Už aby se D3 začala stavět celá v středočeské části.
Miky
1 rok
Ústavní soud rozhodl, jak se dalo předpokládat, tedy tradičně alibisticky, jasné slovo by bylo na místě a mohlo být i takovým „beranidlem“ v dalších sporech, které jistě přijdou, no snad až půjde s.Rychetský konečně do… do důchodu se tam na Joštovce atmosféra trochu vyčistí. Každopádně v této fázi je jakákoliv snaha o přetrasování naprosto marná a povede jen k průtahům, předpokládám, že značným. Pokud budou odpůrci chytří, tak možná ještě prosadí nějaké dílčí projektové změny, ale nikdo si nevezme na trikto smést to celé ze stolu a začít od nuly. Obecně pozitivní je, že se tentokrát hledělo i na ochranu… Číst vice »
Vlastimil Kocurek
1 rok
“ Někteří doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.“
To je totální nesmysl, prostě to není kapacitně reálné ani dnes, natož v budoucnosti.
Martin J.
1 rok
Jen myšlenka čekající na zašlapání. Odkud, kam a proč vede dálnice D4? Nepomohlo by její protažení do Č. Budějovic a dále do Rakouska? A z Č. Budějovic směřovat dálnici D4 na Havl. Brod a Hlinsko a dále s napojením na D35? Obchvat Prahy nebude nikdy a toto mi z pohledu laika pro tranzit přijde vhodnější než vše hnát na pražký okruh.
Lysimachia
1 rok
Ústavní soud tu v právním řádě nemáme, aby rozhodovat o podružnost (z jeho pohledu) jako jsou stavby konkrétních dálnic.
Bohužel někteří spoluobčané mají postoj „poženu to k Nejvyššímu správnímu soudu a jestli ne, tak k Ústavnímu a jestli ne, tak třeba do Štrasburku.“
Chybou je jim na tenhle špek skočit.
Kreketuse
1 rok
Bylo by zajímavé vést v těsném souběhu s dálnicí D3 zároveň tu plánovanou novou trať do Benešova. Tato trať má být „cenou útěchy“ za neuskutečněnou vrt Praha brno kolem Benešova.
Až na to, že D3 povede uplne jinde, dal od Benesova. Navíc jak novou trat zaustit do Prahy?
Vojtech
1 rok
Za Hitlera to vymysleli nejlíp.. současná D3 má odvodit k D4. Pro cestu západním směrem výhodnější a zároveň nebude pretizeny kruh od Jesenice. Jen zase vymyslíme hranaté kolo, protože přece nemůžeme akceptovat nápady minulého či predminuleho režimu
Za Růžičkovo dnes bojuje 400 tis NIMBY , kteří zde mají z Prahy buď chalupy nebo se sem přestěhovali. Zůstávám na 30 let v klidu a pak to už ztratí smysl [green Deal)
Joker
1 rok
Bydlet v Sedlčanech, Neveklově a Milevsku bude o to snazší.
Vojta_7
1 rok
Mě osobně ta trasa nevadí, naopak by mi výrazně zkrátila nejčastější cesty. Spíš mi vadí, že do Prahy míří všechny dálnice v Čechách a nikdo neplánuje nějaký větší obchvat… Třeba dálnici ze západu na východ mimo Prahu tak, jak to bylo navrhované za 1.rep…
Druhá věc je, že je docela absurdní dokončit D3, D6, D7, D11, D35 dřív než bude D0…
Podobný názor tu dostal hodně mínusů, ale taky mi není úplně jasné, jak se auta z konce D3 dostanou do Prahy. Doprava zajížďka a rovně budou určitě zácpy. Nebo tam je v plánu nějaké vylepšení?
Náklaďáky pojedou po okruhu a pro osobáky mířící do Prahy je územních plánech pokračování Vestecké spojky někam směrem na Chodov. A tam se to všechno definitivně zastaví. I když bez náklaďáků jedoucích z jihu na Hradec, Boleslav nebo Ústí by to po dokončení okruhu mohlo fungovat.
Horší je, že směrem na západ je okruh ucpaný už dnes. Nevím, proč se nové úseky rovnou nepostavily jako šestipruh.
Mně by velký smysl dávala dálnice nebo rychlostka Plzeň-Písek-Tábor-Pelhřimov-D1.
Tak o nápadu D19/20 se ví, ale je třeba pořádně máknout na základní síti a pak se bude vylepšovat.
Ono kdyby ŘSD postavilo lepší odbočení z D5 na D0, tzn. udělal se dlouhý připojovací pruh směr/lépe až na Ořech, tak by se denně ušetřilo několik tisíc člověkohodin… např.
Ne všichni potřebuji do Prahy. Kam se dostávají auta třeba z D11?
Patrik
1 rok
Jakákoliv trasa dálnice D3 povede přes Posázaví. Silnice 1/3 vede přímo obcí Poříčí nad Sázavou, okolo Čerčan, přes Mrač a těsně vedle Konopiště a Benešova. Rozšířit ji nejde. Plánovaná trasa D3 přes řeku Sázavu u Kamenného Přívozu neovlivní žádné trvale žijící obyvatele, a Posázaví nikterak neublíží, narozdíl od silnice 2/3, která Posázaví nonstop ničí.
Jo, ale v Samechově který je asi 5 km proti proudu Sázavy auta slyšíme prakticky pořád. Můžeme počítat kolik jich projelo, kromě nonstop hukotu je slyšet každý přejezd přes dilatační spáry na koncích mostu.
axon
1 rok
konečně dobrá zpráva
Stavte a nemluvte :-)
1 rok
Nemluvte a stavte a opravte zákony aby pár lidi neterorizovalo celou zem dalším blokováním
podle komentářů se dá vyčíst že než D3 „dotáhnout“ do Prahy bude jednodušší postavit nové hlavní město na hranici středočeského a jihočeského kraje…… 🙂 Bydlím kousek od stavby jihočeské D3, denně přecházím E55 a neumím si představit to před Prahou „svést“ na rozšířenou a upravenou I/3 s obchvaty větších aglomerací………
Tak snad dojdou peníze, abychom na konci automobilového věku zbytečně neničili krajinu. Pokud se na těch pár zbývajících let auta nevejdou na stávající komunikace, je třeba zpoplatnit těch pár hodin ve špičkách.
