Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Město bez obchvatu: Další část průtahu Přerovem postaví Eurovia

Stavba estakády přes koridor na I/55, Přerov-Předmostí. Pramen: ŘSD
Stavba estakády přes koridor na I/55, Přerov-Předmostí. Pramen: ŘSD

V Přerově se schyluje ke stavbě další části průtahu městem na silnici I/55. Ředitelství silnic a dálnic podepsalo smlouvu se stavební společností Eurovia, která téměř kilometrovou zkratku přes tovární areál firmy Juta zbuduje. V tendru zvítězila s cenou 189 milionů, když cena předpokládaná byla 173,5 milionu. Hotovo má být za dva roky. Dalšími zájemci byly Strabag, Metrostav a M-Silnice.

Přerov patří k největším městům, kterým chybí obchvat. Tím má být po dostavbě dálnice D1, která v tomto úseku bude totožná s D55. Jenže její dostavba má léta zpoždění a je stále v nedohlednu. „Zkapacitněný průtah Přerovem je nezbytně nutný pro převedení městské a regionální dopravy, a do dokončení dálnice D1 i tranzitní dopravy po silnici I/55 ve směru sever–jih,“ píše ŘSD v letáku ke stavbě.

I/55, plánovaný průtah Přerovem. Pramen: ŘSD
I/55, plánovaný průtah Přerovem. Pramen: ŘSD

Na začátku úseku povede nový průtah areálem Juty, v těsné blízkosti pivovaru Zubr a bude pokračovat podél autobusového nádraží. Na konci se napojí na ulici Tovární. Zmizí přímé napojení Kramářovy ulice, která bude zaslepena. Na svém druhém konci se přes upravenou křižovatku bude napojovat na Nádražní ulici.

Podle ŘSD zůstane nový průtah na silnici I/55 po dokončení dálnice D1 „hlavní sběrnou komunikací města“. Tranzit by měl díky dálnici zmizet. Kvůli novostavbě muselo být zbouráno několik domů v Kramářově a Komenského ulici, i v továrním areálu.

Na stejném průtahu městem buduje ŘSD už téměř dva roky mostní estakádu přes železniční koridor s názvem MÚK s ČD – Předmostí. Hotovo má být za rok. Stavba má hlavně odstranit úzké hrdlo na průtahu městem, které představuje podjezd pod tratí. Zajímavé video z této stavby zveřejnil nedávno na svých stránkách přerovský magistrát.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Toto je městská silnice, to si město mělo postavit už dávno a za své (s dotací kraje). A lobovat účinněji za dálnici. Celé to ukazuje na neschopnost vedení města.

Otto

Jde o silnici I. třídy, takže ne za své, ale za státní… a ta poznámka o úloze města při výstavbě dálnice, to snad ani myšleno vážně… to je celé v režii ŘSD … jediné co pro to může udělat Přerov je zajistit řádný výkon činnosti svého stavebního úřadu (pokud je SP řešeno jím). Pokud si tam zase nebude honit ego Voda z Tetčic nebo Patrik

pejan

Tohle je naprosto zbytečná stavba a vyhozený peníze, který se měly spíš vrazit do toho, aby byl co nejdříve dostavěný obchvat a spojeny oba konce dálnice, která je v současnosti ze dvou stran navedena do města

Nekdo

Mistni a pan Patrik si obchvat nepreji…

Petr

jak těžké by bylo průpich předělat na D1?

pavelmaresh@gmail.com

Centrem města?

Nekdo

Jiste. Kdyz mistni nevi co chteji, proc by tim mel trpet tranzit?

pejan

Podle čeho usuzujete, že neví co chtějí? Samozřejmě, že chtějí obchvat, který slibovaly už vlády někdy před 20ti lety!

Eduard

To je pane Petře z prominutím totální nesmysl. Protože by se doprava v centru města ještě více zahustila. Navíc tam není moc místo na dálnici. Ono by spíše pomohlo, kdyby mezi Řikovicemi a Přerovem položili provizorně pár panelů. Jenže k napojení na dálnici brání frekventovaná železniční trať, kterou by bylo potřeba mimoúrovňově překonat.

