Štolu k brněnskému tunelu Vinohrady vykutá za 725 milionů sdružení pěti firem

Stavba velkého městského okruhu v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraStavba velkého městského okruhu v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Odhadované náklady na nový tunel jsou 9,3 miliardy korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nepovim

Nerozumim tomu, proč tuto městskou stavbu v Brně investuje stát, zatímco v Praze na stejnou stavbu (Blanka, její pokračování, Radlická atd.) odmítá dát peníze skrze rádoby argumentem, že Praha je bohatá. To nemá logiku
Já myslel, že všichni mají stejná práva a povinnosti.

Elvis

Je to stejné jako se silnicemi skrz ves, pokud je silnice státní, či krajská, platí investice stát (ŘSD), či kraj (SUS), na úpravy místních komunikací si musí ves najít peníze sama. VMO je propojení státních silnic I/23, I43, I/50 a přivaděč k dálnicím D1, D2, D52, D43 (I/73). Čili komunikace celostátního významu. ŘSD platí Praze dálniční okruh, kde státní silnice a dálnice končí. Dále jsou to místní komunikace, ve správě Prahy. Brnu také stát neplatí další obchvaty městských částí (např. Slatiny, Tuřan, Žebětína), tam je investor kraj a zbylé místní komunikace si spravuje a investuje do nich Brno samo. Je… Číst vice »

Nepovim

V Brně to jsou mestske silnice, ktere nespojuji žádné dálnice, tj. To je zavadejici argument.
MO v Praze je taky propojeni státnich a silnic a dalnic tj take to je stavba celostatniho vyznamu. Dokomce výrazně většího s ohledem na chbějící D0.
V brne se také plati dálniční obchvat Brna vcetně zkapacitnění (po D1), tj ani argument o D0 v připadě Prahy nedává smysl.

Proč to tedy praha musí platit sama, zatímco Brno to dostane od eráru?

Jerykop

Metrostav???

Yoss

Je super, že se okruh buduje a že ubyde kolon a zlepší se průjezd městem.
Na druhou stranu by to taky chtělo už nějaké plány, co se stane s ulicemi, kterým se od automobilové dopravy uleví.

Budou tam cyklostezky, stromy ? Nebo se na to vybodneme, protože jsme brněnský odbor dopravy?

Jirka

Pro inspiraci se podívejte do Prahy, co se stalo z ulicemi, kterým ulevil tunel Blanka.

Dálnice

Ve Veletrzni zrusili jeden jizdni pruh a nahradili ho parkovanim a cyklopruhem.

Jiří Kocurek

Pro inspiraci se podívejte na Dobrovského před a po a dále taky na Slovanské náměstí. Stačí přepínat ortofoto mezi starší a nejnovější.
https://mapy.cz/s/podakujeru

Úpplně tu silnici zrušit nejde, jezdí tam důležité linky MHD.

Yoss

Já bych ani tak nerušil silnici, ale Provazníkova a Gajdoška může být v klidu dvojpruh s cyklostezkami.

mgr.pavel

Může být, ale vzhledem k tomu, co sedí na magistrátě, tak cyklostezka nebude.

Podívejte se, jak dopadl výjezd z Nové zbrojovky. Ústí do křižovatky široké jak kráva, snad 4 pruhy pro auta, ale ani na blbý cyklopruh tam „nezbylo místo“.

O brněnské „klasice“ M.Horákové ani nemluvě.

SYN

Hm, Milady Horákové… snad ne že tady někde měl být cyklopruh (absolutně nevím kam by tam vešel??) https://mapy.cz/s/jetugekojo

Jiří Kocurek

Kdyby tam seděli lidé se správným přesvědčením, tak by se vešel!

Tomáš Gottschalk

Na Provazníkově by se mohly obnovit předzahrádky, které zrušili při rozšíření na čtyřpruh.

SYN

Sákryš, jezdím po Provazníkově někdy od osumdesátek a nemůžu si nějak vzpomenout kde se tam zabrala nějaká předzahrádka? Nebo to bylo těsně před tím? Pár jich tam zbylo i potom (dodnes), i když pravda dost malé…

Jaaa

Já bych byl rád, kdyby se třeba vrátily stromy, které tam byly, než se postavil starej okruh.

Ale to v Brně není možné, barbaři totálně vykáceli i Krkoškovu a radši tam nacpali parkoviště. Teď se tam budou všichni pěkně péct. Autíčkáři prostě škodí kde můžou.

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/bokodegene

Což mi připomá jeden projekt, kde se budou kácet stromy vysazené přímo nad vodovodním potrubím. To je totiž potřeba vyměnit.

Někdy se totiž stane, že vysázené stromy poškozují inženýrské sítě v ulici. Nezávisle na tom, zda je ulice pěší zónou či nikoliv.

Jiří Kocurek

Na odkazuje fungl nový konus kanalizační šachty, měnili předpokládám nejen kanalizační potrubí, ale i ostatní sítě.
Což zcela logicky nezávisí na tom, jesli v okolních domech bydli * nebo *.

Nose Peak

Proč se ptáte, když odpověď znáte?

stl

Jasně, je to v plánu hned po tom, co se zklidní Olomoucká v kopci, Drčkova, Jedovnická nebo Vídeňská od Albertu ke hřbitovu

marty-t

Na Gajdošce plánují šalinu mezi Starou Osadou a Táborskou / resp. Dělnickým domem, takže s hotovou východní částí VMO asi 4 pruhá Gajdoška dlouho nezůstane…

SYN

Já vám teda nevím, PROČ je tak důležité co se změní na ulicích kudy vedla doprava doposud? Co hrozného by se stalo kdyby se klidně několik let nezměnilo vůbec nic?