Cesty stavěli už Římané a od té doby věk silniční dopravy trvá, železnice jen na chvilku doplnila silniční síť a jen v některých přepravních proudech a komoditach si dodnes udržela postaveni.
fous
1 rok
Pokud se to opravdu „na sílu“ protlačí a postaví, bude to nejdražší (nejméně 100 miliard, když před 5 lety to bylo rozpočtováno na 63) a nejzbytečnější dálnice v ČR. Nikam totiž nevede. Tu trasu naplánovali ještě za bolševika. Z Jesenice přímo do Prahy to nejde a nikdy nepůjde a zbývá tedy okruh D0 doleva nebo doprava. Doleva to je tak 20 %, tedy do 5000 aut denně, pro což se nestaví ani obchvaty obcí, natož dálnice, a doprava zbývá 80 % a to bude pro většinu (kromě Sedlčan a Neveklovska = cca 15.000 lidí) nezajímavé (hlavně pro všechny kamiony, protože… Číst vice »
Vetsina dalnic se projektovala za bolševika, nektere za druhé republiky nebo protektoratu. Planovani dopravni infrastruktury je dlouhodoba zalezitost, to není jako batikovat tricko. Od D0 do Prahy povede Kunraticka spojka, na druhé strane se bude D0 propojovat s Modranskou. O dulezitosti konkretni dalnice nerozhoduje nejaky jouda na diskuzi pod clankem ale celkem hodne odborniku s pristupem k datum. Nechte to na nich.
To rozhodování hromady odborníků vidíme každý den skoro všude kolem sebe. Například u dálnic na D52 z Pohořelic na Mikulov, kde se 30 let nekoplo, nebo na trati z Prahy do Liberce, kde už vzniklo hafo nepoužitelných studií. O tom, jak moc se bude či nebude nějaký úsek dálnice využívat, rozhodnou výhradně motoristé, podle Vás nejspíš joudové, a názory všech těch současných odborníků, kteří ji naplánovali a protlačili, jim budou zcela ukradené, i kdybyste se rozkrájel.
Tak když máte tak úžasný rozhled o potřebnosti jednotlivých staveb, tak jistě víte že I/3 má nějaké intenzity provozu, dávno překračující hranici pro dálnici.
A když tu zmiňujete tu D52 … tak ta ale nestojí ze stejného důvodu jako D3, kvůli NIMBY. Ne kvůli odborníkům. Se tu argumentačně dost střílíte do nohy.
Zeleznici z Prahy do Liberce tenhle clanek neresi, to jste ve spatne diskuzi. D52 roky blokoval ekotaliban, hlavne proto se tam nekoplo. A ano, o vyuziti D3 ve strednich Cechach rozhodnou motoristi a ja se nebojim, ze by byla zbytecna. Je dobre, ze priprava pokracuje.
Možná to tak je. Ale vezměte si, že už je trasa zanesena nebo je zanášena do jednotlivých územních plánů a pokud by se udělal krok zpět a začalo by se od znovu. Naivní to představa, že pokud by chtěli udělat dálnici v původní stopě 1/3, že by si nenašla své odpůrce. Takhle by se nic nepostavili, a to ani železnici. Odpůrci jsou dost slyšet, ale protože jim je dán velký prostor. Je to prezentováno jako kdyby drtivá většina společnosti byla proti a stát byl ten co to dělá silou. By mě zajímalo, jestli existuje nějaká statistika, jak se k D3… Číst vice »
Bude to doleva, nejdříve povede souběžně s D0. Vytvoří se tak vlastně 8 pruhů, viz článek tady myslím vloni.
AlfM
1 rok
Vysvětlí mi někdo, proč je tak zavržená varianta zkapacitnění E55?
Nikde jsem neviděl studii proveditelnosti, ze které by jasně vyplývalo, že tato varianta je prostě nereálná, a při laickém pohledu do mapy mi prostě připadá, že jde o variantu daleko jednodušší, levnější a i šetrnější, než to tahat přes Posázaví.
100 x levnější, než nesmysl D3 je vrtnout krátký tunel mimo Mirosovice , odhad je cca 10 mld v současných šílených cenách, když to prošlo i u D8 kolem Velemina, tak proč ne tady
Dislajky nejsou argumenty.. bavil jsem se s chlapem z MD, který mi na to řekl, že důvod je ten, že se na tom prostě pracuje už léta a nikdo nechce vzít po takové době zpátečku, jinak to racionální důvod nemá. Kdyby mělo, ŘSD by dávno zveřejnilo studii proveditelosti zkapacitnění E55, která by prokazovala, že tato varianta je neefektivní a neproveditelná. Na stránkách ŘSD jsem nic takového nenašel.
Nic takového tam nikdy ani nenajdete, protože nic takového žádná seriózní studie nemůže prokázat. Argumentace přetíženou D1 je také dost mimo mísu, když se ví, že jednou bude muset od Pyšel k Modleticím vést ještě jedna dálnice kolem Velkých Popovic. Ale přiznat, že jsme desetiletí vyhazovali peníze na nesmysl nebo přinejmenším neefektivní řešení, na to tedy nikdo na MD ani ŘSD koule nemá. Zatím se hlavně dělá všechno pro to, aby se I/3 na 4 pruhy rozšířit nedala. Viz mosty u Senohrab, kruháky u Benešova nebo úsek mezi nimi s tunelem kolem Konopiště jen na 3 pruhy.
Kde by se vzala dálnice kolem VP k Modleticům? 😂 Jsem místní, ale o takové blbosti jsem slyšel jen v souvislosti se zoufalou snahou najít podvariantu D3-V, která by se nenapojovala na D1…
Laický pohled do mapy … Tak jednak, současná E55 vede hustě zastavěným územím. Těsně kolem několika obcí. Opravdu myslíte že tam chcete dálnici (že jí tam chtějí místní a že tam vůbec může být aby se splnili hygienické normy)? Dále napojení na D1. D1 je už teď od Mirošovic na hraně kapacity, ve špičkách to tam stojí. Je žádoucí odtud auta odvést a ne tam přivádět další dostavbou D3 (která má potenciál přilákal část tranzitu co teď jezdí z jižních Čech do Prahy „přes Písek“. Minimálně od Mezna k Voticům musíte stejně postavit novostavbu, je tam Miličín a dosti složitý… Číst vice »
„E55 vede hustě zastavěným územím“ – no právě že už tam vede.. takže při rozšíření na dálnici by se zase tak moc nezměnilo.
