Stávková pohotovost v Hyundai. Odbory se s vedením nedohodly na kolektivní smlouvě

Odvoz vyrobených automobilů z Nošovic. Foto: Hyundai Motor Manufacturing CzechOdvoz vyrobených automobilů z Nošovic. Foto: Hyundai Motor Manufacturing Czech

Vyjednávání nepomohlo ani zapojení zprostředkovatele. Začíná sběr podpisů na podporu stávky.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vít

Jen ať vyjednávají co nejvíc, tím dříve budou jednat o odstupem za propouštění, v Německu by mohli vyprávět …

lvy

Odbory, největší zlo dnešní doby. Když neměli práci, byli rádi, že ji dostali a teď dělají vše pro to, aby o ni přišli.

František

Brzy si můžeme podívat roskvetlou třešní svatek práce připomenout a snadnsi někdo i zapomene proč se to slaví.

Ty jednání o mzdách a odměnách by krásně vyřešily zaměstnanecké akcie, alento je v našich krajích pořád vzácnost.

Fíra šukafonu

Zaměstnanecké akcie v našich krajích nevyřeší nic, protože legislativa je zcela nepoužitelná a naše slavná tzv. pravicová vláda s tím udělala přesně jedno velké nic.

David

Ono se moc delat nemuselo … muzete je prodavat se slevou a vynosy se dani jako kapitalove vynosy. Neplatite tedy z nich socialni a zdravotni. Nebo co konkretne Vam chybi?

Martin

A proto ve Škodě jsou platy jaké jsou, že ?

Jeňýk

České odbory jsou mírné jako beránci, bohužel. Mzdy v česku zaostávají nejen za zeměmi na západ od Aše, ale i např. za Litvou či Slovinskem. Stavět ekonomiku na nízkých mzdách je cesta do pekla, což ovšem většina politiků chápat nechce.

Petr

Řekl majitel firmy, který by nejraději platil minimálku?

Kubrt

„náklady na mzdy jsou (v poměru k ostatním nákladům) doslova zanedbatelné – nedosahují ani 2%!“

Nerozumím – 2 % z čeho? Co je základna pro toto číslo?

Marek

asi ze vsech vydaju co automobilka ma

Adam H

Z celkových nákladů společnosti bych řekl.

Dle výroční zprávy jsou ke konci 2023:
mzdové náklady 3 082 415 000 Kč (Meziroční růst 20%)
výkonová spotřeba 164 825 896 000 Kč

Takže ano, jen mi to přijde takový „hmm“ číslo pro číslo. Pokud tím chtějí říct, že když jim zvednou platy o desítky procent, tak celkové náklady společnosti takměř nestoupnou, tak ano chápu. Zisk před zdanění je 17 mld.

Ale argumentovat tím v době, kdy hodinový výkon klesne o 10%. Ale mzdové náklady zůstanou stejné, tak je to takové na vážkách.

Redaktor

Aha, takže z čistého zisku bez osobních nákladů 20 mld. dáme zaměstnancům 15 %, a firma si sebere 85 %. A to se vyplatí, samozřejmě nikoli zaměstnancům

Adam H

A to Vám přijde jako nepoměr? Kolik byte si představoval. Vzhledem k odpovědnostem obou stran (zaměstnanec x firma) v tom nevidím problémů.

Hasler

Ale mlho takhle je to víceméně všude. Nikde firma nedá 100% zisku zaměstnancům zpět. Něco je potřeba na vývoj (a to nejsou malé finance) a také majitelé počítají s nějakým tím ziskem. Ať už pro sebe, nebo třeba pro celkový výkon koncernu. Ano pokud bude čistý zisk 12 mld. tak si myslím, že víc jak 5% ročně by pro kmenové zaměstantce měl být relativně standard. Jsou to ale spojené nádoby, pokud chce člověk moc nemusí dostat vůbec nic, ale zas nesmí zaměstnavatel se na to vysr*t pak se totiž často stane že mu ti výkonější zaměstatnci dají vale a jemu… Číst vice »