Stavba tramvajové trati na Pankrác finišuje. Už od ledna nahradí uzavřenou stanici metra
Dokončované prodloužení tramvajové trati na Pankráci. Foto: PID
Od 6. ledna už budou stanicí metra podle informací Zdopravy.cz vlaky jen projíždět.
Musím pochválit projektanta, že tady na rozdíl konečné Libuš opravdu přemýšlel, že bude trať v budoucnu pokračovat dál a navrhnul to tak, aby se nemuselo celé nástupiště znovu bourat.
Nevím, no. Já nevidím v trase dalšího prodloužení ve směru Budějovická parkovací místa. Já tam vidím auta parkující na tramvajovém pásu. Ten tam byl totiž jaksi dřív…
Já tam hlavně vidím čtyřproudovku, která vede paralelně s šestiproudem.
Právě, stačilo by tramvají nahradit jeden z jízdních pruhů. Pokud by DP vyžadoval vedení tramvají uprostřed, určitě by měl směřovat k přesunutí těch parkovacích míst ke kraji.
Stavět tramvaj tam, kde vede metro, vykácet přitom 28 stromů + keře a zaflákat to kočičíma hlavama, když možná na pár místech nechám v kolejišti trávu, je totální nesmysl a mrhání penězma. Navíc ta rychlost stavby je tristní. Když potřebuju být zelený, tak tam nasadím pár vodíkových autobusů. Vyjde to levněji. Nebo přestoupím na PP a dojedu to na tu Budějárnu metrem.
Takyže není primárně pro cesty z Nuslí na Budějovickou. Je tam jednak jako náhrada zastávky metra C během výluky, , jednak pro lepší přestupy mezi metrem D a Nuslema (protože D na Synkáč je v nedohlednu), jednak jako zárodek budoucí tratě na Budějovickou, která nejen lépe obslouží Ryšánku, ale také umožní rozumně zavést tramvaje z Budějovické na Smíchov a na Brumlovku
Tak se podívejme na ten prales: https://mapy.cz/s/pomecufusa Aha, tak nic. Souběh tramvaje a metra vadil už komunistům, proto zdecimovali část tramvajové sítě v centru a zbytek měli v plánu (třeba trať v Karlíně). Už čtyřicet let se empiricky přesvědčujeme o tom, jaká to byla volovina a pracně teď tramvaje vracíme tam, kde kdysi byli, protože různé dopravní vrstvy plní různý účel. A tedy samozřejmě stanice metra bude rok uzavřená, takže lidé jedoucí na Pankrác mohou buďto kus pěšky, nebo čekat na sporadickou 193… nebo mohou využít tramvaj z Pražského povstání v standardním intervalu. Jo a vodíkové autobusy jsou to vůbec… Číst vice »
Já teda doufám že výrazně dřív než tramvaje konečně otevřou tu silnici. Už je toho zavřeného trochu moc najednou…
Touha Prahy 4 zachovat paralelně s magistrálou čtyřproud s dvojicí kolmého parkování na úkor tramvaje je mírně řečeno nešťastná
Není někde nějaká informace o tom, že by se kdy Praha 4 nebo velká Praha zamyslela formou nějaké studie nad šířkou ulice, která mi laicky umožnuje zachování jednoho pruhu v každém směru, tramvajové trati uprostřed i šikmých parkovacích stání na obou stranách u domů? Vlastnické vztahy pozemků, případná ochota k ústupkům vlastníků (posuny zúžených chodníků do stávajících travnatých ploch u budov, inženýrské sítě atp.?
Nevím. Jen jsem někdy četl, že DPP nějaké cca takové řešení navrhoval. Asi se zeptám na IPR, docela mě to zajímá
No tak samozřejmě, že lidi kvůli 300m cancouru auta nezahodí, vyměnit tranzitní dopravu (tramvaj) dává smysl vyměnit za právě jízdní pruh.
