Stěžovali si na zakázku, kde jsou nejlevnější. ŘSD může dokončit tendr na nový úsek D6
Nejlevnější sdružení je ochotno úsek postavit za 3,478 miliardy korun, což je zhruba 70 procent ceny předpokládané.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se po dlouhých měsících odkladů otevřela cesta k vyhlášení vítěze tendru na nový úsek dálnice D6 Petrohrad – Lubenec. Vyhlášení nejvýhodnější nabídky a následné uzavření smlouvy umožňuje verdikt Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zamítl stížnosti společnosti Stavby mostů. Rozhodnutí koncem března nabylo právní moci.
Společnost Stavby mostů se obrátila na ÚOHS loni v říjnu. Mimo jiné jí vadily údajné „nepřiměřené požadavky na mostní závěry, které ve výsledku směřují k omezení volby druhu mostního závěru“ (podrobnosti jsou v rozhodnutí ÚOHS). Úřad při svém rozhodování vedl konzultace s vysokými školami a odbornými firmami a po dlouhém zkoumání rozhodl ve prospěch ŘSD.
„Aktuálně nabídky posuzuje hodnoticí komise, která zadavateli posléze doporučí další postup. Samotnému vyhodnocení nabídek nic ale nebrání,“ sdělil deníku Zdopravy.cz šéf ŘSD Radek Mátl. Tendr byl vyhlášený loni v květnu. Lhůta pro podání nabídek byla původně 24. července 2023, nakonec byla posunuta až na letošní březen.
O zakázku na stavbu 12 nových kilometrů D6 se uchází šest zájemců. Paradoxem je, že za vítězstvím míří s nejnižší nabídkou právě sdružení s firmou Stavby mostů. Dále je v něm Eurovia a Berger Bohemia. Eurovia a Stavby mostů patří do stejné skupiny Vinci.
Nejlevnější sdružení je ochotno úsek postavit za 3,478 miliardy korun, což je zhruba 70 procent ceny předpokládané (4,931 miliardy). Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci, stavět by se mělo v letech 2024 až 2026.
Ve směru od Prahy dálnice naváže na dálniční obchvat Hořoviček, který ŘSD začalo stavět loni na jaře, na karlovarské straně pak na již hotový obchvat Lubence, který se otevřel v létě 2021. Úsek vede většinou v blízkosti stávající silnice I/6. Nejdelší most bude mít přes 600 metrů. Součástí bude i most přes železniční trať Plzeň – Most.
Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 91 kilometrů (dalších osm kilometrů jako čtyřpruhová I/6). Hotová by měla být v roce 2028.