměřil kam peníze od cestujících plynou, protože mi připadá že zpět do dopravy nejdou. Spíše někomu do kapsy.

Pro mne Praha je černá díra celé republiky, do níž mizí peníze a už je nikdo nikdy neuvidí.

Daniel Jablonecký

Žádné vlaky v Praze, nebo v gesci Ropidu se neruší. A pokud víte o nějakém rozkrádání, tak podejte trestní oznámení.

MartinS.

To je ale ve vší úctě blábol… mícháte Prahu a Středočeský kraj, neznáte rozdíl mezi ROPIDem a IDSK a o netto nebo brutto smlouvách ani nemluvím…

Jarda

každy to pere prostě jako „PID“ 😉

Daniel Jablonecký

A to je právě ta chyba. Když chci diskutovat o odborných věcech, musím znát fakta.

MilanSima

A to by byla sranda kdyby se dřív nebo později ukázalo že i pan Borecký je zapojený ve šmelinách jako jeho kolegové ze STAN 😀

Georg

mne by prislo zajimavejsi, kdyby vas obvinili ze zoofilie.

svojsin

Přání otcem myšlenky.

Tomes43

A co kdyby se takto podívali na autobusy. Tam jezdí podstatně více zbytečných spojů.

Daniel Jablonecký

Autobusy se optimalizují průběžně, akorát u toho šotouši tak nevyšilují, takže o tom ani nevíte a píšete pak takové komentáře.

Jelen

To není pravda. V kraji jezdí mraky autobusových spojů, které nikdy nikoho nevezou. To nikomu nevadí. Ale vlaky ze Slaného do Loun, které rozhodně prázdné nejezdí, to je najednou strašný problém. To není o žádném šotoušství, ale o prachsprostém nadržování silniční dopravě a nenávisti k té železniční.

Daniel Jablonecký

„Mraky autobusových spojů“. Buďte konkrétní. Které spoje to jsou?

svojsin

Konkrétní příklady??
Alespoň 4, což pro vás nebude problém, když jde o „mraky“

Daniel Jablonecký

Ty příklady prosím…

Tomes43

Bohužel, autobusy využívám. Došlo k výraznému zvýšení počtu spojů na linkách např. 723 – 725. Původní linky jezdili s nejkratším intervalem 2 hod. téměř prázdné. V současné době je na lince 723 hodinový interval ve špičce a 2 hod. v sedle prac. dnů. Znamená to, že je spojů dvojnásobek, ale lidí jezdí v podstatě stále stejně ne-li méně. Ono pozorovat den co den prázdné autobusy a slyšet o rušení vlaků je vtipné. Ano, autobusy se optimalizují. To však neznamená, že se omezí. Popřípadě upraví jízdní řády. O 724 se nebudu rozepisovat. Kolik se tam přepraví cestujících v průměru na spoj?… Číst vice »

Gajda

Jene u autobusu za 40 si jde dovolit víst 3 lidi, proto je taky dotovanej. Kdyby jezdil pořád jen plnej, jezdil by to někdo bez dosypu. Ale u vlaku za 140 už je to velkej luxus.

Tomes43

Tao argumentace ovšem znamená, že když vlakem pojede deset lidí vyplatí se ho provozovat i dále.

František

Však jsem si tuhle říkal: Ejhle, fungl nové šraňky v Sudoměři! Tak to se určite Mladá Boleslav – Mělník bude brzy rušit.
Bože, bože, do koho jsi to duši dal!

Jiří Kocurek

Ty šraňky tam stavěl kraj? Nebo snad má být pro objednávku vlku rozhodujíc, jestli tam Správa železnic investovala do jednoho přejezdu, aby se tam platily vlaky za několik set mega po dobu životnosti toho PZZ?

Leinad

Obráceně, pro budování PZZ má Spržel vybírat přejezdy s větším dopravním momentem nebo nějakým nebezpečím.

Jiří Kocurek

Jestli je to tento, tak tohle rozhodně není dostatečný rozhled: https://mapy.cz/s/bupehavule
Dokud tam jeden nestrčí čumák pomalu až na koleje, tak na trať nevidí.

Sova

Letošní volby v obcích budou malým referendem o činnosti STANu, který se v poslední době vybarvuje v těch nejtemnějších barvách na celostátní i regionální úrovni. Tam se ukáže zřetelně, jakou má ***ecký a jemu podobné geometrické obrazce skutečně podporu.

Daniel Jablonecký

Myslíte, že jiná politická strana nebude postavena před stejné problémy?

Sova

Určitě bude, ale může je řešit lépe a nikoliv v rozporu s tím, co před volbami slibovala voličům.

Daniel Jablonecký

Ono se před volbami v roce 2021 vědělo, co udělají ceny paliv a trakční energie v roce 2022?

zden

Pořád se šetří a pořád máme holou … Jen zase další prachy, které se mohou prožrat nebo rozkrást.

Jiří Kocurek

A placení prázdných vlaků „spřátelenému“ dopravci není prožrání ani rozkradení?

Georg

pokud spravnemu, pak nikoliv! 🙂

zden

Nedohlédnou dále, než k příštím volbám. Elita.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jako že by po volbách na těch lokálkách začali jezdit lidi?
Jak by se to přibližně stalo?

Jelen

Oni tam jezdí už teď. Na 110 i na 076+064 rozhodně lidi jezdí (nebo spíš jezdili, než se to začalo škrtat).

svojsin

Jezdí (jezdili), ale většinou ve velice malém množství.
Takže stačí 12m bus, nebo dokonce třeba 10,7 a ještě bude rezerva.
Tím spíš, když už se v těch oblastech motají.

MartinS.

Vy vůbec neberete v úvahu, že jsou obce, do kterých koleje nevedou (ony teda nevedou do většiny obcí, protože je zhusta obcházejí), to znamená, že kvůli těmto obcím musí stejně jezdit autobusové linky, které jsou v souběhu s vlakem. Přetrasovat tyto linky a doplnit na nich spoje stojí v následném provozu jen zlomek toho, co stojí provozování vlaků, které stejně nic nového/lepšího nenabídnou.

petr

on jim ten Mělník stejně nedá spát…

Petr Novotný

Na každé trati jde použít model, že zrušíme vhodné 2 – 3 vlaky a potom uděláme sčítání. A můžeme účelově zrušit všechno, vždyť nám to sčítání dokazuje….

Jiri Stransky

Jj to to jsme dokonce zažily na zubačce do Harrachova

Georg

vy jste drive byl zenou?

Daniel Jablonecký

Možná je to TA Jiri (čteme žyry) a rozhodla se svoje přijímení nepřechylovat.

Jan

Já vidím v každé železniční trati významný dopravní potenciál.
Jednou jsem v Košicích kupoval u pokladny jízdenku a pán přede mnou říká pokladní u přepážky „Tri krát Mochov“.
Zůstal jsem jako opařený. Pak jsem byl na řadě já a po koupi mého lístku odcházím a zády slyším „Jeden dospelý a jedno dieťa Peruc“.
Tak asi tak.
✊✊

svojsin

A pak ses probudil a musel do školy 🙂

Georg

to je asi modifikace vtipu o jizdence z tokia do pocernic…

svojsin

Já jej znám s Křenovicema.
Přijde pan Jan v Tokiu na nádraží a říká: Jednou Křenovice.
A paní odpoví : horní, nebo dolní?

Petr

„Tri krát Mochov“… tak to je potencial na primou linku, minimalne dvakrat denne. Samozrejme, patky a nedele posilovy vozy.

Jiří Kocurek

Tak to je skvělý dopravní průzkum, zaručeně lepší metodika než sčítat lidi přímo ve vlaku.

Nejel z těch Košic taky někdo do Bochova, Hevlína a Makova?

svojsin

54 lidí chtělo na Kovářskou, 80 do Jevíčka a 2 574 do Jemnice ve středu.
V Popradě pak přistoupilo 300 lidí do Chornic a Dzbelu.
Prostě takový obyčejný den na šotoželeznici….

Alfons

Nejsem z tohoto kraje, ale pokud se zastavuje dopravní spojení již mezi dvěma velkými městy (okresními), pak je něco špatně. Co je špatně, se stačí podívat na mapu (Slaný – Louny). Co se pro železnici v této oblasti udělalo za řekněme 40 let je pouze umíráček. Vidím novou D7 ale nevidím ani narovnání tratě ani nic co by připomínalo změnu z 18. na 21.století pro železnici.

Mimopražský

Zpracuje se studie proveditelnosti, projekt jako takový, narve se blíže nespecifikovaná, minimálně ale devítimístná částka do koridorizace uvedené trati a výsledek bude takový, že s vlaky bude jezdit stejně lidí jako teď, ne li méně. Potenciál nákladní dopravy bude stejně jako teď blízký nule, pokud již na nule není nyní.

Kosmik

Nevím jestli jste víc drzej nebo blbej. Asi tak.

Mimopražský

To jste se moc nepředvedl, když jste se tak vyjádřil o modernizaci, která by byla potřebná. A to jsem ještě opomněl tahanice s výkupy pozemků. Nastiňte svou vizi, jak tuto trať zatraktivnit. Budete spolufinancovat ze svého objednávanou osobní dopravu? Zrušíte autobusové linky v okolí a zůstanou jen maršrutky navážející a odvážející cestující z okolí na a ze zastávek? Zavedete extra sazbu mýta po silničních komunikacích, aby se tak nahnali cestující do vlaků?

Georg

podival jsem se na mapu na slany-louny a muzu vam kvalifikovane sdelit, ze s timhle by nic nesvedla ani princezna arabela.
k tomu, aby to mohlo (i po hypoteticke koridorizaci, narovnani atd.) fungovat, chybi rychly usek slany-praha.

Stráťa

Slaný i Louny mají něco málo přes 15 000 obyvatel, to zdaleka nejsou velká města.

Pokud železnice není schopná plnit svoji úlohu páteřní dopravy na spojích jako jsou Praha – Liberec, Praha – Karlovy vary nebo třeba Brno – Znojmo tak nemá smysl řešit „lokálky od nikud nikam“

Daniel Jablonecký

Přesně. 👍

Georg

plus jeste bych mel dotaz jaka je motivace lidi z loun jezdit do slaneho a naopak.

René

Kde vezmou řidiče na autobus,?
Kdo a hlavně kolik bude platit nákup velmi drahých ekektrobusů?
Veřejná doprava se bude dál omezovat.
Autem do Bolky a Prahy se nedostanete.
Tak vám zůstane kolo, ale na to nebude čas a zdraví.

Pražák

Kde vezmou strojvedoucí? Kdo bude platit nákup nových a mnohem dražších vlaků?

Petr David

Výtěžek lze brát ze zvýšeného mýta.

zden

Vy jste opravdu otroubený pražák. Jen je mi divné, že neprosazujete to ekologičtější.

Pražák

Já prosazuji zdravý rozum.
Na drahém vlaku pro pár lidí nic rozumného není.

