Stejný hlas na všech nádražích. Správa železnic testuje po vzoru Švýcarska syntézu
Plzeň hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Ještě letos chce Správa železnic vypsat soutěž na dodavatele nového jednotného systému poskytování informací.
Rád bych, aby hlášení na nádražích dělal Alzák.
To nezní dobře ani jako vtip.
Dal bych si pozor: To je tak blbé, že to může projít. Zdůvodní se to tím, že to má pozitivní dopad na čistotu a zaplněnost nádraží: cestující se tam budou zdržovat minimálně a bezdomovci kvůli tomu uřvanému zvuku raději opustí nádražní prostory.
no tvl to je opravdu to hlavní co je potřeba převzít od švýcarské železnice 🤮
Možná je to to jediné, co tu bude fungovat jako u nich 😁
Až převezmou švýcarské ceny jízdného, tak se nedosmajlíkujete 😃
To by zničilo šotoušení v ČR. 🤣
A jak všichni nadávali na Kačenu…. Za pár let se na ní budeme koukat jako nyní na Andulu…
Roboti už jdou,vše umělé a syntetické.
Když turistím a hlásí se jazykem, který běžně nepoužívám, rozumím syntéze lépe než neherci huhlajícímu do mikrofonu.
Mohou zkusit po vzoru Švýcarska i jezdit na čas
.
§8 – Zpoždění k cestování prostě patří!
Kdyz jich je tolik, tak prosim aspon 5…
Václav Knop, Danuše Hostinská Klichová, Kateřina Horáčková Mendelová, Alexandr Postler, Philip Bělohlávek, Tomáš Káňa, Věra Pockley, Blanka Trčanová, Michaela Stará, + ještě asi 5 hlasů IS ČD Speaker. Myslím, že jako ukázka stačí
Hlavně ne tu hrůzu co je v Kolíně. Vždy když začne hlásit anglicky projíždí mi mráz po zádech.
A není to jedno, jaký hlas bude hlásit nesmysly typu “ vlak je opozden z duvodu opozdeneho příjezdu vlaku že zahranici“ ? 😀 Důležitý je obsah, a ten dost často zaostává, notoricky zname oznámení nástupiště pár minut před odjezdem vlaku a podobně. Ale zase se řeší znělky a nesmysly, úplně zbytečně. Ale tak někdo vykaze činnost, no 🙂
Číslo nástupiště je vždy hlášeno včas na to, abyste k vlaku stihli pohodlně dojít. Ale stejně ti lidi vyděšeně utíkají, když se na ceduli číslo nástupiště objeví 🙂 Nevím tedy, jak jiné linky, ale „moje“ rychlíková linka odjíždí z Prahy hl.n. vždy ze stejného nástupiště číslo 6S.
Souhlas s předchozími diskutéry: 1. Hlášení neposlouchám, protože ty informace jsou na pragotronu. Pro nevidomé by bylo ideální hlášení na požádání, nebo něco max. stručného. 2. Měli by zapracovat na tom aby se nástupiště objevilo na ceduli dříve než minutu před odjezdem. Ne každý může běžet. Komicky to působí obzvlášť na stanicích kde je malý provoz a vlak jede vždy na to stejné nástupiště. A na velkých taky – hrozen lidí hypnotizuje ceduli aby pak hromadně ucpal podchod. 3. Hlásit zpoždění hned jak se zjistí, že už není šance to dohnat, a ne až v čase pravidelného příjezdu. A nepoužívat… Číst vice »
Vetsina z toho jsou celkem nepouzitelne, ale co vidim jako mozna pouzitelnou myslenku je hlasit mimoradnosti jinym hlasem/jinou barvou hlasu.
