Stavba severovýchodního obchvatu Pardubic může začít, ŘSD podepsalo smlouvu

Most přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSDMost přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD

Soutěž trvala nakonec téměř dva roky, jde o dosud největší akci v režimu Design & Build.

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.A.RYN

Konečně! Tenhle obchvat (nebo spíš spojka) má zpoždění aspoň dvacet roků. Alternativa k Wonkovu mostu přes Labe Pardubicím velmi chybí.

Jan z Rokycan

Jasně, je to D&B, ale 2 roky výběrové řízení je taky šílená doba. Všechno trvá šíleně dlouho, povolovací proces, projekční práce i výběr zhotovitele. Nakonec největší brnkačka ze všeho je to celé vlastně postavit.

Tom

Takže už tak hustý provoz u Globusu ještě zhoustne. Takové polovičaté řešení.

smart

Ta část od konce obchvatu směrem k MÚK Dražkovice se bude též zkapacitňovat, akorát to ještě není zakreslené v mapce ŘSD. Nebude to budované zároveň, ale velké zpoždění oproti obchvatu to mít nebude.

Jakub

Skvělá zpráva! Věřím, že zavěšený most se stane novou lokální dominantou a že tato stavba výrazně napomůže zlepšení dopravy ve městě.

Milan Volejník

Jakou návaznost na tuto severovýchodní část obchvatu bude mít jihovýchodní část?
Na Dubině SV obchvat přivede auta na kruhový objezd a dál na jih už je sídliště, na východ úzká silnice okolo níž je zástavba (jižně sídliště, severně obchody a haly).

Surio Mario

V územním plánu je spojka od kruháku na Průmyslové u Foxconnu podél vlečky na Dašickou ulici. Což ovšem přinese úlevu jen obyvatelům větší části Dašické, ale všechna doprava pojede přes Drážku. Řešení by přinesl jen původní SV obchvat (to, co se teď bude stavět, je spíše severní než SV), který byl kdysi v plánech. Jenže pozemky z jeho trasy jsou dávno prodané soukromým majitelům, stojí tam domy a realizace tak už není možná.

Manu

Mohu se zeptat, zda k původnímu SV obchvatu existuje na internetu nějaká dokumentace?

JiraH

no minimálně auta nepojedou centrem Pce, a na východ je pokračování směr nově budovaný obchvat Počápel a Sezemic

Deer

Ale do průmyslové zóny v Černé za Bory to bude nejkratší přes Drážku a Dašickou. Tedy pokud si tam Pardubice neprosadí zákaz vjezdu těžších vozidel.

Martin Peterka

Paráda, na silnicích/dálnicích se v poslední době daří. Škoda že se toho trendu nechce chytit také železnice.

Frantisek

A na co ještě železnice, když stavíme kapacitní trasy pro auta? Aby bylo akorát více dopravy? Ty železnice měly přijít první.

Lech Malý

Tu úvahu úplně nechápu, kdyby byly železnice první, tak by bylo méně dopravy? Nebo jak jste to myslel?

Jiří Kocurek

Napřed měli vymyslet železnici a teprve potom kolo! 😀

FrenkyUL

Ke každému článku o jakékoliv silnici napíše, že je nanic a proč tam nevede železnice…

Jiří Kouba

No nevím, v místním tisku psali, že pan Holeček opět vznesl protesty, které stavbu odsouvají …

Surio Mario

Pokud má stavba platné stavební povolení, tak protestovat může, ale to je asi tak všechno.

smart

On úspěšně napadl prodloužení platnosti SP.

Deer

Byl by k tomuto zdroj informace?

smart

Zde článek: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/doprava-rsd-krajsky-urad-povoleni-zpozdeni.A221115_692457_pardubice-zpravy_mvo
Případně je to ještě pár dní dohledatelné na úřední desce kraje.

Jarda Š.

Pokud stavba začne dřív, než stavební úřad znovu rozhodne, tak bude řízení o prodloužení platnosti SP zastaveno jako bezpředmětné.