Stavba nové trati v Brně finišuje, na Kampus poprvé vyjela tramvaj
Šest set metrů dlouhý tunel je nejdelším v Česku pro tramvaje.
Jedna z největších dopravních investic v Brně posledních let míří do svého závěru. V pátek poprvé dorazila ke kampusu v Bohunicích tramvaj.
Informoval o tom na svém facebookovém profilu člen představenstva Dopravního podniku města Brna (DPMB) Adam Zemek. Spuštění pravidelného provozu se plánuje do konce roku.
Ke Kampusu vyjela tramvaj KT8D5 ev. č. 1703. První jízda odstartuje sérii zkušebních jízd a testů. „Po jejich úspěšném dokončení bude na konci roku v nejdelším tramvajovém tunelu v České republice zahájen zkušební provoz s cestujícími,“ řekl v létě generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Během léta pokračovala stavba trolejového vedení v tunelové části. Významně se posunuly práce na budování zastávek, a to jak podzemní Západní brány, tak terminálu Nemocnice Bohunice.
Stavba za 1,4 miliardy korun začala na podzim 2019. Jde o třetí novostavbu tramvajové tratě v Brně od poloviny 90. let minulého století. Mezi novodobé stavby patří prodloužení tratě v Líšni o jednu zastávku na Mifkovu a o jednu zastávku v Králově Poli do Technologického parku.
Nová kilometrová trať se od stávající odpojuje v dopravním uzlu Osová, odkud vede hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím. Podjíždí ulici Labská a Jihlavská a vyústí na ulici Netroufalky. Přes 600 metrů dlouhý tunel bude dokončen v říjnu. Vedení města si slibuje, že nová trať už od konce roku 2022 výrazně zjednoduší cestování desítkám tisíc lidí, kteří denně míří do oblasti Fakultní nemocnice Brno a Univerzitního kampusu Bohunice. Nyní musejí lidé využívat trolejbusy či autobusy. Dopravu na trase bude zajišťovat linka číslo 8.
Celá trať vyjde na 1,4 miliardy. DPMB počítá s tím, že provoz zahájí nové obousměrné tramvaje Škoda ForCity Smart 34, které dodá výrobce Škoda Transportation. DPMB uzavřel smlouvu na dodání až 40 těchto vozidel.