1) Občas ho poslechnu, ale najít v něm smysluplnou informaci často trvá déle, než dojít k displeji 😀 jenom občas se stane, ze místo „vlak bude opožděn na odjezdu, protože bylo zpoždění na příjezdu“ (obrat) slyším na prahlavním třeba „S7 do Berouna jede z nástupiště 4“ 2) Souhlas. Mimochodem v tomhle případě by čekání na dobíhače mělo jít na vrub Sprželi, ne dopravci – z Prahlavního bych chtěl odjezd nejdríve 8 minut od prvního ohlášení nástupiště. 3) Zpoždění hned vypsat na displej/pragotron. S vyhlašováním opatrně, ať jení akustický smog o změnách zpoždění vlaků co maj jet za hodinu. Hlásit na… Číst vice »
Po vzoru Švýcarska by mohli hlásit přípoje jen na nástupišti, kam zrovna přijel vlak a redukovat hluk ve zbytku stanice. Taky by mohli alespoň ztlumit hlášení v prostoru pokladen, kde často přes hlášení není vůbec slyšet.
By me zajimalo, kde se ten blabol o vzoru Svycarska vzal? Kdo tohle vymyslel jako argument…
Ano. Sice neumíme informovat pořádně cestující o zpožděních (zpoždění vyhlásíme v minutě pravidelného odjezdu a poté navyšujeme tzv. salámovou metodou), sice neumíme včas dávat ani peróny na tabule, sice musíme pořád dokola hlásit nesmyslně čísla vlaků namísto pouhé linky u příměstských linek, ale hlavně že budeme mít nový hlas a hlásit nesmysly typu „Vlak je opožděn z důvodu pozdního příjezdu vlaku z dráhy jiného provozovatele.“ I v Německu nebo Rakousku umí říct jednoduše „International train delay“ nebo „Vesrpätung von Ausland“.
No ale to nie sú rovnaké hlásenia. Alebo sú napr. Kouty nad Desnou mimo ČR?
Zkuste se na nádraží v Olomouci zeptat, kolik lidí ví, že trať Šumperk – Kouty neprovozuje Správa Železnic
V pražském metru mi přijde, že ty výluky hlásí celkem dobře. Pořád je to ale předpřipraveny text.
V metru je i syntéza a používá se mj. i pro výluky.
Rád bych se mýlil, ale podle mě je hodně naivní si myslet, že použitá syntéza bude umožňovat on-demand generování hlášení. Současný koncept SŽ SM 100 je silně restriktivní a přímo vybízí k zachování modelu zvukové databanky s předem nahranými segmenty, jen živé herce nahradí syntéza.
Dál jsem zvědavý na SW architekturu nového ISC. SŽ má ideální příležitost se zbavit desítek, ne-li stovek, databázových + webových/aplikačních serverů pro produkty Chaps a Starmon, roztahaných všude po republice. Také doufám, že klient nebude nějaká těžkopádná obluda v Electronu nebo něco takového.
Jsem si docela jist, ze se mylis 🙂
No a v ramci druheho odstavce se to mozna castecne taky povede.
Najprv musí byť syntéza, potom môže začať uvoľnovanie SM100. Naopak to nejde.
Ste si istý, že je komunikačne pomerne intenzívnu a z časti aj firm-RT záležitosť vhodné servírovať z nejakého jedného cloudového alebo kvazicloudového riešenia? Naviac, uvedomujete si aká je architektúra siete SŽ? Sú stále celé regióny, kde je niečo také bez miestneho HW nerealizovateľné.
Proto říkám, že bych se rád mýlil.
Napadá mě např. řešení pomocí tenkých klientů a distribuovaných systémů, což spolehlivě zajistí jednotnost, o kterou předpokládám SŽ jde. Samozřejmě, kde chybí potřebné (V)LANy pro takový provoz, tam to holt pojede lokál.
Tenkých klientov pre obsluhu má napr. ten Starmon už dnes. Problém je skôr v paneloch a ústredniach, kde by takéto riešenie, aspoň podľa mňa, vyžadovalo na každých niekoľko staníc (dajmetomu á 20) nejaký „koncentrátor“, ktorý bude na jednej strane preberať údaje z toho distribuovaného systému a na druhej strane bude sústavne kŕmiť jednotlivé panely a prípadne rozhlasové ústredne. A ten úplne tenký nebude (rôzne ústredne, rôzne typy panelov, ktoré sa určite nebudú meniť s nasadením hl. syntézy). A to sa ešte nebavím o situácii, že by sa konečne podarilo presadiť aby ústredne boli viackanálové, aby sa nemuselo do budovy hlásiť… Číst vice »
Za mě, jako vlakvedoucího je obrovská škoda, že se přestali hlásit i komerční názvy vlaků.