Jestli by spíše nebylo vhodné poslat tam místo 19, linku 18, která by nabídla i jiné spojení do centra, než jen popojetí na „Pražák“, protože Vršovicema k Depu Hostivař mi přijde nezajímavá.
KT na lince 18 by mohly mít problémyv centru(křižovatka u národního divadla). Podle mého by byla nejlepší linka 14.
Pro neznalé (třeba já před týdnem) doplním, že v oblouku mezi Národní třídou a Karlovými lázněmi se nesmí potkat dvě KT, není tam na to dost místa
To platí jen od ND vlevo k Jiráskovu nábřeží.
To platí jen vlevo od ND k ND na nábřeží k Jiráskovu náměstí, vpravo potkávačka není jezdila tudy minulý víkend 27 v KT
Podle https://x.com/Anlexcz/status/1849740631813259503 tam je. Sám nevím, lepší zdroj nemám
Ale návěst visí doleva. Podle map. Přiznám se, že jsem si myslel, že ani ta tam už není. Nicméně ještě jeden argument mám. V roce 2020, když se budovala křižovatka Na Pankráci x Na Veselí, ten první úsek, tak dva měsíce končila 18 v KT na „kaliforňanu“ na Pražského povstání.
https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne-udalosti/detail/7260
Tak teď byly u ND 27, před čtyřmi lety zkrácené 18, tak nevím, proč by to nemohlo jít i teď. Technický důvod tam podle mě není.
Ale byla to jen myšlenka poslat tam něco použitelnějšího než je 19. Nic víc.
Neměly. Už v Praze není problém s hrazdami, myslím, že dokomce ani v Malostranské splítce. Mimochodem o minulém víkendu tam u Národního divadla tímto obloukem jezdily 27, které jsou jen v KT. 14 by možná byla asi také, navíc by se dala ukončit místo 6 na Libeňském mostě, ale ten prý se bude zavírat. Problém by byl, že obě linky z centra od Nuslí by jely do „pankrácké“ větve. A Spořilovu by zůstala 11 a nic moc 19. Prohodit 18 a 19 v závěrečném úseku je nejméně problematické s ohledem na směrovost a proklady. Ale je to jen myšlenka, či… Číst vice »
Potkávačka tam pořád je (T-KT), jen se oproti dřívějšímu stavu zkrátila. Můžete si to klidně najít například na panoramě, od ND začíná až někde v místě rohu kavárny Slavia a z druhé strany je cca v úrovni SSZ.
A problém s hrazdami se týkal překážek po pravé straně vozu ve směru jízdy, kdežto tady se potkávají levými stranami ve směru jízdy.
Já myslím že smysl mělo na Pankrác protáhnout 13 a nemusela se řešit nová 19. Ale to už je doba; navíc by 13 se ze sól vylepšila na KT a sóla by tak hnila ve vozovně.
Tramvají z Pankráce do centra? Za střízliva asi ne.
Tak já za centrum bral i Karlák, Národní třidu, Staroměstskou, ale evidentně se jedná jen o Václavák, pokud to chápu správně, tak pak je lepší sjet k Pražského povstání a céčkem na Muzeum.
Na Karlák to je 13 minut metrem + Ječnou versus 18 minut hypotetickou přesměrovanou osmnáctkou, to není tak strašný. Zvlášte když to člověk srovná s tím, že by musel z PK na PP jet tramvají a přestupovat
Např. pro cestu z Vrchního soudu na nám. Hrdinů k Městskému soudu ve Spálené ul. je tramvaj 18 rozhodně lepší, protože je to bez přestupu a blíž na zastávky.
Krásný, zruší se parkovací místa, aby mohla tramvaj jezdit na otočku na pražského povstání. 2 kloubove autobusy by taky třeba trapné mohly jezdit kolo i na Budejarnu – třeba pro dojíždějíci z Jizaku či Lhotky – ale je, jen tramvaj a do centra!
Zkuste to napsat znovu a gramaticky a rád vám odpovím