Stavba další části D35 může začít. ŘSD má smlouvu, stát oproti odhadu ušetří téměř miliardu korun
Vizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD
První část se již staví, jde o železniční most nad budoucí dálnicí.
První část se již staví, jde o železniční most nad budoucí dálnicí.
Nešla by tam udělat odbočka Hyperloopu z Brna do Prahy, který plánoval pan Hollan?
Už se to staví, nebo ne?
Výborně. Jen tak dál a až do Mohelnice a Liberce.
zase silnice a stavba o miliardu levnější, proč to nejde na železnici? Tam je obvykla stavba po vysoutěžení klidně o tu miliardu dražší.
Já spis vidím problém v tom, ze nejsou schopni nic dotáhnout ani do te soutěže.
Záleží na tom jaká je v oboru konkurence. A také jak „šikovně“ se zadá soutěž a podepíše se smlouva. To víte, kapři si nikdy sami nevypustí rybník.
Nehorázný utok na důstojnost SŽ!
Sice se tady pouští na jeden z nejrychlejších úseků I/35, kde to je potřeba tak nejméně. Ale hlavně že se staví.
Buďme rádi za každý další km komunikací. Souhlasím s Vámi že jsou důležitější úseky dálnic, ale ty jsou bohužel v nedohlednu.
Škoda, že se nejde naproti od Mohelnice… ale hýbe se to rychle…. palec nahoru. …
Snad to vydrží ještě roky takový financování.. ale něco mi říká že to zacina být v tomto ohledu až moc růžové..nechci malovat čerta na zeď, to ne. jsem naprosto spokojen jaka je v ČR rozestavěnost a připravenost projektů.. jen jestli máme tak velký kapacity aby se mohl objem navyšovat.. už bych to moc nepřeháněl aby si pak stavební firmu moc nevyskakovali.
Toho bych se nebál. Stačí upravit požadavky na stavební firmy a jen se budou s nabídkami přehánět. Stačí se podívat do Polska jak jim výstavba hezky odsípá.
Od Mohelnice se připravuje jako PPP.
Tak to by bylo super. Možná to někoho napadne.
Neřekl bych, že v případě MI Roads se jedná o obcházení zákona. Obcházení zákona je totiž nepřípustné, tudíž, kdyby tomu tak bylo, zakázku by získat tato společnost nemohla. Protože ji získala, dokud nebude řečeno jinak, jedná se o jednání v souladu se zákonem.
Není to porušování zákona, ale obcházení zákona. Tedy chování, které je v souladu se zákonem, jen proti jeho smyslu.
Podobně jako třeba Babišovy korunové dluhopisy. Smyslem zákona bylo platit daň z dluhopisů v celých korunách (s důrazem na „platit daň“), ale účetní trik s milionem dluhopisů za korunu z toho udělal celkovou daň nula Kč.
Také legální, ale také jde o obcházení (smyslu) zákona. A tedy amorální.
Jestli to nebyly spíš Kalouskovy dluhopisy…
Čapí hnízdo totéž. Ty dotace byly myšleny malým a středním podnikům. Vyvedení firmy z koncernu a skrytí jeho vlastníka za účelem získání dotace a její návrat zpět do koncernu bylo zcela jistě proti smyslu těch dotací, bylo to zcela jistě amorální, ale nebylo to nejspíš nelegální.
Pravda, vraždy jsou taky zakázané, tudíž žádné nejsou.
Zajímalo by mě jakým způsobem stanovují předpokládanou cenu, netrefit se o miliardu už se dá hodnotit jako neschopnost a chtělo by to aktualizaci ceníků.
Byl jste někdy u dopravní stavby v jakémkoliv stupni přípravy?
Ano byl, splést se o miliardu je prostě neschopnost, samozřejmě směrem dolů je to menší než nahoru, ale pořád to je nekompetentnost.
Já myslím, že částka není podstatná. Podstatné je to, o jakou procentuální odchylku se jedná. Někde může být milion moc a mld naopak málo.
ŘSD jede. SŽ je ostuda!
#řsd #200kmvevýstavbě #taktomábýt
#dobráspráva #svobodaven #kadeřníktonezachrání
To jo… Tady slibovali zahájení už v roce 2021, společně s uzavírkou koridoru, nakonec ten most přes trať museli ze stavby vyjmout a stavět ho separátně a i ten zahajili pozdě a i po návratu vlaků tam budou jezdit jednokolejně. Takže spíš ŘSD ostuda.
D1 Přerov, Pražský okruh a D35. Pokud budeme schopni tyto stavby opravdu v příštích letech dokončit, bude to obrovský úspěch. Okem železničáře by se tomu mohla rovnat pravobřežka a VOCHOC, pokud samozřejmě pominu VRT.
Myslím, že v dlouhodobém měřítku si mohou podat ruce obě organizace. Viz spojení do jižních Čech a výstavba dálnice vs. koridoru.
ano, ale v posledni dobe nabira na tempu borec v modrem dresu. 🙂 nekteri lide z toho zacinaji cinit mozna lehce predcasne zavery…
To přirovnání dost pokulhává, protože dálnice na jih se již staví (dokonce dvě), zatímco stavby na prvním koridoru v úseku Pardubice – Česká Třebová (přirovnání k D35) se stále jen odkládají. V úseku Choceň – Ústí n. Orlicí se dokonce lepí stará trať, protože přeložku nedokáže SŽ připravit.