K vlastnímu údivu si sami cestující začali stěžovat, že se již nepoužívají, jelikož se spoustu z nich, díky těmto názvům orientovalo.
Místo většinou trojciferných čísel jim bylo milejší poslouchat pouze název, díky kterému věděli že Krakonošem se dostanou do Trutnova a Vltavou, či Lužnicí na jih Čech.
Tak ony se ty trojciferná čísla průběžně mění, takže kdyby jste chtěl jet na Plzeň „Berounkou“ tak pokud pojedete ve 12:00 tak číslo je R768 ovšem ve 13:00 je “ Berounka“ číslo uz R766… Takže je jednodušší pamatovat si jednoduchý jméno vlaku než hledat číslo co se každou hodinu mění… Teda pro většinu cestujících..
Jako, že by dva vlaky měly mít stejné číslo? Ach… To je něco podobného, jako, že se budou hlásit místo čísel nějaké šotolinky…
Třeba Veltlínské zelené, tomu se každý směje… A když jsem byl malý, někdy někdy cca 2007 hlásili zpoždění rychlíku Junák (tehdy jezdil) a nějaký děda řval na nástupišti, to není Junák, ale chrobák 😂
A co ta hlášení úplně zrušit, kromě nějakých mimořádnosti? Všude už jsou tabule s odjezdy, kde jsou všechny pro cestující důležité informace. Na letištích se také nic nehlásí, přesto cestující svůj gate v pohodě najdou. Nehlásí se ani na mnohých evropských nádražích. Mě osobně ten neustálý to informací, navíc z 98% zbytečných ( výchozí stanice vleku, číslo Os, údaj o výši zpoždění až na konci dlouhé litanie,atd.) jen obtěžuje, je to prostě audiosmog…
Byť jsem s Vámi ve shodě, že audiosmog mi taky vadí, tady mezi argumenty bude třeba to, že ne každý si to přečte – například osoby nevidomé a slabozraké. A ty tabule taky nejsou všude, nebo na ně není odevšad vidět…
„ne každý si to přečte“
To je pravda, ale to nevadi SZ, protoze na zastavkach pravidelne nehlasi
Nevidomí a slabozrací mají nějaké zařízení, co jim dokáže vyvolat hlášení. Takže technicky by to šlo. Hlášení jen na požádání.
A k tabuli se dá dojít, nebo použít aplikaci „NaVlak“, která dokáže zobrazit tabule na libovolném nádraží. I na tom, kde tabule nejsou 🙂
Naetisroch se gaty hlásí, fakt netuším, kde letate…
*na letistich
Létám často a nějak si nevybavují, že bych na PRG, LHR, SIN, LIS, BOS, DXB, ICN, KIX, BNE, SYD, MEL, BCN, FCO, IST, atd. slýchal hlášení o každém odletu… 🤔 Mimořádnosti a zpoždění ano, ale běžný provoz opravdu ne…
V Praze naprosto běžně „Cestující společnosti AirFrance letu AFxy do Parize dostavte se k bráně z“ …“Poslední výzva pro cestující společnosti Smartwings letu QSyx do Antalye, východ z“…. Asinto možná nevnímate, ale hlásí se to pořád a všude.
Nevim, kdy jste byl naposledy na letisti, ale v Praze se hlasi a dokonce jsem se divil, ze je to docela v duchu honem honem uz to odleta a clovek sedi v gatu dalsi pul hodiny.