„napojení na D1“ – ale E55 tam už nyní je napojena, takže by se opět nic nezměnilo. A rozšířená E55/D3 snad nemá přinést zvýšení objemu dopravy, vzhledem k tomu, že část jihočeské dopravy se má přesunout z E55 na D4.
Přestaňte tu psát ty nesmysly. Po D4 se jezdí právě kvůli tomu, že není hotová středočeská D3 (a pak možná někdo kdo bydlí na západě Prahy). Po dostavbě D3 se většina provozu z D4 co je Budějovice Praha přesune na D3. Ona totiž i cesta z Budějovic po D4 vede po I/20 a ta je na tom jenom o trochu lépe než I/3. Rozšířená I/3 nelze napojit na D1 v Mirošovicích se to prostě nevejde a ty studie samozřejmě jsou. Dále je potřeba přesunout provoz z D1 a ne tam přivést další.
Už to tu je několikrát napsáno. Prodlouží se Vestecká spojka a bude napojena na D1. Vestecká spojka určitě odvede velký provoz co nyní využívá právě Vídeňskou (jasně něco se tam při otevření D3 vrátí). Teď určitě napíšete, že právě přetížení D1 je jeden z argumentů proč nerozšířit I/3, takže vám na to rovnou odpovím. Vestecká spojka bude napojena až po průniku s Pražským okruhem (D0) a tedy již bude velká část provozu z D1 odvedena na okruh (předpokládám, že už D0 511 bude dostavěna a tak nebude nutnost pro východ Prahy atp. jet na Jižní spojku).
Za Hitlera to vymysleli nejlíp.. současná D3 má odvodit k D4. Pro cestu západním směrem výhodnější a zároveň nebude pretizeny kruh od Jesenice. Jen zase vymyslíme hranaté kolo, protože přece nemůžeme akceptovat nápady minulého či predminuleho režimu
Vedení trasy dálnice je v počátku koncipováno jako politické rozhodnutí. V případě D3 bylo rozhodnuto, že se odkloní od stávající trasy 1/3 a napojí se pražský okruh. Z tohoto důvodu se udělala i relativně nová EIA, která nakonec vybrala nejlepší variantu. V územně plánovací dokumentaci Středočeského kraje je to již zanesené, předpokládám, že se již přednáší trasa do jednotlivých územních plánů obcí (mají povinnost převzit trasu z vyšší územně plánovací dokumentace, jen to je to přesnější). Podle článku jsou již vydány rozhodnutí o povolení výjimky. Pokud by to teď všechno stáhli, lidé z okolí Benešova a jiných obcí by nadšení… Číst vice »
V noci hluk překážky přeskakuje protože je ohýbán teplotní inverzí. V letní polovině roku bývá teplotní inverze skoro každou noc. A v noci se hluk od dálnic šíří na 5 a více kilometrů.
Dnešní 1/3 vede Posázavím, nebo snad obci Čerčany a Poříčím nad Sázavou teče řeka Ohře? Silnice 1/3 nejde rozšířit, neboť vede přímo obcemi. 1/3 ničí Posázaví nadměrnou dopravou, kterou je nutno převézt do nové trasy D3, která povede mimo obydlené území, a Posázaví u Poříčí nad Sázavou bude zachráněno.
Silnici u Poříčí nezruší takže hluková zátěž tam bude pokračovat a k tomu přibude další hluková zátěž na dolním toku. V noci mívá hluk z dálnice dosah běžně 5 někdy i 10km.
Tak si to zkuste do mapy nakreslit při dodržení několika jednoduchých podmínek – alespoň 1 km od zastavěného území, co nejvíc se vyhnout lesům (hlavně park Konopiště do toho hodí dost vidle) a aby byl alespoň trochu rozumný terén (takže ne přes vrcholky kopců). Plus samozřejmě dodržení norem (poloměry oblouků a sklony vozovky). Moc jiných možností, než jak se plánuje teď není.
NEJDE NEJDE NEJDE NEJDE…. PANE BOŽE
To je furt dokola, opravdu to nejde!!!! Není místo a hlavně kapacitně naprosto nestíhá D1 Mirošovice – Praha.
Dalnice D3
1 rok
Bude to ještě dlouha zakopova valka ale je třeba timhle udolim stinu projit. Aspon, ze skončilo hledani nejakeho alternativniho trasovani, coz byl nesmysl od pocatku. Rozsireni I/3 bylo neprojednatelne a napojeni do jiz ted pretizene D1 uplny blabol. Ted to jen hrnout přes jednu soudni instanci za druhou a drtit ty pomatence. Snad se za nasich zivotu dočkáme.
Všechny obce v blízkosti silnice I/3 v čele s Benešovem rozšíření I/3 jednoznačně odmítly a není se co divit vzhledem k hustotě osídlení, které je mnohonásobně vyšší než kolem aktuálně připravované trasy v západním Posázaví.
D3 zase odmítají Jesenice, Říčany, Jílové, Petrov, Studené, Vrchotovy Janovice; proti Vestecké spojce, bez které D3 nemá smysl, protestují lidi z Prahy 11…
Martin Peterka
1 rok
Super! Takže po Nejvyšším správním soudu poslal letos ty fanatiky do háje i Ústavní soud. Jen tak dál a držím palce, ať se daří příprava svižným tempem, D3 ve Středních Čechách je opravdu potřeba!
kodl
1 rok
Snazim se v zivote byt optimistou, ale neverim, ze stredoceska cast D3 bude do roku 2035 stat.
Uvidime se zde v komentarich v roce 2035 a zrevidujeme stav veci 🙂
Myslím že velmi optimistické je i to, že by se do roku 35 vůbec začala stavět. Teď se bude napadat každé jednotlivé stanovisko, povolení, to oni ví jak využít co jim náš správní řád umožňuje.
Adam
1 rok
Však oni ještě naběhnou eko-komunisti a rozjedou to v územním řízení.
Místní to také jen tak nevzdají. Nicméně do nekonečna se odvolávat nemůžou. Reálný začátek výstavby vidím na rok 2030. Nyní tam mají chaty a klid. Budou mít chaty a dálnici a hluk. Obecně to je problém jakékoliv nové stavby, která zvyšuje v oblasti hluk. Ostatní dálnice spíše obcím uleví, protože to jsou v podstatě obchvaty.
