Stavba severovýchodního obchvatu Pardubic může začít, ŘSD podepsalo smlouvu
Soutěž trvala nakonec téměř dva roky, jde o dosud největší akci v režimu Design & Build.
Jedna z nejdéle trvajících soutěžích Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je definitivně u konce. Téměř dva roky po vyhlášení tendru podepsalo ŘSD smlouvu na stavbu severovýchodního obchvatu s vítězným sdružením Hochtief CZ, Doprastav a Silnice Čáslav.
Na Twitteru to oznámil generální ředitel ŘSD Radek Mátl. ŘSD soutěž vypsalo v lednu 2021, termín pro odevzdání nabídek se opakovaně protahoval kvůli chybám v dokumentaci a dotazům uchazečů. Množství dotazů pramenilo mimo jiné z toho, že jde o dosud největší zakázku ŘSD, která běží v režimu Design & Build. Vítěz musí částečně stavbu vyprojektovat.
Vítězné sdružení se k zakázce dostalo poté, co z tendru po rozhodnutí soudu vypadla společnost Metrostav Infrastructure a polský Budimex. Ten byl vyloučena z důvodu chyb v nabídce. Obě firmy byly levnější.
Dlouho trval i podpis smlouvy: vítěz byl vyhlášen už v červnu, teprve nyní došlo k podpisu ceny. „Došlo ještě k podání námitek a proběhlo nové hodnocení,“ vysvětlil Mátl deníku Zdopravy.cz. Námitky podávala Eurovia CS, která nakonec skončila druhá. Vítězné sdružení nabídlo cenu 1,446 miliardy korun. Předpokládaná cena byla 1,467 miliardy korun.
Oficiální název stavby zní I/36 Pardubice, Trnová – Fáblovka – Dubina. Přeložka silnice I/36 bude čtyřpruhová a směrově rozdělená. Nová silnice by měla výrazně snížit zátěž centra města tranzitní i místní dopravou. Silnice I/36 slouží mimo jiné jako přivaděč k dálnici D35. Povede od kruhové křižovatky u Globusu ke křižovatce na Dubině ve směru na Holice.
Zřejmě nejzajímavějším objektem na trase bude přemostění slepého ramene Labe a řeky Labe. Vznikne zde zavěšený most o dvou polích a celkové délce 200 metrů. Detailněji je stavba popsána v informačním letáku. Stavba má stavební povolení.