Stavba D49 pokročila, začne budování „křečkochodů“. Od úterý začne přes rok trvající omezení
Stavba D49 Hulín - Fryšták. Foto: Ondřej Šuch / Skanska
Stavba dálnice má za sebou necelý rok, hotovo bude v roce 2024.
Stavba dálnice má za sebou necelý rok, hotovo bude v roce 2024.
V Holešově se z toho po…
Nechápu,proč už dávno není nachystana objížďka přes zónu
Citelný nárůst slovenských SPZ (ZA,LM,KO) lze vypozorovat od doby zprovoznění obchvatu Lhotska. Až se to dokončí z Hulína do Fryštáku, tak se na tuto trasu přesune další část mezinárodní dopravy a auta zahltí úsek okresky Fryšták – Lešná – Lukov – Hrobice – Slušovice, přičemž by bylo dobré přednostně udělat nyní nevyhovující úsek Kostelec – Vysoká – Slušovice Gorbačovka.
Jen tak dál a až na Slovensko. Ale to se bojím že tak rychle nebude.
Skoda ze sa sucastne nestavia usek Fryšták-Lípa, 2. etapa ktora ma napojovat tento usek vo vystavbe na stvorpudovu cestu do Slusovic a Zlin by tak ziskal kvalitny obchvat mesta.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/442/infoletak_d49-frystak-lipa-2-etapa.pdf?t=2022-10-19%2010:57:00.146
Taky se divím že se to tak neudělá, že by na jednu stavbu plynule navázala druhá. Takto se bude zbytečně čekat.
Protože (mimojiné) komplikace. Viz leták ŘSD: OS Vizovické vrchy však podalo 26. 11. 2018 žalobu, kterou řeší Krajský soud v Brně.
To snad není možné. 4 roky soud projednává žalobu. Toto také o něčem svědčí.
A o železnici z Vizovic ani vidu ani slechu (ano, vím že se tu řeší dálnice, ale taky je to důležitá stavba pro Zlín).
Na tu si ještě několik 5letek počkáme. Nejsou peníze.
Peníze jsou jen něco takového není pro naše mocipány prioritou.
Může mi někdo znalý osvětlit, jaký je reálný přínos této stavby bez navazujících úseků? Stejně všechno musí jet přes Zlín. Pomůže tato stavba něčemu?
Tomu, že se ten další úsek bude muset dodělat.
No já konkrétně jezdím často Brno-Valašsko, takže mě to pomůže hodně.. 🙂 ale větší smysl to bude dávat až s protažením dál, to je jasný..
Kazda dalnice se stavi po usecich. Podle toho jak jsou penize a jak se to podari vypapirovat.
Což je škoda, protože tam je právě ta vyřizovací režie; ta by se však nesnížila, pokud by se ted‘ čekalo na další fáži.
Akorát na proviorní nájezdy a sjezdy budou náklady navíc.
Spíše to druhé. Peněz naštěstí máme relativně dost. S papíry je to podstatně horší.
Super jen tak dale! uz aby D49 stala v cele sve delce az na hranici se Slovenskem! 😉
To bude tak >2035? Kromě toho, od Vizovic to má být 2+1, takže žádná dálnice…
Třeba to do té doby přehodnotí a bude to 2+2.
Stavět křečkochody pro neexistující křečky, to jde asi opravdu jen u nás 😀
A jak můžete vědět, kolik křečků tam tehdy vypustili?
Krásně jste skočil na novinářský špek. Oni těmi rourami nebudou chodit zdaleka jen křečci, nýbrž také obojživelníci, plazi a spousta drobných savců, pro které je pětadvacet metrů široké těleso dálnice nepřekonatelným problémem.
Vsadil bych se, že i dobrodruzi nebo opilci 😁
Hlavně absolutně nechápu, proč se o ty trubky ŘSD vůbec handrkovalo. O kolik může 8 trubek stavbu 17 km dálnice prodražit?
Hádám, že spíš šlo o zdržení přípravy tou změnou, než cenou trubek.
