Stěžovatelé proti středočeské části D3 neuspěli ani u Ústavního soudu

Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSDDálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD

ŘSD připravuje podklady pro územní rozhodnutí.

Zpět na článek
117 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
James

Už aby se D3 začala stavět celá v středočeské části.

Miky

Ústavní soud rozhodl, jak se dalo předpokládat, tedy tradičně alibisticky, jasné slovo by bylo na místě a mohlo být i takovým „beranidlem“ v dalších sporech, které jistě přijdou, no snad až půjde s.Rychetský konečně do… do důchodu se tam na Joštovce atmosféra trochu vyčistí. Každopádně v této fázi je jakákoliv snaha o přetrasování naprosto marná a povede jen k průtahům, předpokládám, že značným. Pokud budou odpůrci chytří, tak možná ještě prosadí nějaké dílčí projektové změny, ale nikdo si nevezme na trikto smést to celé ze stolu a začít od nuly. Obecně pozitivní je, že se tentokrát hledělo i na ochranu… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

“ Někteří doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.“
To je totální nesmysl, prostě to není kapacitně reálné ani dnes, natož v budoucnosti.

Martin J.

Jen myšlenka čekající na zašlapání. Odkud, kam a proč vede dálnice D4? Nepomohlo by její protažení do Č. Budějovic a dále do Rakouska? A z Č. Budějovic směřovat dálnici D4 na Havl. Brod a Hlinsko a dále s napojením na D35? Obchvat Prahy nebude nikdy a toto mi z pohledu laika pro tranzit přijde vhodnější než vše hnát na pražký okruh.

Lysimachia

Ústavní soud tu v právním řádě nemáme, aby rozhodovat o podružnost (z jeho pohledu) jako jsou stavby konkrétních dálnic.
Bohužel někteří spoluobčané mají postoj „poženu to k Nejvyššímu správnímu soudu a jestli ne, tak k Ústavnímu a jestli ne, tak třeba do Štrasburku.“
Chybou je jim na tenhle špek skočit.

Kreketuse

Bylo by zajímavé vést v těsném souběhu s dálnicí D3 zároveň tu plánovanou novou trať do Benešova. Tato trať má být „cenou útěchy“ za neuskutečněnou vrt Praha brno kolem Benešova.

Cestující

Až na to, že D3 povede uplne jinde, dal od Benesova. Navíc jak novou trat zaustit do Prahy?

Vojtech

Za Hitlera to vymysleli nejlíp.. současná D3 má odvodit k D4. Pro cestu západním směrem výhodnější a zároveň nebude pretizeny kruh od Jesenice. Jen zase vymyslíme hranaté kolo, protože přece nemůžeme akceptovat nápady minulého či predminuleho režimu

Cestující

A kudy od D3 k D4? Pro cesty vychodnim smerem zase horší.

Vojtech

Nic se nepostavíme! O to se Postarám já ! (Parafráze Slunce seno a Par facek od Růžičková, když sháněla nového ženicha)

Vojtech

Za Růžičkovo dnes bojuje 400 tis NIMBY , kteří zde mají z Prahy buď chalupy nebo se sem přestěhovali. Zůstávám na 30 let v klidu a pak to už ztratí smysl [green Deal)

Joker

Bydlet v Sedlčanech, Neveklově a Milevsku bude o to snazší.

Vojta_7

Mě osobně ta trasa nevadí, naopak by mi výrazně zkrátila nejčastější cesty. Spíš mi vadí, že do Prahy míří všechny dálnice v Čechách a nikdo neplánuje nějaký větší obchvat… Třeba dálnici ze západu na východ mimo Prahu tak, jak to bylo navrhované za 1.rep…
Druhá věc je, že je docela absurdní dokončit D3, D6, D7, D11, D35 dřív než bude D0…

Ferda Vomáčka

Timhle se bil v prsa Andrej Babiš před několika lety, nicméně dopadlo to jako všechno. Jen předvolební řeči pro koblížky.

Vlastimil Kocurek

To je na místních. Není to nějaký záměr státu.

Clovek

Podobný názor tu dostal hodně mínusů, ale taky mi není úplně jasné, jak se auta z konce D3 dostanou do Prahy. Doprava zajížďka a rovně budou určitě zácpy. Nebo tam je v plánu nějaké vylepšení?

