Stavby s mohutným odporem už nevidím, řekl šéf ŘSD. Začnou výkupy pro D3, D52 i okruh Prahy
Dálnice D3 u Budějovic před otevřením (listopad 2024). Pramen: ŘSD
Radek Mátl shrnul připravované stavby dálnic na letošní rok.
Radek Mátl shrnul připravované stavby dálnic na letošní rok.
Osobně bych poté uvítal drobné rozšíření komunikace Svitavy – Brno.
Vidět, že ŘSD funguje. Ale, ta výstavba která probíhá je pořád jenom dobíháním obrovského investičního dluhu, který tady zanechali komunisté. Bohužel doběh tohoto dluhu je velmi stížen komplikovanou legislativou a procesy. Chybí tady odvaha říct, že zájmy nějakých stromků, broučků a tzv. ekologických spolků musí jít bokem. Budujeme infrastrukturu pro miliony lidí, infrastrukturu která dramaticky povzbudí ekonomiku regionů z čehož budou profitovat všichni. Tady se na nějakého Patrika a spol. nemůžeme ohlížet. Stačí dodržet základní legislativu EU, ani slovko navíc! Pokud má někdo v trase nemovitost, dát mu peníze ale žádnou možnost blokace stavby. Pokud je zasažena obec, dát ochranu… Číst vice »
No na to dramatické povzbuzení ekonomiky jsem vážně zvědav…
35 let po komunistech se snad nedá vymlouvat na to, že chybí dálniční okruh Prahy a ultra potřebné úseky dálnic u hlavního města jako D3… Tak okolo roku 2000 bych tuhle argumentaci bral, ale teď už je to spíš k smíchu.
Jinak legislativa EU není nadřazena Ústavě ČR a stavba dálnic není jediná společenská priorita, navzdory tvým gerontským vykřičníkům…
Evropský soudní dvůr (nyní Soudní dvůr Evropské unie – (SDEU) ve svém rozsudku potvrdil, že právo Evropského hospodářského společenství (EHS) (nyní Evropská unie (EU)) má přednost před vnitrostátními právními předpisy členských států EU.
Dostuduj si.
Jenze to se tyka smluv, ktere byly schvalene na urovni Rady EU a ostatnich vrcholnych organu EU a jsou to napriklad pravidla rozdelovani dotaci. Proste veci, ktere se tykaji cele EU.
Ktera z techto smluv se tyka blokovani dalnice kvuli cvrckum?
Kdy nam stavebni povoleni na komunikaci shodil evropsky Soudni dvur?
Bez těch broučků a stromů nikdo nepřežije, bez vašich aut všichni a s lepší kvalitou života.
proč jste tak plný nenávisti pořád
Co je nenávistného na tom, že upozorňuju na to, že si řežeme pod sebou větev? Podle vás mám tleskat plundrování přírody?
proč si lživě hrajete na ekologa, když vám jde jedině o železnici franto. asi se za to stydíte. (zkuste bez kopírování a opakování slov a argumentů z cizího komentáře)
Fanda žela eznice jednoznačně jsem, ale co se týče nákladní dopravy obecně jsem proti tahání stejného zboží Evropou sem a tam. V první řadě bych výrazně zdražil mýtné, aby se tolik nemusela z peněz daňových poplatníků betonovat naše krajina se všemi důsledky.
To tvrdím tady stále dokola, třeba se někdo zamyslí.
Jasně, všeobecná automobilní povinnost, totalita a lágry pro šotoušky a vláčkaře. Tak nevím, kdo je plný nenávisti.
A další do sbírky fabulací ublíženeckého šotofanatika Haly D a jeho X osobností…
Tak jen bacha, až to bude Váš domeček a Váš stromeček. Celé Čechy pod beton a asfalt, to bude krása až přes nás budou jezdit auta z celého světa… 🙂
franto franto
Výstavba probíhá jen proto, že silniční doprava škodí a točvolantová loby si na tom založila byznis.
Je dobře, že se dostaví důležité stavby jako D1 a D35. Očividně nejsme tak hloupí, a víme jak se zvyšuje kapacita infrastruktury a jak se zvyšuje počet kamionů. Přidáváním pruhů. (A pak vtipně budeme řešit, jak se zbavit kamionového tranzitu skrz obce, snad se nám potomci nebudou moc smát) Škoda jen, že to samé nejde na železnici pro zvýšení kapacity a počtu nákladních vlaků. Rovněž přidávání kolejí (pruhů). A ještě prosím nenazývejme nové dálnice úlevou pro řidiče, ale zátěží pro životní prostředí a podporou automobilismu. Pochopil jsem to tedy správně, že přidávání pruhů MD u silnic nazývá řešení, kdežto u… Číst vice »
Dvojí metr je, že zatímco tvé mnohé předchozí přezdívky byly uklizeny, tato tady stále je. Co s tím?
Ale no tak Františku, už jsi zase s pozměněným jménem a bleješ tu trapnosti?
Argument by nebyl?
