Štolu k brněnskému tunelu Vinohrady vykutá za 725 milionů sdružení pěti firem
Stavba velkého městského okruhu v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Odhadované náklady na nový tunel jsou 9,3 miliardy korun.
Odhadované náklady na nový tunel jsou 9,3 miliardy korun.
Nerozumim tomu, proč tuto městskou stavbu v Brně investuje stát, zatímco v Praze na stejnou stavbu (Blanka, její pokračování, Radlická atd.) odmítá dát peníze skrze rádoby argumentem, že Praha je bohatá. To nemá logiku
Já myslel, že všichni mají stejná práva a povinnosti.
Je to stejné jako se silnicemi skrz ves, pokud je silnice státní, či krajská, platí investice stát (ŘSD), či kraj (SUS), na úpravy místních komunikací si musí ves najít peníze sama. VMO je propojení státních silnic I/23, I43, I/50 a přivaděč k dálnicím D1, D2, D52, D43 (I/73). Čili komunikace celostátního významu. ŘSD platí Praze dálniční okruh, kde státní silnice a dálnice končí. Dále jsou to místní komunikace, ve správě Prahy. Brnu také stát neplatí další obchvaty městských částí (např. Slatiny, Tuřan, Žebětína), tam je investor kraj a zbylé místní komunikace si spravuje a investuje do nich Brno samo. Je… Číst vice »
V Brně to jsou mestske silnice, ktere nespojuji žádné dálnice, tj. To je zavadejici argument.
MO v Praze je taky propojeni státnich a silnic a dalnic tj take to je stavba celostatniho vyznamu. Dokomce výrazně většího s ohledem na chbějící D0.
V brne se také plati dálniční obchvat Brna vcetně zkapacitnění (po D1), tj ani argument o D0 v připadě Prahy nedává smysl.
Proč to tedy praha musí platit sama, zatímco Brno to dostane od eráru?
Metrostav???
Je super, že se okruh buduje a že ubyde kolon a zlepší se průjezd městem.
Na druhou stranu by to taky chtělo už nějaké plány, co se stane s ulicemi, kterým se od automobilové dopravy uleví.
Budou tam cyklostezky, stromy ? Nebo se na to vybodneme, protože jsme brněnský odbor dopravy?
Pro inspiraci se podívejte do Prahy, co se stalo z ulicemi, kterým ulevil tunel Blanka.
Ve Veletrzni zrusili jeden jizdni pruh a nahradili ho parkovanim a cyklopruhem.
Pro inspiraci se podívejte na Dobrovského před a po a dále taky na Slovanské náměstí. Stačí přepínat ortofoto mezi starší a nejnovější.
https://mapy.cz/s/podakujeru
Úpplně tu silnici zrušit nejde, jezdí tam důležité linky MHD.
Já bych ani tak nerušil silnici, ale Provazníkova a Gajdoška může být v klidu dvojpruh s cyklostezkami.
Může být, ale vzhledem k tomu, co sedí na magistrátě, tak cyklostezka nebude.
Podívejte se, jak dopadl výjezd z Nové zbrojovky. Ústí do křižovatky široké jak kráva, snad 4 pruhy pro auta, ale ani na blbý cyklopruh tam „nezbylo místo“.
O brněnské „klasice“ M.Horákové ani nemluvě.
Hm, Milady Horákové… snad ne že tady někde měl být cyklopruh (absolutně nevím kam by tam vešel??) https://mapy.cz/s/jetugekojo
Kdyby tam seděli lidé se správným přesvědčením, tak by se vešel!
Na Provazníkově by se mohly obnovit předzahrádky, které zrušili při rozšíření na čtyřpruh.
Sákryš, jezdím po Provazníkově někdy od osumdesátek a nemůžu si nějak vzpomenout kde se tam zabrala nějaká předzahrádka? Nebo to bylo těsně před tím? Pár jich tam zbylo i potom (dodnes), i když pravda dost malé…
Já bych byl rád, kdyby se třeba vrátily stromy, které tam byly, než se postavil starej okruh.
Ale to v Brně není možné, barbaři totálně vykáceli i Krkoškovu a radši tam nacpali parkoviště. Teď se tam budou všichni pěkně péct. Autíčkáři prostě škodí kde můžou.
https://mapy.cz/s/bokodegene
Což mi připomá jeden projekt, kde se budou kácet stromy vysazené přímo nad vodovodním potrubím. To je totiž potřeba vyměnit.
Někdy se totiž stane, že vysázené stromy poškozují inženýrské sítě v ulici. Nezávisle na tom, zda je ulice pěší zónou či nikoliv.
Na odkazuje fungl nový konus kanalizační šachty, měnili předpokládám nejen kanalizační potrubí, ale i ostatní sítě.
Což zcela logicky nezávisí na tom, jesli v okolních domech bydli * nebo *.
Proč se ptáte, když odpověď znáte?
Jasně, je to v plánu hned po tom, co se zklidní Olomoucká v kopci, Drčkova, Jedovnická nebo Vídeňská od Albertu ke hřbitovu
Na Gajdošce plánují šalinu mezi Starou Osadou a Táborskou / resp. Dělnickým domem, takže s hotovou východní částí VMO asi 4 pruhá Gajdoška dlouho nezůstane…
Já vám teda nevím, PROČ je tak důležité co se změní na ulicích kudy vedla doprava doposud? Co hrozného by se stalo kdyby se klidně několik let nezměnilo vůbec nic?
