Stavba tunelu pod Krušnými horami bude složitější. Průzkum odhalil geologické poruchy

Stavba úpatního tunelu Semmering. Pramen: ÖBB/EbnerStavba úpatního tunelu Semmering. Pramen: ÖBB/Ebner

Výstavbu 25 kilometrů dlouhého tunelu to neznemožňuje, stavbaři ale musejí počítat se složitějšími podmínkami.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Už se začínají hledat důvody. 🙁

tarten

Geologický průzkum je „hledání důvodů“?

Facepalm

Ale ne, to jen pan Petr je ukázkové vemeno. Ale dyk snad znáte místní folklór ne? K čemu plány, studie, nedejbože projekty a stavební průzkum – kdyby se místo tohohle zdržování makalo, tak už máme všechno hotový!

Jiří Kocurek

Přesně! Kdyby ho nedělali, tak by se na to nepřišlo.

Petr

Zato Vy jste letadlo, že?

Petr

Geologický průzkum ne, jen jeho výsledek.

Swariner

Jasně, průzkum se má dělat tak, aby to „vyšlo“. Tvl, to je materiál!

frhk

tak snad aspoň 25 let po Uzbekistánu se dočkáme též VRŽ

Kiko

Datum zprovoznění = 25.5. 2150

Radim

To je moc pesimistické. Spíš 25.5.2055 😀

Broněk

Oba dva jste příliš velcí optimisté. Já třeba nevěřím, že ten tunel vůbec vznikne.

tarten

Jasně že ne. Podobně jako nikdy nevznikly Vinohradské tunely, ty dva pod Vítkovem jako Nové spojení, to u Jablůnkova, tunel Deboreč, tunel Mezno atd. Jsou to jen sny a čiré fantazie. 😛

Broněk

Blbče, jak to s tím souvisí? To jako všechny zmíněné tunely vedou pod Krušnými horami a měří skoro 30 km? Leda všechny dohromady ale pod Krušnohořím nevede ani jeden.

tarten

Nadávky si nechte pro sebe. Nejen v okolní Evropě, ale i u nás vzniklo nemálo tunelových staveb, o kterých bylo mnoho těch, co halasili, že nikdy nevzniknou. Mnohakilometrové tunely už nejsou vyjímečné tak, jak bývaly. Že žádný z nich nevede zrovna Krušnými horami je opravdu zvláštní argument, ani my ani Nemci se nechystáme vynalézat kolo.

Gwann

Erzgebirgebasistunel vznikne. protože ho chtějí Němci.

jak to bude dále u nás…vi bůh…protoze se už zase vyrojili ochránci motýlů, pěstitele zelí a různé NIMBY spolky

Facepalm

.. stejně jako se vyrojily i v Německu. Rozdíl je čistě v tom, že v Německu se oprávněná účast ve stavebním řízení nepovažuje za ekoteror, stát tam funguje a půlka polulace nemá v hlavách úplně nablito jako tady v naší svazové republice. V tom Německu, kde je nesrovnatelně vyšší úroveň demokracie, se věru tolik nebuduje proto, že by tam fungovalo zavírání huby odpůrcům, o kterém tu sní místní retardovaní pohrobci komunistů a jiná negramotná lůza, ale právě proto, že tam okolo jakékoli liniové stavby od začátku probíhá komunikace se samosprávami a lidmi z okolí. Zatímco u nás to furt probíhá… Číst vice »

Marcipán

Vskutku odporná ukázka neosvazáckého myšlení, vaším zájmem je pouze rozeštvávat lidi.
V Německu taky byly a jsou problémy, říkáte mýty a polopravdy. Být vámi tak počkám s tím obsazováním, protože okupace ještě nikdy nikde nic nevyřešila.
Ten váš styl psaní mi připomíná právě ty komunistické svazáky a politruky z KSČ, kteří tvrdili, že v Sovětském svazu dělají vše jinak a lépe než my.
Zřejmě jste po 89 převlékl kabát ale i tak jste nebezpečný radikál.

Swariner

Zásah, potopeno. Přesně vás pan Facepalm myslel a měl pravdu.

michal82

Tunel má na starosti německá strana takže se to postaví. Jak to bude s tratí od tunelu do PRahy o je jiná písnčka.

Zrzek

No taky to můžou mít němci jako pomník. stačí se podívat na letiště Berlín.

ldx

Ale bude 😀

mgr.pavel

Kolik infrastrukturních projektů Němci dokončili rozumně včas, a kolik s tak výrazným zpožděním, jako je toto berlínské letiště, hmm? 😉

(a srovenjte toto skore s českým)

fous55

Minulost není až tak rozhodující. Otázkou je, kolik na to bude penízků, až se rozjede Green New Deal.

tarten

Grýndýláci se už rozjeli dávno. U těch to nemá železnice zas až tak špatné, protože jezdí na elektriku, co se dá vyrobit ze solárního panelu (když zrovna svítí sluníčko). S těmi ostatními je to horší. Ale tak zas nejsme na Islandu, abychom museli zdlouhavě přemlouvat elfy, jestli by se laskavě neráčili odstěhovat za kopec.

Tomáš Záruba

Tak třeba na (stále trvající) historii modernizace Dresden – Leipzig, jinak jednoho z „projektů sjednocení“, určitě pyšní nejsou. 😉 Z DD na sever už to taky trvá desítky let… Z jiného soudku třeba „blbé“ dráty na sever od Lindau nebo trvající nicnedělání z Mnichova na Salzburg, o mezinárodní ostudě na jih od Karlsruhe raději nemluvě.

Na to, jak je Německo ekonomicky silné, se s tou infra (přinejmenším drážní) mnohdy zcela neuvěřitelně táhnou.