Kosmik

V čem je vlak na lokálce drahý?

MartinS.

V tom, že kraj platí za kilometr skoro 140 Kč, ale u autobusu kolem 40 Kč.

XYYY

Strojvedoucí jsou a průběžně se personální stav doplňuje.
„Ojetiny“ z Německa jsou věkově mladší než jednotky ICE1 (BR 401 DE) nad nimiž nikdo neohrnuje nos a nepovažuje je za kolejový šrot…

Pražák

Řidiči se dají dovézt, autobus bude vždy levnější.

ABC

pracák nechá přeškolit zbytečné fírery na řidiče 🙂

svojsin

Např. za Louny – Slaný by v kladiva stačily spíš úpravy stávajících linek, takže bez nutnosti brát řidiče navíc.
(Záleželo by na „štědrosti“ konkrétního provedení ).

Část šotoušů samozřejmě pojde…..

Daniel Jablonecký

Přirozený úhyn, slabší jedinci 😁

Daniel Jablonecký

Pro PID jezdí vyšší tisíce řidičů. Jednotky v tom opravdu nehrají roli.

Josef Švejk

Oni by nejradši zrušili všechno! Nechat jen ty „nehlavnější“ tratě a basta, že ano! Ti, co o tom rozhodují, si vozí zadky autama za peníze daňových poplatníků, takže je nějaká železnice absolutně nezajímá!

Pražák

Další co zaměňuje efektivní (ve všech smyslech tohoto slova, tedy i včetně nákladové efektivity) VHD s provozováním vlaků. Kraje jsou tu od toho, aby řešily systém VHD, což někdy znamená vlak (tam kde to dává smysl) a někdy autobus/mikrobus. Jízda vlakem není občanské právo, na rozdíl od využívání VHD.

Chronosphere

A vedlo by to k pádu planet na Zemi?
Proč si myslíte, že tratě postupně se propadající do pouťové atrakce,popř.zábavného polygonu pro režijkáře-důchodce ,jsou nejdůležitější věcí v tomto státě?

Georg

protoze je rezijkar-duchodce 🙂

Kámo

Základem je návaznost spojů na sebe. A ne, že člověk přijedete do stanice a spoj mu před 5minutami odjel a musí čekat hodinu na další.

Beny

Na jednu stranu ano, ale pokud Vás to i s krásnými návaznostmi vyjde časově 2x déle a finančně podobně, může se jít VHD klouzat.

Petr

Mohli by do Lužné nechat pár vlaků o víkendu kvůli muzeu…

Daniel Jablonecký

Kdo? Kraj? To ať si zaplatí ten, kdo má o takový vlak zájem. Doprava do muzea není ZDO.

Pražák

Přesně, každý ať si své hobby financuje sám.

michalspina

veřejná doprava má plnit dopravní potřeby lidí. a mezi ně patří i výlety, tak to prostě je. (leda byste chtěl zpátky nevolnictví.)

Pražák

VHD se ovšem automaticky nerovná vlak. Navíc má plnit základní dopravní potřeby obyvatel. A to tematický šoto zájezd vlakem do Lužné do muzea opravdu není.
Takže jedu-li na výlet a nechci/nemohu jet autem, použiji to co je k dispozici. A nikoliv, že požaduji, aby mi byl uhrazen mnou preferovaný dopravní prostředek.

XYYY

Tak například od autobusu jedoucího z Prahy přes Lužnou u Rakovníka jsou to pěšky k nádraží (muzeu) cca 3 km.
V Lužné je sice u nádraží definována zastávka BUS, ale není obsluhována žádným spojem (zdroj IDOS). Nakonec – proč by jezdil k nádraží BUS, když tam jede vlak….

Georg

a navic tam krome muzea (ktere se da nakonec prestehovat do civilizace, coz mu zvysi navstevnost) neni ani ta vesnice…

idk123

Stěhovat železniční muzeum pryč od kolejí, to jsou zas nápady. Nehledě na to že, u nadražří ta vesnice je, nikoliv celá, ale její značná část.

Daniel Jablonecký

Ale vlaky do Lužné zrušené nebudou, tak si tu svoji výletní ideologii nechte na jinou příležitost. Tady jste těžce mimo mísu.

svojsin

Pochybuji, že by tam v sezoně nic nejezdilo…

idk123

Snad ústecký kraj bude moudrý a zanechá alespoň stávající rozsah spojů.

Daniel Jablonecký

Pokud to chce ÚK platit až do Lužné, tak SČK jistě nebude proti. O tom ale dost pochybuju. Takže zřejmě doufáte v nějaký spoj Žatec – Deštnice. No to bude terno!

idk123

Spoj ze Žatce do Deštnice je úplně k ničemu, jde o spoje až do Lužné kvůli síťové návaznosti. Ale vidím že jste další kdo tohle nevidí.

Dominik

A nejen kvůli muzeu. Jako Středočech hojně v létě trať využívám i na výlet na kamencové jezero v Chomutově a lidí jezdí celkem dost..

MartinS.

Tak pojedete třeba do Žatce autobusem a až potom vlakem. Jedete na výlet, na koupačku, to opravdu není nic, kvůli čemu by vám měl kraj platit vlak.

idk123

Jel jste tím někdy? Asi evidentně nejel.

Ono se strašně jednoduše říká že je ta trať málo vytíženmá když tam máte 3 páry spojů. Oni prázdné nejsou, ale dohromady to velká čísla nedá.

MartinS.

S krajskými hranicemi to má společného maximalně to, že cestující více spádují do svých regionálních center, než do center v jiných krajích. A ani kdýž tam bude jezdit vlak každou hodinu, ničemu to nepomůže, protože cestující nemají valnou motivaci jezdit někam, kam nepotřebují… a použitá vozidla jsou jen důsledkem toho, že tam nikdo nejezdí…

vtvt

268 komentářů za půl dne. A tím to nekončí, předpokládám. Pokoří diskuze 500 diskuzních komentářů?

VTT

Což 500, ale pokoří nějaká diskuse 1000 příspěvků? To se snad ještě nepodařilo, maximum bylo snad přes 800.

Georg

tady by to mohlo padnout… 😀 kdyby se tomu treba malinko pomohlo drzenim clanku nahore.

watslaw

Ne, přes 500 se zatím dostaly jen články o režijkách.

Georg

no ale i tahle diskuse je ve sve podstate o rezijkach.

idk123

Na trati 124 režijky neplatí.

JiVe

ne

Daniel Jablonecký

Ono to zas takové téma není. Pár šukafonů, no bóže. Kdyby tohle byl ten hlavní problém dopravy ve SČK, to by se nám všem žilo báječně.

Kuba2

Nejsou to jenom šukafony.

Daniel Jablonecký

Nadsázka, Kubo2. 🤦

René

Nemějte strach, problémy vám časem přibudou.
Žádný vlak, ekobus ani auto.
Prostě ráj na baterky.

svojsin

Ano, s blížícím se koncem ř.810 zakne i svět jako takový, nic už nebude mít smysl!

Petr

Ne, ja neverim tomu, ze by nas potkalo takovy stesti a sukafony skoncily.

Jelen

Tentokrát však jde skutečně o rušení vytížených vlaků, navíc to ve většině případů nejsou jen šukafony.

Daniel Jablonecký

Já vím, je tam třeba taky regiosprinter, to samozřejmě zcela mění situaci.

Jelen

Na trati 110 jsou to převážně RS1. Na Mšence jsou to po zásadní redukci provozu v kladiva už převážně jen víkendové spoje, tedy 814. Šukafonů je to jen minimum.

Jiřik

Píšu 319. komentář, jen pro formu. 🙂

Lukáš David

Když jsme u změny koncepce vedení linek VHD, tak nám vzniká nový přestupní uzel Stara Boleslav, železniční stanice, kde bude od 1.7. končit prakticky kompletní linka PID 375 (ve špičce 20 minut takt) a také zde bude jezdit linka 478 v hodinovém taktu do Kostelce). Tak jsem zvědavý když na jedné straně se omezuje vlaková doprava, za to na druhé strane ta autobusová zažívá nevídaný Boom, jestli toto přinese neco pozitivního pro cestujícího..

Daniel Jablonecký

To je vážně míněná otázka? No samozřejmě že přinese! Nebo je snad na nějaké lokálce takt 20 minut?

Pražák

Nevedou tam koleje nebo tam nejezdí vlak, tím pádem pro šotouše zcela nezajímavé místo, co snad ani není na mapě. Co by tam také dělal, že? Když si přečtete většinu příspěvků (či spíše výkřiků), tak musíte nutně dojít k závěru že smyslem VHD není doprava lidí tam kam potřebují se dopravit, za přiměřené náklady (jak pro cestujícího, tak i pro erár) a v přiměřeném čase. Ale provozování vlaků, klidně i prázdných. Prostě tu jistá sociální skupina zaměňuje svoji zálibu s veřejným zájmem. Prostě a jednoduše, většina regionálních tratí (čest a sláva výjimkám) je dlouhodobě neudržitelná. Vznikly v 19. století pro… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Šotouši jsou magoři. To se v téhle diskusi znovu potvrzuje.

Mimopražský

Docela dobrý úlet s tou Starou Boleslaví. 478 k nádraží vůbec zajíždět nebude. A pokud někdo z Dvouměstí, nenapadá mne jiná možnost, bude chtít použít linku 375 jako návoz na vlak, tak spolehnout se na to, že přestupní vazba bude zachována, je celkem odvážná myšlenka.

Kevin

Jestli ty vlaky jezdí jednou za dvě hodiny, jako u nás, tak se nedivím, že jsou málo vytížené. Prosím vás, cestující nejsou uhlí! Nejde si je nastřádat a pak poslat najednou. Je potřeba jezdit pravidelně, maximálně jednou za hodinu. Méně často je na krátké vzdálenosti naprosto k ničemu.

libor

nojo, jenže cena za vlakkm je hrozně vysoká, ono by někde šlo udělat, že by místo jednoho vlaku jely tři busy, klidně i o víkendu. jenže to mnoho lidí nechápe. my připadá, že spousta vláčkomilů nemá ekonomické chápání…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Je to náboženství…

Petr David

Ty autobusy?

Georg

ne, svaty artefakt prirozeneho jizdniho dokladu…

Daniel Jablonecký

To je pravda, to nemá. Oni jsou tak schopni pochopit 20 tisíc, co si měsíčně vydělají, ale jakmile si přečtou, že kraji jen za letošní rok chybí 370 milionů na financování vlaků, tak to už je mimo jejich matematické schopnosti.

René

Konec dotaci a lístek do Bolky za 200, ať ti co cestuje zná skutečnou cenu.

Kubrt

Hustý takt vlaků má smysl aplikovat tam, kde jsou cestující. Mezi Rakovníkem a Žatcem to byl zemědělský suchopár odjakživa, a od odsunu Němců je to tam mrtví totálně. A ani vlak jednou za hodinu tam tolik lidí, aby ten vlak rozumně (40+, míň odveze autobus levněji) obsadili, nevygeneruje.