Eduard

Omlouvám se za překlep. S prominutím. Tak s prominutím se ještě jednou omlouvám.

E182-097

Rok 2020, na obou stranách Přerova končí hlavní dálniční tepna, ale místo dostavby posledního chybějícího kousku se bude dělat průtah městem… Kdy už bude líp?

pavelmaresh@gmail.com

Stížnosti u Patrika, a občanů jisté městské části Přerova

Eduard

Nejen. Ona i MUK Přerov se předělávala a ta její poslední verze je dost zprasená. Předchozí byla mnohem, mnohem lepší. Myšleno z pohledu pohodlného a rychlého průjezdu.

Filias

To samé lze říci i o Praze.

Dalibor

no vzhledem k tomu, že různí „aktiuvisti“ dokáží házet vidle do lecčehos v podstatě donekonečna, tak holt jsou situace, kdy vám dálnice dovede dopravu pod okna, tam ji vyplivne do městy a na konci městy ji opět pobere. Přerované by si to měli vyřídit s těmi jedinci, co vysírají. Pak by možná byl klid. A nebo jin tato situace vyhovuje. Taky jedna z možností

Jakub P

A proc do toho aktivisti muzou hazet vidle donekonecna? Protoze RSD ty navrhy mizerne pripravuje, k tem, koho se ty stavby negativne dotknou (coz v nasi hustote osidleni temer vzdycky nekdo bude) se chova jako by mu tu vsechno patrilo a prakticky se jim vysmiva, rozumny navrhy uprav ignoruje a radsi necha vsechno desitky let tahnout, nez aby hledalo kompromisy. A pak se jeste strasne divi, kdyz jim ujede estakada v nestabilnim podlozi, pred kterou je varovali uplne vsichni od ekologu po geology. Kdyby ty problemy, na kterych se aktivisti toci, byly behem pripravy reseny a ne ignorovany, slo by… Číst vice »

Eduard

Je to ostuda, že dodnes Přerov nemá dálniční obchvat. Sice ten průpich městu pomůže, doprava se zrychlí, ale tranzit zůstane. Je moc dobře, že se ten průpich staví, protože zatím D1 Řikovice – Přerov je v nedohlednu. Moc rád bych se pletl a s radostí bych přivítal brzké zahájení stavby.

pejan

Jasně, moc dobře, že dálnici provedou cetrem města. to je opravdu uvažování….

Eduard

Dálnice má obejít město. Toto je průpich, který je skrz město. Který by měl zrychlit dnes tak zoufalou dopravu ve městě. Ono to je z nouze ctnost. Pokud by ta dálnice už dáno stála, tak by Přerov nemusel řešit tuto stavbu. Jenže dálnice není a zatím to vypadá, že nejspíš ani dlouho nebude.

Kodl

Mimochodem, nadpis článku evokuje,že snad je Přerov jediným městem v republice bez obchvatu 😀
Dovolím si nesouhlasit, takových verších měst bez obchvatu jsou desítky.

Poudy

Ale tak katastrofální situace navíc podpořena vybudovanou dálnici těsně před město z obou stran na moc místech není, v tom Přerově je to opravdu tragické.

Jiří Kocurek

Plzeňáci to tak měli dloouhé roky. Díky Zeleným, kterým vadil tunel pod kopcem.
Teď si to užívá Přerov, v Brně je to u Kasáren a na Žabovřeské…

Frantisek

Dálnice prý ulevují od aut. 🙂 Tak jak je možné, že se jejím přivedením situace zhoršila? 😮 😀

jozka

Situace se zhorsila, protoze tam dalnice neni. Neni to tak slozite pochopit, ne?

Jiří Kocurek

Je to tak. Nedokončená dálnice způsobuje problémy tam, kde jí kus chybí.
A teď si představte, že by do Přerova z obou stran přivedli průplav D.O.L., ale všecko se muselo městem převážet. Pak by přišel Franta s tvrzení, že psotavit plavební kanál okolo města ničemu nepomůže. A uvede přesně tutéž argumentaci.