31. 7., odlet do TLL. Předtím 1. 7. LHR a 14. 2. IST. Vybavuji si jen hlášení o zpoždění… 🤔 Ale i kdyby se nakrásně si na PRG hlásilo, co opravdu velká letiště, jako třeba to LHR, SIN, DXB, IST… Tam by to muselo být ještě horší, než v Praze hl. n. s množstvím tamnich odletů. A hlášení tam nejsou, lidé trefí… 🤷♂️
Jako clovek pracujici ve vlacich bych radeji ocenil od SZ toto: – nerikat, ze je vlak opozden z „provoznich duvodu provozovatele drahy“ – nic nerikajici a vylozene trapne. To se Vam, pane Svobodo, fakt nepovedlo. – vlak opozden „od jineho provozovatele drahy“ – drive system hlasil, ze zpozdeni vzniklo uz na zemi jineho statu – to mi prislo o dost lepsi. – upravit hlaseni s „München Hauptbahnhof“ na „München“ s „ich Laut“ – tam se ma cist mekke ch, ne tvrde jako doted, viz pravidla nemecke fonetiky. 🙂 (I proto to zni od mnoha Nemcu spis jak „mynšn.“) – vetsi… Číst vice »
Souhlas, sever a jih je doopravdy matoucí (navíc S jako sever versus south/süd), stejně tak je matoucí nástupiště místo koleje. Ideální by bylo číslo koleje (pochopitepně by měly být očíslované postupně 1,2,3,4…) + sever/jih nahradit sektorem (v Německu např. Gleis 2, Abschnitt D-G).
Tak tento systém se sekvenčním číslováním kolejí a sektory už několik let platí, jenže nádraží se přeznačují průběžně (většinou při rekonstrukci) a někde to zaměstnanci SŽ úmyslně sabotují (ehm Brno hl.n. ehm).
Ano v Brně legendární kolej 701. Docela se bavím když vidím ty obličeje lidí odkud že jim to vlastně jede. 😀 Taky mi do hlavy nejde proč se to pri rekonstrukci nenechalo ve stavu 1, 2, 3 od nádražní budovy. Přitom před rekonstrukcí to tak bylo, pokud se pamatuji dobře.
Snad Vás potěší informace, že již existuje dokument, https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/113614401/Kapitola+6.pdf jenž stanoví jednotná pravidla pro označování kolejí a jejich částí. Používání světové strany pro označení části koleje tento dokument již výslovně zapovídá. V některých stanicích, např. v Pardubicích, v Lovosicích a jinde, je značení již přizpůsobeno tomuto manuálu. Takže zbývá jen vyčkat, než postupně všude dojde na úpravu podle nové metodiky (nebude-li arci mezitím zavedena metodika jiná, ještě jednotnější). Také se bude muset doladit značení na několika místech, kde je sice již zřetelný vliv uvedené nové metodiky, ale následkem drobných nedopatření se instalované značení dostává do rozporu s manuálem. Pravidla totiž… Číst vice »
To je tím, že podle první verze manuálu to tak bylo správně. Později se to změnilo na „kolej, sektor“.
Větší průser jsou úmyslné sabotáže typu Brno hl.n., kde se již v době platnosti směrnice změnilo původní sekvenční číslování na modrogumní služební.
A takhle, no jo. Děkuji za doplnění. Snaze o sjednocení se dá rozumět, rozsah sítě z toho záměru činí práci na desetiletí – někde se ovšem začít musí.
Mezi přežívajícími specifickými úpravami považuji za pozoruhodné místní číslování kolejí pro každé ostrovní nástupiště zvlášť, jak jsem to onehdy viděl v Nádraží u Městečka.
U druhého nástupiště je kolej 1 a kolej 2, u třetího nástupiště opět kolej 1 a kolej 2, u čtvrtého totéž. Kolej pak zahrnuje vždy dva sektory, P a L. Rozhodně je to originální.
Česká Lípa, že?
I kdepak, Česká Lípa tři ostrovní nástupiště ani nemá.
Je to jinak: mezi účastníky diskusí na železniční témata se již před lety vžilo pro Českou Třebovou označení „Městečko u nádraží“. Výraz jsem použil v opačném pořadí, trochu nešťastně spoléhaje na to, že „všichni vědí“. Chyboval jsem, poučil jsem se.
Co si představujete pod takým pojmom „modrogumnní“?
Služební. Pamatuju si jestě hlášení „… služebně na sedmnácté koleji“. Na hlaváku.
Já myslím že se důvod zpoždění nemusí hlásit vůbec – jasně, je to „výmluva“ dopravce, ale pokud je to hlášení PRO CESTUJÍCÍ, tak ty to vůbec nezajímá PROČ jede vlak pozdě.
Těm to buď vadí (protože něco nestíhají) nebo nevadí (protože maximálně tak přijdou ke stolu když budou vyjíčka u vystydlý) ale ani v jednom případě jim důvod zpoždění v ničem nepomůže.