A pak je tu to celkové srovnání, kolik dálnic realizuje ŘSD (aktuálně nejvíc v historii) a kolik koridorových staveb realizuje SŽ (aktuálně žádné).
Rozumíte pojmu „dlouhodobě“? Bylo období, kdy se železnice stavěla na 3 místech a dálnice neviděla bagr. Zároveň obchvat Tábora otevřen začátkem devadesátých let, tempo výstavby D3 je tedy 2 km ročně. Když si vemu novostavby na 4. Koridoru, který se začal stavět před cca 20 lety (Tábor byl zprovozněn 2008), je to tempo stejné. Je to jen problém přípravy staveb.
V dlouhodobé perspektivě se od revoluce:
– na železnici postavil nový 4.koridor, udělalo Nové spojení v Praze, tunel před Plzní, pár elektrifikací, pár modernizací, jinak nic moc; koridory až na ten čtvrtý prošly jen tou modernizací, mají pořád úzká hrdla a rychlostní propady a zvýšení rychlostí nebylo tak moc významné
– na silnici se délka dálnic znásobila, na silnicích 1. třídy přibylo dost obchvatů měst, sice se v zahraničí staví rychleji (zdravím do Polska), ale v porovnání s železnicí dost příjemná změna
Plus kapacitní městské komunikace…
Úseky nemusejí vždy navazovat, hlavně že vznikají…
v 2027 uz to treba navazovat bude.
Je super, ze se stavi. Kdo vi, jestli rozpocet vubec neco dovoli stavet v po 2030. Demograficky vyvoj je v tomhle neuprosny.
A bude navazovat na východním konci obchvat Svitav na I/43. To je důležitá stavba hlavně pro spojení Brna s Pardubickem, Hradeckem a Libereckem. Ten má být dokončen už na konci letošního roku.
Po roce 2030 zas tollik ke stavěni nebude. Větší část dálniční sitě už stojí a zbytek se pomalu ale jistě buduje.
Souhlasím, nicméně by se mi líbilo, kdyby se prioritně stavěly úseky, které slouží jako obchvat než ty které nahrazují poměrně bezpečnou silnici s minimem křižovatek, odstavnými pruhy, svodidly a vedoucí zcela mimo zastavěná území. Ano, vím že se staví co je připraveno, přesto si myslím, že ta příprava by se právě měla soustředit hlavně na ty nebezpečené silnice a obchvaty. Např. jakýkoli jiný úsek na dálnicích D0/D3/D11/D49/D52/D55 i na mnoha silnicích I. třídy by v tento moment udělal více užitku. Ta stavba je potřebná, o tom žádná, jen si myslím, že mohla klidně dva roky počkat a realizovat se spolu… Číst vice »
před 6 dny….
https://svitavsky.denik.cz/nehody/tragedie-tri-mrtve-si-vyzadal-celni-stret-dvou-aut-u-koclirova-na-svitavsku-2023.html
a jake stavby stoji kvuli penezum? mam pocit, ze se stavi vsechno, co jde…
Tak spíš ne všechny stavby se připravují s takovým nasazením. Opravdu úředníci neřeší všechny stavby najednou, prostě se více připravují ty co jsou prioritní. Momentálně je v nějakém stupni přípravu 572,9 km, ovšem intenzivně se pracuje jen na některých.
Vetsina prioritnich staveb, ktere jste vyjmenoval ma sveho suchdolskeho Hejla (chaberske bojovniky, Alternativu D3, Deti Miroslava Patrika, vodu z Tetcic, Krajinu Dluhonice – dosadte jmeno prislusne skodne…)…
Silnice je široká a bezpečná, jenomže někteří lidi tam jezdí hodně nebezpečně. Předjíždí třeba několik aut najednou bez ohledu na provoz v protisměru.
Začínám pomalu věřit, že se v životě dočkal aspoň kompletní D35 🙂
(mysleno od hradce na moravu)
Já se možná dočkám komplet dálniční sítě, ještě mi není 40, tak snad to do mých 70ti stihnou 😉
V 2026 by se snad melo stavet nebo dokonce i jezdit i od Hradce na Jicin…
Já se snad dožiju dne kdy D35 bude až ke státním hranicím s polskem v plném profilu.
je asi smutna zprava, ze to se vam asi nepodar…
Tak proč ty mínusy? Jako že to není potřeba? Povíme a za 5 let až bude D35 skoro hotová a provoz nabyde na intenzitě….
Nespletl jste si to s D11?
Ne nespletl.
Jako že všechno pak skončí na nedokončené B178 u Žitavy?
Nedokončené B178? Ta se staví slušným tempem také
Dobrý den, jak to bude prosím se MUK Mikuleč? na videu je, na mapce, obrázku není zakreslená.
Děkuji.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/56/infoletak_d35-janov-opatovec.pdf?t=2023-04-13%2016:36:53.624
— nebude
Což je naprosto správné rozhodnutí. Zkratka II/366 přes Mikuleč, v současnosti hojně využívaná pro cesty od Brna na Litomyšl, ztratí zásadně na významu už na konci letošního roku, kdy bude zprovozněn obchvat Svitav na I/43. Dále nebude důvod touto spojkou jezdit vyjma cest začínajících v západní polovině Svitav a pro ty dále bude až k Janovu luxusní souběžná silnice se slabým provozem (po dokončení D35)..