Stovky lidí z celé ČR protestovaly proti zvažovanému rušení letiště Líně
Protest proti rušení letiště Líně. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Ministr dopravy Martin Kupka podpořil stavbu gigafactory.
Ministr dopravy Martin Kupka podpořil stavbu gigafactory.
podle studie Deloitte https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/cz/Documents/energy-resources/rozvoj-vyroby-baterii-v-cesku-kor-2.pdf je vhodné místo pro tuhle fabriku v Karlovarském nebo ústeckém kraji . proč VW a politici ignorují doporučení odborníků , a chtějí zničit letiště a tím způsobit škodu desítek miliard? letiště LKLN patří do základní dopravní infrastruktury ČR
Už to začíná mít úroveň OVM. Fakt by mě zajímalo, kdo je podle ctěné redakce zástupce dezinformační scény. Každopádně jsem hned klidnější, že tady jsem v bezpečí a bdělá redakce mě ochrání před nevhodnými informacemi.
Pokud se v celé věci angažuje proruský aktivista Jindřich Rajchl, tak to celé hodně smrdí. Víme, že není v ruském zájmu, aby se elektromobilita rozvíjela.
Keca tak jak chce tomio
V ruském zájmu není ani zachování letiště, které by v případě války mohlo sloužit vojenskému letectvu. Myslím, že v tomhle případě se Rajchl snaží zviditelnit a kdyby to bylo naopak a vláda bránila letiště před výstavbou továrny, bude Rajchl protestovat, že kolik by tam bývalo vzniklo pracovních míst a jak vláda kašle na lidi, že takovou investici nechce.
Tak nějak. Kdyby se tam stavěla fabrika na čipy, tak budou řvát, že tu litografii si může každý pořídit sám a vytesat si ji doma na koleně v malém, zato umělecky.
coby skoromístní jsem jednoznačně proti giganesmyslu, ať si VW tuhle klec pro polootroky postaví co nejdál odsud
Jasně, dělníci u VW makaj za minimálku a když by chtěli odejít, tak je zmlátí odboráři.
to sice ne … ale na tohle ti stačí vesmes „lopaty“ … a tech zrovna v okoli Plzne s celkem dost nizkou nezamestnanosti moc nebude. budou se tam navazet pres pul cech.
stavenim montoven ekonomiku dopredu neposuneme.
Jestli ono by to nebylo trošku jinak.
Slušně platící velká fabrika vysaje dělníky z méně platících fabrik a tam nastanou velké problémy.
A ono 4000 zaměstnanců není málo ani pro Plzeň.
Na druhou stranu u Plzně je zájem stavět asi právě proto, že tam ohromná spousta fabrik velice dobře funguje. Ona totiž není žádná záruka, kdyby se tohle postavilo někde u Mostu, že to bude fungovat stejně dobře – že se tam seženou stejně dobře převedším vedoucí profese, které to utáhnou…
(Navzdory častým představám, výroba pro automotive není o tom že tlačítkem spustím linku, postavím k ní rumuny, a „jede to samo“ )
Jako skoro místní jsem jednoznačně pro tento projekt. Čistá mobilita napájená mixem zejména jaderných elektráren a v menší míře obnovitelných zdrojů. To je budoucnost.
S výhradou proti FVE, které jsou budoucnost jen pokud se budou vyrábět v EU, za evropské ceny energií a při evropských standardech nakládání s odpady při výrobě FVE.
Hm a dostatek jaderných elektráren, máme? Dostatečnou síť nabíječek a kapacitu sítě, máme? Baterie co něco vydrží a nemusíte se bát rozhodovat zda dojedete nebo budete muset vypnout v autě nějaké systémy, umíme?
Skvělá argumentace, protože teď něco nemáme tak se na to vyse*eme, co třeba začít podnikat kroky aby jsme se do toho stavu dostali?