Zlámalík

Bylo by to o několik let déle hnusné. To snad jako důvod ke změně k lepšímu stačí, ne?

SYN

Tak ano, ale za peníze to může být krásné ledaskde, a neděje se tam po desetiletí nic…

Jiří Kocurek

Taky nevím proč někdo požaduje dopodrobna rozpracovat změnu Gajdošovy, když ještě tunel nemá ani tu průzkumnou štolu.

Petr

Já bych je nechal tak jak sou čas ukáže jak se tam změní doprava ale hlavně když se dívám na VMO a jen ta sranda zvaná ostravská radiala u spalovny bude hotová tak v roce 2045 případně později a to už doprava bude vypadat úplně jinak a celé VMO bude buď knicemu nebo kapacitně nevyhovující……

Kejm

VMO se nestaví, aby nahradil vnitřní městský okruh. Ten prostě kapacitně absolutně nestačí. Teprve po dokončení VMO se tam snad bude dát trochu projet a MHD bude použitelná. Cyklostezky tam nepatří. To snad nikoho ani nenapadne.

Jaaa

Jasně, cyklostezky totiž patří jenom k vodě, že.

Brno par excellence, fakt.

já do práce chodím denně

Kutání je termín, popisující selskou povrchovou těžbu cihlářských surovin v otevřeném hliništi. Jestli chceme být archaičtí nebo ironičtí, je přijatelný termín i v otevřeném hliníku. Protože štola je ze své podstavy báňské dílo a zpravidla v horninovém prostředí, hovoříme zcela jistě o ražbě, nikoli o kutání.

Jiří Kocurek

Vzhledem k tomu, kolik je tam různých navážek a co všecko tam být může, tak narazit na kdysi otevřené hliniště by nebylo nic překvapivého.

Elvis

Děkujeme za lingvistické okénko. A Kutná Hora má jméno asi po pěstování brambor havíři, že?
https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?heslo=kutat&sti=31535&where=hesla

Tomasek

Vinohrady – nejhnusnejsi ctvrt v Brne ty panelaky jsou odpor..

Tom

Skvělá dopravní informace. Využijte např. archiweb.cz .

Dálnice

By me zajimalo, jestli bude vnitrni okruh dokonceny drive v Praze nebo Brne…

M19

Vnitřní okruh je v Brně dávno hotový. 😉 Rozhodně ten s číslem I. 😉

Dálnice

Samozrejme dobre vite, ze se mluvim o prazskem MO a brnenskem VMO.

Zlámalík

Samozřejmě ano – a přesto napíšete vnitřní. 🙂

Mirek

No v Brně už jen ten Tomkač a Žabovřeská hodně Brnu pomůže

Daniel

Zajímavé by bylo zjistit návratnost těchto velkých silničních staveb a objem peněz, které občanům vydělá. Zajímavé, že tyto megastavby nezvýší růst české ekonomiky.

*h8*

A na to jste přišel kde? Máte k tomu fakta / odborný výpočet nebo jde jen o nějakou dojmologii? O pojmu externí náklady jste už slyšel? Mmch: kdyby si kvůli stavbě jen 30000 lidí denně zkrátilo cestu o pět minut máte celospolečenský přínos cca 200 mil. ročně jen na této jediné položce.

Daniel

D0 v Praze. Každodenní situace. Opravdu je ekonomické po okruhu s povolenou 90tkou jezdit 20tkou? Nemyslím si.

Pavel

Spočítejte si počet aut, které dnes trčí v kolonách u Židenických kasáren, resp. počet lidí v těchto autech. Pak to vynásobte uspořeným časem, pokud budou tunely. Čas vynásobte průměrnou hodinovou mzdou. K tomu připočtěte čas uspořený cestování MHD, pokud vozidla s cestujícími nebudou trčet v kolonách jako dnes. Ještě připočtěte snížené riziko nehod, úmrtí a vlivu na životní prostředí, resp. zdraví lidí, co dnes žijí a dýchají vzduch kolem stojících aut v koloně. Životnost tunelů do generálky bude třicet let. Vyplatí se to?
Ostatně podobně byste se mohl ptát, zda se vůbec vyplatí pražské metro.

Daniel

Podle této teorie by ovšem měla být D0 denně průjezdná, bez kolon a nehod. Je tomu opravdu tak? Já jsem realista. Ty auta co trčí dnes na Gajdošové budou akorát jezdit 30km/h. Za 10 let mi dáte za pravdu. O ekonomické stránce nemluvě. To bude most pro stání kolon.

Doktor79

ty tam trci proto ze je gajdoska rozkopana a za gajdoskou se jeste dela most

David

Je to úplně naopak. Lidí min trčí v zácpách a více toho stihnou. Vyšší mobilita občanů hodně pomáhá s konzumací služeb.

Pavel

Každá veřejná stavba by měla projít hodnocením návratnosti. U staveb financovaných z Evropské Unie je to podmínka. Zjednodušně řečeno se podle jednotné metodiky hodnotí přínos investice vůči stávajícímu stavu.

Jiří Kocurek

Napřed se ptá, jestli to návratnost má. Ve druhé větě pak přijde se závěrem, že nemá.

Tak proč to chce zjišťovat, když už má rovnou závěr a byl to zahradník?