Středočeské ANO neuspělo s návrhem k rušení provozu vlaků do Ústeckého kraje

Motorový vůz 809, Slaný, 23. ledna 2023. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaMotorový vůz 809, Slaný, 23. ledna 2023. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Podle současného vedení kraje je možností, že by provoz zaplatit Ústecký kraj.

Opozice za hnutí ANO 2011 na dnešním jednání středočeského zastupitelstva neuspěla s návrhem, aby kraj ještě přehodnotil svůj plán na ukončení pravidelného provozu vlaků mezi Žatcem a Rakovníkem a Louny a Slaným. Zastupitel za ANO Robert Bezděk poukázal na negativní stanovisko Ústeckého kraje z minulého týdne, které v době rozhodování středočeských zastupitelů nebylo známo. Návrh opozice ale neměl dostatečnou podporu.

ANO navrhlo usnesení, podle nějž zastupitelé nesouhlasí s ukončením dopravní obslužnosti Středočeského kraje na železničních tratích a ukládají středočeskému radnímu pro veřejnou dopravu Petru Boreckému (STAN) postupovat v těchto intencích při jednáních s Ústeckým krajem. Pro bylo 15 ze 44 přítomných zastupitelů, šest se vyslovilo proti a 23 se hlasování zdrželo. Návrh tak nebyl přijat.

Vedení Středočeského kraje argumentuje nízkou vytížeností spojů a vysokými náklady na provoz, vlaky by měly nahradit autobusy. Ústecký kraj je proti ukončení provozu. „S plánem Středočeského kraje od začátku nesouhlasíme. Už téměř rok se s nimi hádáme a říkáme: zachovejte to,“ řekl minulý týden radní pro dopravu Ústeckého kraje Marek Hrabáč (ANO). Pro schválení nesouhlasného stanoviska před týdnem hlasovalo všech 45 přítomných zastupitelů Ústeckého kraje.

„Pokud Ústecký kraj přijde s variantou řešení ‚chceme provoz v plném rozsahu a my to zaplatíme‘, tak samozřejmě my to určitě bojkotovat nebudeme. Na druhou stranu těžko lze akceptovat, aby se Ústecký kraj na něčem usnesl a nás potom nutil financovat provoz na trati, kde nám to nedává smysl,“ reagoval dnes na požadavek Ústeckého kraje Borecký.

Dodal, že se nebrání dalším jednáním, ale nemyslí si, že by na trati ještě mohlo nastat oživení. Poukázal na to, že pracovní příležitosti lidí a cíle jejich cest se změnily, navíc spousta tratí byla v minulosti budována pro potřeby průmyslu a nikoliv cestujících.

Tagy omezení provozu na regionálních tratích Slaný - Louny Středočeský kraj trať 110 Kralupy nad Vltavou - Louny trať 124 Lužná u Rakovníka - Jirkov Ústecký kraj
78 komentářů