U silnic a dálnic všichni téměř příznivci silniční dopravy vítají návrhy na optimalizaci jejich tras, nová vzájemná propojení, nebrání se zcela novým dopravním tahům. U železnic je poměrně významná část příznivců železniční dopravy zatížená nostalgií a zastává názor, že nové dopravní tahy nejsou zapotřebí, nemají se vymýšlet nová přímá spojení, protože cestující budou navždy rádi přesedat z vlaku na vlak v uzlech, které byly vybudovány v době C&K mocnářství primárně pro svážení dřeva či obilí, v podstatě že veškeré investice do železnice mají spočívat v obnově starých kolejí, takže jakýkoli pokus o změnu potom čelí nekonečným kritikám z vlastních řad.… Číst vice »
„….nemají se vymýšlet nová přímá spojení, protože cestující budou navždy rádi přesedat z vlaku na vlak v uzlech, …“
Jak dlouho jste vymýšlel tento donebevolající nesmysl nemám tušení. Tak tedy ukažte na významnou část zjevně masochistů, kteří si libují ztrátou času. Díky.
Není třeba vymýšlet, stačí číst. Viz diskuse na tomto portálu v posledním roce např. o VRT z Prahy do Mostu, o zavedení nových přímých vlaků s novým JŘ (např. z Kopřivnice či z Budišova do Ostravy), o nepotřebnosti vybudovat nová propojení v rámci rekonstrukce ostravského železničního uzlu, o nepotřebnosti elektrizace trati z Ostravy přes Frenštát do ValMezu, a spousta dalších. Nemluvě o věčných litaniích ohledně provozu muzejních železničních souprav. Tyhle, podle vašeho trefného vyjádření, masochistické názory jsou v oblasti silniční dopravy mnohem vzácnějším jevem.
Dejte sem jeden jediný příklad, kde se píše v tomto smysu: „„….nemají se vymýšlet nová přímá spojení, protože cestující budou navždy rádi přesedat z vlaku na vlak v uzlech, …“
a omluvím se, v opačném případě jen tak kecáte. Nuže:
Pokud by platily uživatelé plně za užívání luxusu, tak by to bylo v pořádku. Takhle akorát parazitují na společnosti, protože naplatí všechny jimi škody.
Prosím pěkně, můžete nám sdělit jak přesně chcete ten náklad na koleje dostat? Nějak to pořád zkoušíme a stále to ekonomicky nevychází. Popřípadě kdo to zaplatí? Některé druhy zboží je jistě záhodno přepravovat primárně po železnici, ale držme se nohama na zemi. Doby kdy stachanovci vozili kilometrové nákladní vlaky už jsou prostě jednou pro vždy pryč. Nákladní doprava je jistě neoddělitelnou součástí železnice, ale prim do budoucna hraje doprava osob. Pojďme se prosím zaměřit na toto. Pro doplnění přikládám ještě tabulku o výkonech nákladní železnice v USA. Tam nákladní dopravci dominují místním kolejím a přesto nákladní doprava neroste. Zavěr si… Číst vice »
„Nějak to pořád zkoušíme a stále to ekonomicky nevychází.“
Kdo to kde zkouší?
Z hlediska životního prostředí i požadavku na energii přepočtenou na váhovou jednotku přepraveneho zboží, je podle mne nákladní železniční doprava bezkonkurencni v případě jizdy ucelených vlaků na velké vzdálenosti, tzn hlavně v mezinárodní dopravě.
Jinak si moc nepamatuji kilometr dlouhé vlaky na našem území, a to je mi 77 let.
Co takhle jit brecet pro nejaky zeleznicni clanek ze za tech 39 investicnich miliard SZ tak leda opravi nejaky nadrazi a nebo mirne nekde zvysi tratovku – s takovym tim ‚az‘, takze se realne nic moc pro cestujici nestane.
Jestli dotáhne po 30 letech D52 na hranice, přestaneme být posledním sousedem Rakouska, se kterým nemá dálniční propojení. R12 u Běchovic bude taky super a udělá z kolínské silnice bezplatnou alternativu do Prahy k D11…
Kdo řekl, z R12 bude bezplatná?
Obchvaty měst bývají…
Silnice p. motorová vozidla jsou pro auta bezplatné stejně jako všechny silnice, představte si.
Pokud se bavíme o osobních automobilech a dálničních známkách (nikoliv mýtném), tak tímto způsobem jsou v současné době zpoplatněny pouze dálnice (https://www.e-sbirka.cz/sb/2020/480). Tzv. R12, ve skutečnosti I/12, bude silnicí I. třídy, tedy podle současného nastavení není pravděpodobné, že by byla pro osobní automobily zpoplatněna.
Zklamu vas ale ani Svycarsko nema dalnicni propojeni s Rakouskem a rozhodne ho nebude mit drive nez CR. Ale tak proc si nezaskuhrat a kazit si zivot fakty, ze?
Snad se nechcete rovnat Švýcarsku? 😀
Lichtenštejnsko taky ne…
A vy nejste schopen dojet do Rakouska po normální silnici?
