Stavba D11 do Polska začne v pátek, ŘSD podepsalo zatím největší dálniční zakázku v historii
Dálnice D11 v Trutnově. Foto: ŘSD
První se má budovat úsek u polských hranic, aby skončilo zajíždění do Lubawky.
První se má budovat úsek u polských hranic, aby skončilo zajíždění do Lubawky.
Já si myslím, že to je podáno špatně s těmi referencemi. Majoritní vlastník Budimexu je španělský Ferrovial, což je jedna z největších stavebních společností v Evropě, potažmo na světě. Domnívám se, že ty zahraniční reference (Tenerife, Kolumbie) Budimexu dodali oni a případně by asi figurovali jako subdodavatel. A pokud má někdo v ČR pocit, že společnost, která se na webu chlubí celkem 546 kilometry tunelů s ohledem na to, že působí na 3 kontinentech a tedy není schopna v ČR vybudovat tunely o délce pár stovek metrů, tak mu není pomoci….a chyba bude jinde a to v dlouhých prstech druhé… Číst vice »
Tak se měl přihlásit Ferrovial napřímo. OHLA tam byla přihlášena taky jako matka (v dokumentech k zakázce tam je adresa z Madridu na Castellaně).
Zkrátka a jasně, v Budimexu si to podělali vlastní vinou.
…a stát to bude stát 358 mio. A to se vyplatí! Co by s těmi penězi dělal.
Konečně.
Hlavně to neuspěchat !
Ale třeba se ještě na trase objeví chráněný obojživelník nebo lýkožrout.
Konečně dosahli svého.Nepohodlnou konkurenci se jim podařilo vyšachovat- nedej Bůh,aby jim ukázala jak se staví dalnice- a teď vesele do díla.O tom jak je to po finanční stránce ani nechci domyslet.
tak úřad rozhodl podle zákona. Budimex nedodal podklady. Mohl, ale nedodal. To, že to dostala dceřinná firma mafiánů, tak to je druhá věc.
Za to, že Budimex nedodal reference, za to fakt nemůže Mátl ani Metrostav.
Já nevím, ale nemělo jsi ŘSD reference vyžádat už ve výběrovém řízení než Budimex označilo za vítěze?
Ono si je vyžádalo a přišli jim dostatečné. Ale UOHS to shodil a řekl, že jsou neprůkazné. A pak to potvrdilo i ŘSD. Otázka je kdo pochybil – jestli to ŘSD napoprvé špatně zhodnotilo (přimhouřilo oko) nebo jestli UOHS byl příliš přísný. Na to by se měl někdo z redakce zeptat… Pane Sůro?
Mám za to, že doložení kvalifikace je standardní součást výběrka.
Budimex nemá žádnou zázračnou hůlku kterou by dokázal zrychlit výstavbu dálnice
Kdy se začne stavět další kus d0?
Tipujem začiatok budúceho roka. Na 511 ešte stále beží výberrko (termín sa posúval 47!!!!krát) a vyhodnotiť tak veľkú súťaž nejaký čas potrvá aj keď sa nikto neodvolá.
Kdoví kdy se to začne opravovat?
Korupční chobotnice opět zvítězila nad výběrovým řízením. Aneb nenecháme si kazit ceny férovou konkurencí.
A přitom to už vypadalo trochu nadějně.
350 milionů právě vyletělo z okna! Však co peněz máme asi dost.
A jak to tak v Čechách bývá u těch 350ti pravděpodobně nezůstane. Hnus!
správně, vyžeňte Poláky, staví rychle a levně. A to se u nás netrpí…
Jako že Poláci mají něco čím dokáží zkrátit technologické postupy? To zavání nekvalitní stavbou.
Možná Poláci používají stavební stroje a práci 24/7, namísto našich 3/5 a KL3C obvyklých na našich stavbách?
Takže nedodržují technologické postupy.
Asi ano, když už rok jezdí od Baltu až do Lubawky. Jeďte se do Polska podívat co mají on a co my
Ale to není o stavebních firmách, ale o přípravě projektů. Např. možnosti blokování strategických staveb tam jsou oproti nám minimální.
Jedte se podivat na polskou A1 před Gdanskem, kde si vystojíte hodinovou frontu před mytnici na listek, a další hodinovou frontu v opravovanem useku. To tady fakt nechcete mit.
Však u nás jsou taky odborníci na jedné straně skončí s opravou a na druhé můžou začít klasika
Tak se tam zajeď podívat… Pak mluv
t, že by to udělali levněj, je pravda. Ale aby to udělali rychlej? Bohužel nedodali reference k tunelovým stavbám. Bohužel. Asi to umí jen na mostech a rovinách.
Jako rok a půl na celou stavbu 21km a dvou tunelů je fakt krátký termín, když kdejaký obchvat 6 až 9km dvouproudé silnice trvá 2 roky!
