Stavba tramvajové trati na Pankrác finišuje. Už od ledna nahradí uzavřenou stanici metra
Od 6. ledna už budou stanicí metra podle informací Zdopravy.cz vlaky jen projíždět.
Na konci prosince se vrací tramvaje na Pankrác. Dopravní podnik dokončuje novostavbu trati přes křižovatku k obchodnímu centru Arkády. Po trati bude jezdit linka 19.
Ta má plnit i funkci náhradní dopravy za metro. Stanice Pankrác se totiž bude muset zhruba na rok kvůli napojování na novou linku D kompletně uzavřít.
Poslední souprava metra v ní zastaví po Novém roce. Od 6. ledna už budou stanicí metra podle informací Zdopravy.cz vlaky jen projíždět. Kromě vybudování přestupního koridoru na budoucí linku D ji čeká kompletní rekonstrukce a nový výtah, který nahradí ten současný zastarávající. Zároveň se vymění izolace a podhledy a opraví průsaky.
Po skončení prací v polovině prosince 2025 bude stanice stavebně připravena na propojení s linkou D. Dopravní systémy se však doplní až s druhým úsekem linky D, který zatím není kvůli napadení tendru u ÚOHS vysoutěžen. V současnosti budovaná trať Pankrác – Olbrachtova totiž nejde provozovat samostatně.
Provizorní konečná
Tramvajová zastávka Pankrác nyní dostává svou finální podobu i polohu. Při pohledu na mapu jde sice jen o pár desítek metrů nových kolejí, klíčové je však přesunutí zastávky za křižovatku.
Díky tomu budou moci cestující linkou 19 přejíždět v době výluky metra na sousední stanici Pražského povstání.
Dosud trať končila u ulice Hvězdova. Několikasetmetrové prodloužení od odbočky do vozovny Pankrác se dostavělo na podzim 2020 v koordinaci s rekonstrukcí přilehlé tramvajové trati.
Nyní se trať prodlouží až ke stanici metra Pankrác u křižovatky ulic Na Pankráci a Na Strži, aby byl v tomto uzlu umožněn přestup na další linku MHD pro pestřejší směrovou nabídku pro cestující.
Součástí akce je i nový podchod pod ulicí Na Pankráci, koordinovaný s projektem metra D.
Konečná bude na Pankráci pouze provizorní. Výhledově tramvajová trať povede až do Budějovické ulice, stavba získala již loni společné stavební povolení. Ze zastávky Pankrác povede trať ke křižovatce s ulicí Bystřická u budovy pošty.
Koncová zastávka u pošty nese zatím pracovní název Bystřická. Nepůjde přitom o smyčku, zastávka bude řešena jako úvrať pro provoz obousměrných tramvají.
Trať původně měla vést ještě dál po Budějovické, to ale prozatím zablokovala Praha 4 s poukazem na nenahraditelnost parkovacích míst, která stojí v cestě.