VTT

Já bych do toho ty Němce netahal. Někde na Luneburskem vřesovišti nebo v Hunsrucku odsun nebyl a vypadá to tam stejně, jako u Rakovníka (což mimochodem Sudety nejsou). Z takovýchto oblasti se prostě lidí stěhují pryč na celém světě.

Georg

geograficky to sudety nejsou, ale jako „sudetsti nemci“ se oznacuji vsichni – taky nevim proc.

hank

Za to poděkujte Konrádu Henleinovi.

Jako „sudetští Němci“ se svého času označovali i obyvatelé německých jazykových ostrovů v moravském vnitrozemí.

digi

ale jsou…. Až pojede mezi janovem a kounovem tak když přejedete trať na chomutov tak se podívejte doprava, tak začínala hranice třetího záboru…

digi

* prominte: “ doleva“

Kuba2

Kdyby jednou za dvě hodiny, z Lužné na hranici kraje jen jednou za čtyři. To se pak nelze divit, že v součtu tam lidí jezdí málo. V přepočtu na spoj už to tak tragické není, v porovnání s dalšími tratěmi, na nichž se redukce nechystá.

idk123

Přesně tak. A ještě to spojení utváří důležitou síťovost železnice. Ale to Borecký nevidí nebo nechce vidět.

MartinS.

Škoda, že to nevidí ani cestující a té důležité siťovosti železnice si ani zbla neváží a těmi vlaky nejezdí. Prostě je to nevděčnej substrát a jako k takovému je k němu potřeba přistupovat.😅

idk123

A to že na trati 124 nikdo nejezdí jste si právě vycucal z prstu?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Konečně!

Zbyněk

Tento veřejný škůdce patří do kriminálu a ne na místo radního pro dopravu. Zavřít, zabavit majetek za způsobené škody, když nebude existovat spojení, tak se prostě lidé z těch oblastí nedostanou, povede to jen a opět k pranýřování těch, co auto nemají nebo mít nemohou a k jejich většímu živoření jelikož nebudou moci dojíždět a tak seženou horší práci za méně peněz a méně peněz pak i dají na odvodech…

Kubrt

Pokud máte něco konkrétního v ruce, šup šup na policii. Jinak je to jen plácání.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Zbyňku, klid.
Život tu bude existovat i bez těch tvých 810…

Daniel Jablonecký

Podejte trestní oznámení. A nebo mlčte. Cokoli mezi tím jsou jen kydy.

Pink

Klasická odpověď, ale je to s vámi marný.

Georg

a proc by borecky mel jit do kriminalu? vysvetlete nam to tedy…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Můžeme být rádi, že nepožaduje upálení.

Zbyněk

Protože jeho mnohá rozhodnutí dlouhodobě bez adekvátní náhrady likvidují nebo zlikvidují službu, která je kraji ukládána ze zákona.

Georg

on existuje zakon o vozeni vzduchu, nebo jak?

Daniel Jablonecký

Jakou jinou odpověď čekáte?

Diesel

Tak ono jet Slaný – Louny 20 minut autem nebo se kodrcat hodinu ve vlaku je sakra rozdíl.Navic všechny obce na trase tě lokálky jsou u trasy budoucí dálnice, která už se dikybohu pomalu staví.

Jelen

Co to blábolíte? Dálnice D7 povede úplně jinudy, než trať Slaný – Louny, podívejte se aspoň na tu mapu.

Diesel

Dálnice je od slova dálková silnice a ta pres obce nevede. Vede kolem obci ke kterým jsou vybudovány sjezdy. Ta dálnice vede rovně, někde je obec hned vedle jinde kousek dal. Všechny obce tě lokálky jsou ve velice komfortní dojezdove vzdálenosti k dálnici.

Jelen

Ano, dálnice je od slova dálková silnice. Z toho tak nějak vyplývá, že neslouží regionální dopravě a obsluze obcí.

Petr

Tak. Jako by nestacilo, ze s koncem priplatku na EC zacali cestujici zneuzivat mezinarodni vlaky k nekolik desitek kilometru dlouhym cestam. Na dalnicich by mely byt sjezdy minimalne 100 km od sebe!

XYYY

V někdejším SSSR se dálnicí nazývala silnice vedoucí DALEKO …

Josef Švejk

Co to blábolíte? Jistěže VHD je poněkud pomalejší, než auto!

XYYY

Každý nemá auto, ŘP na „B“ můžete mít až od 18 let, pokud někdo (rodiče) auto půjčí …

Navíc na VHD jsou závislí lidé zdravotně nezpůsobilí k řízení vozidel nebo na to „sebektiricky nemají“ …

Kdyby to právně šlo, zakázal bych propagátorům omezování veřejné dopravy používat auta. Povolena by byla spolujízda, TAXI … nakonec může chodit pěšky, na kole nebo na koloběžce …

Princ Krason

Radni Borecky je mi cim dal tim vic sympatictejsi 🙂 Kezby bylo vic Boreckych i v jinych krajich.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Moje řeč.

XYYY

Dejte si pozor, aby aktivita „pánů Boreckých“ nedopadla i na vás z hlediska dopravních možností ….

Milda

Vy nemáte rozum stejně jako Borecký…

Princ Krason

Dekuji za kompliment 🙂

Jan

Hluboce se skláním nad jeho odkazem.
Az bude v rakvi, bude se na něj vzpomínat. A o to mu jde.

Názor

Už ho ženeme do rakve a hrobu?😀

Sova

Za těch pár měsíců pravda málokdo stihne zapomenout…

XYYY

Ale fuj, přát mu takový osud ….

Ivo

Udělat vlaky nepoužitelné a pak říkat že je nikdo nepoužívá … to je chucpe.

Ivo

Neboť toto by se mohlo stát novou ilustrací chucpe.

Bjorn

To bylo jasné od začátku, že rušením a omezením na 12 lokálkách ve Středočeském kraji v roce 2021 to neskončí, i když se pan Borecký dušoval, že se dál omezovat nebude. Soudný člověk používající selský rozum dobře ví, že další redukce půjdou ruku v ruce s budoucím vývojem ekonomické situace a regionální železnice je pro mnoho lidí, kteří o tom rozhodují prostě nepřijatelná. Celkový směr je nastavený tzv. salámovou taktikou postupně utlumovat zbytný regionální železniční provoz a nahrazovat ho autobusy, minibusy a taxíky. Konečným cílem není nic jiného, než ponechat železniční dopravu za 1. na bázi nákladní dopravy, tam kde… Číst vice »

Bjorn

Co se týče trati 110, je opravdu smutnou pravdou ten postupný úpadek kdysi vytíženého provozu s mezinárodními spoji, dálkovými vnitrostátními spoji, spěšnými vlaky, nákladními vlaky až do dnešních dnů s pozůstatkem v podobě 810 (i když nyní jsou tam nasazována i modernější vozidla). Ten úsek Slaný-Louny je vytížený podprůměrně, někdy je motorák plný v sobotu z Kralup až do Loun, v kladiva naopak od Slaného přes Zlonice do Loun spíš až na výjimky poloprázdný. Jistě je důvodem nová rychlostní silnice Slaný-Louny, četnost autobusových spojů v rámci ÚK i primární spojení této oblasti mezi dvěma kraji rychlými autobusy PID směrem na… Číst vice »

Kevin

Odpověď hledejte v jízdním řádu. Interval cca 2 hodiny je v dnešní době fakt k ničemu. Maximální čas intervalu který je ještě jakž takž použitelný je hodina. Dvě hodiny se dávají proto, aby se pak mohlo zdůvodnit zrušení provozu.

Lukáš Chytil

Takže interval jednou za 2 hod Os Beroun – Plzeň mám chápat jako čekání na konec, když to tak jezdilo už X let. A zahuštění na jednu hodinu, které bylo, tak Středočeský kraj ukončil v Hořovicích.

idk123

Ne kraj. Likvidátor s příjmením na B.

idk123

Vozový park na trati 124 ostuda není. Tam je ostuda rozsah provozu 3 páry (o víkendu 4) za den.

Originální jméno

Teď se to potvrdilo. Radní Borecký je absolutně nekompetentní pro výkon své funkce.

Kubrt

Nechte to posouzení na nás, středočeských voličích.

KarelzNádraží

Středočeským voličem bych byl pokud by v vedení nebyli právě tací lidé které tam volíte.

Cestujici 1.tridou

To se mate cim chlubit, vy „stredocesti volici“. Pak si ale zustante v tom Stredoceskem kraji a nejezdete s temi svymi auticky zacpavat Prahu, to bude nejlepsi.

Kubrt

I v tomto směru mám čisté svědomí.

Georg

ja taky autickem nezacpavam prahu a tenhle argument uplne nechapu.
a vazbu na rusene vzduchovozice uz vubec, myslite, ze tim nekdo jezdi do prahy?

Georg

ja bych zase rekl, ze dodavatele statu a jeho zamestnanci nejsou kompetentni k posuzovani jeho nakupnich rozhodnuti.

hank

No to je ale pěkná hovadina. Oni to nejsou občané? Za čí peníze ten stát asi nakupuje?

Georg

dobre, tak ja prodavam tuzky tak zacnu delat vlny, ze stat nakupuje strasne malo tuzek. to by vam prislo koser?
(jsem prece obcan a za moje penize si stat ty tuzky nakupuje)

Jiří Kadlec

Není tomu tak dávno, kdy na trati 110 jezdil rychlík Luna Praha – Kralupy – Slaný – Louny – Most. Bylo to nejrychlejší vlakové spojení z Prahy do Mostu. Nechápu, proč se na této trase rychlíky zrušily a teď tam chtějí rušit i pomalé osobám. A na trati Praha – Kladno – Žatec – Chomutov jezdil přímý rychlík až do Karlových Varů .

Georg

abyste s touto otazkou nezemrel, tak vam na ni odpovim: je to proto, ze jizdni doby vlaku jsou proti autobusu nebo autu zcela absurdni.

Josef Švejk

Srovnávat jízdní časy VHD a auta vám přijde normální?

Michal Iřík

Pokud se liší několikanásobně, tak ano.

A to jsem někdo, kdo má VHD a speciálně dráhu (vlaky, metro, tramvaje…) opravdu rád.

Ale čím déle se bude obhajovat provoz na těchhle (v nešní době) již nesmyslných tratí, tím více se bude uvažovat i o rušení těch, kde by to bylo velkou chybou.

XYYY

Ne každý stojí o autobusovou sardinkaci jen proto, aby ušetřený čas prožvanil mobilováním o velkém NIC. Můžete se v autobuse projít, protáhnout, můžete v autobuse konzumovat potraviny z vlastních zásob ….

Georg

…zajit si na hajzl, odvezt kolo, prebalit dite…
ted uz chapu, ze rychlik luna je jedna z nejvetsich dopravnich priorit ceske republiky, protoze proc nekam jet hodinu autobusem, kdyz muzete jet dve a pul a dat si peceny kure z hlinikovy krabicky.
proste ta dnesni doba je uplne silena.