Honza

Náklaďáky pojedou po okruhu a pro osobáky mířící do Prahy je územních plánech pokračování Vestecké spojky někam směrem na Chodov. A tam se to všechno definitivně zastaví. I když bez náklaďáků jedoucích z jihu na Hradec, Boleslav nebo Ústí by to po dokončení okruhu mohlo fungovat.
Horší je, že směrem na západ je okruh ucpaný už dnes. Nevím, proč se nové úseky rovnou nepostavily jako šestipruh.
Mně by velký smysl dávala dálnice nebo rychlostka Plzeň-Písek-Tábor-Pelhřimov-D1.

Joker

Přesně, do dneška nechápu, jak je možné, že nikdo nehodlá udělat dálnici D 19.

BND30

Tak o nápadu D19/20 se ví, ale je třeba pořádně máknout na základní síti a pak se bude vylepšovat.

Ono kdyby ŘSD postavilo lepší odbočení z D5 na D0, tzn. udělal se dlouhý připojovací pruh směr/lépe až na Ořech, tak by se denně ušetřilo několik tisíc člověkohodin… např.

Cestující

Ne všichni potřebuji do Prahy. Kam se dostávají auta třeba z D11?

Patrik

Jakákoliv trasa dálnice D3 povede přes Posázaví. Silnice 1/3 vede přímo obcí Poříčí nad Sázavou, okolo Čerčan, přes Mrač a těsně vedle Konopiště a Benešova. Rozšířit ji nejde. Plánovaná trasa D3 přes řeku Sázavu u Kamenného Přívozu neovlivní žádné trvale žijící obyvatele, a Posázaví nikterak neublíží, narozdíl od silnice 2/3, která Posázaví nonstop ničí.

ABC

Ostatně D1 taky vede přes Sázavu nad Hvezdonicema. A ani to není žádný estetický zázrak. Prostě most.

Peter

Jo, ale v Samechově který je asi 5 km proti proudu Sázavy auta slyšíme prakticky pořád. Můžeme počítat kolik jich projelo, kromě nonstop hukotu je slyšet každý přejezd přes dilatační spáry na koncích mostu.

axon

konečně dobrá zpráva

Stavte a nemluvte :-)

Nemluvte a stavte a opravte zákony aby pár lidi neterorizovalo celou zem dalším blokováním

Vojtech

Trouba , co ničí krajinu pronesl názor.

jarda V.

podle komentářů se dá vyčíst že než D3 „dotáhnout“ do Prahy bude jednodušší postavit nové hlavní město na hranici středočeského a jihočeského kraje…… 🙂 Bydlím kousek od stavby jihočeské D3, denně přecházím E55 a neumím si představit to před Prahou „svést“ na rozšířenou a upravenou I/3 s obchvaty větších aglomerací………

Jan

Hádám, že souboj o novou metropoli ČR se strhne mezi trojicí Miličín, Sedlec-Prčice a Mladá Vožice…

Martin J.

A proč neoprášit projekt Etarea z šedesátých let?

Miky

Jedině Sedlec-Prčice!! Nomen-omen.

Peter

Prčice, jednoznačně. Tam už pomalu jsme…

jan Dressler

Tak snad dojdou peníze, abychom na konci automobilového věku zbytečně neničili krajinu. Pokud se na těch pár zbývajících let auta nevejdou na stávající komunikace, je třeba zpoplatnit těch pár hodin ve špičkách.

Ondros

Automobilový věk nekončí, jen se změní pohon 😉

Mirek

Jo to máš naprostou pravdu přejdeme z aut na koňské povozy protože elektrošmejd je o ničem.

Jiří Kocurek

Chleba je v obchodě, střecha se opraví sama a prasklý vodovod opraví… eee cykloservis?.