Ještě více aut a ještě méně vlaků, protože relativní (!) čistota pohonu? Zásadní problém, tedy plýtvání, stále neřešíme. Naopak…
Pokud by se tam měla stavět nějaká „mozkovna“, jsem jednoznačně pro. Místo je to zanedbané a donedávna ani většina lidí nevěděla, že existuje. Ovšem vzhledem k tomu, že se má jednat o „montovnu“, jsem jednoznačně proti. V tomto ohledu by se ČR už měla opravdu posunout a lákat sem investory, kteří zde budou tvořit výrobky s vyšší přidanou hodnotou, než jsou baterie do aut. Nehledě na to, že ČR je na automobilovém průmyslu až nezdravě závislá, takže by nám rozhodně prospěla větší diverzifikace.
Jenomže tahle investice má částečně řešit důsledky té nezdravé závislosti. V důsledku ukončení výroby spalovacích motorů mohou zaniknout až vyšší desetitisíce pracovních míst. Pro představu – motorárny a převodovkárny (Škoda) výfukové systémy (např. Faurecia), bloky motorů (Nemak), turbodmychadla (Bosch-Diesel), svíčky (Brisk), atd. Pro český průmysl je tedy bytostně důležité se dostat do výrobního řetězce technologií elektroaut (případně vodíkových aut). A předpokladem k tomu je lokalizace gigafactory v ČR. Žel by samozřejmě byla více potřeba v jiném regionu… A propos, pro mozkovny musí být vytvořeny podmínky (mj. vhodná skladba a kvalita absolventů), a v tom ČR dost pokulhává.
Automotiv jako automotiv. Ale tohle ukončení spálovácích motoru v automotiv, navíc jen u osobních vozů.
Pro skladbu a kvalitu absolventů chybí i motivace, který z vyšše zminěných zaměstnavatelů má primarní vývoj v republice?
Měli bychom začít příčinami, ne neustále flikovat následky utěšeně bující „nemoci“.
Já bych to takhle na kategorie neřešil. Proste narok na nejrůznější podporu včetně “nestandardní rychlosti urednich postupu” atd by měl ten podnik, který se zaváže trvale platit nadprůměrnou mzdu (nebo tak podobně). Pak by ani moc nehrozilo zaplavení gastarbeitery plus mzdový tlak na okolní firmy by byl hmatatelný. To bych si uměl představit, ze někdo nazve veřejným zájmem.
Nejrůznější podpora a nestandardní rychlost úředních postupů pro vyvolené? Soukromá investice veřejným zájmem? Možná bude fakt lepší tu začít pěstovat banány.
Prostě Kupka jako správný ODSák a hlavně kmotři stojící za ním cítí spoustu kapříků, chystajících se proplout českou kotlinou.
Nic víc za tím není třeba hledat…
Jasně, Havlíček by tam poslal zkrášlovací komando…
Proč do toho zase taháte tu StBáckou ANO sektu?
Včera jste ale nějak neodpověděl na tu mojí otázku, v čem přesně je Kupkova práce na MD lepší, než u jeho předchůdců, resp. jak se za rok této vlády přesně (předpokládám k lepšímu) projevila ta Fialou ohlášená změna…
Byla anketa, kolik lidí vědělo o letišti Líně před záměrem na továrnu?
Já o něm věděl od doby co jsme se stěhovali do Plzně – Letiště Líně leží cca 5km od místa mého bydliště
Nikdy jsem o tomhle letišti neslyšel
Nejsem místní, tož nechci soudit.
Ale kdyby to mělo vzniknout u nás na Moravě (v Přerově např. nebo v Kunovicích), tak hlasuju pro, protože to přinese obživu spoustě lidí. A armáda ani jedno letiště nepotřebuje. (potřebuje vrtulníkové letiště co nejblíž VVP, ideálně krátkodobou plochu přímo v VVP Libavé u Olomouce nebo v VVP Březina u Vyškova)
Problémem jsou tu právě ti lidé, kterým to má přinést obživu. Plzeňský kraj je jeden s nejnižší nezaměstnaností, většina dělnických profesí je už teď obsazována zahraničními dělníky z EU ale více i mimo EU (Ukrajinci, Mongolové…). Z tohoto důvodu já s výstavbou takové továrny nesouhlasím…
Když vidím jak opatrně lidi nakupují, kolikrát přebírají zboží než zdráhavě jej dají do košíku/vozíku, tak předpokládám, že naroste ochota na 14 denní dojíždění přes celou republiku.
