Stavba dalšího úseku D35 začne na podzim, ŘSD má už na trasu kolem Vysokého Mýta smlouvu
Vizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD
Šest kilometrů dlouhý úsek přinese konec tranzitní dopravy přes Vysoké Mýto.
Kdy a který úsek D35 bude otevřen nejdřív z těch rozestavěných?
Bylo by super, kdyby aspoň první úsek „krajského přivaděče“ na silnici 312 na Choceň byl zprovozněný společně s dálnicí…. ale to by to nesmělo být v Pardubickém kraji….
Nebojte, bude scénář Dašice a Rokytno. Ale ono to s přivaděči není slavné ani na straně ŘSD (Holice, Sezemice).
Proč až ba podzim? Povolení mají, smlouvu taky, tak mohli už začít.
Až na podzim skončí archeologický průzkum? Nevím, jen hádám.
v listopadu skončí obchvat Svitav (stejný zhotovitel) tak že by proto?
Jen tak dál a houšť.
Kdo poslouchá Zelenou vlnu, tak Vysoké Mýto je pravděpodobně nejcitovanější místo v této dopravní relaci.
Tam to stojí pořád … Kruhac, křižovatky se silnějšími bočními směry. Litomyšl je tam tom trochu líp, ale ty kruhace to taky pěkně špuntuji.
Není to napřed D1, jižní spojka, baranďák a pak až Vysoké Mýto?
ne, staví se dle priorit a dle součinnosti místních úřadů:)
Přes V.M. jsem projížděl někdy před 20 lety a už tehdy mě to přišlo neúnosné… Neuvěřitelné, že takto jednoduchá stavba nevznikla už dávno, když jí šlo zprovoznit samostatně. Podobně jako třeba obchvat Veselí nad Lužnicí….
Přišlo by se třeba na to, že to zatím stačí, a dálnice by se neprotlačovala tak snadno…
zdaleka ne.. intenzity ke 20tis. denně v úsecích mezi městy nejsou aktuálně ani omylem na žádné jedničce kolem které se buduje dálnice. Vždyť tady to vydá skoro za I/6 a I/4 dohromady (kde se aktuálně kolem dálnice staví)
Z dlouhodobě plánovaných ano, na I/3 mezi D1 a Benešovem jdeme až ke 30tis. a I/43 po Lipůvku 25tis.
Ona nebyla koncepce, dlouhou dobu se řešilo, kudy tu D35 vést. Hodně se přeci mluvilo o trase kolem Chocně, Ústí nad Orlicí a České Třebové. Až z hlediska délky našich řízení docela nedávno došlo k rozhodnutí (logickému) vést trasu souběžně s I/35 a tím i kolem Mejta… To že se od toho rozhodnutí vše dotáhlo až k zahájení stavby letos, je na naše poměry spíš zázrak…
Dlouho to blokovali místní. Jedni chtěli, aby šel obchvat západně od města, druhá skupina, aby šel východně. A vzájemně si házeli do plánů těch druhých vidle. Dokonce jsem svého času slyšel, že ministerstvo jim dalo ultimátum, že pokud se nedohodnou, že obchvat vyřadí z plánu rozvoje dálniční sítě.
Jako že by dálnice končila před VM a začínala za ním? To by bylo super no 😀
Tak to samozřejmě rozhodně nebylo, ale nějaká výhružka ze strany ŘSD tam tuším byla. Spíš něco ve stylu: „My ten zbytek D35 prostě postavíme bez ohledu na váš obchvat.“ Tím se snažili na místní zatlačit, aby se urychleně nalezlo řešení. O „vyřazování ze sítě“ rozhodně nemohla být řeč. Ale jestli si to dobře pamatuji, tak se to týkalo Litomyšle, ne Mýta.
Formulace „v budoucnu na ní navážou úseky Ostrov-VM a Džbánov-LM“ není úplně na místě, zní jak kdyby to mělo být kdoví kdy… Přitom ŘSD stále počítá se současným zprovoznění useků Ostrov-VM a tímto VM-Džbánov (pokud nenastane komplikace s tunelem Homole). No a u navazujícího Džbánov-Litomyšl lze očekávat zprovoznění jen cca o půl roku později….
To se tak krásně čte, snad to klapne.
ŔSD jede! To není jako Dobrá Správa.
To je státní politika. Ty organizace nevisejí jen tak ve vzduchu, jsou řízeny námi volenými politiky. Nezapomínejme na to!
Jenže ti politici dostávají podklady k rozhodování od – nevolených náměstků a dalších úředníků…
Ehm, cože?
#mynic #to_oni