No ale na co budeme nadávat ,až budou všechny dálnice a obchvaty dostavěný?
Eh oh 😭… počkat, na SŽ jako vždycky a na jejich špatnou údržbu 😁
Na to, že nemají 6pruhů, pak 8 pruhů,…
Počet požadovaných průhů bude tolik, kolik dostanete mínusů.
Jasně, protože u každé postavené dálnice v ČR toto nastalo, že? 🙂
Zase vidíš jen to, co vidět chceš Dominiku – pardon, „Frantíku“.
6 pruhů mají mít dálnice u Prahy, což je podloženo dopravním modelem…
A u Brna. Následovat budou všechny metropolitní oblasti. A to už bude za dvacet let Praha “potřebovat” 8.
Tenhle člověk by měl mít někde pořádnou sochu!
Do roka by byla ošmatlaná jako ta sv.Jana Nepomuckého na Karlově mostě.
Hlavne by mel dostavat mnohamilionove bonusy kazdy rok za predvedene vykony, zaslouzi si je. Na to rad budu platit dane, ne na inovativni toustove linky pro zaklekavaciho mafiana…
Snad dostává, za to ten panák z Dlážděné by měl ještě platit.
Přesně. Zajímalo by mě, jestli dostal Mátl na prémiích aspoň polovinu toho co měla ta “sekretářka” (zde zjevně od slova sekret) na pražském magistrátu.
To nebyla sekretářka, ale asistentka… 🙂
Asi stentka.
(wiki: stent je struktura trubicovitého tvaru v těle)
Myslite neco takoveho, jako kdyz se ptaji Erziky: „a co ty robis v tej Prahe?“ „Tajomnicku“ „A co robi taka tajomnicka?“ „No seci ma j*bu a ja to tajim…“
Bez politické podpory a loby točvolantů by to neměl.
Těším se, snad vše dopadne zdárně.
Tak dálnice jim jdou, jsem zvědav na to jak půjde obchvat Příbrami a znova vypsaný most na I/18 nad tratí 200.
Tak už jenom kde na to vzít prachy, když není vůle zvyšovat daně na PHM. Ale zadlužit se můžeme vždycky, to není problém.
Daně na PHM se budou snižovat. Je to v zájmu slovenského agrobarona i tureckého motoristy…
Rád slyším, že se už žádný velký odpor nečeká. Takže I/73 kolem Brna můžeme čekat kdy?
A o konkrétních termínech D52 na Vídeň žádná zmínka, za to do Olomouce se buduje již 4. dálnice😀
Která je ta čtvrtá, jsou 3. Berete Olomouc jako dopravní uzel, takže pro vás D35 nevede kolem, ale z obou stran do OL
Největší odpor generují „zahrádky“ – místa, kde podle územního plánu nemá být nic nebo prostě jen zahrádkářská kolonie, ale ve skutečnosti tam trvale bydlí lidé. A je jedno, jestli je to u Znojma nebo na severním okraji Prahy. Tak vnikají opravdické problémy. Tvrdohlavý/-á zemědělec/-lka nebo pseudoekolog je proti tomu drobný problém.
Přesně jako Janžurová ve filmu Teroristka
To jako fakt nastala situace, že by D1 začínala a končila u Přerova?..až tak to bylo z Děckama z Tetčic vážné?
Nemyslím si, že to u D1 bylo až tak vážné. Na to byli jiní adepti (severní část D0, D52, D3 …).
Tak by se na D1 přečíslovala trasa přes Prostějov a bylo by 😀
Ohledně D1 u Přerova za odklad mohla naopak neochota ŘSD se dohodnout s místními.
Kdy zmizí ta největší ostuda dálniční sítě u Ostravy????
Tak on je někde ještě větší tankodrom??? Tak to se omlouvám 🤣🤣🤣 to pak chápu ty mínusi
Představ si rekonstrukce není výstavba nových dálnic.
Nepovídej😱. A to jako nemůžu napsat tu otázku ??? Nebo co !!??
Až se dobuduje D48 na kterou se převede tranzitní doprava směr PL. Tou dobou už bude v provozu doufám celá S1 v Polsku, takže by to neměl být problém.
Úsek od Ostravy po Bohumín by se měl vybourat celý a celý znovu postavit. Oprava na etapy nedává smysl.
Cesti legislativni patlalove byli po dekádách tapani konecne schopni sepsat zákony, o které se muze RSD oprit a rozjet to ve velkem.
Ještě vyhnat Sosnu z ministerstva a začít ty projekty stavět dostatečně nadimenzované (tedy s výhledem do budoucna, ne nesmysly typu 2+1 v místech, kde je dálniční provoz) a bude to opravdová renesance.
Nesmysly typu 2+1 se povětšinou staví proto, aby vůbec nějaká stavba vznikla. „Dostatečně naddimenzovaná“ by např. přes Český ráj nikdy neprošla.
