Stavba severovýchodního obchvatu Pardubic může začít, ŘSD podepsalo smlouvu
Most přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD
Soutěž trvala nakonec téměř dva roky, jde o dosud největší akci v režimu Design & Build.
Konečně! Tenhle obchvat (nebo spíš spojka) má zpoždění aspoň dvacet roků. Alternativa k Wonkovu mostu přes Labe Pardubicím velmi chybí.
Jasně, je to D&B, ale 2 roky výběrové řízení je taky šílená doba. Všechno trvá šíleně dlouho, povolovací proces, projekční práce i výběr zhotovitele. Nakonec největší brnkačka ze všeho je to celé vlastně postavit.
Takže už tak hustý provoz u Globusu ještě zhoustne. Takové polovičaté řešení.
Ta část od konce obchvatu směrem k MÚK Dražkovice se bude též zkapacitňovat, akorát to ještě není zakreslené v mapce ŘSD. Nebude to budované zároveň, ale velké zpoždění oproti obchvatu to mít nebude.
Skvělá zpráva! Věřím, že zavěšený most se stane novou lokální dominantou a že tato stavba výrazně napomůže zlepšení dopravy ve městě.
Jakou návaznost na tuto severovýchodní část obchvatu bude mít jihovýchodní část?
Na Dubině SV obchvat přivede auta na kruhový objezd a dál na jih už je sídliště, na východ úzká silnice okolo níž je zástavba (jižně sídliště, severně obchody a haly).
V územním plánu je spojka od kruháku na Průmyslové u Foxconnu podél vlečky na Dašickou ulici. Což ovšem přinese úlevu jen obyvatelům větší části Dašické, ale všechna doprava pojede přes Drážku. Řešení by přinesl jen původní SV obchvat (to, co se teď bude stavět, je spíše severní než SV), který byl kdysi v plánech. Jenže pozemky z jeho trasy jsou dávno prodané soukromým majitelům, stojí tam domy a realizace tak už není možná.
Mohu se zeptat, zda k původnímu SV obchvatu existuje na internetu nějaká dokumentace?
no minimálně auta nepojedou centrem Pce, a na východ je pokračování směr nově budovaný obchvat Počápel a Sezemic
Ale do průmyslové zóny v Černé za Bory to bude nejkratší přes Drážku a Dašickou. Tedy pokud si tam Pardubice neprosadí zákaz vjezdu těžších vozidel.
Paráda, na silnicích/dálnicích se v poslední době daří. Škoda že se toho trendu nechce chytit také železnice.
A na co ještě železnice, když stavíme kapacitní trasy pro auta? Aby bylo akorát více dopravy? Ty železnice měly přijít první.
Tu úvahu úplně nechápu, kdyby byly železnice první, tak by bylo méně dopravy? Nebo jak jste to myslel?
Napřed měli vymyslet železnici a teprve potom kolo! 😀
Ke každému článku o jakékoliv silnici napíše, že je nanic a proč tam nevede železnice…
No nevím, v místním tisku psali, že pan Holeček opět vznesl protesty, které stavbu odsouvají …
Pokud má stavba platné stavební povolení, tak protestovat může, ale to je asi tak všechno.
On úspěšně napadl prodloužení platnosti SP.
Byl by k tomuto zdroj informace?
Zde článek: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/doprava-rsd-krajsky-urad-povoleni-zpozdeni.A221115_692457_pardubice-zpravy_mvo
Případně je to ještě pár dní dohledatelné na úřední desce kraje.
Pokud stavba začne dřív, než stavební úřad znovu rozhodne, tak bude řízení o prodloužení platnosti SP zastaveno jako bezpředmětné.