K tomu Hauptbahnhof, já bych to nehlásil vůbec, stejně jako ty další hlavní nádraží, hlavné stanice a glówne – s výjimkou pár případů kdy to opravdu má nějaký význam. Hlášení dálkových vlaků pak může být o půlku kratší. Přesně s tímto se ti Švýcaři taky neobtěžují.
Dobrá správa holt nemá žádné průšvihy, mraky peněz a vlastně vůbec nic lepšího na práci, než soutěžit speciální syntetizovanou plechovou hubu.
Někdy je až absurdní, čím se papalášstvo a úřednictvo této organizace baví.
Zjevne je to levnejsi nez zivit ctyri firmy a ctyri zive hlasatele (a nedejboze resit co s tim, kdyz nekdo z nich zemre nebo ho to jenom prestane bavit).
A adhoc hlaseni, ktere nejde z databanky slozit, od mistni pani vypravci chapu, ze berete jako zpestreni nudneho zivota.
To má být běžná systematická práce, ale to panstvo neumí. Všechno se děje bombasticky, hlavně další projekt a další dodavatel.
Mně přijde, že tu většina nechápe o co jde. Nahrajete do systému jakýkoli hlas a pak už jen stačí najet text a nepoznáte rozdíl od originálu. Takže nejde o to, či hlas to bude, ale o to, že na začátku místo složitého a dlouhého namlouvání jednou osobou, jen nahrajete databázi. A hlavně půjde bez problémů hlásit jakékoli mimořádnosti, zpoždění, změny nástupišt apod. bez lidského zásahu zcela automaticky.
No to se jeste uvidí jak automatické to bude.
Bingo, jen a tim rozdilem, ze sice by technicky slo aby to hlasilo hlasem kohokoli, treba Arnold Schwarzenegger by byl fajn, ale z pravnich duvodu to nepujde.
V Českém rozhlase takto před rokem umělá inteligence hlasem Karla Gotta načetla vybrané pasáže z jeho autobiografie
„Má cesta za štěstím“.
Ukázka: Umělá inteligence čte hlasem Karla Gotta
https://dvojka.rozhlas.cz/gott-navzdy-8978493
Já to chápu jako ladění detailů v naprosto dokonalém systému, kterým ovšem SŽ zdaleka nedisponuje. Něco jako kdybychom na děravou eternitovou strechu domu bez fasády instalovaly ozdobného plastového kohouta. S tím že o tomto kýči rozhodne státní ouřada, a pořídí ho z vašich peněz, a vy nemůžete říct ani popel.
Kdyby tak Dobrá zpráva chtěla kopírovat jiné věci od Švýcarské železnice. 4 druhy hlášení jsou nepodstatná prkotina, které si běžný cestující ani nevšimne. Zato zpoždění zaviněné Sz ano
„… zredukoval se výčet nácestných stanic na ty, které jsou nezbytné pro identifikaci směru jízdy.“
Ano, jistě. „Vlak dále pokračuje ve směru Mladá Boleslav hlavní nádraží, Jedlová a Rumburk…“, protože Jedlová je ta nejdůležitější stanice, přestupní mezi dvaceti linkami a ležící uprostřed desetimilionové megapole. Co je oproti tomu Česká Lípa, ta přeci vůbec nestojí za to, aby v hlášení zazněla.
Aneb logika SŽ. Ještě že od nového GVD definitivně přestanou zastavovat rychlíky v Ražicích a tahle stanice z každého hlášení rychlíků v této stanici dosud zastavujících zmizí.
Napadlo mě úplně to samý. Os U4 z Ústí má tu hrozně důležitou stanici Roztoky u Prahy – kam se hrabou takové Lovosice, Kralupy, Roudnice, že.
Napadají mně dvě možnosti,
a) třeba proto, že nějaká vlivná osoba XY má domeček právě v Roztokách a ne v Kralupech (nebo chaloupku v Jedlové) a chtělo se jí udělat radost
b) protože se někdo vsadil, jakou kravinu se mu podaří do hlášení propašovat (a sázku zřejmě vyhrál)
Obě zdůvodnění jsou dost ujetá, pak ale přichází v úvahu ještě možnost třetí, která ovšem pro SŽ vyznívá ze všeho nejhůř. Záměrně jí neuvedu, protože potrefená husa by mohla začít kejhat a já nehodlám někam chotit podávat vysvětlení.