Spíš jsou poddimenzované dálniční křižovatky a připojovací pruhy v nich, resp. celkové řešení těch křižovatek neodpovídá moderní době…
Hm, zdraví průsečná křižovatka k Čapímu hnízdu…
Ten kousek v režimu 2+1 přes Český ráj bude bohatě stačit. Tam intezity provozu nikdy nebudou velké a tranzit dál do Německa tam taky nehrozí.
On se tam asi nejaky tranzit po dokonceni I/73+D35 z JV na SZ prelije (da se tim vyhnout Praze) ale bude marginalni a 2+1 pruh to tam pobere…
„Pořádná“ silnice u nás nemůže mít míň než 25 metrů na šířku… tak to se pak nedivte že se „nevejde“ zdaleka všude kde bysme ji chtěli mít. Prostě když už se tu (rozumně) zavedla třída SPMV která není pouhým nerozeznatelným klonem dálnice, tak bysme k ní měli mít taky příslušnou návrhovou třídu která nebude vyšší sestru emulovat…
Kdyby se tímto tempem rozhýbala také výstavba mrakodrapů v Praze, to vzoru Varšavy, Vídně, Frankfuru, Bratislavy, aby se i v Praze měly kam usídlit bohaté firmy, využívaly bychom těsné koncentrace chytrých lidí a dobré dopravní obslužnosti.
Oohoooo 😃😃😃 … No tak po přečtení takovýho textu musely nejdenomu památkáři naběhnout žilky na čele…. Ale souhlasím že se musí stavět do výšky…
A do hloubky.
Můžou je stavět v Brně, napadlo vás to.
V Brně? Nechci ani počítat stavby, které se musely snižovat, zmenšovat, nebo se vůbec nestavěly v důsledku odporu místních ve smyslu: já bydlím a ostatní si ať nakašlou.
A přesto představ si je tam ten nejvyšší mrakodrap a kolem něj stojí další a další se u něj můžou stavět.
A to jen tak plácáš, abys plácal, nebo data dokazující, že v Praze chybí kancelářské prostory a je třeba stavět mrakodrapy?
Mrakodrap může obsahovat i parkovací místa nebo byty. To není jednoúčelová stavba.
V původním příspěvku:
„aby se i v Praze měly kam usídlit bohaté firmy,“
„Plácám“, že bohaté firmy nebudou sídlit v těch našich dostatkových pididomech. Sám jsem před více než 10 roky poslal do Prahy manažery jedné velké firmy, kteří hledali město pro svoji budoucí evropskou centrálu. Přijeli, koukli, neviděli mrakodrap, na jaký byli z domova zvyklí, zajedli si do Kutné Hory, divili se nízkým cenám a pobočku založili někde snad ve Španělsku v mrakodrapu.
Dále „plácám“, že pokud by v mrakodrapu byla spousta IT startupů a tito elitní lidé by se pravidelně potkávali dole v jídelnách, vzájemně by se podpořili a společenský růst by se zrychlil.
Jestli sháníte byt v mrakodrapu, tak ve věčku na Pankráci určitě něco volného bude. A nemusíte být ani miliardář, na něco menšího vám budou stačit nižsí desítky milionů.
(Nota bene takhle kolem roku 2025, kdy půlka kancelářských krys dělá z domova…)
Proto mě velmi zajímá jaká že to firma se do Prahy nevejde… 🙂
Dočasně,však on je zase Musk všechny nažene do kanclů.
Kdybychom se za války byli postavili na odpor, možná bychom dnes měli moderní mrakodrapy jako ve Varšavě. Ovšem zase bychom neměli to historické centrum, že. 🙂
Stačilo by kdyby se pořádně rozběhla normální bytová výstavba.
Tak tohle je nefalšovanej cargo cult….
Co na to v Chabrech?
Myslíte ty delulu, co se nastěhovali do 20 největší metropole kontinentální Evropy a zároveň si připadají jako obyvatelé Šumavy? No s blázny se jednat nedá ne?
V Chabrech se někteří i narodili a jedná se o obec, která je hlukem i emisemi dostatečně zatížena z provozu letadel i bez paralelní dráhy. Na severu Prahy je každá zeleň dost cenná na rozdíl od jihu Prahy (s Brdy, Českým Krasem a Posázavím). Pokud by komunista navrhl dálniční okruh mostem skrz Šárku, tak byste s tím také souhlasil?
Je rozumné trvat na tunelové variantě, podobně jako u dálnice pod Stromovkou.
Bohužel duchem doby je heslo „Po nás potopa“… Snad nám potomci odpustí.
Na Chabrech si prý jeden musel vzít pilulku na spaní.
A že se nezmiňuje I/73…bohužel 🙁
Mluvil jen o dálnicích, tak proto se I/73 „mazaně“ vyhnul 🙂
Tam je odpor takový, že to rovnou vzdal. Taky strategie….