Joker

Vždy, když napíšete takovou blbost, tak umře 1 koťátko 🐱

Rudolf Tuček

Cesty stavěli už Římané a od té doby věk silniční dopravy trvá, železnice jen na chvilku doplnila silniční síť a jen v některých přepravních proudech a komoditach si dodnes udržela postaveni.

fous

Pokud se to opravdu „na sílu“ protlačí a postaví, bude to nejdražší (nejméně 100 miliard, když před 5 lety to bylo rozpočtováno na 63) a nejzbytečnější dálnice v ČR. Nikam totiž nevede. Tu trasu naplánovali ještě za bolševika. Z Jesenice přímo do Prahy to nejde a nikdy nepůjde a zbývá tedy okruh D0 doleva nebo doprava. Doleva to je tak 20 %, tedy do 5000 aut denně, pro což se nestaví ani obchvaty obcí, natož dálnice, a doprava zbývá 80 % a to bude pro většinu (kromě Sedlčan a Neveklovska = cca 15.000 lidí) nezajímavé (hlavně pro všechny kamiony, protože… Číst vice »

Dalnice D3

Vetsina dalnic se projektovala za bolševika, nektere za druhé republiky nebo protektoratu. Planovani dopravni infrastruktury je dlouhodoba zalezitost, to není jako batikovat tricko. Od D0 do Prahy povede Kunraticka spojka, na druhé strane se bude D0 propojovat s Modranskou. O dulezitosti konkretni dalnice nerozhoduje nejaky jouda na diskuzi pod clankem ale celkem hodne odborniku s pristupem k datum. Nechte to na nich.

fous

To rozhodování hromady odborníků vidíme každý den skoro všude kolem sebe. Například u dálnic na D52 z Pohořelic na Mikulov, kde se 30 let nekoplo, nebo na trati z Prahy do Liberce, kde už vzniklo hafo nepoužitelných studií. O tom, jak moc se bude či nebude nějaký úsek dálnice využívat, rozhodnou výhradně motoristé, podle Vás nejspíš joudové, a názory všech těch současných odborníků, kteří ji naplánovali a protlačili, jim budou zcela ukradené, i kdybyste se rozkrájel.

Paja

Tak když máte tak úžasný rozhled o potřebnosti jednotlivých staveb, tak jistě víte že I/3 má nějaké intenzity provozu, dávno překračující hranici pro dálnici.
A když tu zmiňujete tu D52 … tak ta ale nestojí ze stejného důvodu jako D3, kvůli NIMBY. Ne kvůli odborníkům. Se tu argumentačně dost střílíte do nohy.

axon

i po zprovoznění obchvatu Olbramovic se tam stále tvoří kolony, trochu to pomohlo ale jsou tam v nějaké míře stále

Dalnice D3

Zeleznici z Prahy do Liberce tenhle clanek neresi, to jste ve spatne diskuzi. D52 roky blokoval ekotaliban, hlavne proto se tam nekoplo. A ano, o vyuziti D3 ve strednich Cechach rozhodnou motoristi a ja se nebojim, ze by byla zbytecna. Je dobre, ze priprava pokracuje.

Standa

Já si třeba rozmyslel že koupím pro kolegy flašku Zacapy a oslavíme to ať se to dobuduje… A vím že se to splní…

Dusanh

Na zprovoznění bude Zacapa setsakra málo 😎

qěcy

D3 nemá sloužit k nájezdům do širšího centra Prahy. Kdyby bylo po mém, tak by v mnoha městech bylo mýto pro IAD a nákladní dopravu.

Jiří Kocurek

Mýto pro zásobování je skvělý nápad! Zlí dopravci to zcela jistě promítnou do cen obchodníkům a zlí obchodníci do cen pro zákazníky…

qěcy

No a?
To je totiž na složitější vyprávění.
Doprava se neustále zlevňuje a není to neměnný stav.

Jiri 3

Axeův Dálniční bratranec, jeho rodina se rozšiřje

MHD

Jj, příspěvek je podle stejného mustru.

Jan

Možná to tak je. Ale vezměte si, že už je trasa zanesena nebo je zanášena do jednotlivých územních plánů a pokud by se udělal krok zpět a začalo by se od znovu. Naivní to představa, že pokud by chtěli udělat dálnici v původní stopě 1/3, že by si nenašla své odpůrce. Takhle by se nic nepostavili, a to ani železnici. Odpůrci jsou dost slyšet, ale protože jim je dán velký prostor. Je to prezentováno jako kdyby drtivá většina společnosti byla proti a stát byl ten co to dělá silou. By mě zajímalo, jestli existuje nějaká statistika, jak se k D3… Číst vice »

Joker

Jste jenom tak hloupý anebo máte chatu v Posázaví?

