Stavba D35 kolem Litomyšle letos nezačne, Skanska podala námitky
Vizualizace D35 u Litomyšle. Foto: ŘSD
Rozdíl mezi prvním a druhým v zakázce za 2,799 miliardy korun byl 50 milionů korun.
Rozdíl mezi prvním a druhým v zakázce za 2,799 miliardy korun byl 50 milionů korun.
V tomto státě nikdo nemá žádný zájem postavit dálnice rychle. Každého jen zajímá, aby si co nejvíc nahrabal. Tady se argumentuje nějakými padesáti milióny a ve finále se bude jednat o nějakou miliardu. Nakonec čím se bude déle stavět, tím to bude dražší a o to jde.
Tak Skanska asi nutně potřebuje nový projekt, když jí D 55 Moravský Písek-Bzenec pomalý končí
Aneb“ Už my jsme to sakra podsekli, takže oni to museli podseknout ještě víc“ 😀
Když to dobře dopadne, nebude se jednat o podstatné zdržení. Začátek stavby v prosinci by stejně těžko přinesl nějaké velké akce, dokud se nerozjaří.
Zemní práce se dají dělat v zimě
Zimní práce se dají dělat v zemi.
už se plánuje studie a následný projektování MúK Litomyšl sever? .. nebo je potřeba aby tento úsek byl nejdřív zprovozněný?
To už bylo, místní politika to nechtěla a je to neprůchozí. Řeší se to furt dokola. Nechápu.
Hele, já nejsem místní zastupitel, o kterého to neprošlo, tak proč mínus, nechápu vás.
Já nejsem místní zastupitel, tak proč mínusy. Koho si volíte v místě, to je vaše věc, ale pak nebrečte nad křižovatkou, která nikdy už nebude.
Musím dát mínus protože bude. je jen otázkou kdy dojde trpělivost místním a zatlačí na příslušné orgány
Ne. Není potřeba. Dává přece logiku, aby celá spádová oblast českotřebovska a ústeckoorlicka jezdila z obou stran památky UNESCO 🙂
Ok. tak když to tak chtějí. Já jen jestli oni naivkové nepočítají s tím, že ten kdo pojede od /na Olomouc nes/najede u Opatovce. Já to teda v plánu při cestě k našim nemám. Pojedu hezky až k Janovu a pak přes Lítko na Němčice. A z/na Prahu? Tak to už je
tuplem jasná volba kolem zámku pro lidi z Una a ČT
Skanska je teda o 1,7 % levnější. Což je rovněž mimořádně nízká cena, žeáno.
Myslím dražší, píšu levnější. Unavená hlava.
Skanska je dražší o 1,7 % oproti ceně vítězného zružení. To není žádný zísadní rozík.
Omyl!
Podle tvrzení Skansky je těch 50 mil. Kč (v celkové sumě 2,8 mld. Kč) mimořádně výrazný rozdíl nabídkové ceny. 🙂
Spíš by se to dalo formulovat tak, že těch vcelku banálních 50 mil. Kč hraje mimořádně významnou roli pro výsledné pořadí uchazečů.
Skanska tímto pseudoargumentem zbytečně založila na docela pochybnou tradici a nelze vyloučit, že se jí to někdy v budoucnu vrátí.
Kvalifikační předpoklady konkurenta neumím posoudit, nemám na to názor.
Strabag má docela slušné reference i na dodržování termínů staveb. Co Firesta, to nemám informace. Takže jsou jenom ukřivdění v té Skansce asi..
Super, a na zbylé úseky do Mohelnice se spoléhá na nějaké PPP, které se může vléct donekonečna, místo aby se už začaly razit alespoň tunely. Tohle mi nezní jako priorita státu, možná v podání ODS, což je ale dost málo.
Snad příslušné orgány rozhodnou rychle aby se co nejdříve mohlo začít stavět. Snad stavba začne co nevidět.
Jsem opravdu rád, že na D7 ani D0 žádné odvolání nepadlo a stavby budou letos zahájeny. Tady to bohužel nevyšlo, což je u D35 také velká škoda, ale co se dá dělat. Snad se stavba neodloží skoro o rok, jako na D11. Taky je potřeba dotáhnout reformu ÚOHS, ale to by bylo na jinou diskuzi 🙂
„Taky je potřeba dotáhnout reformu ÚOHS…“
Ona už nějaká začala?
