Stavba Západního okruhu Plzně finišuje, otevře se 20. února
Západní okruh Plzně, stav leden 2023. Foto: Plzeňský kraj
Okruh uleví výrazně centru Plzně od tranzitní dopravy.
Okruh uleví výrazně centru Plzně od tranzitní dopravy.
Super! Doufám, že se díky tomu přistoupí ke zklidňování a zlidšťování severojížního průtahu (Rondel, Karlovarská, Přemyslova, …)
Na to není kapacita, možná až bude hotová Jateční – Koterovská, do té doby není kudy projet. Obchvat má malou kapacitu na to, aby průtah nahradil, koneckonců původní vize byla postavit obchvat a současně i průtah (skrž škodovku rovnoběžně s Klatovskou). A na průtah svést dopravu z Klatovské a Karlovarské.
Všechny křižovatky na teď dokončovaném úseku Západního okruhu, tj. sjezd na Chebskou i na Radčice/Sylván, připojovací a odbočovací pruhy mají. A cca v km 4 až 5 bud ve směru ke Karlovarské stoupací pruh. Dle projektové dokumentace se v nejzatíženějším úseku MÚK Chebská – MÚK Sylván předpokládá v roce 2035 zatížení 27 090 vozidel / 24 hod.
„Bohuzel“ tohle je spis takovy okrajovy prutah, nez klasicky obchvat silnice prvni tridy. Buhvi, jestli tam bude vubec 90tka.
Jinak velky problem je ty kruhace na konci tohoto prutahu. Ten jizni se casto ucpava a ted to bude jeste horsi. Uz se objevuji clanky ze se to bude asi nejak resit. Jen nechapu proc tohle nezohlednili driv kdyz ten kruhac delali (drive tam byla louka). Ten kruhac na severu u Globusu klidne mohla byt mimourovnova krizovatka… achjo
Vedle už jeden kruháč u Globusu je. Věděli to dávno, mohl tam být jeden.
Ten maličký? Ten by to určitě zvládl, no.
Věděli to dopředu, ten výjezd je tam i připraven. Udělali nový kvůli změně okresů.
To že v Plzni je obchvat silnice II. třídy ve správě kraje, zatímco průtah silnice I. třídy ve správě ŘSD je donebevolající nesmysl. O tom jak vypadají silnice ve městě by mělo v první řadě rozhodovat město, pak kraj a nakonec stát. Město by třeba chtělo průtah zklidnit (např. zasypat Rondel) a dopravu vést po obchvatu, jenže je to ŘSD kdo tu silnici spravuje. Proč má proboha silnice I/27 (Teplice – Most – Žatec – Plzeň – Klatovy – Železná Ruda) vést přes vnitřní město, když může vést po obchvatu? Proč ten obchvat musí financovat kraj a nefinancuje ho ŘSD?
To je fuk, hlavně , že to stojí. Jinak s tím průtahem s Klatovské na Rondel a pak na Karlovarskou souhlasím. Proč by to nemělo mít na starosti město ?
Město se hlavně pleská do Rondelu, který je skoro celý ŘSD, včetně těch mostů, které jsou v havarijním stavu, jsou jako záminka pro zasypání, slouží od samého počátku a dodnes zvládají provoz.
Místo aby řeklo město ŘSD, ať kouká naklusat a opravit mosty, vymýšlí další křižovatku a otevírá šrajtofli, ačkoliv by nemuselo.
Z I/27 odbočit v křižovatce Plaská x Studentská doprava nahoru ke Globusu a pak po okruhu na Folmavskou a kolem Carrefouru (Tesca) rovně na kruháč a tradá Klatovy. Asi by měli konšelé plzeňští zvážit úpravu přednosti na křižovatce Studentská x Gerská. Proč to dělá město? Osobně se domnívám, že je to z psychologického hlediska. Snáš se mi bude jednat s místními než s někým z tramtárie.
Předpokládám, že ta přednost je tam zachována kvůli tramvaji.
Vždycky mě fascinuje, když je ke článku jako doplněk nic neříkající letecký snímek s cákancem barvy, bez jakéhokoliv kontextu. Protože všichni přece dokonale znají místní situaci 🙂
Odkaz na mapy.cz by udělal 100x lepší službu…
https://mapy.cz/s/hepesehaba
Jedná se o dvoupruh nebo čytřpruh? Předpokládal jsem dva pruhy, koneckonců je to silnice II. třídy, ale pokud tam má být zatížení 20 tis. vozidel/den, tak to je samozřejmě na čtyřpruh, na dvoupruhu by při takovém zatížení kolabovala doprava.
