Středočeská D3: Silničáři vypsali tendr na průzkum k tunelu Kamenná Vrata

Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSDGeotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD

Poslední termín pro podání nabídek je 22. prosinec. Předpokládaná cena činí 408 milionů korun.

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemel

Takový dramatický název…by mohli udělat ten vjezd nějaký tématický.

Jarda Š.

To je ale něco úplně jiného z hlediska dopravního významu. Na nutnosti dostavby D3 to nic nemění.

Mára

Je potřeba odvézt dopravu z Prahy a středních čech. D3 stejně dovede dopravu na okruh k Jesenici a tam se to zasekne …

Dalnice

Aha. A proc by se to tam melo zaseknout?

stapor72

Dal jsem vám palec nahoru, za správný názor, ale bohužel dál než na okruh, vést D3, již nejde. Jednoduše není kudy. Trochu by mohlo pomoci propojení okruhu na Běchovice, ale ani to není všespásné.

stapor72

Jen pro zamyšlení. Proč by nemohla D3 od Prahy vést, třeba tudy ? https://mapy.cz/s/halemasare Mám takový pocit, že by nenarušovala Posázaví a přitom by obsloužila více obydlené oblasti s o mnoho horší dopravní dostupností do Prahy, než navrhovaná trasa.

Dusanh

Co máte na mysli pod pojmem „nenarušovala Posázaví“? Jako že tato varianta nevede přes Posázaví?

stapor72

Nevím, ale mám pocit, že navržená trasa nenarušuje samotné srdce Posázaví (Posázavskou stezku, Jílovské doly apod.). Nemusíte souhlasit s tím, že nevede Posázavím, to také nebylo předmětem komentu. Ale ve své podstatě se mi zdá, že vede méně exponovanou turistickou a oddechovou krajinou. Pokud chcete navázat na D3, tam kde momentálně končí, není varianta, jak se úplně vyhnout Posázaví, ale prosazovaná varianta s mostem nad údolím řeky Sázavy, mezi Kamenným Přívozem z jedné strany a Žampachem z druhé strany, je podle mne ta nejhorší, z možných. Nemluvě o tom, že to je také absolutně nejdražší varianta. Raní zácpy v okolí… Číst vice »

stapor72

A ještě jako bonus, odlehčení dopravy okolo Benešova a přímé silniční spojení z Týnce nad Sázavou na okraj Prahy.

stapor72

Možná bych více ocenil koment, který nebazíruje na slovíčku Posázaví, ale spíš porovnal obě varianty a vyjádřil klady a zápory, k těmto variantám.

Dusanh

To je zvláštní – 25 let a víc se to plánuje a odborníci všeho druhu zvažují a porovnávají víceré varianty, aby nakonec vybrali jednu kompromisní, která je průchozí technicky i politicky.
Ale pak se vynoří někdo, kdo se dožaduje „porovnání … variant“. To jako proč?

D3 přes Jílové nenabízí přímé silniční spojení Týnci do Prahy?

stapor72

Nevím co vás vede k tomu, že zrovna vybraná trasa, je ta nejlepší ? Vy tušíte kolik zájmů a kterých jedinců, či skupin, prosazuje tu nejméně úspornou a nejvíce postihující krajinu, variantu ? A máte pocit, že napojení Týnce přivaděčem dlouhým 3,3 km, je lepší, než mých párset metrů od Týnce, směrem na Benešov ? A co Kamenice, Ládví, Benešov, pro ně by to náhodou nebylo lepší ? To znamená ulehčení Jesenici a okolí, což prosazovaná varianta, vůbec neřeší. Jděte se někdy ráno podívat na kruháč, z které strany čeká víc aut. Jestli od Kamenice, nebo od Jílového. Milý pane,… Číst vice »

Dusanh

Mě k tomu nic nevede.
Nejlepší varianta je ta realizovaná.

stapor72

Takže vy víte, že je nejlepší, ale nevíte proč.
Taky názor

Dusanh

Nejlepší varianta je ta, která se postaví = realizovaná.
Desítky nepostavených variant jsou k ničemu.

Jarda Š.

Navrhujete trasu D3 v souběhu s plánovanou přeložkou IV. železničního koridoru, a i proti té představitelé posázavských obcí ostře vystupují.

stapor72

Myslím že není nic proti ničemu, aby v souběhu vedle sebe byly vlaky a dálnice. Naopak to vidím jako plus, nikoliv mínus.
Vždy někdo bude protestovat, protože to prostě povede někomu okolo domu. Ale raději okolo domu, než středem turisticky velice oblíbené a Praze nejblíže, oblasti.