Gale

Naposled to jezdilo v roce 2017 jako Sp, z Masaryčky do Mostu za 2:22. R přes Ústí za 2:00.
Rychlík Luna to byl naposledy o deset let dříve a jezdil to za 2:26, tehdejší R přes Ústí za 2:08

XYYY

70. léta minulého století Praha – Most 3 páry R 710 – 715 (M 296.1., M 298.0), později jeden pár Chomutov – Košice, mostecké R nahrazeny spojením do Chebu …

Petr Šimral

Ano. V době zoufalé I/6 a I/7 při nízké motorozaci obyvatelstva již i tak existovala doprava rychlejší autobusová. A i proto můj otec trpěl, protože při cestě od babičky se mnou musel do Prahy na MEx 130 Krušnohorský expres, abychom si v Ganzu M298.0 užili cestu přes „vybombardovaný“ Most do Karlových Varů, kde jsme se sešli s mámou, ségrou a bráchou, kteří vyrazili dvě hodiny po nás autobusem… Tyto tratě byly postavené pro nákladní dopravu, jde to na nich velice výrazně vidět a dnes je nemá opravdu smysl provozovat v osobní dopravě, což ostatně počet cestujících dokazuje. Současný koncept dopravy… Číst vice »

XYYY

A nebylo dunění čtyř motorů v údolí Ohře krásné ? Nebyl zážitkem výpravčí stojící na „empajru“ v Hájku dávající návěst odjezd ?

Kubrt

Lokálky to nejsou. Jsou to tratě postavené před 160 lety pro dopravu uhlí. Ty směry nejsou ani dnes marné, ale k širší použitelnosti v osobní dopravě dnešní době by to potřebovalo zásadní přestavbu – což se snad podaří realizovat po Kladno (a možná v podobě odbočky VRT do Mostu), ale zbytek je otázka daleké budoucnosti (pokud vůbec).

Daniel Jablonecký

Spíš daleké minulosti…

Vít Jůza

Mnohé tratě jsou málo použitelné právě z důvodu zásadních přestaveb …

Kubrt

Například?

Radek

Do Městce už jiný kraj dopravu zajišťuje, spoje z Chlumce nad Cidlinou platí Královéhradecký kraj. Bohužel Městec je spádovější na Poděbrady a tam se rozumně vlakem dostat nejde.

Marek

Nehodlám se pouštět po nekonečných diskuzí, zda provoz zachovat či ne.
Na to tady jsou jiní odborníci….
Ale jen pro pořádek připomenu, že trať Lužná – Žatec není rozhodně žádná „lokalka“, ale historická páteřní rychlíková trať. Rychlíky už tam pár let nejezdi, teď už zmizí i osobní vlaky. Náklady pravděpodobně zůstanou.
Takže to bude asi první zastavení provozu v ČR, na takovéto t historického hlediska hlavní trati.

smasska

Hevlín nic? Nebo to je moc historické?

Elb

Hevlín má blízké alternativy napravo i nalevo, když jeho ukolem byla stejně jen Vídeň.

Daniel Jablonecký

A co jako?

Pavel Skládaný

Že jde o hlavní trať Berlín-Praha-Brno-Vídeň, postavenou v dvoukolejném profilu. Leč historické souvislosti…

Daniel Jablonecký

Přes Lužnou a Žatec z Vídně do Berlína? A jinak je doma všechno v pořádku? 🤦

Petr Šimral

A k čemu to je. Oni tam dnes by jezdili lidi ve větším počtu na autobus ve třicetiminutě?

Pavel Skládaný

Nepochybně, vlak nabídne podstatně kratší jízdní doby a pohodlný přestup na S-Bahn do Mistelbachu, Wolkersdorfu a na vídeňské letiště. Významnější je ovšem aspekt nákladní dopravy – z modelu provozu na trati Vídeň-Břeclav-Brno vyplývá, že do deseti let bude nutno převést dva páry nákladních vlaků za hodinu na alternativní trasu. A trať Vídeň-Hevlín-Brno působí po dílčích úpravách pro tento účel jako velice zajímavá a akce vychází i jako ekonomicky efektivní. Viz též malou filmovou upoutávku na projekt: https://www.youtube.com/watch?v=jbk7fJtnuPU

Georg

a co to s tim ma spolecneho, ze je to „historicka“ trat podle nejakeho vaseho bizarniho kriteria?

Marek

V nadpisu článku píšou o lokalkách.
A tato trať myslím lokálka není ať děláte co děláte.
I dnes je to síťová trať národního významu., žádná lokální odbočka.
Nákladní vlaky budou zachovány a ty rozhodně nebudou lokálního charakteru.

Georg

nadpis muzete reklamovat u autora clanku, kazdopadne vyznam trati pro osobni dopravu uzemi je realne nulovy a v nakladni doprave je to zlomek toho, proc vznikala. nadpis na tomto nic nemeni.

Kubrt

To není „historická páteřní rychlíková trať“, ale historická páteřní uhelná trať.

MartinS.

No, právě proto, že je to historická trať, tak by se měla používat možná tak pro turistickou dopravu, kdyby v okolí byly nějaké významné turistické cíle a ne pro každodenní veřejnou hromadnou dopravu. K tomu ta trať v současných parametrech sloužit nemůže.

Krušnohorec

Ze Žatce do Lužné je případný autobus mnohem pomalejší než vlak. Na 124 je nejvíce cestujících v úseku Chomutov – Žatec a Milostín – Lužná.

Petr Šimral

A ze Žatce do Rakovníka??? Lužná je lidsky „prdel“, ale bylo tam jednoduché železniční odbočení…

XXXD

No jsem rád, že na kraji zůstal rozum a po omezeních z minulého roku ho neodradili zuřící šotouši svým vztekem a brekem.

Daniel Jablonecký

To i já jsem rád. Šotouši jsou hrobaři dopravy pro ty, kteří dopravu skutečně potřebují a využívají.

Gargy

Argument jak sviňa..za všechno můžou sotousi.ani nevíte kdo to je.

Daniel Jablonecký

Asi budete jeden z nich, když jste se ozval 😁

Jako Vlak

Ani nemusí taková víkendová cesta Mělník Mšeno mne smysl dávala. Nyní nic najdu si jiný kraj na ježdění autem.

Petr David

Toto je projev plný konkrétních argumentů naprosto k věci. Koukám, jak jste jim to natřel.

Svojsin

Tak třeba u 110 je těch argumentů povicero:
1) Bus musí zůstat, protože vlak je jen v některých obcích.
2) Špatně umístěné nádraží ve Zlonicich pro většinu cestujících.
3) Nižší cena za autobus oproti vlaku.
Navíc v relaci, která není dost silna pro oba druhy dopravy.
4) Nízkopodlažní vozidla na silnici už jsou.
V případě použití takových na této trati, bude chtít dopravce ještě větší částku ( Resp. kde je vezmete?).

Petr David

No konečně! Situaci neznám a proto vím, že ji mají řešit místní. Tedy respekt.
Jenom nižší cenou bych neoperoval, bus a vlak mají společného jen to, že jde o dopravní prostředek se sedadly. Jen to.

Svojsin

Místní nejsem, jen tam často jezdíme. Na rozdíl od některých místních často veřejnou dopravou.

PepaM

ad 4) vozidla na silnici jsou již nejen nízkopodlažní, ale například i mají klimatizaci a plní další standardy PID + nebudou v nejbližších letech vyžadovat zásadní investici v podobě OBU ETCS.

idk123

Vozidla 841.2 jezdící na trati 110 nejsou nízkopodlažní?

Svojsin

A zůstanou tam? Za stejnou cenu?

Rudolf Tuček

Pokud je v zastávce nástupiště 550mm nad TK tak jsou nízkopodlažní, jinak ne.

XXXD

Tak můžu tady zopakovat již to, co už napsali ostatní diskutující, ale argumenty zkrátka šotouše vůbec nezajímají. Spíš jsem chtěl ocenit poměrně vzácný přístup kraje, který skutečně postupuje objektivně na základě dat a ne podle popularity daných opatření, s tím že jakmile na ně přijde nějaká výraznější kritika, tak hned otočí.

kakov

ta teď jste nám to opravdu natřel…….

Georg

jojo, kakove. je nacase odtahnout se svoji rezijkou pro duchodce tam, kde jeste plati.

Adamgolias

Vaše bezohledná nenávist , kterou se tu prezentujete je zarážející. Diskutovat , připomínkovat lze i slušně. Váš slovník diskvalifikuje vaše názory .

Georg

pockejte, kakov je prezdivka cloveka, na ktereho jsem reagoval

kakov

Georgi, nemám rezijku, nikdy jsem ji neměl a do důchodu daleko v řádu nekolika desítek let, jak píše další, připomínkovat a reagovat lze i slušně, a hlavně duchaplneji …….

Lukáš Chytil

Ano, taky jsem rád, že mi i pro příští rok omezili dojíždění do/z práce na hlavní dvojkolejné železniční trati…

Aaabbb

Nemohu si pomoci, tohle je svinstvo… nechám neatraktivní děravý grafikon, zavedu souběžnou bus linku, kterou integruju do IDS, vlaky záměrně neintegruju, a pak to zruším. Achjo. Konkrétně teď mluvím o trati 124.

idk123

Doplnil bych zavedu linku, kterou platím na území cizího kraje. A lžu o tom že to není příprava na rušení…..

XXXD

Jo jasný, až na to že v PIDu jsou všechny vlaky (mimo expresní dálkovku pochopitelně) na území kraje integrovaný už asi tak 3 roky. Zatímco autobusy byly v řadě oblastech integrovány až později.

veli.k

Vlaková linka PID je integrovaná, ale jen na území Stč kraje. Zatímco bus je až do Žatce. Vlak nikoliv.

idk123

Naštěstí od 1.července bude celá linka integrována alespoň do DÚK.

Petr David

Nejste sami, na Broumovsku podobně odřízli Otovice.

idk123

To je spíše podobné Štěpánovu (zaříznutí cancourku co dál nevede, jakkoliv se mi ani jedno nelíbí). U 124 jde o plán na zrušení využívané síťové spojky. Docela rozdíl.

PepaM

Trať se rušit nebude, na to kraj vliv nemá.

PepaM

Resp. nemůže o tom napřímo rozhodnout.

Rektor

Je pak jen otázka času kdy SŽ přijde s tím proč udržovat trať kde nic nejezdí, viz Kozí dráha

Petr Šimral

Ale to víte, že tam něco jezdí. Jen to nemá okýnka a tak to je pro šotouše, jako by tam nic nejezdilo…

kakov

ale no tak, už i Vy se stáváte radikálním antišotoušem?

základní problém je v tom, že nákladní doprava není moc viditelná, pokud nepracujete „u dráhy“ nebo nebydlíte přímo u té trati, tak se o jejím vytížení nákladkou moc nedozvíte…..