Dvou, bohužel
Máte pravdu kategorie komunikace S 7,5!!! Tak to nezbývá než doufat, že ten odhad zatížení není správný, jinak to tam bude kolabovat hned po zprovoznění.
myslím, že dokud se nedodělá dvacítka přes plzeň, tak se tudy naučí jezdit, vč. nákladů od Kaznějova…
Jenom doplnim, ze cela trasa, vcetne hotove casti je pripravena na 4 pruh.
Taky se divím. Silnice obcházející centrum a jenom 2 pruhy. Bude tam moct nákladní doprava nebo tam dají zákaz když je to 2. třída ?
Má to odvést kamiony z centra, tak snad tam pro ně zákaz nebude.
Komunikace o šířce 7,5 metru má odvést kamiony z centra? Ufff…
Jízdní pruhy v jednom směru na D5 v celkové šířce 7,25 pro odvedení kamiónů stačí?
Kdejaká jednička je užší a jezdí tam kamiony.
Nicméně to nemění nic na tom, že 2 pruhy po odhadovaných 20.000 vozidel prostě nestačí. Snad je ten odhat přestřelený aspoň o třetinu.
Tak se mi to nezdálo, že je to strašně uzoučké. Je to pěkně vidět na výjezdu z Vinic, jak se hned za kruháčem zúžuje.
To bude zase průser.
Od Křimic navíc chybí souběžná cyklo/pěší stezka. Vzhledem k většinou plné čáře to bude hrozná sranda, až po tom někdo pojede na kole do Globusu.
Nepojede, kola mají na estakádu zákaz.
Zákaz by byl přínosný, když už na stezku zapomněli. Otázka je, zda jej budou všichni respektovat, zvlášť ti s různými elektrickými koloběžkami, nebo jednokolkami.
Dvoupruh 20 tisíc aut za den v pohodě zvládne. Jde o to jak jsou řešeny křižovatky. Ano, v takovém provozu nejde předjíždět, ale můžu vám ukázat nespočet silnic s podobným provozem.
Právě že křižovatky špatné , bez připojovacích a odbocovacich pruhu. Když se sjíždí třeba na Skvrňany tak se brzdí z 90 skoro na nulu aby se dalo odbočit a odbočující auto nelze objet. Takže plynulost a bezpečnost nic moc. A takovych případů je tam více..
ty křižovatky to bude pěkný průser s tím zatížením, co tam nastane. ten úsek nyní, co je v provozu, je v pohodě, pač to zatím nikam pořádně nevede, to se otevřením zbytku změní. ale je vidět , že plánovači moc neplánují, nevidí nebo dokonce nechtějí vidět…
Kruhák u Makra je problém už teď, sice udělali nově 2 připojovací pruhy z obchvatu, ale v opačném směru je velmi krátká možnost přejet a odbočit prostředního do pravého v kolizi s napojením z Domažlické.
Hlavně třeba pravý pruh od Panasonicu měl být dávno jen na Domažlickou.
křižovatky na začátku a konci kruhové :D, A PAK ty průběžné bez odbočovacího (vpravo) a připojovacího pruhu . sice MUK, ale nedokonalé., asi tam bude všude 70mph max…. Je to celé takové LITE řešení
Pokud tam bude rychlost 70 mil ta hodinu, tak to aby tam byla nonstop v pohotovosti odtahovka
Proč? Stejně se tam tolik nebude dát jet, v kolonách se kolikrát jede 30 mph, ikdyž je dovoleno ~55 mph. 🙂
Zkolabuje to na rondelu u Makra
ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic – strana 19, tabulka 5:
– silnice II. třídy (S7,5) jsou doporučeny pro maximální zatížení 10 tisíc vozidel/24 hodin, při větším zatížení lze očekávat tvorbu kolon i bez vzniku mimořádné události
norma je doporučení. bohužel se zde šetřilo i pokud jde o křižovatky…
Samozřejmě, že je to pouze doporučení, ale tady jsou předpokládané intenzity 10 tisíc nad doporučením! Ještě k tomu je šířka pouze 7,5 metru. To přece nejsou parametry komunikace, která má sloužit pro kamionovou dopravu., což bych předpokládal, že má být hlavní smysl obchvatu.
Na dálnici D5 ti pruhy v celkové šířce v jednom směru 7,5 m stačí?
