Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Staveniště obchvatu Církvice bude předáno do konce září, následovat budou vykopávky

Stavba obchvatu Slaného (silnice I/16 Slaný - Velvary). Foto: ŘSD
Stavba obchvatu Slaného (silnice I/16 Slaný - Velvary). Ilustrační foto. Foto: ŘSD
ŘSD se chlubí zahájením stavby obchvatu, u kterého ještě nezačal archeologický průzkum.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předá staveniště obchvatu Církvice na silnici I/38 u Kutné Hory firmě Strabag do konce září. Samotná stavba ale ještě několik měsíců nezačne, ačkoliv silničáři hovoří o tom, že je těsně před zahájením. Předcházet jí ale bude archeologický průzkum, který potrvá několik měsíců.

„Zemní práce archeologického průzkumu, například sejmutí ornice, provede zhotovitel stavby z důvodu nezbytné koordinace a efektivnosti. Z tohoto důvodu nebylo uvažováno o provedení průzkumu v předstihu,“ sdělil mluvčí ŘSD Martin Buček.

Kdo provede samotný archeologický průzkum, zatím není jasné, tendr ještě nebyl uzavřen. Podle informací na profilu zadavatele přišly čtyři nabídky v rozmezí od 31 do 48 milionů korun a délky trvání od 16 do 32 týdnů. ŘSD vybere nabídku s nejvýhodnějším poměrem ceny a délky trvání. Průzkum má začít v říjnu, což ŘSD uvádí – na rozdíl od jiných projektů – jako termín zahájení stavby.

Obchvat Církvice. Foto: ŘSD
Obchvat Církvice. Foto: ŘSD

Přes čtyři kilometry dlouhý úsek vyvede dopravu z Církvice a odstraní jeden z nebezpečných úseků velmi vytížené silnice I. třídy číslo 38. Obchvat odkloní dopravu z Církvice po západní straně. Napojí se na obchvat Čáslavi, který je v provozu od roku 1999.

Obchvat Církvice přitom patří k těm stavbám, u kterých cena v průběhu tendru výrazně klesla oproti předpokladům. Odhadovaná cena byla 610 milionů korun, nabídka vítězného Strabagu činí 445 milionů korun. Hotovo má být v srpnu 2022.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ketchup1970

Nechápu jenom tu duplicitu silnice od křižovatky severozápadně od Čáslavi až k Církvici . To by mohlo par milionů ještě ušetřit .

Tomáš

Ta silnice je tam špatná – šířkově i sklonově. Je jednodušší ji postavit vedle novou a tu starou pak rekultivovat, než tu stávající za provozu rekonstruovat.

Jiří Kocurek

A nebo tu starou nechat napospas traktorům jedoucím na pole. Časem se z toho stane štěrková polňačka a nebude to stát nic.

Ketchup1970

Dík za vysvětlení

Jiří Kocurek

To možná na první pohled ano. Je to lehce přes půl kilometru, dělat to vždy s uzavřenou polovinou stávající silnice bude hrozná oštera a povleče se to o rok delší dobu. Stejně by se musela stará silnice vybrat až na spodek, zajistit proti ujetí od provozované poloviny… Takže to nakonec může vyjít sakramnetsky draho.

ene bene

Církvice, Kuchyňka, též obchvatu Luštěnic – Bratronic se zřejmě v dohledné době dočkáme. Silnice 38 bude opět atraktivnější a tudíž ještě plnější.

Bob

Vedle v Malíně bylo v 10. století, dlouho před založením Kutné Hory, slavníkovské hradiště – dokonce se spekuluje, že svého času mohlo být i významnější než to v Libici. Tak doufejme, že i u Církvic se najdou nějaké přelomové nálezy. Takhle podél Klejnárky bych to viděl nadějně.