Eduard

Pokud by tam ta dálnice byla, tak doprava, která městem projíždí projede po dálnici a nepřijede do města. Tak jako všude, kde se vybudoval okruh. Je to ostuda a zločin proti Přerovanům, že ta dálnice už dávno nestojí.

pejan

Ty jsi osel. Pokud skončí dálnice z každý strany města, tak asi tomu městu neuleví, že, tydýte

martinK

Liberec

pejan

Kolik měst má na okraji dva konce dálnice a veškerá tranzitní doprava z nich jimi projíždí?

Alex

Toho fňukání kolem chybějícího obchvatu. Ale když se někde obchvat postaví, tak místní samosprávy udělají co? Nechají svou obec rozrůst právě směrem k těm komunikacím, co měly dopravu odvést někam ven. Až jej nakonec zcela pohltí a obchvat se „náhle“ stává součástí obce. Silnice I/12 je toho pěkný příklad. Úvaly měly svůj obchvat. Kdysi, ještě před pár lety. A už nemají.

FlyingJ

Koukněte na historické letecké mapy a zjistíte, že v době kdy se ten první obchvat Úval stavěl (cca 60.léta?) už existovaly obě dvě vilkové čtvrti na druhé straně silnice, stejně tak už tehdy mnoho úvalských domů hodně těsně sousedilo s budovaným obchvatem. Úvaly už tím směrem byly rozrostlé tehdy.

Poudy

Přesně tak, zrovna ty Úvaly nejsou dobrý příklad. To o čem Alex mluví se hodí spíše na Říčany. Tam se to rozrostlo neuvěřitelně a pořád to nebere konce, navíc chybí jakákoliv koncepce jak odklonit státní silnici a silnici 101 od sjezdu na budoucí D0 u Kolovrat okolo Nedvězí na budoucí přeložku směrem k Úvalům. To město je tak malé že tam nějaká smysluplná koncepce MHD nedává smysl a pokud se v Říčanech a okolí zastaví veškeré území které je aktuálně k zastavění v územních plánech tak se tam ti lidi udusí.

Frantisek

Ne nutně. Jenže to by každý nesměl chtít jezdit autem (moment, ono to škodí zdraví? :)) a odmítat chybějící vazby veřejné dopravy (zastávku u nádraží třeba).

Jiří Kocurek

Tak blízko z linkového autobusu a MHD na vlak jako v Přerově, to jen tak někde nemají.

No ale zkuste rozvážet pivo z pivovaru v MHD nebo vlakem. Aha, to musí řešit jiní, autobijce žádné jiné řešení navrhovat nemusí.

Dalibor

Tak zrovna z tohoto pivovaru, kdyby pivo přestali rizvážet, bylo by přínosný. Takový samoser by se fakt neměl moc distribuovat.

Nekdo

Uz jste zalozil soudruzskou komisi, ktere se bude muset nejmene tri tydny predem hlasit kazda planovana cesta? A komise nejen rozhodne zda se ceata smi uskutecnit, ale ji i naridi zpusob dopravy a prideli casovy slot.

Otto

Nechci se mýlit, ale v devadesátkách se měl obchvat Říčan stavět, ale město to myslím odmítlo (obávali se poklesu tržeb místních podnikatelů)

Jiří Šrámek

Hezký příklad je Mikulov.

Kalanis

I/3 – Benešov, Soběslav, Velešín, Kaplice
I/4 – Milín (s odřenýma ušima)
I/6 – Bochov
I/7 – Slaný (Odsun u Kvíce/Kvíčku)
I/9 – Neratovice, Nový Bor
… Obchvaty velkých měst pomocí 4pruhů kategorie D a R nebudu moc řešit (Boleslav).

Jiří Kocurek

A teď se podívejte do Nezamyslic. Od té doby, co je tam železnice, tak se město roztáhlo až k ní.
Ono to bude tím, že města odjakživa vznikala u obchodních cest (nebo v místě těžby – Havířov). Zkuste to zvrátit… Pol Pot to zkusil a 1/3 obyvatel zemřela za méně než 10 let.