Holt máme za sebou 7 bohatých a nyní prožíváme 7 let chudých.
Čili doufám, že naši občané budou mít přednost před cizinci z druhé strany planety a fabrika u plzně zajistí chleba pro naše české/moravské/slezské hladové krky.
A kde chcete ty občany sehnat? Nezaměstnanost prakticky není. Zeptejte se na HR kdekoli.
Opravdu, nikdy nezklamete.
Loni touhle dobou stavební řemeslníci odmítali zakázky, že až za půl roku.
Letos říkají za 2 až 4 týdny.
Což znamená návrat nabídky a poptávky do normálu.
Jen aby se nestalo, že ti stavební řemeslníci z oblasti JZ od Plzně ukončí činnost a půjdou pracovat do té gigafactory. 🙂
Mimochodem odkaz na doložení vašeho tvrzení byste měl?
Vlastní zkušenost. Jižní Morava, hrubá stavba, dokončovací práce, zemní práce, TZB.
O. K. A rozbor příčin včetně toho, že jde o nižší poptávku osob po takových úpravách vlivem větší finanční nejistoty**, byste měl také?
** Přičemž před 1,5 – 2,5 lety byla ta finanční nejistota také – tehdy vlivem covidových opatření, tzn. dá se namítnout, že před 1 rokem šlo o realizaci odložené poptávky vlivem „znovunabyté relativní finanční jistoty“.
V našem regionu se dokončují rozestavěné stavby. Stavby nových rodinných domků nezačínají, protože na to prostě lidi nemají. Prý už ani nežádají o prodloužení povolení od Stavebniho úřadu, aby ušetřili na dani z nemovitých věcí…. to mi ale nepřipadá racionální vzhledem k ceně projektu.
Ono klesají nároky na velikost obývané plochy, protože náklady na otop, elektriku přesahují rodinný rozpočet. Ze svého okolí mám 5 příkladů, kdy se sestěhovali mladí a staří. Nebo kdy starší manželé předůchodového věku uvolnili jednu místnost, do které vzali nájemníky kteří si už nemohli dovolit utáhnout nájem+energie garsonky.
Když se jim finančně víc vyplatí pracovat v té „kleci na polootroky“ než být OSVČ, tak jim to … zakážem?
Nic takového, tzn. o zákazu, jsem nepsal.
Myslel jsem to výhradně v tom smyslu „aby se pak ty stavebnické lhůty zase neprodloužily“.
Mimochodem já jsem o žádné „kleci na polootroky“ ve významu té továrny nepsal a ani si nemyslím, že by o něco takového mělo jít (ale souběžně s tím si nemyslím, že je kvůli tomu vhodné rušit zrovna letiště).
A není potom tedy lepší tu továrnu postavit v místech kde ta nezaměstnanost je? Aby méně lidí dojíždělo?
Je. Jsem jednoznačně pro. Teď jenom, aby to chtěl i ten kdo tu akci bude platit.
V případě průmyslové zóny u Holešova lákali, slibovali marně. Žádná firma neměla zájem. A hektary ploch prázdné a peníze fuč. Čili poučení pro příště – průmyslové zóny rozjíždět až leda když bude vážný zájem
Jestli chápu správně, tak bohužel VW říká buď Líně nebo to uděláme jinde mimo ČR. Fakt škoda.