Pokud vítěz podal podezřele nízkou nabídku a Skanska měla nabídku jen o 50 milionů vyšší, neměla by být také vyloučena?
I když toto vyjádření je takové divné: „Námitky míří proti potvrzení kvalifikace poddovatelem a proti posouzení mimořádně nízké nabídkové ceny,“
Také mě tohle zaujalo, jelikož se jedná o rozdíl 50 milionů z celkové ceny 2 a třičtvrtě miliardy 😀
Neposuzují se z hlediska mimořádně nízké nabídkové ceny i jednotlivé stavební objekty nebo provozní soubory, případně i jednotlivé položky? Pokud ano, tak právě toto by se Skansce mohlo nelíbit.
Přesně tak, posuzují se rozdíly v jednotlivých položkách. Bohužel se obávám , že věc skončí u ÚOHS, tedy nelze předpokládat rychlé zahájení prací.
V Litomyšli si to užijeme až do konce. Dobrá práce místních samospráv.
Hmm, karma za to měření rychlosti v tom kopci směrem na Olomouc 😉
Proč karma?
Vím, že schytám mínusy, ale tady by to přesně chtělo kauci. „Chceš se šprajcovat a zdržovat? Fajn, právo na přezkum rozhodnutí ti nikdo nebere, ale napřed slož kauci 50 milionů. A když nedostaneš za pravdu, kauce propadá, nazdar.“ Oni by si potom oddělilo skutečné stěžovatele od těch „co to zkouší, co kdyby to vyšlo“.
vyborne – aneb jak poslapat zakklady pravniho statu.
gratuluju.
Neschovávejte se za právní stát. Kauce je naprosto běžný instrument v řadě států na západ od nás.
to neni schovanani se za pravni stat . to jenrealita.
Tady žádný právní stát není. Myslíte tu bramboračku, ve které se nevyznají ani jednotlivé soudy? Právní stát se to možná nazývá, ale spravedlivý nikoliv…
A to snad někoho opravňuje porušovat právní _principy_?
definujte “ spravedlnost”?
No, jeste by to slo udelat jako v Polsku, kde neexistuje vubec zadne odvolani. Proste stat rekne „povede to tudy“, a hotovo 20. Soudit se muzete pouze o cenu za vykup vasi nemovistosti, nedavno tu o tom byl clanek.
Jojo, bourání 9 let starých domů.
Nic moc k chlubení.
I když, ta podnikatelská provozovna na okraji Troubska, která padne kvůli VRT, nebude nakonec existovat o moc déle.
Já bych to zavedl i u Vás, jak se vám nebude něco líbit, tak bránit se můžete až zaplatíte 5 milionů. Problém není u Skansky ale u ŘSD, proč jim příprava trvala 20 let ? Proč od podepsání memorandum to trvalo 3, roku?
A jakou dobu byste si od memoranda jinak představoval na dopracování dokumentace pro sloučené řízení, samotné sloučené územní a stavební řízení, tvorba zadávací dokumentace a samotné výběrové řízení na zhotovitele???
V době podpisu už byla dokumentace hotová
Jaká dokumentace?
3 roky je naopak velice krátký termín
V podstatě je myšlenka správná, ale dle mě ne úplně přesná. Kauce by měla být určité procento z celkové ceny a v případě neúspěchu bych z kauce strhl veškeré náklady na řízení z toho plynoucích, zbytek se musí vrátit. Přeci jen nejsme někde v zaostalém státě, abychom si nemohli na něco podat stížnost.
Takto už by to šlo. Ovšem pokud úřad dovede ohodnotit svůj čas …
… a toto rozpočítávíní nebude nakonec dražší než náklady na řízení a nezpozdí (beztak ano) to celý proces a nesouvisející případy. Někdy je lepší nedělat byrokracii pro byrokracii.
kauce = záruka za splnění povinnosti
z toho plyne, že nemůžete vybírat kauce od subjektu, který v dané věci nemá žádnou povinnost….
Muselo by se to etablovat jako možnost kandidáta ve výběrovém řízení si vyrezervovat/právně vynutit odložení a přezkoumání jeho námitek, a to za vyměřený správní poplatek.
Ale to současná legislativa nezná.