Vlastimil Kocurek

Bude to doleva, nejdříve povede souběžně s D0. Vytvoří se tak vlastně 8 pruhů, viz článek tady myslím vloni.

AlfM

Vysvětlí mi někdo, proč je tak zavržená varianta zkapacitnění E55?
Nikde jsem neviděl studii proveditelnosti, ze které by jasně vyplývalo, že tato varianta je prostě nereálná, a při laickém pohledu do mapy mi prostě připadá, že jde o variantu daleko jednodušší, levnější a i šetrnější, než to tahat přes Posázaví.

Petr

4 pruhy by se sice do prostoru současné I/3 vešly, ale problematická je kapacita D1 od Mirošovic směrem k Praze.

Dusanh

Jako Mirosovičák si ty „4 pruhy, co by se vešly“ fakt neumím představit…

Patrik

Do současné 1/3 se 4 pruhy nevejdou !!!

Vojtech

100 x levnější, než nesmysl D3 je vrtnout krátký tunel mimo Mirosovice , odhad je cca 10 mld v současných šílených cenách, když to prošlo i u D8 kolem Velemina, tak proč ne tady

ZBmaster

Si de..l? D1 Mirošovice – Praha je totálně přetížená.
Kudy bys vedl provoz při přestavbě? Po starý benešovský?
Tohle je fakt moc…

AlfM

Dislajky nejsou argumenty.. bavil jsem se s chlapem z MD, který mi na to řekl, že důvod je ten, že se na tom prostě pracuje už léta a nikdo nechce vzít po takové době zpátečku, jinak to racionální důvod nemá. Kdyby mělo, ŘSD by dávno zveřejnilo studii proveditelosti zkapacitnění E55, která by prokazovala, že tato varianta je neefektivní a neproveditelná. Na stránkách ŘSD jsem nic takového nenašel.

fous

Nic takového tam nikdy ani nenajdete, protože nic takového žádná seriózní studie nemůže prokázat. Argumentace přetíženou D1 je také dost mimo mísu, když se ví, že jednou bude muset od Pyšel k Modleticím vést ještě jedna dálnice kolem Velkých Popovic. Ale přiznat, že jsme desetiletí vyhazovali peníze na nesmysl nebo přinejmenším neefektivní řešení, na to tedy nikdo na MD ani ŘSD koule nemá. Zatím se hlavně dělá všechno pro to, aby se I/3 na 4 pruhy rozšířit nedala. Viz mosty u Senohrab, kruháky u Benešova nebo úsek mezi nimi s tunelem kolem Konopiště jen na 3 pruhy.

Dusanh

Kde by se vzala dálnice kolem VP k Modleticům? 😂 Jsem místní, ale o takové blbosti jsem slyšel jen v souvislosti se zoufalou snahou najít podvariantu D3-V, která by se nenapojovala na D1…

Paja

Laický pohled do mapy … Tak jednak, současná E55 vede hustě zastavěným územím. Těsně kolem několika obcí. Opravdu myslíte že tam chcete dálnici (že jí tam chtějí místní a že tam vůbec může být aby se splnili hygienické normy)? Dále napojení na D1. D1 je už teď od Mirošovic na hraně kapacity, ve špičkách to tam stojí. Je žádoucí odtud auta odvést a ne tam přivádět další dostavbou D3 (která má potenciál přilákal část tranzitu co teď jezdí z jižních Čech do Prahy „přes Písek“. Minimálně od Mezna k Voticům musíte stejně postavit novostavbu, je tam Miličín a dosti složitý… Číst vice »

AlfM

„E55 vede hustě zastavěným územím“ – no právě že už tam vede.. takže při rozšíření na dálnici by se zase tak moc nezměnilo.
„napojení na D1“ – ale E55 tam už nyní je napojena, takže by se opět nic nezměnilo. A rozšířená E55/D3 snad nemá přinést zvýšení objemu dopravy, vzhledem k tomu, že část jihočeské dopravy se má přesunout z E55 na D4.