Kde mají ty chaty? V tom údolí, které překlene most desítky metrů nad jejich chatama? To přece nemůže nikdo myslet vážně.
Představte si kdyby dneska někdo chtěl stavět Posázavský Pacifik … to by teprve byla raketa. Nevratné zničení přírody, klidu, údolí … Měli naši předci v něčem mnohem snazší život.
Vypořádat připomínky a umístit stavbu do území je účelem územního řízení.
Démon
1 rok
„Někteří doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.“
By mě zajímalo jací kteří to jsou? Už teď je do jižních Čech je strašný opruz. Nemluvě o ekonogikcých a ekonomických škodách.
Ano. Proto by měly být posíleny a více využívány vlaky, jimž byly nedávno postaveny nákladné tunely a estakády, a to i za cenu oddálení některých zastávek od zástavby a tím zhoršení pro místní, a ne horováno za další pruhy betonu a asfaltu. Nebo snad rostoucí autoprovoz sníží ekologické a ekonomické škody?
No to je ta největší. V Českým Vrbným se udělá terminál a kamiony i vlaky odtud pojedou povinně trajektem, nejmíň do Prahy, lépe do Mělníka nebo Děčína. A bude!
Jo ono se blokuje výstavba/rekonstrukce Praha – Č. Budějovice, tak to slyším poprvé. Hmm ono je to vlastně naopak, letos se otevřel další úsek a příští rok by se mělo začít dělat na Nemaše.
Tomáš
1 rok
Bydlím poblíž plánované trasy a přál bych si, aby se koplo do země do roku 2030, ale zdá se mi to zhruba stejně nereálné jako severní části pražského okruhu.
Naprosto chápu vaše očekávání, ale bohužel je to všude stejné – komukoliv jezdí kolem baráku tisíce aut denně si přeje vyřešení formou odvodu této dopravy na nějaký obchvat či jinou komunikaci. Když se to někdo snaží vyřešit přijdou ruzné aktivistické organizace pokud možno z druhé strany republiky a začnou škodit, brzdit, žalovat a bourat. Své o tom víme třeba při plánované stavbě 1/35 od Ohrazenic u Turnova do Jičína. Kde kdo to zná, ví jaký voprus to tu je a když se kraj před 25lety začal snažit a projektovat, přišli „teroristi“ a stále se čeká a čeká
Jestli něco někoho terorizuje, pak je to primárně nadužívání aut a druhotně nedostatečná podpora alternativ, jako rychlý, ale současně dobře dostupný a spolehlivý vlak, anebo ještě lépe co nejvíce lokálních příležitostí.
Františku jste jako kafemlejnek u každé diskuse. Ona ta vlaková doprava je super, jenže už nějaký čas naráží na zahlcenost tratí! Prostě už se těch vlaků na tratě víc nevejde. Druhý problém je, že tím vlakem všude nedojedete a třetí problém je že ne každý může trávit ve vlaku řády hodin jak proto, aby se dostal z bodu A d bodu B a zpět !
No jo, jenže on ten vlak taky nejde natáhnout všude. A to i přesto, že u nás máme jednu z nejhustších sítí železnic v Evropě. Vlak je dobrá věc, dávám mu přednost před autem, kdykoliv to situace umožňuje, jenže to má svoje ale. Vždycky se musím nějak dostat k vlaku a potom od vlaku na místo. Někdy to jde, někdy je to neúnosné zdržení, někdy to nejde vůbec. S nákladní dopravou je tentýž problém, ale podstatně horší, protože je náročnější na čas, na organizaci a na práci lidí. Někde to musím naložit na auto, náklad na korbě upevnit a jedu.… Číst vice »
Ivo
1 rok
Já, nezlomný optimista, nevěřím, že se D3 ve středních Čechách někdy dočkáme. To už snad víc věřím severní části pražského okruhu…
Řekl bych, že ten odpor je zhruba podobný a realizace podobně vzdálená. Informační letáky ŘSD 2-3x za rok pouze posunují termíny a občas tam připadají nějakou další větu o probíhajícím soudním řízení/žalobě/přezkumu stanovisek apod.
Už aby se D3 začala stavět celá v středočeské části.
Ústavní soud rozhodl, jak se dalo předpokládat, tedy tradičně alibisticky, jasné slovo by bylo na místě a mohlo být i takovým „beranidlem“ v dalších sporech, které jistě přijdou, no snad až půjde s.Rychetský konečně do… do důchodu se tam na Joštovce atmosféra trochu vyčistí. Každopádně v této fázi je jakákoliv snaha o přetrasování naprosto marná a povede jen k průtahům, předpokládám, že značným. Pokud budou odpůrci chytří, tak možná ještě prosadí nějaké dílčí projektové změny, ale nikdo si nevezme na trikto smést to celé ze stolu a začít od nuly. Obecně pozitivní je, že se tentokrát hledělo i na ochranu… Číst vice »
“ Někteří doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.“
To je totální nesmysl, prostě to není kapacitně reálné ani dnes, natož v budoucnosti.
Jen myšlenka čekající na zašlapání. Odkud, kam a proč vede dálnice D4? Nepomohlo by její protažení do Č. Budějovic a dále do Rakouska? A z Č. Budějovic směřovat dálnici D4 na Havl. Brod a Hlinsko a dále s napojením na D35? Obchvat Prahy nebude nikdy a toto mi z pohledu laika pro tranzit přijde vhodnější než vše hnát na pražký okruh.
Ústavní soud tu v právním řádě nemáme, aby rozhodovat o podružnost (z jeho pohledu) jako jsou stavby konkrétních dálnic.
Bohužel někteří spoluobčané mají postoj „poženu to k Nejvyššímu správnímu soudu a jestli ne, tak k Ústavnímu a jestli ne, tak třeba do Štrasburku.“
Chybou je jim na tenhle špek skočit.
Bylo by zajímavé vést v těsném souběhu s dálnicí D3 zároveň tu plánovanou novou trať do Benešova. Tato trať má být „cenou útěchy“ za neuskutečněnou vrt Praha brno kolem Benešova.
Až na to, že D3 povede uplne jinde, dal od Benesova. Navíc jak novou trat zaustit do Prahy?