Kubrt

A co to na věci mění, že někdo nemá informace?

kakov

Ano, urážky ostatních nejsou pro mě argument, osobně mě mrzí, že se k této taktice (raději urazit než vysvětlit) uchyluje pan Šimral, asi už stárne….

Petr Šimral

Ale to víte, že i já jsem „šotoušem“. Mimo jiné jsem zavinil vznik názvu „šotouš“ na brněnském výstavišti v roce 2005, kam jsem dovezl tehdejšího „Krále železničních šotoušů“ minimálně podle televize Prima… 🙂
Ostatně měsíčně podporuji Zubrnice a Choceň mírnou částkou ve výši cca 2 pražců, aby měli za co dělat.
Ale vážně: i železnice je o penězích. Tečka…

Lukáš Chytil

To veškerá doprava, nejen železniční. A otázka je, co si od toho kdo slibuje. Mně vždycky tyhle tahanice o tratě nijak nebraly a vždycky jsem si říkal, že když tím nikdo nejezdí, tak ať je zruší. Potom, co jsem začal bydlet na venkově (Hořovicko) a nejdřív nám ROPID „vylepšil“ a poškrtal autobusy, kdy ze 46 linek udělal 23 a např. se zrušily MHD v Berouně a Hořovicích, to už začínám vidět trochu jinak. Navíc od minulého roku se začaly škrtat i osobní vlaky Beroun – Hořovice. Což je fakt super, když vlak jede 15 minut, autobus s přestupem 40. A… Číst vice »

kakov

Ale vážně, to si myslíte, že nevím, že železnice je o penězích, budete se divit, ale ne každý, kdo má jiný názor než vy je úplný pitomec…..

A teď mi prosím odpovězte na otazku: jste přesvědčen o tom, že zánik všech trati nebo osobniho provozu na nich je nevyhnutelný? Že by některé nešli zachránit a dobře využít vhodnou organizací dopravy?

Samozřejmě jsou myšleny tratě a objednavky, které se aktuálně mají rušit.

Petr Šimral

Ano, jsem presvedcen, ze pozadovany rozsah ruseni je velice umirneny a nema smysl se jakkoliv pokouset o zachranu.

Marek

Do Otvovic to teoreticky ale není slepé, však železniční svršek pokračuje do Klotzka. 🙂

idk123

Do Otvovic to opravdu slepé není, jedním směrem pokračuje trať do Kralup a druhým do Kladna.

Že vy jste myslel Otovice? 😀

John

Pište to prosím buď česky nebo polsky.Kladsko nebo Klodzko.

Georg

marku co si nejdriv dat brejle a podivat se na mapu, jak se veci jmenujou a kde lezej napriklad.

Někdo

Yyyy cože ? Jak vlaky neintegruju ?

Liquid

Já bych spíš zastavil provoz Boreckého. Ta minulá redukce ještě dopadla jakž takž smysluplně (hlavně díky zájmu obcí, které se podle mě proti těm největším nesmyslům celkem rozumně postavily), ale tohle už je úspora nula nula nic a rušení běžně použitelných věcí. Třeba Lužná – Žatec a Slaný – Louny občas jezdím a k prázdnotě typu Mochova to má opravdu hodně daleko, jsou to zcela průměrně obsažené vlaky. Dobříš totéž. Ano, nic z toho není dokonalé pro každé použití, ale svoje cestující to má a je dost lidí, kterým by to spojení chybělo. Nahrazení autobusy nevěřím, to tam bude jezdit… Číst vice »

Rektor

Tak nahrazení autobusy dopadlo všude stejně, po pár letech bylo zrušeno i to autobusové spojení.

Petr Šimral

Na trati se zastaveným provozem Ležnice (Horní Slavkov Kounice) – Loket (provoz zastaven v roce 1997) je tedy autobusová náhrada rozhodně hustší a i rychlejší…
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?date=23.06.2022&time=05:00&f=Kounice/Horní Slavkov&fc=200003&t=Loket&tc=1

Georg

ano, v prdelakovicich, ktere neuzivi ani autobus.
ono to neni o silach zelznicniho dobra a antizeleznicniho zla, ale o tom, kde to ma dostatecnou prepravni poptavku.

Vít Jůza

Kritériem veřejné objednávky dopravy by nemělo být, co se uživí, ale zajištění dopravní obslužnosti.

Petr Šimral

Ano, zcela přesný souhlas. Zajištění dopravní obslužnosti je zcela nezbytné, nesmí býti narušeno, ale platí to pro všechny obce bez rozdílu, kde vede vlak nebo vlak nevede…

svojsin

To jsou lži už neskutečný prolhaný Rektore!!.
Na většině nahrazených lokálek se jezdí dodnes, někde i víc.
Např. Vejprty, Jevíčko, Hevlín, Jemnice, Týn..atd

Tady vám dáli šotoušci plus za to, čemu fandí, že to je úplně mimo realitu jim evidentně nevadí.

MartinS.

Po zastavení provozu na trati 162 Rakovník – Kralovice byly vlaky nahrazeny autobusy tak, že 6x denně v PD je přímé spojení Kralovice – Zličín za 1:35 hod. (autem 1:05) a další asi 3 denně s rychlým přestupem v Rakovníku. O víkendech je to 5x denně přímo nebo s přestupem. V Kralovicích na sebe čekají autobusy do Rakovníka a od Plzně a opačně. O víkendu totéž v Rakovníku. Nově je od června linka 404 prodloužena 2x denně o víkendech až do Manětína a o prázdninách až do Nečtin. Takové spojení nebylo vlakem nikdy. Vždy to bylo s přestupem a nejrychleji… Číst vice »

Georg

pozor ale busy na rakovnicku dela nesmirne schopny konstrukter. neni bohuzel pravidlem ve vsech oblastech.

MartinS.

To asi není pravidlem, ale středočeské obce mají díky tomu vzor a mohou po kraji žádat, aby to tak bylo i v jiných oblastech, pokud už si za to mají připlácet. Ne? A musím uznat, že je opravdu schopný. Jak ten region sleduji, tak mi to přijde opravdu povedené.

čecháček

Já se jenom utěšuju tím, že dopravu ve Stč kraji neobjednávají zdejší šotojoudové, kteří vidí tzv. potenciál i v Mochovance nebo Kralovice-Mladotice, ale někdo, kdo se na to dokáže podívat vcelku nezaujatě. V ČR poměrně vzácnost.

Gargy

Kralovice-mladotice je sjízdná v celé délce sem si nevšiml.

Pavel Skládaný

To jako znamená, že se zruší rychlíky Praha-Louny?? Jestli to tak půjde dál, tak bychom mohli zrušit i Praha-Kladno a neobtěžovat se nějakou modernizací Buštěhradky.

Oldřich Sládek

Dovolím si připomenout nákladní dopravu a zjevně se v problému úplně neorientujete.

Ale zase velmi oceňuji, že jste se podepsal. Ono těch anonymních internetových hrdinů od klávesnice , předpos….strachy se podepsat pod svým skutečným jménem, je tady hafo 😉

Vitezslav Smehlik

A vy jste nejaky znalec a zdejsi cenzor, ktery si osobuje pravo jine komentatory lustrovat, ocenovat nebo hanet? Koho si myslite ze zajimate?
Jinak skoda kazde lokalky, radsi kdyby zrusili par manageru a kmotru, mozna by se naslo dost na provoz.

Oldřich Sládek

Nic si neosobuju, jen si cením, že i vy se podepisujete svým jménem , když mě kritizujete. V čemž vám nijak nebráním, jen do mě 😉

Konstatuji nicméně, že netušíte, o čem píšete.

Rektor

A jak víte že je to jeho jméno? Psát tu můžete pod jakým kolik jménem?

Georg

je to tak. ja jsem treba fantomas. ha ha ha.

PepaM

Každé lokálky doopravdy škoda není, právě naopak, čím míň zbytečných „šukafónií“, tím lépe.

Georg

muzete tam ten vzduch vozit vy, svojim autem treba.

Pavel Skládaný

Já jsem se nepodepsal, já se tradičně podepisuji. V tomto směru čest i Vám, též nesnáším anonymní hrdiny.

JirkaK

rychlíky Praha – Louny již několik lez nejezdí, když tak jezdí rychlíky jen Praha – Rakovník a ty jsou v objednávce MD, Praha – Louny jezdí jeden pár Sp v objednávce SČ kraje

Pavel Skládaný

Vím, byla to pochopitelně malá nadsázka, čekal jsem, že mi to pravověrní neodpustí :-). Před pár lety tudy jezdily i rychlíky Praha-Most-Karlovy Vary, jel jsem s tím myslím dvakrát a bylo to slušně obsazené.

Georg

v roce 1993 jste tim jel dvakrat a ted z toho delate nejake teorie, hm.

Pavel Skládaný

Nic nezobecňuji, jen zmiňuji namátkovou zkušenost okolo roku 2005, kdy se po této trati proháněly rychlíky Praha-Louny-Chomutov se zdánlivě nebásnickými jmény Luna a Emanuel Rádl. Třeba se ten kraj od té doby vylidnil a přepravní poptávka klesla.

Svojsin

Kdo to je ten rychlík Praha – Louny?

Pavel Skládaný

Teď už spíše ty Sp, bezzastávkové R jezdily jen cca do roku 2006.

Kosmik

Ája bych zase zrušil Středočeský kraj, ten se nepovedl.

rtep

Takových krajů je víc, co se nepovedly.

Figo

Třeba Vysočina a VDV 🙂

Daniel Jablonecký

Je vidět, že tam nežijete. Takový IDS jako je PID může kraji leckdo závidět, a nejen v ČR.

Cestují Krusnohoru 615

No upřímně řečeno PID jako odstrašující případ nám může závidět celá galaxie, lepší panoptikum asi nikdo nemá. S obludnosmi jako jsou nejrůznější prevlikaci bus linky které vymetou kdejakou mez to se může Praha a středočeský kraj vážně jít někam klouzat. V prvních letech byl PID určitou naději, ale poslední dobou jde jen o šotoušske sny s rukou v nočníku. Samozřejmě jsou tu případy jako je oblast Kladna, kde za stávající stav nelze jen ukázat na ROPID, ale celkově PID nelze brát jako něco extra spíše je to kategorie zoufalosti. Tímto názorem však také nepopírám otázku zastaveni vlakové dopravy v úsecích… Číst vice »

idk123

Takj v případě Lužná – Žatec by měla přijít změna k zahuštění taktu na 120 minut. Vozidlo na to je, akorát dnes zbytečně postává v Žatci či Měcholupech.

Cestují Krusnohoru 615

Je vůbec otázka jestli na středočeském krajském úřadě vůbec o této možnosti mají vůbec ponětí. Každopádně stabilní interval, návaznost spojů a efektivnější využití techniky by vnesla jasnější pohled jak dál pokračovat.

idk123

Proč by měli mít? To by je stálo další peníze, oni umí jen rušit nebo zavádět vzduchovozící autobusy.

