Stoupání až 53 promile a téměř kilometr kolejí ve smyčce. Tramvaje v Praze nově jezdí až do Slivence
Zahájení provozu ve Slivenci. Foto: Dominika Brabcová / DPP
Do Slivence byly prodlouženy linky 4, 5 a 94.
Do Slivence byly prodlouženy linky 4, 5 a 94.
Vážení, nevěděl byste někdo, která tramvajová trať v Praze má nejpříkřejší stoupání? Nemohli jsme se shodnut. Našli jsme, že je to 62 promile, ale nebylo uvedeno kde.
Díky a hezký den přeji.
Myslím, že ze současných tratí je to úsek mezi Trojskou a Nad Trojou. Ale ruku do ohně bych za zo nedal.
https://www.idnes.cz/technet/reportaze/co-o-tramvaji-urcite-nevite-aneb-deset-prazskych-tramvajovych-nej.A070915_121011_tec_reportaze_rja#2.%20Nevětší%20stoupání%20trati
Tak tramvaj do polí bysme měli. Metro D z Pankráce na Olbrachtovu, kde jedna obojetná hlava černý huby jako bude vozit vzduch jako v Jerevanu se úspěšně staví a dál?…radši nic, holt slibný rozvoj od Pirátů
Dnešní trať v Korunní ulici na Vinohradech také byla kdysi do polí.
https://www.architectureweek.cz/mestska-hromadna-doprava-v-praze/
Děkujeme za vysvětlení situace. Nechcete se vrátit na Novinky?
Jednokolejné smyčce se dvěma předjízdnými kolejemi bych spíš říkal jednosměrná tříkolejná smyčka, pokud to má být srozumitelné. Pokud tedy ty předjízdné koleje jsou v podstatné části délky smyčky.
Smyčka může být buď jednokolejná, na níž je provoz tramvají pouze v jednom směru nebo dvojkolejná a po ní tramvaje jezdí po každé koleji opačným směrem (jako na dvojkolejné trati). To je odbroná terminologie a protože v Praze jedna dvojkolejná smyčka (dokonce s předjízdnou kolejí) stále ještě existuje a žádná norma stavbu dvojkolejných smyček nezakazuje, bude nutno u této termninologie setrvat i nadále.
Ano, i v odborné terminologii se občas objevují nesmysly, ale skuteční odborníci by je měli rozpoznat a vyhnout se jim.
Mimochodem, pokud vím, obousměrných smyček je v Praze víc, například Petřiny, Ústřední dílny a Starý Hloubětín. A to ještě můžeme připočíst blokové smyčky.
Sídliště Petřiny už dojkolejná není. Byla zrekonstruována na jednokolejnou s předjízdnou kolejí pojížděnou (podle mě z prostorových důvodů) ve směru hodinových ručiček. Má dvě výstupní a jednu nástupní zastávku. V mapy.cz je už současná podoba. V Divoké Šárce byla vnější kolej snesena letos a dnes je smyčka jednokolejná (bez). Na ÚD jsem zapomněl. Zatím tedy zůstaly dvojkolejné dvě, ale existuje jakýsi projekt parku s terénními úpravami, podle kterého by měla být smyčka Starý Hloubětín zmenšena a odsunuta blíže k ulicím. Blokových smyček si vybavuju pěr. Harfa, Březiněveská, Vozovna Žižkov a Radošovická mají předjízdnou kolej, Podolská vodárna ne. ONa Palmovce se… Číst vice »
A počítalo se zde s možností provozu rychlostí vyšší než 50 km/h?
Je to snad samostatné drážní těleso, tak se jistě počítalo alespoň s traťovou rychlostí 60km/h, ale lituji, že narozdíl od Ostravy či Brna DP hl.m.Praha ofociálně neprojektuje TRAM tratě na rychlosta až 80km/h!
80km/h vypadá líbivě, ale reálně ušetříte v běžném mezistničním úseku opravdu jen pár sekund. To už má větší vliv přidat další dveře do tramvaje nebo zvýšit frekvenci spojů, protože největší prostoje vznikají na zastávkách. A jelikož jsou jízdní řády podle minut a ne sekund jako v metru, tak se nedá reálně nic ušetřit. Tohle bude mít smysl až při úsecích delších než kilometr až budou tratě vést za hranice Prahy mezi jednotlivé obce.