Za Hitlera to vymysleli nejlíp.. současná D3 má odvodit k D4. Pro cestu západním směrem výhodnější a zároveň nebude pretizeny kruh od Jesenice. Jen zase vymyslíme hranaté kolo, protože přece nemůžeme akceptovat nápady minulého či predminuleho režimu
A kudy od D3 k D4? Pro cesty vychodnim smerem zase horší.
Nic se nepostavíme! O to se Postarám já ! (Parafráze Slunce seno a Par facek od Růžičková, když sháněla nového ženicha)
Za Růžičkovo dnes bojuje 400 tis NIMBY , kteří zde mají z Prahy buď chalupy nebo se sem přestěhovali. Zůstávám na 30 let v klidu a pak to už ztratí smysl [green Deal)
Bydlet v Sedlčanech, Neveklově a Milevsku bude o to snazší.
Mě osobně ta trasa nevadí, naopak by mi výrazně zkrátila nejčastější cesty. Spíš mi vadí, že do Prahy míří všechny dálnice v Čechách a nikdo neplánuje nějaký větší obchvat… Třeba dálnici ze západu na východ mimo Prahu tak, jak to bylo navrhované za 1.rep…
Druhá věc je, že je docela absurdní dokončit D3, D6, D7, D11, D35 dřív než bude D0…
Timhle se bil v prsa Andrej Babiš před několika lety, nicméně dopadlo to jako všechno. Jen předvolební řeči pro koblížky.
To je na místních. Není to nějaký záměr státu.
Podobný názor tu dostal hodně mínusů, ale taky mi není úplně jasné, jak se auta z konce D3 dostanou do Prahy. Doprava zajížďka a rovně budou určitě zácpy. Nebo tam je v plánu nějaké vylepšení?
Náklaďáky pojedou po okruhu a pro osobáky mířící do Prahy je územních plánech pokračování Vestecké spojky někam směrem na Chodov. A tam se to všechno definitivně zastaví. I když bez náklaďáků jedoucích z jihu na Hradec, Boleslav nebo Ústí by to po dokončení okruhu mohlo fungovat.
Horší je, že směrem na západ je okruh ucpaný už dnes. Nevím, proč se nové úseky rovnou nepostavily jako šestipruh.
Mně by velký smysl dávala dálnice nebo rychlostka Plzeň-Písek-Tábor-Pelhřimov-D1.
Přesně, do dneška nechápu, jak je možné, že nikdo nehodlá udělat dálnici D 19.
Tak o nápadu D19/20 se ví, ale je třeba pořádně máknout na základní síti a pak se bude vylepšovat.
Ono kdyby ŘSD postavilo lepší odbočení z D5 na D0, tzn. udělal se dlouhý připojovací pruh směr/lépe až na Ořech, tak by se denně ušetřilo několik tisíc člověkohodin… např.
Ne všichni potřebuji do Prahy. Kam se dostávají auta třeba z D11?
Jakákoliv trasa dálnice D3 povede přes Posázaví. Silnice 1/3 vede přímo obcí Poříčí nad Sázavou, okolo Čerčan, přes Mrač a těsně vedle Konopiště a Benešova. Rozšířit ji nejde. Plánovaná trasa D3 přes řeku Sázavu u Kamenného Přívozu neovlivní žádné trvale žijící obyvatele, a Posázaví nikterak neublíží, narozdíl od silnice 2/3, která Posázaví nonstop ničí.
Ostatně D1 taky vede přes Sázavu nad Hvezdonicema. A ani to není žádný estetický zázrak. Prostě most.
Jo, ale v Samechově který je asi 5 km proti proudu Sázavy auta slyšíme prakticky pořád. Můžeme počítat kolik jich projelo, kromě nonstop hukotu je slyšet každý přejezd přes dilatační spáry na koncích mostu.
konečně dobrá zpráva
Nemluvte a stavte a opravte zákony aby pár lidi neterorizovalo celou zem dalším blokováním
Trouba , co ničí krajinu pronesl názor.
podle komentářů se dá vyčíst že než D3 „dotáhnout“ do Prahy bude jednodušší postavit nové hlavní město na hranici středočeského a jihočeského kraje…… 🙂 Bydlím kousek od stavby jihočeské D3, denně přecházím E55 a neumím si představit to před Prahou „svést“ na rozšířenou a upravenou I/3 s obchvaty větších aglomerací………
Hádám, že souboj o novou metropoli ČR se strhne mezi trojicí Miličín, Sedlec-Prčice a Mladá Vožice…
A proč neoprášit projekt Etarea z šedesátých let?
Jedině Sedlec-Prčice!! Nomen-omen.
Prčice, jednoznačně. Tam už pomalu jsme…
Tak snad dojdou peníze, abychom na konci automobilového věku zbytečně neničili krajinu. Pokud se na těch pár zbývajících let auta nevejdou na stávající komunikace, je třeba zpoplatnit těch pár hodin ve špičkách.
Automobilový věk nekončí, jen se změní pohon 😉
Jo to máš naprostou pravdu přejdeme z aut na koňské povozy protože elektrošmejd je o ničem.
Chleba je v obchodě, střecha se opraví sama a prasklý vodovod opraví… eee cykloservis?.
Vždy, když napíšete takovou blbost, tak umře 1 koťátko 🐱
Cesty stavěli už Římané a od té doby věk silniční dopravy trvá, železnice jen na chvilku doplnila silniční síť a jen v některých přepravních proudech a komoditach si dodnes udržela postaveni.
Pokud se to opravdu „na sílu“ protlačí a postaví, bude to nejdražší (nejméně 100 miliard, když před 5 lety to bylo rozpočtováno na 63) a nejzbytečnější dálnice v ČR. Nikam totiž nevede. Tu trasu naplánovali ještě za bolševika. Z Jesenice přímo do Prahy to nejde a nikdy nepůjde a zbývá tedy okruh D0 doleva nebo doprava. Doleva to je tak 20 %, tedy do 5000 aut denně, pro což se nestaví ani obchvaty obcí, natož dálnice, a doprava zbývá 80 % a to bude pro většinu (kromě Sedlčan a Neveklovska = cca 15.000 lidí) nezajímavé (hlavně pro všechny kamiony, protože… Číst vice »
Vetsina dalnic se projektovala za bolševika, nektere za druhé republiky nebo protektoratu. Planovani dopravni infrastruktury je dlouhodoba zalezitost, to není jako batikovat tricko. Od D0 do Prahy povede Kunraticka spojka, na druhé strane se bude D0 propojovat s Modranskou. O dulezitosti konkretni dalnice nerozhoduje nejaky jouda na diskuzi pod clankem ale celkem hodne odborniku s pristupem k datum. Nechte to na nich.