U Ex2 taky hlásí Pardubice, ČERVENKA, Olomouc, ValMez a Púchov/Žilina. Červenka je evidentně taky šíleně důležitá 😀 A někde zase nehlásí podstatné stanice pro určení směru, třeba na Smíchově, linka S65 – hlásí jen cílovou stanici (Rudná), ale že tam jede ještě S6 úplně jinudy, to je jim jaksi fuk. Tam by to chtělo ještě přidat třeba Praha-Zličín, nebo aspoň Hostivice, ať lidi ví, kudy to jede a že když jedou do Rudné, tak mají jet spíš S6, která tam je dvakrát rychleji
A ještě tam jedete pohodlněji.
Tu Červenku docela chápu. Dá se tu přestoupit na regionální trať do Prostějova, proto tu také některé rychlíky staví.
Pokud má Slovácký expres ekvivalentně Ústí nad Orlicí tak asi ok.
Jenomže jet odkudkoliv do Prostějova přes Červenku je naprostá blbost
To mi připomíná pantery ZSSK, kde bylo na bočním panelu uvedeno: Čadca – Žilina, přes Oščadnica, Rudina (na co nějaké Kysucké Nové Mesto 😀 )
Poříčany také, jsou podle téhle logiky důležitější než cokoli jiného – Kolín, Úvaly, Pečky i Český Brod.
Václav Knop mi ze všech těch hlasů dodnes přijde nejlépe intonační. Ty vysoké ženské hlasy mi takříkajíc „rvou“ uši. Tak jsem zvědav, který hlas nakonec bude.
A té nové ani v nádražním hluku nejde rozumnět.
Bude to syntetický Václav Knop.
Nejhorší je to, co mají momentálně v Pardubicích,.kde někdo s výslovnosti Schillerové v čengliš hlásí že „… trééjn vil bííí delajd tééén minitz“.
V Pardubicích je oproti jiným nádražím jiné i to číslování nástupišť (nebo spíše kolejí). Nechápu proč se nevolí jednotný systém. Tam číslují po kolejích a jinde číslují ostrovní nástupiště. To chtěl někdo v Pardubicích si hrát na velkoměsto, že mají hodně nástupišť třeba proti Kolínu (i když reálně ostrovních nástupišť je stejně)? Tohle akorát dělá zmatek u cestujících při přestupování.
Umělá inteligence pořád nezvládá správně větnou informaci ve složitějších větách. Pozná se, že nerozumí tomu, co říká. Ono se to bohužel pozná i u spousty profesionálních moderátorů a nájemných herců. Dopravní hlášení jsou ale zrovna tím oborem, kde se klidně snese í úplně robotický hlas.
větnou intonaci…
Ale tady bude předpokládám text předem daný a robot ho bude jen číst.
Pro větnou intonaci ani nemáme žádnou vhodnou notaci, není popsaná v žádné příručce, neučí se ve škole, dá se pochytit jen ze živého jazyka a vyžaduje poměrně hluboké porozumění struktuře věty i sdělované myšlenky. Naštěstí na nádražních hlášeních není co pokazit, přinejhorším budou znít trochu komicky.
To máte pravdu, je to slyšet třeba na čtecích robotech seznamu. Ale protože hlášení na nádražích nejsou nějaké dramatické rozhlasové inscenace, tak to zas tak horké nebude a nějaká zásadní ztráta informace nebude.
Proto také existují možnosti, jak do textu doplnit informace nutné pro lepší „načtení“ hlasu robotickým hlasem. Akorát je to víc práce.
Poslouchám načtené seznam zprávy a myslím, že se mýlíte, intonace je skoro dokonalá.
Mě přijde stupidní snaha o tu stejnost, dneska i ta syntéza umí napodobit reálné lidi… V Plzni by to mohl hlásit třeba Stránský…:)
Anglická hlášení určitě Stanislav Řezáč, když už bychom nechali sportovce. A může zároveň klidně i německá, u něj se nepozná rozdíl.
Vlak do Šůšn odjíždí z druhé koleje!