Urban Transport Lover

Úvaly obchvátí dálnice D12….

pavelmaresh@gmail.com

Koukám, že tam už je plánován obchvat obchvatu….

josé

to je neuvěřitelný, že se v 21. století ještě staví dopravní infrastruktura podle bolševickýho mustru magistrály – bořit baráky a lepit na ně estakády. otřesný. teď teprv se kvalita života přerováků propadne.

K.S.

Samotný koncept magistrály nemusí být sám o sobě špatný, problém je pokud se udělá blbě jako v Praze. V Přerově ale vede průmyslovou zónou a může celkem pěkně pokračovat „zadem“ kde nebude nikoho moc rušit: mapy. cz/s/ceruzevuka Navíc bude kopírovat již existující dělení města na průmyslovou a obytnou oblast.

Frantisek

Otázkou je, jak silnice místy, kam nikdo nechce, podchytí auta do míst, kam chtějí. Jizvy na tvářích měst (ale i krajiny) také asi nejsou to pravé…

Jiří Kocurek

Přemýšlím, kolik lidí bydlí na Husově a Kojetínské ulici a kolik lidí bydlí za touhle bránou: https://mapy.cz/s/cekozofago
Hádám že to mnoha lidem hodně pomůže a jen málo lidí bydlí v průmsyslovém areálu.

bipe

Myslím, si, že Děti Země se v Přerově nikdy nebyli ani podívat, protože, kdyby tam opravdu FYZICKY byli a strávili tam jedno dopoledne, zkusili si přejít u TESCA, projít se po Přerově, tak by rozhodně nedělali obstrukce z dálnicí kolem Dluhonic. Jinak nevím, jestli se byli podívat na tu část u Dlunonic, kde má dálnice vést, ale být nějaké to zvířátko co tak vehementně brání, tak v tom „čurbesu“ u železnice, cesty a Chemičky nežiji ani za trest a dobrovolně se nechám zavřít do ZOO. Chápu obyvatele Dluhonic, taky bych nechtěl dálnici za barákem, ale bohužel jiná možnost zde prostě… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Dálnici lze posunout právě do chemičky. každý metr dobrý. Nejde o zvířátka, ale o lidi, kteří v Dluhonicích bydlí a se kterými si Přerov i ŘSD zatím vytíralo.

Dalibor

Do PreCheZy? ta je nedotknutelní, to by Bureš nedovolil, kdyby mu do ní rvali nějakou silnic, že…

Frantisek

Jenže ta auta nejsou něco, co vzniká nezávisle na lidském konání. Je třeba také správně poukazovat na příčinu, a ne ve jménu látání záplat vytvářet další oběti.

Olgoj Chorchoj

Obstrukce dělá stát, který špatně připravuje stavby.

Kodl

Prerovem jsem minuly tyden projizdel 2x smerem do Ostravy a 2x zase z Ostravy zpet na Zlin a musim rict, ze to mesto je jedna velka tragedie a dopravni situace je naprosto katastrofalni.
To mesto nema budoucnost, je prasne, plne vyfukovych plynu, cely den vsude zacpy a v tom se snazi klickovat a zit lide.
Opravdu bych v takovem meste zit nechtel.

Chybejici usek D1 se podle meho nazoru v tomto desetileti stavet nezacne, samozrejme diky ruznym obstrukcim a zdrzovacim strategiim dlouhodobych blokatoru teto stavby.

Frantisek

A projížděl jste to autem, abyste tu tragédii a úpadek města podpořil? 🙂 Jo, každý tam musí jezdit, ale žít by tam nechtěl – a naopak. Co Vám ti místní udělali…

Jiří Kocurek

Ty kolony v Přerově byly i před 20 roky, možná ještě dělší. A plno tam bývalo i v dobách před stavbou želnice, přes Přerov vedla císařské silnice z Vídně do Krakova. Napajedla kus na jih se jmenují podle napajedla, což je místo, kde se vodou napájejí koně. A nebylo tam jediné, bylo tam vice napajedel.

Dalibor

Fonty v přerově? co pamatuju furt.

Marcel

Legrační, že stavba téhle estakády tomu ekopošukovy z Brna nevadí.

Nekdo

Asi tam nejsou motyle, vcele, rake, zabicke ani jine brouke. . . . .