Stavba obchvatu Košic pokračuje, první řidiči by se po něm měli svézt ještě letos

Košice, Šaca - Košické Oľšany, II. úsek. Zdroj: NDSKošice, Šaca - Košické Oľšany, II. úsek. Zdroj: NDS

Podle slovenského ministra dopravy patří stavba mezi klíčové investice do silniční infrastruktury na východě země.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MichaelP

Proč to vlastně není značeno jako R4 až k napojeni na D1? Vždyť R4 se pak v Prešově odpojuje a vede/povede dál směr Polsko.

JFK

Ptejte se na NDS a ne tady.

jkjk

Akcentuje se R2, která se má napojovat u Haniska, viz https://www.usske.sk/svc/stream/media/article/2025/02/Mapa%20R2%20useky%201%20a%202

Romino

R2 a R4 idú od Hanisky (budúca križovatka kde sa R2 spojí s R4 od maďarských hraníc) po krizovatku D1 Rozhanovce spoločne, kde R2 od Zvolena v tejto križovatke končí. R4 pokračuje spoločne potom s D1 po križovatku Prešov – Západ (Vydumanec), kde sa R4 odpája a pokračuje obchvatom Prešova (1. úsek hotový, 2. sa realizuje po Lipníky) a v budúcnosti ďalej až na polské hranice. Ale ako sa píše nižššie, je pravda, že akcentujú názov R2, i keď od Košice Juh sú to vlastne dve rýchlocesty v jednej. Len teda tým pádom, že sú to dva úseky a ešte… Číst vice »

Olin

No…veď to hovorím, šikovní chalani sú to. Dali hlavy do hromady a k napojení na „jižní“ dálnici připojí i Prešovsko, aby to do sídelních měst byl cvrkot. Sice nevím přesně v jak pokročilé fázi je M30 do Miškolce, ale vybavuje se mi práce na pokládce povrchu. Myslím, že Madaři to budou mít o trochu dřív, ale i tak věřím, že pro domorodce to bude pak pecka.

Movia

Dálnice do Miškovce je v provozu už několik let.

Olin

Mhmm… Beru zpět a snad jen z povzdechem… Člověk si ani neuvědomí jak ten čas letí. Když jsem tam jel posledně, tak to bylo vlastně před covidem a bylo to ve výstavbě, protože po víceproudce jsem až ke st. hranici určitě nejel. Tak alespoň zase o něco chytřejší… Díky.

Michal

Maďarská M30 od Miškolca vyššie bola otvorená koncom roku 2021. Už sa im aj začala rozpadávať, už vyše roka je jedna časť tesne za Miškolcom komplet zavretá

Pavel

Ale zase za cest im sluzi ze dialnicne spojili BA-KE o niekolko rokov skor ako Slovensko.

Nose Peak

Spíš desetiletí. Turany – Hubová jen tak nebude, a spíš než druhým tubusem tunelu Branisko se co nevidět bude jezdit horem přes sedlo…

smart

A co je prosím ten I. úsek, o kterém píšete, že se pripravuje? Mapka žádná. To je zase jen zkopírovana zpráva bez přidane hodnoty…

Beskyd
Romino

Ono je to celé tak nešťastne označené, lebo celý ten úsek od Šace až po Košické Olšany je ešte v strede predelený už hotovým úsekom R4 Haniska (budúca križovatka) po križovatku Košice – Juh. Rozdelilo sa to na dva úseky pred rokmi, pretože tá časť okolo US Steelu od Šace po Hanisku nebola pripavená, pozemky vykúpené a hlavne tam bola naprojektovaná drahá križovatka Ľudvíkov Dvor pri US Steel, takže to celé rozdelili na dve časti a tá prvá sa mala dopracovať a križovatka preprojektovať. Okrem toho momentálne je dôležitejší ten druhý úsek, ktorý prepojí R4 od hranice s Maďarskom až… Číst vice »

Zelinář

Pokoušel jsem se najít, co je to ten I. úsek, když se v článku popisuje II. úsek. Našel jsem, že tento II. úsek bude vlastně východním obchvatem Košic, který jakoby napojí dálnici z Miskolce na dálnici D1 směrem na sever, na Prešov. No a I. úsek bude 7 km dlouhá spojka na opačnou stranu, tj. z konce dálnice vedoucí od Miskolce povede kolem Košic na západ do obce Šaca, odkud se dá po silnici I/16 pokračovat směrem na Zvolen.

t t

chudý kraj, kde dělníci pracuji zřejmě je za chleba a vodu 😀

Romino

Tak Košický kraj, hlavne Košice a blízke okolie zasa nepatrí medzi tie najchudobnejšie, takže poznámka dosť mimo…

Juraj

v diskuzích ho dost hejtí, ale já mu fandím. Minimálně má snahu věci zlepšit

Michal

Ráž len kecá. Za skoro rok a pol je jeho vizitka dosť biedna. NDS podpísala 3 km na R1, obchvat Šale a na železnici Poprad – Vydrník. Všetko roztendrované za predchádzajúcich vlád. Zatiaľ stihol vyhlásiť (teda NDS) tender na tri úseky D3 ale vzhľadom na pripravenosť PD neočakávam, že okrem posledného úseku (2 pruh okolo Čadce) sa to padarí tohto roku uzavrieť. Ale hlavne že sa bol v Šanghaji pozrieť na TBM, ako keby v európe žiadne nebolo…

Karel

14 km dálnice za 3,3 miliardy korun ? Nějak to nesedí.

Rodney

A v čem přesně? Zdá se vám to málo? Moc? Příklad na D35 – úsek Janov – Opatovec – délka 11,7 km za 2,5 mld.