To rozhodování hromady odborníků vidíme každý den skoro všude kolem sebe. Například u dálnic na D52 z Pohořelic na Mikulov, kde se 30 let nekoplo, nebo na trati z Prahy do Liberce, kde už vzniklo hafo nepoužitelných studií. O tom, jak moc se bude či nebude nějaký úsek dálnice využívat, rozhodnou výhradně motoristé, podle Vás nejspíš joudové, a názory všech těch současných odborníků, kteří ji naplánovali a protlačili, jim budou zcela ukradené, i kdybyste se rozkrájel.
Tak když máte tak úžasný rozhled o potřebnosti jednotlivých staveb, tak jistě víte že I/3 má nějaké intenzity provozu, dávno překračující hranici pro dálnici.
A když tu zmiňujete tu D52 … tak ta ale nestojí ze stejného důvodu jako D3, kvůli NIMBY. Ne kvůli odborníkům. Se tu argumentačně dost střílíte do nohy.
i po zprovoznění obchvatu Olbramovic se tam stále tvoří kolony, trochu to pomohlo ale jsou tam v nějaké míře stále
Zeleznici z Prahy do Liberce tenhle clanek neresi, to jste ve spatne diskuzi. D52 roky blokoval ekotaliban, hlavne proto se tam nekoplo. A ano, o vyuziti D3 ve strednich Cechach rozhodnou motoristi a ja se nebojim, ze by byla zbytecna. Je dobre, ze priprava pokracuje.
Já si třeba rozmyslel že koupím pro kolegy flašku Zacapy a oslavíme to ať se to dobuduje… A vím že se to splní…
Na zprovoznění bude Zacapa setsakra málo 😎
D3 nemá sloužit k nájezdům do širšího centra Prahy. Kdyby bylo po mém, tak by v mnoha městech bylo mýto pro IAD a nákladní dopravu.
Mýto pro zásobování je skvělý nápad! Zlí dopravci to zcela jistě promítnou do cen obchodníkům a zlí obchodníci do cen pro zákazníky…
No a?
To je totiž na složitější vyprávění.
Doprava se neustále zlevňuje a není to neměnný stav.
Axeův Dálniční bratranec, jeho rodina se rozšiřje
Jj, příspěvek je podle stejného mustru.
Možná to tak je. Ale vezměte si, že už je trasa zanesena nebo je zanášena do jednotlivých územních plánů a pokud by se udělal krok zpět a začalo by se od znovu. Naivní to představa, že pokud by chtěli udělat dálnici v původní stopě 1/3, že by si nenašla své odpůrce. Takhle by se nic nepostavili, a to ani železnici. Odpůrci jsou dost slyšet, ale protože jim je dán velký prostor. Je to prezentováno jako kdyby drtivá většina společnosti byla proti a stát byl ten co to dělá silou. By mě zajímalo, jestli existuje nějaká statistika, jak se k D3… Číst vice »
Jste jenom tak hloupý anebo máte chatu v Posázaví?
Bude to doleva, nejdříve povede souběžně s D0. Vytvoří se tak vlastně 8 pruhů, viz článek tady myslím vloni.
Vysvětlí mi někdo, proč je tak zavržená varianta zkapacitnění E55?
Nikde jsem neviděl studii proveditelnosti, ze které by jasně vyplývalo, že tato varianta je prostě nereálná, a při laickém pohledu do mapy mi prostě připadá, že jde o variantu daleko jednodušší, levnější a i šetrnější, než to tahat přes Posázaví.
4 pruhy by se sice do prostoru současné I/3 vešly, ale problematická je kapacita D1 od Mirošovic směrem k Praze.
Jako Mirosovičák si ty „4 pruhy, co by se vešly“ fakt neumím představit…
Do současné 1/3 se 4 pruhy nevejdou !!!
100 x levnější, než nesmysl D3 je vrtnout krátký tunel mimo Mirosovice , odhad je cca 10 mld v současných šílených cenách, když to prošlo i u D8 kolem Velemina, tak proč ne tady
Si de..l? D1 Mirošovice – Praha je totálně přetížená.
Kudy bys vedl provoz při přestavbě? Po starý benešovský?
Tohle je fakt moc…
Dislajky nejsou argumenty.. bavil jsem se s chlapem z MD, který mi na to řekl, že důvod je ten, že se na tom prostě pracuje už léta a nikdo nechce vzít po takové době zpátečku, jinak to racionální důvod nemá. Kdyby mělo, ŘSD by dávno zveřejnilo studii proveditelosti zkapacitnění E55, která by prokazovala, že tato varianta je neefektivní a neproveditelná. Na stránkách ŘSD jsem nic takového nenašel.
Nic takového tam nikdy ani nenajdete, protože nic takového žádná seriózní studie nemůže prokázat. Argumentace přetíženou D1 je také dost mimo mísu, když se ví, že jednou bude muset od Pyšel k Modleticím vést ještě jedna dálnice kolem Velkých Popovic. Ale přiznat, že jsme desetiletí vyhazovali peníze na nesmysl nebo přinejmenším neefektivní řešení, na to tedy nikdo na MD ani ŘSD koule nemá. Zatím se hlavně dělá všechno pro to, aby se I/3 na 4 pruhy rozšířit nedala. Viz mosty u Senohrab, kruháky u Benešova nebo úsek mezi nimi s tunelem kolem Konopiště jen na 3 pruhy.
Kde by se vzala dálnice kolem VP k Modleticům? 😂 Jsem místní, ale o takové blbosti jsem slyšel jen v souvislosti se zoufalou snahou najít podvariantu D3-V, která by se nenapojovala na D1…
Laický pohled do mapy … Tak jednak, současná E55 vede hustě zastavěným územím. Těsně kolem několika obcí. Opravdu myslíte že tam chcete dálnici (že jí tam chtějí místní a že tam vůbec může být aby se splnili hygienické normy)? Dále napojení na D1. D1 je už teď od Mirošovic na hraně kapacity, ve špičkách to tam stojí. Je žádoucí odtud auta odvést a ne tam přivádět další dostavbou D3 (která má potenciál přilákal část tranzitu co teď jezdí z jižních Čech do Prahy „přes Písek“. Minimálně od Mezna k Voticům musíte stejně postavit novostavbu, je tam Miličín a dosti složitý… Číst vice »
„E55 vede hustě zastavěným územím“ – no právě že už tam vede.. takže při rozšíření na dálnici by se zase tak moc nezměnilo.