Daniel Jablonecký

Je vidět, že o tom prd víte.

Georg

ja bych zrusil rezijky, zejmena ty pro duchodce. hned by byl na internetovych diskusich klid.

Tomáš Záruba

110: Tak aspoň po Zlonice by to zůstat mohlo, zhruba někam tam „kousek za Slaný“ by časem efekt pokračování jako Sp do Prahy fungoval. Když to nepojede dál, dokonce by se nabízela jako konečná zastávka u školy (na lokálce).

kakov

u školy myslíte ve zlonicích?

Kubrt

Ano.

David

Kdyby SŽ ty tratě rekonstruovala a elektrifikovala a částečně přetrasovala, tak by asi nebyl problém na nich objednávat dopravu, protože by byly pro lidi atraktivní. Ale pokud je momentální rozhodování mezi 810 či RegioNovou na kolejích s maximální rychlostí 40-70km/h stavící 1km za vesnicí a klimatizovaným autobusem stavícím v centru s tím, že ten autobus je o polovinu levnější a všichni lidi se do něj ve špičce vejdou, tak není moc o čem debatovat. Třeba Slaný – Louny (pro relaci Slaný – Louny střed to nikdo nepoužije, protože to jede 1h 5min minut s přestupem v Lounech nádraží (za městem),… Číst vice »

noerf

Problém je, že SŽ udržuje paskvil z 19. a počátku 20. století. A neřeší se, že přepravní proudy jsou po sto letech jiné a jinými směry. A hlavně, že některé železniční uzly jsou z hlediska cestování mimo přepravní proudy.

Oldřich Sládek

Hm. Asi netušíte, co znamená v ČR připravovat tratě v nové stopě…. To je asi tak 14 let trvající vopruz s obrovským odporem obecenstva. Osobní zážitek.

Frantisek

Lepší 14 let opruzu než za chvíli žádné železnice a zdvojené či ztrojené silnice. Možná by tomu pomohla změna přístupu ze strany států, leč to je jiná kapitola.

XXXD

Tak ono to někde nezachrání ani nové vedení trati, respektive ta nová stopa nebude ekonomicky obhájitelná i s ohledem na očekávaný nárůst cestujících.

Georg

a co takhle zmena pristupu ze strany frantiska? to by vyslo levneji.

Daniel Jablonecký

Všejanská spojka, že?

Georg

a taky kostelecka!

David

Ale to je přeci v gesci SŽ si u svého zřizovatele vyjednat lepší podmínky pro liniové stavby. Těžko může navrhovat změny v zákonech někdo, kdo s nimi nikdy nepracoval.

F. K.

To není problém SŽ, ale povinnost. To je problém MD.

Petr Šimral

Ale však tam nová trať je taky navrhována, aby vyhovovala novým současným potřebám. Jmenuje se RS4 a má vést velice na hrubo takto: https://mapy.cz/s/kojejupere

Georg

takze sprava zeleznic od nekoho dostala mandat a desitky milard na to, aby pretrasovavala byvale uhelne drahy v severnich cechach, aby tim trefila par vesnicek a louny?
to je nejake sotousske scifi? alois nebel 2100 nebo tak neco?

Jelen

Šmankote, tak tu stanici v Chlumčanech přejmenujme na Blšany a bude to vyřešeno? Zastávka Vrbičany se také dříve jmenovala Vraný a nikdo neodsuzoval provoz na této trati jen kvůli tomu, že je zastávka v jiné obci a od té, po které se jmenuje, je vzdálena 3 km. V Čeradicích prochází trať kolem obce, copak tam nejde tu zastávku zřídit? Je opravdu nutné kvůli tomu rušit provoz na celé trati? Vlak na této trati je využíván a to dost. V životě jsem tam nezažil prázdný vlak a cestujících bylo vždy dost jak ve vlaku, tak na zastávkách. Navíc nedávno proběhla modernizace… Číst vice »

David

I ty Blšany mají zastávku 600m od obce.
Problém je v tom, že kraj nemůže někde zřídit zastávku, či ji posunout blíže k obci, to je v gesci SŽ. Kraj pouze může nebo nemusí objednat dopravu.
Když tvrdíte, že cestujících je dost a kraj tvrdí, že cestujících není dost, kdo má tedy pravdu?
Mimochodem, co tam teda jezdí? Podle jízdního řádu to není nízkopodlažní a ještě loni to byla to 810.

Kubrt

Teď tam jezdí vesměs RS1, které ČD koupily jako dvacetiletá zánovní vozidla (žádné ojeté šroty) a stály jim v Lounech v depu v očekávání nasazení na nějaké budoucí vysoutěžené výkony, kde budou zasmluvněny. A prtože to vypadalo blbě, že z Loun na Kralupy jezdily šukafony a přitom v depu stály RS1, začaly jezdit místo 809 poněkud mimo plán a smlouvu, jako jakési gesto (chvályhodné).

Gargy

Autobus se dostane na 70 km/h? Těžko ..když to stojí co chvíli jede 40 km/h

David

Úplně v pohodě. Vzdálenost mezi zastávkami je třeba i 2km a na zrychlení na 70km/h potřebujete jen pár set metrů. Ten vlak se rozjíždí na 70km/h mnohem pomaleji.

Koumes

Tedy nejsem expertem na dopravu ve SČ nebo Ústeckém kraji, ale podle IDOS jede vlak ze Slaného do Loun 50 min a jen málo autobusových linek za 46 min., většinou také za 50 nebo s přestupem na Dědině ještě o dost déle. Takže vykládat něco o dynamice je zcela zbytečné. Ceny busů jsem nenašel, tak nemohu porovnat.

Daniel Jablonecký

Proč byste hledal ceny busů, když už je dneska celý kraj zaintegrován v PID?

David

Jenže ten autobus (linka 389) po cestě obslouží 16 zastávek (kdyby jich obsloužil jen tolik co vlak, tedy 9, byl by mnohem rychlejší. A velkou roli hraje to, že vlak končí 2km za městem. Ideální by bylo ukončit vlak v Louny město, ale to opět není v gesci SŽ. Uznávám, že zde je to i chyba objednavatelů, kteří, se mohli domluvit na provozu až do Postoloprt, nicméně na ta trať je zase velmi pomalá a přímý autobus by trasu zvládl rychleji. Ceny busů (pořízení) jsou výrazně níž než ceny vlaků, a jízdenky jsou v rámci IDS, takže to vyjde na… Číst vice »

Petr Šimral

Jo jo, vrazím desítky „malýchJardů“ do toho, kde zvýším průměrné obsazení vlaků ze tří cestujících na pět…

David

Ne, ale třeba trasa Praha – Rudná – Beroun, by přilákala mnohem víc lidí, kdyby tam jezdily moderní elektrické vlaky, které by se tam nemusely ploužit 60km/h. Totéž kdyby trať Praha – Kladno po cestě ještě pobrala Unhošť. Praha – Rakovník by taky pobrala víc cestujících kdyby ta trať alespoň vzdáleně konkurovala dálnici. O trasách jako Praha – Brandýs nad Labem či Praha – Neratovice – MB nemá smysl ani pochybovat. Co třeba Kralupy – Velvary, ta investice by nebyla ani nijak drastická aby se tam nejezdilo 40km/h motorákem, ale 100km/h krátkou elektrickou jednotkou. Kralupy – Slaný totéž.

PvvS

A kolikpak by ta nijak drastická investice byla ? Takový Židlochovice maj 3km a stály tuším 690 milionů, Šakvice – Hustopeče maj necelých 7km a stojej 1.4 miliardy. A to jsou jednokolejky.

Georg

to mate zrejme pravdu z pohledu prepravniho potencialu, ale i upravy techto trati by byly/budou dost drahe a bude spis zazrak, kdyz se je povede opravit.
nicmene potencialem z praha-rudna nelze oduvodnovat pretrasovani trati z luzne nekam na konec sveta, to je o dva az tri rady jinde…

idk123

A jinak pokud o tomto uvažuje, mělo to být zohledněno v návrhu jř. Ne s tím vyjít na světlo teď. Vsadím se že to chtěl tutlat a přijít s tím zase na poslední chvíli jako s hotovou věcí…

Aaabbb

Tato strategie byla zvolena již vloni… a o lecčems to vypovídá.

Daniel Jablonecký

Proto se návrh nazývá NÁVRH.

idk123

Ano, návrh, do kterého se ani neobtěžuji dát poznámku že není jisté zda spoj pojede, jako tomu u některých je…

Daniel Jablonecký

A co jako? Vy jako šotouš si počkejte na to, co oficiálně vyjde koncem listopadu.

idk123

Hlavně jako cestující využívající trať z Lužné do Žatce jako síťovou spojku.

Dachs

„V případě neuspokojivých výsledků ze sčítání cestujících i má dojít k zastavení osobní dopravy i na trati Mělník – Mladá Boleslav.“ Uspokojivé výsledky? Po té, co zde vlak spíš nejezdil, než jezdil? Opravy trati plánované i neplánované (sesuvy), lockdowny, ale ránu největší tomu dalo rozhodnutí krajských likvidátorů. Přece nemůžu dělat průzkumy po té, co naštvu lidi, kteří byli nuceni hledat jiné alternativy. Jistěže autobusy to odvezou taky, náhrada měla kapacitní problémy prý jen z Katusic a Bukovna do MB ráno. Ano, je to (logicky) region plný Fabií, pro řadu místních nutnost, aby si mohli vyřídit své věci a dojet, kam… Číst vice »

Jelen

To je ale zřejmě strategie kraje, dělat průzkumy v době, kdy tam jezdí méně cestujících a pak prezentovat výsledky jako minimálně vytížené vlaky. Důkazem pro toto tvrzení jsou neustálé přepravní průzkumy na trati Pečky – Kouřim, které probíhaly jak za lockdownů, tak i teď před pár měsíci během výluky na hlavní trati (kvůli které moc nefungují návaznosti a cestujících je tam tak logicky méně).

smasska

Průzkumy probíhají samozřejmě několikrát ročně covid necovid, protože jejich pravidelné provádění má dopravce za úkol ve smlouvě (obvykle je to tak ve všech krajích)…

Georg

pruzkumum na lokalnich tratich ale sparkata vec neveri. jsou naschval cinkle, aby se to pak mohlo zrusit, vite?

smasska

Pokud by měly být cinklé, tak ze strany dopravce, který je provádí, potom by v zájmu jeho byznysu měly být naopak cinklé směrem nahoru, no ne?

Jelen

Ano, velmi často jsou. Možná se budete divit, ale je spousta čísel z průzkumů, která realitě neodpovídají.

PvvS

Tak to jistě máte důkazy ? Podal jste trestní oznámení ? Nebo tady jen ukazujete svoji dojmologii ?

Svojsin

Ano, připisují se cestující.

