Stavba brněnského Velkého městského okruhu pokročila, na místě je nová lávka pro pěší
Lávka nahradí chodník v Provazníkově ulici, otevře se na jaře.
Na stavbě brněnského Velkého městského okruhu v úseku Tomkovo náměstí, Rokytova se dnes objevilo první zásadnější dílo. Stavbaři umístili novou lávku, která pěším a cyklistům nahradí dosavadní chodník v Provazníkově ulici na Velkém městském okruhu.
Její součástí je i umístění vodovodu a kabeláře přes řeku Svitavu mezi nábřežími ulic Kaloudova a Dolnopolní. Lávku dělníci smontovali z pěti částí a následně ji osadili jako jeden kus. Objekt vyjde město na více než 33 milionů korun.
Lávku na místo přivezli už přibližně před dvěma týdny ze závodu Firesty v Králově Poli. “Všech pět dílců se podařilo na stavbu dopravit bez významnějších omezení v dopravě. Minulých čtrnáct dní pak stavbaři montovali těchto pět dílů k sobě,“ uvedla primátorka města Markéta Vaňková.
Na osazení lávky na opěry bylo v harmonogramu vyčleněno půl hodiny, následujících pět hodin trvala korektura správného umístění a vyvažování konstrukce do správné polohy. Ačkoliv se osazuje už nyní, zatím nebude v provozu. Chodci ji budou moci využít podle předpokladů na jaře příštího roku.
Stavba dalšího úseku Velkého městského okruhu Tomkovo náměstí, Rokytova začala letos, hotovo má být v roce 2024. Hlavním investorem je Ředitelství silnic a dálnic. „Doposud máme hotovou přípravu území a většinu demolic. V prosinci bychom měli zahájit demolici Sokolovny. Na Dukelské se pracuje na inženýrských sítích a v současnosti se do ulice vracejí koleje, aby mohlo být území obslouženo v souvislosti s vlakovou výlukou, která začne v polovině prosince,“ řekl ředitel brněnského závodu David Fiala. Buduje se také opěrná zeď na Provazníkově, kde pak bude vybudována tzv. nová Provazníkova. Mezi Maloměřickým nádražím a ulicí Rokytova se pak budují pilíře mostní estakády, která spojí Tomkovo náměstí s Rokytovou.
Celý úsek měří 1,2 kilometru. Zakázku získalo sdružení firem FIRESTA, OHLA ŽS a Metrostav s cenou 2,356 miliardy korun. Ze stavebního hlediska půjde o náročný úsek s několika mosty a dvěma mimoúrovňovými křižovatkami. Ta hlavní vznikne na Tomkově náměstí, které okruh překoná po mostě.
Nový most překlene i řeku Svitavu, starý bude demontován. Více než půl kilometru dlouhou mostní estakádu pak zbudují stavbaři i nad seřaďovacím nádražím Malomeřice. Budou ji tvořit dva mosty, levý a pravý.