„napojení na D1“ – ale E55 tam už nyní je napojena, takže by se opět nic nezměnilo. A rozšířená E55/D3 snad nemá přinést zvýšení objemu dopravy, vzhledem k tomu, že část jihočeské dopravy se má přesunout z E55 na D4.
Přestaňte tu psát ty nesmysly. Po D4 se jezdí právě kvůli tomu, že není hotová středočeská D3 (a pak možná někdo kdo bydlí na západě Prahy). Po dostavbě D3 se většina provozu z D4 co je Budějovice Praha přesune na D3. Ona totiž i cesta z Budějovic po D4 vede po I/20 a ta je na tom jenom o trochu lépe než I/3. Rozšířená I/3 nelze napojit na D1 v Mirošovicích se to prostě nevejde a ty studie samozřejmě jsou. Dále je potřeba přesunout provoz z D1 a ne tam přivést další.
D3 ale přivede další provoz na vídeňskou ulici, protože z pražského obchvatu není na jihu mnoho možností jak pokračovat do Prahy.
Už to tu je několikrát napsáno. Prodlouží se Vestecká spojka a bude napojena na D1. Vestecká spojka určitě odvede velký provoz co nyní využívá právě Vídeňskou (jasně něco se tam při otevření D3 vrátí). Teď určitě napíšete, že právě přetížení D1 je jeden z argumentů proč nerozšířit I/3, takže vám na to rovnou odpovím. Vestecká spojka bude napojena až po průniku s Pražským okruhem (D0) a tedy již bude velká část provozu z D1 odvedena na okruh (předpokládám, že už D0 511 bude dostavěna a tak nebude nutnost pro východ Prahy atp. jet na Jižní spojku).
Za Hitlera to vymysleli nejlíp.. současná D3 má odvodit k D4. Pro cestu západním směrem výhodnější a zároveň nebude pretizeny kruh od Jesenice. Jen zase vymyslíme hranaté kolo, protože přece nemůžeme akceptovat nápady minulého či predminuleho režimu
Vedení trasy dálnice je v počátku koncipováno jako politické rozhodnutí. V případě D3 bylo rozhodnuto, že se odkloní od stávající trasy 1/3 a napojí se pražský okruh. Z tohoto důvodu se udělala i relativně nová EIA, která nakonec vybrala nejlepší variantu. V územně plánovací dokumentaci Středočeského kraje je to již zanesené, předpokládám, že se již přednáší trasa do jednotlivých územních plánů obcí (mají povinnost převzit trasu z vyšší územně plánovací dokumentace, jen to je to přesnější). Podle článku jsou již vydány rozhodnutí o povolení výjimky. Pokud by to teď všechno stáhli, lidé z okolí Benešova a jiných obcí by nadšení… Číst vice »
V noci hluk překážky přeskakuje protože je ohýbán teplotní inverzí. V letní polovině roku bývá teplotní inverze skoro každou noc. A v noci se hluk od dálnic šíří na 5 a více kilometrů.
Ok, takže co? Dálnice zrušit? Všechny?
Dnešní 1/3 vede Posázavím, nebo snad obci Čerčany a Poříčím nad Sázavou teče řeka Ohře? Silnice 1/3 nejde rozšířit, neboť vede přímo obcemi. 1/3 ničí Posázaví nadměrnou dopravou, kterou je nutno převézt do nové trasy D3, která povede mimo obydlené území, a Posázaví u Poříčí nad Sázavou bude zachráněno.
Silnici u Poříčí nezruší takže hluková zátěž tam bude pokračovat a k tomu přibude další hluková zátěž na dolním toku. V noci mívá hluk z dálnice dosah běžně 5 někdy i 10km.
Tak si to zkuste do mapy nakreslit při dodržení několika jednoduchých podmínek – alespoň 1 km od zastavěného území, co nejvíc se vyhnout lesům (hlavně park Konopiště do toho hodí dost vidle) a aby byl alespoň trochu rozumný terén (takže ne přes vrcholky kopců). Plus samozřejmě dodržení norem (poloměry oblouků a sklony vozovky). Moc jiných možností, než jak se plánuje teď není.
NEJDE NEJDE NEJDE NEJDE…. PANE BOŽE
To je furt dokola, opravdu to nejde!!!! Není místo a hlavně kapacitně naprosto nestíhá D1 Mirošovice – Praha.
Bude to ještě dlouha zakopova valka ale je třeba timhle udolim stinu projit. Aspon, ze skončilo hledani nejakeho alternativniho trasovani, coz byl nesmysl od pocatku. Rozsireni I/3 bylo neprojednatelne a napojeni do jiz ted pretizene D1 uplny blabol. Ted to jen hrnout přes jednu soudni instanci za druhou a drtit ty pomatence. Snad se za nasich zivotu dočkáme.
„je neprojednatelné“ znamená konkrétně co?
Zkuste navrhnout jinou trasu např. D0 východně od Horních Počernic. Vyštěkají vás všichni, nejen jejich psi.
Je to dohledatelne ve verejnych zdrojich. Hledejte.
Všechny obce v blízkosti silnice I/3 v čele s Benešovem rozšíření I/3 jednoznačně odmítly a není se co divit vzhledem k hustotě osídlení, které je mnohonásobně vyšší než kolem aktuálně připravované trasy v západním Posázaví.
D3 zase odmítají Jesenice, Říčany, Jílové, Petrov, Studené, Vrchotovy Janovice; proti Vestecké spojce, bez které D3 nemá smysl, protestují lidi z Prahy 11…
Super! Takže po Nejvyšším správním soudu poslal letos ty fanatiky do háje i Ústavní soud. Jen tak dál a držím palce, ať se daří příprava svižným tempem, D3 ve Středních Čechách je opravdu potřeba!
Snazim se v zivote byt optimistou, ale neverim, ze stredoceska cast D3 bude do roku 2035 stat.