Bylo by to o několik let déle hnusné. To snad jako důvod ke změně k lepšímu stačí, ne?
Tak ano, ale za peníze to může být krásné ledaskde, a neděje se tam po desetiletí nic…
Taky nevím proč někdo požaduje dopodrobna rozpracovat změnu Gajdošovy, když ještě tunel nemá ani tu průzkumnou štolu.
Já bych je nechal tak jak sou čas ukáže jak se tam změní doprava ale hlavně když se dívám na VMO a jen ta sranda zvaná ostravská radiala u spalovny bude hotová tak v roce 2045 případně později a to už doprava bude vypadat úplně jinak a celé VMO bude buď knicemu nebo kapacitně nevyhovující……
VMO se nestaví, aby nahradil vnitřní městský okruh. Ten prostě kapacitně absolutně nestačí. Teprve po dokončení VMO se tam snad bude dát trochu projet a MHD bude použitelná. Cyklostezky tam nepatří. To snad nikoho ani nenapadne.
Jasně, cyklostezky totiž patří jenom k vodě, že.
Brno par excellence, fakt.
Kutání je termín, popisující selskou povrchovou těžbu cihlářských surovin v otevřeném hliništi. Jestli chceme být archaičtí nebo ironičtí, je přijatelný termín i v otevřeném hliníku. Protože štola je ze své podstavy báňské dílo a zpravidla v horninovém prostředí, hovoříme zcela jistě o ražbě, nikoli o kutání.
Vzhledem k tomu, kolik je tam různých navážek a co všecko tam být může, tak narazit na kdysi otevřené hliniště by nebylo nic překvapivého.
Děkujeme za lingvistické okénko. A Kutná Hora má jméno asi po pěstování brambor havíři, že?
https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?heslo=kutat&sti=31535&where=hesla
Vinohrady – nejhnusnejsi ctvrt v Brne ty panelaky jsou odpor..
Skvělá dopravní informace. Využijte např. archiweb.cz .
By me zajimalo, jestli bude vnitrni okruh dokonceny drive v Praze nebo Brne…
Vnitřní okruh je v Brně dávno hotový. 😉 Rozhodně ten s číslem I. 😉
Samozrejme dobre vite, ze se mluvim o prazskem MO a brnenskem VMO.
Samozřejmě ano – a přesto napíšete vnitřní. 🙂
No v Brně už jen ten Tomkač a Žabovřeská hodně Brnu pomůže
Zajímavé by bylo zjistit návratnost těchto velkých silničních staveb a objem peněz, které občanům vydělá. Zajímavé, že tyto megastavby nezvýší růst české ekonomiky.
A na to jste přišel kde? Máte k tomu fakta / odborný výpočet nebo jde jen o nějakou dojmologii? O pojmu externí náklady jste už slyšel? Mmch: kdyby si kvůli stavbě jen 30000 lidí denně zkrátilo cestu o pět minut máte celospolečenský přínos cca 200 mil. ročně jen na této jediné položce.
D0 v Praze. Každodenní situace. Opravdu je ekonomické po okruhu s povolenou 90tkou jezdit 20tkou? Nemyslím si.
Spočítejte si počet aut, které dnes trčí v kolonách u Židenických kasáren, resp. počet lidí v těchto autech. Pak to vynásobte uspořeným časem, pokud budou tunely. Čas vynásobte průměrnou hodinovou mzdou. K tomu připočtěte čas uspořený cestování MHD, pokud vozidla s cestujícími nebudou trčet v kolonách jako dnes. Ještě připočtěte snížené riziko nehod, úmrtí a vlivu na životní prostředí, resp. zdraví lidí, co dnes žijí a dýchají vzduch kolem stojících aut v koloně. Životnost tunelů do generálky bude třicet let. Vyplatí se to?
Ostatně podobně byste se mohl ptát, zda se vůbec vyplatí pražské metro.
Podle této teorie by ovšem měla být D0 denně průjezdná, bez kolon a nehod. Je tomu opravdu tak? Já jsem realista. Ty auta co trčí dnes na Gajdošové budou akorát jezdit 30km/h. Za 10 let mi dáte za pravdu. O ekonomické stránce nemluvě. To bude most pro stání kolon.
ty tam trci proto ze je gajdoska rozkopana a za gajdoskou se jeste dela most
Je to úplně naopak. Lidí min trčí v zácpách a více toho stihnou. Vyšší mobilita občanů hodně pomáhá s konzumací služeb.
Každá veřejná stavba by měla projít hodnocením návratnosti. U staveb financovaných z Evropské Unie je to podmínka. Zjednodušně řečeno se podle jednotné metodiky hodnotí přínos investice vůči stávajícímu stavu.
Napřed se ptá, jestli to návratnost má. Ve druhé větě pak přijde se závěrem, že nemá.
Tak proč to chce zjišťovat, když už má rovnou závěr a byl to zahradník?