Ano prosím. To nutně potřebuji!
ze sekond bánštajk
And delaj – ví vil sí
Když už jste zrušili znělky tak ,aspoň ty hlasy nechce!!!!!!!!!!!!!!!! Co vám to udělá nechat na nádražích stejný rozhlasový systém????????????
Můžete někdy zdůvodnit aspoň ty dislike .
A vy to množství otazníků a vykřičníků. Jiným by stačil jeden.
O rozhlasovem systemu nepadlo ani slovo.
Chtěl bych žít v budoucnosti, kde by mi zpoždění vlaku oznamovala Hatsune Miku 😀
Beztak to skončí tím generickým hlasem, co na Twitchi čte donaty.
Tak to byla sranda, to by mohlo i u SŽ projít 😁
Čekal jsem na tomto dopravním deníku cokoliv, jen ne Hatsune Miku. 😄 To si už rovnou může SŽ zaplatit licenci na nějakou Vtuberku z korporátu HoloLive. To by byl dobrej bizár. Ať jedno, nebo druhé. 🙂
Jenom ne ten kauflandí hlásek, prosím…
Anebo ten přiteplalej hlásek z reklam na Lidl:-)
To rozhodně ne, jednoznačným favoritem je totiž Alzák 😀
Myslím, že by SŽ měla dle vzoru Švýcarska řešit mnoho důležitějších věcí než je rozhlas. Ale když už jsme u toho hlášení. SŽ by měla také řešit to, že své zavinění zpoždění hází v hlášení na dopravce. Pro příklad: Dvě hodiny se nejezdí kvůli poruše trakčního vedení, ale SŽ zvesela hlásí u obratových vlaků jako důvod zpoždění „provozní důvody dopravce“. To si jako na SŽ myslí, že dopravci budou mít kvůli jejich neschopnosti hromadu záložních souprav ?
Taky si myslím že když se SŽ chci chovat vepředu Švýcarska tak mi nejdeš měla jsi srovnat jejich úroveň tratí z naší úrovni Tratí a pochopí že jsou i podstatnější věci než nádraží hlášení.
Naše SŽ si z nepřeberné nabídky inspirací vysokého standardu Švýcarských drah vybrala právě to sousto, na které ještě stačí, takže tady máme pokus o unifikaci hlášení.
Když se to nepovede, nebo se to povleče dlouho, nikdo to ani nezaznamená. Bude to mít zdaleka menší následky, než zpožděná rekonstrukce, nebo stavba nové trati, protože to hlášení buď zůstane v původní podobě, nebo nebude žádné (řeknou, že jsou ohleduplní o obyvatelům bydlícím v okolí nádraží), nebo ho v nejhorším případě operativně odkváká někdo naživo.
Přesně… vypadá to, že vše ostatní na železnici je v perfektním stavu, nádraží opravená a čistá, když mají potřebu řešit toto….
Divím se, že nemáte žadné mínusy, před časem mě tady pod podobným článkem o sjednocení rozhlasu mínusovali asi nádražáci jak vzteklí… A s těmi provozními důvody dopravce máte pravdu….dobré hlášení je i z důvodu obratu soupravy od zpožděného vlaku…také kvůli SŽ, ale slyšel jsem i z důvodu předjíždění vlaků 😂🙈…to taky vymyslel (y)inteligent…to by snad vlaky měly přijet ještě dříve, ne? Když se na kolejích a ve stanicích SŽ mezi sebou honí a vzájemně předjíždějí..
Tohle je jen další drobné zlepšení celkového přístupu. Berte to tak, že tohle dělají jiní lidé než ti co se mají starat o TV a jiné věci.
A tenhle systém syntézy pomůže SŽ lépe nahlásit a vysvětlit problém při mimořádnosti, kdy vám budou schopni vysvětlit cokoliv, protože systém cokoliv dokáže přemluvit na rozdíl od současných systémů, kdy je omezená slovní a větná zásoba.
