Štola pro nový tunel v Brně vyjde dráž, do soutěže přišly tři nabídky
Pohled ze začátku estakády směrem na Vinohrady. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Štola bude sloužit pro geotechnický průzkum a monitoring.
Štola bude sloužit pro geotechnický průzkum a monitoring.
Začátek tunelu se má vyhloubit a zasypat, když by to vedlo bokem Vinohad, přes zahrádky, tak nemusí být tunel a ušetří se 700 miliónů za štolu, která může říct, že tunel není možný, může být v cestě zahrnutá skládka, jak je zmíněno v článku nebo prostě narušení pískovcového podloží to v zamyšlené hloubce nedovolí.
Může to vést přes Bílou horu a bude to kratší a levnější!
Vidím dobře že je tam směr Tomkovo náměstí ještě 3 roura na sjezd na Rokytovu ? Nebo je to nějaká manipulační roura?
„…dvě velká sídliště v Brně: Líšeň a Vinohrady. ŘSD připomíná, že počtem obyvatel jde o dvě okresní města.“
…a bohužel i mentalitou 😀
Nejsem obyvatel Líšně ani Vinohrad,ale vaše poznámka mě zaujala. Máte nějaké konkrétní negativní zkušenosti?
Vincky nevim, ale Líšeň se dělí na starou a novou. Stará Líšeň je normální jihomoravská dědina, se vším, co to obnáší. Nová Líšeň je sídliště, kam stěhovali kádry typu dělňasů ze Zetoru, policajtů a gum. Mělo a má to istá kulturná špecifiká….
Průjezd až k D1 ue zavádějící. Okruh k řádné dálnici nevede, k nim vedou radiály, na východě Ostravská, kterou okruhu bude křížit.
Ono je to sporné, součástí VMO je i tohle: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/561/infoletak_s41-a-s42-bratislavska-radiala.pdf?t=2024-04-03%2010:41:30.668
Ano, to tam visí v budoucnosti též, možná by na tom mohli pracovat už dneska ale bez tunelu Vinohrady by to nejspíš ucpalo Gajdošovu a Olomouckou…
Stavět by to nemohli, páč to není ve schváleném územním plánu 🙁
Takže by na tom mohli pracovat v podobě zanesení do ÚP.
Záměr byl už dávno zanesen do nového územního plánu, který ovšem v roce 2022 potopili zastupitelé za ANO a ODS.
Ano, i s touto stavbou je to sporné.
Tunely nepovedou k „průjezdu až na D1“, k průjezdu až na D1 povede právě vámi zmiňovaná část okruhu. Která má svou realizaci někde v dálné budoucnosti.
Dále, když pojedu Vinohradskými tunely a budu chtít zamířit na D1, nepojedu po Bratislavské radiále, ale na Ostravské zamířím na výpadovku z města. Ta radiála by sloužila spíš jako průjezd k D2, ale ne k D1.
(ale celé je to trochu slovíčkaření a handrkování se nad detaily)
Z Ostravské se dostanu leda na Ostravu, ale na Prahu těžko.