Stavbaři dokončují nový podchod na vlakovém nádraží v Benešově
Prodloužený podchod pod benešovským nádražím. Pramen: Správa železnic
Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování podchodů.
Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování podchodů.
Děkuju. Celé roky jsem to cestou do/z centra poctivě obcházel přes most. Podchod pod „celým“ nádražím bude opravdu super zkrácení.
Mělo by to být všude, kde je větší zástavba i z druhé strany stanice. Toto je jednoduchý způsob, jak jim železnici přiblížit a tím pádem i zatraktivnit a přitáhnout víc lidí do vlaků.
A omezit počet přejetých (MU a následná zpoždění…)
Mohli byste se aspoň vy vyhnout užívaní patvaru „vlakové nádraží“?
Máš radši sousloví „železniční stanice“, nebo kde je problém?
Problém je v tom, že se jedná o pleonasmus. Něco jako kdybys řekl „fotografický fotoaparát“, nebo „nejaktuálnější“.
Když ono existuje i autobusové nádraží…
Dobrý den , taky by chtěli na nádraží autobusovém natřít ty hořejší plechy , je to hnus se na to dívat
Ovšem to je oficiálně autobusová stanice.
Ovšem nikdy jsem nikoho takovýhle divný termín používat neviděl, když pomineme školní skripta a projektové dokumentace…
No stanice sice existují také, ale viděl bych celkem rozdíl mezi autobusovou stanicí a autobusovým nádražím. Stanice, nebo chcete-li zastávka, může být třeba jen označník u kraje silnice. V lepším případě třeba i záliv a nějaká bouda, aby na lidi nepršelo. Ale takové autobusové nádraží, tam je těch stanic vlastně víc (jsou obvykle i číslované). Také tam může být nějaké lepší zázemí pro cestující – výpravní budova, toalety. V Praze jde třeba o autobusové nádraží Florenc, Roztyly, Černý Most, Zličín. V Brně třeba Zvonařka. Co je pleonasmus velmi dobře vím a také takové věci nemám rád. Ale v tomto případě… Číst vice »
Nejedná. Jsou i autobusová nádraží, Busbahnhöfe.
Vy sám jste patvar.
ve clanku by si zaslouzil zminku i kysperk, hostivar, radotin…
Proč Radotín? Tam vedl podchod skrz snad vždycky. Modernizací se jen starý nahradil novým ve stejné poloze s tím, že přibude ještě jeden, který pro chodce a cyklisty nahrazuje přejezd Na Betonce.
tak neni nad to si sam odpovedet, ze. 🙂 podchod skrz byl, zaroven se ve velke mire chodilo tretim smerem, kus ve smeru koleji – coz novy podchod konecne vyresi.
Reagoval jsem i s ohledem na článek. Tam se hovoří o prodlužování podchodů s vyústěním i na druhé straně kolejiště, které dříve chybělo, nikoli o nových podchodech.
A nemůže to postavit hned během modernizacemi nádraží, že.
realizace ~2010, projekt 2007… no asi nemohla.
Tehdy to město nepožadovalo. Jak je v článku uvedeno, bez chodníku od podchodu do ul. Jana Nohy, který je investicí města, by to prodloužení bylo k ničemu.
Pracovalo se tam i dnes večer