Tomáš Poledný

Přestaňte tu psát ty nesmysly. Po D4 se jezdí právě kvůli tomu, že není hotová středočeská D3 (a pak možná někdo kdo bydlí na západě Prahy). Po dostavbě D3 se většina provozu z D4 co je Budějovice Praha přesune na D3. Ona totiž i cesta z Budějovic po D4 vede po I/20 a ta je na tom jenom o trochu lépe než I/3. Rozšířená I/3 nelze napojit na D1 v Mirošovicích se to prostě nevejde a ty studie samozřejmě jsou. Dále je potřeba přesunout provoz z D1 a ne tam přivést další.

Kreketuse

D3 ale přivede další provoz na vídeňskou ulici, protože z pražského obchvatu není na jihu mnoho možností jak pokračovat do Prahy.

Tomáš Poledný

Už to tu je několikrát napsáno. Prodlouží se Vestecká spojka a bude napojena na D1. Vestecká spojka určitě odvede velký provoz co nyní využívá právě Vídeňskou (jasně něco se tam při otevření D3 vrátí). Teď určitě napíšete, že právě přetížení D1 je jeden z argumentů proč nerozšířit I/3, takže vám na to rovnou odpovím. Vestecká spojka bude napojena až po průniku s Pražským okruhem (D0) a tedy již bude velká část provozu z D1 odvedena na okruh (předpokládám, že už D0 511 bude dostavěna a tak nebude nutnost pro východ Prahy atp. jet na Jižní spojku).

Vojtech

Za Hitlera to vymysleli nejlíp.. současná D3 má odvodit k D4. Pro cestu západním směrem výhodnější a zároveň nebude pretizeny kruh od Jesenice. Jen zase vymyslíme hranaté kolo, protože přece nemůžeme akceptovat nápady minulého či predminuleho režimu

Jan

Vedení trasy dálnice je v počátku koncipováno jako politické rozhodnutí. V případě D3 bylo rozhodnuto, že se odkloní od stávající trasy 1/3 a napojí se pražský okruh. Z tohoto důvodu se udělala i relativně nová EIA, která nakonec vybrala nejlepší variantu. V územně plánovací dokumentaci Středočeského kraje je to již zanesené, předpokládám, že se již přednáší trasa do jednotlivých územních plánů obcí (mají povinnost převzit trasu z vyšší územně plánovací dokumentace, jen to je to přesnější). Podle článku jsou již vydány rozhodnutí o povolení výjimky. Pokud by to teď všechno stáhli, lidé z okolí Benešova a jiných obcí by nadšení… Číst vice »

Kreketuse

V noci hluk překážky přeskakuje protože je ohýbán teplotní inverzí. V letní polovině roku bývá teplotní inverze skoro každou noc. A v noci se hluk od dálnic šíří na 5 a více kilometrů.

MaT

Ok, takže co? Dálnice zrušit? Všechny?

Patrik

Dnešní 1/3 vede Posázavím, nebo snad obci Čerčany a Poříčím nad Sázavou teče řeka Ohře? Silnice 1/3 nejde rozšířit, neboť vede přímo obcemi. 1/3 ničí Posázaví nadměrnou dopravou, kterou je nutno převézt do nové trasy D3, která povede mimo obydlené území, a Posázaví u Poříčí nad Sázavou bude zachráněno.

Kreketuse

Silnici u Poříčí nezruší takže hluková zátěž tam bude pokračovat a k tomu přibude další hluková zátěž na dolním toku. V noci mívá hluk z dálnice dosah běžně 5 někdy i 10km.

Kubajsu

Tak si to zkuste do mapy nakreslit při dodržení několika jednoduchých podmínek – alespoň 1 km od zastavěného území, co nejvíc se vyhnout lesům (hlavně park Konopiště do toho hodí dost vidle) a aby byl alespoň trochu rozumný terén (takže ne přes vrcholky kopců). Plus samozřejmě dodržení norem (poloměry oblouků a sklony vozovky). Moc jiných možností, než jak se plánuje teď není.

ZBmaster

NEJDE NEJDE NEJDE NEJDE…. PANE BOŽE
To je furt dokola, opravdu to nejde!!!! Není místo a hlavně kapacitně naprosto nestíhá D1 Mirošovice – Praha.