Do 15T uz nikam dvere nepridate, a jsou SW omezene na rychlost max. 60km/h… Rychlodrazni ttrat se stavela z Branika do Modran…
Omezovač je jenom SW a dá se vypnout nebo má i konstrukční důvody (při vyšší rychlosti by se dríve rozpadla)
Jízdní řády opravdu nefungují tak, že by se v každé zastávce čekalo na nejbližší celou minutu. Pokud zrychlením dopravy ušetříte 20 % času, tak prostě ušetříte 20 % času, bez ohledu na to, jak moc se v jízdních řádech zaokrouhluje.
Je tam 60.
„Pěší vzdálenost od nástupní zastávky Slivenec k ulici Ke Smíchovu je necelých 500 metrů.“
Kudy to měří? Rozuměl byl údaji 580 metrů. Z oblasti, kde jsou větší bytové domy, okolo 1,3 km. Dopravní obslužnost Slivence bude stát primárně na autobusu i nadále. S definitivní smyčkou definitivně padla naděje mnohých Slivenečanů na ještě další prodloužení trati „k nim“, ale ta by musela nějak překonat radiálu a mít opodstatnění. Řádění developerů na „slivenecko-lochkovské“ straně je Územním plánem snad ještě stále zapovězeno a snad to tak i zůstane.
Přesně tak, současný Slivenec je rozlehlá vesnická zástavba která se nijak nerozvíjí. Protáhnout tudy tramvaj tak aby se bus mohl zrušit je velmi náročné a málo efektivní. Možnost dojít na smyčku tramvaje je bonus pro ty, co to nemají daleko.
Nebo třeba možnost využít noční dopravy, tam je ta větší docházka tolerovatelnější.
K nim (do Slivence) to tedy nejezdí, přesto se konečná jmenuje Slivenec…
Dává smysl aby na konečné zastávce bylo jméno čtvrti. Ale asi „Pole Slivenec“ nebo „P+R Slivenec“ se jim nezdálo příliš vhodné.
Nebylo by lepší dát název Nový Slivenec? Když už se tam bude stavět nová čtvrť
Teoreticky by to šlo, akorát zastávka tohoto názvu již existuje a je to trochu jinde. Po pravdě nevím proč se jmenuje takto, spíš bych to nazval Starý Barrandov (i když vím že Barrandov není městská část).
Nebo název Sídliště Slivenec
A nevadí vám, že tam žádné sídliště není a že ta případná zástavba, která by tam mohla vzniknout, se nemá jmenovat Sídliště Slivenec?
Starý Barrandov se nazývá části Hlubočepy u Filmových ateliéru, takže by to nedávalo smysl
To, že Barrandov není městská část a dokonce ani evidenční část obce nebo katastrální území, by až tolik nevadilo. Větší problém je v tom, že starý neboli skutečný původní Barrandov se nachází úplně jinde než v poli za Holyní.
Já nemluvil o poli za Holyní ale o té čtvrti u zastávky Nový Slivenec, tj. okolo ulice Lipová alej. Tu tak nějak fyzicky přiřazuji k Barrandovu, ale jak mi bylo vysvětleno, původní Barrandov je jinde.
Ta zastávka Nový Slivenec je zde nelogicky, protože od nove zástavby ve Slivenci je to 800m vzdálené
Nový Slivenec je v úplně jiné části Slivence, překvapivě u zastávky Nový Slivenec.
U zastávky Nový Slivenec právě žádný Nový Slivenec není, je zde čtvrt Barrandov
Dříve se název čtvrti přidával před název konečné zastávky, pokud v něm nebyl obsažen. Je to logičtější, než aby název čtvrti pro sebe uzurpovaly zastávky někde v polích nebo na periferii.
„Slivenec – pole“ by teda podle toho byl správný název? 🙂
To jako že zastávka by se jmenovala Pole?
No minimálně by to odpovídalo momentální realitě…
Večer jsem se tam byl podívat a docházková vzdálenost od tramvaje ke kostelu je kratší, než cesta na tramvaj pro mnohé obyvatele barrandovského sídliště.
Nicméně jak píše Twix, je to území s nízkou hustotou, vesnického charakteru, s úzkými klikatými ulicemi. Tramvaj tam nemá moc podmínky.
