Stavba valašské „dálnice“ na jaře dospěje k uzavírce objížďky kolem Bečvy

Stavba čtyřpruhu na I/57 Semetín - Bystřička, 2. stavba. Pramen: ŘSDStavba čtyřpruhu na I/57 Semetín - Bystřička, 2. stavba. Pramen: ŘSD

Silnice I/57 je nejvytíženější právě mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem, denně tudy projede na 13 tisíc vozidel.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jack

13 tisíc aut na krátkém úseku 4 km za 2 miliardy. Proč ne, pro firmy co daně odvádějí jinam.

UGL

tohle bude problem hlavne pro cyklisty. Stezka je sice znacena po opacne strane, akorat, ze tam je to po trave, takze se jezdi tudy

Jiří Kocurek

Jestli někomu nevadí teploty kolem nuly, déšť či rovnou 10 cm sněhu, tak tenhle průjezd nejspíš zvládne: https://mapy.cz/s/nokovocepe

Jezdil jsem i po horších cestách.

P73

> na jaře vyžádá trvalou uzavírku místní komunikace v Jablůnce, tzv. objížďky okolo Bečvy

na jaře a na dlouho…

UGL

akorat, ze ta uzavirka bude i pres leto a i pres to dalsi leto

Jiří Kocurek

No tak dědinou, zkrz Jablůnku, stejně jako bude muset celé Pržno. To už se bude muset nějak vydržet.

Uvědomte si prosím, že nemálo obyvatel v tom kraji nemá zpevněný přístup k domovu.

UGL

ziju v tom kraji uz nejaky ten patek a nic takoveho nepozoruju

Nemanic

Už jste slyšel o tom, že kromě horských kol existují také kola silniční? Já tam náhodou jel a naštěstí jsem jel zrovna na horském, ale kdybych se jel projet cíleně na slavnou cyklostezku Bečva, tak bych si vzal silničku a tady v tom místě bych na ní fakt jet nechtěl.

Dominic

Plánuje se nějaké odlišení (např pomocí písmena/podkladové barvy na značení) silnic pro motorová vozidla od klasických silnic I. třídy? Zanedlouho tu budeme mít celkem rozsáhlou síť SMV (I/35, I/57, I/44, I/73…) tak by to bylo fajn zvážit.

David

A jako proč? Pro lidi na dinosaurech co jezdí podle papírových map?

Dominic

No spíš že se jedná o ucelený tah mimo města s MÚK a s vyšší povolenou rychlostí než na klasické silnici I. třídy? Jsou to víceméně novodobé „rychlostní silnice“, v Rakousku a Polsku značené s „S“.

hor411

Mi se moc líbí značení, které mají v Rumunsku (až teda na ty nové „DEx“, to se moc nepovedlo)

roman.lelek

Rozsáhlou síť? Naopak, jsou to drobky…

Dominic

No drobky nevím, I/35 Úlibice-Bílý Kostel bude mít souvisle 66km, I/73 Troubsko-Staré Město bude mít souvisle 78,4km, a pak jsou tu další…

roman.lelek

Což jste vyjmenoval dvě nejdelší. Zbytek jsou řádově desítky kilometrů rozeseté po celé republice, které i tak budou nejdřív za deset let. Ale značení by si to zasloužilo…

vlachjan

Absolutně nerozumím, proč zaústění na severním konci, které je dočasné, obsahuje most přes stávajcí komunikaci. Pokud chceme vyhazovat peníze oknem, proč se proboha neudělá most na stávajcí I/57 který by překlenul jak nové připojovací pruh, tak železniční přejezd.
Rovněž projektant, který kreslil předchozí etapu zřejmě nestrávil ani minutu přemýšlením, jak bude do okružní křižovatky připojena stávajcí silnice do Jablůnky, protože jinak si to esíčko, které zabere půlku pole jednoduše nelze vysvětlit.

Leon

Nejdříve si raději nastudujte niveletu stavby.

levap

„V jihozápadní části Bystřičky je navržena trubkovitá mimoúrovňová křižovatka (MÚK Bystřička), která řeší propojení
nové trasy silnice I/57 se stávající silnicí dvěma samostatnými dvoupruhovými větvemi. V rámci 2. stavby bude provedena pouze její část včetně 114 m dlouhého mostu na větvi A MÚK přes současnou silnici I/57.“

Jiří Kocurek
JirkaK

Škoda, že to tempo je tak zoufalé. Každé desetiletí jedna stavba směrem k Valašskému Meziříčí. Takhle to nebude hotové až za ValMez nikdy.. ale co už, musíme být rádi aspoň za něco ve výstavbě.

Jiří Kocurek

Jedna etapa za 15 let, to mezitím SŽ + EŽ dokonce snad stihnou moderznizovat koleje i troleje v celé délce trati 280.

Jirka

Presne tak, doufejme. Valassko je co se tyka infrastruktury neskutecne podinvestovany region a zaslouzil by dostat vetsi prioritu, po 3 dekadach klidu a necinnosti. Rozsahle investice chybi jako sul a jde to videt hlavne na trvale ztrate, respektive ubytku obyvatelstva.

Jan Sova

Valmez jedině nadmostit, jinak se to nepohne. Nashle za 20 let.

vreckam

Ono je super, že ty stavby všechny končí před valmezem. A obchvat valmezu nikde … jak dovedou sjezd z palačova, opět končící před valmezem, to bude ještě lepší chuťovka, už nyní je to neprůjezdné město.

Winecko

Já jezdíl přes Valmez často a nepřijde mi nějak průjezdný. Je pravda, že Nemocnice – přejezd je velice špatný úsek, jelikož tady už není čtyřproudovka, ale samotní soudruzi nezbourali kus starého města jen tak.

František

Možná by pomohlo na lokální úrovni nevolit je populisty co hrabou jen pro sebe a dělají něco pro přípravu těch staveb a výkup pozemků? Jestli další úseky nemají pořádně ani územní plán, tak za to nemůže ‚stát‘.

hor411

Ty přejezdy nikam nezmizí, jen už nebudou na I/57, stále zůstanou na původní „staré silnici“, nazvu ji II/657

Ondra

0657 je stará telefonní předvolba Vsetína 🙂

hor411

Já vím 😉

asfalter

to je ale náhodička, že?

Jiří Kocurek

A zbyde na nich tak desetina provozu. Přičemž ten u Bystřičky je zvlášť jedovatý. Tam co prohořely brzdy na kamionu a fíra do toho vletěl. Od té doby jsou na přejezdech tabulky s číslem.

El Barto

Tam je to opravdu chuťovka, přejezd dost šikmo a s převýšením, pro motorku obzvlášť nebezpečné.

Twix

Není to podstatné, ale myslím že impulsem pro tabulky s čísly byla nehoda ve Vraňanech s úmyslně odstaveným autem na přejezdu směrem na Beřkovice (a výpravčí si měl domyslet jestli Horní nebo Dolní).