obrazok-zdopravy

Stavební koncern Swietelsky kupuje šest duálních Vectronů, budou moci i na české koleje

Lokomotiva Vectron Dual Mode pro stavební koncern Swietelsky. Pramen: Siemens MobilityLokomotiva Vectron Dual Mode pro stavební koncern Swietelsky. Pramen: Siemens Mobility

Hybridní lokomotiva spojuje výhody plnohodnotné dieselové lokomotivy s elektrickými lokomotivami.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kamui

V kombinaci s nějakým čtyřvozovým ComfortJetem by tohle byla ideální lokomotiva na linku Brno – Jihlava – ČB.

Twix

Nebyla by na tuto meziregionálni linku lepší nějaká lehká nízkopodlažní BEMU, která bude mnohem svižnější a do Veselí pojede 160? Nebo je zatím ten úsek z Jihlavy do Zastávky příliš dlouhý?

Kamui

Jednak je dlouhý, a druhak je to horská dráha. Navíc na téhle lince jsou sezónní výkyvy a ten hypotetický ComfortJet se dá snadno posílit nějakým tím Béčkem.

Josef Pešek

Až tuto linku vyhraje Arriva, Regiojet nebo Leo, bude s nějakými posilovými Béčky a modernizovanými brejlovci šlus. A není problém nasadit něco moderního od Siemense nebo Stadlera coby BEMU zvládající 150 km na baterii. 25kV bude stačit.

Twix

A jak se ty sezónní výkyvy řeší dnes? Na všech vlacích jedou 4 vozy a o prázdninách 5, to je celé, to mi pro ucelenou jednotku přijde naprosto ideální. Lepší než vysokopodlažní souprava s lokomotivou co má i pod trolejí parametry dieselu. Navíc to asi už nebude nutné tolik řešit, časem tu asi dojde ke změnám trasování linek (nejpozději až doputuje k Jihlavě VRT, ale možná i dříve).

Qěcy

Porovnal by někdo tuto variantu Veczronu DM s Větroněm na 200 km/h? Zejména co se týče výkonů, tažné síly, maximální rychlosti a převodovém poměru?

Petr Šimral

Zcela jiné podvozky, dieselové, tedy podstatně lehčí. Varianty jsou neporovnatelné.

Qěcy

Čekám znatelně lepší schopnosti, než od Bobiny.

Petr Šimral

To je samozřejmě pravda, ale stejně nečekejme zázraky.

Dusanh

Paní Tanja Kienegger je vedoucí Mobility pro Rakousko. Děkuji za opravu.

Michal M

Dieselový výkon je taknějak ok, ale elektricky je to bobina. Pro stavební firmu to ale asi nebude omezující a naopak, super.
Mohli by se u Siemensů hecnout a dolepit do toho 25kV, co to vlastně potřebuje?

El Barto

Verze schopná jezdit na 15 kV i 25 kV je v plánu se schválením cca 2027. Něco je napsáno tady: https://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/swietelsky-poridi-dvousystemove-vectrony-dual-mode?utm_source=web&utm_medium=rss

Mates

Siemens už dva kusy 15/25 kV vyrobil, následne začne fáza ich schvaľovania.

Dusmor

Podle katalogových listů to umí napájecí systémy 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz.
https://www.mobility.siemens.com/cz/cs/portfolio/zeleznice/vozidla/lokomotivy/vectron/dual-mode.html
Jsou tam i technické parametry (výkony, hmotnosti, …)

Adam BV

Ano, je tam i 25 kV! A přechodnost C2!