Jelen

Řeknu to na rovinu, jen d***l může navrhnout rušení provozu na tratích jako Mělník – Mšeno – MB a Slaný – Louny. Do Mšena ještě loni jezdily vlaky vytížené, teď samozřejmě jezdí prázdné kvůli jejich minimální nabídce a nevhodným časovým polohám. A v úseku Slaný – Louny jezdí vlaky vytížené dost i nyní. Nevím, kde Borecký pořád bere ten nesmysl, že jsou minimálně využívány, zřejmě tam nikdy nejel. Zrušení Bakova – Bousova chápu. Mochov s přimhouřením očí také. Redukce Rožmitálu jen na letní víkendy je rovněž v pořádku. Ale co je moc, to je moc a rušení provozu na 110… Číst vice »

idk123

Zapomněl jste na 124, to je ještě více mimo mísu.

Jelen

Ta samozřejmě taky. Ale 110 vidím jako mnohem větší problém, ta prochází více obcemi a je vytíženější.

idk123

Ale jen proto že tam jezdí více spojů. Myslím že na počet cestujíácích na spoj vyhraje 124.

Frantisek

Rožmitál by snesl 800 m nové tratě do blízkosti centra a případné automatické spřahování v Březnici, nemluvě o vlečce do průmyslu; pak by možná i vlaky byly využívány.

Zapa

Tady se mluví o šetření a vy tu plánujete „možná“. Pojďme rozvíjet hlavně to co už teď jezdí plné a má šanci na další smysluplný rozvoj.

Jelen

To nepochybně ano, ale to je asi nereálný projekt.

Georg

jo a taky zdvojkolejneni a flirty a spojeni z pribrami na dobris a novou stopu podel d4 a to vsechno kvuli rozmitalu…
zatimco vsechny ostatni vesnice podobneho vyznamu, kam ovsem v 19. stoleti nenatahli lokalku, jsou vam uplne u prdele – narozdil od kraje, ktery by mel zajistit srovnatelne standardy dopravni obsluznosti pro vsechny obce…

idk123

On ten vůl asi neví, že Ústecký kraj stojí na trati 124 o dvouhodinový interval ke každému rychlíku. Ono kdyz máte tři páry spojů denně, tak to moc lidí nenaláká. Místo toho raději pomalejší autobus, který navíc zaplatíme i ústeckému kraji (dle materiálů na stránkách ústeckého kraje na linku do Žatce Ústecký kraj nepřispívá).

idk123

Jinak materiál zde, viz stránka 7: https://formulare.kr-ustecky.cz/materialyzukver/13_ZUK_2022-02-28/pdf/13_ZUK_MAT_15_2_priloha_1.pdf

Linky 305 a 404 jsou mimo objednávku Ústeckého kraje, platí si je celé středočeský kraj.

Aaabbb

Přesně tak. Tady se nikdy neřeší, co je příčinou té nevyužívanosti, jednodušší je to prostě škrtnout.

idk123

Přitom na trati 124 je ta příčina velmi evidentní.

Daniel Jablonecký

Prosím vyjadřujte se slušně a nedopusťte, aby vámi cloumaly emoce zhmotněné vulgárními výrazy.

Artem

Minutu ticha za asi 3-4 pravidelné cestující a tak 2-3 přispěvatele do diskuzí, kteří by tam rádi někdy přepravili kolo a zašli si ve vlaku na záchod (mimo stanici, samozřejmě).

Frantisek

Tak se raději stresujte kolonami aut a jejich důsledky, když považujete zlepšení ve prospěch většího využití kolejí za zbytečná. Mnozí i jinde to vidí jinak, ale tady se holt pojede ve starých tezích a snaha o jiný pohled bude vysmívána. Ono je jednodušší setrvávat v zažitých schématech, než hledat cesty ven.

PvvS

Souhlas, vy jste ukázkovej případ, že se nepohnete od zažitých schémat.

Daniel Jablonecký

Přesné! 👏

Georg

prestante zlehcovat poctivy umysl techto prispevatelu si to behem roka, maximalne dvou, projet.

Novotny

At Borecky radsi odstoupi nez vsechno nesystematicky seskrta. A 0ak se to bude tezko napravovat a vracet provoz tam, kde byly trate nakladne rekonstruovany. Kraj by mel setrit personalne, nez omezovat dopravu.

David

Kraj vydává na veřejnou dopravu 1/3 celého rozpočtu, k tomu mu stát osekal příjmy (daňová sekera za 100mld z pera ODS+ANO+SPD) k tomu současné zdražování energií (nafta). To vám, žádné personální škrty nevyrovnají.

Frantisek

Stát hlavně nenabízí potřebnou infrastrukturu pro vlaky a současně ji značně zpoplatňuje. To je možná ten hlavní problém.

Hodně štěstí

Třeba policejní dozimetr zakmitá v Úvalech. 😆

idk123

Tak taková smlouva je velmi výhodná. Jen ne pro kraj 😀

Neznamy Jarek

A zkoušel se někdo KŽC zeptat co by stálo ukončení smlouvy?

Stráťa

Na to nebude potřeba se ptát, bude to napsáno v té smlouvě.

Hodně štěstí

Pan Borecký asi nemá moc rád železniční dopravu co?

Hodně štěstí

Koridory stejně větší kapacitu regionální dopravy nepojmou pri zachování nákladní a dálkové dopravy a nové vozidla by se musela stejně v budoucnu nakoupit. Ale zrušit vlakové spojení mezi dvěmi okresními městy Louny – Slaný je úplná nesmyslnost, která se kdysi prováděla v Polsku a teď se to těžce napravuje.

Hodně štěstí

To máte pravdu. Není tam jen o koridorech, ale třeba i o snížení vlakové přepravy Praha – Kladno, Praha – Mladá Boleslav a převedení část výkonů na autobusy. 👍

Hodně štěstí

Sorry, napsal jsem to opačně převedení z autobusů na vlaky.

Mirek Zv.

Převedení na vlaky + snížení vlakové přepravy? Předtím jste si moc neodporoval, po opravě už ano.

Georg

stoji, stoji, ale kdyby sedel, stejne by nepustil.

PetrB

Slaný není okresní město. Slaný spadá pod okres Kladno

Vít Jůza

Zatím na nejen regionální dopravě na koridorech nejezdí jen patrové soupravy standardní čtyřsetmetrové délky, tedy trochu nějaké rezervy na kapacitě jsou.

Petr K.

To je zase kec…

Lukáš Chytil

Jo, ten zvýšený rozsah vlaků na koridorech vidím vždycky, když jdu do Praskoles na vlak.

Kubrt

Má jí rád, ale vidí její roli někde jinde, než v převážení pár desítek lidí v jednom vlaku (v nejlepším případě).

Oldřich Sládek

Ale má. V pondělí jsme se dohodli na vzájemné podpoře lehké elektrizace Kralupy – Kladno, Jeneč – Středokluky a podpoře elektrizace Hostivice – Rudná. Například. V principu chce do budoucna zadrátovat vše, kde bude Středočeský kraj objednávat dopravu. Což podporujeme.

Koordinujeme naše snahy, to, že se někde neobjedná osobní zavazková doprava, neznamená, že se trať vytrhá a přestane se na ní jezdit 🙂

PepaM

Skvěle 👍

idk123

Takže v budoucnu i Kladno – Rakovník a pak najednou z ničeho nic Borecký zjistí, že oni do toho Žatce a Chomutova lidi jezdit chtějí…..

Kubrt

Až ty tratě budou atraktivní, tak se osobní vlaky obnoví/posílí, v čem je problém?

idk123

Ono aby trať byla atraktivní, tak by tam také muselo jezdit více než tři páry spojů denně, víte? (Jak ostatně chce ústecký kraj)

digi

Tak aby ta trať (kladno – chomutov, bo Ra) byla konkurenceschopná, tak by se musela přetrasovat (zvláště v úseku ruda – lužná) aby se dosáhlo stejných jízdních časů jako má bus… pokud tam jenom zapícháte sloupy a natáhnete dráty, tak jenom zachováte dnešní, neuspokojivý, stav

idk123

Zvláštní, že kombinace metro + bus nebo R24+U14 vychází časově na stejno do toho Žatce. (nepočítám komerční linky)

digi

Já ale nepsal nic o žatci… tak nevím proč to sem mícháte…

idk123

Dobrá, psal jste Kladno – Chomutov.
Zde je nejrychleším spojením veřejnou dopravou hádejte co? No vlak do Lužné a dále po trati 124 😀
Do Rakovníka je občas s přestupem o trošku rychlejší autobus, ale asi tak o dvě minuty oproti rychlíku. Přímý autobus je znateolně pomalejší.

MartinS.

Náměstí Republiky – Zličín (metro) + Zličín – Žatec (bus 405) 2:00 hod.
Praha Mas. n. – Lužná u Rak. (R) + Lužná – Žatec (Os.) 2:07 hod.
Jenže ten vlak je vzhledem k poloze nádraží použitelný asi tak pro 1/6 Žatce. Autobus obsluhuje největší sídliště a centrum. Pro běžného denního cestujícího je metro+bus časová úspora až hodinu denně.

idk123

Rozdíl 5 minut u dvouhodinové cesty, to je hrůza. Ale on taky ne každý jede z Prahy, prostě jsou místa odkud vlak s přehledem vyhraje.

Pavel Skládaný

Atraktivní je hlavně pravidelná taktová doprava, jen atraktivní koleje nejsou všechno.

Kubrt

Potřeba je samozřejmě vše: slušná trať, vozidla i nabídka vlaků. A někdo to celé musí zaplatit, abychom nezapomněli.

Frantisek

Jenže pomalé vlaky jezdící s obtížemi po rozbitých kolejích a zastavující kilometr za obcí, ideálně si v tom taktu ještě ujíždějící, přitažlivosti nepřidají.

Mirek Zv.

Problém jev tom, že se auto stane nutností i pro ty Pražáky, kteří zatím řídit nechtěli, protože už se definitivně nedostanete nikam (kromě měst na koridorech). Pohádky o obsluze autobusy vyprávějte dětem.

Kubrt

Představte si, že ve svém okolí znám řadu obcí, kam nic jiného než vlak nejezdí, a přesto obce prosperují, rostou a lidi jezdí autobusy.
Pražáci bez auta, co chtějí jezdit vlakem do Dymokur nebo Peruce – jak významná je to skupina? Spíš bychom se měli starat o to, aby se lidi z Dymokur dostali kam potřebujou.

Georg

nene, zvolsky to zna jen tam, kam dojede na rezijku. svet mimo dosah rezijky je terra incognita a zijou tam barbari, v jeskynich.
autobus je sproste slovo a ids je falesna vabnicka na lidi bez vztahu ke draze.

Georg

prazaci se nedostanou vlakem do zatce, nebo kam ten superpomaly spoj s prestupem v luzne vede?

idk123

Až na to že není superpomalý

Frantisek

Že nedělá nic pro jejich zatraktivnění. Naopak, maluje na ně cyklostezky.