Zas o rok odložili I/73 u Svitávky, furt se odsouvají MUK na I/43…
Před pár lety jsem asi nevěřil, že se dožiju hotový D6 … hotovýho okruhu kolem Prahy, D3…
… ale ono snad asi i jo 🙂
yes 🙂
No ta D6 je opravdu ta nejvíc prioritní ze všech dálnic a silnic …Ale tak asi tam bydlíte.
I/73 opravdu vůbec nic , jen odsouvání.. Poláci budou u Králík za par let 🙂
Morava krom tahu na Viden bude už dost luxusní , D55 ještě kus a ostatní je nepodstatné proti Čechám
Nikde nepíše že žije u D6, jen že to byl typický příklad dálnice, která byla v nedohlednu a již není jako i mnoho dalších
Dožít se, je jedna věc, ale užít si to, to už tak jasné není. Kdoví kolik let budu ještě řídit .-).
Tak se tam kdyžtak projedete autobusem
Tak žejo, můžou vás po takový nový dálnici třeba vézt sanitkou 🙂
Před pár lety sem nevěřil že se dožiju I/73 (někdejší R43)…. a pořád tomu nevěřím 🙂
Některé stavby se za Mátla solidně rozběhly, ale ani zdaleka to neplatí pro všechny.
Ono to Brno je tak nějak zakletý. Počínaje už hlavním nádražím.
Bydlí tam kámoš země…Míra
jako tohle se čte fakt pěkně, sice je to se zpožděním tak 20 let, ale za to pan Mátl nemůže. škoda tý D49, ale to se nakonec taky pořeší, jak začne na řsd docházet „zábava“ s podstatnějšími projekty.
U D49 mě zarazil chybějící (nezprovozněný sjezd) u Třebětic. Říkal jsem si, že vyzkouším alternativu k okreskám a ono prd, musel jsem si zajet a pak se vracet. Chápu, že D49 to měla nahnuté a zprovoznili co zprovoznit šlo, ale v současné variantě mi to přijde nesmysl. To raději měli počkat těch pár měsíců, ale to by pak nevyšly ty marketingové kilometry.
Jako po celou tu trasu jsem si říkal – nejsem náhodou na staveništi? Měl jsem z toho divný pocit, jak jsem psal – chápu okolnosti, ale uspíšit to o pár měsíců už nic neřešilo.
Lidi co nemusí přes Holešov a taky obyvatelé Holešova, kterým se ulevilo od dopravy, si myslí úplný opak. Celý svět není jeden člověk.
Nemáte pravdu, nejde jen o pouhý marketing, co se uvede do provozu je už víceméně jistota, jinak zase hrozí předběžná opatření atd…
Díky za Mátla. Až to Radek dostaví, tak může v příští dekádě pokračovat na SŽ, tam to dobou budou opravený akorát některý nádraží a zastřešený nástupiště ze zlata a mramoru podle ceny zakázek
To zlato a mramor hádám, bude ale uloženo někde úplně jinde.
Sice tam bude jen modré zábradlí, ale cena jako by to bylo ze zlata, platiny a iridia. Rozdíl bude v kapsách našich oblíbenců.
Hlavne at ho nezlakaj do politiky…
Ač mě osobně vzhledem k místu bydliště nejvíc pálí (zatím) neexistující D3, tak mi ve výčtu chybí I/73 a další řešení kolem Brna.
Kazdemu kolem chalupy chybi nekde obchvat, nekde dalnice ale s timto tempem mame za 5 let 70% chybejich useku hotovych.
Orientačně dle aktuálního plánu na stránkách ŘSD:
Troubsko – Kuřim => 2030-2034
Kuřim – Bořitov => 2030-2034
Bořitov – Svitávka => 2026-2029
Svitávka – hranice JM kraje => 2028-2032
hranice JM kraje – Staré Město => 2028-2032
Bohužel úsek Bořitov-Svitávka nepřináší žádné zlepšení a „zbytek“ je v lepším případě za deset let (uvedení do provozu)…
Rozdíl mezi ŘSD a SŽ je, že tady to možná bude za 10 let a možná za 12-15, ale bude.
U SŽ když napíší, že za 10 let, tak na tu stavbu můžete rovnou v klidu zapomenout. Když napíší, že už brzy, pak je do 10-15 let určitá malá šance.
Tak začněte D55 z Bzence do Rohatce. Cesta přes Strážnici je za trest. Od Rohatce už je to silnice bez obcí, která se bude na dálnici jen rozšiřovat, u Hodonína je na rozšíření připravený most.
Stačí už tenhle jeden úsek a konečně to bude mít smysl.
To sice souhlasí, ale „jenom“… tohle je zrovna úsek kde lze čekat spory na úrovní Přerova nebo Fryštáku…
Plný železniční koridor podél kterého dálnice vede spolkům nevadí. Zdi, ptačí sítě které jsou na novém úseku D55 tu nestačí. Snížená rychlost nestačí.
Prý je těch vlaků mnohem míň než automobilů (což asi bude celkem i pravda), takže to není úplně to samé… tak snad udělají nějaká rozumná opatření (víc mostků/propustků, plot/sítě…) a postaví to.
