Stavba přeložky silnice I/11 mimo Bludov může začít, ŘSD uzavřelo smlouvu se Strabagem

Stavba obchvatu Bludova na I/44. Pramen: ŘSDStavba obchvatu Bludova na I/44. Pramen: ŘSD

Přeložka silnice I/11 je součástí záměru na vytlačení tranzitu z Bludova, kde se sbíhají dvě frekventované tepny.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michael

Jel jsem v sobotu na Sedlo a kupodivu na obchvatu makali!!

Nádražní Vrabec

Pane redaktore, ŘSD má ve svém materiálu už dlouho chybu, která se zde stále opakuje. Přejezd u zastávky Bludov lázně nezanikne, ale bude místo silnice I/11 na nově přeznačené silnici nižší třídy. Takže místo ŘSD se o silnici, na které bude tento přejezd starat Olomoucký kraj.

Gajdoštín Martin

Obejít Šumperk a Vikýřovice, vyhnout se Petrovu a v Sobotíně se napojit na Skřítek, než bude pod Skřítkem tunel. Za Petrovem odbočit na Losiny, pravděpodobně estakádou se dostat do Loučné a tunelem pod Červenohorským sedlem spojit Jeseník se zbytkem republiky. Tím by se zdopravnilo Bruntálsko a Jesenicko

Nádražní Vrabec

O tunelu pod Červenohorským sedlem se u nás v regionu už mluvilo a hodily do toho vidle obce Bělá pod Pradědem a Loučná nad Desnou, protože by „vjezd do tunelu hyzdil obec“.

Nádražní Vrabec

Ještě dodám, že tunel pod Červenohorským sedlem do Jeseníku by byl ideální ve variantě silniční a železniční paralelně vedle sebe. Trať Šumperk – Kouty nad Desnou – Jeseník v závislé trakci by výrazně zrychlila spojení Jeseníku s vnitrozemím po kolejích…

Wenzel

Možná i obce, ale hlavně se o to postaral KOLABORANT, aby se tam nic nestavělo.

Michael

Toho se ale Vaše pravnoučata nedožijí..

Jan z Rokycan

Strabag vlastněný Děripaskou by teď měl tak šoupat nohama a být rád, že může dokončit to, co má nasmlouvané. A ne jim přiklepnout další zakázku.

Jiří Kocurek

Děriapska je menšinový vlastník, má jen 27,8 % akcií.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-stavebni-gigant-v-potizich-strabag-muze-prijit-kvuli-oligarchovi-o-zakazky-192542

Budete lustrovat každou akciovku, ve které má byť jen minimální podíl nějaký rus? Tak to by mělo Rusko naprosto jisté: Stačí nakoupit byť jen jedinou akcii firmy.

rozinka

A co teprve až se zjistí, že Rusáci mají nějaké akcie ČEZu třeba.

Gajdoštín Martin

Obejít Šumperk a Vikýřovice, vyhnout se Petrovu a v Sobotíně se napojit na Skřítek, než bude pod Skřítkem tunel. Za Petrovem odbočit na Losiny, pravděpodobně estakádou se dostat do Loučné a tunelem pod Červenohorským sedlem spojit Jeseník se zbytkem republiky. Tím by se zdopravnilo Bruntálsko a Jwsenicko.

Vladimir

Krasna vize a sen každého politika co přemýšlí dále než jen na 4 roky. Tato krajina se nedostane ze svych problémů pokud nebude mít kvalitní indrasturutu a to jak silniční, tak do budoucna i železniční. Pokud nemají rychlý internet, tak potřebuji i kvalitní optiku. Protože v ekonomice se jasné vi, co musí byt a co je potreba vybudovat drive, narozdil od dohadů co bylo drive jestli slepice nebo vejce.

Koro

Jestli se nepletu, tak Vikýřovice obchvat mají.

Mgr.Petr Kusavec

Přesně tak jsem si to představoval! Jsem rád, že někdo podobně o tom takhle přemýšlí!! 🙂

David

Docela by mě zajímalo, kolik měst a vesnic leží ještě v trasách silnic I. tříd a jaký je dlouhodobý výhled.

Koro

A to se vsadím, že až to bude ceké hotové, tak vám úsek Olšany – Šumperk budou kamiony jezdit přes město. Pak bude následovat demonstrace bludovských za dopravní značku, rok se to bude ověřovat a pak možná …

PetrN

tak určitě to část aut potáhne stále přes Bludov, protože se bude jednat o 4km kratší trasu než po nových přeložkách

Jirka

No nevím. Železniční přejezd, za Bludovem stoupání, pak serpentíny-žádná pohodlná jízda, takže zajet si ty 4 km po rovné a částečně čtyřpruhové silnici bude určitě rychlejší a pohodlnější. Navíc těch kamiónů tam jezdí jen pár. Pokud myslíte transit z papíren, tak pro ně určitě není Šumperk cílová destinace, ale vše pojede na Olomouc.

Jirka

Tern obchvat Šumperka by to chtělo co nejdřív.

Beekee

Tak určitě. Ale reálně mnohem potřebnější bude chybějící kousek od Mohelnice.

PetrN

spíš obchvat Zábřehu… poslední kousíček od Mohelnice nehoří (je tam „jen“ obec Libivá) a aktuálně by ani nedával samostatně smysl… ten bude postaven a až společně s novou D35 z Mohelnice na západ, snad v letech 2026-28 viz.: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/322/infoletak_s44-mohelnice-vlachov.pdf?t=2022-02-16%2014:47:00.5

Beekee

Zábřeh je jen další „nice to have“. Tam by stačilo přestavět tu OK na turbo, možná ještě postavit další na severu a vyřešeno min. na další dekádu. A platí, že čekat s tou MÚK u Mohelnice až tam dojde 35 od Třebový je nesmysl. Ty prudký zatáčky jsou plný nehod a Libivá opravdu není „jen“.

Panoramix

Chápu, že je to asi jenom převzaté z tiskové zprávy, ale čtyřproudová silnice 44 opravdu není západním obchvatem Bludova, nýbrž jižním. Západním obchvatem bude ta přeložka I/11.

Lektor

Já bych skoro řekl, že I/44 je východní obchvat a I/11 jižní obchvat vzhledem ke směřování těch silnic.

Beekee

Obě silnice společně tvoří jižní obchvat.