Rok a půl je pouze napojení nebližšího úseku u hranic. Tzn. 3 km od hranic k osadě Dvorky, zbytek bude trvat déle.
Na ty 3 km je to až moc času
Jedna žena porodí za 9 měsíců, 9 žen porodí…
Ale co, už bych se opakoval asi po páté.
hm, tak z “ logiky věci tady je Česko “ by se dalo čekat, že se zhruba za dva tři roky na ředitelství silnic a dálnic, kvůli 358 milionům , zastaví Policie ČR a zabaví nějaké ty počítače a papíry okolo…
Spíš na UOHS, ne? Ten je k tý změně dotlačil
To už je mimo rozlišovací schopnost: Kdo chce bít psa, ten si nějakého už najde.
Stát o peníze nepřišel, podaná nabídka byla vyřazena. Nelze tak tvrdit, že zaplatí více.
Kdybych dal nabídku za 1000 Kč, nedodal reference, také byste tvrdil, že to mohlo stát 1000 Kč, když to někdo nabídl?
Ten clanek je v kontextu dnesniho clanku o zeleznici slusna provokace.
Jsou to blázni, úplně krásně a bez zdůvodnění by to mohli odložit o půl dekády…
https://youtu.be/2pVvSnZU7R4?si=38YjoT4VD0f79Prl
V čem? Ono se nějak zapomíná kdy se stavby dálnic schválili a začali připravovat, například tento usek se zacal připravovat na konci 90. Let, EIA je z roku 2011.
Takže kdy VRT byly schváleny v roce 2019 a budou se připravovat stejně rychlé jako dálnice tak se začne stavět kolem roku 2040.
Tolik Edudant. Co na to Francimor 😅😅😅?
Trochu pesimisticky s takovým datem u SŽ počítám. Vždyť z legislativního hlediska není pro VRT hotové nic (možná ZUR). Pořád se všude prezentuje u tabule nebo obrazovek, ale nevybavuji si že by měl jediný úsek vydané stanovisko EIA natož ÚR, u kterého může řízení být ještě mnohem komplikovanější a trvat léta. Se zrychlením trati poblíž mě, u které před lety avizovali zahájení 2024, letos slavnostně vybrali projektanta. Jako, ok mají toho hodně, ale ať alespoň neslibují nesplnitelné termíny.
bavíme se o sjezdu u Poříčan
Zítra ihned stavět nova kolej mimo poricany,cesky Brod,Úvaly
A o stavbě plynovodního potrubí z Hodonína na sever Moravy se ani nepsalo a mají hotovo.
PS: Určitě to stavěli proto, aby železnice nemohla vozit uhlí.
A všímáte si, že odpůrcům nikdo nenadává do koloťuků, kteří nerozumí ani chodníku? Když Česká Třebová připomínkovala D35 … nikdo nevolal po zrušení města.
Zatímco ze strany železničních „takyfandů“ to jede ve velkém. Nazvat starostu točvolantem, podřadnou osobou bez práva na názor… i s celou vesnicí zrušit, že se vůbec ozvali, mají se klanět, držet hubu a krok!
Super, pecka, skvela zprava, jen tak dale! 🙂 Snad se jeste nic divneho kolem teto stavby nestane, drzim palce..
No úžasný. Teď ale, Hujer, metelesku blesku 🤣🤣. Dálnice se báječně hýbou, díky moc, pane Mátle, no a nezbývá, než doufat, že se podobným tempem rozběhnou i železniční stavby…
P.S.- nešlo by Vás naklonovat 😂😂😂?
V čem třeba tuto stavbu urychlil? Když přišel na ŘSD tak už bylo vydané územní rozhodnutí a přesto t trvalo ještě 5 let než e kopnulo do země?
Ne jen tuto stavbu… Přesné termíny pochopitelně nevím, ale co vidím, je to, že za doby jeho působení stavby dálnic běží tempem až zběsilým a stále se předkládají ke schvalování další a nové… Takže tak
Soudruzi cenzoři opět zcela bezdůvodně úřadovali, čistá odpověď bez jediného byť jen náznaku vulgarity, tudíž – diskutovat zřejmě nelze…
Rozkaz zněl jasně!!! Zastavit muže s koženou brašnou!!! Nebyl čas přemýšlet, kdo je kdo 🤣🤣🤣
Radek Mátl pracuje na ŘSD od roku 2004.
A od roku 2019 je generální ředitel
Jsem zvědavý jak bude vysvětlovat, že v prosinci nebude otevřená kompletně cela D55 z Bzence do Babic….i lajk pozná, že ten kus práce se nedá za 2 měsíce stihnout.
Na dnu otevrenych dveri stavbyvedouci rekl ze moravsky pisek-bzenec bude otevren jenom v poloprofilu.