Stavba další části D35 může začít. ŘSD má smlouvu, stát oproti odhadu ušetří téměř miliardu korun
První část se již staví, jde o železniční most nad budoucí dálnicí.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne na počátku května s budováním další části dálnice D35. 11,75 kilometru dlouhý úsek postaví společnost MI Roads ve sdružení se slovenským Doprastavem. Stavbě již nic nebrání, ŘSD včera podepsalo se sdružením smlouvu.
„Počítáme se zahájením stavby na počátku května,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Pro loni založenou firmu MI Roads, kterou Metrostav obešel trest v podobě zákazu účasti ve veřejných soutěžích, jde o zatím největší zakázku.
Stát na stavbě 11,75 kilometru dlouhého úseku výrazně ušetří. Odhadovaná cena byla 3,454 miliardy korun. Vítězné sdružení nabídlo 2,54 miliardy korun, což je 73 % předpokládané ceny. Tři ze čtyř nabídek se dostaly pod hranici tří miliard korun, nejdražší je za 3,067 miliardy korun. Hotovo má být do 30 měsíců.
Jde o dálniční úsek, na který zatím nenaváže jiná hotová či rozestavěná část D35. Stavba bude napojena na stávající silnici I/35 a v budoucnu na ni naváží úseky dálnice D35 Litomyšl – Janov a Opatovec – Staré Město. Součástí stavby je mimoúrovňová křižovatka Opatovec, v rámci níž bude dálnice napojena rovněž na silnici I/43 včetně rozestavěného východního obchvatu Svitav.
První etapa D35 v úseku Janov – Opatovec už začala. Jde o vybudování železničního mostu na koridorové trati Brno – Česká Třebová v kilometru 233. Zakázku za 154 milionů korun získal Strabag Rail. Správa železnic a ŘSD koordinovaly tuto stavbu na dobu, kdy je na trati výrazně omezen provoz kvůli modernizaci úseku z Blanska do Brna a dálkové vlaky přetrasovány na trať přes Havlíčkův Brod.
Trasa dálnice kopíruje trasu současné silnice I/35. Vznikne na ní sedm mostů, největším z nich je most přes silnici I/35 a Mikulečský potok o délce 439 metrů. Hotovo má být v roce 2026.
Už předloni ŘSD zadalo sdružení firem Eurovia CS a Archaia zakázku na záchranný archeologický výzkum za 87 milionů korun.