Uvidime se zde v komentarich v roce 2035 a zrevidujeme stav veci 🙂
Myslím že velmi optimistické je i to, že by se do roku 35 vůbec začala stavět. Teď se bude napadat každé jednotlivé stanovisko, povolení, to oni ví jak využít co jim náš správní řád umožňuje.
Však oni ještě naběhnou eko-komunisti a rozjedou to v územním řízení.
Místní to také jen tak nevzdají. Nicméně do nekonečna se odvolávat nemůžou. Reálný začátek výstavby vidím na rok 2030. Nyní tam mají chaty a klid. Budou mít chaty a dálnici a hluk. Obecně to je problém jakékoliv nové stavby, která zvyšuje v oblasti hluk. Ostatní dálnice spíše obcím uleví, protože to jsou v podstatě obchvaty.
Kde mají ty chaty? V tom údolí, které překlene most desítky metrů nad jejich chatama? To přece nemůže nikdo myslet vážně.
Představte si kdyby dneska někdo chtěl stavět Posázavský Pacifik … to by teprve byla raketa. Nevratné zničení přírody, klidu, údolí … Měli naši předci v něčem mnohem snazší život.
Vypořádat připomínky a umístit stavbu do území je účelem územního řízení.
„Někteří doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.“
By mě zajímalo jací kteří to jsou? Už teď je do jižních Čech je strašný opruz. Nemluvě o ekonogikcých a ekonomických škodách.
Ano. Proto by měly být posíleny a více využívány vlaky, jimž byly nedávno postaveny nákladné tunely a estakády, a to i za cenu oddálení některých zastávek od zástavby a tím zhoršení pro místní, a ne horováno za další pruhy betonu a asfaltu. Nebo snad rostoucí autoprovoz sníží ekologické a ekonomické škody?
Tak už konečně Františku jeď…..
On někdo někomu zakazuje jet vlakem?? Proč? Kdo? Kdy?
Františku, a co lodě do ČB? tam je taky perspektiva?
Co lodě… A víte o tom, že Č.B. mají letiště? 😀
No to je ta největší. V Českým Vrbným se udělá terminál a kamiony i vlaky odtud pojedou povinně trajektem, nejmíň do Prahy, lépe do Mělníka nebo Děčína. A bude!
Doporučuji jít pěšky, vlak je moc moderní….
Jo ono se blokuje výstavba/rekonstrukce Praha – Č. Budějovice, tak to slyším poprvé. Hmm ono je to vlastně naopak, letos se otevřel další úsek a příští rok by se mělo začít dělat na Nemaše.
Bydlím poblíž plánované trasy a přál bych si, aby se koplo do země do roku 2030, ale zdá se mi to zhruba stejně nereálné jako severní části pražského okruhu.
Naprosto chápu vaše očekávání, ale bohužel je to všude stejné – komukoliv jezdí kolem baráku tisíce aut denně si přeje vyřešení formou odvodu této dopravy na nějaký obchvat či jinou komunikaci. Když se to někdo snaží vyřešit přijdou ruzné aktivistické organizace pokud možno z druhé strany republiky a začnou škodit, brzdit, žalovat a bourat. Své o tom víme třeba při plánované stavbě 1/35 od Ohrazenic u Turnova do Jičína. Kde kdo to zná, ví jaký voprus to tu je a když se kraj před 25lety začal snažit a projektovat, přišli „teroristi“ a stále se čeká a čeká
Jestli něco někoho terorizuje, pak je to primárně nadužívání aut a druhotně nedostatečná podpora alternativ, jako rychlý, ale současně dobře dostupný a spolehlivý vlak, anebo ještě lépe co nejvíce lokálních příležitostí.
Františku jste jako kafemlejnek u každé diskuse. Ona ta vlaková doprava je super, jenže už nějaký čas naráží na zahlcenost tratí! Prostě už se těch vlaků na tratě víc nevejde. Druhý problém je, že tím vlakem všude nedojedete a třetí problém je že ne každý může trávit ve vlaku řády hodin jak proto, aby se dostal z bodu A d bodu B a zpět !
Jemu nejde o schopnosti vlakove dopravy. On jen vsude ventiluje nenavist k ridicum. Nic vic za tim nehledejte..
František- autobijec a lovec řidíčů. Ten kdyby mohl.
A zdaleka ne všecko zboží se dá vozit vlakem.
Obábám se ale, že jejiné zařízení s vlečkou je na Slovensku v Leopoldově a navíc je to věznice, nikoliv blázinec.
Toto „léčebné zařízení“ vlečku sice nemá, ale zastávku ano 🙂
https://mapy.cz/s/neheledoce
zapomněl jste ještě teleportaci
Navrhuji nedemokraticky Františka zakázat…
No jo, jenže on ten vlak taky nejde natáhnout všude. A to i přesto, že u nás máme jednu z nejhustších sítí železnic v Evropě. Vlak je dobrá věc, dávám mu přednost před autem, kdykoliv to situace umožňuje, jenže to má svoje ale. Vždycky se musím nějak dostat k vlaku a potom od vlaku na místo. Někdy to jde, někdy je to neúnosné zdržení, někdy to nejde vůbec. S nákladní dopravou je tentýž problém, ale podstatně horší, protože je náročnější na čas, na organizaci a na práci lidí. Někde to musím naložit na auto, náklad na korbě upevnit a jedu.… Číst vice »
Já, nezlomný optimista, nevěřím, že se D3 ve středních Čechách někdy dočkáme. To už snad víc věřím severní části pražského okruhu…
Obojí je zhruba stejné sci-fi.
Řekl bych, že ten odpor je zhruba podobný a realizace podobně vzdálená. Informační letáky ŘSD 2-3x za rok pouze posunují termíny a občas tam připadají nějakou další větu o probíhajícím soudním řízení/žalobě/přezkumu stanovisek apod.
Třeba se dočkame zahájení stavby v tomto století.
Možná ano, jen abychom neměli dřív létající auta, studenou fúzi, silová pole, hologramy a nakročeno k warpu 😀
Já bych tedy spíš ocenil zvýšení délky dožití alespoň na 150 let, abych to všechno viděl 🙂
A pak se podíváte na cenu přepravy helikoptérou a naložíte to na osla. https://guardian.ng/wp-content/uploads/2022/07/donkey.jpg
Tak tohle je sen všech těch zapálených rudozelených aktivistů, žádná letadla, žádná auta, žádné lodě a časem začnou vadit i vlaky.
Plácáte nesmysly