VTT

Takže raději okolo trvale obydlených domů než kolem chatiček, které jsou mimo sezónu prázdné?
Navíc je výhoda, že dálnice u Jílového povede tunely, pak na mostě nad Posázavím a pak jenom podél kopečků jižně od Sázavy. Nevede údolím, kde se hluk odráží od stěn údolí a otravuje všechny, kteří se v tom údolí nachází. Na rozdíl od jiných variant, hlavně od té nesmyslné východní, která by hlukem zamořila hustě osídlené území (mimochodem, stejné Posázaví, jako u Jílového) od Mirošovic až k Benešovu a pak dál Bystřici, Olbramovice a Votice.

stapor72

Já tak ani nemyslel hluk, jako to že plánovaná trasa velice neuleví provozu na staré benešovské, která je fakticky ve špičkách problém. Ale obsluhuje méně významné lokality Jílového, Hostěradic a vůbec menších územních celků, než trasa okolo Kamenice, Ládví, Týnce, Benešova atd.
Prostě z dopravního i krajiného hlediska, mě příjde navrhovaná trasa určitě méně vhodná, než trasa co jsem si dovolil navrhnout. A ta mimo jiné také nevede žádným údolím.

Observer

Paradoxem je, že naprostou většinou vozidel na „trojce“ severně od Benešova je provoz uvnitř Středočeského kraje. Těch, co se ženou od Lince, případně od Budějc, je tam naprostá menšina. Odpor Středočeského kraje proti výstavbě D3 je z tohoto pohledu padlý na hlavu.

Tomas

ten odpor … je proto, ze to chcou lidi. a lidi (dav) je obecne dost hloupy a sirsi souvislosti moc nepobere. ale volebni pravo maj…

Twix

Určitě? Mně právě přijde že provoz na trojce je tak nějak stejně silný až na hranici kraje a tranzitu je dost (někdy můžou tranzitní auta severně od Benešova ubýt protože sjedou na starou benešovskou). V jeden čas to z Prahy (i z centra) do Budějic vycházelo tak nějak stejně přes Tábor i Písek, ale D3 to zvrátila.

Michal M

Na starou Benešovskou se moc nesjíždí, je to klikatý, roztahaný vesnice, padesátka…
Pan Observer totiž buď kecá, nebo považuje Prahu za součást Středočeského kraje.

Twix

Padesátka je ještě dobrá, pokud se po zasekané I/3 jede třicítkou. V pátek odpoledne je celkem standard že z Prahy je lepší vyjet po staré benešovské do Poříčí, nebo ještě lépe to vzít přes Týnec do Benešova.

Avoda

Stejně je nepochopitelné, proč se nešlo cesou upgrade I/3 na D3.
Asi proto, že by to dávalo smysl, bylo by to levnější a rychleji postavené.
Stejný případ jako D52 vs. I/55 (D55) do Rakouska…

Pako

Možná by stálo za to posledních 20 let nespat a občas si o tom něco přečíst.

Avoda

Co přesně mi mělo uniknout?

Mysel

Ehm, vsechno? Jak blby napad by byl ten upgrade, to se resilo hned v pocatcich..

Dusanh

Je to stejně nepochopitelné, jako představa některých jedinců, že D1 před Prahou pojme ještě provoz z D3…

Lukáš

Protože logicky chtějí alternativu k výjezdu z Prahy. Chtějí uvolnit D1. Navíc rozšíření dálnice. u Pyšel a Čerčan je mission imposible. Bydlet tam, tak se jdu taky lepit na silnici, když je tu alternativa vedoucí mimo vesnice.

Avoda

D1 se uvolní (za 15 let, možná), ale výjezd z Prahy určitě ne. Výjezd dělají výpadovky a protože D3 na žádnou napojena nebude, přesune se celý provoz pouze o pár kolometrů na západ.
Všichni, co by opustili „velkou“ Prahu z centra a od východu na D1 u Modletic, pojedou po D0 k Jesenici. A ti, co pojedou po D0 od západu si to pouze po tu Jesenici zkrátí. Toje vše

A ten argument s Čerčany je úplně mimo, když zrovna tady vede současná I/3 naprosto mimo zastavěné území.