Očividně sítě nestačí, když to teď projektují kompletně zastřešené proskleným tunelem. Tam jde hlavně o ptáky a netopýry.
Kdybychom se tak dožili zákazu všech těch Děti země a Alternativa k D3 a zaplacení škod co způsobili 🙁
A škody působené automobilismem nic? Pěkně poslušně vstříc zdravotně závadnému prostředí? Děkuji, nechci. Ještě, že se občas někdo ozve a zčeří unylý proud. Udržet se ve střehu znamená přežít.
muzu se zeptat?
– vy zijete v chýši někde v lese?
– vy chodíte všude pěšky?
– vy se krmíte jen zvěří, kterou si sami ulovíte (a tou, která se dá označeit za přemnoženou?)
– vy nemáte elektřinu?
– vy netopíte?
– vy nepracujete?
– vy nejezdíte na dovolené, na výlety?
nebo škody, které způsobíte v rámci svého vlastního blahobytu (topení, elektřina, jídlo, doprava, atd) jsou v pořádku. ale prostě jste si umanul, že auta jsou eeeeeehm špatné, tak šikanujete ostatní?
Pozor, podle p. Františka jsou špatně i nové železniční tratě (např. 4. koridor, plánovaná Brno-Přerov), protože „mají zastávky v polích za obcemi“.
Na koridorové trati by fakt neměla být zastávka co 1-2km, ale aspoň 5km, dá se tam pak řešit i nějaké infra, jako výdejní boxy, úschovy kol, parkoviště, obchod… Navíc rezignace na obsluhu vesnic ty tratě zjednoduši a zlevní …budou moci být dál od obcí, zahloubené, se protihlukem, bez přejezdů…
No samozřejmě, koridory na 160-200 km/h nebo nedejbože VRT nemají plnit funkci příměstského nebo venkovského vymetáku.
To vysvětlete těm co konkrétně na úseku Holubice-Nezamyslice poslali trasu VRT do říše bájí („možná jednou“) a místo toho se rozhodlo o předělání současné jednokolejky na „skoro-VRT“…
soucasny ekologicky aktivismus nema s ekologii a zivotnim prostredi vubec nic spolecneho.
Tak pravil vzdělanec.
Pak přišel s řešením a vše vyřešil.
Vy nemáte základní školu?
Tak pokud jste si nevšiml,tak tím kdo ostatní 24 hodin denně šikanuje,jsou gumokolové.To ke prostý fakt.
Myslíte? A já myslel, že za všechno můžou vláčky a šotoušci, kdežto autíčkáři jsou miloučký svatoušci.
To sis vyfabuloval, to nikdo neřekl a neříká, paradoxně kromě tebe pořád dokola. Proč si vymýšlíš stále nové přezdívky, když se pak stejně prozradíš takovouto, už notně ohranou, průpovídkou?
Na silnicích není kvůli autům k hnutí, kamiony vozí 80% nákladu. Připadá vám to jako, že je automobilismus šikanovaný? Není to náhodou naopak, že autíčkáři šikanují všechny ostatní? Ještě doplňte, že zlí a závistiví šotoušci strašlivě ubližují dálnicím a ty se tak nemohou rozvíjet (lež) a díky tomu je silnic pomálu (lež) a řidič je mučedník(lež), protože si na něj všichni zasedli a ubližují jim předpisy(lež) a vyžadují jejich dodržování. Dokonce je šikana tak daleko(lež), že vám oškliví chodci zabírají parkníky, ehm chodníky a na přejezdech nemáte přednost před hromadou šotojedinců, kteří vám poťouchle z oken regiošrotů a šukafonů strouhají… Číst vice »
Tady nejde o sikanovani automobilistu, ale o sikanu cele spolecnosti partickou o velikosti doslova par jednotlivcu.
– nova silnice? neee, spatne, zablokujem
– nova zeleznice? neee, spatne, zablokujem
– jez na labi, aby se dal naklad vozit pomreve? nee, spatne, zablokujem
– nova jaderna elektrarna? nee, spatne, zablokujem
takze se vyklidnete, zapnete to kulaty na krku a zkuste premyslet.
Vždyť je to zas převlečený Hala D, ten bude brečet nad gumokoly pořád ať už se mu bude zrovna přezdívat jakkoliv.
Celá společnost rozhodně nemá zájem bezhlavě stavět další pruhy betonu odkudkoliv kamkoliv, jak to tady předvádíte vy.
Na rozdíl od vás a vám podobně postižených lidí ta většina žije v nějakém prostředí a má především zájem na tom, aby to prostředí bylo pro ně dál obyvatelné.
Nehrajte si na zástupce celého lidu, protože jím nejste.
ale samozřejmě, že má. velmi výrazná majoritní část společnosti má na dálnicích zájem.
jen zcela marginální část populace je proti.
a ano, Jaaa, nehrajte si na zástupce celého lidu, protože jím nejste.
