Stavba přivaděče k D35 z Pardubic začne v létě, ŘSD má zhotovitele

I/36, výjezd ze Sezemic. Pramen: Aktron / Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=52536242I/36, výjezd ze Sezemic. Pramen: Aktron / Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=52536242

O obchvatu Sezemic se mluví přes dvacet let.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Velká škoda, že kraj zpackal a odpískal realizaci východního obchvatu. 🙄😞

Jan

Oblíbená sestava. Jeden má reference a druhý spostu zaměstnanců, zkušenoatí a soudní zákaz…

ABCD

Ví někdo jaká je aktuální situace krajského obchvatu Sezemic na II/298?

https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/sezemice-obchvat-rsd-dalnice-stavba-d35-privadec.A230922_100355_pardubice-zpravy_skn

Viz jak je aktuálně toto:
„Děláme rešerši, jak tento projekt zlevnit, udělat silnici užší a levnější. Mezitím upřednostníme jiné projekty, kde je dopravní zátěž větší a silnice v horším stavu,“ dodal Kortyš. Kraj je s městem předběžně dohodnut, že tranzit na budoucí obchvat s napojením u Časů bude odkloněn z exitu u Rokytna tak, aby nezatěžoval Sezemice. „Dali bychom tam na sjezdu z dálnice zákaz vjezdu kamionů. Sjížděly by jen o pár kilometrů dál u Časů,“ navrhl Kortyš.

David

Podle toho vyjádření to vypadá, že neudělali nic a že ti hned nebude…mohli by to aspoň projet za víkend buldozerem a pak vysypat štěrkem. Značka vita vás Pardubický kraj už nebude nutná

Jirka

Myslím, že se ta přeložka II/298 dělat nebude- kraj nemá na to, postavit 1 km silnice.

Koro

Hezky napsané. Pardubický kraj je opravdu zoufalý kraj. Proslýchá se, že nemají kvalitní lidi na zpracování dokumentace, tak na to radši kašlou.

J A R

Pěkná blbost. Kraj může stavět jenom to, na co má peníze.

Tomáš

A je to vůbec potřeba? Podle mě naprostá většina dopravy v tomhle směru využije obchvat Sezemic a dálnici D35 se sjezdem v Rokytnu.

ABCD

Jak to myslíte? Mě to nedává smysl, Jak to píšete.

Koro

Autor tak vlastně zastává názor, který zároveň vyvrací…

Tomáš

myslím to tak, že směry, pro které je obchvat na II/298 použitelný lze objet takto https://mapy.cz/s/hufutacofe a troufám si tvrdit, že většina dopravy takto pojede. nebo pro jaké spojení by tento kousek II/298 měl vlastně sloužit? https://mapy.cz/s/hasacubagu

J A R

Ten obchvat má odvést dopravu Rokytno – Pardubice, aby se vyhnula Sezemicím a využila dálniční přivaděč.

ABCD

To co uvádíte je velká zajíždka a navíc je ZO v zsdku Sezemice Rokytno brz obci a rovné, není důvod jet přes Časy.

ABCD

Pardon … je to v úseku… …bez obcí….

ABCD

Ví někdo zda u Dolních Ředic budou semafory odstraněny jako provizorní řešení? Již jsme to tady diskutovali, je tam horizont na druhou stranu, byly tam velké terenní úpravy a celé je to tam nově řešeno kompletně. Podle mého názoru, jak jsem se na to díval, tak je rozhled dostatečný.
Nebo to bylo záměrně řešeno, řeknu, schválně takto „blbě“?

Jirka

Doufám, že po zprovoznění přeložky Sezemic budou semafory odstraněny, po původní silnici bude velmi malý provoz.

ABCD

Mám dotaz na na pardubickém konci této přeložky u kasáren (Hůrka) u odbočky na Spojil se staví obchvat. Neviděl jsem plány a nechce se mi to hledat, ale již z toho co je vybagrováno se mi to nezdá přiliš velké. Existuje nějaké lepší nakladově příznivé řešení (nemyslím MÚK), kde na takto významné výpadovce ze 100 tisícového města v extravilánu než je kruhový objezd? Na cestě do města ještě jakž takž OK, stejně dojde ke zpomalení, ale na výjezdu, to není úplně nejskvělejší, po té cca 400 metrů je extravilán a 70km/h. Řešením byl alespoň za kruhovým obchvatem třípruh, alespoň za… Číst vice »

Hans1934

Tady mas odkaz .. ono by to bylo fajn , ale to bys musel vykácet půlku lesa mezi “kasárnama” a Spojilem

https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/270/infoletak_s36-sezemice-obchvat.pdf

https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/271/infoletak_s36-pardubice-trnova-dubina.pdf

ABCD

Díky letáky ŘSD znám, ale pokud se nepletu tak kruhák na křižovatce do Spojila není přímo součástí stavby.
Navíc je trochu neštastná i ta druhá „lesní cesta“ od Spojila, která taky vyusťuje do státovky a na druhé straně silnice cesta ke střelnici. Ideálně by nic takového do takto významné silnice I. třídy nemělo být napojeno přímo, ale přes nějakou silnici nižší třídy nebo obslužnou komunikací dovedenou do nejbližší křižovatky.

218

Jestli se kope u Hůrek,tak to s obchvatem nijak nesouvisí, ten se nápoji na tom kruhaci ještě před Dubinou..

SYN

Jako když je to celé v intravilánu, tak co se asi tak dá čekat než kruháč? MÚK, aby se tam dalo jezdit 80? To by ta silnice musela mít statut D/R, k tomu má daleko…
Jo holt rozšiřování intravilánu „do nevidím“ má svoje mínusy…

ABCD

Ne není to v obci, podle ‚cedule‘ . Jak říkám je 400 metrů za ní.

jirik.e

Počkejte patnáct let a „konec obce“ bude těsně u křižovatky. 🙂

bakiy

To se tohle nemohlo postavit rovnou s dálnicí? Obdobný příklad je třeba přivaděč od D3 do Českého Krumlova. Postavit dálnici s vědomím, že se na ní není kudy dostat…

David

Staví se co se může stavit – když místní dělají ofuky a střechu jsou proti všemu a chtějí jen tunel, tak se někdy čeká

SYN

Jakože tam nebyl sjezd z dálnice?? Byl, takže jaké „nedá dostat“? Jste asi chtěl říct „nedá POHODLNĚ dostat“… to už by dejmetomu mohla být pravda, ale takových míst/věcí v této republice je…
Tam na tom místě to bude zhruba za tři roky po dálnici, na naše podmínky hvězdný výsledek, takže mi není úplně jasné proč kafrat…

DavidS

na D3 se od ČK dostanete po stávající silnici, jen to není ideální pro očekávaný nárůst dopravy

Fero

Už aby to bylo