Objevil jste Ameriku viz § 255 ZZVZ. Kauce je v zákoně dávno zakotvena.
Ale je vratná (vyjma § 265 písm. a). Jenže dizgrafy má zřejmě na mysli nevratnou kauci.
Tohle by mělo platí hlavně pro Ekospolky!!!!
Mě by se spíše líbilo, kdyby soud dokázal rozhodnout do 1-2 měsíců max. Pokud by nahráli celou sadu dokumentu do GPT a zeptali se má názor, který pak ověřili (+summary dokumentů), asi by to šlo i do týdne…ale to bych chtěl už po státu moc.
Vaše představy o schopnostech LLM jsou poněkud optimistické… 😀
Kolikrát jste něco podobného dělal?
Na due diligence na mergich firem docela běžně, zkrátí to dodávku z měsíců na týdny. Kde Vás použití moderních LLM zklamalo na takto docela dobře definováný úkol – posoudit oprávněnost odvolání v konkrétních bodech?
kamaradka, firemni pravnicka, ktera pofobne veci resi, a je velmi naklomena ai (krom prav ma i vystudovaneho it), a chat gpt i v praxi pouziva, ale… vysmala by se vam.
Umí si ChatGTP zažádat o znalecký posudek, nebo to uvaří z vody?
Takhle to nefunguje. Chces se soudit se sousedem? Napred sloz kauci 1 mega a kdyz prohrajes, prijdes o ni. To by se vam nelibilo…
Na UOHS se kauce dava. Namitka samotna nic nezdrzi, zadavatel na ni zareaguje do 2 tydnu.
Další právník z lidu.
Nebo by si takové riziko zakalkulovali do ceny, kterou by do soutěže nabídli.
Když to prošlo Metromafii, proč by to nezkusili jiní, že?
Jj hrozná tragédie se zákoně bránit, navíc když vaše pochybnosti potvrdí nezávislý orgán, takhle to s to demokracií daleko nedotahnem, když to není jak si někdo přeje.
Myslím že nezávislost tohoto orgánu by mohla být předmětem daleko delší diskuse.. 🙂
OK, a co ti, co se „brání nezákonně“, pouze za účelem obstrukcí? A že o nich čteme docela často.
Snad z toho nebude druhá D11…
Tak rozsahem oproti D1109 je D3507 opravdu jen takový zákusek. Tady se to podle mě tak dlouho prodlužovat nevyplatí.
Nevím proč veřejně vyhlašují prosinec, když dobře vědí jak to chodí…
a jak to chodí? Třeba D0 u běchovic žádný stavař nerozporoval a stavět se začíná měsíc po vyhlášení výsledků.
Politický termíny, tam se na nějakou reálnost nehledí, důležité je P.R. stejně se na to zachvili zapomene. V roce 2015, třeba tvrdili, že začnou v roce 2019. A v roce 2019, že začnou v roce 2022.
jojo – je to stejný jako když se asfaltuje v prosinci/mrazu, jen aby se dalo „politicky správně“ vykázat, že v daném roce byla otevřena silnice/dálnice. A je jedno, že to do dvou let musí přeasfaltovat
Je vidět, že víte prd o technologiích pokládky asfaltových směsí za nízkých teplot Ono existují plynové ohřívače.
Není to pak třeba zbytečně dražší?
Blábolíte nesmysly. Stavbaři se řídí technologickymi normami, které mj. určují, do jaké teploty lze betonovat nebo afaltovat. Jak dlouho trvá vyzrání betonu, a kdy je možno pokračovat atd. To jim žádný politik neurčuje.
U D55 (úsek Mor. písek – Bzenec) pokračují práce i za (pro některé) nevhodného počasí. Dokážete si představit, kdyby provoz dálnice končil u žel. přejezdu v Mor. Písku na trati Břeclav-Přerov (sil.II/427; P8158)? To já raději ne. Takže, dvoupruh od Mor. Písku až po Bzenec-kolonie (I/54) je jediné rozumné řešení. Jedinou možností zprovoznění stavěné části D55 je v celém úseku, třeba i omezeně. V současnosti bez D55 část dopravy ze severu Mor. Písek míjí přes Veselí nad Moravou. Takže buď se to zprovozní s omezením na posledním úseku, nebo vůbec.