Pokud si dobre pamatuji, tak ve Slivenci nikdo zadnou trat nechtel,…
Rychlost chuze je asi 5km/h, tedy 1km clovek ujde normalni chuzi asi za 12min., pokud jsou dobre podminky… Vice jak 1km uz je na hrane…
Spise zde by se opravdu hodilo kolo, kolobezka, a pekna cesta k zastavkam, co nejvice prima z vice casti Slivence…
Možná tam reekola zřídí stanoviště, ale jestli to někdo vezme z kopce dolů, už to nahoru nevyveze.
Občas jedu po Praze pujčeným elektrokolem. Jenže tak daleko od centra asi elektráky nebudou mít stanoviště.
Uvádět množství kolejnic na váhu je zvláštní.
A ještě s přesností na tři desetiná místa.
Až jednou dojde na výměnu kolejnic tak budem vědět kolik dostanou ve šrotu. 😉
Proč se vlastně nejdřív dělala část do Holyně a pak až do Slivence?
Hlavně kvůli pozemkům, z nichž některé dlouho nešly vykoupit. Zaroveň byla existence TT podmínkou pro vznik developerských projektů, což první etapu taky urychlilo.
Aby byly dotace aspoň na něco. Na koncový úsek nebyly odkoupeny pozemky.
Díky oběma
Zrovna do Slivence asi nikdy nepojedu, ale že se na lince 5 konečně zbavíme těch nízkokapacitních obousměrných krámů, z toho mám velkou radost 🙂
A o to víc si užijete rozsypaných šroubků padajících ze schodů zn. Scheißewerke Pilsen 😀
Na lince 5 jsem 14T moc neviděl, nevidím ale důvod proč by nemohla…
14T asi ne – ale 15T by tam měly být víc než často…
Což jsou nejlepší tramvaje v České republice 🙂
Což je dost smutný…
Dnes už 14T jezdily. Je to linka 16/5, která se převléká na Želivského kvůli rekonstrukci tamní křižovatky. https://photos.app.goo.gl/waA5K6X65ocTXECZA
Vzdy kdyz jela Kachna, tak jsem byl rád, více místa na stání, obecně prostornější a Velká otevírací okna
Nevím kde by se tam vzalo víc místa na stání. Vevnitř má stejně sedačky 2+1 a navíc je tam mrtvý prostor protějších dveří a schodů po obou stranách. Tramvaj je to dobrá, ale nehodí se pro vytížené spoje, což je skoro cokoliv jezdící přes širší centrum města.
Třeba prostor kloubu je prostornější a ty protilehlé dveře je další prostor kde se dá stát aniž by člověk překážel dalšímu pohybu, což u 15T je jen v prostoru pro kočárky.
Kachna je obousměrností nenahraditelná…(zatím).
A harmonicky znějící příjezdy i odjezdy…
Tramvají do Slivence určitě ne, trať končí u Holyně…
Holyně je část Slivence. Ať se Vám to líbí nebo ne.
To pravda není, ať se vám to líbí nebo ne. Ale je pravda, že rozlišovat městskou část od části obce nezvládne úplně každý.
Holyně je městská čtvrt, která spadá pod Městskou část Slivenec
P+R ve smyčce? Je pravda, že smyčka je velkorysá, ale že by až tak, že se tam postaví zázemí pro 150 aut a když už teď je uvnitř zázemí pro řidiče.
Mohlo se to postavit najednou a místo dvou parkovacích míst ty hazlíky pro řidiče :)))
A opravdu má být parkoviště uvnitř? Co potom bude v tom širokém pásu mezi kolejemi a betonovým příkopem (obr. 10+12)? Přijde mi, že nějaká komunikace/parkoviště bude právě tam.
Dpp píše v prostoru smyčky. To může ale ne nutné musí znamenat že uvnitř.
Jooo, aha. Já to tak pochopil. Ale máš pravdu. 🙂
To by dávalo smysl. Protože uvnitř by mohli mít max. pozemní stání, výstavbě do výšky vadí trolejová sít prakticky v celé ploše.
A nevešlo by se tam 150 aut v pozemní úrovni? Když vidím kolik aut se vejde doprostřed malé smyčky u liberecké zoo…