Dalnice D3

Bude to ještě dlouha zakopova valka ale je třeba timhle udolim stinu projit. Aspon, ze skončilo hledani nejakeho alternativniho trasovani, coz byl nesmysl od pocatku. Rozsireni I/3 bylo neprojednatelne a napojeni do jiz ted pretizene D1 uplny blabol. Ted to jen hrnout přes jednu soudni instanci za druhou a drtit ty pomatence. Snad se za nasich zivotu dočkáme.

AlfM

„je neprojednatelné“ znamená konkrétně co?

Jiří Kocurek

Zkuste navrhnout jinou trasu např. D0 východně od Horních Počernic. Vyštěkají vás všichni, nejen jejich psi.

Dalnice D3

Je to dohledatelne ve verejnych zdrojich. Hledejte.

Martin Peterka

Všechny obce v blízkosti silnice I/3 v čele s Benešovem rozšíření I/3 jednoznačně odmítly a není se co divit vzhledem k hustotě osídlení, které je mnohonásobně vyšší než kolem aktuálně připravované trasy v západním Posázaví.

AlfM

D3 zase odmítají Jesenice, Říčany, Jílové, Petrov, Studené, Vrchotovy Janovice; proti Vestecké spojce, bez které D3 nemá smysl, protestují lidi z Prahy 11…

Martin Peterka

Super! Takže po Nejvyšším správním soudu poslal letos ty fanatiky do háje i Ústavní soud. Jen tak dál a držím palce, ať se daří příprava svižným tempem, D3 ve Středních Čechách je opravdu potřeba!

kodl

Snazim se v zivote byt optimistou, ale neverim, ze stredoceska cast D3 bude do roku 2035 stat.
Uvidime se zde v komentarich v roce 2035 a zrevidujeme stav veci 🙂

Paja

Myslím že velmi optimistické je i to, že by se do roku 35 vůbec začala stavět. Teď se bude napadat každé jednotlivé stanovisko, povolení, to oni ví jak využít co jim náš správní řád umožňuje.

Adam

Však oni ještě naběhnou eko-komunisti a rozjedou to v územním řízení.

Petr

Místní to také jen tak nevzdají. Nicméně do nekonečna se odvolávat nemůžou. Reálný začátek výstavby vidím na rok 2030. Nyní tam mají chaty a klid. Budou mít chaty a dálnici a hluk. Obecně to je problém jakékoliv nové stavby, která zvyšuje v oblasti hluk. Ostatní dálnice spíše obcím uleví, protože to jsou v podstatě obchvaty.

Paja

Kde mají ty chaty? V tom údolí, které překlene most desítky metrů nad jejich chatama? To přece nemůže nikdo myslet vážně.
Představte si kdyby dneska někdo chtěl stavět Posázavský Pacifik … to by teprve byla raketa. Nevratné zničení přírody, klidu, údolí … Měli naši předci v něčem mnohem snazší život.

Ondra K.

Vypořádat připomínky a umístit stavbu do území je účelem územního řízení.

Démon

„Někteří doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.“
By mě zajímalo jací kteří to jsou? Už teď je do jižních Čech je strašný opruz. Nemluvě o ekonogikcých a ekonomických škodách.

Frantisek

Ano. Proto by měly být posíleny a více využívány vlaky, jimž byly nedávno postaveny nákladné tunely a estakády, a to i za cenu oddálení některých zastávek od zástavby a tím zhoršení pro místní, a ne horováno za další pruhy betonu a asfaltu. Nebo snad rostoucí autoprovoz sníží ekologické a ekonomické škody?

BND30

Tak už konečně Františku jeď…..

Ivo

On někdo někomu zakazuje jet vlakem?? Proč? Kdo? Kdy?

libor

Františku, a co lodě do ČB? tam je taky perspektiva?

Marcel

Co lodě… A víte o tom, že Č.B. mají letiště? 😀

Paja

No to je ta největší. V Českým Vrbným se udělá terminál a kamiony i vlaky odtud pojedou povinně trajektem, nejmíň do Prahy, lépe do Mělníka nebo Děčína. A bude!

FrenkyUL

Doporučuji jít pěšky, vlak je moc moderní….

Tomáš Poledný

Jo ono se blokuje výstavba/rekonstrukce Praha – Č. Budějovice, tak to slyším poprvé. Hmm ono je to vlastně naopak, letos se otevřel další úsek a příští rok by se mělo začít dělat na Nemaše.