Ale vy si hrajete na zastupce lidu… 🙂
K čemu nová silnice, při zdražení silniční dopravy, kdy bude silnice platit i škody poklesne intenzita tak, že nebudou potřeba nové silnice.
Jsem pro nové tratě, jsem pro jez(y) na Labi (kdekoliv), jsem pr nové JE, jsem pro úložiště jaderného odpadu.
Ne, je to František a pořád mu okolo mutuje jméno. Asi jak ho pustěj z ústavu.
Některé aktivity jsou škodlivější než jiné při stejném přínosu. Třeba jízda na kole vůči jízdě nafťákem.
Ale to vy bohorovně ignorujete, protože vám terorizování ostatních vaším autem vyhovuje.
Na všechny body, co vyjmenováváte nejsou potřeba dálnice.
Škody by každý měl primárně platit každý kdo je způsobil, a silniční doprava by měla začít. Že pak své náklady přenese na spotřebitele je v pořádku, v tržním prostředí by se ceny vždy na nějaké hodnotě ustálili.
Jako škody na železnici? A co třeba přínosy automobilismu a individuální přepravy? Třeba to, že četa do okresního či krajského města už není zážitek, který jednou budete vyprávět vnukům?
K běžné cestě do krajského ani okresního města nepotřebujete dálnici. Pokud jo, tak je něco hodně špatně.
Ale ano, přínosy si hezky užíváte, ale náklady s nimi spojené už se vám platit nechce. Jakmile jsou třeba čtyřproudé dálnice vytížené v pravém pruhu kamiony (pro které se staví, jelikož ty dávají dálnicím ekonomickou návratnost, ne vaše ježdění autíčkem pro radost), tak je to strašnej problém a je tu málo pruhů! Mámo nemůžu jet 150, musím jen 90!
Ve skutečnosti jste prostě jenom strašně rozežraní a nevíte kdy přestat. A ještě to považujete za normální.
Nechcete místo toho eko plácání radši jít vyčistit nějaký potok?
[(C) Jakeš]
Škoda že ta dálnice na Karlovy Vary nebude v červnu aby už se po ní dalo jet na festival 🙁
v červnu bude, jenom v jiném… a bude ještě po mnoho červnů. ten jeden navíc jí snad dokážeme odpustit.
Za to bude na spouste usecich videt pilna prace stavebni firmy.
Nalitýho Bartošku uvidíte i v dalších 150 letech…
Museli by tam ten festival pořádat celej rok,aby ta dálnice měla jakžtakž opodstatnění..
Čte se to krásně tak snad to tak růžové bude. Chyby v zákonech už částečně vyřešili ale stále jsem pro polský model bez kterého se ze srabu nevyhrabeme..
Já bych vykupoval i některé domy u silnic I. tříd, aby se kvůli každé úpravě a vylepšení nemusel dělat obchvat kvůli třem domům.
Polský model by u nás Ústavní soud shodil ze stolu. A po právu.
Petr, polský model.
A co zbytek D49? U té jsou problémy stále podobné jak před dekádou. A stabilně se posouvá na pozici poslední dokončené dálnice v ČR.
Po Vizovice ok. Ale jako tah na Slovensko bych spíš rozšířil I/50, už teď to potřebuje.
No ten úsek od Vizovic to potřebuje jak sůl protože na rozdíl od 1/50 zde nejsou obchvaty. A hlavní napojení na Slovensko kolem krajského města Zlín dává větší smysl než 1/50.
Akorát narozdíl od I/50 bude D49 za Vizovice tak za padesát let.
Za pár let tam bude nová Železná opona a žádná dálnice do východního chudobince nebude potřeba.
Sami budem východní chudobinec.
A co napřed trať Zlín/Vizovice – Valašská Polanka?
Ještě např. začne stavba obchvatu Solnice, kterou za státní peníze projektuje kraj. Článek s přehledem důležitých krajských staveb by byl taky fajn. Jihlava bude mít hotov JV obchvat za státní peníze, Plzeňsko u Rokycan obchvat Oseka, který napojí oblast na D5 a vyvede z Rokycan dopravu apod.
Diky za tip, dobrý nápad
Je radost o praci RSD na tomto serveru cist.
To je pravda. Červíček za svá dvě období ve vedení kraje hodně posunul dopravu v Královéhradeckém kraji. 💪 A v obchvatu Solnice se angažoval více než příkladně… a to se mohl jen vymlouvat,ž e investor je stát a že s tím nemůže nic udělat.
„Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla ještě před deseti lety i někteří zaměstnanci ŘSD vážně mluvili o tom, že některé plánované dálnice prostě nikdy existovat nebudou.“
To v Dláždéné se podobné hovory vedou ještě dnes, aniž by to komukoliv sebeméně vadilo. Penízky kamarádům proudí, zasedací jsou plné, úřednictvo se úslužně hemží, láskou k železnici naplněná srdce tlučou v jednotném rytmu… kdo by se v takové idyle staral o nějaký vnější svět, nebo – nedejbože – o cestující!