Jak vyřeší konec dálnice ve Fryštáku-?.Smysl by dávala výstavba navázání 1etapy Fryšták -Lípa /jen křižovatka/.Ve Zlíně se pořád spí-výstavba přivaděče do Zlína -nic. Jen se chválí „kruháčem „, který je stejně provizorní. Nechápu proč ve Zlíně razantně nebojují o dostavbu ke Slušovicím. a neřeší přivaděč. Výstavbou dálnice do Slušovic-snížit tak tranzit Zlínem a využít ho plně pro nákladní dopravu. Zahájení výstavby rok 2027?? Chybí ve Zlíně razantní politik -typu Čunka ???
Máte to tady.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/84/infoletak_d49-hulin-frystak.pdf
Na zbytek toho interpunkčního freestylu asi nemá cenu reagovat.
S přivaděčem jsou snad ještě větší problémy, místní z Kostelce to blokují jak jen mohou. Je tam totiž moc hezké bydlení, nové domy, do města autem pohodlně za 10-15 minut a nechtějí o to přijít. Navíc se k nim rád přidal princ Patrik. To je ale první etapa. Ta druha, Fryšták Lípa má větší šance, tam velký odpor není, zatím. Problém je ten, že by se zas muselo řešit nějaké provizorní napojení.
Nezbývá si než přát, aby kasační stížnost u NSS a hypotetické další napadení (zatím nevydaných) dílčích SP stavbu neohrozilo. Vždyť je to hrůza, už se to „staví“ bezmála 15 let.
Jak to vypadá s dočasným zakončením – napojením dálnice u Fryštáku na silnici II/490?
dle diskuze na forum.ceskedalnice.cz se má jednat o dočasnou OK křižovatku.
V letáku ŘSD to již máte zakreslené.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/84/infoletak_d49-hulin-frystak.pdf
Tak už i zakreslené, děkuju za odkaz.
Já vím, co mají ŘSD v plánu. Ale „ekologové“ jim to nechtěli dovolit, že toto už nespadá do vydaného stavebního povolení. Tak mě právě zajímalo, jestli to byl jen Patrikův nic neovlivňující výkřik do tmy a nebo se to nějak úředně řeší/řešilo?
Chtěl bych vidět křečka, co dobrovolně vleze do 40m dlouhé trubky. Stálo by za to umístit tam nějakou fotopast, či sčítač křečků, aby se vidělo jaký mají takováto opatření smysl.
Třeba ČSLK? Čtvernohý samohybný lapač křečků?
Kočka?
Jsem na to taky zvedavej. Zatimco u klasickych ekoduktu treba u D1 to evidentne prinos ma (jsou tam fotopasti), trubky pro krecky mi pripomnely jednu pred casem zaslechnutou eko-historku z Hane, ktera mi pripada natolik absurdni, ze to clovek proste nevymysli 🙂 Bezna okreska za dedinou, pres cestu prechazeji zaby k rybnicku, kde se pari. Ekologiste par let chodili zaby pres silnici prenaset ve kbelicich. Jako proc ne, nic to nestoji, treba to nejakou zabu zachrani. Jenze tenhle prenos ma takove uskali, ze zaby se na tu cestu vydavaji sparovane. Takze pokud druhou zabu z paru vezmou treba ctvrt hodky… Číst vice »
Křeček vleze kdekam, nebojí se takových děr. Proč by ale prostě nemohl zůstat na své straně a jiný na druhé straně. Jsou to teritoriální zvířata, které si chrání svůj prostor.
Úplně klidně. Křečci si hrabou nory a podzemní prostor je pro ně bezproblémový.
Nebojí se křečci hluku? Pochybuju že v těch trubkách bude ticho. Na chatě jsme k odehnání podobné havěti (myši, rejsci, plši) použili hluk – ve větru se točila plechová „vrtula“ se zuby a ty zuby dělaly hluk o kus připevněného plechu. Za chvíli všechna havěť zmizela, včetně krtků. A jen sem tam se objevila myš ale fakt málo. Jestli křečkům vadí hluk, stejně tam procházet nebudou a budou na jedné nebo druhé straně v dostatečné vzdálenosti.
Nestačilo by udělat normální propustek (nebo jak se říká klasickému podchodu) ?