Tomáš

Bydlím poblíž plánované trasy a přál bych si, aby se koplo do země do roku 2030, ale zdá se mi to zhruba stejně nereálné jako severní části pražského okruhu.

Petr

Naprosto chápu vaše očekávání, ale bohužel je to všude stejné – komukoliv jezdí kolem baráku tisíce aut denně si přeje vyřešení formou odvodu této dopravy na nějaký obchvat či jinou komunikaci. Když se to někdo snaží vyřešit přijdou ruzné aktivistické organizace pokud možno z druhé strany republiky a začnou škodit, brzdit, žalovat a bourat. Své o tom víme třeba při plánované stavbě 1/35 od Ohrazenic u Turnova do Jičína. Kde kdo to zná, ví jaký voprus to tu je a když se kraj před 25lety začal snažit a projektovat, přišli „teroristi“ a stále se čeká a čeká

Frantisek

Jestli něco někoho terorizuje, pak je to primárně nadužívání aut a druhotně nedostatečná podpora alternativ, jako rychlý, ale současně dobře dostupný a spolehlivý vlak, anebo ještě lépe co nejvíce lokálních příležitostí.

Petr

Františku jste jako kafemlejnek u každé diskuse. Ona ta vlaková doprava je super, jenže už nějaký čas naráží na zahlcenost tratí! Prostě už se těch vlaků na tratě víc nevejde. Druhý problém je, že tím vlakem všude nedojedete a třetí problém je že ne každý může trávit ve vlaku řády hodin jak proto, aby se dostal z bodu A d bodu B a zpět !

Mysel

Jemu nejde o schopnosti vlakove dopravy. On jen vsude ventiluje nenavist k ridicum. Nic vic za tim nehledejte..

Josef

František- autobijec a lovec řidíčů. Ten kdyby mohl.

Jiří Kocurek

A zdaleka ne všecko zboží se dá vozit vlakem.

Obábám se ale, že jejiné zařízení s vlečkou je na Slovensku v Leopoldově a navíc je to věznice, nikoliv blázinec.

Petr Šimral

Toto „léčebné zařízení“ vlečku sice nemá, ale zastávku ano 🙂
https://mapy.cz/s/neheledoce

JGR

zapomněl jste ještě teleportaci

FrenkyUL

Navrhuji nedemokraticky Františka zakázat…

Petr C.

No jo, jenže on ten vlak taky nejde natáhnout všude. A to i přesto, že u nás máme jednu z nejhustších sítí železnic v Evropě. Vlak je dobrá věc, dávám mu přednost před autem, kdykoliv to situace umožňuje, jenže to má svoje ale. Vždycky se musím nějak dostat k vlaku a potom od vlaku na místo. Někdy to jde, někdy je to neúnosné zdržení, někdy to nejde vůbec. S nákladní dopravou je tentýž problém, ale podstatně horší, protože je náročnější na čas, na organizaci a na práci lidí. Někde to musím naložit na auto, náklad na korbě upevnit a jedu.… Číst vice »

Ivo

Já, nezlomný optimista, nevěřím, že se D3 ve středních Čechách někdy dočkáme. To už snad víc věřím severní části pražského okruhu…

Ondris

Obojí je zhruba stejné sci-fi.

Tomáš

Řekl bych, že ten odpor je zhruba podobný a realizace podobně vzdálená. Informační letáky ŘSD 2-3x za rok pouze posunují termíny a občas tam připadají nějakou další větu o probíhajícím soudním řízení/žalobě/přezkumu stanovisek apod.

Jiří 3

Třeba se dočkame zahájení stavby v tomto století.

Radim

Možná ano, jen abychom neměli dřív létající auta, studenou fúzi, silová pole, hologramy a nakročeno k warpu 😀

Pave69

Já bych tedy spíš ocenil zvýšení délky dožití alespoň na 150 let, abych to všechno viděl 🙂

Jiří Kocurek

A pak se podíváte na cenu přepravy helikoptérou a naložíte to na osla. https://guardian.ng/wp-content/uploads/2022/07/donkey.jpg

Paja

Tak tohle je sen všech těch zapálených rudozelených aktivistů, žádná letadla, žádná auta, žádné lodě a časem začnou vadit i vlaky.

Zvol

Plácáte nesmysly