Kubrt

Tak on primárně musí nějak zajistit veřejnou dopravu s nějakým množstvím peněz, které na to má v rozpočtu. To je jeho úkol.

ušatá

Který samozřejmě neplní, protože ty jejich výpočty jsou nesmyslné a neobhajitelné. Prostě stále ta stará písnička, kterou mnozí, neznající odbornou problematiku, hájí.

Georg

a jak se oduvodni treba miliardova prestavba nejake uhelne drahy pro vybydlene vesnice u zatce tem obcim, kam vlak nikdy nejel?

ušatá

A jak se odůvodní dálnice s počty aut pod deset tisíc, s dopady do krajiny a zdraví lidí v řádu milionů a miliard? A už vůbec bez spočtení alternativy v převodu a vytvoření podmínek pro převod zboží i lidí na kolejovou dopravu?

Stráťa

Ona existuje alternativa dálnice? Ta železnice co neumí přepravit ani kolejové vozidlo a pár stovek kilometrů dál?

Až železnice sjednotí legislativu tak aby vozidla přejeli Evropu stále s jednou posádkou na jedny doklady, za konkurenceschopný čas a cenu tak se můžeme začít bavit že máme alternativu ke kamionové dopravě.

Radim

Mne by zajímalo, jak zjistí, že už jsou ty tratě atraktivní, když tam nebude nic jezdit?

Kubrt

Snad se shodneme na tom, že stávající stav a trasování tratí Praha-Žatec a řekněme Zlonice-Louny, spolu s charakterem osídlení v tom kraji, nejsou s to nabídnout atraktivní železniční spojení, které by nalákalo tolik lidí, aby ty vlaky rozumně obsadili (40+ na vlak, tedy něco co sólo bus neodveze). A bylo to tak už v době, kdy pan Borecký chodil do školky, tomu to na hrb nehodíte. Jak to změnit, aby tratě byly atraktivnější pro cestující? Zvýšit počet obyvatel v kraji, přiblížit lidi a železnici, zrychlit spojení do cílů (Slaný, Žatec, Rakovník, Praha..). Pak se bude dát vyzkoušet, jestli taková nová… Číst vice »

Oldřich Sládek

Ano. A co jako? V čem je problém? My Buštěhradku používat budeme i nadále.

idk123

Lidé by jí také používali více, kdyby se na ní MD v roce 2011 či kdy to bylo nevykašlalo…

Pavel Skládaný

Není to nakonec spiknutí Borecký-Sládek ve jménu likvidace osobní dopravy ve prospěch uvolnění kapacity pro dopravu nákladní? 🙂

idk123

Nakonec tomu tak bude 😀

Pavel Skládaný

Pravda, být na místě pana kolegy, asi bych neuvažoval o mnoho jinak.

Georg

urcite, sladek potrebuje zrusit regiosprinter v intervalu 4 hodiny, aby tam jednou za tyden mohl projet s manipulakem.

Oldřich Sládek

Karamba. Jsem odhalen 😂😂😂

Pavel Skládaný

Nicméně bojujete regulérně :-).

Petr Šimral

Na těch tratích, o kterých je zde řeč kapacitu pro nákladní dopravu rozhodně není potřeba uvolňovat. Je jí tam i tak pro potřeby dopravy nákladní výrazný přebytek.

Georg

skladany, vam to politicky mysli, to je jasne. vy to jednou dotahnete klidne az na dozorce spadoviste.

Frantisek

Nezjistí. Budou už jezdit po nových silnicích…

Kubrt

Co to znamená „lehká elektrizace“? Děkuji za vysvětlení.

PepaM

Předpokládám pouze instalace TV + základní oprava svršku a spodku, bez zásadního vylepšování dalších parametrů trati.

Oldřich Sládek

V zásadě ano.

Oldřich Sládek

Lidově řečeno – prosté zapíchání sloupů bez dalších doprovodných investic. Vhodné pro tratě s technicky vyhovujícím spodkem /svrškem.

digi

Achjo, takže tímto zakonzervujete dosavadní, pro osobní dopravu nevhodné, trasování… A ještě přidáte politikům důvod aby ještě víc omezovali osobní vlakovou dopravu… důvod: tolik se do té trasy investovalo a oni lidi po ní stejně nejezdí, všechno zrušit a vrazit do autobusů…
Nepřijde mi to moc chytré, jakmile na železnici nebude osobka(vyjma pár koridorů), myslíte že politici budou mít důvod udržovat to jenom pro nákladku, nebo řeknou všechno na kamiony?

Daniel Jablonecký

Děláte, jako by tenhle stát X let hospodařil s přebytkem a teď nevěděl, co si s těmi našetřenými penězi počít.

digi

?? Nějak nechápu jak to myslíte…
Myslíte že když dáme málo peněz na rekonstrukci, tak ta trat dál nebude vynášet a jednodušejc se zruší?? Nebo máte nějakej výpočet s přepravními proudy neovlivněnýmy 2 lety pandemie které by vaše pocity potvrdil… Prachy jsou jenom otázka priorit a holt železnice to v čechách není…

F. K.

A čím se konkrétně má lišit ta „lehká“ elektrizace od „normální“?

Oldřich Sládek

Objemem investovaných peněz.

F. K.

Elektromarketing s adjektivem „lehká“ zkoušeli před váma už jiní, zhruba před dvaceti lety.
Dnešní doba je sice více příznivá (sveze se to na vlně různých „eko“), ale fyzika a technické normy zůstávají. Tipuji, že kolem roku 2040 to zase někdo vytáhne.

Frantisek

Nu, kéž by… Vzhledem k jeho současné argumentaci bez nějaké lepší vize do budoucna tomu moc nevěřím.

Georg

jasne, vole. tady probiha asi deset velkych zeleznicnich staveb, rozpocet sfdi na zeleznici je rekordni… nicmene lokalkovy onanista frantisek presto potrebuje skuhrat o tom, jak se strasne ublizuje draze zrusenim ramene voziciho 50 lidi za den.
protoze kdyby se tam udelaly draty a prelozky, tak tam pojede i 65 lidi a to se vyplati, horste.

zdydy

hlavně aby měli pak dostatek řidíču na autobusy jako v Pardubicích.

Hodně štěstí

To bude v pohodě. Kdyby ty autobusy nejezdily, tak vám aspoň kraj odpustí jízdné. 😆

Pája

Hustý 😂👍👏👏👏

Jouda

Paráda. Středočeský kraj mě silně začíná připomínat konec devadesátek 97/ 98 a řádění jako za Římana. Na druhou stranu je to služba a ta něco stojí a teď je Borecký překvapený ??Chápu zavirani Mochovů a podobně. Ale Rak Louny, Louny – Žatec a podobně. To začínáme trhat páteř kočce za živa. A Mělník – Mladá Boleslav ???? Když se do ní naštvalo půl miliardy nesmyslně, ale když už, tak by se měla alespoň technicky vyjezdit a ne ji zavřít. A nebo zavřít někoho. Viz akce zvedací most do Luzce. Ne, prostě tady nemá nic koncepci, ani logiku.

Kamui

Problém je že mezi Rakovníkem a Žatcem je pustina, je to nejmrtvější část republiky.

Mirek Zv.

To jste nebyl ve Verneřicích, například.

Daniel Jablonecký

Pustina, kterou jsme si tam sami vytvořili před 77 lety. Sklízíme, co jsme zaseli.

Kuba

Koncepci to nemá, ale je blbost dotovat ještě desítky let provoz na trati jenom proto, aby se umořila investice (not a bene ne krajská).
Louny – Žatec nikdo nezavírá, ze Středočeského kraje ani nemůže.

Jelen

Mšenka nebyla opravená nesmyslně, v době její opravy nikoho nenapadlo, že někdo bude mít tak hloupý nápad na ní rušit provoz. Vlaky tam vytížené byly, od roku 2017 tam jezdily co 2 hodiny a cestujících v nich bylo dost i v kladiva a o zimních víkendech. A teď se Borecký diví, že když seškrtá provoz na 4 páry spojů denně, že tím jezdí minimum cestujících.

Boro

On se nediví, ale je spokojený jak mu to vychází.

Aaabbb

Asi tak.

Frantisek

Akorát mohli vylepšit parametry, zase se všude brzdí a čeká. Bohužel.

Jelen

Vylepšují se, letos instalovány fungl nové šraňky ve Lhotce a Nebuželech.

Někdo

Vylepšit parametry na kopcovité dráze ? No to teda panečku :p

Hans

Doteď nechápu, proč železniční tratě kraje samostatné řeší co s tratěmi na svém území. Pak zde mámě paskvily ala Lužná u Rakovník – Žatec nebo Slaný – Louny, kdy Ústecký kraj chce železniční dopravu, mezitím co Středočeský kraj nechce dopravu

Kubrt

V čem spočívá ta paskvilnost? Prostě se budou muset na něčem dohodnout.
A kdo by tedy měl řešit osobní vlaky a místní autobusy? Ministerstvo dopravy?

idk123

Také je možnost že si vlaky Lužná – Žatec, které slouží hlavně k tomuto spojení a potažmo dále na sever, zaplatí ústecký kraj sám.

Kubrt

Ano, to je jedna z možností, na níž se můžou dohodnout.

idk123

Tak teď středočeský kraj sám platí za autobusy (305 a 404, viz výše), tak holt ústecký bude platzit vlaky 😀

Georg

psimvas a kdo potrebuje jezdit z „luzne“ (coz ani neni v te vesnici) do zatce? tam jezdej lidi k zubari, nebo tam maj lepsi hernu, nebo co v zatci je?

idk123

Z Lužné mnoho lidí asi pravda ne. Ale ten vlak má jednak přípoj z Rakovníka a druhak od rychlíku z Prahy a Kladna. A nejde jen do Žatce, ale pokračuje dále do Chomutova a Jirkova. A tam lze pokračovat rychlíkem směr Most nebo dále či Klášterec, Vary a dále. Tedy jde spíše o síťovost než o lidi jezdící přímo z Lužné do Žatce. Ale to pan Borecký a vy nechápe.

idk123

Slaný – Louny není tak jisté, to asi padne bohužel. Tam ústecký o provoz tolik nestojí… Lužná – Žatec, to je jiná.

Kernteriér

Minuta ticha za Jelena, Františka a spol.

Frantisek

U někoho holt nevede ještě více aut a asfaltu v krajině k pocitu většího štěstí. 🙂 Už to tak zkrátka je.

Kubrt

V tom případě by ses ale měl ve svých filipikách zaměřit na rozvoj páteřní železniční sítě. (Ne)provoz šukafonu z Křince do Městce na míru vyasfaltovanosti krajiny nemá žádný vliv.

Georg

no jestli se nekde rusi vlaky, tak se tam tezko budou stavet silnice.

Kernteriér

Za každý zrušený vlak postavíme 1 km nové silnice. To je panečku předvolební heslo.