Stavba parkovacího domu na Dědině zadrhla. Dle Hřiba má roční zpoždění, místo vyjde na milion

Domem podmiňovali místní svůj souhlas s tramvajovou tratí. Nakonec vznikne až 2,5 roku po jejím otevření.
Parkovací dům na pražském sídlišti Dědina nebude otevřen ani dva roky po zprovoznění nové tramvajové trati, kvůli které se měl původně stavět. Schválený harmonogram počítá s otevřením třípatrového parkoviště pro místní letos v květnu, podle náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba však došlo ke zpoždění.
„V realizační fázi výstavby parkovacího domu Dědina bohužel došlo ke zpoždění oproti plánovanému a se zhotovitelem původně schválenému harmonogramu, který počítal se zprovozněním stavby 12 měsíců pro předání staveniště, tedy v druhé polovině května 2025,” uvedl Hřib v dopise radnici městské části Praha 6.
Se zhotovitelem stavby nyní podle něj probíhají jednání o upraveném harmonogramu. „Nejbližší realistický termín zprovoznění s ohledem na stav prací je leden až únor 2026,“ dodává Hřib s tím, že ani tento termín dosud není stvrzený smluvně.
Stavbu parkovacího domu si prosadili místní obyvatelé výměnou za zrušená parkovací místa v ulici Vlastina při přípravě prodloužení tramvajové trati ze zastávky Divoká Šárka na současnou konečnou Dědina. Trať byla slavnostně otevřena 22. října 2023.
Už tehdy byla na místě parkovacího domu připravena stavební plocha, k předání staveniště firmám Subterra a BAK však došlo o více než půl roku později.
Jedno parkovací místo za milion
Kryté parkoviště bude mít kapacitu 290 aut. Hlavní město za stavební práce zaplatí 264 848 880 Kč bez DPH. Při započítání daně tak jedno parkovací místo překročí cenu milionu korun.
Právě cenu budovaných krytých parkovišť zejména systému P+R v minulosti kritizoval náměstek primátora Zdeněk Hřib. Hlavní město tak začne od tohoto konceptu ustupovat. Podle něj je příliš nákladný a vliv na počet aut ve městě zanedbatelný. Parkovací dům na Dědině však bude určen primárně pro místní.
Praha postaví nový parkovací dům. Kvůli zrušeným místům pro novou tramvajovou trať
Návrhu vzešel z architektonické soutěže na podobu nejen samotného parkovacího objektu, ale také na řešení souvisejícího parteru a parkových úprav v okolí.
Tvořit ho bude železobetonový skelet se třemi nadzemními podlažími a jedním částečně zapuštěným suterénem. Střecha objektu bude částečně kryta pergolou s popínavou zelení, která se bude nacházet i na stěnách orientovaných k přilehlému panelovému domu.
Základním hodnotícím kritériem v soutěži byla podle magistrátu cena. Dále se posuzovala záruční doba na podlahové stěrky a kvalita realizačního týmu. Budoucí provoz parkovacího domu chce magistrát předat Technické správě komunikací. „O správu provozu parkovacího domu se v minulosti nabízela městská část, ale byla odmítnuta,“ uvedl radní pro dopravu Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš.