Stavba čtyřproudé výpadovky z Prahy na Kolín začala. Běchovice a Úvaly dostanou obchvat
Vizualizace čtyřproudé přeložky silnice I/12 - obchvat Úval a Běchovic. Zdroj: ŘSD

Nové vizualizace ukazují, jak bude silnice po napojení na Pražský okruh vypadat.
Naprosto zbytečné, zničilo se plno orné pudy, kus lesa a ještě se postaví kolem pár velkoskladů, jezdím 20 let do centra z těchto míst a nikd yjsem problém neměl, pokud se na silnici navyskytl nějaký idiot.
Zbytečné to není. Okolo silnice žije spousta lidí a celé dny trpí hlukem a spalinami z aut, včetně mnoha kamionů. Jedná se o cca 4 km obytné zástavby v Újezdě nad Lesy, 1,5 km v Běchovicích a něco málo i v Úvalech. V blízkosti silnice jsou dětská hřiště, sportoviště, školy/školky, parky…
Fakt to není jen o tom, kolik času tam člověk stráví v kolonách. A že ho tam stráví dost, zvlášť před křižovatkami se Staroújezdskou/Staroklánovickou, Mladých Běchovic, Do Říčan a s nájezdy/sjezdy Pražského okruhu.
Naprosto zbytečná estakáda namísto „čtyřlístku“. Ale my na to holt máme.
Tak už pro 511 neplatí UP 12/2027? Nebo měsíc bude 511 bez obchvatu I/12? A v jakém stavu je plnění podmínky pro zprovoznění 511, Hostivařská spojka?
Vyhrála nabídka značně pod požadovanou cenou. Jsem zvědavý jestli se pak finální cena nebude navyšovat o různé vícepráce, nečekané překážky, inflaci apod.
Co myslíte tím různé vícepráce ?
Toho je mraky např. bude horsi geologie nez v projektu a tim bude firma chtit peníze navic, kazdopadne ze zakona je možno vykázat až 30% navic na více práce.
Pokud je jiná geologie než byla v zadávací dokumentaci, je to legitimní důvod cenu navýšit nebo snížit, pokud je příznivější. Jestli ale naznačujete že se jen řekne , že geologie je horší než ve skutečnosti je, tak se tomu říká podvod !
Kolik tam cca bydlí lidí? Já skrz ten počet MUK.
V teto lokalite tak cca 30 tisic
Stavba potřebná a ulehčí život.
Mám jen drobnou připomínku k textu. Termín „cena odhadnutá projektantem“ je často používaný a vzhledem k výsledkům soutěží možná i přesnější. I tak si myslím, že projektant tu cenu neodhaduje.
Projektant cenu opravdu neodhaduje, ale spočítá na základě velice přesných výpočtů provedených přesunů materiálů a dalších pracovních činností a vyčíslením dle oficiálně vydaného ceníku prací (OTSKP) vydaného SFDI. Projektant musí zapracovat všechny možné postupy a technologie, které by se na stavbě mohly vyskytnout. Vč. nákladů na skládkovné, přepravu, zřízení zařízení staveniště atd. Čím blíže k Praze a k základně stavební firmy nebo jiné jí rozestavěné stavby, tím je dodavatel schopen stlačit cenu dolů. Na úkor konkurence. Pokud tato není nemá důvod a stavební náklady vesele bobtnají už v soutěži. Viz SŽ.
bohužel počet MUK na tomto úseku ukazuje, že jsme ještě nedospěli do normálna. To je další z ukázek plýtvání financemi. Jsem šťastný za tuto silnici, která rozhodně pomuže mnoha lidem a uleví ohromnému možství míst, ale zcela zbatečné umísťování MUK ja prostě podle mě špatně 🙁
je to stále jen silnice 1.třídy, není to dálnice.
a to je omluva za nesmyslné budování 5 MKU na 12 Km 🙁 ? znovu opakuji silnice super a těším se na zprovoznění, ale tohle nesmyslné budování MKU a tím navýšení ceny a záborů pozemků mi prostě přijde jako hlopust 🙁
podivejte se do mapy, preslapnete si, a znova se podivejte do mapy.
Koukam do mapy a planovana komunikace krizi jen bezvyznamne silnice
tak to koukate spatne.
zkuste to jeste jednou. a pokud to nepomuze, tak ta preslapnuti doporucuji dve.
U Prahy je hloupost naopak se sjezdy šetřit, třeba taková D8 nebo D11 by několik sjezdů za Prahou snesla. Kdyby se na D8 při stavbě dálnice udělali MÚK u Klíčan a Odolenky a na D11 Beranka, u Šestajovic, Nehvizd a Mochova, spousta místních silnic a obyvatel okolo nich by si oddechla..
Me taky,to neni normální. Tak si hold z nejake silnicky 3.tridy popojede aby najel na tuto realne dalnici
Aspoň že tak. Včera bylo pozdě. Doufám že nedojde k žádným zdržením a začne se včas.
Hurá hura hurá i když 40 let zpoždění
To mělo být tak před 30 lety !
To čtu u každého příspěvku ohledně silnic a dálnice….
U železnic krát 2 nebo rovnou 3.
Mezi Újezdem a Koloději je zvýšený provoz koní? 😂
Jak vypadal taková zabrána?
