Stavba čtyřproudé výpadovky z Prahy na Kolín začala. Běchovice a Úvaly dostanou obchvat
Vizualizace čtyřproudé přeložky silnice I/12 - obchvat Úval a Běchovic. Zdroj: ŘSD

Nové vizualizace ukazují, jak bude silnice po napojení na Pražský okruh vypadat.
Tak už pro 511 neplatí UP 12/2027? Nebo měsíc bude 511 bez obchvatu I/12? A v jakém stavu je plnění podmínky pro zprovoznění 511, Hostivařská spojka?
Vyhrála nabídka značně pod požadovanou cenou. Jsem zvědavý jestli se pak finální cena nebude navyšovat o různé vícepráce, nečekané překážky, inflaci apod.
Kolik tam cca bydlí lidí? Já skrz ten počet MUK.
V teto lokalite tak cca 30 tisic
Stavba potřebná a ulehčí život.
Mám jen drobnou připomínku k textu. Termín „cena odhadnutá projektantem“ je často používaný a vzhledem k výsledkům soutěží možná i přesnější. I tak si myslím, že projektant tu cenu neodhaduje.
Projektant cenu opravdu neodhaduje, ale spočítá na základě velice přesných výpočtů provedených přesunů materiálů a dalších pracovních činností a vyčíslením dle oficiálně vydaného ceníku prací (OTSKP) vydaného SFDI. Projektant musí zapracovat všechny možné postupy a technologie, které by se na stavbě mohly vyskytnout. Vč. nákladů na skládkovné, přepravu, zřízení zařízení staveniště atd. Čím blíže k Praze a k základně stavební firmy nebo jiné jí rozestavěné stavby, tím je dodavatel schopen stlačit cenu dolů. Na úkor konkurence. Pokud tato není nemá důvod a stavební náklady vesele bobtnají už v soutěži. Viz SŽ.
bohužel počet MUK na tomto úseku ukazuje, že jsme ještě nedospěli do normálna. To je další z ukázek plýtvání financemi. Jsem šťastný za tuto silnici, která rozhodně pomuže mnoha lidem a uleví ohromnému možství míst, ale zcela zbatečné umísťování MUK ja prostě podle mě špatně 🙁
je to stále jen silnice 1.třídy, není to dálnice.
Aspoň že tak. Včera bylo pozdě. Doufám že nedojde k žádným zdržením a začne se včas.
Hurá hura hurá i když 40 let zpoždění
To mělo být tak před 30 lety !
To čtu u každého příspěvku ohledně silnic a dálnice….
U železnic krát 2 nebo rovnou 3.
Mezi Újezdem a Koloději je zvýšený provoz koní? 😂
Jak vypadal taková zabrána?
Radku diky 👏👏
Bude od zprovoznění 90 km/h nebo 110 km/h?
neni to jedno? 🙂
Tipuji že v rámci území Prahy 80 km/h.
Ono je to vedené zastavěným územím obce, aby k tomu byl důvod?
O tom dost pochybuji, bude tam znacka konec obce a 110kmh stejne jako na Novopacke / Vysocanske radiale.
Na Novopacké je 100km
To se ale tohoto úseku vůbec netýká… aktuálně je cedule začátek/konc obce Praha na Štěrboholské spojce u benzinek MOL, tzn. že D0 kolem Čerňáku je mimo obec, není absolutně žádný důvod, aby po překřížení D0 byla dále na nové I/12 směr Kolín opět značka obec…
S koncem města máte pravdu, ale upřesnil bych, že až po křížení s Českobrodskou je natvrdo 80 a po značce začátek dálnice natvrdo 100. Nicméně prohlížel jsem nyní projekt DZN a je tam SPMV bez omezení rychlosti a bez označení obce. Takže 110.
Bude 110
Navrhová rychlost 110 km/h.
projektovane je to na 110kmh
Jako Pražák bydlící v centru poblíž jedné z mnoha radiálních tříd doufám že 80, tedy co nejméně. Chápu že je třeba ulevit tranzitní dopravě v Bechovicich atp, ale zároveň by tato komunikace neměla být extra atraktivní, aby se všichni sateliťáci naložili do aut a vlaky jezdily prázdné. Ačkoliv mi je jasné, že tak jako tak tohle bude znamenat mnohem víc aut dojizdecu v centru Prahy. Díky posunům na ŘSD a katastrofě na železnici bude poměr čím dál tím horší
I kdyby to bylo lákavé, pořád je tu faktor parkování a hlavně času. Pokud mi MHD nabízí úspornější finanční a časovou náročnost, je to primární volba.
Kdybyste argumentoval hlukem z valivého odporu pneumatik a mikročásticemi, tak to pochopím. Ale chtít po nově budované silnici, aby byla atraktivní, ale zase ne moc, to mi přijde naprosto zcestné. To spíš by bylo třeba začít pracovat i na zatraktivnéní té železnice, ne?
Správa chystá další 2 koleje pro dálkovou dopravu, aby EC/IC nemusely brzdit v Českém Brodě, aby Český Brod objely.
zeleznice v tomto smeru je vic, nez atraktivni. i po zavedeni S61 neustale plno.
prekvapilo me, ze ani prazdniny se na obsazenosti moc nepodepsaly.
uvidime po dokonceni D0 a teto stavby. Jezdit treba z Uval do prace na Smichov vlakem bude po dokonceni dalnic vyrazne jednodussi, zatimco doprava vlakem se pomalu zhorsuje. Az se zavre Vytonsky most bude to jeste horsi, a to muze nastat prave nekdy v dobe otevreni novych dalnic kolem Prahy
SZ stezi zvladne rekonstrukci existujici trate po ridce obydlene rovine, velke zeleznicni stavby v Praze a kolem Prahy, nutne pro zatraktivneni primestke zeleznice je momentalne uplne mimo realitu. Dopad bude znacny, vetsi nez dopad oteru pneumatik z aut jedoucich 110 kmh namisto 90
Cože se to staví v Bubnech a na Masaryčce?
Na Masaryčce akorát nová nástupiště a muzeum. V Bubnech velká kostka pro úředníky s dvěma průběžnými kolejemi a úrovňovou odbočkou k Výstavišti, nic moc extra to není.
Představte si, že ta železnice jaksi nevede všude a někdy je to na zastávku dále, než jet přímo do cíle cesty.
až ta silnice bude megaatraktivni, i kdyz tam bude 50.
to, ze by vlaky od kolina nezdily prazdne nehrozi, i kdyby tam bylo 200kmh
Ta cesta nejak nevyresi to, ze ti libi pak nezaparkuji u kanclu v Praze. Ale asi bude vice vytizena pro jine cesty – mimo spicky, treba cesty na krouzky, doktory atd.
To je fuk. Oboje je víc než cca 10 ve špičce 😀
Michal
Podle toho, kolik si troufnete.
Předpokládám že 130
Když se to staví celé na zelené louce tak snad je samozřejmost 130 v celé délce
to, ze se to stavi na zelene louce je celkem irelevantni.
co bude relevantni, bude hlavne to, ze jde stale jen o silnici 1. tridy, nikoli dalnici. a roli budou imho hrat i hlukova omezeni, a mnozstvi muk (jedna co 2 km).
takze na 130 bych rovnou zapomel 🙂
Není to jedno? Podstatná je kapacita.