Stavba obchvatu Kojic nabrala zpoždění přes půl roku, nová silnice bude hotová do konce dubna

Stavba obchvatu Kojic. Foto: Pardubický krajStavba obchvatu Kojic. Foto: Pardubický kraj

Za zpoždění může výměna projektanta, zpoždění s přeložkou či jiná třída těžitelnosti zeminy.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Burianec

Autor článku se bude muset omluvit podruhé. Ani napodruhé se netrefil do té správné projekční firmy, s kterou se musel kraj rozejít pro nespokojenost. Autor článku by se měl zamyslet nad kvalitou i své práce.

Burianec

Špatně je to, že to co píšete není pravda. Konkrétně je špatně to, že na dokumentaci se podílelo více firem. Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. zpracovávala pouze PDPS (projektovou dokumentaci pro provedení stavby) předchozí stupně řešila jiná projekční firma.

Joker

V Kojících si zřejmě vykojili mozky.

Han van Meegeren

Zas tak hrozně bych to neviděl. Hold jako řada jiných obcí je trochu někým ovládána. I když nutno podotknout, že poslední roky to poněkud ochablo. Po jedné myslivecké střílečce šla místní „šedá eminence“ do lochu za vraždu a ač už je venku, nevystrkuje moc rohy jako dřív.

Han van Meegeren

Taky v tom vidím nesrovnalosti. Výměna projektanta – ono se staví a není projekt kompletní?Pokud se nemýlím, tak projektant pracuje před stavbou, aby tato dostala povolení. Pominu-li, že pan Netolický a jeho oranžoví kumpáni (o posledních volbách s převlečeným kabátem) už zpackali nejednu zakázku (všichni cestující se modlí, aby rekohoneckery nebyly, protože je to utrpení, takže tohle asi dobrý) a měli by tak být na smetišti dějin, jako tomu je ve zbytku republiky, tak čtu bludy. Prý jiné složení zeminy – on se už nedělá geologický průzkum? Posun konce je zejména tím, že od prosince až do nedávných dní tam… Číst vice »

Han van Meegeren

Ještě bych poznamenal, že až tak moc nezjednoduší dopravu. A pro obyvatele se také moc nezmění. Kamiony jim jezdily před domy, teď budou za domy. Rachot bude násoben betonovou ohradou kolem trati. Zanedlouho začne oprava mostu přes Labe v Týnci, pak se bude opravovat nedávno opravený most přes trať kvůli nesmyslnému trasování devíti transportů (víme kolik i rozměry a trasu, ač nevíme, kdo to postaví, co postaví a odkud se to poveze) do Dukovan. Takže se ke spokojenosti místních kamiony vyhýbající se paralelní D11 hned tak nevrátí. Průtah Týncem též zůstane. Patřičné „otáčky“ to dostane po dostavbě přeložky I./2, kdy… Číst vice »

Fučida

Do toho ještě v dubnu začne oprava nedávno opravované silnice z Týnce do Kolína a pak i nadjezdu u chvaletické elektrárny.
Takže II/322 bude ještě hodně dlouho nepoužitelná.

Zrzek

Ono se staví podle projektu, ale v průběhu stavby se zjistí, že v projektu jsou menší či větší nesrovnalosti. Zrovna teď máme stavbu kanalizace také pozastavení, protože v projektu zemina třída 4(mělo by být hrabatelne bagrem) a ve skutečnosti jsme ve třídě 6-7 a máme neskutečné problémy to rozbít kladivem na bagru. Každodenní postup je na 1/3 plánovaného. Takové problémy s projekty jsou naprosto běžné, někdy mi přijde, že projektanti pracují jen u stolu a ani se neobtěžuji si podklady najít.

Pako

V tomto případě nemusí být problém v projektantovi. My se většinou snažíme o dané stavbě zjistit vše. Ale důvodem bývá požadavek objednatele i dodavatele na max. snížení ceny, do čehož by jaksi zmínka o vyšší třídě těžitelnosti nezapadala. Ve finále s tou skálou zápasí subdodavatel, který nemá ze snížení ceny žádný profit, ale naopak.

Jiří Kocurek

Jenže ani projektant ani realizační firma nemá možnost podívat se 3 metry pod zem, co tam přesně po celé délce výkopu je. Jinak by se na třídu 6-7 přišlo při předání staveniště, kdyby stačilo „zajet tam“. Geologické mapy jsou značně přibližné.

Han van Meegeren

To je zajímavé… na plánované trase zmíněné přeložky I/2 bylo provedeno již předloni řada průzkumných vrtů, bohužel v řadě případů bez vědomí majitelů pozemků.
A jestli se někde dělá geologický průzkum jen podle map a ne fyzicky, tak je asi něco špatně.

Pako

Mýlíte se, jako většina zde diskutujících. 1) Projektantovi nekončí práce získáním stavebního povolení, ale svým způsobem dokonce začíná. Je potřeba vypracovat zadávací dokumentaci pro výběr zhotovitele (dříve ZDS, nyní PDPS) a pak dokumentaci realizační (RDS). Oba další stupně PD mají své opodstatnění a nelze je vynechat. Např. pokud bylo doposud v dokumentaci (pro stavební povolení) uvedeno, že určitá část stavby bude vzhledem k výsledku průzkumu provedena dle určitého předpisu za splnění určitých podmínek povolení a obecným popisem technologie opět z odkazem na nějakou normu, musí projektant vypracovat zadávací dokumentaci tak, aby popsal všechny materiály a technologické postupy do maximální podrobnosti… Číst vice »

Petr

Jezdím přes něj každý den a ty kruháky jsou příšerně malý. Vesnice s pár obyvateli a musí mít rovnou dva…

Fučida

Hlavně je debilita, že tam vůbec jsou. Inu, zastavit rozjetý kamion před kopcem je vynikající nápad šetřící životní prostředí. 😞

Han van Meegeren

A švanda bude, až to rozjetý kamion z kopce od motelu nedobrzdí, když bude posmrkaná silnice nebo náledí. Zajímavé je i stále zamrzlé odvodňovací koryto od kruháku do kopce.

Honza

Projekční zakázka, na kterou odkazujete, se týká úplně něčeho jiného. Průtahu, nikoli obchvatu.