Ptal jsem se na Idnes a také nevím.
jak by mela vypadat? predstavte si to jako vyssi plot, aby kdyz pujde kun u zabradli a jezdec spadne, aby neprepadl a nespadl do silnice pod mostem.
Jó to mě nenapadlo že by to mohlo být takhle.Dekuji za info.
Představte si, že tam vede jedna z velmi používaných koňáckých stezek. Dokonce tyto stezky mají i své značení, stejně jako turistické trasy. To, že něco neznáte neznamená, že to neexistuje. A není třeba se tomu vysmívat 😉
Radku diky 👏👏
Bude od zprovoznění 90 km/h nebo 110 km/h?
neni to jedno? 🙂
Tipuji že v rámci území Prahy 80 km/h.
Ono je to vedené zastavěným územím obce, aby k tomu byl důvod?
O tom dost pochybuji, bude tam znacka konec obce a 110kmh stejne jako na Novopacke / Vysocanske radiale.
Na Novopacké je 100km
To se ale tohoto úseku vůbec netýká… aktuálně je cedule začátek/konc obce Praha na Štěrboholské spojce u benzinek MOL, tzn. že D0 kolem Čerňáku je mimo obec, není absolutně žádný důvod, aby po překřížení D0 byla dále na nové I/12 směr Kolín opět značka obec…
S koncem města máte pravdu, ale upřesnil bych, že až po křížení s Českobrodskou je natvrdo 80 a po značce začátek dálnice natvrdo 100. Nicméně prohlížel jsem nyní projekt DZN a je tam SPMV bez omezení rychlosti a bez označení obce. Takže 110.
Bude 110
Navrhová rychlost 110 km/h.
projektovane je to na 110kmh
Jako Pražák bydlící v centru poblíž jedné z mnoha radiálních tříd doufám že 80, tedy co nejméně. Chápu že je třeba ulevit tranzitní dopravě v Bechovicich atp, ale zároveň by tato komunikace neměla být extra atraktivní, aby se všichni sateliťáci naložili do aut a vlaky jezdily prázdné. Ačkoliv mi je jasné, že tak jako tak tohle bude znamenat mnohem víc aut dojizdecu v centru Prahy. Díky posunům na ŘSD a katastrofě na železnici bude poměr čím dál tím horší
I kdyby to bylo lákavé, pořád je tu faktor parkování a hlavně času. Pokud mi MHD nabízí úspornější finanční a časovou náročnost, je to primární volba.
Kdybyste argumentoval hlukem z valivého odporu pneumatik a mikročásticemi, tak to pochopím. Ale chtít po nově budované silnici, aby byla atraktivní, ale zase ne moc, to mi přijde naprosto zcestné. To spíš by bylo třeba začít pracovat i na zatraktivnéní té železnice, ne?
Správa chystá další 2 koleje pro dálkovou dopravu, aby EC/IC nemusely brzdit v Českém Brodě, aby Český Brod objely.
zeleznice v tomto smeru je vic, nez atraktivni. i po zavedeni S61 neustale plno.
prekvapilo me, ze ani prazdniny se na obsazenosti moc nepodepsaly.
uvidime po dokonceni D0 a teto stavby. Jezdit treba z Uval do prace na Smichov vlakem bude po dokonceni dalnic vyrazne jednodussi, zatimco doprava vlakem se pomalu zhorsuje. Az se zavre Vytonsky most bude to jeste horsi, a to muze nastat prave nekdy v dobe otevreni novych dalnic kolem Prahy
SZ stezi zvladne rekonstrukci existujici trate po ridce obydlene rovine, velke zeleznicni stavby v Praze a kolem Prahy, nutne pro zatraktivneni primestke zeleznice je momentalne uplne mimo realitu. Dopad bude znacny, vetsi nez dopad oteru pneumatik z aut jedoucich 110 kmh namisto 90
Cože se to staví v Bubnech a na Masaryčce?
Na Masaryčce akorát nová nástupiště a muzeum. V Bubnech velká kostka pro úředníky s dvěma průběžnými kolejemi a úrovňovou odbočkou k Výstavišti, nic moc extra to není.
Obojí znamená větší kapacitu, i když Bubny ne tolik, kolik by bylo potřeba.
Bubny neznamenají vůbec nic. Stav zůstane stejný jako před projektem, který toho mohl změnit opravdu hodně.
Představte si, že ta železnice jaksi nevede všude a někdy je to na zastávku dále, než jet přímo do cíle cesty.
až ta silnice bude megaatraktivni, i kdyz tam bude 50.
to, ze by vlaky od kolina nezdily prazdne nehrozi, i kdyby tam bylo 200kmh
Ta cesta nejak nevyresi to, ze ti libi pak nezaparkuji u kanclu v Praze. Ale asi bude vice vytizena pro jine cesty – mimo spicky, treba cesty na krouzky, doktory atd.
To je fuk. Oboje je víc než cca 10 ve špičce 😀
Michal
Podle toho, kolik si troufnete.
Předpokládám že 130
Když se to staví celé na zelené louce tak snad je samozřejmost 130 v celé délce
to, ze se to stavi na zelene louce je celkem irelevantni.
co bude relevantni, bude hlavne to, ze jde stale jen o silnici 1. tridy, nikoli dalnici. a roli budou imho hrat i hlukova omezeni, a mnozstvi muk (jedna co 2 km).
takze na 130 bych rovnou zapomel 🙂
Není to jedno? Podstatná je kapacita.