Docela by mě zajímalo, jestli dotyční zaměstnanci, kteří stojí za hlášením zpoždění nebo hlášením důvodů zpoždění, mají shora toto LHANÍ nařízené nebo prostě dělají zlo „kaštanům“ naschvál? 🙂
“zredukoval se výčet nácestných stanic na ty, které jsou nezbytné pro identifikaci směru jízdy“
“do stanice Pardubice hlavní nádraží, Ostrava-Svinov, Ostrava hlavní nádraží, Bohumín, Český Těšín a Košice…” Třeba toto je vskutku zajímavý výběr, neví někdo, podle čeho se ty hlášené stanice určují? 🙈
Ostatně u vzdálenějších cílů by stačil název města, takové věci jako názvy nádraží jsou zbytečné detaily.
Takzvaná rýmová konstanta „hlavni nádraží“.
Pokud vlak jede uzlem přes všechna nádraží a na všech zastavuje, stačí jen jeden název. V opačném případě nestačí
Nejlepší je, že výčet stanic SŽ zredukovala i na pragotronech. V kombinaci s tím, že zpoždění rozhlas i pragotrony hlásí až na posledních chvíli, i když se o něm dlouho ví, mě vedlo k tomu, že už nádražní informační systémy ignoruju a jedu jen podle mobilu, kde jsou informace kompletnejší a aktuálnější. Ale ani tam bohužel není všechno.
Kde se třeba zredukovaly stanice na tabulích? To mě reálně zajímá
To už je tak 3. změna za 10 let, to jsou neskuteční joudové.
Ne, joudove nejsou to jen vedení si dalo pořádnou lajnu. Opět mají přebytek peněz na ptákoviny, ale na pořádnou údržbu ne. To samý je celá EU taky nápady na samé zbytečnosti.
No ne asi! Zrušte tu EU! Svatej politik z dovozu Pitomio Můra, co bojuje za ty Český hodnoty! Zakažte ty migranty z Asie!
Tomio není dovoz, ale poloviční česká výroba, takže ani migrant. 🙂
Rodina je migrantí – sami nechtějí míchání ras, ale tady to nevadí. 😉
Mámu má českou, z mého hlediska je to v rozporu s definicí migranta.
O nějakém zákazu míchání ras jsem od Tomia nikdy neslyšel, mohl by jste dát odkaz?
Nevím o tom, že by se někdy vyjádřil v tom smyslu, že je proti míchání ras. Ale sám má trauma z toho, že jako míšence ho neberou za vlastního ani v Japonsku, ani v Česku. https://www.idnes.cz/xman/rozhovory/v-decaku-jsem-snil-o-rockym-vzpomina-podnikatel-tomio-okamura.A091123_163823_xman-styl_fro
Klidně to trauma může mít, to je totiž vždy problém jakékoliv společnosti, kde se vždy najdou jedinci, kteří míšence nechtějí a dají to dotyčnému najevo.
Ale já se ptal na zákaz míchání ras?
Volič Pitomia?
Ne, jen mi vadí lhaní a pomluvy.
A na to míchání ras mi taky neodpovíte?
V SPD základní ideologie, např. viz https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejsme-spolek-arijskych-muzu-ale-jako-bila-rasa-jsme-utiskovani-znelo-snemovnou-83178
Ale tam není nic o zákazu míchání ras, ale zákazu migrace, protože se SPD domnívá, že migranti pak budou volit strany (které normální evropan volit nechce, protože to jsou právě neomarxisti), které jim umožnili se do Evropy nastěhovat a tím přehlasovat původní obyvatele (protože se pod vlivem dávek množí jako kobylky). Navíc to i původní obyvatelé celé financují a nikdo se na to neptá (viz třeba podpora teroristů v Gaze), jestli souhlasí nebo ne. A zatím to nevypadá, že sem jdou migranti s cílem si vydělat, zatím to vypadá, že sem jdou parazitovat na pracujících evropanech.
Úžasná schopnost narvat nenávist k EU do sebevzdálenějšího tématu.
To vás učí v kterém semestru VŠZ, prosím?
Ta ironie z mé strany je tak těžce rozpoznatelná? Zvlášť když použiji jméno Pitomio? Reaguji na pána, který i semka tu EU zamíchal, já za ní jsem vděčný 🫡
Kdepak Správa železnic…Opět nezklamala. Místo aby řešila podstatné věci, řeší blbosti.
Protože řešit blbosti je jednoduché a zároveň to vypadá že něco dělají …