Stavba obchvatu pražského Kulaťáku se přiblížila. Město získá pozemky od armády

Návrh nové podoby Vítězného náměstí. Pramen: IPR PrahaNávrh nové podoby Vítězného náměstí. Pramen: IPR Praha

Na vznik obchvatu je navázána kompletní přestavba Vítězného náměstí.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Jsem rad, ze se projekt premeny Kulataku na namesti nejak hybe!

Ale doufam, ze tenhle „obchvat“ neni zavisly na zakopani zeleznice na letiste do zeme? Protoze to by ten projekt premeny na namesti zase o 5-10 let posunulo, prijde mi…

Zelvak

Zase hloupý řešení se snížením jízdních pruhů těsně za křižovatkou, protože poučka ze skript přece zní že kapacita je dána křižovatkami, ale že se to pak ucpe v tom zúžení a následně zůstanou stát auta přes křižovatku to už nikomu nedojde.

Martin Lér

A ten průjezd z JugoPar se bude dát taky někudy odklonit? Protože ten taky rozhodně není zanedbatelný, pokud se má kulaťák zklidnit.

Jakub P

Nijak, stejně jako nikdo nebude řešit peklo jménem Prašňák. Bohužel to v těch místech naprostej nesmysl jménem Blanka podělal na další desítky až stovky let. tunelový pokračování MO z Malovanky mělo vést na Evropskou, do Podbaby a odtud do Troje. Ne těsně kolem Hradu a přes Letnou. Jenže to už nezměníme.

Novák

Takže se bude stavět silnice a možná i bourat podle projektu z roku 2004, který vůbec nepočítal s tím, že trať v úseku Dejvice – Veleslavín zmizí pod zem? Stavět silnici v souběhu se železnicí, se kterou se počítá, že tam vlastně za pár let nebude, je opravdu skvělé urbanistické využití prostoru… a co tam bude místo té trati? brownfield, kde by se dala ta silnice postavit?

https://zeleznicenaletiste.cz/modernizace-trati-praha-dejvice-praha-veleslavin

https://www.pudis.cz/reference/komunikace-evropska–svatovitska-stavba-c-8559

Zlámalík

Na té ploše budou moci dodělat ty další dva pruhy, protože se ukáže, že 1+1 nestačí (jakože je to jasný už teď).

Petr

Jeste lepe, postavi se to vedle zeleznice, ze ktere se pozdeji udela pesi promenada/cyklostezka.

Protoze dva dalsi pruhy pro auta jsou fakt neco hodne zbytecneho. V centru mesta je misto moc hodnotne na to, aby se mrhalo pro prujezd aut…

thegrid

„Praha 6 navíc v minulosti rozhodla o snížení počtu pruhů na dva.“ Vznikl tu pěkný kočkopes. Už při návrhu Blanky mohlo být vyústění prodlouženo na Evropskou. Místo toho se řeší jak to zas Praha 6 zabije. Kolik přidá semaforů a ubere pruhů a bude si stěžovat na čoudící auta.

David

Naprostá blbost. Nutná je Radlická radiála a ideálně i odstranění semaforu na Barandovske a zvýšení rychlosti na 80 km/h a tady pak může být provoz omezen a na letiště by se tudy pak už nejezdilo.

Kubrt

Průjezd Evropská – Svatovírská je nenahraditelný i pro řadu jiných spojení, než na letiště.

john334

Z Blanky na letiště přes Radlickou radiálu? Pochybuju, že by takto někdo jezdil.

Mysel

To nejsou spatne navrhy, ale s Kulatakem nijak nesouvisi.