Rozdil je do oci bijici p. Kupk. Vidi to snad kazdy obcan. Pojdte byt druhym D. Ťokem co se zapise do historie. Dejdte urad SZ dohromady, nebo jej naopak dokud budou stale produkovat predrazene zakazky bez posunu pro cestujiciho omezte na pouze nezbytne neklady a penize dejte RSD, protoze ta si urcite poradi s nimi velice ucelne.
Letos na podzim jsou parlamentní volby. Tak uvidíme co bude za kandydáty místo současného MD a kdoho nahradí.
Ja bych jej uplne nenahrazoval, ale jen prijde ze se malo zemeril na SZ, potazmo na jejich vykony a ceny zakazek. Kdo poslouchal podcast cesty z dopravy, tak vi, ze to resi, ale mel by intezivneji a mel by zvat zahraničí stavebni firmy at se sem tlaci, tak jak to udelal p. Tok. Snad nemyslite ze to byla nahoda, ze se najednou u nas vynorili Italske, Kazazske a jine firmy na staveni dalnic??
A co na to nadřízené ministerstvo? Má v politice nějaké zásadnější zlepšení železnice, na které určí potřebné finance a které bude po správě požadovat? Vždyť furt hlásají stavbu dálnic a malování VRT. Ale jo, trochu se něco hýbe, jenže příliš neochotně a někdy podivně, neb se – přijde mi – neví, jaký výsledek od toho vlastně chceme.
A co bude nad nadrizenym ministertvem a co pak jeste nad nim? Kde to ma konce a kdy nekdo prevezme odpovednost za ciny a vysledky?
Voliče zajímají bláboly o uprclýcých, digtátu z brusele a cizí důchody, nemají čas na skutečné problémy této země.
Tak jen ta D49 za Fryštákem má menší šanci na vznik,než D52 nebo Středočeská D3.
Je to tak, bohužel… K té D49 bych ještě zmínil I/73 (šířkovými parametry totožná s dálničními novostavbami)
U té I/73 pořád nechápu to její trasování – zajímalo by mne, proč jde z Brna SV směrem. Mnohem logičtější mi přijde trasování SZ směrem na Litomyšl nebo ideálně Pardubice. Takhle budou 3 dálnice S-J 30 km od sebe (I/73, D46, D1/D55)
Odpověď je jednoduchá – geologie, finance a existující územní rezerva z doby před cca 80 lety. Kdybychom uvažovali o variantě přes Svitavy, tak by na trase muselo vzniknout několik tunelů.
Víte co je Boskovická brázda.
Tak to ji zas můžou přejmenovat na D43 a naprojektovat zase v dálničních parametrech… heslo ze to nebude dálnice, tím dřív to bude se zjevně nenaplní..a pražské RSD se zas může vymlouvat na něco jiného, u nejstarší skoro dálnice, tak jak stále oddaluji D52, D1 u Brna. Hlavně ze D6 a další”důležité ”silnice z Prahy se staví o 106.
Však aktuálně plánovaná I/73 má parametry dálnice, I. třída je to pouze oficiálně. 😉
Jaká D1, chcete dopravní peklo jako je teď kvůli rozšíření mezi křižovatkami na dalších pět let, když ještě není hotová D35 jako alternativa, když ještě nedávno jsme stáli roky v kolonách na rekonstruované D1.
Víte že krajské město Karlovy Vary a Karlovarský kraj jsou poslední, které nemají dálniční napojení na zbytek republiky. Nejméně rozvinutý kraj ČR. I vlakové spojení tam strašně.
Jaky peklo, to mame 10 let a cekat na D35, která Brnu uleví minimálně, se peklo prodlouží na 15 let, díky takovou peci od RSD už nechceme. Stačila pece od p. Klause, který v 90. Letech v rámci úsporného balíčku rozšíření D1 u Brna zrušil. U Prahy samozřejmě ne. Ad KV jaké je tam dopravní zařízení oproti Brnu? Jsem pro to, aby tam vedla dálnice a kde jsou priority… D52 staví od 1996 a D43 od 1938. P.S. po vyjádření p.Trumpa a 5%HDP na obranu, tak i když se usmlouvá na 3%, tak na VRT nezbyde:-/
Myslím že když doprava je 2+2 tak je to pořád lepší než jen po jedné straně dálnice během rekonstrukce.
V onom 2027 (ne deset let) kdy má D1 pořádně začít budou hotovy i další cesty, které mají potenciál ulevit Brnu během rekonstrukce. Řsd to ví. Poláci budou mít od Katowic hotovou paralelní trasu až na slovenské hranice. D35 v tom 2027 už bude použitelná, protože bude hotova po Hřebečský tunel, odtud je I/35 pořádná silnice I. třídy bez obcí.
Držím palce, ať se vše podaří.
Díky pane Mátle za vaši práci, kéž by se podobně podařilo probudit ze spaní i SŽ…..
Pod to se podepisu. Jejich vyledek vidime pokazde kdyz se autem jen projedeme.