Stavební koncern Swietelsky kupuje šest duálních Vectronů, budou moci i na české koleje
Lokomotiva Vectron Dual Mode pro stavební koncern Swietelsky. Pramen: Siemens Mobility

Hybridní lokomotiva spojuje výhody plnohodnotné dieselové lokomotivy s elektrickými lokomotivami.
Dobrá myšlenka. Diesel s trolejí. Jde jen o to že pokud si Češi (nedej bože) vyrobili vlastní lokomotivu nebo koupili Pendolino, tak to Němci nechtěli pustit na jejich tratě. Jakmille výrobi lokomotivu Siemens, má hned schválení k provozu v ČR. Mělo by se důkladně prozkoumat zda lokomotiva splňuje všechny parametry pro naše tratě.
Testovala se np. v roce 2023
V kombinaci s nějakým čtyřvozovým ComfortJetem by tohle byla ideální lokomotiva na linku Brno – Jihlava – ČB.
Nebyla by na tuto meziregionálni linku lepší nějaká lehká nízkopodlažní BEMU, která bude mnohem svižnější a do Veselí pojede 160? Nebo je zatím ten úsek z Jihlavy do Zastávky příliš dlouhý?
Jednak je dlouhý, a druhak je to horská dráha. Navíc na téhle lince jsou sezónní výkyvy a ten hypotetický ComfortJet se dá snadno posílit nějakým tím Béčkem.
Až tuto linku vyhraje Arriva, Regiojet nebo Leo, bude s nějakými posilovými Béčky a modernizovanými brejlovci šlus. A není problém nasadit něco moderního od Siemense nebo Stadlera coby BEMU zvládající 150 km na baterii. 25kV bude stačit.
A jak se ty sezónní výkyvy řeší dnes? Na všech vlacích jedou 4 vozy a o prázdninách 5, to je celé, to mi pro ucelenou jednotku přijde naprosto ideální. Lepší než vysokopodlažní souprava s lokomotivou co má i pod trolejí parametry dieselu. Navíc to asi už nebude nutné tolik řešit, časem tu asi dojde ke změnám trasování linek (nejpozději až doputuje k Jihlavě VRT, ale možná i dříve).
80 km.
Ono Jihlava-Brno za 1:48 je velmi nekonkurenceschopná. Autobus to z centra Jihlavy (nikoli z hlavního) zvládne za 1:10 a autem za 45-50minut… …je to vyhlídková jízda podél řeky. Tetička se jednou ptala, jak bylo ve Francii. Koukám na ni, v žádné Francii jsem nebyl a ona kdeže to teda jsou ty Bransouze…
Porovnal by někdo tuto variantu Veczronu DM s Větroněm na 200 km/h? Zejména co se týče výkonů, tažné síly, maximální rychlosti a převodovém poměru?
Zcela jiné podvozky, dieselové, tedy podstatně lehčí. Varianty jsou neporovnatelné.
Čekám znatelně lepší schopnosti, než od Bobiny.
To je samozřejmě pravda, ale stejně nečekejme zázraky.
Pokud pominu, že tady nejsme chatGPT pro lenochy, tak stačí srovnat výkon: Vectron 6 MW vs. tenhle 2 MW (v naftě i elektrice). A zde šotoušské fantazírování naráží na fyziku a končí…
Paní Tanja Kienegger je vedoucí Mobility pro Rakousko. Děkuji za opravu.
Dieselový výkon je taknějak ok, ale elektricky je to bobina. Pro stavební firmu to ale asi nebude omezující a naopak, super.
Mohli by se u Siemensů hecnout a dolepit do toho 25kV, co to vlastně potřebuje?
Verze schopná jezdit na 15 kV i 25 kV je v plánu se schválením cca 2027. Něco je napsáno tady: https://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/swietelsky-poridi-dvousystemove-vectrony-dual-mode?utm_source=web&utm_medium=rss
Siemens už dva kusy 15/25 kV vyrobil, následne začne fáza ich schvaľovania.
Podle katalogových listů to umí napájecí systémy 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz.
https://www.mobility.siemens.com/cz/cs/portfolio/zeleznice/vozidla/lokomotivy/vectron/dual-mode.html
Jsou tam i technické parametry (výkony, hmotnosti, …)
Ano, je tam i 25 kV! A přechodnost C2!
Neboli jako “záchranná lokomotiva” je to ideální, dobře použitelné navíc na většině “hybridních” ramen přinejmenším na jihu. A ještě cenovka, ať můžeme porovnat s pozlacenými Brejlovci za 100 MKc…?
Jenom kilowatty opravdu nejde porovnávat. Tahle mašina má rozjezdovou tažnou sílu 300 kN, což je úplně někde jinde, než u bobiny. Čemuž odpovídá i její dynamika jízdy.
Vectronů DM se na Německé železnici objevuje čím dál více. Dopravci s tím nahrazují staré mašiny opravdu ve velkém. Tahají s tím prakticky všechno. Klidně i 2000t v kontejnerech.
Když se s tím vejdou do plachty…