Milan

Radlická radiála kromě Radlické ulice by měla ulevit ještě Plzeňské, ale to je vše – neuleví podstatně ani K Barrandovu, natož Karlovarskké a o Evropskké ani nemluvě! Dvěma posledním jmenovaným by pomohlo jedině upravení západní části Evropské a východní části Bělohorské na vjezd 2 pruhů v každém směru do tunelu mezi nimi pod Petřinami a Libocí – https://mapy.com/s/macotozeku = tato https://mapy.com/s/cocebuforo Severozápadní/Kladenská – https://mapy.com/s/cocebuforo a Radlická radiála jsou dvě logické západní kapacitní spojnice velkého PO – D0 a malého/vnitřního MO Ovšem pořád okolo tzv. Kulaťáku je prostor pro odklonění nemalého množství vozidel v článku uvedeným jeho alespoň dvouproudým ohchvatem, který… Číst vice »

MP22

Jo a výstavba tunelu z Vypichu na karlovarskou dálnici odkloní provoz z Prahy na Brno, neasi

anonym

Kterou ulici a ktery semafor mate konkretne na mysli?
A pak teda uplne nevim, jakou relaci na letiste vyresi RR tak, ze by vyrazne klesla doprava na Evropske. Ja mam za to, ze RR primarne odlehci Plzenske, na Evropskou zas az takovy dopad nebude.

Vašek H.

Jak chcete z Barrandovské spojky odstranit semafory? To už tam kdysi bylo, a v kombinaci s hustým provozem z toho byla akorát spousta mrtvých… MÚK se tam nevejdou, nikdo je neschválí ani nezaplatí a hlavně největší úzké hrdlo tam stejně tvoří až ty nájezdy na Barrandovský most na konci. Zvýšit rychlost na 80 kvůli poloměrům a klesání přes 6% taky nepůjde (vzhledem k těm kolonám dole by to byla stejně naprostá šílenost). Jinak Svatovítská a Evropská jsou bohužel obětí historicky špatného plánování. Napřed soudruzi chtěli Prahu 6 ZÁKOSit vejpůl tzv. Veleslavínskou radiálou (měla jí padnout za oběť i část Buštěhradské… Číst vice »

MaT

Jasně, když zrovna nějaký expert z diskuze považuje nějakou jinou stavbu pro sebe za důležitější, tak všechno ostatní je hned naprostá blbost…

Jak to jenom pojmenovat? Napadlo mě třeba „ažbuderadlickáradiálusmus“…

beedat

Tolik práce a přitom to je taková blbost.

V. K.

Ještě, že se podařilo to křižovatku se Svatovítskou trochu zredukovat, protože ta obří MÚK co tam bylo vyprojektované Pudisem původně byla peklo jak z doby vzniku magistrály.

Milan2

Projektant vždy projektuje dle nějakého zadání. Pokud tam byla požadovaná MÚK byla navržena MÚK. Zůstalo u návrhu. Rozhodně lepší než levé odbočení přes koleje se semaforem těsně za křižovatkou Prašný most. Ale jasně úspěch mohou všichni kromě projektantů, za průšvihy vždycky my. Ostatně projektant je jediná profese, kde není promlčecí lhůta. I vrah má po 20 let vysmáto.

Pat

„Já jen plnil rozkazy“

zlevněme dráhu

Ano představu, že projektant ráno přijde do práce a jediným gestem nakreslí ideální variantu a všichni, kdo do toho mají co říct, si před ním v úžasu sednou na zadek a zatleskají mu, mají opravdu jenom ti, kdo vůbec netuší jak takový projekt vzniká. Často není vůbec připuštěn prostor na geniální řešení, jen na aspoň trochu dobré a ještě je to boj. Strašný boj. Vybojujete 4 pruhy a než se to postaví, tak nějaká moudrá hlava s velkým vlivem rozhodne, že 2 pruhy se přemalují na cyklopikto pruhy. No a půlka města zase stojí v kolonách. A hádejte na koho… Číst vice »

Zvol

Jasně, a úkolem takového projektanta je teda plnit zadání, nebo svádět strašný boj za více pruhů?
A k tomu klasická pohádka internetových diskuzí, jak přemalování prhu na cyklo-nevímco způsobilo kolony v půlce města.

Kubrt

Já tedy z článku rozumím, že o podobě křižovatky ještě není rozhodnuto.