Dalnice kategorie D27,5 ma jizdni pruhy o sirce 3,75m + odstavny pruh 3m, silnice S7,5 ma jizdni pruh 3m bez odstaveneho pruhu.
Jak která….
Tak zkus na takové silnici (S 7,5, 20tis vozidel/den) odbočit vlevo. Uděláš kolonu. Vyjet vlevo z vedlejší je problém, nikoliv pohoda.
Proto říkám, že to je o řešení křižovatek, ne nutně o dvou pruzích.
Jen abych to podpořil nějakými skutečnými daty: Třeba úsek H10 ve Švýcarsku u Thielle měl v roce 2017 provoz 21 aut za den a žádné kolony se tam netvořily. Důležité ale je aby na takové silnici nebyly stykové křižovatky ale kruhové objezdy či MÚK, protože pak se z té silnice v podstatě nedá sjet.
Tak tam to chápu, to je necelé 1 auto za hodinu.
(Sorry za primitivní humor, ale sranda musí bejt.)
Třeba to s tím provozem nebude tak hrozné, obyvatelé Radčic prý sjezd využívat nebudou. Byl jsem na veřejné schůzi v Radčicích, kde se hádali, zda chtějí nebo nechtějí (aniž by se jich někdo ptal) sjezd k obci, protože by jej pak mohli využívat kamiony zásobující fabriky na druhém okraji obce (prej ať si to vyžerou Křimice) a nebo lidé ze silnice od KV jedoucí směr Kalikovák, takže by pak stáli déle u CAN. A že si rozhodně nikdo z přítomných místních nikdy nezkracoval cestu zákazem přes Sylván, takže vlastně sjezd radši mít nebudou, protože by pak ses mohl využívat i… Číst vice »
Na čtyřpruh je tam rezerva (všechny nadjezdy jsou na to připravené), mosty na hlavní trase mají rozšířené opěry. Jednou se to snad i postaví, ale nečekal bych to dřív než za 15 let…
Až se tam zase podívám, tak mě asi čeká zajímavý pohled ze Sylvánského vrchu. Jsem zvědavý ! Dobře plzeňáécíí !!
Plzeňácí jsou borcí!! Kéž by se u nás všechny silnice stavěly takhle rychle, ŘSD by se od nich mělo učit.
Nejsou. Dyk to mělo už 10 let stát ve 4 pruhu, nakonec největšího odpůrce udělali propagátorem stavby a konečně se začalo stavět. Proč to neotevřeli v prosinci když už je vše hotovo? Mnohem víc chybí úsek 20 od Bílé Hory na Světovar. Ale o tom se mluví stejně dlouho jako o tramvaji na Vinice. Prostě pomalý pokrok v mezích zákona.
Divim se, ze stavbu tohoto vyznamu nestavi RSD jako silnici I. tridy. To snad bude unikat, ze bude centrem nadale I. trida, zatimco obchvat bude II. Jak bude nastaveno dalkove navadeni, budou trasy znaceny mimo centrum?
Oni to pak přeznačej, v Chrudimi nezůstal po otevření obchvatu v číslování silnic na kameni kámen, včetně navádění…
ŘSD si jede svojí I/20 průtah Plzní, sice dost vlažné tempo, ale uvidíme no… ono je to takové celé zakleté s tím číslováním a vedením silnic. Toto je sice „obchvat“, ale sloužit bude hodně pro obyvatele města a okolí při cestách do práce na pole 🙂
Snad někomu jednou dojde, že číslování silnic je pro řidiče a má odpovídat skutečným dopravním tahům a až v druhé řadě jde o to, kdo tu silnici postavil a provozuje.
Jenže tu je problém, že část má na starosti ŘSD a část kraje.
Ono to taky ani parametry silnice první třídy moc nemá.
Je to stavěné jako polovina budoucího 4 pruhu. Podobně jako pár let zpět přeložka Domažlické ve Skvrnaněch.
Jak to město chce, tak to mají.
Na papíře asi ano, ale přijde mi značně nerealistické, že by se vedle někdy postavila další estakáda na další 2 pruhy
Většině kdysi přišlo nerealistické, že by kraj postavil Západní okruh….
Krome estakady jsou zarezy a nadjezdy stavene pro budouci 4 pruh.
Nevím, co Vám na tom přijde konkrétně nerealistické. Pokud budou peníze, vůle, pozemky, projekt, tak se to samozřejmě postaví.
Tady chybí jen peníze a vůle.
No taky to musel postavit kraj, když stát nechtěl.