Michal

Projektovou legendou je taky jejich projekt Stuttgart21, symfonie v hamburku a letos otevirane ‚metro‘ pod centrem Karlsruhe je taky ve skluzu.

none

A srovnava se jen dokoncene, nebo i to, co se u nas jen planuje postavit? 😉

Zrzek

Jo, jsem si taky říkal, když mluvka z ŘSD tvrdil, že se Němci učí u nás, co to blábolí. No a objížďka pro NV končí v zákazu vjezdu NV. Nebo na objížďce objížďky další objížďka. Jo a nesmíme zapomenout, ze se staví v dunkel Deutschland a tam se těch pár let komunismu taky nezapomnělo.

Facepalm

Jak by se ty Němci mohli mít jak prasata v žitě, kdby si někdy nechali poradit vod Čížků….

ldx

Na naší straně…. Němci budou mít hotovo nejspíš podle plánu… Tipuju podle tratě Praha – Kladno o které se mluví už asi 60. let a teprve snad příští rok se začne… bohužel jen v okolí Mas.nádraží. Snad to stihnou k 100 výročí 😀

Vladki

Nebo k 200 výročí konesprezky do Lan

tarten

Říkáte v okolí Masny? Jako Negrellák? Tam už je hotovo. Teď se to rozjede o fous dál – v Bubnech. A také v samotném Kladně.

ldx

Negrelák je hotový ale Masna ne přibudou nástupiště, další stavby, nadchody a podchody atd.

tarten

Ano, s velkou pravděpodobností (kromě podchodů). Akorát to není okolí Masny ale Masna sama.

ldx

No to je otázka… když tam Penta bude stavět to svoje nový centrum, tak logicky propojí okolí s nákupními místy, jinak by na to kašlali…
A podobné ještě větší centrum se chystá kolem Bubnů a Vltavské…
Na tomto je podnikatelský zájem, a zbytek trati na to se bude kašlat, přitom důležitá je trasa od Veleslavína dál, protože právě tam končí metro (nastoupit na Masně naopak člověka zdrží, když vlak staví na dalších zastávkách kolem centra).

V. K.

Škoda, že je ten projekt na Německé straně tak minimalistický. Mohlo se prosadit alespoň 250 km/h. Taky by se hodilo vysokorychlostní spojení Berlína a Drážďan. Bohužel je z Německé strany zájem o kvalitní spojení s Českou republikou minimální. Tak snad to změní vstup zelených do vlády, když chtějí dávat důraz na železnici.

Honza

Rychlost je limitována kapacitou, respektive kapacita rychlostí. Vzhledem k tomu, že německé straně jde primárně o převod nákladní dopravy z údolní trati, je toto logickým kompromisem. Na druhou stranu osa koleje by jistě 250 snesla, takže třeba v případě nějakého výrazného technologického pokroku se toho dočkáme (myslím tím dosažení lepší dynamiky jízdy a maximální rychlosti vlaků nákladní dopravy).

tarten

Němci ten tunel chtějí hlavně pro náklady. Jestli se náhodou těmi náklady ten tunel zcela nezaplní a vedle nebude potřeba další podstatně rychlejší tunel extra pro osobku a pošťáky, to už bude počítat další generace.

Rudolf Tuček

Když se člověk zamyslí nad termíny „ekologická železnice“ a „VRT“ tak si říkám že to nejde dohromady.

Dušan

Má se to stavět v německé kategorii M230 – trať pro V = 230 km/h určená pro smíšený provoz (nákladní/osobní).

VTT

Z Berlína do Drážďan bude 200km/h. To nestačí?

tarten

Němci mají prostě zatím priority jinde, než v okolí vlastního hlavního města. A možná je to i dobře.

Puvodni Jakub P

Na Berlin Drazdany urcite. Pro relaci Praha Berlin asi taky, byt jeste vyssi rychlost by neuskodila. Alecim rychlejsi trat, tim vetsi muze davat smysl i pro delsi cesty.

Tomáš Záruba

To (od jisté hodnoty) paradoxně platí spíš naopak. 🙂

Ryk Mat

Němci logicky staví tam, kde železniční novostavby budou sloužit co největšímu počtu obyvatel. Tuto podmínku bukový les zvaný Braniborsko zrovna moc nenaplňuje. Ale i tak je tunel velký úspěch pro ČR už jen proto, že většinu nákladů na výstavbu ponese německá strana.

Vladimír Bílý

No tak mnohem přesnější by bylo říci, že většinu nákladů půjde z fondů EU.

Tomáš Záruba

Tuší někdo, kde by se daly najít podrobnosti k tomu rozšíření až do DD? Ideální by samozřejmě bylo už někde co nejdříve za tunelem/-y oddělit dvoukolejku pro ND samostatně, a tu pak zaústit do kolejí západně od haly (= kratší mezidobí + bez křížení s osobkou směr ČR). Ale to se mi zdá, že by jen těžko bylo možné.
Pokud tím tedy nemají na mysli „jenom“ zaústění do rychlých kolejí DD – Pirna plnohodnotným MÚK…

Tomáš Záruba

Thanks!

Takže kdo se v tom nevyzná: Směr úvah je klasické mimoúrovňové zapojení dvou dvoukolejek a 1-2 výhybny na rychlých kolejích Dresden – Heidenau (koleje pro S-Bahn v nutném rozsahu „uhnou“). To asi bude fungovat, zejména spolu s Goes, byť bez odstranění kolizního bodu na vjezdu do Dresden HBf to asi pořád nebude provozně ideální.

Zajímavě vypadají i ty úvahy o sklonech směrem do (a v) tunelu. K dokonalosti by (kromě nějakého toho přesmyku před DD) už chyběla jen výhybna uprostřed hlavního tunelu, pak by tam projelo asi opravdu „všechno“. 😉