Proč také investovat do výroby zpevněné plochy, když tady je jedna zadarmo. A dá-li příroda, mohou si nechat i vlečku (na rozdíl od skladů „hyper-řetězce“ u Kladna, kde koleje pro jistotu vytrhali a nahradili je silnicí). Jen aby to případné lithium z Krušných hor po těch zanedbaných jednokolejkách dostali až sem…
Bylo by, nahoďte. Chce to napojení na kapacitní komunikaci a ideálně vlečku zaústěnou do stanice s dvojkolejnou elektrifikovanou tratí.
Někde v severních Čechách, kde se čeká útlum těžby uhlí?
Například Sokolov. Pozemků Sokolovské uhelné kam se podíváte, na poměry v ČR vysoká nezaměstnanost, blízkost Německa, dálnice, elektrizovaná dvojkolejka, v okolí Sokolova prakticky neexistuje místo, kam by kdysi nevedly koleje…
Sokolov dálnice? D6 už dostavěli?
Nezaměstnanost na Sokolovsku a Mostecku(CV, TP, UL, DC) je dána hlavně tamním obyvatelstvem. Ti nezaměstnaní jsou nezaměstnatelní. Takoví makat nikdy nebudou, ani v Gigafactory VW, ani nikde jinde, tito pobírají dávky.
Opomenul jste dodat, že budou dojìždět autobusama, protože tratě už budou tou dobou vypnuté.
jj, nic nelze vyloučit, ani útok z Marsu.
Jasně, Kupka s Boreckým dělají všecko proto, aby se želznice přes Plzeň vypnula. Už zakázali Škodovce vyrábět rychlovlaky.
Co má Borecký do Plzně?
Já zase porůznu vidím plná parkoviště i docela plné nákupní košíky u nákupních center. I v těchto dnech.
V jakém regionu ČR?
https://www.denik.cz/z_domova/potravinove-banky-sklady.html
Tak jistě, necháme to postavit tak, aby co nejvíce lidí muselo někam jezdit. A pak budeme za veřejné peníze budovat další silnice (protože ‚železnice v ČR nechceme‘), dávat lidem úlevy na paliva a zavádět poplatky pro ty, jimž to poškodí zdraví.
Prominte, ale to jsou bláboly, neboť realita je úplně jiná. Z SFDI dopravní dotace na železnici jsou výrazně vyšší než na silnice.
Stačí si zjistit fakta a neblábolit nepravdy. Výroční zpráva SFDI je veřejně dostupná.
Zcela upřímně řečeno, je to jen další montovna nadnárodního korporátu, která se tu chystá shrábnout investiční pobídky. Po celé ČR jsou stovky menších českých firem, které vyrábí zboží s daleko vyšší přidanou hodnotou a o takové státní podpoře si můžou nechat jen zdát.
jj, mittelstand je grunt.
Hlavně se zde jedná o cílenou likvidaci letiště za peníze daňových poplatníků. Toto se děje po celé naší republice, viz. Přerov a bourání úlů, Holešov – bez rozumného využití atd. Nepřipadá Vám to tak, že někdo nám cíleně likviduje možnosti ochrany ČR, kdyby se zase objevil nějaký uzurpátor? Germán si bude vymýšlet, buďto Líně, nebo nic?
Kde to doprčic jsme? Žijeme ještě vůbec ve své zemi, nebo nás řídí agenti u okolních zemí?
Pokud vím, tak F-35 je kupováno právě proto že nese spoustu paliva = má velký dolet. A druhým důvodem je kompatibilita s obrovskou spoustou F-35 jinde v Evropě. Neboť rakety útočníků vyřídí betonové letiště v ČR, ať už těch letišť bude 5 nebo 20. Čili na naši obranu proti útoku (z Ruska, z Iránu,…) je lhostejné jestli letiště Plzeň-Líně zůstane či ne. Prostě a jednoduše – až na nás zaútočí, tak české letadla nebudou působit z ČR, ale nad ČR si doletí ze vzdálenějších základen např. v Belgii. Až bude válka, tak z letišť v ČR budou působit akorát drony… Číst vice »