umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Stávku palubního personálu Lufthansy soud nezakázal, aerolinky zruší 1300 letů

Airbusy A330 a A340 společnosti Lufthansa. Foto: Lufthansa
Airbusy A330 a A340 společnosti Lufthansa. Foto: Lufthansa

Pracovní soud ve Frankfurtu nad Mohanem dnes nezakázal chystanou stávku palubního personálu Lufthansy. Cestující se tak musí připravit na to, že ve čtvrtek a v pátek v Německu vypadne 1300 letů. O rozhodnutí soudu na svém webu informovaly odbory UFO. Aerolinky se proti němu odvolají.

Dvoudenní stávku odbory vyhlásily na protest proti tomu, že s nimi Lufthansa odmítala vyjednávat o jejich požadavcích. Vedení aerolinek, které krok odborů v pondělí tvrdě odsoudilo, ohlásilo na dnešní večer schůzku s jejich zástupci. Že by jednání vedlo k průlomu je však nepravděpodobné. Navíc místopředseda odborové organizace Daniel Flohr pohrozil, že pokud se Lufthansa nadále bude snažit stávku zakázat, na schůzku vůbec nepřijde.

Stávka palubního personálu se má týkat všech letů Lufthansy startujících z Německa. Těch letecká společnost podle svých údajů nabízí kolem 380 denně. Cestující, kterých by se měla dotknout, si své letenky mohou bezplatně vyměnit.

Odbory po aerolinkách požadují mimo jiné zvýšení příplatků či usnadnění přechodu sezónních pracovníků do běžného zaměstnaneckého poměru. Lufthansa ovšem současné vedení odborů UFO, z něhož po výměně zbyli jen dva z původních sedmi členů, neuznává a měsíce s ním odmítala vyjednávat.

Odbory kvůli tomu už 20. října vyhlásily varovnou stávku u dceřiných společností Lufthansy, během níž za 19 hodin vypadlo přes 100 letů. Podle svých údajů zastupuje odborová organizace zájmy více než 30.000 zaměstnanců palubního personálu.

Lufthansa dnes oznámila, že rozhodnutí znamená zrušení celkem 1300 letů během dvou dnů provozu. Omezení se dotkne 180 tisíc cestujících.

ČTK

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otmar

Tady je vidět že v civilizovaných zemích na západ od nás je stávka naprosto legitimní prostředek k prosazení požadavků zaměstnanců. U nás je taková stávka nemyslitelná protože lidé se bojí se ozvat. Proto nikdy taky nebudou nic mít a Němec se bude mít vždy lépe. Umí si totiž o to říct. Češi tak maximálně u piva.

Anonymus

Čím to je, že ve Smarttwings ani v ČSA se nestavkuje a v Lufthanse neustále a přesto Lufthansa nekrachne???!!!!

Michal Štěpán

Teď se teprve ukáže, jak na tom je německá železniční síť, zda-li unese tuto zátěž. Spousta lidí cestovat musí (zejména ve vnitrostátní dopravě), takže nemůže cestu odložit. Pojedou tedy vlakem. Ono se řekne, nahrazujte krátké linky železnicí, ale bude to železnice kapacitně zvládat? To už jsem viděli v roce 2010 při popílkové krizi. Německo stále nemá alternativu pro letecká spojení Frankfurt – Hamburg, Frankfurt -Berlin, Köln – Berlin, Dresden – Köln a podle všeho ani Köln – Hamburg.

Y.K.

Hlavní důvod, proč je těžké Lufthanse důvěřovat a pokud možno se jí vyhýbám při plánování více dopředu.

Cestující LBC MHD

A komu v EU důvěřovat, Air Pravidelně Stávkujeme / France, Alitalii, Iberii? British Airways? Stávkují všichni. Snad jedině Smart Wings ne, ti by to odletěli i kdyby letadlu chyběla křídla i s posádkou.

Nekdo

z tohoto hlediska snad jinak vysmívanému FR 😉

Jackub

Na to je jednoduchá odpověď – co nejvíce létat s mimoevropskými společnostmi. Na vnitroevropských trasách je to problém, ale třeba do Asie jsem nikdy s evropskou společností neletěl a ani bych to neudělal…

Y.K.

Je to těžké, ale když se jednou do toho marastu dostanete, podruhé se vám nechce riskovat.

Anonymus

Čím to je, že ve Smarttwings ani v ČSA se nestavkuje a v Lufthanse neustále a přesto Lufthansa nekrachne???!!!!

Partneři


Czechtoll

pst
podcast