Stavba obchvatu Košic pokračuje, první řidiči by se po něm měli svézt ještě letos
Košice, Šaca - Košické Oľšany, II. úsek. Zdroj: NDS

Podle slovenského ministra dopravy patří stavba mezi klíčové investice do silniční infrastruktury na východě země.
Proč to vlastně není značeno jako R4 až k napojeni na D1? Vždyť R4 se pak v Prešově odpojuje a vede/povede dál směr Polsko.
Ptejte se na NDS a ne tady.
Akcentuje se R2, která se má napojovat u Haniska, viz https://www.usske.sk/svc/stream/media/article/2025/02/Mapa%20R2%20useky%201%20a%202
R2 a R4 idú od Hanisky (budúca križovatka kde sa R2 spojí s R4 od maďarských hraníc) po krizovatku D1 Rozhanovce spoločne, kde R2 od Zvolena v tejto križovatke končí. R4 pokračuje spoločne potom s D1 po križovatku Prešov – Západ (Vydumanec), kde sa R4 odpája a pokračuje obchvatom Prešova (1. úsek hotový, 2. sa realizuje po Lipníky) a v budúcnosti ďalej až na polské hranice. Ale ako sa píše nižššie, je pravda, že akcentujú názov R2, i keď od Košice Juh sú to vlastne dve rýchlocesty v jednej. Len teda tým pádom, že sú to dva úseky a ešte… Číst vice »
No…veď to hovorím, šikovní chalani sú to. Dali hlavy do hromady a k napojení na „jižní“ dálnici připojí i Prešovsko, aby to do sídelních měst byl cvrkot. Sice nevím přesně v jak pokročilé fázi je M30 do Miškolce, ale vybavuje se mi práce na pokládce povrchu. Myslím, že Madaři to budou mít o trochu dřív, ale i tak věřím, že pro domorodce to bude pak pecka.
Dálnice do Miškovce je v provozu už několik let.
Mhmm… Beru zpět a snad jen z povzdechem… Člověk si ani neuvědomí jak ten čas letí. Když jsem tam jel posledně, tak to bylo vlastně před covidem a bylo to ve výstavbě, protože po víceproudce jsem až ke st. hranici určitě nejel. Tak alespoň zase o něco chytřejší… Díky.
Maďarská M30 od Miškolca vyššie bola otvorená koncom roku 2021. Už sa im aj začala rozpadávať, už vyše roka je jedna časť tesne za Miškolcom komplet zavretá
Ale zase za cest im sluzi ze dialnicne spojili BA-KE o niekolko rokov skor ako Slovensko.
Spíš desetiletí. Turany – Hubová jen tak nebude, a spíš než druhým tubusem tunelu Branisko se co nevidět bude jezdit horem přes sedlo…
A co je prosím ten I. úsek, o kterém píšete, že se pripravuje? Mapka žádná. To je zase jen zkopírovana zpráva bez přidane hodnoty…
https://www.kosicenaokolo.sk/imgcache/mapa-r2-kosice-saca–kosicke-olsany-e-img-13-4-800-800-0-ffffff.png?v=1724227499
souhlasím… tenhle by to měl být
https://ndsas.sk/press/spravy/pripravujeme-dalsiu-etapu-kosickeho-obchvatu-po-r2
Ono je to celé tak nešťastne označené, lebo celý ten úsek od Šace až po Košické Olšany je ešte v strede predelený už hotovým úsekom R4 Haniska (budúca križovatka) po križovatku Košice – Juh. Rozdelilo sa to na dva úseky pred rokmi, pretože tá časť okolo US Steelu od Šace po Hanisku nebola pripavená, pozemky vykúpené a hlavne tam bola naprojektovaná drahá križovatka Ľudvíkov Dvor pri US Steel, takže to celé rozdelili na dve časti a tá prvá sa mala dopracovať a križovatka preprojektovať. Okrem toho momentálne je dôležitejší ten druhý úsek, ktorý prepojí R4 od hranice s Maďarskom až… Číst vice »
Pokoušel jsem se najít, co je to ten I. úsek, když se v článku popisuje II. úsek. Našel jsem, že tento II. úsek bude vlastně východním obchvatem Košic, který jakoby napojí dálnici z Miskolce na dálnici D1 směrem na sever, na Prešov. No a I. úsek bude 7 km dlouhá spojka na opačnou stranu, tj. z konce dálnice vedoucí od Miskolce povede kolem Košic na západ do obce Šaca, odkud se dá po silnici I/16 pokračovat směrem na Zvolen.
chudý kraj, kde dělníci pracuji zřejmě je za chleba a vodu 😀
Tak Košický kraj, hlavne Košice a blízke okolie zasa nepatrí medzi tie najchudobnejšie, takže poznámka dosť mimo…
v diskuzích ho dost hejtí, ale já mu fandím. Minimálně má snahu věci zlepšit
Ráž len kecá. Za skoro rok a pol je jeho vizitka dosť biedna. NDS podpísala 3 km na R1, obchvat Šale a na železnici Poprad – Vydrník. Všetko roztendrované za predchádzajúcich vlád. Zatiaľ stihol vyhlásiť (teda NDS) tender na tri úseky D3 ale vzhľadom na pripravenosť PD neočakávam, že okrem posledného úseku (2 pruh okolo Čadce) sa to padarí tohto roku uzavrieť. Ale hlavne že sa bol v Šanghaji pozrieť na TBM, ako keby v európe žiadne nebolo…
14 km dálnice za 3,3 miliardy korun ? Nějak to nesedí.
NDS: Dĺžka stavby: 14261 m, Akceptovaná zmluvná hodnota bez DPH: 132 583 335,09 EUR bez DPH (3 325 097 233,47 Česká koruna)
A v čem přesně? Zdá se vám to málo? Moc? Příklad na D35 – úsek Janov – Opatovec – délka 11,7 km za 2,5 mld.