Středočeské lokálky čeká další redukce, provoz skončí nejméně na dvou tratích
Na seznamu k ukončení provozu osobní dopravy jsou zatím tři tratě.
Středočeský kraj chce od prosince zastavit provoz osobní dopravy na dalších regionálních tratích. Důvodem je nízká vytíženost vlaků.
Vyplývá to z dokumentu o rozvoji veřejné dopravy, který dnes řešil výbor pro dopravu. Ten nakonec nepřijal žádné usnesení, protože nebyl usnášeníschopný. O redukci musí rozhodnout ještě radní. Na dokument upozornila jako první stránka Záhada lokálek.
Od prosince letošního roku se očekává zastavení provozu na dalších tratích. Jde konkrétně o trať 110 v úseku Slaný – Louny. Současně má skončit provoz na trati 062 v úseku Křinec – Městec Králové. V případě neuspokojivých výsledků ze sčítání cestujících má dojít k zastavení osobní dopravy i na trati Mělník – Mladá Boleslav. Na této trati došlo k omezení provozu už od prosincové změny jízdního řádu.
„Tam, kde je to s ohledem na zachování rozsahu dopravní obslužnosti nutné, se předpokládá nahrazení vlaků autobusovými spoji,“ uvádí materiál.
Jednání s Ústeckým krajem
Od poloviny příštího roku má dojít k zastavení provozu na trati z Lužné do Žatce. Na této trati ale objednává dopravu Ústecký kraj, který zatím s tímto škrtem nesouhlasí. Středočeský kraj už loni posílil autobusové spojení podél této trati. Ústecký kraj chce o redukci ještě jednat. Materiál současně uvádí, že je možné analyzovat i rozsah objednávky na tratích v úsecích Velký Osek – Chlumec nad Cidlinou a Rakovník – Louny.
Radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký uvedl, že ještě řeší, co s jedním párem víkendových vlaků do Kralovic. Zde jezdí KŽC Doprava s nevypověditelnou smlouvou do roku 2028. Tu uzavřelo ještě minulé vedení kraje bez soutěže. „Pokud obce zastaví spolufinancování vlaků, tak se ještě stopne trať na Dobříš,“ dodal Borecký.
Kraj už od loňska zrušil provoz na celkem šesti tratích, na dalších výrazně omezil provoz. Ve dvou případech došlo k obnovení poté, co si dopravu zaplatily obce. „Železniční tratě vznikly na přelomu 19. a 20. století, dnes je ale doba jiná. Autobus vyjde objednatele veřejné přepravy levněji, na rozdíl od vlaku sveze lidi rychleji a může zajet až do centra obce,“ řekl loni Borecký.