obrazok-zdopravy

Stavba okružní křižovatky na I/3 v Miličíně se přiblížila, ŘSD vybralo stavbaře

Silnice I/3 na průtahu Miličínem a místo budoucího kruhového objezdu. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSilnice I/3 na průtahu Miličínem a místo budoucího kruhového objezdu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Miličín zůstal po otevření obchvatu Olbramovic jedinou obcí na středočeském úseku I/3, skrze níž prochází neúnosná tranzitní doprava.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan táborský

Jen další důkaz , že dokončení D 3 je v nedohlednu

Tomáš

Za kruhové objezdy u Benešova by měli jít úředníci sedět a tady vznikne další apokalypsa. Kruháče můžou dávat význam někde na sídlištích na zadních silnicích ale ne na tak l vytížené hlavní silnici kde 99% aut jede po té hlavní takže to způsobí naprosto katastrofu

noerf

Kdysi se tvrdilo, že nad 10 000 vozidel je vhodná jen mimoúrovňová křižovatka. Ideální by bylo, oddělit výstavbu úseku S4 a S5, které jsou bezproblémové a začít s výstavbou co nejdříve, aby se obyvatelům obci po trase a okolí ulevilo.

Upřesnění

Bohužel ani stavby 0304 a 0305/I nejsou bez problémů. Ačkoliv většina místních včetně téměř všech obecních správ jsou pro, existují zde četné organizace, sdružení, skupiny i jednotlivci proti dálnici bojující. Bohužel zatím není vidět světlo na konci tunelu ani co se týká územního rozhodnutí. A to nás ještě čeká druhé kolo v ringu se stavebním povolením.
Dalším problémem je EIA, kde je podmínka současného uvedení do provozu celé středočeské D3. Tudíž samostatné propojení konce dálnice u Mezna s I/18 nepřichází v úvahu.

Tobias

Nemyslím si, že by se situace natolik zhoršila. Kolony tam bývaly i předtím. Teď se dá alespoň snáze sjíždět a najíždět.
Bohužel spoustu řidičů se bojí využívat vnitřní pruhy více pruhového kruháče a tím se kolony prodlužují.
Když jsem jezdil ve Španělsku na relativně podobně vytížených silnicích, byly zde dvou i tří pruhové kruháče. Všichni používali všechny pruhy a jezdilo se plynule.

krtek

Já teda taky nechápu k čemu je dobrej kruháč uprostřed hlavního tahu, když ne k tomu aby působil jako špunt

Dachs

Chtějí ještě větší kolony, budou je v Milčíně mít. To je věštba, jak to dopadne. (Jasně, dopouštím se těžké subjektivity, dovolím se opírat jen o znalost provozu v daném místě, počet náklaďáků na tomto hlavním tahu /podstatné/ a co za špunty udělaly některé nové kruháky na některých jedničkách – byť nepopírám bezpečnostní přínos u řady z nich a malé zdržení nevidím jako problém.)

Jan K

Dělal se dopravní model, dle kterého ve špičce dojde k průměrnému zdrž průjezdu o cca 8 sec. Ano, záleží, z jakých dat vycházel a pokud bude prodloužený víkend a celá Praha vyjedu na jih, tak se to zacpe, ale jestli třeba v 90% případů to bude odpovídat, tak to je imho akceptovatelný..

Michal M

Znalost provozu na daném místě? A kolikrát jsi na té křižovatce odbočoval vlevo?

Tomáš Jirák

Je dobrej k tomu, aby se auta z vedlejší dostala BEZPEČNĚ na hlavní, stačí?

Twix

A také aby se z hlavní dalo bezpečně odbočit doleva. Než byl u Kauflandu kruháč, odbočení do města (což je dost významný proud včetně pokračování na Vlašim) byla celkem ruleta. A samozřejmě kolony to tvořilo taky.

Jan K

Mno, pokud to je správně navržené, tak okružní křižovatka má větší kapacitu jak průsečná. Samozřejmě, že dojde logicky ke zpomalení na hlavním tahu, ale za to dostanete vyšší bezpečnost pro odbočení z hlavní a pro připojení z vedlejší. Když však dojde k překročení kapacity, tak se logicky bude křižovatka ucpávat. Je pravda, že se snažím I/3 ve špičce vyhýbat, ale když tam jednou za čas jedu, tak mi přijde, že řidičům dělá více problém zipování na konci 2+1 a přes okružky už to „frčí“.. Za mě je na hlavním tahu turbo OK mnohem lepší, než průsečná, a to hlavně z… Číst vice »

A. Mikulka

Třeba k tomu, aby se tam dostali i ti z vedlejších?

Adam Ř

Kruháč typu který je u Benešova by měl v přímém směru kapacitu velmi podobnou jako silnice 2+2, což je zhruba dvojnásobek kapacity I/3. Ta kapacita je samozřejmě snižována vozidly odbočujícími či jedoucími po silnicích druhé třídy, ale to holt platí na všech úrovňových křižovatkách. Jediné snížení kapacity, kterého se kruháč dopouští je, že není možné bezkolizní odbočení dvou protijedoucích vozidel vlevo. To se ale zas tak často nestává, a tedy převáží výhoda té jeho dvoupruhovosti a zvýšené bezpečnosti

A. Mikulka

Vrať řidičák.