Jiří Kocurek

Pardon, Vídeňská není výpadovka? Zapomínáte taky na ty, kteří jedou dál za Prahu. Budvar na čepu v Liberci? Boiler z Dražic v Ústí na Labem? Alpská sůl všude možně? Melouny z polabí opačným směrem?

Martin

Vídeňská ulice jako výpadovka rozhodně nefunguje. Kdysi zřejmě měla být, ale nestihli jí dostavět. Stačí se jet odpoledne podívat na křížení s Kunratickou spojkou. Doporučuji s časovou rezervou…

asgarat

V plánech je stále Vestecká spojka, už snížili letos rychlost na 110, navíc tam snad Tesco vlastní pozemky a čekají na to

Tomas

to by ovsem byl ten nejhloupejsi napad.

jel kste nekdy po d1 z prahy do mirosovic?

Greyfin

Protože stávajicí silnice vykazuje pro případné rozšíření nedostatky z hlediska směrového i výškového vedení a prochází mnoha obcemi nebo v jejich bezprostřední blízkosti.

MP22

Že bysme si postavili další D46? Díky, ale ne.

VTT

Čekal jsem, že někdo tuhle kravinu vytáhne.
Upgrade I/3 na D3 je naprosto neproveditelná – někdy se po ní projeďte. Od Mirošovic až po Votice.

Michal M

Ježiš už ne, kdo sem tyhle komiky do každý diskuse posílá…

Dusanh

Tahle dálnice je ukázkou neschopnosti myslet strategicky. Kdyby ŘSD dokázalo „uplatit“ Neveklov, Tisem a další obce novou hasičárnou, opraveným kulturákem, příspěvkem na plynofikaci nebo podobné akce, tak bychom dnes měli na tři salámové kroky D3 až k Týnci a z druhé strany k Jílovému. A čekalo by se už jen na most. Užitek by z toho měli všichni, a možná by se nakonec nemusel ani stavět obchvat Olbramovic (1,3mld Kč).

Jiří Kocurek

Ten salám nemusí fungovat, viz D0 511, D55 u Bzence, nebo obchvat Mikulova.

Pako

Jo a taky pár ekoduktů v blízkosti obydlí a farem by to chtělo. Ty prachy by se už několikrát vrátily na každoročním navýšení cen.

Facepalm

Jojo, naházíme primitivním domorodcům korálky a zrcátka a všechno bude v cajku.
Akorát, že takhle to většinou vůbec nefunguje.

Greyfin

Lidi chtějí klid a neporušenou přírodu a ne opravený kulturák.

Twix

A kudy se tedy bude jezdit, pokud bude chybět na D3 most? Nebude to pak souvislá kolona aut jedoucích od Tábora na západ Prahy krosit vesnicemi na Štěchovice, nebudou pak všichni z Prahy na Benešov/Vlašim ucpávat mosty v Kamenném Přívoze a Týnci?

Dusanh

Kde jsem psal, že most nebude? Jen se mohl udělat klidně až jako poslední a ničemu by to nevadilo.

Twix

A já jsem se právě ptal, kudy se bude dočasně jezdit dokud ten most nebude otevřen.

Dusanh

Po Václavické spojce…

Twix

Jako že od jihu pojedu po novém úseku D3, tím tedy objedu Miličín a Olbramovice, a pak se po Václavické spojce vrátím na I/3? Tady se ale obávám že pro spoustu relací vyjde „lepší“ střihnout to vedlejších silnicích rovnou k D0 (zvlášť když I/3 opět nebude pobírat) a proto tahle salámová metoda neprojde.

Michal M

Tam žádný silnice nejsou. Resp. žádný takový, po kterých by se to střihání dalo smysluplně realizovat.

Twix

Trasa Neveklov – Praha Stodůlky, teď v noci to vychází nejrychlejší přes Jílové a nebo přes Štěchovice. Václavická spojka trochu urychlí trasu přes I/3, ale bude záležet na aktuálním provozu, navíc to Jílové by pak zvýhodnilo kdyby tam ta D3 zase pokračovala. A vzhledem k tomu, že k tomu Neveklovu by se tímto přivedl celý tranzit od jihu, vidím v tom pro Posázaví opravdu problém.

Dusanh

Moje úvaha na téma salámové metody SAMOZŘEJMĚ počítala s tím, že se most postaví. Ale klidně jako poslední dílek.
Takhle jsme v situaci, že budeme stavět 55km dálnice najednou se všemi tunely a mostem…

Twix

Ano to jsem pochopil. Ale i když by ten most stál jeden rok později než zbytek, vyvolalo by to na ten rok takové problémy, že to neprojde.

Dusanh

A samozřejmě Václavická spojka…

Petr

To je samej tunel, takže i rychlost v celém úseku bude nízká, snad 100 kmh a ne 80 kmh. Každopádně časově oproti současné silnici to moc rychlejší nebude.

Dalnice

Myslíte oproti současné I/3, která kolabuje 6x v týdnu? Kdy jste přistál na této planetě?

Kanil83

Tak za mě kolabuje , pze okolo Benešova posledních 10 let dělají vše pro to aby kolabovala … , kdyby byla I3 tažena v okolí Benešova pod zemi s mimo urovnovym křížením 2+2 místo těch geniálních kruhacu byl by klid . A ta teze ze to neda D1 je k smíchu , ona to po dostavení neda D0 🙂 ony ty auta co z I3 najednou na D1 jsou a funguje to , změna i3 na D3 nezpůsobí ze se ty auta zniceho nic namnozi , Řešením D3 středními Čechami je po trase I3 a dotáhnout D4 až do Budejek… Číst vice »

Dalnice

Jste pri smyslech?

Tomas

v dobranech maji dnes den pristupu k internetu?

Jiří Kocurek

Pardon, ale na I/3 se dá jet plynule 100 km/h? V Miličíně… ?

Mysel

Celkem vsude. Treba nekdy po pulnoci. (Je to nicmene v rozporu s predpisy.)

Dachs

O půlnoci je reálná stovka v řadě úseků I/3 už docela hazardem. Plynulou devadesátku tam vnímám v noci jako horní mez bezpečné jízdy, a to ještě z kolegy vypadne, že to nějak moc švihám. (Nejde o zajíce, kteří tam jsou o půlnoci běžně k potkání.)

Michal M

Já včera u Oldřichovce potkal hezké stádečko sviní. Takové když se rozhodne přejít trojku…

Michal M

V Miličíně je radar.

Twix

Miličín zrovna není takový problém pro celkovou cestovní rychlost (pokud není rozkopaný), to spíš ta stojící kolona kolem celého Benešova…

dizgrafy

Má se stavět v letech 2026 až 2029.
„Ech, ty tvoje bulíky! Už je mám zase na nose.“

Tomáš

To je samozřejmě nesmysl. Za zázrak budu považovat kopnutí do země v roce 2028. Cesta je ještě velmi dlouhá, plná odvolání a žalob. Bohužel..

marek hudec

dokud se nezmeni legislativa, mam na mysli ta blanketni (prazdna) odvolani nejruznejsich zelenych ubozaku, tak se nepohneme…….

Tomas

ono to sice vypada desive (banketni podsni), ale zakaz banketnich podani nic nezmeni. banketni podani v podstate prida jen mesic navic oproti stavu, kdyby bylo podano “vyplnene”

Tomas

(kua … blanketni … pisu trotloviny)

Snad se opraví chyby zákonů

Snad se povede urychleně zlepšit zákony aby se dalo začít stavět hned po EIA jak bylo slibováno

Tom Matto

Ja pochopil, ze po EIA bude mozne vykupovat pozemky, ne stavet. Stavba bude moci zacit po stav. povoleni i bez vyvlastneni pozemku, ktere bude bezet dal behem stavby.

milan

Melete nesmyly – nebylo slybováno stavět po EIA, ale možnost začít vykupovat pozemky už po EIA a nikoliv, až po územním řízení!

Pako

To už tady taky bylo ústy nějakého moudrého politika, že projekty výstavbu zbytečně zdržují a bylo by lepší stavět bez nich. 😂

milan

… Stát chce zrychlit výkupy pozemků pro dopravní stavby, začít by mohly už po razítku EIA – https://zdopravy.cz/stat-chce-zrychlit-vykupy-pozemku-pro-dopravni-stavby-zacit-by-mohly-uz-po-razitku-eia-175888/

Pako

Což se taky děje. Na základě konceptu DÚR, resp. z této vzešlého ZE se definují dotčené pozemky a už se hned vykupuje. Ale stavět podle EIA se fakt nedá ani psí bouda. To kolega „Snad opraví chyby zákonů“ trochu z horlivosti přestřelil.